quote:Op maandag 23 juli 2012 23:01 schreef Atreidez het volgende:
Kimi heeft ze champagne nog wel gekregen begrijp ik?
[ afbeelding ]
John, zou je de code in de OP willen plakken als je in de gelegenheid bentquote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 | [img]https://lh6.googleusercontent.com/-w6FFDf8VI2M/T200EhhynzI/AAAAAAAAABc/QypxqcMzvJw/s550/Fok%2520F1%252011%2520bud.png[/img] thnx 2 [url=http://forum.fok.nl/user/profile/61946]Googolplexian[/url] voor de banners die hij voor alle GP's heeft ontworpen ^O^ [img]http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2011/04/11_Hungary_72dpi.jpg[/img] [b]Hungaroring – circuit information[/b] [b]Lap data [/b] Lap length - 4.381km (2.722 miles) Race laps - 70 Race distance - 306.63km (190.531 miles) Pole position - Left-hand side of the track Lap record* - 1’19.071 (199.461 kph) by Michael Schumacher, 2004 Fastest lap - 1’18.436 (201.076 kph) by Rubens Barrichello, 2004 Maximum speed (2010) - 294.5 kph (182.994 mph) by Vitantonio Liuzzi, Force India DRS zone/s (race) - Pit straight [b]Car performance[/b] Full throttle - 57% Power loss - 7% Tyre energy (1-3) - 3 Brake energy (1-3) - 1 Downforce level - High Gear changes per lap - 51 Fuel use per lap - 2.3kg [b]Strategy [/b] Pit lane time loss - 19 seconds 2011 prime tyre**: - Soft (2010: Medium) 2011 option tyre**: - Super Soft (2010: Super Soft) *Fastest lap set during a Grand Prix **Pirelli in 2011, Bridgestone in 2010 Data sources: FIA, Williams, Mercedes [b]Tijden en uitzendingen[/b] [img]http://oi49.tinypic.com/x4re4n.jpg[/img] Vrijdag Hungarian Grand Prix Free Practice 1: 10:00-11:30 [url=http://www.vipbox.tv/watch/59495/1/f1---hungarian-grand-prix-practice-1-live-stream-online.html]Stream is hier te vinden[/url] Hungarian Grand Prix Free Practice 2: 14:00-15:30 [url=http://www.vipbox.tv/watch/59496/1/f1---hungarian-grand-prix-practice-2-live-stream-online.html]Stream is hier te vinden[/url] Zaterdag Hungarian Grand Prix Free Practice 3: 11:00-12:00 [url=http://www.vipbox.tv/watch/59497/1/f1---hungarian-grand-prix-practice-3-live-stream-online.html]Stream is hier te vinden[/url] Hungarian Grand Prix Qualifying: 14:00 [url=http://www.vipbox.tv/watch/59498/1/f1---hungarian-grand-prix-qualifying-live-stream-online.html]Stream is hier te vinden[/url] Zondag Hungarian Grand Prix: 14:00 [url=http://www.vipbox.tv/watch/59499/1/f1---hungarian-grand-prix-race-live-stream-online.html]Stream is hier te vinden[/url] RTL7 zendt de Hongaarse Grand Prix Live uit op de normale zendtijden (zat: vanaf 13.55, zon: vanaf13.10) [b]BBC2[/b] zendt enkel de hoogtepunten uit. (zat: vanaf 19.00, zon: vanaf 18:30 NL-tijden) [b]Sfeerimpressie:[/b] rondje Hungaroring met Felipe: [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nQrqKICEl1s[/youtube] en dan Felipe met iets anders :{ [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xjd5p8dDQdU[/youtube] Luchtshot: [img]http://centraleasteurope.com/blog/wp-content/uploads/2011/07/f1_hungaroring.jpg[/img] [img]http://wallpapers99.com/Hungaroring_Circuit_2009--w1024x768--0--0--images/wallpaper/1024x768/Hungaroring_Circuit_2009_19954.jpg[/img] [img]http://www.thecarwallpapers.com/wall_downloads/toro-rosso-hungaroring-2011-852x479.jpg[/img] Game on! |
twitter:joseluisf1 twitterde op dinsdag 24-07-2012 om 12:33:01Norbert Haug: "The last two races have shown that we currently lack around half a second a lap to the pacesetters" reageer retweet
Meer: http://www.autosport.com/news/report.php/id/101476quote:Red Bull Racing is set to be forced to make changes to the engine mapping of its cars for this weekend's Hungarian Grand Prix, AUTOSPORT has learned, with the FIA poised to issue a clarification in the next 48 hours on the matter.
