quote:Op maandag 23 juli 2012 23:01 schreef Atreidez het volgende:
Kimi heeft ze champagne nog wel gekregen begrijp ik?
[ afbeelding ]
John, zou je de code in de OP willen plakken als je in de gelegenheid bentquote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 | [img]https://lh6.googleusercontent.com/-w6FFDf8VI2M/T200EhhynzI/AAAAAAAAABc/QypxqcMzvJw/s550/Fok%2520F1%252011%2520bud.png[/img] thnx 2 [url=http://forum.fok.nl/user/profile/61946]Googolplexian[/url] voor de banners die hij voor alle GP's heeft ontworpen ^O^ [img]http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2011/04/11_Hungary_72dpi.jpg[/img] [b]Hungaroring – circuit information[/b] [b]Lap data [/b] Lap length - 4.381km (2.722 miles) Race laps - 70 Race distance - 306.63km (190.531 miles) Pole position - Left-hand side of the track Lap record* - 1’19.071 (199.461 kph) by Michael Schumacher, 2004 Fastest lap - 1’18.436 (201.076 kph) by Rubens Barrichello, 2004 Maximum speed (2010) - 294.5 kph (182.994 mph) by Vitantonio Liuzzi, Force India DRS zone/s (race) - Pit straight [b]Car performance[/b] Full throttle - 57% Power loss - 7% Tyre energy (1-3) - 3 Brake energy (1-3) - 1 Downforce level - High Gear changes per lap - 51 Fuel use per lap - 2.3kg [b]Strategy [/b] Pit lane time loss - 19 seconds 2011 prime tyre**: - Soft (2010: Medium) 2011 option tyre**: - Super Soft (2010: Super Soft) *Fastest lap set during a Grand Prix **Pirelli in 2011, Bridgestone in 2010 Data sources: FIA, Williams, Mercedes [b]Tijden en uitzendingen[/b] [img]http://oi49.tinypic.com/x4re4n.jpg[/img] Vrijdag Hungarian Grand Prix Free Practice 1: 10:00-11:30 [url=http://www.vipbox.tv/watch/59495/1/f1---hungarian-grand-prix-practice-1-live-stream-online.html]Stream is hier te vinden[/url] Hungarian Grand Prix Free Practice 2: 14:00-15:30 [url=http://www.vipbox.tv/watch/59496/1/f1---hungarian-grand-prix-practice-2-live-stream-online.html]Stream is hier te vinden[/url] Zaterdag Hungarian Grand Prix Free Practice 3: 11:00-12:00 [url=http://www.vipbox.tv/watch/59497/1/f1---hungarian-grand-prix-practice-3-live-stream-online.html]Stream is hier te vinden[/url] Hungarian Grand Prix Qualifying: 14:00 [url=http://www.vipbox.tv/watch/59498/1/f1---hungarian-grand-prix-qualifying-live-stream-online.html]Stream is hier te vinden[/url] Zondag Hungarian Grand Prix: 14:00 [url=http://www.vipbox.tv/watch/59499/1/f1---hungarian-grand-prix-race-live-stream-online.html]Stream is hier te vinden[/url] RTL7 zendt de Hongaarse Grand Prix Live uit op de normale zendtijden (zat: vanaf 13.55, zon: vanaf13.10) [b]BBC2[/b] zendt enkel de hoogtepunten uit. (zat: vanaf 19.00, zon: vanaf 18:30 NL-tijden) [b]Sfeerimpressie:[/b] rondje Hungaroring met Felipe: [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nQrqKICEl1s[/youtube] en dan Felipe met iets anders :{ [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xjd5p8dDQdU[/youtube] Luchtshot: [img]http://centraleasteurope.com/blog/wp-content/uploads/2011/07/f1_hungaroring.jpg[/img] [img]http://wallpapers99.com/Hungaroring_Circuit_2009--w1024x768--0--0--images/wallpaper/1024x768/Hungaroring_Circuit_2009_19954.jpg[/img] [img]http://www.thecarwallpapers.com/wall_downloads/toro-rosso-hungaroring-2011-852x479.jpg[/img] Game on! |
twitter:joseluisf1 twitterde op dinsdag 24-07-2012 om 12:33:01Norbert Haug: "The last two races have shown that we currently lack around half a second a lap to the pacesetters" reageer retweet
Meer: http://www.autosport.com/news/report.php/id/101476quote:Red Bull Racing is set to be forced to make changes to the engine mapping of its cars for this weekend's Hungarian Grand Prix, AUTOSPORT has learned, with the FIA poised to issue a clarification in the next 48 hours on the matter.
Dat er wel iets aan de hand is en je dus niet alles aangrijpt om Hamilton te bashen als je daar wat van vindt. Ik kan me ook niet voorstellen dat ik er wat anders van had gevonden wanneer het ander was. Ik vind het nou eenmaal vanzelfsprekend dat achterblijvers tijd verliezen om de koplopers niet in de weg te zitten, en dat was het tot nu toe ook altijd.quote:Op maandag 23 juli 2012 13:54 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Idd, nou dan. Maar wat wil je daar nu mee zeggen?
Je zou er ook een keer consequenties aan kunnen verbinden.quote:Moet ik het voor de 4de keer bevestigen dan?
Daar gaat het helemaal niet om. Ik moet al een paar jaar vaststellen dat Hamilton heel erg veel fouten maakt, en dat een groot deel van die fouten bestaat in het aan de aan de kant beuken van anderen of hopen dat ze ruim baan maken. Als je dat dan zegt dan ben je hem aan het bashen, er is me zelfs al eens verweten dat het is omdat hij neger is, wat nogal absurd is in mijn geval. Maar uiteindelijk geeft iedereen dan wel toe dat hij veel fouten aan het maken was. Ik beweer niet dat Hamilton zijn talent kwijt is als hij een paar weekenden langzamer is dan Button of dat hij eigenlijk nooit snel is geweest.quote:Dus als Webber 3 races op rij beter rijdt als Vettel dan mag het niet gezegd worden dat hij beter in vorm is dit jaar, want 1 zwaluw maakt nog geen vogel, maar die 2 andere zwaluwen ook niet. Maar als Hamilton 3 slechte races op rij heeft, dan mag per direct gezegd worden dat hij een slecht seizoen heeft? Een heel seizoen beoordeel je nog altijd op het einde van het seizoen.
Ja, dat is het lot van achterblijvers zo lang als ik F1 kijk, moet je maar sneller zijn of beter uitkijken of geen pech hebben.quote:En dat is dan de aanvallende manier van rijden achterwege laten en eindigen in het middenveld of de achterhoede zodat anderen zonder slag of stoot een wedstrijd en/of WK mogen winnen.
Je kunt een flinke lijst maken met situaties die bij het maken of de praktijk van de regels hypothetisch moeten hebben geleken. Je moet daar juist op anticiperen, dan heb je goede regels. De regels maken het spel dat ontstaat. Als de regels het toelaten en het geeft een kans op een voordeeltje dan zal het geprobeerd worden. Laat dat maar aan Brawn, Horner en Whitmarsh over. Dat is voor het wedstrijdreglement niet anders dan voor het technisch reglement.quote:Op maandag 23 juli 2012 13:57 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat lijkt me vooral een hypothetische situatie. Ten eerste moet je je in de situatie bevinden dat je het überhaupt zou kunnen doen. Je moet één auto hebben die sneller is dan de auto's op kop en de tweede auto die meedoet in de kop (anders heb je er immers niks aan). Die situatie komt niet zo vaak voor.
Ten tweede is de vraag of je het bewust zou willen doen. Je moet er immers een auto voor 'opofferen'. Als je een auto hebt die zo snel is, is het aantrekkelijker om je juist naar voren te knokken (en punten te halen) dan je te laten afzakken om de kop te hinderen.
Tenslotte is nog maar de vraag hoeveel voordeel je er daadwerkelijk mee behaalt. Je kunt de koplopers mischien een beetje ophouden, maar nooit heel veel. Het blijft immers een achterblijver en als die de koploper teveel hindert volgen er blauwe vlaggen en moet-ie aan de kant.
Ik kan me dat wel inbeelden, zie jouw mening over Vettel in dezelfde race als voorbeeld er nog maar eens op.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 17:55 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat er wel iets aan de hand is en je dus niet alles aangrijpt om Hamilton te bashen als je daar wat van vindt. Ik kan me ook niet voorstellen dat ik er wat anders van had gevonden wanneer het ander was.
Dat was het helemaal niet. Zie de safetycar regels er maar eens op na, waarom dat die verandert zijn nog niet zo lang geleden, achterblijvers haalden daar evengoed voordeel uit dat ze niet direct in gevecht waren als zij tussen de koplopers zaten. Evenals de koplopers die er voordeel uit haalden omdat er een achterligger tussen hem en de volgende belager zat. En schijnbaar wil je 't ook vergeten dat er geregeld mannen de pit uit rijden, en dan ook wel eens tussen koplopers terecht komen.quote:Ik vind het nou eenmaal vanzelfsprekend dat achterblijvers tijd verliezen om de koplopers niet in de weg te zitten, en dat was het tot nu toe ook altijd.
Welke consequenties? Dat Vettel er minimale hinder aan heeft ondervonden, dat ontken ik ook niet. Heb ik ook nooit gedaan. Ik ben alleen van mening dat een achterblijver zich gerust mag ontdubbelen, mits hij diegene ongehinderd inhaalt.quote:Je zou er ook een keer consequenties aan kunnen verbinden.
Een aanvallende manier van rijden, kunnen wel eens onnodige slachtoffers bij vallen. Maar uiteindelijk wordt de aanstichter toch bestraft. Maar je hebt liever 24 Trulli's in het veld?quote:Daar gaat het helemaal niet om. Ik moet al een paar jaar vaststellen dat Hamilton heel erg veel fouten maakt, en dat een groot deel van die fouten bestaat in het aan de aan de kant beuken van anderen of hopen dat ze ruim baan maken.
Dat zal dan wel, kan en hoef ik niet over te oordelen.quote:Als je dat dan zegt dan ben je hem aan het bashen, er is me zelfs al eens verweten dat het is omdat hij neger is, wat nogal absurd is in mijn geval.
nee, jij wílt dat iedereen fouten van Hamilton toegeeft. Ongeacht of dat terecht is of niet.quote:Maar uiteindelijk geeft iedereen dan wel toe dat hij veel fouten aan het maken was. Ik beweer niet dat Hamilton zijn talent kwijt is als hij een paar weekenden langzamer is dan Button of dat hij eigenlijk nooit snel is geweest.
Dus nu zeg je eigenlijk dat je liever hebt dat Hamilton een achterblijver word. Maar dat was mijn vraag helemaal niet. Mijn vraag was wat ie dan moet doen volgens jou, maar schijnbaar kun je daar niet op antwoorden en draai je om de pot.quote:Ja, dat is het lot van achterblijvers zo lang als ik F1 kijk, moet je maar sneller zijn of beter uitkijken of geen pech hebben.
Je hebt beargumenteerd waarom het vaak geen voordeel op zal leveren. Dat is wat anders, en min tegenargument is dan ook dat als je het toestaat er wel een situatie zal voorkomen dat het kans op voordeel oplevert en het dus doelbewust gebruikt zal worden. Voor zover deze keer het al niet bewust was, want het voordeel voor Button was er, terwijl punten voor Hamilton onwaarschijnlijk waren.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 18:12 schreef k_man het volgende:
Jij leest ook alleen wat je wilt lezen hè? Ik heb uitgebreid beargumenteert waarom het nou juist geen voordeel oplevert.
Maar dat kan toch niet, want dan zou Hamilton blauwe vlaggen hebben gekregen.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 21:47 schreef Peterselieman het volgende:
Alonso deed het juist goed door voor Hamilton te blijven rijden. Hij wilde de Brit gebruiken als buffer tegen zowel Vettel als Button wanneer die aan zouden dringen.
idd, maar Vettel had er wel naar toe moeten rijden en hiermee zijn banden wat moeten oprokenquote:Op dinsdag 24 juli 2012 21:49 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Maar dat kan toch niet, want dan zou Hamilton blauwe vlaggen hebben gekregen.
Of gewoon zijn eigen tempo moeten blijven rijden.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 22:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
idd, maar Vettel had er wel naar toe moeten rijden en hiermee zijn banden wat moeten oproken
Alleen als Massa sneller zou zijn dan de kop. Dream on... Als Massa achterin het veld rijdt, dan is dat gewoon omdat ie te traag is om vooraan mee te doen.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 21:43 schreef Weltschmerz het volgende:
Maar in de strijd om het WK kan Ferrari dan ook Massa gebruiken om een concurrent van Alonso tijdverlies te bezorgen. Niet veel, maar misschien wel weer genoeg om via pitstops een positie te winnen en dat is wel beslissend.
Maar wel de snelste ronde rijden als je je banden niet meer hoeft te sparenquote:Op dinsdag 24 juli 2012 13:01 schreef Tarado het volgende:
twitter:joseluisf1 twitterde op dinsdag 24-07-2012 om 12:33:01Norbert Haug: "The last two races have shown that we currently lack around half a second a lap to the pacesetters" reageer retweet
Hoezo zand in de ogen, je weet toch niet hoe snel de concurrentie is als ze geen rekening met bandenslijtage zouden hoeven te houden.quote:Op woensdag 25 juli 2012 09:28 schreef LoganMCV het volgende:
[..]
Maar wel de snelste ronde rijden als je je banden niet meer hoeft te sparenZand in de ogen enzo..hun probleem is slijtage, volgens mij rijden ze met de handrem erop omdat de banden anders te snel op zijn. Daarom zijn ze in het nat goed, dan speelt die slijtage niet zo.
Dat idee heb ik ook, volgens mij is het ook de wagen met een langere wielbasis dan gebruikelijk (niet geheel zeker van ?) Dat wil op sommige bochtige circuits en in hairpins ook niet echt in je voordeel werken wat betreft de Pirelli banden.quote:Op woensdag 25 juli 2012 09:28 schreef LoganMCV het volgende:
[..]
Maar wel de snelste ronde rijden als je je banden niet meer hoeft te sparenZand in de ogen enzo..hun probleem is slijtage, volgens mij rijden ze met de handrem erop omdat de banden anders te snel op zijn. Daarom zijn ze in het nat goed, dan speelt die slijtage niet zo.
Typisch voorbeeld van doen alsof de ruimte die regels bieden niet gebruikt gaat worden om voordeel te halen. Massa kan ook een slechte kwalificatie en een slechte start hebben, of een 'remprobleem', een verkeerd setje banden. Sterker nog, hij mag zich ook gewoon terug laten zakken om dan op snelle banden een stint in de weg te rijden.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 23:50 schreef k_man het volgende:
[..]
Alleen als Massa sneller zou zijn dan de kop. Dream on... Als Massa achterin het veld rijdt, dan is dat gewoon omdat ie te traag is om vooraan mee te doen.
Lotus is gewoon een hele goeie auto, die zouden met bijvoorbeeld Kubica (van voor het ongeluk) nu in de top 3 staan, Kimi en Grosjean brengen te weinigquote:Op woensdag 25 juli 2012 11:29 schreef Meike26 het volgende:
Thnx, valt nog wel mee dan met die wielbasis van de MGP, ook die van Red Bull vind ik aardig lang terwijl het juist een "langzame" auto is waar ze vaak juist in de bochtige sectoren zo snel zijn ?
Heb ik dan een verkeerd beeld van de werking van korte/lange wielbasis ?
Ach, laten we het er op houden dat de MGP en Lotus toch een probleem hebben wat betreft het chassis. Er zit iets wat niet naar behoren werkt en teveel van de banden vreet.
Dat valt bij Lotus toch wel mee? In de race komen ze in ieder geval goed mee. Het is met de name de kwalificatie waar hun zwakke plek ligt.quote:Op woensdag 25 juli 2012 11:29 schreef Meike26 het volgende:
Ach, laten we het er op houden dat de MGP en Lotus toch een probleem hebben wat betreft het chassis. Er zit iets wat niet naar behoren werkt en teveel van de banden vreet.
Ergens, in een grijs verleden, rond een jaar terug, schreef ik het al:quote:Op woensdag 25 juli 2012 11:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
Lotus is gewoon een hele goeie auto, die zouden met bijvoorbeeld Kubica (van voor het ongeluk) nu in de top 3 staan, Kimi en Grosjean brengen te weinig
Kimi brengt ook te weinig en met alle respect voor Jacky Stewart, die zou ik als F1 coureur ook niet als coach accepterenquote:Op woensdag 25 juli 2012 12:09 schreef Marks het volgende:
[..]
Ergens, in een grijs verleden, rond een jaar terug, schreef ik het al:
Op dat moment reed er NIEMAND in de GP2 die in de formule 1 thuis zou horen. Ondanks soms de overmacht van Grosjean, zag ik hem nog belachelijke knullige fouten maken.
Bianchi was erg onstuimig en vd Garde had altijd wel wat, hij zou altijd nog naar de Rabobank wielerploeg kunnen overstappen als de f1 het niet wordt...
En Grosjean heeft mijn gelijk bewezen, wat een ezel is het, want dat ben je als je keer op keer dezelfde fout maakt. En dan maar zeggen dat je geen coaching nodig hebt van Jacky Stewart en na 2 of 3 bochten racen alweer je voorvleugel kapotrijden. Nee, daar helpt geen coaching meer aan.
twitter:SkySportsF1 twitterde op woensdag 25-07-2012 om 12:47:04Today's must-read item: Mark Hughes on the Red Bull engine mapping row... http://t.co/1kzXe6ps reageer retweet
Wanneer komt die dan ? Eind september toch ? Gelijk met F1 2012quote:Op woensdag 25 juli 2012 13:45 schreef Glijdt_licht het volgende:
Even voor diegenen die van F1 racegames houden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]![]()
![]()
![]()
Kan je F1 2011 niet dan ? Das toch niet zo moeilijk met alle hulp aan ?quote:Op woensdag 25 juli 2012 14:06 schreef Sinister-D- het volgende:
Eindelijk een F1 spel wat ik ook kan
Met die suspension set-up is het een stuk eenvoudiger, gewoon de hele ronde met DRS.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:25 schreef LoganMCV het volgende:
[..]
Kan je F1 2011 niet dan ? Das toch niet zo moeilijk met alle hulp aan ?
Ik hou eerlijk gezegd helemaal niet van race-simsquote:Op woensdag 25 juli 2012 15:25 schreef LoganMCV het volgende:
[..]
Kan je F1 2011 niet dan ? Das toch niet zo moeilijk met alle hulp aan ?
Die 11/11 setup bug is er toch uitgehaald?quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:50 schreef Nober het volgende:
Is Ferrari wel zo goed in de kwalificatie als het droog is? In Valencia 11de (Alonso) en daarna twee pole's dankzij nat weer.
[..]
Met die suspension set-up is het een stuk eenvoudiger, gewoon de hele ronde met DRS.
Codemasters gooit het over een andere boeg met F1 Race Stars. De uitgever maakt gebruik van de officiële Formule 1-licentie, maar geeft het spel een haast kinderlijk uiterlijk mee. De game verschijnt in november, voor de pc en consoles.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:07 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Wanneer komt die dan ? Eind september toch ? Gelijk met F1 2012
Volgens mij werkt het nog wel, ik win vrijwel alle races met de Al op de moeilijkste stand.quote:Op woensdag 25 juli 2012 16:19 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Die 11/11 setup bug is er toch uitgehaald?
http://www.gpupdate.net/e(...)throttle-map-change/quote:Red Bull Racing will be forced to change its engine map settings ahead of this weekend's Hungarian Grand Prix, with the double title-winning squad coming under scrutiny at the most recent event in Germany. According to governing body the FIA, the team was using its throttle maps to improve cornering speed and traction performance, which is a breach of article 5.5.3 in the current sporting regulations.
At Hockenheim, Red Bull heads were summoned to the stewards to explain what technical delegate Jo Bauer explained was a differeing set of maps compared to what had previously been used in 2012. Despite the FIA disagreeing with certain aspects of the team's argument, it declared both Sebastian Vettel and Mark Webber's cars legal and the drivers were able to race without fear of an appeal from rival teams.
However, according to BBC Sport, the FIA has now clarified its position. Prior to this weekend's Hungaroring event, teams were allowed to freely change their torque maps from race to race, but this will no longer be allowed and a map from the opening four races of the season must now be submitted as a reference.
"Above 6,000rpm, the maximum engine torque may vary by no more than +/- 2% (from the reference map)," read a rule clarification from the FIA, regarding to the reference map. "And the ignition angle may vary by no more than 2.5%."
The benefit of this torque mapping tweak is unknown, but Red Bull (and any other teams exploting the wording article 5.5.3) will need to revert back to an older setting.
Dat is koffie dik kijken. Wat heeft Kubica nou eigenlijk bereikt in de F1? Helemaal zoveel niet en het is echt niet gezegd dat hij met de Lotus wel eventjes het ene na het andere podium zou pakken.quote:Op woensdag 25 juli 2012 11:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
Lotus is gewoon een hele goeie auto, die zouden met bijvoorbeeld Kubica (van voor het ongeluk) nu in de top 3 staan, Kimi en Grosjean brengen te weinig
quote:Op woensdag 25 juli 2012 17:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat is koffie dik kijken. Wat heeft Kubica nou eigenlijk bereikt in de F1? Helemaal zoveel niet en het is echt niet gezegd dat hij met de Lotus wel eventjes het ene na het andere podium zou pakken.
Kijk vorig jaar naar bv Ferrari. Alonso kwam daarmee ook niet verder dan plek 4 in het kampioenschap.
Of ligt het dan ineens weer aan de auto ipv aan de coureur?
Begrijp me niet verkeerd, ik ben zeer gecharmeerd van Kubica, maar roepen dat ze nu gewoon in de top 3 hadden gestaan is slap achteraf gelul wat gewoon een blinde gok is.
Wordt ingewikkeld zo maar ze hadden allebei meer punten kunnen/moeten scoren met deze auto, uiteindelijk blijken ze dat niet te kunnen en staan ze dus waar ze staan.quote:Op woensdag 25 juli 2012 17:10 schreef vosss het volgende:
Ze staan waar ze staan omdat dat is waar ze kunnen staan.
Hoe kunnen ze nou ergens anders staan dan waar ze kunnen staan?
Kimi maakt toch een sterke indruk en is al eens kampioen geweest. Klaar. Grosjean moet snel normaal rijden, anders gaat hij bij Senna, Massa en Khartikeyan in het rijtje staan van coureurs die in de F1 zitten, maar daar niet thuis horen.quote:Op woensdag 25 juli 2012 17:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wordt ingewikkeld zo maar ze hadden allebei meer punten kunnen/moeten scoren met deze auto, uiteindelijk blijken ze dat niet te kunnen en staan ze dus waar ze staan.
Kimi maakt een sterke indruk? Op jou dan, niet op mij, dat gelul achteraf van hem "I could have I would have" vind ik ook een beetje slap, leuk dat hij terug is hoor maar hij behoort wat mij betreft (nog) niet bij de top coureurs.quote:Op woensdag 25 juli 2012 17:47 schreef Marks het volgende:
[..]
Kimi maakt toch een sterke indruk en is al eens kampioen geweest. Klaar. Grosjean moet snel normaal rijden, anders gaat hij bij Senna, Massa en Khartikeyan in het rijtje staan van coureurs die in de F1 zitten, maar daar niet thuis horen.
Ben het wel eens met je stelling, maar waar Kubica wel beter in is dan Kimi en Grosjean bij elkaar, is het afstellen van de wagen, technisch inzicht/knowhow is bij hem vele malen beter volgens mij om de wagen naar zijn hand te zetten, naar mijn idee is Kimi meer een rijder die heus wel wat geeft, maar anderzijds ook iemand is die het geen moer kan schelen hoe precies een auto afgesteld staat, als hij er maar mee kan racen. Niet dat het zo is, die indtuk heb ik alleen wel.quote:Op woensdag 25 juli 2012 17:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat is koffie dik kijken. Wat heeft Kubica nou eigenlijk bereikt in de F1? Helemaal zoveel niet en het is echt niet gezegd dat hij met de Lotus wel eventjes het ene na het andere podium zou pakken.
Kijk vorig jaar naar bv Ferrari. Alonso kwam daarmee ook niet verder dan plek 4 in het kampioenschap.
Of ligt het dan ineens weer aan de auto ipv aan de coureur?
Begrijp me niet verkeerd, ik ben zeer gecharmeerd van Kubica, maar roepen dat ze nu gewoon in de top 3 hadden gestaan is slap achteraf gelul wat gewoon een blinde gok is.
Onzin. Alonso is een coureur, geen engineer. Het enige wat hij gedaan heeft is feedback geven over wat er niet klopt volgens hem.quote:Hij heeft de Ferrari echt sneller gemaakt.
ik heb het niet over de afstelling alleen. Een coureur als Alonso gaat wel degelijk met techneuten om tafel zitten om de mogelijke oplossingen te bespreken om de auto sneller te maken. Je ziet hem niet voor niets net als Schumacher vroeger deed even bij de concurrentie loeren wat voor vindingen zij op hun auto hebben zitten.quote:Op woensdag 25 juli 2012 22:01 schreef vosss het volgende:
Ik denk dat jij het hebt over afstelling van de auto en aanpassingen aan die afstelling.
Dat zal hij best kunnen en hij zla ook best kunnen zeggen van daar en daar missen we downforce of komen we iets mechanische grip te kort of weet ik het wat.
Dat wil echter nog niet zeggen dat Alonso de auto sneller maakt. Dat doen de techneuten en niet een coureur (behalve dan qua afstelling)
over het algemeen wel ja, maar ik denk dat de echte topcoureurs technisch zo onderlegd zijn dat zij ook een aantal dingen aan kunnen dragen. Niet in die mate dat techneuten dat kunnen, maar wel mogelijke denkrichtingen aandragen.quote:Op woensdag 25 juli 2012 22:06 schreef vosss het volgende:
Ja zeker, maar het is niet de coureur die dat soort dingen bedenkt. Dat zijn juist de techneuten.
Het is wel de coureur om aan te geven op welke punten de auto beter gemaakt moet om sneller te worden (of beter bij de coureur past). Daar kan een coureur zeker het verschil maken. Een slechte zal roepen dat hij grip mist in bocht drie, een goede zal roepen dat hij bij het uitacceleren in zijn twee een beetje onderstuur heeft over de curb stones in bocht drie. Echt technisch onderlegde coureurs zullen zelfs nog komen met suggesties qua afstellingenquote:Op woensdag 25 juli 2012 22:06 schreef vosss het volgende:
Ja zeker, maar het is niet de coureur die dat soort dingen bedenkt. Dat zijn juist de techneuten.
Denkrichtingen maken een auto niet sneller. Techneuten doen dat met onder meer de feedback van coureurs.quote:maar wel mogelijke denkrichtingen aandragen.
Dat is ook wat ik zeg. Of denken jullie soms dat die Ferrari nu ineens wel gaat omdat Alonso hem zo fijn afgesteld heeft en ach weet je wat, ik stel die van Massa ook maar even af want zijn auto loopt voor geen meter.quote:Echt technisch onderlegde coureurs zullen zelfs nog komen met suggesties qua afstellingen
Wat een beautyquote:Op woensdag 25 juli 2012 22:17 schreef Nober het volgende:
Alonso heeft wel wat anders te doen.
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Het Ferrari museum bezoeken met Dasha bijvoorbeeld.
Jammer dat je ze niet mag aanraken.quote:Op woensdag 25 juli 2012 22:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat een beauty(die Ferrari uiteraard)
Misschien ook wel nodig door KERS en DRS? Hoe lichter hoe beter ook dat ik toen eens las.quote:Op woensdag 25 juli 2012 22:26 schreef LWD-Godius het volgende:
Alonso ziet er wel fitter uit dan in zijn renault-periode
ik stel ook niet dat Alonso het alleen heeft gedaan, maar hij levert wel een significante bijdrage in het proces. De techneuten kunnen van alles verzinnen, maar zonder zijn inbreng presteert die kar toch echt een heel stuk minder.quote:Op woensdag 25 juli 2012 22:18 schreef vosss het volgende:
[..]
Denkrichtingen maken een auto niet sneller. Techneuten doen dat met onder meer de feedback van coureurs.
Om te stellen dat coureurs de auto sneller maken is complete onzin. Ze spelen wat met de afstelling en geven feedback.
dat gaat regelmatig toch echt verder dan afstellen alleen. Het waarom van iets dat niet klopt is belangrijker dan roepen dat er iets mis is. Dat is voornamelijk een kwestie van gevoel en dat gecombineerd met de technische kennis is waardevolle input om de auto sneller te maken.quote:Denk je nou werkelijk dat een Alonso een opleiding op universitair niveau gehad heeft over aerodynamica om maar iets te noemen? Nee natuurlijk niet. Die kan alleen maar aangeven dat hij niet voldoende downforce heeft en zeggen misschien moeten we iets anders met de vleugel proberen.
Dat is afstellen.
hoeft ook niet. de coureur komt weer aan bod in het simulatorgedeelte. Daar kan een flink verschil worden gemaakt door niet alleen aan te geven wat er niet klopt, maar ook waarom.quote:Een andere vleugel ontwerpen op de computer en vervolgens testen in de windtunnel heeft een coureur bar weinig mee temaken en al helemaal geen verstand van.
Er zit erg weinig vlees aan ja.quote:Op woensdag 25 juli 2012 22:41 schreef Atreidez het volgende:
Wat een iel ding.. Is ze wel volwassen?
Net 18? Weinig info te vinden.quote:Op woensdag 25 juli 2012 22:41 schreef Atreidez het volgende:
Wat een iel ding.. Is ze wel volwassen?
twitter:DashaKapustina twitterde op dinsdag 26-06-2012 om 01:00:29Happy, I am done! Study over, now I graduate! Freedom!Дипломированный специалист! reageer retweet
Maakt ook niet uit, hij is er blij mee, scheelt toch een tiende per rondjequote:Op woensdag 25 juli 2012 22:47 schreef Nober het volgende:
[..]
Net 18? Weinig info te vinden.twitter:DashaKapustina twitterde op dinsdag 26-06-2012 om 01:00:29Happy, I am done! Study over, now I graduate! Freedom!Дипломированный специалист! reageer retweet
Haha, daarom zo slecht vorig jaar.quote:Op woensdag 25 juli 2012 22:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maakt ook niet uit, hij is er blij mee, scheelt toch een tiende per rondje
Je bedoelt tijdens het pijpen/plafondstaren?quote:Op woensdag 25 juli 2012 23:16 schreef vosss het volgende:
Zeg even wat anders, zouden die F1 coureurs zich af en toe ook achter de oren krabben of het nou echte liefde of de zoveelste golddigger is?
De updates zelf zijn inderdaad van de engineers zelf en ze zullen ook heel veel zelf bedenken (zoals de blown diffuser). Maar de coureur moet dat ding besturen en kan het beste aangeven wat er niet klopt aan de auto. En daar kan een coureur dus het verschil maken. Net dat beetje extra technisch inzicht kan zeker wel helpen, net als de hoeveelheid aandacht hij besteed aan het analyseren van de data na bv een vrije trainingquote:Op woensdag 25 juli 2012 22:21 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat is ook wat ik zeg. Of denken jullie soms dat die Ferrari nu ineens wel gaat omdat Alonso hem zo fijn afgesteld heeft en ach weet je wat, ik stel die van Massa ook maar even af want zijn auto loopt voor geen meter.
Dat is gewoon gelul en bullshit van de bovenste plank. De updates zijn voor het grootste deel verantwoordelijk voor het sneller worden van een auto. Waarom meen je anders in godsnaam dat een F1 team zoveel technisch volk op de loonlijst heeft staan als een coureur het wel even allemaal kan doen
Ik vind het bij Mercedes veel te lang duren.quote:Op donderdag 26 juli 2012 09:28 schreef Mikkie het volgende:
Het ontwikkelen van die bak heeft ook wel even geduurd ja.
Schumacher een piepkuiken noemenquote:Op donderdag 26 juli 2012 11:09 schreef LoganMCV het volgende:
Titanenstrijd met Kimi? Sinds wanneer is dat piepkuiken een titaan dan?
Al vind ik wel dat Kimi het beter dan verwacht doet.
Er staan mensen in dat lijstje die hem 2 keer hebben gewonnen..het zijn wel grote namen maar om iemand nou titaan te noemen omdat hij hier met 4 overwinningen in staat.. van die 6 ben ik wel onder de indruk dat is echt meer dan zomaar goed.quote:Op donderdag 26 juli 2012 11:31 schreef vosss het volgende:
Sinds hij in dit lijstje staat voor wat betreft Spa:
[ afbeelding ]
Niet de minste namen. Me dunkt. En in 2006 is er niet gereden, anders had ie toen ook nog wel gewonnen denk ik
Uiteraard is Schumacher King en veel completer maar wat ik wel leuk aan Kimi vind is dat hij een racer isquote:Op donderdag 26 juli 2012 13:08 schreef LoganMCV het volgende:
[..]
Er staan mensen in dat lijstje die hem 2 keer hebben gewonnen..het zijn wel grote namen maar om iemand nou titaan te noemen omdat hij hier met 4 overwinningen in staat.. van die 6 ben ik wel onder de indruk dat is echt meer dan zomaar goed.
Het enige wat ik kon vinden:quote:Op donderdag 26 juli 2012 12:15 schreef Columbiafan het volgende:
Tien jaar tussen twee overwinningen op een circuit zal ook wel een record zijn zeker mocht het hem lukken?
1 2 3 4 5 6 | Coureur - tijdsbestek - GP's - circuit GONZALEZ Jose-Froilan - 3y 00m 03d - 25 GP's - Britain 1951/Britain 1954 BERGER Gerhard - 2y 11m 27d - 50 GP's - Germany 1994/Germany 1997 TRINTIGNANT Maurice - 2y 11m 26d - 23 GP's - Monaco 1955/Monaco 1958 PETERSON Ronnie -2y 00m 04d - 29 GP's - Italy 1974/Italy 1976 GURNEY Dan -1y 11m 20d - 19 GP's - France 1962/France 1964 |
22-23 is ze.quote:Op woensdag 25 juli 2012 22:41 schreef Atreidez het volgende:
Wat een iel ding.. Is ze wel volwassen?
Schumacher heeft al op een aantal circuits een jaar of 10-11-12 interval gehad tussen overwinningenquote:Op donderdag 26 juli 2012 12:15 schreef Columbiafan het volgende:
Tien jaar tussen twee overwinningen op een circuit zal ook wel een record zijn zeker mocht het hem lukken?
En waarom lukt het niet met Mercedes als het zo'n geweldig duo is en hun samen er voor verantwoordelijk waren dat Ferrari zo goed presteerde 2000-2004? Missen ze Jean Todt?quote:Op donderdag 26 juli 2012 08:41 schreef Meike26 het volgende:
Schumacher heeft in dat opzicht Ferrari gered uit de achterhoede, samen met Brawn uiteraard. Ferrari ging begin jaren 90 helemaal niet meer en Alesi en Berger moesten echt moeite doen om een puntje (top6) te behalen.
Schumacher en Brawn hebben vooral samen dat hok sneller gemaakt, vanaf het eerste jaar, 96, tot aan 2003/4 ?
Die hele technische ontwikkeling had met alleen Brawn of alleen Schumacher nooit zo'n vaart gehad, juist door dat gouden duo. Schumacher was de handen en voeten van Brawn, Brawn was de externe harde schijf van Schumi. Door zo samen te werken en analiseren hebben ze die wagen zo snel kunnen maken, tot de dominante jaren in 2001/2 ?
Tussen eerste en laatst overwinning? Ik heb gezocht op de grootste tijdspanne tussen de 2 laatste overwinningen op 1 circuit.quote:Op donderdag 26 juli 2012 13:37 schreef DennisDeBengel het volgende:
[..]
Schumacher heeft al op een aantal circuits een jaar of 10-11-12 interval gehad tussen overwinningen
ja inderdaad, ik bedoelde uiteraard opeenvolgende zege'squote:Op donderdag 26 juli 2012 13:40 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Tussen eerste en laatst overwinning? Ik heb gezocht op de grootste tijdspanne tussen de 2 laatste overwinningen op 1 circuit.
Testverbod, budget inkrimping, geen op maat gemaakte banden meer om er maar een paar te noemenquote:Op donderdag 26 juli 2012 13:40 schreef Nober het volgende:
[..]
En waarom lukt het niet met Mercedes als het zo'n geweldig duo is en hun samen er voor verantwoordelijk waren dat Ferrari zo goed presteerde 2000-2004? Missen ze Jean Todt?
Michelin maakte toen inderdaad de banden niet op maat, ze waren breder dan toegestaan.quote:Op donderdag 26 juli 2012 14:00 schreef JohnB52 het volgende:
Die Bridgestones waren zo specifiek voor Ferrari gemaakt, dat bracht ze in die tijd heel veel voordeel, meer dan dat we toen dachten...
Grappig dat je die Spa 2009 aanhaalt.. Moest er t weekend nog aan denken. Start van Kimi vond ik daar nl. nogal discutabel. 4 Wielen van de baan en er toch redelijk voordeel uit halenquote:Op donderdag 26 juli 2012 11:31 schreef vosss het volgende:
Sinds hij in dit lijstje staat voor wat betreft Spa:
[ afbeelding ]
Niet de minste namen. Me dunkt. En in 2006 is er niet gereden, anders had ie toen ook nog wel gewonnen denk ik
2008quote:Op donderdag 26 juli 2012 20:43 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Grappig dat je die Spa 2009 aanhaalt.. Moest er t weekend nog aan denken. Start van Kimi vond ik daar nl. nogal discutabel. 4 Wielen van de baan en er toch redelijk voordeel uit halen
In mijn ogen zie je daar het verschil in aantal ballen dat Kimi en Massa tonen aan het einde van de Eau Rouge, Kimi plankt er keihard doorheenquote:Op donderdag 26 juli 2012 20:43 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Grappig dat je die Spa 2009 aanhaalt.. Moest er t weekend nog aan denken. Start van Kimi vond ik daar nl. nogal discutabel. 4 Wielen van de baan en er toch redelijk voordeel uit halen
Welk voordeel? Hij zit achter 2 auto's en die vliegen hem beiden weer voorbij.quote:Op donderdag 26 juli 2012 20:43 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Grappig dat je die Spa 2009 aanhaalt.. Moest er t weekend nog aan denken. Start van Kimi vond ik daar nl. nogal discutabel. 4 Wielen van de baan en er toch redelijk voordeel uit halen
Als je een bocht mist, dan wilt dat toch automatisch zeggen dat je met 4 wielen buiten de baan bent geweestquote:Op donderdag 26 juli 2012 21:32 schreef vosss het volgende:
[..]
Welk voordeel? Hij zit achter 2 auto's en die vliegen hem beiden weer voorbij.
Buiten dat was toen de discussie als je een bocht mist bij een inhaalpoging en je wint een plek dan moet je hem teruggeven en niet de discussie van met 4 wielen buiten de baan.
Ik weet het weer aardig goed in mn eigen straatje te lullen merk ik
quote:Op donderdag 26 juli 2012 21:32 schreef vosss het volgende:
Ik weet het weer aardig goed in mn eigen straatje te lullen merk ik
Verrek, ik dacht al.. wat doet Hamilton daar in ronde 2quote:
Is altijd, kan je wel op F1.com vindenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 07:44 schreef Meike26 het volgende:
Meer van dit soort PC's![]()
Is dit nieuw (net zoals het interview van top 3 na de race) of mis ik dit al geruime tijd ?
twitter:ScarbsF1 twitterde op vrijdag 27-07-2012 om 09:05:48AMuS article (german) suggests Red Drivers have been adjusting the front heave spring to manage ride height up until Canada. reageer retweet
twitter:ScarbsF1 twitterde op vrijdag 27-07-2012 om 09:06:16Here's the link http://t.co/Uu6sdKKX reageer retweet
En dan vraag ik mezelf weer af hoelang ze dit al gebruiken.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 09:08 schreef Tarado het volgende:
twitter:ScarbsF1 twitterde op vrijdag 27-07-2012 om 09:05:48AMuS article (german) suggests Red Drivers have been adjusting the front heave spring to manage ride height up until Canada. reageer retweet
twitter:ScarbsF1 twitterde op vrijdag 27-07-2012 om 09:06:16Here's the link http://t.co/Uu6sdKKX reageer retweet
Zal wel meevallen denk ik. Maar ze zullen ongetwijfeld meer in de gaten gaan worden gehouden.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 09:19 schreef Meike26 het volgende:
Dit is nu dus het 3e of 4e foefje wat Red Bull probeert wat vraagtekens op roept, zeker na vorige week met die engine-mapping en nu deze uitkomst (als het waar is), dan zouden ze wel eens uit het constructeurs-kampioensschap gehaald kunnen worden ?
In het verleden is dat vaak zat gepost hier hoor.quote:
Thursday's Press Conference is elke GP met een stuk of 5 coureurs, terug te lezen op F1.com en Autosport.com. Op vrijdag komen er een aantal mensen van teams voor het interview zie http://www.autosport.com/news/report.php/id/101331 van vorige week.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 07:44 schreef Meike26 het volgende:
Meer van dit soort PC's![]()
Is dit nieuw (net zoals het interview van top 3 na de race) of mis ik dit al geruime tijd ?
Zsolt Baumgartnerquote:Op vrijdag 27 juli 2012 13:42 schreef Nober het volgende:
[..]
Thursday's Press Conference is elke GP met een stuk of 5 coureurs, terug te lezen op F1.com en Autosport.com. Op vrijdag komen er een aantal mensen van teams voor het interview zie http://www.autosport.com/news/report.php/id/101331 van vorige week.
Die interviews op het podium is wel nieuw, zag dat ook pas voor het eerst op Silverstone, welke Hongaar gaat dat zondag doen?
Wist wel dat er een Hongaar bij Minardi heeft gereden en dat was hij verder geen enkele F1 coureur uit Hongarije maar Lauda is ook geen Duitser en Stewart geen Engelsman.quote:
Lauda is idd geen Duitser maar die werkt wel samen met/voor RTL+, en die hebben nog wel een goeie verstandhouding met de FOM (althans, ik neem aan dat de FOM de interviews regelt, en niet de FIA). En het is de GP van Groot Brittannië, en aangezien Steward wél een Brit isquote:Op vrijdag 27 juli 2012 13:51 schreef Nober het volgende:
[..]
Wist wel dat er een Hongaar bij Minardi heeft gereden en dat was hij verder geen enkele F1 coureur uit Hongarije maar Lauda is ook geen Duitser en Stewart geen Engelsman.
En een voorwaardelijke straf voor Schumacher.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:11 schreef vosss het volgende:
@Logan: even gespiekt op f1.com hoe dat afgelopen is; Schumacher wist te winnen met 19.493 seconden voorsprong op Hill, dus ik gok dat de baan droger en droger werd en dat hij er weer voorbij ging of Hill een extra stop moest maken vanwege zn regenbanden.
Grosjean rijdt tochquote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:13 schreef Nober het volgende:
Grosjean alweer gecrasht dat kan beter Senna, Maldonado...
Een erg grote uitdaging moet dat niet zijn voor Maldonadoquote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:25 schreef Nober het volgende:
[..]
Alleen zijn voorvleugel kwijt dus dat kan wel beter.
Das snel geupload!quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:28 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Een erg grote uitdaging moet dat niet zijn voor Maldonado
Dat heeft-ie dan in ieder geval goed geoefend.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:02 schreef Sinister-D- het volgende:
Schumacher regenmeister![]()
Ow wacht, SchumacherVorige week ook al in de regen eraf gebeunt
![]()
Was het toch een goed leermomentje voor hem. Geen bandentips aannemen van Bottas.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:04 schreef Sinister-D- het volgende:
Vergne had wel gelijk met zijn Full wets, Schumacher had Bottas z'n advies gevolgd voor de inters en zie wat er van komt
Ach, Bottas' Bandentips is weer eens wat anders als Voorspellen met Allenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:06 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Was het toch een goed leermomentje voor hem. Geen bandentips aannemen van Bottas.
ik voorzie een nieuw item aankomenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:08 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ach, Bottas' Bandentips is weer eens wat anders als Voorspellen met Allen
Tijdje terug stond deze race nog ergens helemaal op het internet met ESPN commentaar. Bob Varsha noemde Lavaggi daar in ieder geval de hele tijd Johnny Carwashquote:Op vrijdag 27 juli 2012 10:34 schreef LoganMCV het volgende:
Uit den ouden doos
1995 -
Schumacher op kop op normale banden maarrr het is net begonnen met regenen.
Damon Hill op 2 met regenbanden is al ingelopen op Schumacher..maar dan
Schumacher op Spa in optima Forma.
Je kan het nog terug veranderen. Ik ga ook eens bedenken wat de samenstelling voor morgen gaat zijn van mijn team.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:00 schreef LWD-Godius het volgende:
Nu is mij keuze om naar RBR te wisselen in de manager 100% zeker een vergissing.
Vrije training zegt niet alles maar ze zijn er waarschijnlijk niet beter op geworden sinds de laatste race door dat engine mapping verhaal.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:00 schreef LWD-Godius het volgende:
Nu is mij keuze om naar RBR te wisselen in de manager 100% zeker een vergissing.
quote:Het gerucht gaat dat bekend is geworden dat de Red Bull monteurs in Montreal, tijdens parc ferme, door stewards betrapt zijn terwijl ze de hoogte van beide RB8's veranderden, de FIA wil dat teams gereedschap gebruiken dat duidelijk als zodanig herkenbaar is, om dit soort acties te voorkomen.
Red Bull schijnt speciaal hiervoor gereedschap te hebben ontwikkeld wat makkelijk te verstoppen is, en in dit geval een klein sleuteltje waarmee de monteurs de hoogte wijzigden, terwijl ze deden alsof ze de ophanging schoonmaakte.
De FIA heeft ze opgedragen om onmiddelijk de hoogte terug te brengen, anders zou diskwalificatie volgen, het is tot nu toe stil gehouden omdat ze niet zo vroeg in het seizoen al een case wilden, ben benieuwd of dit nieuws ook via de gebruikelijke kanalen naar buiten komt.
Of het waar is? Denk het niet, maar vind het de moeite waard om te posten.quote:We zullen zien, ik heb het van een bevriende Italiaanse F1 blogger ter plaatse in Budapest, volgens hem is het het verhaal op dit moment in de paddock.
Stond al zoiets in dat auto motor und sport artikel waar ik vanmorgen de link van plaatste, dat RBR een simpele manier om die rijhoogte te verstellen heeft.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:55 schreef Sinister-D- het volgende:
Van een comment-poster op F1-today.
[..]
[..]
Of het waar is? Denk het niet, maar vind het de moeite waard om te posten.
Edit:
En een topic op Autosport.com: http://forums.autosport.com/index.php?showtopic=171659
Zou het dan toch![]()
Het ergste vind ik nog dat het stil is gehouden door de FIA, aan het waarheidsgehalte twijfel ik niet, in de f1 gaan miljarden om!quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:55 schreef Sinister-D- het volgende:
Van een comment-poster op F1-today.
[..]
[..]
Of het waar is? Denk het niet, maar vind het de moeite waard om te posten.
Edit:
En een topic op Autosport.com: http://forums.autosport.com/index.php?showtopic=171659
En een nieuwspost op A.M&S.de: http://www.auto-motor-und(...)l-davon-5305748.html
Zou het dan toch![]()
quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
Stond al zoiets in dat auto motor und sport artikel waar ik vanmorgen de link van plaatste, dat RBR een simpele manier om die rijhoogte te verstellen heeft.
quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:03 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]woeps, niet gezien.
edit: eigenlijk heb ik dit in het verkeerde topic gepost. Kon beter in het nieuwtjes deel staan.
Dit is dan wel weer leuk, gewoon de besprekingen naar buiten brengentwitter:LewisHamilton twitterde op vrijdag 27-07-2012 om 17:06:17In drivers briefing. Speaking about hockenheim issues & then Hungary. reageer retweet
twitter:LewisHamilton twitterde op vrijdag 27-07-2012 om 17:55:14We speak mostly about safety & rules eg today where Seb took jenson last race, will now be changed to AstroTurf to stop that from happening reageer retweet
Eigenlijk wel logisch, de vaste posters zie je toch elke GP terug komen, net zoals in de nieuwtjes-delen. Maar nu deze ook gereekst is, en er een incidentele poster er een bericht plaatst dan komt het volgende topic ook weer in zijn/haar MyAt. De kans dat die dan weer een post maakt in het nieuwe topic is dan al groterquote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:08 schreef Tarado het volgende:
[..]Je kan niet alles zien, dit topic schijnt sinds het gereeksd is beter te lopen
Bij de start geldt de regel niet volgens mijquote:Op donderdag 26 juli 2012 20:43 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Grappig dat je die Spa 2009 aanhaalt.. Moest er t weekend nog aan denken. Start van Kimi vond ik daar nl. nogal discutabel. 4 Wielen van de baan en er toch redelijk voordeel uit halen
Ze moeten gewoon camera's bij die briefings zetten!quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:09 schreef Sinister-D- het volgende:
Volledig toegewijd is ie ook, tijdens de briefing wat Tweets posten
Dit is dan wel weer leuk, gewoon de besprekingen naar buiten brengentwitter:LewisHamilton twitterde op vrijdag 27-07-2012 om 17:06:17In drivers briefing. Speaking about hockenheim issues & then Hungary. reageer retweet
twitter:LewisHamilton twitterde op vrijdag 27-07-2012 om 17:55:14We speak mostly about safety & rules eg today where Seb took jenson last race, will now be changed to AstroTurf to stop that from happening reageer retweet
Officieel wel, maar ze knijpen een oogje dicht omdat het meestal hectisch is en er in de meeste gevallen geen andere mogelijk heden zijn om uit te wijken. Maar probeer in die mêlee maar eens aan te tonen dat een coureur er voordeel uit gehaald heeft.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:13 schreef kepler het volgende:
[..]
Bij de start geldt de regel niet volgens mij
Dat is toch niet op hem van toepassing.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 18:09 schreef Sinister-D- het volgende:
Volledig toegewijd is ie ook, tijdens de briefing wat Tweets posten![]()
We speak mostly about safety & rules eg
Wat tweeten ze daar bij Ferrari dan?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:18 schreef Meike26 het volgende:
Heb vanmiddag mijn tactiek gewijzigd en mijn Ferrari motor ingeruild op die van McLaren, op basis van de eerste VT.
En op basis van de tweets van Ferrari, denk ik de goede keus gemaakt te hebben
quote:Op vrijdag 27 juli 2012 20:09 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Wat tweeten ze daar bij Ferrari dan?
twitter:InsideFerrari twitterde op vrijdag 27-07-2012 om 15:34:05So McLaren remained unbeatable today and will be the clear favourite for the remaining part of the weekend. reageer retweet
twitter:InsideFerrari twitterde op vrijdag 27-07-2012 om 15:35:22For the 3rd time a row everyone will go into the race without a real and clear picture of tyre performance on long distance. reageer retweet
Er zijn F1-fans die zich daarvoor interesseren?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 22:35 schreef Dos37 het volgende:
Met al dat Olympische geweld zal je het bijna vergeten dit weekend.
quote:Op zaterdag 28 juli 2012 09:34 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Er zijn F1-fans die zich daarvoor interesseren?
Eerlijk gezegd wel ja, wil niet zeggen dat ik het eenquote:Op zaterdag 28 juli 2012 09:34 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Er zijn F1-fans die zich daarvoor interesseren?
twitter:radarguruf1 twitterde op zaterdag 28-07-2012 om 09:56:20#F1 Saturday #Hungaroring: Remaining dry with clear skies, feeling hot. Light southerly breeze. Max air 31c, track up to 50c later in qual. reageer retweet
Dat weet ik ook niet, maar het was wel precies op moment dat Duitse ploeg het stadion binnen kwamquote:Op zaterdag 28 juli 2012 09:43 schreef Tarado het volgende:
Nee was niet veel, de humor erin maakte nog wat goed, of deze man bij dat gedeelte hoorde weet ik niet
[ afbeelding ]
kan er niks aan doen, maar ik vond de opening van de OS echt helemaal geweldigquote:Op zaterdag 28 juli 2012 09:39 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd wel ja, wil niet zeggen dat ik het een![]()
![]()
opening vondt. Grijs, saai en triestig met muziek om de boel weer op te vrolijken. En dan dat nummer dat Amely Sandee zong, omdat 1 of andere Brit in de 19e eeuw een lied op zijn sterfbed had geschreven over leven en dood.
Ja, dan breng je er echt de stemming in
Mooi feest der illuminati broeders, geweldig ja...quote:Op zaterdag 28 juli 2012 11:00 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
kan er niks aan doen, maar ik vond de opening van de OS echt helemaal geweldig
Hebben die nog iets gemeld over die rijhoogte wat RBR aangepast zou hebben in Canada?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:27 schreef JohnB52 het volgende:
Stream die ik gaf doet t nog steeds, leuk om de voorbeschouwing eens te zien op sky sports
Red Bull International Assistance?quote:
Het zouden inderdaad geen dingen zijn die Ferrari had moeten flikken. Dan zou de wereld te klein zijn.quote:
Goedkoop bier!quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:01 schreef Sinister-D- het volgende:
Blijf me altijd verbazen hoeveel Finse vlaggen er altijd zijn in Hongarije. Tis nu niet dat het korterbij is, als pakweg, Duitsland.
Voor zover ik me kan herinneren ligt de baan Kimi goed. Iets anders kan ik ook niet verzinnen..quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:01 schreef Sinister-D- het volgende:
Blijf me altijd verbazen hoeveel Finse vlaggen er altijd zijn in Hongarije. Tis nu niet dat het korterbij is, als pakweg, Duitsland.
In de Hakkinen dagen was het er ook altijd zo bezet met Finnen.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:07 schreef Thas het volgende:
[..]
Voor zover ik me kan herinneren ligt de baan Kimi goed. Iets anders kan ik ook niet verzinnen..
En Palenka, ze kunnen elkaar ook niet verstaan geloof ik.quote:
Goedkope GP om heen te gaan lijkt me, hoewel het me sterk lijkt dat die Finse fans zo arm zijn.. Zou het niet weten.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:09 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
In de Hakkinen dagen was het er ook altijd zo bezet met Finnen.
Blijft zijn tijd staan? Het leek erop dat hij met 4 wielen buiten de baan gin.quote:
Nee.quote:
Opvallend.quote:
Toch opvallend. Hij is nog geen 1x beter geweest dan Maldonado.quote:
Had het ook niet echt verwacht, maar blijkbaar ligt dit circuit hem goed.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Toch opvallend. Hij is nog geen 1x beter geweest dan Maldonado.
Ik ga voor Vergne.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
Normaal gesproken is Ricciardo de #7 exit.
Leek me Hulkenberg. Di Resta kan nooit een snellere ronde gereden hebben dan Alonso als die hem inhaalde immers.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:18 schreef Sinister-D- het volgende:
Moest DiResta daar nu langs zij voor Alonso? En toch nog de 2de tijd rijden
Ricciardo staat al in de pits en heeft een slechtere tijd dan Vergne.quote:
Zag het pas net na mijn post.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ricciardo staat al in de pits en heeft een slechtere tijd dan Vergne.
Dir lag er 7 seconden achterquote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Leek me Hulkenberg. Di Resta kan nooit een snellere ronde gereden hebben dan Alonso als die hem inhaalde immers.
Nee daarom, ik begon al te twijfelen. Maar Di Resta's tijd werd vlak na die van Alonso genoteerd, en die had net een FI ingehaald dus ik dacht alquote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Leek me Hulkenberg. Di Resta kan nooit een snellere ronde gereden hebben dan Alonso als die hem inhaalde immers.
Wel iets vaker al gelukt, maar hij is inderdaad meestal de 18e.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:20 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Zag het pas net na mijn post.Zou Vergne het volgens mij voor het eerst dit seizoen Q2 gaan halen.
Nee, heeft al P 11 gehaald.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:20 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Zag het pas net na mijn post.Zou Vergne het volgens mij voor het eerst dit seizoen Q2 gaan halen.
Fins en Hongaars zijn inderdaad zustertalen maar ik geloof niet dat ze elkaar goed kunnen verstaan.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En Palenka, ze kunnen elkaar ook niet verstaan geloof ik.
Alleen zustertaal met Hongaars en Turks, en met een klein beetje Zweedse invloed.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:24 schreef JohnB52 het volgende:
Fins lijkt juist nergens op, op geen enkele andere taal. Ooit eens gehoord.
En net nog n x opgezocht:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Fins
Jawel hoor, op het Ests.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:24 schreef JohnB52 het volgende:
Fins lijkt juist nergens op, op geen enkele andere taal. Ooit eens gehoord.
En net nog n x opgezocht:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Fins
Zweeds dus helemaal niet.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Alleen zustertaal met Hongaars en Turks, en met een klein beetje Zweedse invloed.
Vertel dat nu eens tegen Alonsoquote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:39 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Die andere coureurs verwachten dan ook niet dat Massa snel is.
Zou kunnen ja.quote:
Op VT4 zeggen ze net in het begin van de race 45% kans op neerslag, en tegen het einde 65% kans.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:47 schreef _Administr8or_ het volgende:
[..]
Zou niet slim zijn, want het zou als het goed is gewoon droog blijven morgen
Ik hoorde iets over noodweer.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:47 schreef _Administr8or_ het volgende:
[..]
Zou niet slim zijn, want het zou als het goed is gewoon droog blijven morgen
Zegt meer iets over hoe matig Sutil was. Di Resta is niet slechter dan een Webber. Hulk is alleen van een uitzonderlijk niveau.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:51 schreef M.Melandri het volgende:
Hulk weer voor de overschatte Di Resta
Sutil was ook sneller dan Di Resta hoorquote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zegt meer iets over hoe matig Sutil was. Di Resta is niet slechter dan een Webber. Hulk is alleen van een uitzonderlijk niveau.
Soms gelijkwaardig, soms iets beter maar toch vaak slechter. En Di Resta was een rookie.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:54 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Sutil was ook sneller dan Di Resta hoor
Dat z'n team hem moet waarschuwen als er snellere mensen achter hem zitten, omdat ie (bijna) Maldonado ophield.quote:
Doet-ie zeker goed.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 15:01 schreef Sinister-D- het volgende:
Doet Massa goed, 0.006sec achter Alonso
iets met no shit & shirlockquote:Op zaterdag 28 juli 2012 15:01 schreef Sinister-D- het volgende:
Doet Massa goed, 0.006sec achter Alonso
Wie is Shirlock?quote:
Het doet er allemaal niet zoveel meer toe, alleen in Monaco is het nog echt belangrijk.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 15:04 schreef M.Melandri het volgende:
Vond het anders behoorlijk spannend, erg close achter Hamilton en het gevecht om Q3 was ook mooi.
Het doet er juist wel toe, maar Q1 is niet meer spannend en als je daar eruit ligt heb je een probleem. Maar ook vanaf P11 kon je vroeger 3e worden, en nu nog steeds.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 15:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het doet er allemaal niet zoveel meer toe, alleen in Monaco is het nog echt belangrijk.
Nu zien we dat veel vaker, vroeger was positie veel belangrijker.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 15:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het doet er juist wel toe, maar Q1 is niet meer spannend en als je daar eruit ligt heb je een probleem. Maar ook vanaf P11 kon je vroeger 3e worden, en nu nog steeds.
Vroeger kon het ook wel hoor, alleen moest je dan op afwijkende strategie staan of moesten er toppers uitvallen. Ik zal eens een willekeurig seizoen pakken, te weten 1996, en daarin alle keren tellen dat iemand van buiten de top 10 uiteindelijk top 3 rijdt. Zal wel degelijk te vergelijken zijn.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 15:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nu zien we dat veel vaker, vroeger was positie veel belangrijker.
Die stonden ook vaker vooraan, maar er werd gewoon minder ingehaald waardoor positievoordeel belangrijker was. Dan kon je niet zoveel met een tactiek waarbij je even sneller was wanneer je achter een ander zat. Voordeel daarvan was wel dat een inhaalactie voorin nog echt een groot moment was.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 15:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Vroeger kon het ook wel hoor, alleen moest je dan op afwijkende strategie staan of moesten er toppers uitvallen. Ik zal eens een willekeurig seizoen pakken, te weten 1996, en daarin alle keren tellen dat iemand van buiten de top 10 uiteindelijk top 3 rijdt. Zal wel degelijk te vergelijken zijn.
Zeker topcoureurs konden dat toen net zo goed.
Het was inderdaad lastiger om in te halen en ik heb even geteld, het was 2x. Maar de winnaar start tegenwoordig nog haast elke race top 3 en de top 3 bestaat nog altijd meestal wel uit rijders die binnen de top 10 starten (volgens mij ook 2x niet dit seizoen)quote:Op zaterdag 28 juli 2012 15:18 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Die stonden ook vaker vooraan, maar er werd gewoon minder ingehaald waardoor positievoordeel belangrijker was. Dan kon je niet zoveel met een tactiek waarbij je even sneller was wanneer je achter een ander zat. Voordeel daarvan was wel dat een inhaalactie voorin nog echt een groot moment was.
Ik vind het prima, het gaat om de race, de rest is maar de rest.
je bent niet de enigequote:Op zaterdag 28 juli 2012 15:01 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Hamilton en Grosjean in de Manager
Die verhalen kwamen ook van hetzelfde eiland.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 15:34 schreef Scrutinizer het volgende:
Toen Ferrari nog alles won met Schumi had je dezelfde verhalen over Ferrari dat voorgetrokken zo worden door de FIA.
http://www.formula1.com/i(...)ations/8683/fia.htmlquote:20.2 Drivers must use the track at all times. For the avoidance of doubt the white lines defining the track edges are considered to be part of the track but the kerbs are not.
A driver will be judged to have left the track if no part of the car remains in contact with the track.
Should a car leave the track the driver may rejoin, however, this may only be done when it is safe to do so and without gaining any advantage.
A driver may not deliberately leave the track without justifiable reason.
Was dat z'n snelste ronde met nog 2.14 te gaan?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 17:11 schreef DennisDeBengel het volgende:
Vettel z'n tijd in Q3 had eigenlijk niet eens mogen gelden, met de strengere regels wat betreft het binnen de lijnen blijven met je wielen:
[ afbeelding ]
Lijkt me dat hij hier wel voordeel uit haalde.
Er waren in de hele kwalificatie tijden die bleven staan ondanks 4 wielen buiten de baan. Is het hier ook asfalt? Anders oordeelt men misschien dat er geen voordeel is. Of het is gewoon weer typisch willekeurig gesteward zoals gebruikelijk in de F1.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 17:11 schreef DennisDeBengel het volgende:
Vettel z'n tijd in Q3 had eigenlijk niet eens mogen gelden, met de strengere regels wat betreft het binnen de lijnen blijven met je wielen:
[ afbeelding ]
Lijkt me dat hij hier wel voordeel uit haalde.
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij heeft Vettel maar 1 hotlap gedaan in Q3.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 17:16 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Was dat z'n snelste ronde met nog 2.14 te gaan?
Ik geloof inderdaad ook dat dat zo was. Ik meen me ook te herinneren dat hij 0,3 sec verloor in de laatste sector.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 17:18 schreef DennisDeBengel het volgende:
[..]
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij heeft Vettel maar 1 hotlap gedaan in Q3.
Als dat echt zo is lijkt het me dat andere teams wel zouden protesteren.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 17:11 schreef DennisDeBengel het volgende:
Vettel z'n tijd in Q3 had eigenlijk niet eens mogen gelden, met de strengere regels wat betreft het binnen de lijnen blijven met je wielen:
[ afbeelding ]
Lijkt me dat hij hier wel voordeel uit haalde.
Ja, ik ga ook kijken en ja, is goed, doe ik wel.quote:Op zondag 29 juli 2012 10:00 schreef JohnB52 het volgende:
Straks GP2 live op RTL7!
(En wie maakt er n nieuw topic aan?)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |