abonnement Unibet Coolblue
pi_114601508
Meestal achteruit, een enkele situatie dat ik vooruit in parkeer.
Wel een wijze les geleerd om vanaf nu af aan altijd als ik achteruit in parkeer drie keer te kijken.
Een keer een beetje laat op het werk aangekomen, stond een auto in het parkeervak er tegenover.
Ik zet de auto schuin neer, geef gas om naar achter te gaan *boem*. :?
Was de vrolijke fluiter aan de overkant die al geparkeerd stond toch nog maar even naar voren gereden om in hetzelfde parkeervak uit te komen. 50-50 via de verzekering :')
  dinsdag 24 juli 2012 @ 13:16:25 #27
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_114601795
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 12:57 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Jij vind achteruit blijkbaar makkelijker inparkeren, ik vind vooruit makkelijker inparkeren. Dat sommige mensen niet doen wat jij doet wil niet automatisch zeggen dat zij niet met een auto om kunnen gaan en jij wil. Ik kan net zo goed roepen dat mensen die niet fatsoenlijk achteruit uit het vak kunnen rijden niet met een auto om kunnen gaan, en 'm er daarom maar eerst achteruit in proppen.
Het is verkeerstechnisch gewoon veiliger en logischer als je achteruit inparkeert.
Dat heeft er niets mee te maken dat ik het persoonlijk ook makkelijker vind.

Als je aankomt rijden en parallel aan de parkeervakken doorrijd en stopt voorbij het parkeervak waar je in wilt, hoef je maar 1 bocht achteruit in te draaien, en tijdens die actie heb je alle ruimte omdat je nog op de weg staat, en je kunt constant zien of er nog verkeer aan komt wat je voorrang moet gegeven.

Als je met je neus in het vak staat, kun je nergens heen met je neus omdat er auto's om je heen staan en moet je dus veel vaker draaien. Behalve dat, kun je gewoon niet goed zien of er misschien verkeer aankomt terwijl jij net begint met uitrijden.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 13:18:50 #28
189312 Spiderpig
Zeg het maar...
pi_114601870
Zijwaarts...
konichiwa bitches
  dinsdag 24 juli 2012 @ 13:19:50 #29
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_114601897
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 13:18 schreef Spiderpig het volgende:
Zijwaarts...
Met een palletkar?


Is voor sommige mensen idd. misschien wel de meest veilige optie.
pi_114602060
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 13:06 schreef RealBizkit666 het volgende:
Achteruit. Behalve in parkeer-garages/-pleinen met schuine vakken en maar 1 rijrichting. :)
Dit.

De andere uitzondering is als ik iets vanuit/vanaf een kar/winkelwagentje in mijn auto moet laden.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 13:24:54 #31
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_114602079
Ik parkeer ook altijd met de neus naar voren. Handig; lekker gelijk weg rijden als je weer weg gaat.
En ik weet nog een argument: Volgens het nieuwe rijden / ecorijden is het ook zuiniger en veiliger omdat je het verkeer beter in de gaten kunt houden. Wat betreft zuinigheid komt dat omdat als je weg wilt, uitgaande dat het een tijdje duurt en dus de motor koud is dat je in het begin meer brandstof verbruikt en ook meer slijtage hebt. Bij het inparkeren zou dat in de eerste instantie minder het geval zijn omdat de motor al op bedrijfstemperatuur is.
"Go Ahead, Make My Day !!"
  dinsdag 24 juli 2012 @ 13:27:39 #32
189312 Spiderpig
Zeg het maar...
pi_114602178
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 13:19 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Met een palletkar?
[ afbeelding ]

Is voor sommige mensen idd. misschien wel de meest veilige optie.
Neuh



gewoon BAM!
konichiwa bitches
  dinsdag 24 juli 2012 @ 13:29:16 #33
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_114602239
Meestal vooruit. Heel soms achteruit.

[ Bericht 21% gewijzigd door .Neovo. op 24-07-2012 18:26:55 (verwarde vooruit met achteruit :')) ]
pi_114602785
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 13:24 schreef Lone_Gunman het volgende:
Ik parkeer ook altijd met de neus naar voren. Handig; lekker gelijk weg rijden als je weer weg gaat.
En ik weet nog een argument: Volgens het nieuwe rijden / ecorijden is het ook zuiniger en veiliger omdat je het verkeer beter in de gaten kunt houden. Wat betreft zuinigheid komt dat omdat als je weg wilt, uitgaande dat het een tijdje duurt en dus de motor koud is dat je in het begin meer brandstof verbruikt en ook meer slijtage hebt. Bij het inparkeren zou dat in de eerste instantie minder het geval zijn omdat de motor al op bedrijfstemperatuur is.
Onzin, of ik nu vooruit of achteruit uit een parkeervak wegrij, beide doe ik met een slippende koppeling met redelijk wat toeren op een koude motor, of juist totaal niet slippend als ik het overzicht heb. Dat maakt totaal géén verschil dus.

Zelf parkeer ik eigenlijk altijd vooruit in de parkeervakken, omdat de enige parkeervakken waar ik zo in moet parkeren degene zijn waar ik bij de kofferbak moet kunnen. Dan is het fijner als je niet met je kont in de struiken staat te kutten.
pi_114603518
Bij mn huis parkeer ik altijd met de neus naar voren. Anders kom je er achteruit nauwelijks meer uit, omdat er haaks aan de parkeervakken op de weg ook altijd auto's geparkeerd staan. Er is dan weinig ruimte achter je en als ik er dan achteruitrijdend uit zou moeten dan moet ik een paar keer steken. Bovendien heb ik een sedan, waardoor het zicht naar achteren niet supergoed is (en geen achterruitenwisser, mochten er regendruppels op de achterruit liggen die het zicht blokkeren).

Bij andere parkeerplaatsen parkeer ik ook vaak met de neus naar voren, afhankelijk van of het druk is en of ik haast heb. Ook wel een keer gehad dat ik een vrij plaatsje zag, ik rij rustig het parkeervak voorbij, stop, zet hem in de achteruit, kijk in mn spiegel. Draait daar opeens een auto die achter mij reed vooruit MIJN parkeervak in }) Gelukkig was er aan de andere kant ook een parkeervak vrij, dus zet hem daar neer en die andere persoon verontschuldige zich daarna bij het uitstappen, want die had niet gezien dat ik hem er achteruit in wilde steken ;) Maarja, wel domme situatie :P Zet hem in drukke situaties sindsdien wel gewoon met de neus naar achteren ;)
pi_114610207
Ben ik dan de enige die het niets uitmaakt? Ik parkeer zo goed als altijd vooruit in het vak (dus moet achteruit als ik weg wil). Bij achteruit inparkeren moet je ontzettend goed opletten, maar bij achteruit uitrijden ook. Waar zit exact het voordeel dan? Je moet bij beide acties oplettend zijn...

Ik heb ook nooit problemen gehad met achteruit wegrijden?
pi_114610685
Mensen die achteruit inparkeren hebben gewoon niet de skills om anders fatsoenlijk weg te rijden. :7
pi_114610708
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 17:59 schreef Fritessaus het volgende:
Ben ik dan de enige die het niets uitmaakt? Ik parkeer zo goed als altijd vooruit in het vak (dus moet achteruit als ik weg wil). Bij achteruit inparkeren moet je ontzettend goed opletten, maar bij achteruit uitrijden ook. Waar zit exact het voordeel dan? Je moet bij beide acties oplettend zijn...

Ik heb ook nooit problemen gehad met achteruit wegrijden?
Bij achteruit rijden kun je niet volledig sturen (je zou dan immers tegen de zijkant van de auto naast je botsen). Dit maakt niet uit als je een volledige autolengte achteruit kunt rijden, echter als de ruimte achter je maar beperkt is moet je steken. Vooral als de parkeerplaatsen krap zijn en links en rechts van je ook geen ruimte is. Heb geen zin om dit helemaal uit te leggen, maar neem aan dat je een rijbewijs hebt en je je hier dus iets bij voor kunt stellen ;) Of je rijdt altijd in een suzuki alto oid. Die heeft daar minder last van dan bijv. een bmw 7-serie ;)
pi_114610753
Daar kan ik me wat bij voorstellen uiteraard, ik zit echter zelf maar heel zelden in zo'n situatie dus heb er niet bijzonder veel last van. En kleine auto inderdaad (Corsa). ;)

Sja ik kan me er niet echt druk om maken eigenlijk. Ieder z'n eigen voorkeur.

Al bedenk ik me net wel, ik parkeer bij mijn werk wel vaak achteruit in, niet zozeer vanwege veiligheid maar ik moet redelijk vaak spullen in de kofferbak zetten en dan staat de achterkant dichter bij de deur. :P Maar verder, nauwelijks...
pi_114610834
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 18:19 schreef Fritessaus het volgende:
Daar kan ik me wat bij voorstellen uiteraard, ik zit echter zelf maar heel zelden in zo'n situatie dus heb er niet bijzonder veel last van. En kleine auto inderdaad (Corsa). ;)

Sja ik kan me er niet echt druk om maken eigenlijk. Ieder z'n eigen voorkeur.
Valt me idd wel op dat bij mij in de straat veel mensen met een kleine auto vaak wel gewoon met de neus naar achteren (richting stoep dus) parkeren. Die komen er achteruit ook weer makkelijk uit. De wat grotere auto's staan consequent altijd met de neus naar voren ;) (behalve bezoek, maar die zie je dan redelijk klooien om er weer uit te kunnen ;)).
pi_114613758
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 18:18 schreef Palomar het volgende:

[..]

Bij achteruit rijden kun je niet volledig sturen (je zou dan immers tegen de zijkant van de auto naast je botsen). Dit maakt niet uit als je een volledige autolengte achteruit kunt rijden, echter als de ruimte achter je maar beperkt is moet je steken. Vooral als de parkeerplaatsen krap zijn en links en rechts van je ook geen ruimte is. Heb geen zin om dit helemaal uit te leggen, maar neem aan dat je een rijbewijs hebt en je je hier dus iets bij voor kunt stellen ;) Of je rijdt altijd in een suzuki alto oid. Die heeft daar minder last van dan bijv. een bmw 7-serie ;)
Komt nog bij dat je bij het wegrijden de straat op rijdt, en dat is een stuk vervelend als je vooruit ingeparkeerd staat omdat je niet altijd goed kan zien wat eraan komt rijden. Bij het inparkeren is dit veel minder een probleem omdat je zicht op de hele weg hebt.
Oh, and that's a bad miss!
pi_114615854
De stoere mannen hier die stellen niet achteruit inparkeren gelijk staat aan gebrek aan vaardigheid, hoe komen ze erop :s)

Ik parkeer meestal vooruit in omdat je dan fatsoenlijk bij de kofferbak kunt, en met wegrijden heb ik nooit een probleem gehad.
Hier had uw reclame kunnen staan.
pi_114616077
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 12:53 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Mensen die niet achteruit inparkeren kunnen over het algemeen gewoon niet met de wagen omgaan / niet rijden.
Anders doe je dat namelijk wel. Het is gewoon veel eenvoudiger inparkeren en uitparkeren.
100% waar!
Bejaarden zie ik dit nooit doen en vrouwen zeldzaam. Ze kunnen alleen goed vooruit rijden.
5 Ferrari's op videoband!
pi_114616149
Het liefst met de neus naar de straat toe, maar als er te veel moeite voor zou moeten doen dan rij ik hem er wel in een keer in.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 20:57:33 #45
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_114616645
voorwaarts :) anders kom ik niet bij de kofferbak :) En als ik daar niet bijhoef dan ligt het er maar net aan wat makkelijker gaat met andere auto's cq obstakels.
pi_114883922
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 20:37 schreef FransDeens het volgende:
De stoere mannen hier die stellen niet achteruit inparkeren gelijk staat aan gebrek aan vaardigheid, hoe komen ze erop :s)
Je hebt van die schuine parkeervakken waar je alleen vooruit in kunt rijden. Gek genoeg ben ik nog geen parkeervakken tegengekomen waar je gedwongen achteruit in moet parkeren, maar ik weet zeker dat een groot deel van de automobilisten in zo'n situatie nevernooit zijn/haar auto in een vak kan zetten. Dàt is het verschil.
quote:
Ik parkeer meestal vooruit in omdat je dan fatsoenlijk bij de kofferbak kunt, en met wegrijden heb ik nooit een probleem gehad.
Da's een andere reden, maar ik moet niet vaak bij de kofferbak zijn.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  Moderator dinsdag 31 juli 2012 @ 07:37:05 #47
9859 crew  Karina
Woman
pi_114883934
Op mijn werk in de parkeergarage vooruit, ruimte zat om er in en uit te rijden, dus waarom moeilijk doen. Thuis voor de deur: fileparkeren, kan niet anders bij mij in de straat.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_114885170
Eigenlijk altijd achteruit inparkeren. Rustig voorbij het lege vak rijden, kijken of er nog paaltjes of andere ongein in staan, lege achtergelaten winkelwagentjes etc. Dan rustig achteruit indraaien, gaat 99/100 keer ook in 1x. Vooruit heb je een breder vak nodig. Bij het uitrijden is er als hij achteruit ingeparkeerd is ook meer overzicht. Achteruitrijcamera's zijn leuk, maar die zien alleen recht achteruit, en niet in de bochten of er nog auto's aankomen.

De enige reden dat ik hem met de neus in parkeer is als er rommel in de achterbak moet.
pi_114885215
Altijd achteruit, omdat het zoveel overzichtelijker is bij het uitrijden. Als je inparkeert wachten ze wel op je, maar als je uit wilt rijden natuurlijk niet.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 10:09:11 #50
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_114886104
Altijd achteruit inparkeren. Is een stuk makkelijker wegrijden met een auto met lange wielbasis + grote draaicirkel.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')