Dat er wel iets aan de hand is en je dus niet alles aangrijpt om Hamilton te bashen als je daar wat van vindt. Ik kan me ook niet voorstellen dat ik er wat anders van had gevonden wanneer het ander was. Ik vind het nou eenmaal vanzelfsprekend dat achterblijvers tijd verliezen om de koplopers niet in de weg te zitten, en dat was het tot nu toe ook altijd.quote:Op maandag 23 juli 2012 13:54 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Idd, nou dan. Maar wat wil je daar nu mee zeggen?
Je zou er ook een keer consequenties aan kunnen verbinden.quote:Moet ik het voor de 4de keer bevestigen dan?
Daar gaat het helemaal niet om. Ik moet al een paar jaar vaststellen dat Hamilton heel erg veel fouten maakt, en dat een groot deel van die fouten bestaat in het aan de aan de kant beuken van anderen of hopen dat ze ruim baan maken. Als je dat dan zegt dan ben je hem aan het bashen, er is me zelfs al eens verweten dat het is omdat hij neger is, wat nogal absurd is in mijn geval. Maar uiteindelijk geeft iedereen dan wel toe dat hij veel fouten aan het maken was. Ik beweer niet dat Hamilton zijn talent kwijt is als hij een paar weekenden langzamer is dan Button of dat hij eigenlijk nooit snel is geweest.quote:Dus als Webber 3 races op rij beter rijdt als Vettel dan mag het niet gezegd worden dat hij beter in vorm is dit jaar, want 1 zwaluw maakt nog geen vogel, maar die 2 andere zwaluwen ook niet. Maar als Hamilton 3 slechte races op rij heeft, dan mag per direct gezegd worden dat hij een slecht seizoen heeft? Een heel seizoen beoordeel je nog altijd op het einde van het seizoen.
Ja, dat is het lot van achterblijvers zo lang als ik F1 kijk, moet je maar sneller zijn of beter uitkijken of geen pech hebben.quote:En dat is dan de aanvallende manier van rijden achterwege laten en eindigen in het middenveld of de achterhoede zodat anderen zonder slag of stoot een wedstrijd en/of WK mogen winnen.
Je kunt een flinke lijst maken met situaties die bij het maken of de praktijk van de regels hypothetisch moeten hebben geleken. Je moet daar juist op anticiperen, dan heb je goede regels. De regels maken het spel dat ontstaat. Als de regels het toelaten en het geeft een kans op een voordeeltje dan zal het geprobeerd worden. Laat dat maar aan Brawn, Horner en Whitmarsh over. Dat is voor het wedstrijdreglement niet anders dan voor het technisch reglement.quote:Op maandag 23 juli 2012 13:57 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat lijkt me vooral een hypothetische situatie. Ten eerste moet je je in de situatie bevinden dat je het überhaupt zou kunnen doen. Je moet één auto hebben die sneller is dan de auto's op kop en de tweede auto die meedoet in de kop (anders heb je er immers niks aan). Die situatie komt niet zo vaak voor.
Ten tweede is de vraag of je het bewust zou willen doen. Je moet er immers een auto voor 'opofferen'. Als je een auto hebt die zo snel is, is het aantrekkelijker om je juist naar voren te knokken (en punten te halen) dan je te laten afzakken om de kop te hinderen.
Tenslotte is nog maar de vraag hoeveel voordeel je er daadwerkelijk mee behaalt. Je kunt de koplopers mischien een beetje ophouden, maar nooit heel veel. Het blijft immers een achterblijver en als die de koploper teveel hindert volgen er blauwe vlaggen en moet-ie aan de kant.
Ik kan me dat wel inbeelden, zie jouw mening over Vettel in dezelfde race als voorbeeld er nog maar eens op.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 17:55 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat er wel iets aan de hand is en je dus niet alles aangrijpt om Hamilton te bashen als je daar wat van vindt. Ik kan me ook niet voorstellen dat ik er wat anders van had gevonden wanneer het ander was.
Dat was het helemaal niet. Zie de safetycar regels er maar eens op na, waarom dat die verandert zijn nog niet zo lang geleden, achterblijvers haalden daar evengoed voordeel uit dat ze niet direct in gevecht waren als zij tussen de koplopers zaten. Evenals de koplopers die er voordeel uit haalden omdat er een achterligger tussen hem en de volgende belager zat. En schijnbaar wil je 't ook vergeten dat er geregeld mannen de pit uit rijden, en dan ook wel eens tussen koplopers terecht komen.quote:Ik vind het nou eenmaal vanzelfsprekend dat achterblijvers tijd verliezen om de koplopers niet in de weg te zitten, en dat was het tot nu toe ook altijd.
Welke consequenties? Dat Vettel er minimale hinder aan heeft ondervonden, dat ontken ik ook niet. Heb ik ook nooit gedaan. Ik ben alleen van mening dat een achterblijver zich gerust mag ontdubbelen, mits hij diegene ongehinderd inhaalt.quote:Je zou er ook een keer consequenties aan kunnen verbinden.
Een aanvallende manier van rijden, kunnen wel eens onnodige slachtoffers bij vallen. Maar uiteindelijk wordt de aanstichter toch bestraft. Maar je hebt liever 24 Trulli's in het veld?quote:Daar gaat het helemaal niet om. Ik moet al een paar jaar vaststellen dat Hamilton heel erg veel fouten maakt, en dat een groot deel van die fouten bestaat in het aan de aan de kant beuken van anderen of hopen dat ze ruim baan maken.
Dat zal dan wel, kan en hoef ik niet over te oordelen.quote:Als je dat dan zegt dan ben je hem aan het bashen, er is me zelfs al eens verweten dat het is omdat hij neger is, wat nogal absurd is in mijn geval.
nee, jij wílt dat iedereen fouten van Hamilton toegeeft. Ongeacht of dat terecht is of niet.quote:Maar uiteindelijk geeft iedereen dan wel toe dat hij veel fouten aan het maken was. Ik beweer niet dat Hamilton zijn talent kwijt is als hij een paar weekenden langzamer is dan Button of dat hij eigenlijk nooit snel is geweest.
Dus nu zeg je eigenlijk dat je liever hebt dat Hamilton een achterblijver word. Maar dat was mijn vraag helemaal niet. Mijn vraag was wat ie dan moet doen volgens jou, maar schijnbaar kun je daar niet op antwoorden en draai je om de pot.quote:Ja, dat is het lot van achterblijvers zo lang als ik F1 kijk, moet je maar sneller zijn of beter uitkijken of geen pech hebben.
Je hebt beargumenteerd waarom het vaak geen voordeel op zal leveren. Dat is wat anders, en min tegenargument is dan ook dat als je het toestaat er wel een situatie zal voorkomen dat het kans op voordeel oplevert en het dus doelbewust gebruikt zal worden. Voor zover deze keer het al niet bewust was, want het voordeel voor Button was er, terwijl punten voor Hamilton onwaarschijnlijk waren.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 18:12 schreef k_man het volgende:
Jij leest ook alleen wat je wilt lezen hè? Ik heb uitgebreid beargumenteert waarom het nou juist geen voordeel oplevert.
Maar dat kan toch niet, want dan zou Hamilton blauwe vlaggen hebben gekregen.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 21:47 schreef Peterselieman het volgende:
Alonso deed het juist goed door voor Hamilton te blijven rijden. Hij wilde de Brit gebruiken als buffer tegen zowel Vettel als Button wanneer die aan zouden dringen.
idd, maar Vettel had er wel naar toe moeten rijden en hiermee zijn banden wat moeten oprokenquote:Op dinsdag 24 juli 2012 21:49 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Maar dat kan toch niet, want dan zou Hamilton blauwe vlaggen hebben gekregen.
Of gewoon zijn eigen tempo moeten blijven rijden.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 22:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
idd, maar Vettel had er wel naar toe moeten rijden en hiermee zijn banden wat moeten oproken
Alleen als Massa sneller zou zijn dan de kop. Dream on... Als Massa achterin het veld rijdt, dan is dat gewoon omdat ie te traag is om vooraan mee te doen.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 21:43 schreef Weltschmerz het volgende:
Maar in de strijd om het WK kan Ferrari dan ook Massa gebruiken om een concurrent van Alonso tijdverlies te bezorgen. Niet veel, maar misschien wel weer genoeg om via pitstops een positie te winnen en dat is wel beslissend.
Maar wel de snelste ronde rijden als je je banden niet meer hoeft te sparenquote:Op dinsdag 24 juli 2012 13:01 schreef Tarado het volgende:
twitter:joseluisf1 twitterde op dinsdag 24-07-2012 om 12:33:01Norbert Haug: "The last two races have shown that we currently lack around half a second a lap to the pacesetters" reageer retweet
Hoezo zand in de ogen, je weet toch niet hoe snel de concurrentie is als ze geen rekening met bandenslijtage zouden hoeven te houden.quote:Op woensdag 25 juli 2012 09:28 schreef LoganMCV het volgende:
[..]
Maar wel de snelste ronde rijden als je je banden niet meer hoeft te sparenZand in de ogen enzo..hun probleem is slijtage, volgens mij rijden ze met de handrem erop omdat de banden anders te snel op zijn. Daarom zijn ze in het nat goed, dan speelt die slijtage niet zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |