quote:Op maandag 23 juli 2012 23:01 schreef Atreidez het volgende:
Kimi heeft ze champagne nog wel gekregen begrijp ik?
[ afbeelding ]
John, zou je de code in de OP willen plakken als je in de gelegenheid bentquote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 | [img]https://lh6.googleusercontent.com/-w6FFDf8VI2M/T200EhhynzI/AAAAAAAAABc/QypxqcMzvJw/s550/Fok%2520F1%252011%2520bud.png[/img] thnx 2 [url=http://forum.fok.nl/user/profile/61946]Googolplexian[/url] voor de banners die hij voor alle GP's heeft ontworpen ^O^ [img]http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2011/04/11_Hungary_72dpi.jpg[/img] [b]Hungaroring – circuit information[/b] [b]Lap data [/b] Lap length - 4.381km (2.722 miles) Race laps - 70 Race distance - 306.63km (190.531 miles) Pole position - Left-hand side of the track Lap record* - 1’19.071 (199.461 kph) by Michael Schumacher, 2004 Fastest lap - 1’18.436 (201.076 kph) by Rubens Barrichello, 2004 Maximum speed (2010) - 294.5 kph (182.994 mph) by Vitantonio Liuzzi, Force India DRS zone/s (race) - Pit straight [b]Car performance[/b] Full throttle - 57% Power loss - 7% Tyre energy (1-3) - 3 Brake energy (1-3) - 1 Downforce level - High Gear changes per lap - 51 Fuel use per lap - 2.3kg [b]Strategy [/b] Pit lane time loss - 19 seconds 2011 prime tyre**: - Soft (2010: Medium) 2011 option tyre**: - Super Soft (2010: Super Soft) *Fastest lap set during a Grand Prix **Pirelli in 2011, Bridgestone in 2010 Data sources: FIA, Williams, Mercedes [b]Tijden en uitzendingen[/b] [img]http://oi49.tinypic.com/x4re4n.jpg[/img] Vrijdag Hungarian Grand Prix Free Practice 1: 10:00-11:30 [url=http://www.vipbox.tv/watch/59495/1/f1---hungarian-grand-prix-practice-1-live-stream-online.html]Stream is hier te vinden[/url] Hungarian Grand Prix Free Practice 2: 14:00-15:30 [url=http://www.vipbox.tv/watch/59496/1/f1---hungarian-grand-prix-practice-2-live-stream-online.html]Stream is hier te vinden[/url] Zaterdag Hungarian Grand Prix Free Practice 3: 11:00-12:00 [url=http://www.vipbox.tv/watch/59497/1/f1---hungarian-grand-prix-practice-3-live-stream-online.html]Stream is hier te vinden[/url] Hungarian Grand Prix Qualifying: 14:00 [url=http://www.vipbox.tv/watch/59498/1/f1---hungarian-grand-prix-qualifying-live-stream-online.html]Stream is hier te vinden[/url] Zondag Hungarian Grand Prix: 14:00 [url=http://www.vipbox.tv/watch/59499/1/f1---hungarian-grand-prix-race-live-stream-online.html]Stream is hier te vinden[/url] RTL7 zendt de Hongaarse Grand Prix Live uit op de normale zendtijden (zat: vanaf 13.55, zon: vanaf13.10) [b]BBC2[/b] zendt enkel de hoogtepunten uit. (zat: vanaf 19.00, zon: vanaf 18:30 NL-tijden) [b]Sfeerimpressie:[/b] rondje Hungaroring met Felipe: [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nQrqKICEl1s[/youtube] en dan Felipe met iets anders :{ [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xjd5p8dDQdU[/youtube] Luchtshot: [img]http://centraleasteurope.com/blog/wp-content/uploads/2011/07/f1_hungaroring.jpg[/img] [img]http://wallpapers99.com/Hungaroring_Circuit_2009--w1024x768--0--0--images/wallpaper/1024x768/Hungaroring_Circuit_2009_19954.jpg[/img] [img]http://www.thecarwallpapers.com/wall_downloads/toro-rosso-hungaroring-2011-852x479.jpg[/img] Game on! |
twitter:joseluisf1 twitterde op dinsdag 24-07-2012 om 12:33:01Norbert Haug: "The last two races have shown that we currently lack around half a second a lap to the pacesetters" reageer retweet
Meer: http://www.autosport.com/news/report.php/id/101476quote:Red Bull Racing is set to be forced to make changes to the engine mapping of its cars for this weekend's Hungarian Grand Prix, AUTOSPORT has learned, with the FIA poised to issue a clarification in the next 48 hours on the matter.
Dat er wel iets aan de hand is en je dus niet alles aangrijpt om Hamilton te bashen als je daar wat van vindt. Ik kan me ook niet voorstellen dat ik er wat anders van had gevonden wanneer het ander was. Ik vind het nou eenmaal vanzelfsprekend dat achterblijvers tijd verliezen om de koplopers niet in de weg te zitten, en dat was het tot nu toe ook altijd.quote:Op maandag 23 juli 2012 13:54 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Idd, nou dan. Maar wat wil je daar nu mee zeggen?
Je zou er ook een keer consequenties aan kunnen verbinden.quote:Moet ik het voor de 4de keer bevestigen dan?
Daar gaat het helemaal niet om. Ik moet al een paar jaar vaststellen dat Hamilton heel erg veel fouten maakt, en dat een groot deel van die fouten bestaat in het aan de aan de kant beuken van anderen of hopen dat ze ruim baan maken. Als je dat dan zegt dan ben je hem aan het bashen, er is me zelfs al eens verweten dat het is omdat hij neger is, wat nogal absurd is in mijn geval. Maar uiteindelijk geeft iedereen dan wel toe dat hij veel fouten aan het maken was. Ik beweer niet dat Hamilton zijn talent kwijt is als hij een paar weekenden langzamer is dan Button of dat hij eigenlijk nooit snel is geweest.quote:Dus als Webber 3 races op rij beter rijdt als Vettel dan mag het niet gezegd worden dat hij beter in vorm is dit jaar, want 1 zwaluw maakt nog geen vogel, maar die 2 andere zwaluwen ook niet. Maar als Hamilton 3 slechte races op rij heeft, dan mag per direct gezegd worden dat hij een slecht seizoen heeft? Een heel seizoen beoordeel je nog altijd op het einde van het seizoen.
Ja, dat is het lot van achterblijvers zo lang als ik F1 kijk, moet je maar sneller zijn of beter uitkijken of geen pech hebben.quote:En dat is dan de aanvallende manier van rijden achterwege laten en eindigen in het middenveld of de achterhoede zodat anderen zonder slag of stoot een wedstrijd en/of WK mogen winnen.
Je kunt een flinke lijst maken met situaties die bij het maken of de praktijk van de regels hypothetisch moeten hebben geleken. Je moet daar juist op anticiperen, dan heb je goede regels. De regels maken het spel dat ontstaat. Als de regels het toelaten en het geeft een kans op een voordeeltje dan zal het geprobeerd worden. Laat dat maar aan Brawn, Horner en Whitmarsh over. Dat is voor het wedstrijdreglement niet anders dan voor het technisch reglement.quote:Op maandag 23 juli 2012 13:57 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat lijkt me vooral een hypothetische situatie. Ten eerste moet je je in de situatie bevinden dat je het überhaupt zou kunnen doen. Je moet één auto hebben die sneller is dan de auto's op kop en de tweede auto die meedoet in de kop (anders heb je er immers niks aan). Die situatie komt niet zo vaak voor.
Ten tweede is de vraag of je het bewust zou willen doen. Je moet er immers een auto voor 'opofferen'. Als je een auto hebt die zo snel is, is het aantrekkelijker om je juist naar voren te knokken (en punten te halen) dan je te laten afzakken om de kop te hinderen.
Tenslotte is nog maar de vraag hoeveel voordeel je er daadwerkelijk mee behaalt. Je kunt de koplopers mischien een beetje ophouden, maar nooit heel veel. Het blijft immers een achterblijver en als die de koploper teveel hindert volgen er blauwe vlaggen en moet-ie aan de kant.
Ik kan me dat wel inbeelden, zie jouw mening over Vettel in dezelfde race als voorbeeld er nog maar eens op.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 17:55 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat er wel iets aan de hand is en je dus niet alles aangrijpt om Hamilton te bashen als je daar wat van vindt. Ik kan me ook niet voorstellen dat ik er wat anders van had gevonden wanneer het ander was.
Dat was het helemaal niet. Zie de safetycar regels er maar eens op na, waarom dat die verandert zijn nog niet zo lang geleden, achterblijvers haalden daar evengoed voordeel uit dat ze niet direct in gevecht waren als zij tussen de koplopers zaten. Evenals de koplopers die er voordeel uit haalden omdat er een achterligger tussen hem en de volgende belager zat. En schijnbaar wil je 't ook vergeten dat er geregeld mannen de pit uit rijden, en dan ook wel eens tussen koplopers terecht komen.quote:Ik vind het nou eenmaal vanzelfsprekend dat achterblijvers tijd verliezen om de koplopers niet in de weg te zitten, en dat was het tot nu toe ook altijd.
Welke consequenties? Dat Vettel er minimale hinder aan heeft ondervonden, dat ontken ik ook niet. Heb ik ook nooit gedaan. Ik ben alleen van mening dat een achterblijver zich gerust mag ontdubbelen, mits hij diegene ongehinderd inhaalt.quote:Je zou er ook een keer consequenties aan kunnen verbinden.
Een aanvallende manier van rijden, kunnen wel eens onnodige slachtoffers bij vallen. Maar uiteindelijk wordt de aanstichter toch bestraft. Maar je hebt liever 24 Trulli's in het veld?quote:Daar gaat het helemaal niet om. Ik moet al een paar jaar vaststellen dat Hamilton heel erg veel fouten maakt, en dat een groot deel van die fouten bestaat in het aan de aan de kant beuken van anderen of hopen dat ze ruim baan maken.
Dat zal dan wel, kan en hoef ik niet over te oordelen.quote:Als je dat dan zegt dan ben je hem aan het bashen, er is me zelfs al eens verweten dat het is omdat hij neger is, wat nogal absurd is in mijn geval.
nee, jij wílt dat iedereen fouten van Hamilton toegeeft. Ongeacht of dat terecht is of niet.quote:Maar uiteindelijk geeft iedereen dan wel toe dat hij veel fouten aan het maken was. Ik beweer niet dat Hamilton zijn talent kwijt is als hij een paar weekenden langzamer is dan Button of dat hij eigenlijk nooit snel is geweest.
Dus nu zeg je eigenlijk dat je liever hebt dat Hamilton een achterblijver word. Maar dat was mijn vraag helemaal niet. Mijn vraag was wat ie dan moet doen volgens jou, maar schijnbaar kun je daar niet op antwoorden en draai je om de pot.quote:Ja, dat is het lot van achterblijvers zo lang als ik F1 kijk, moet je maar sneller zijn of beter uitkijken of geen pech hebben.
Je hebt beargumenteerd waarom het vaak geen voordeel op zal leveren. Dat is wat anders, en min tegenargument is dan ook dat als je het toestaat er wel een situatie zal voorkomen dat het kans op voordeel oplevert en het dus doelbewust gebruikt zal worden. Voor zover deze keer het al niet bewust was, want het voordeel voor Button was er, terwijl punten voor Hamilton onwaarschijnlijk waren.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 18:12 schreef k_man het volgende:
Jij leest ook alleen wat je wilt lezen hè? Ik heb uitgebreid beargumenteert waarom het nou juist geen voordeel oplevert.
Maar dat kan toch niet, want dan zou Hamilton blauwe vlaggen hebben gekregen.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 21:47 schreef Peterselieman het volgende:
Alonso deed het juist goed door voor Hamilton te blijven rijden. Hij wilde de Brit gebruiken als buffer tegen zowel Vettel als Button wanneer die aan zouden dringen.
idd, maar Vettel had er wel naar toe moeten rijden en hiermee zijn banden wat moeten oprokenquote:Op dinsdag 24 juli 2012 21:49 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Maar dat kan toch niet, want dan zou Hamilton blauwe vlaggen hebben gekregen.
Of gewoon zijn eigen tempo moeten blijven rijden.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 22:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
idd, maar Vettel had er wel naar toe moeten rijden en hiermee zijn banden wat moeten oproken
Alleen als Massa sneller zou zijn dan de kop. Dream on... Als Massa achterin het veld rijdt, dan is dat gewoon omdat ie te traag is om vooraan mee te doen.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 21:43 schreef Weltschmerz het volgende:
Maar in de strijd om het WK kan Ferrari dan ook Massa gebruiken om een concurrent van Alonso tijdverlies te bezorgen. Niet veel, maar misschien wel weer genoeg om via pitstops een positie te winnen en dat is wel beslissend.
Maar wel de snelste ronde rijden als je je banden niet meer hoeft te sparenquote:Op dinsdag 24 juli 2012 13:01 schreef Tarado het volgende:
twitter:joseluisf1 twitterde op dinsdag 24-07-2012 om 12:33:01Norbert Haug: "The last two races have shown that we currently lack around half a second a lap to the pacesetters" reageer retweet
Hoezo zand in de ogen, je weet toch niet hoe snel de concurrentie is als ze geen rekening met bandenslijtage zouden hoeven te houden.quote:Op woensdag 25 juli 2012 09:28 schreef LoganMCV het volgende:
[..]
Maar wel de snelste ronde rijden als je je banden niet meer hoeft te sparenZand in de ogen enzo..hun probleem is slijtage, volgens mij rijden ze met de handrem erop omdat de banden anders te snel op zijn. Daarom zijn ze in het nat goed, dan speelt die slijtage niet zo.
Dat idee heb ik ook, volgens mij is het ook de wagen met een langere wielbasis dan gebruikelijk (niet geheel zeker van ?) Dat wil op sommige bochtige circuits en in hairpins ook niet echt in je voordeel werken wat betreft de Pirelli banden.quote:Op woensdag 25 juli 2012 09:28 schreef LoganMCV het volgende:
[..]
Maar wel de snelste ronde rijden als je je banden niet meer hoeft te sparenZand in de ogen enzo..hun probleem is slijtage, volgens mij rijden ze met de handrem erop omdat de banden anders te snel op zijn. Daarom zijn ze in het nat goed, dan speelt die slijtage niet zo.
Typisch voorbeeld van doen alsof de ruimte die regels bieden niet gebruikt gaat worden om voordeel te halen. Massa kan ook een slechte kwalificatie en een slechte start hebben, of een 'remprobleem', een verkeerd setje banden. Sterker nog, hij mag zich ook gewoon terug laten zakken om dan op snelle banden een stint in de weg te rijden.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 23:50 schreef k_man het volgende:
[..]
Alleen als Massa sneller zou zijn dan de kop. Dream on... Als Massa achterin het veld rijdt, dan is dat gewoon omdat ie te traag is om vooraan mee te doen.
Lotus is gewoon een hele goeie auto, die zouden met bijvoorbeeld Kubica (van voor het ongeluk) nu in de top 3 staan, Kimi en Grosjean brengen te weinigquote:Op woensdag 25 juli 2012 11:29 schreef Meike26 het volgende:
Thnx, valt nog wel mee dan met die wielbasis van de MGP, ook die van Red Bull vind ik aardig lang terwijl het juist een "langzame" auto is waar ze vaak juist in de bochtige sectoren zo snel zijn ?
Heb ik dan een verkeerd beeld van de werking van korte/lange wielbasis ?
Ach, laten we het er op houden dat de MGP en Lotus toch een probleem hebben wat betreft het chassis. Er zit iets wat niet naar behoren werkt en teveel van de banden vreet.
Dat valt bij Lotus toch wel mee? In de race komen ze in ieder geval goed mee. Het is met de name de kwalificatie waar hun zwakke plek ligt.quote:Op woensdag 25 juli 2012 11:29 schreef Meike26 het volgende:
Ach, laten we het er op houden dat de MGP en Lotus toch een probleem hebben wat betreft het chassis. Er zit iets wat niet naar behoren werkt en teveel van de banden vreet.
Ergens, in een grijs verleden, rond een jaar terug, schreef ik het al:quote:Op woensdag 25 juli 2012 11:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
Lotus is gewoon een hele goeie auto, die zouden met bijvoorbeeld Kubica (van voor het ongeluk) nu in de top 3 staan, Kimi en Grosjean brengen te weinig
Kimi brengt ook te weinig en met alle respect voor Jacky Stewart, die zou ik als F1 coureur ook niet als coach accepterenquote:Op woensdag 25 juli 2012 12:09 schreef Marks het volgende:
[..]
Ergens, in een grijs verleden, rond een jaar terug, schreef ik het al:
Op dat moment reed er NIEMAND in de GP2 die in de formule 1 thuis zou horen. Ondanks soms de overmacht van Grosjean, zag ik hem nog belachelijke knullige fouten maken.
Bianchi was erg onstuimig en vd Garde had altijd wel wat, hij zou altijd nog naar de Rabobank wielerploeg kunnen overstappen als de f1 het niet wordt...
En Grosjean heeft mijn gelijk bewezen, wat een ezel is het, want dat ben je als je keer op keer dezelfde fout maakt. En dan maar zeggen dat je geen coaching nodig hebt van Jacky Stewart en na 2 of 3 bochten racen alweer je voorvleugel kapotrijden. Nee, daar helpt geen coaching meer aan.
twitter:SkySportsF1 twitterde op woensdag 25-07-2012 om 12:47:04Today's must-read item: Mark Hughes on the Red Bull engine mapping row... http://t.co/1kzXe6ps reageer retweet
Wanneer komt die dan ? Eind september toch ? Gelijk met F1 2012quote:Op woensdag 25 juli 2012 13:45 schreef Glijdt_licht het volgende:
Even voor diegenen die van F1 racegames houden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]![]()
![]()
![]()
Kan je F1 2011 niet dan ? Das toch niet zo moeilijk met alle hulp aan ?quote:Op woensdag 25 juli 2012 14:06 schreef Sinister-D- het volgende:
Eindelijk een F1 spel wat ik ook kan
Met die suspension set-up is het een stuk eenvoudiger, gewoon de hele ronde met DRS.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:25 schreef LoganMCV het volgende:
[..]
Kan je F1 2011 niet dan ? Das toch niet zo moeilijk met alle hulp aan ?
Ik hou eerlijk gezegd helemaal niet van race-simsquote:Op woensdag 25 juli 2012 15:25 schreef LoganMCV het volgende:
[..]
Kan je F1 2011 niet dan ? Das toch niet zo moeilijk met alle hulp aan ?
Die 11/11 setup bug is er toch uitgehaald?quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:50 schreef Nober het volgende:
Is Ferrari wel zo goed in de kwalificatie als het droog is? In Valencia 11de (Alonso) en daarna twee pole's dankzij nat weer.
[..]
Met die suspension set-up is het een stuk eenvoudiger, gewoon de hele ronde met DRS.
Codemasters gooit het over een andere boeg met F1 Race Stars. De uitgever maakt gebruik van de officiële Formule 1-licentie, maar geeft het spel een haast kinderlijk uiterlijk mee. De game verschijnt in november, voor de pc en consoles.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:07 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Wanneer komt die dan ? Eind september toch ? Gelijk met F1 2012
Volgens mij werkt het nog wel, ik win vrijwel alle races met de Al op de moeilijkste stand.quote:Op woensdag 25 juli 2012 16:19 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Die 11/11 setup bug is er toch uitgehaald?
http://www.gpupdate.net/e(...)throttle-map-change/quote:Red Bull Racing will be forced to change its engine map settings ahead of this weekend's Hungarian Grand Prix, with the double title-winning squad coming under scrutiny at the most recent event in Germany. According to governing body the FIA, the team was using its throttle maps to improve cornering speed and traction performance, which is a breach of article 5.5.3 in the current sporting regulations.
At Hockenheim, Red Bull heads were summoned to the stewards to explain what technical delegate Jo Bauer explained was a differeing set of maps compared to what had previously been used in 2012. Despite the FIA disagreeing with certain aspects of the team's argument, it declared both Sebastian Vettel and Mark Webber's cars legal and the drivers were able to race without fear of an appeal from rival teams.
However, according to BBC Sport, the FIA has now clarified its position. Prior to this weekend's Hungaroring event, teams were allowed to freely change their torque maps from race to race, but this will no longer be allowed and a map from the opening four races of the season must now be submitted as a reference.
"Above 6,000rpm, the maximum engine torque may vary by no more than +/- 2% (from the reference map)," read a rule clarification from the FIA, regarding to the reference map. "And the ignition angle may vary by no more than 2.5%."
The benefit of this torque mapping tweak is unknown, but Red Bull (and any other teams exploting the wording article 5.5.3) will need to revert back to an older setting.
Dat is koffie dik kijken. Wat heeft Kubica nou eigenlijk bereikt in de F1? Helemaal zoveel niet en het is echt niet gezegd dat hij met de Lotus wel eventjes het ene na het andere podium zou pakken.quote:Op woensdag 25 juli 2012 11:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
Lotus is gewoon een hele goeie auto, die zouden met bijvoorbeeld Kubica (van voor het ongeluk) nu in de top 3 staan, Kimi en Grosjean brengen te weinig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |