abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114585363
thnx 2 Googolplexian voor de banners die hij voor alle GP's heeft ontworpen ^O^Hungaroring circuit information

Lap data
Lap length - 4.381km (2.722 miles)
Race laps - 70
Race distance - 306.63km (190.531 miles)
Pole position - Left-hand side of the track
Lap record* - 119.071 (199.461 kph) by Michael Schumacher, 2004
Fastest lap - 118.436 (201.076 kph) by Rubens Barrichello, 2004
Maximum speed (2010) - 294.5 kph (182.994 mph) by Vitantonio Liuzzi, Force India
DRS zone/s (race) - Pit straight

Car performance
Full throttle - 57%
Power loss - 7%
Tyre energy (1-3) - 3
Brake energy (1-3) - 1
Downforce level - High
Gear changes per lap - 51
Fuel use per lap - 2.3kg

Strategy
Pit lane time loss - 19 seconds
2011 prime tyre**: - Soft (2010: Medium)
2011 option tyre**: - Super Soft (2010: Super Soft)

*Fastest lap set during a Grand Prix
**Pirelli in 2011, Bridgestone in 2010
Data sources: FIA, Williams, Mercedes

Tijden en uitzendingen


Vrijdag
Hungarian Grand Prix Free Practice 1: 10:00-11:30 Stream is hier te vinden
Hungarian Grand Prix Free Practice 2: 14:00-15:30 Stream is hier te vinden

Zaterdag
Hungarian Grand Prix Free Practice 3: 11:00-12:00 Stream is hier te vinden
Hungarian Grand Prix Qualifying: 14:00 Stream is hier te vinden

Zondag
Hungarian Grand Prix: 14:00 Stream is hier te vinden

RTL7 zendt de Hongaarse Grand Prix Live uit op de normale zendtijden (zat: vanaf 13.55, zon: vanaf13.10)
BBC2 zendt enkel de hoogtepunten uit. (zat: vanaf 19.00, zon: vanaf 18:30 NL-tijden)

Sfeerimpressie:
rondje Hungaroring met Felipe:

en dan Felipe met iets anders :{

Luchtshot:






Game on!

[ Bericht 45% gewijzigd door Peterselieman op 23-07-2012 23:43:29 ]
  maandag 23 juli 2012 @ 23:12:32 #2
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_114585517
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 23:01 schreef Atreidez het volgende:
Kimi heeft ze champagne nog wel gekregen begrijp ik?

[ afbeelding ]
:D _O- _O- :D
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_114585689
:D The Flying Finn! En staat Grosjean daar nou achter met een sigaret in zijn bek? Nee, zal wel een andere ginger zijn.
  maandag 23 juli 2012 @ 23:32:19 #4
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_114586466
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2012 23:09 schreef JohnB52 het volgende:
*knip*
John, zou je de code in de OP willen plakken als je in de gelegenheid bent :) bvd.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
[img]https://lh6.googleusercontent.com/-w6FFDf8VI2M/T200EhhynzI/AAAAAAAAABc/QypxqcMzvJw/s550/Fok%2520F1%252011%2520bud.png[/img]
thnx 2 [url=http://forum.fok.nl/user/profile/61946]Googolplexian[/url] voor de banners die hij voor alle GP's heeft ontworpen ^O^

[img]http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2011/04/11_Hungary_72dpi.jpg[/img]

[b]Hungaroring – circuit information[/b]
[b]Lap data [/b]    
Lap length - 4.381km (2.722 miles)
Race laps - 70
Race distance - 306.63km (190.531 miles)
Pole position - Left-hand side of the track
Lap record* - 1’19.071 (199.461 kph) by Michael Schumacher, 2004
Fastest lap - 1’18.436 (201.076 kph) by Rubens Barrichello, 2004
Maximum speed (2010)  - 294.5 kph (182.994 mph) by Vitantonio Liuzzi, Force India
DRS zone/s (race) - Pit straight
[b]Car performance[/b]     
Full throttle - 57%
Power loss - 7%
Tyre energy (1-3)  - 3
Brake energy (1-3) - 1
Downforce level - High
Gear changes per lap - 51
Fuel use per lap - 2.3kg
[b]Strategy [/b]    
Pit lane time loss - 19 seconds
2011 prime tyre**: - Soft (2010: Medium)
2011 option tyre**: - Super Soft (2010: Super Soft)

*Fastest lap set during a Grand Prix
**Pirelli in 2011, Bridgestone in 2010

Data sources: FIA, Williams, Mercedes

[b]Tijden en uitzendingen[/b]
[img]http://oi49.tinypic.com/x4re4n.jpg[/img]

Vrijdag
Hungarian Grand Prix Free Practice 1: 10:00-11:30 [url=http://www.vipbox.tv/watch/59495/1/f1---hungarian-grand-prix-practice-1-live-stream-online.html]Stream is hier te vinden[/url]
Hungarian Grand Prix Free Practice 2: 14:00-15:30 [url=http://www.vipbox.tv/watch/59496/1/f1---hungarian-grand-prix-practice-2-live-stream-online.html]Stream is hier te vinden[/url]
Zaterdag
Hungarian Grand Prix Free Practice 3: 11:00-12:00 [url=http://www.vipbox.tv/watch/59497/1/f1---hungarian-grand-prix-practice-3-live-stream-online.html]Stream is hier te vinden[/url]
Hungarian Grand Prix Qualifying: 14:00 [url=http://www.vipbox.tv/watch/59498/1/f1---hungarian-grand-prix-qualifying-live-stream-online.html]Stream is hier te vinden[/url]
Zondag
Hungarian Grand Prix: 14:00 [url=http://www.vipbox.tv/watch/59499/1/f1---hungarian-grand-prix-race-live-stream-online.html]Stream is hier te vinden[/url]

RTL7 zendt de Hongaarse Grand Prix Live uit op de normale zendtijden (zat: vanaf 13.55, zon: vanaf13.10)
[b]BBC2[/b] zendt enkel de hoogtepunten uit. (zat: vanaf 19.00, zon: vanaf 18:30 NL-tijden)

[b]Sfeerimpressie:[/b]

rondje Hungaroring met Felipe:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nQrqKICEl1s[/youtube]

en dan Felipe met iets anders  :{ 
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xjd5p8dDQdU[/youtube]

Luchtshot:
[img]http://centraleasteurope.com/blog/wp-content/uploads/2011/07/f1_hungaroring.jpg[/img]

[img]http://wallpapers99.com/Hungaroring_Circuit_2009--w1024x768--0--0--images/wallpaper/1024x768/Hungaroring_Circuit_2009_19954.jpg[/img]

[img]http://www.thecarwallpapers.com/wall_downloads/toro-rosso-hungaroring-2011-852x479.jpg[/img]

Game on!
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_114586505
Jahoor. Ga nu naar n ding waarmee dat wel kan ;)


Maar heb m gekopieerd en geplakt, maar staat niet helemaal goed dus. vreemd
  maandag 23 juli 2012 @ 23:35:30 #6
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_114586610
Gebeurde dat een vorige keer niet ook al :D

vreemd, als ik 'm volledig selecteer/kopieer en een preview-post maak is ie wel in orde :?
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 juli 2012 @ 23:43:40 #7
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_114586956
moet nu beter zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_114588050
Ja nu is ie wel goed, op de ipad tenminste...
pi_114595598
Hier op de laptop is het nog steeds een zooitje. Moet er een 32" scherm bij hebben :D
pi_114598185
Nou ik hoop al een poosje op een overwinning voor schumacher , maar ik heb de indruk dat in de droog weer situaties , de mercedes niet snel genoeg gaat zijn :)

Dus wachten we maar op een zeiknat spa :9
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 12:53:28 #11
380115 LoganMCV
Ik doe ook maar wat
pi_114601024
Volgens mij is de Mercedes wel snel genoeg maar kunnen ze niet lang genoeg hun banden goed houden met die snelheid.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 13:01:37 #12
131800 Tarado
capô de fusca
pi_114601306
joseluisf1 twitterde op dinsdag 24-07-2012 om 12:33:01 Norbert Haug: "The last two races have shown that we currently lack around half a second a lap to the pacesetters" reageer retweet
pi_114608650
quote:
Red Bull Racing is set to be forced to make changes to the engine mapping of its cars for this weekend's Hungarian Grand Prix, AUTOSPORT has learned, with the FIA poised to issue a clarification in the next 48 hours on the matter.
Meer: http://www.autosport.com/news/report.php/id/101476
pi_114610103
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 13:54 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Idd, nou dan. Maar wat wil je daar nu mee zeggen?
Dat er wel iets aan de hand is en je dus niet alles aangrijpt om Hamilton te bashen als je daar wat van vindt. Ik kan me ook niet voorstellen dat ik er wat anders van had gevonden wanneer het ander was. Ik vind het nou eenmaal vanzelfsprekend dat achterblijvers tijd verliezen om de koplopers niet in de weg te zitten, en dat was het tot nu toe ook altijd.

quote:
Moet ik het voor de 4de keer bevestigen dan?
Je zou er ook een keer consequenties aan kunnen verbinden.

quote:
Dus als Webber 3 races op rij beter rijdt als Vettel dan mag het niet gezegd worden dat hij beter in vorm is dit jaar, want 1 zwaluw maakt nog geen vogel, maar die 2 andere zwaluwen ook niet. Maar als Hamilton 3 slechte races op rij heeft, dan mag per direct gezegd worden dat hij een slecht seizoen heeft? Een heel seizoen beoordeel je nog altijd op het einde van het seizoen.
Daar gaat het helemaal niet om. Ik moet al een paar jaar vaststellen dat Hamilton heel erg veel fouten maakt, en dat een groot deel van die fouten bestaat in het aan de aan de kant beuken van anderen of hopen dat ze ruim baan maken. Als je dat dan zegt dan ben je hem aan het bashen, er is me zelfs al eens verweten dat het is omdat hij neger is, wat nogal absurd is in mijn geval. Maar uiteindelijk geeft iedereen dan wel toe dat hij veel fouten aan het maken was. Ik beweer niet dat Hamilton zijn talent kwijt is als hij een paar weekenden langzamer is dan Button of dat hij eigenlijk nooit snel is geweest.

quote:
En dat is dan de aanvallende manier van rijden achterwege laten en eindigen in het middenveld of de achterhoede zodat anderen zonder slag of stoot een wedstrijd en/of WK mogen winnen.
Ja, dat is het lot van achterblijvers zo lang als ik F1 kijk, moet je maar sneller zijn of beter uitkijken of geen pech hebben.

quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 13:57 schreef k_man het volgende:

[..]

Dat lijkt me vooral een hypothetische situatie. Ten eerste moet je je in de situatie bevinden dat je het überhaupt zou kunnen doen. Je moet één auto hebben die sneller is dan de auto's op kop en de tweede auto die meedoet in de kop (anders heb je er immers niks aan). Die situatie komt niet zo vaak voor.

Ten tweede is de vraag of je het bewust zou willen doen. Je moet er immers een auto voor 'opofferen'. Als je een auto hebt die zo snel is, is het aantrekkelijker om je juist naar voren te knokken (en punten te halen) dan je te laten afzakken om de kop te hinderen.

Tenslotte is nog maar de vraag hoeveel voordeel je er daadwerkelijk mee behaalt. Je kunt de koplopers mischien een beetje ophouden, maar nooit heel veel. Het blijft immers een achterblijver en als die de koploper teveel hindert volgen er blauwe vlaggen en moet-ie aan de kant.
Je kunt een flinke lijst maken met situaties die bij het maken of de praktijk van de regels hypothetisch moeten hebben geleken. Je moet daar juist op anticiperen, dan heb je goede regels. De regels maken het spel dat ontstaat. Als de regels het toelaten en het geeft een kans op een voordeeltje dan zal het geprobeerd worden. Laat dat maar aan Brawn, Horner en Whitmarsh over. Dat is voor het wedstrijdreglement niet anders dan voor het technisch reglement.

Deze race was het het verschil tussen Button die Vettel voorblijft na de pitstop of niet. Dat had dan met nog een heleboel andere factoren te maken, maar als je er structureel een tactiek van maakt dan heb je altijd kans dat het voordeel beslissend is, nogmaals.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_114610558
Jij leest ook alleen wat je wilt lezen hè? Ik heb uitgebreid beargumenteert waarom het nou juist geen voordeel oplevert.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 21:38:23 #16
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_114618184
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 17:55 schreef Weltschmerz het volgende:

Dat er wel iets aan de hand is en je dus niet alles aangrijpt om Hamilton te bashen als je daar wat van vindt. Ik kan me ook niet voorstellen dat ik er wat anders van had gevonden wanneer het ander was.
Ik kan me dat wel inbeelden, zie jouw mening over Vettel in dezelfde race als voorbeeld er nog maar eens op.
quote:
Ik vind het nou eenmaal vanzelfsprekend dat achterblijvers tijd verliezen om de koplopers niet in de weg te zitten, en dat was het tot nu toe ook altijd.
Dat was het helemaal niet. Zie de safetycar regels er maar eens op na, waarom dat die verandert zijn nog niet zo lang geleden, achterblijvers haalden daar evengoed voordeel uit dat ze niet direct in gevecht waren als zij tussen de koplopers zaten. Evenals de koplopers die er voordeel uit haalden omdat er een achterligger tussen hem en de volgende belager zat. En schijnbaar wil je 't ook vergeten dat er geregeld mannen de pit uit rijden, en dan ook wel eens tussen koplopers terecht komen.
Je zei het zelf nog in het vorig topic: ''een race is niet meer dan zo snel mogelijk een bepaalde afstand afleggen in een zo kort mogelijk tijd.'' Nou dan, dat doet Hamilton toch ook, je kunt zelfs de boel omdraaien en zeggen dat Vettel hém in de weg reed omdat ie zijn race niet sneller kon voortzetten. Maar dat zal ik maar niet doen want dan smijt ik weer knuppels het hoenderhok in.

quote:
Je zou er ook een keer consequenties aan kunnen verbinden.
Welke consequenties? Dat Vettel er minimale hinder aan heeft ondervonden, dat ontken ik ook niet. Heb ik ook nooit gedaan. Ik ben alleen van mening dat een achterblijver zich gerust mag ontdubbelen, mits hij diegene ongehinderd inhaalt.

quote:
Daar gaat het helemaal niet om. Ik moet al een paar jaar vaststellen dat Hamilton heel erg veel fouten maakt, en dat een groot deel van die fouten bestaat in het aan de aan de kant beuken van anderen of hopen dat ze ruim baan maken.
Een aanvallende manier van rijden, kunnen wel eens onnodige slachtoffers bij vallen. Maar uiteindelijk wordt de aanstichter toch bestraft. Maar je hebt liever 24 Trulli's in het veld?
quote:
Als je dat dan zegt dan ben je hem aan het bashen, er is me zelfs al eens verweten dat het is omdat hij neger is, wat nogal absurd is in mijn geval.
Dat zal dan wel, kan en hoef ik niet over te oordelen.
quote:
Maar uiteindelijk geeft iedereen dan wel toe dat hij veel fouten aan het maken was. Ik beweer niet dat Hamilton zijn talent kwijt is als hij een paar weekenden langzamer is dan Button of dat hij eigenlijk nooit snel is geweest.
nee, jij wílt dat iedereen fouten van Hamilton toegeeft. Ongeacht of dat terecht is of niet.

quote:
Ja, dat is het lot van achterblijvers zo lang als ik F1 kijk, moet je maar sneller zijn of beter uitkijken of geen pech hebben.
Dus nu zeg je eigenlijk dat je liever hebt dat Hamilton een achterblijver word. Maar dat was mijn vraag helemaal niet. Mijn vraag was wat ie dan moet doen volgens jou, maar schijnbaar kun je daar niet op antwoorden en draai je om de pot.

Maar het is me opgevallen dat bij elk tegenargument wat aangehaald wordt waar je niet op kunt antwoorden, door wie dan ook, je elke keer antwoord met ''daar gaat het niet om''. Dus eigenlijk draait het bij jou nergens om, ook niet het bashen. Dan zullen we het dan maar bekritiseren noemen......
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_114618425
quote:
3s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 18:12 schreef k_man het volgende:
Jij leest ook alleen wat je wilt lezen hè? Ik heb uitgebreid beargumenteert waarom het nou juist geen voordeel oplevert.
Je hebt beargumenteerd waarom het vaak geen voordeel op zal leveren. Dat is wat anders, en min tegenargument is dan ook dat als je het toestaat er wel een situatie zal voorkomen dat het kans op voordeel oplevert en het dus doelbewust gebruikt zal worden. Voor zover deze keer het al niet bewust was, want het voordeel voor Button was er, terwijl punten voor Hamilton onwaarschijnlijk waren.

Maar in de strijd om het WK kan Ferrari dan ook Massa gebruiken om een concurrent van Alonso tijdverlies te bezorgen. Niet veel, maar misschien wel weer genoeg om via pitstops een positie te winnen en dat is wel beslissend.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_114618494
Ik snap de hele ophef niet. Hamilton heeft zich aan de regels gehouden. Hij was op dat moment sneller dan Vettel, dus hij had volgens de regels alle recht om hem in te halen. Als hij bij de eerste de beste bocht weer langzamer was geweest, had hij blauwe vlaggen gekregen, maar dat was niet het geval: hij reed direct weg bij Vettel.

Ik begreep ook niet waarom Alonso zo pontificaal voor Hamilton bleef rijden. Dat kostte Alonso tijd, terwijl hij juist DRS-voordeel had kunnen halen uit het volgen van Hamilton. Zodra Hamilton weer langzamer zou worden en in de weg zou rijden, zou hij hij blauwe vlaggen krijgen, dus dat zat ook wel goed.

Nee, Hamilton deed niets verkeerd. Je kunt het er misschien nog over hebben hoe zinvol het is om de leiders in te halen terwijl je een ronde achter ligt, maar dan lijkt een discussie over de deelname van langzamere teams me zinniger.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 juli 2012 @ 21:47:54 #19
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_114618610
Alonso deed het juist goed door voor Hamilton te blijven rijden. Hij wilde de Brit gebruiken als buffer tegen zowel Vettel als Button wanneer die aan zouden dringen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_114618653
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 21:47 schreef Peterselieman het volgende:
Alonso deed het juist goed door voor Hamilton te blijven rijden. Hij wilde de Brit gebruiken als buffer tegen zowel Vettel als Button wanneer die aan zouden dringen.
Maar dat kan toch niet, want dan zou Hamilton blauwe vlaggen hebben gekregen.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 juli 2012 @ 22:02:26 #21
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_114619314
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 21:49 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Maar dat kan toch niet, want dan zou Hamilton blauwe vlaggen hebben gekregen.
idd, maar Vettel had er wel naar toe moeten rijden en hiermee zijn banden wat moeten oproken
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_114619442
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 22:02 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

idd, maar Vettel had er wel naar toe moeten rijden en hiermee zijn banden wat moeten oproken
Of gewoon zijn eigen tempo moeten blijven rijden.

Hoe dan ook: binnen de regels zoals die nu bestaan zat Hamilton niet fout.
pi_114625981
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 21:43 schreef Weltschmerz het volgende:
Maar in de strijd om het WK kan Ferrari dan ook Massa gebruiken om een concurrent van Alonso tijdverlies te bezorgen. Niet veel, maar misschien wel weer genoeg om via pitstops een positie te winnen en dat is wel beslissend.
Alleen als Massa sneller zou zijn dan de kop. Dream on... Als Massa achterin het veld rijdt, dan is dat gewoon omdat ie te traag is om vooraan mee te doen.
  woensdag 25 juli 2012 @ 09:28:22 #24
380115 LoganMCV
Ik doe ook maar wat
pi_114634053
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 13:01 schreef Tarado het volgende:
joseluisf1 twitterde op dinsdag 24-07-2012 om 12:33:01 Norbert Haug: "The last two races have shown that we currently lack around half a second a lap to the pacesetters" reageer retweet
Maar wel de snelste ronde rijden als je je banden niet meer hoeft te sparen ;) Zand in de ogen enzo..hun probleem is slijtage, volgens mij rijden ze met de handrem erop omdat de banden anders te snel op zijn. Daarom zijn ze in het nat goed, dan speelt die slijtage niet zo.
  woensdag 25 juli 2012 @ 09:36:43 #25
131800 Tarado
capô de fusca
pi_114634229
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 09:28 schreef LoganMCV het volgende:

[..]

Maar wel de snelste ronde rijden als je je banden niet meer hoeft te sparen ;) Zand in de ogen enzo..hun probleem is slijtage, volgens mij rijden ze met de handrem erop omdat de banden anders te snel op zijn. Daarom zijn ze in het nat goed, dan speelt die slijtage niet zo.
Hoezo zand in de ogen, je weet toch niet hoe snel de concurrentie is als ze geen rekening met bandenslijtage zouden hoeven te houden.

Dat snelste rondje met weinig brandstof en verse banden zegt dan ook niet zoveel, het gaat erom hoeveel je erbij of eraf zit over een race afstand.
pi_114634672
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 09:28 schreef LoganMCV het volgende:

[..]

Maar wel de snelste ronde rijden als je je banden niet meer hoeft te sparen ;) Zand in de ogen enzo..hun probleem is slijtage, volgens mij rijden ze met de handrem erop omdat de banden anders te snel op zijn. Daarom zijn ze in het nat goed, dan speelt die slijtage niet zo.
Dat idee heb ik ook, volgens mij is het ook de wagen met een langere wielbasis dan gebruikelijk (niet geheel zeker van ?) Dat wil op sommige bochtige circuits en in hairpins ook niet echt in je voordeel werken wat betreft de Pirelli banden.
  woensdag 25 juli 2012 @ 10:18:56 #27
131800 Tarado
capô de fusca
pi_114635204
Een wielbasis vergelijking

  woensdag 25 juli 2012 @ 10:25:04 #28
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_114635375
Wielbasis vergelijking :) edit: Tarado had er ook al 1 ^O^


[ Bericht 13% gewijzigd door Sinister-D- op 25-07-2012 10:30:26 ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  woensdag 25 juli 2012 @ 10:31:07 #29
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_114635551
Ik mis Virgin & HRT, dat leek me nou juist de meest interassante :')
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  woensdag 25 juli 2012 @ 10:39:38 #30
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_114635764
:*
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_114635795
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 23:50 schreef k_man het volgende:

[..]

Alleen als Massa sneller zou zijn dan de kop. Dream on... Als Massa achterin het veld rijdt, dan is dat gewoon omdat ie te traag is om vooraan mee te doen.
Typisch voorbeeld van doen alsof de ruimte die regels bieden niet gebruikt gaat worden om voordeel te halen. Massa kan ook een slechte kwalificatie en een slechte start hebben, of een 'remprobleem', een verkeerd setje banden. Sterker nog, hij mag zich ook gewoon terug laten zakken om dan op snelle banden een stint in de weg te rijden.

Als het wk op het spel staat, waarom dan niet? Als Hamilton het mag mag Massa het ook.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_114637058
Thnx, valt nog wel mee dan met die wielbasis van de MGP, ook die van Red Bull vind ik aardig lang terwijl het juist een "langzame" auto is waar ze vaak juist in de bochtige sectoren zo snel zijn ?

Heb ik dan een verkeerd beeld van de werking van korte/lange wielbasis ?

Ach, laten we het er op houden dat de MGP en Lotus toch een probleem hebben wat betreft het chassis. Er zit iets wat niet naar behoren werkt en teveel van de banden vreet.
  woensdag 25 juli 2012 @ 11:54:36 #33
131800 Tarado
capô de fusca
pi_114637968
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 11:29 schreef Meike26 het volgende:
Thnx, valt nog wel mee dan met die wielbasis van de MGP, ook die van Red Bull vind ik aardig lang terwijl het juist een "langzame" auto is waar ze vaak juist in de bochtige sectoren zo snel zijn ?

Heb ik dan een verkeerd beeld van de werking van korte/lange wielbasis ?

Ach, laten we het er op houden dat de MGP en Lotus toch een probleem hebben wat betreft het chassis. Er zit iets wat niet naar behoren werkt en teveel van de banden vreet.
Lotus is gewoon een hele goeie auto, die zouden met bijvoorbeeld Kubica (van voor het ongeluk) nu in de top 3 staan, Kimi en Grosjean brengen te weinig
pi_114638301
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 11:29 schreef Meike26 het volgende:
Ach, laten we het er op houden dat de MGP en Lotus toch een probleem hebben wat betreft het chassis. Er zit iets wat niet naar behoren werkt en teveel van de banden vreet.
Dat valt bij Lotus toch wel mee? In de race komen ze in ieder geval goed mee. Het is met de name de kwalificatie waar hun zwakke plek ligt.

De Mercedes vreet inderdaad banden voor ontbijt, lunch en diner. Iets waar ze volgens mij vorig seizoen ook al problemen mee hadden.
pi_114638440
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 11:54 schreef Tarado het volgende:

[..]

Lotus is gewoon een hele goeie auto, die zouden met bijvoorbeeld Kubica (van voor het ongeluk) nu in de top 3 staan, Kimi en Grosjean brengen te weinig
Ergens, in een grijs verleden, rond een jaar terug, schreef ik het al:
Op dat moment reed er NIEMAND in de GP2 die in de formule 1 thuis zou horen. Ondanks soms de overmacht van Grosjean, zag ik hem nog belachelijke knullige fouten maken.
Bianchi was erg onstuimig en vd Garde had altijd wel wat, hij zou altijd nog naar de Rabobank wielerploeg kunnen overstappen als de f1 het niet wordt...

En Grosjean heeft mijn gelijk bewezen, wat een ezel is het, want dat ben je als je keer op keer dezelfde fout maakt. En dan maar zeggen dat je geen coaching nodig hebt van Jacky Stewart en na 2 of 3 bochten racen alweer je voorvleugel kapotrijden. Nee, daar helpt geen coaching meer aan.
  woensdag 25 juli 2012 @ 12:27:26 #36
131800 Tarado
capô de fusca
pi_114638979
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 12:09 schreef Marks het volgende:

[..]

Ergens, in een grijs verleden, rond een jaar terug, schreef ik het al:
Op dat moment reed er NIEMAND in de GP2 die in de formule 1 thuis zou horen. Ondanks soms de overmacht van Grosjean, zag ik hem nog belachelijke knullige fouten maken.
Bianchi was erg onstuimig en vd Garde had altijd wel wat, hij zou altijd nog naar de Rabobank wielerploeg kunnen overstappen als de f1 het niet wordt...

En Grosjean heeft mijn gelijk bewezen, wat een ezel is het, want dat ben je als je keer op keer dezelfde fout maakt. En dan maar zeggen dat je geen coaching nodig hebt van Jacky Stewart en na 2 of 3 bochten racen alweer je voorvleugel kapotrijden. Nee, daar helpt geen coaching meer aan.
Kimi brengt ook te weinig en met alle respect voor Jacky Stewart, die zou ik als F1 coureur ook niet als coach accepteren
pi_114638994
Naast Lotus heeft Sauber in de basis ook een snelle wagen op race pace. De kwalificatiesnelheid moet op een of ander manier beter, Lotus heeft een goede stap gezet met hun revolutionaire D-DRS.
pi_114641293
Even voor diegenen die van F1 racegames houden:






:D :D :D :D
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  woensdag 25 juli 2012 @ 14:06:55 #39
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_114642145
Eindelijk een F1 spel wat ik ook kan _O_
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  woensdag 25 juli 2012 @ 14:11:33 #40
131800 Tarado
capô de fusca
pi_114642315
Een nogal ingewikkeld verhaal over RBR en hun engine mapping regel omzeiling

SkySportsF1 twitterde op woensdag 25-07-2012 om 12:47:04 Today's must-read item: Mark Hughes on the Red Bull engine mapping row... http://t.co/1kzXe6ps reageer retweet
pi_114644314
quote:
19s.gif Op woensdag 25 juli 2012 13:45 schreef Glijdt_licht het volgende:
Even voor diegenen die van F1 racegames houden:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
:D :D :D :D
Wanneer komt die dan ? Eind september toch ? Gelijk met F1 2012
  woensdag 25 juli 2012 @ 15:25:02 #42
380115 LoganMCV
Ik doe ook maar wat
pi_114644942
quote:
10s.gif Op woensdag 25 juli 2012 14:06 schreef Sinister-D- het volgende:
Eindelijk een F1 spel wat ik ook kan _O_
Kan je F1 2011 niet dan ? Das toch niet zo moeilijk met alle hulp aan ?
pi_114645970
Is Ferrari wel zo goed in de kwalificatie als het droog is? In Valencia 11de (Alonso) en daarna twee pole's dankzij nat weer.

quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 15:25 schreef LoganMCV het volgende:

[..]

Kan je F1 2011 niet dan ? Das toch niet zo moeilijk met alle hulp aan ?
Met die suspension set-up is het een stuk eenvoudiger, gewoon de hele ronde met DRS. :7
  woensdag 25 juli 2012 @ 15:57:49 #44
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_114646221
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 15:25 schreef LoganMCV het volgende:

[..]

Kan je F1 2011 niet dan ? Das toch niet zo moeilijk met alle hulp aan ?
Ik hou eerlijk gezegd helemaal niet van race-sims :@ eigenlijk van geen enkel racespel. Laatste racespel waar ik me mee bezig heb gehouden was Need for Speed - Most Wanted op de originele Xbox.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_114647054
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 15:50 schreef Nober het volgende:
Is Ferrari wel zo goed in de kwalificatie als het droog is? In Valencia 11de (Alonso) en daarna twee pole's dankzij nat weer.

[..]

Met die suspension set-up is het een stuk eenvoudiger, gewoon de hele ronde met DRS. :7
Die 11/11 setup bug is er toch uitgehaald?
pi_114647142
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2012 15:07 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Wanneer komt die dan ? Eind september toch ? Gelijk met F1 2012
Codemasters gooit het over een andere boeg met F1 Race Stars. De uitgever maakt gebruik van de officiële Formule 1-licentie, maar geeft het spel een haast kinderlijk uiterlijk mee. De game verschijnt in november, voor de pc en consoles.

F1 Race Stars wordt gemaakt door Codemasters' eigen Birmingham-studio, die in november klaar hoopt te zijn en de game ontwikkelt voor de pc, Xbox 360 en PlayStation 3. Omdat Codemasters een licentie heeft, zijn in F1 Race Stars bestaande teams, coureurs, circuits en auto's te herkennen, al heeft Codemasters het geheel een haast kinderlijk uiterlijk meegegeven. F1 Race Stars is daarmee 'Formule 1 zoals nog nooit getoond'. Coureurs als Lewis Hamilton, Fernando Alonso en Sebastian Vettel scheuren in de game over de circuits van Monaco en Silverstone.

Toch is niet alles waarheidsgetrouw, want de circuits zijn slechts losjes gebaseerd op het origineel. Zo zijn er hellingen te vinden waarmee coureurs enorme sprongen kunnen maken. Spelers kunnen bovendien onderweg power-ups bemachtigen. F1 Race Stars is met maximaal vier spelers in split screen te spelen en met maximaal 12 spelers in online-multiplayer-modus.


Aangezien ik F1 2010 en F1 2011 al heb gespeeld was ik al niet van plan om F1 2012 te gaan halen, dus misschien is dit wel wat.
pi_114647232
Pas in november. Dat ismij te laat.

F1 2012 komt waarschijnlijk in september uit. Via internet vast voor n schappelijk bedrag te bestellen.
pi_114647282
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2012 16:19 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Die 11/11 setup bug is er toch uitgehaald?
Volgens mij werkt het nog wel, ik win vrijwel alle races met de Al op de moeilijkste stand.
  woensdag 25 juli 2012 @ 16:40:05 #49
131800 Tarado
capô de fusca
pi_114647801
'FIA forces Red Bull throttle map change'

25 July 2012

quote:
Red Bull Racing will be forced to change its engine map settings ahead of this weekend's Hungarian Grand Prix, with the double title-winning squad coming under scrutiny at the most recent event in Germany. According to governing body the FIA, the team was using its throttle maps to improve cornering speed and traction performance, which is a breach of article 5.5.3 in the current sporting regulations.

At Hockenheim, Red Bull heads were summoned to the stewards to explain what technical delegate Jo Bauer explained was a differeing set of maps compared to what had previously been used in 2012. Despite the FIA disagreeing with certain aspects of the team's argument, it declared both Sebastian Vettel and Mark Webber's cars legal and the drivers were able to race without fear of an appeal from rival teams.

However, according to BBC Sport, the FIA has now clarified its position. Prior to this weekend's Hungaroring event, teams were allowed to freely change their torque maps from race to race, but this will no longer be allowed and a map from the opening four races of the season must now be submitted as a reference.

"Above 6,000rpm, the maximum engine torque may vary by no more than +/- 2% (from the reference map)," read a rule clarification from the FIA, regarding to the reference map. "And the ignition angle may vary by no more than 2.5%."

The benefit of this torque mapping tweak is unknown, but Red Bull (and any other teams exploting the wording article 5.5.3) will need to revert back to an older setting.
http://www.gpupdate.net/e(...)throttle-map-change/
pi_114648520
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 11:54 schreef Tarado het volgende:

[..]

Lotus is gewoon een hele goeie auto, die zouden met bijvoorbeeld Kubica (van voor het ongeluk) nu in de top 3 staan, Kimi en Grosjean brengen te weinig
Dat is koffie dik kijken. Wat heeft Kubica nou eigenlijk bereikt in de F1? Helemaal zoveel niet en het is echt niet gezegd dat hij met de Lotus wel eventjes het ene na het andere podium zou pakken.

Kijk vorig jaar naar bv Ferrari. Alonso kwam daarmee ook niet verder dan plek 4 in het kampioenschap.

Of ligt het dan ineens weer aan de auto ipv aan de coureur?

Begrijp me niet verkeerd, ik ben zeer gecharmeerd van Kubica, maar roepen dat ze nu gewoon in de top 3 hadden gestaan is slap achteraf gelul wat gewoon een blinde gok is.

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')