abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114585363
thnx 2 Googolplexian voor de banners die hij voor alle GP's heeft ontworpen ^O^Hungaroring circuit information

Lap data
Lap length - 4.381km (2.722 miles)
Race laps - 70
Race distance - 306.63km (190.531 miles)
Pole position - Left-hand side of the track
Lap record* - 119.071 (199.461 kph) by Michael Schumacher, 2004
Fastest lap - 118.436 (201.076 kph) by Rubens Barrichello, 2004
Maximum speed (2010) - 294.5 kph (182.994 mph) by Vitantonio Liuzzi, Force India
DRS zone/s (race) - Pit straight

Car performance
Full throttle - 57%
Power loss - 7%
Tyre energy (1-3) - 3
Brake energy (1-3) - 1
Downforce level - High
Gear changes per lap - 51
Fuel use per lap - 2.3kg

Strategy
Pit lane time loss - 19 seconds
2011 prime tyre**: - Soft (2010: Medium)
2011 option tyre**: - Super Soft (2010: Super Soft)

*Fastest lap set during a Grand Prix
**Pirelli in 2011, Bridgestone in 2010
Data sources: FIA, Williams, Mercedes

Tijden en uitzendingen


Vrijdag
Hungarian Grand Prix Free Practice 1: 10:00-11:30 Stream is hier te vinden
Hungarian Grand Prix Free Practice 2: 14:00-15:30 Stream is hier te vinden

Zaterdag
Hungarian Grand Prix Free Practice 3: 11:00-12:00 Stream is hier te vinden
Hungarian Grand Prix Qualifying: 14:00 Stream is hier te vinden

Zondag
Hungarian Grand Prix: 14:00 Stream is hier te vinden

RTL7 zendt de Hongaarse Grand Prix Live uit op de normale zendtijden (zat: vanaf 13.55, zon: vanaf13.10)
BBC2 zendt enkel de hoogtepunten uit. (zat: vanaf 19.00, zon: vanaf 18:30 NL-tijden)

Sfeerimpressie:
rondje Hungaroring met Felipe:

en dan Felipe met iets anders :{

Luchtshot:






Game on!

[ Bericht 45% gewijzigd door Peterselieman op 23-07-2012 23:43:29 ]
  maandag 23 juli 2012 @ 23:12:32 #2
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_114585517
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 23:01 schreef Atreidez het volgende:
Kimi heeft ze champagne nog wel gekregen begrijp ik?

[ afbeelding ]
:D _O- _O- :D
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_114585689
:D The Flying Finn! En staat Grosjean daar nou achter met een sigaret in zijn bek? Nee, zal wel een andere ginger zijn.
  maandag 23 juli 2012 @ 23:32:19 #4
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_114586466
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2012 23:09 schreef JohnB52 het volgende:
*knip*
John, zou je de code in de OP willen plakken als je in de gelegenheid bent :) bvd.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
[img]https://lh6.googleusercontent.com/-w6FFDf8VI2M/T200EhhynzI/AAAAAAAAABc/QypxqcMzvJw/s550/Fok%2520F1%252011%2520bud.png[/img]
thnx 2 [url=http://forum.fok.nl/user/profile/61946]Googolplexian[/url] voor de banners die hij voor alle GP's heeft ontworpen ^O^

[img]http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2011/04/11_Hungary_72dpi.jpg[/img]

[b]Hungaroring – circuit information[/b]
[b]Lap data [/b]    
Lap length - 4.381km (2.722 miles)
Race laps - 70
Race distance - 306.63km (190.531 miles)
Pole position - Left-hand side of the track
Lap record* - 1’19.071 (199.461 kph) by Michael Schumacher, 2004
Fastest lap - 1’18.436 (201.076 kph) by Rubens Barrichello, 2004
Maximum speed (2010)  - 294.5 kph (182.994 mph) by Vitantonio Liuzzi, Force India
DRS zone/s (race) - Pit straight
[b]Car performance[/b]     
Full throttle - 57%
Power loss - 7%
Tyre energy (1-3)  - 3
Brake energy (1-3) - 1
Downforce level - High
Gear changes per lap - 51
Fuel use per lap - 2.3kg
[b]Strategy [/b]    
Pit lane time loss - 19 seconds
2011 prime tyre**: - Soft (2010: Medium)
2011 option tyre**: - Super Soft (2010: Super Soft)

*Fastest lap set during a Grand Prix
**Pirelli in 2011, Bridgestone in 2010

Data sources: FIA, Williams, Mercedes

[b]Tijden en uitzendingen[/b]
[img]http://oi49.tinypic.com/x4re4n.jpg[/img]

Vrijdag
Hungarian Grand Prix Free Practice 1: 10:00-11:30 [url=http://www.vipbox.tv/watch/59495/1/f1---hungarian-grand-prix-practice-1-live-stream-online.html]Stream is hier te vinden[/url]
Hungarian Grand Prix Free Practice 2: 14:00-15:30 [url=http://www.vipbox.tv/watch/59496/1/f1---hungarian-grand-prix-practice-2-live-stream-online.html]Stream is hier te vinden[/url]
Zaterdag
Hungarian Grand Prix Free Practice 3: 11:00-12:00 [url=http://www.vipbox.tv/watch/59497/1/f1---hungarian-grand-prix-practice-3-live-stream-online.html]Stream is hier te vinden[/url]
Hungarian Grand Prix Qualifying: 14:00 [url=http://www.vipbox.tv/watch/59498/1/f1---hungarian-grand-prix-qualifying-live-stream-online.html]Stream is hier te vinden[/url]
Zondag
Hungarian Grand Prix: 14:00 [url=http://www.vipbox.tv/watch/59499/1/f1---hungarian-grand-prix-race-live-stream-online.html]Stream is hier te vinden[/url]

RTL7 zendt de Hongaarse Grand Prix Live uit op de normale zendtijden (zat: vanaf 13.55, zon: vanaf13.10)
[b]BBC2[/b] zendt enkel de hoogtepunten uit. (zat: vanaf 19.00, zon: vanaf 18:30 NL-tijden)

[b]Sfeerimpressie:[/b]

rondje Hungaroring met Felipe:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nQrqKICEl1s[/youtube]

en dan Felipe met iets anders  :{ 
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xjd5p8dDQdU[/youtube]

Luchtshot:
[img]http://centraleasteurope.com/blog/wp-content/uploads/2011/07/f1_hungaroring.jpg[/img]

[img]http://wallpapers99.com/Hungaroring_Circuit_2009--w1024x768--0--0--images/wallpaper/1024x768/Hungaroring_Circuit_2009_19954.jpg[/img]

[img]http://www.thecarwallpapers.com/wall_downloads/toro-rosso-hungaroring-2011-852x479.jpg[/img]

Game on!
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_114586505
Jahoor. Ga nu naar n ding waarmee dat wel kan ;)


Maar heb m gekopieerd en geplakt, maar staat niet helemaal goed dus. vreemd
  maandag 23 juli 2012 @ 23:35:30 #6
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_114586610
Gebeurde dat een vorige keer niet ook al :D

vreemd, als ik 'm volledig selecteer/kopieer en een preview-post maak is ie wel in orde :?
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 juli 2012 @ 23:43:40 #7
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_114586956
moet nu beter zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_114588050
Ja nu is ie wel goed, op de ipad tenminste...
pi_114595598
Hier op de laptop is het nog steeds een zooitje. Moet er een 32" scherm bij hebben :D
pi_114598185
Nou ik hoop al een poosje op een overwinning voor schumacher , maar ik heb de indruk dat in de droog weer situaties , de mercedes niet snel genoeg gaat zijn :)

Dus wachten we maar op een zeiknat spa :9
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 12:53:28 #11
380115 LoganMCV
Ik doe ook maar wat
pi_114601024
Volgens mij is de Mercedes wel snel genoeg maar kunnen ze niet lang genoeg hun banden goed houden met die snelheid.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 13:01:37 #12
131800 Tarado
capô de fusca
pi_114601306
joseluisf1 twitterde op dinsdag 24-07-2012 om 12:33:01 Norbert Haug: "The last two races have shown that we currently lack around half a second a lap to the pacesetters" reageer retweet
pi_114608650
quote:
Red Bull Racing is set to be forced to make changes to the engine mapping of its cars for this weekend's Hungarian Grand Prix, AUTOSPORT has learned, with the FIA poised to issue a clarification in the next 48 hours on the matter.
Meer: http://www.autosport.com/news/report.php/id/101476
pi_114610103
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 13:54 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Idd, nou dan. Maar wat wil je daar nu mee zeggen?
Dat er wel iets aan de hand is en je dus niet alles aangrijpt om Hamilton te bashen als je daar wat van vindt. Ik kan me ook niet voorstellen dat ik er wat anders van had gevonden wanneer het ander was. Ik vind het nou eenmaal vanzelfsprekend dat achterblijvers tijd verliezen om de koplopers niet in de weg te zitten, en dat was het tot nu toe ook altijd.

quote:
Moet ik het voor de 4de keer bevestigen dan?
Je zou er ook een keer consequenties aan kunnen verbinden.

quote:
Dus als Webber 3 races op rij beter rijdt als Vettel dan mag het niet gezegd worden dat hij beter in vorm is dit jaar, want 1 zwaluw maakt nog geen vogel, maar die 2 andere zwaluwen ook niet. Maar als Hamilton 3 slechte races op rij heeft, dan mag per direct gezegd worden dat hij een slecht seizoen heeft? Een heel seizoen beoordeel je nog altijd op het einde van het seizoen.
Daar gaat het helemaal niet om. Ik moet al een paar jaar vaststellen dat Hamilton heel erg veel fouten maakt, en dat een groot deel van die fouten bestaat in het aan de aan de kant beuken van anderen of hopen dat ze ruim baan maken. Als je dat dan zegt dan ben je hem aan het bashen, er is me zelfs al eens verweten dat het is omdat hij neger is, wat nogal absurd is in mijn geval. Maar uiteindelijk geeft iedereen dan wel toe dat hij veel fouten aan het maken was. Ik beweer niet dat Hamilton zijn talent kwijt is als hij een paar weekenden langzamer is dan Button of dat hij eigenlijk nooit snel is geweest.

quote:
En dat is dan de aanvallende manier van rijden achterwege laten en eindigen in het middenveld of de achterhoede zodat anderen zonder slag of stoot een wedstrijd en/of WK mogen winnen.
Ja, dat is het lot van achterblijvers zo lang als ik F1 kijk, moet je maar sneller zijn of beter uitkijken of geen pech hebben.

quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 13:57 schreef k_man het volgende:

[..]

Dat lijkt me vooral een hypothetische situatie. Ten eerste moet je je in de situatie bevinden dat je het überhaupt zou kunnen doen. Je moet één auto hebben die sneller is dan de auto's op kop en de tweede auto die meedoet in de kop (anders heb je er immers niks aan). Die situatie komt niet zo vaak voor.

Ten tweede is de vraag of je het bewust zou willen doen. Je moet er immers een auto voor 'opofferen'. Als je een auto hebt die zo snel is, is het aantrekkelijker om je juist naar voren te knokken (en punten te halen) dan je te laten afzakken om de kop te hinderen.

Tenslotte is nog maar de vraag hoeveel voordeel je er daadwerkelijk mee behaalt. Je kunt de koplopers mischien een beetje ophouden, maar nooit heel veel. Het blijft immers een achterblijver en als die de koploper teveel hindert volgen er blauwe vlaggen en moet-ie aan de kant.
Je kunt een flinke lijst maken met situaties die bij het maken of de praktijk van de regels hypothetisch moeten hebben geleken. Je moet daar juist op anticiperen, dan heb je goede regels. De regels maken het spel dat ontstaat. Als de regels het toelaten en het geeft een kans op een voordeeltje dan zal het geprobeerd worden. Laat dat maar aan Brawn, Horner en Whitmarsh over. Dat is voor het wedstrijdreglement niet anders dan voor het technisch reglement.

Deze race was het het verschil tussen Button die Vettel voorblijft na de pitstop of niet. Dat had dan met nog een heleboel andere factoren te maken, maar als je er structureel een tactiek van maakt dan heb je altijd kans dat het voordeel beslissend is, nogmaals.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_114610558
Jij leest ook alleen wat je wilt lezen hè? Ik heb uitgebreid beargumenteert waarom het nou juist geen voordeel oplevert.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 21:38:23 #16
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_114618184
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 17:55 schreef Weltschmerz het volgende:

Dat er wel iets aan de hand is en je dus niet alles aangrijpt om Hamilton te bashen als je daar wat van vindt. Ik kan me ook niet voorstellen dat ik er wat anders van had gevonden wanneer het ander was.
Ik kan me dat wel inbeelden, zie jouw mening over Vettel in dezelfde race als voorbeeld er nog maar eens op.
quote:
Ik vind het nou eenmaal vanzelfsprekend dat achterblijvers tijd verliezen om de koplopers niet in de weg te zitten, en dat was het tot nu toe ook altijd.
Dat was het helemaal niet. Zie de safetycar regels er maar eens op na, waarom dat die verandert zijn nog niet zo lang geleden, achterblijvers haalden daar evengoed voordeel uit dat ze niet direct in gevecht waren als zij tussen de koplopers zaten. Evenals de koplopers die er voordeel uit haalden omdat er een achterligger tussen hem en de volgende belager zat. En schijnbaar wil je 't ook vergeten dat er geregeld mannen de pit uit rijden, en dan ook wel eens tussen koplopers terecht komen.
Je zei het zelf nog in het vorig topic: ''een race is niet meer dan zo snel mogelijk een bepaalde afstand afleggen in een zo kort mogelijk tijd.'' Nou dan, dat doet Hamilton toch ook, je kunt zelfs de boel omdraaien en zeggen dat Vettel hém in de weg reed omdat ie zijn race niet sneller kon voortzetten. Maar dat zal ik maar niet doen want dan smijt ik weer knuppels het hoenderhok in.

quote:
Je zou er ook een keer consequenties aan kunnen verbinden.
Welke consequenties? Dat Vettel er minimale hinder aan heeft ondervonden, dat ontken ik ook niet. Heb ik ook nooit gedaan. Ik ben alleen van mening dat een achterblijver zich gerust mag ontdubbelen, mits hij diegene ongehinderd inhaalt.

quote:
Daar gaat het helemaal niet om. Ik moet al een paar jaar vaststellen dat Hamilton heel erg veel fouten maakt, en dat een groot deel van die fouten bestaat in het aan de aan de kant beuken van anderen of hopen dat ze ruim baan maken.
Een aanvallende manier van rijden, kunnen wel eens onnodige slachtoffers bij vallen. Maar uiteindelijk wordt de aanstichter toch bestraft. Maar je hebt liever 24 Trulli's in het veld?
quote:
Als je dat dan zegt dan ben je hem aan het bashen, er is me zelfs al eens verweten dat het is omdat hij neger is, wat nogal absurd is in mijn geval.
Dat zal dan wel, kan en hoef ik niet over te oordelen.
quote:
Maar uiteindelijk geeft iedereen dan wel toe dat hij veel fouten aan het maken was. Ik beweer niet dat Hamilton zijn talent kwijt is als hij een paar weekenden langzamer is dan Button of dat hij eigenlijk nooit snel is geweest.
nee, jij wílt dat iedereen fouten van Hamilton toegeeft. Ongeacht of dat terecht is of niet.

quote:
Ja, dat is het lot van achterblijvers zo lang als ik F1 kijk, moet je maar sneller zijn of beter uitkijken of geen pech hebben.
Dus nu zeg je eigenlijk dat je liever hebt dat Hamilton een achterblijver word. Maar dat was mijn vraag helemaal niet. Mijn vraag was wat ie dan moet doen volgens jou, maar schijnbaar kun je daar niet op antwoorden en draai je om de pot.

Maar het is me opgevallen dat bij elk tegenargument wat aangehaald wordt waar je niet op kunt antwoorden, door wie dan ook, je elke keer antwoord met ''daar gaat het niet om''. Dus eigenlijk draait het bij jou nergens om, ook niet het bashen. Dan zullen we het dan maar bekritiseren noemen......
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_114618425
quote:
3s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 18:12 schreef k_man het volgende:
Jij leest ook alleen wat je wilt lezen hè? Ik heb uitgebreid beargumenteert waarom het nou juist geen voordeel oplevert.
Je hebt beargumenteerd waarom het vaak geen voordeel op zal leveren. Dat is wat anders, en min tegenargument is dan ook dat als je het toestaat er wel een situatie zal voorkomen dat het kans op voordeel oplevert en het dus doelbewust gebruikt zal worden. Voor zover deze keer het al niet bewust was, want het voordeel voor Button was er, terwijl punten voor Hamilton onwaarschijnlijk waren.

Maar in de strijd om het WK kan Ferrari dan ook Massa gebruiken om een concurrent van Alonso tijdverlies te bezorgen. Niet veel, maar misschien wel weer genoeg om via pitstops een positie te winnen en dat is wel beslissend.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_114618494
Ik snap de hele ophef niet. Hamilton heeft zich aan de regels gehouden. Hij was op dat moment sneller dan Vettel, dus hij had volgens de regels alle recht om hem in te halen. Als hij bij de eerste de beste bocht weer langzamer was geweest, had hij blauwe vlaggen gekregen, maar dat was niet het geval: hij reed direct weg bij Vettel.

Ik begreep ook niet waarom Alonso zo pontificaal voor Hamilton bleef rijden. Dat kostte Alonso tijd, terwijl hij juist DRS-voordeel had kunnen halen uit het volgen van Hamilton. Zodra Hamilton weer langzamer zou worden en in de weg zou rijden, zou hij hij blauwe vlaggen krijgen, dus dat zat ook wel goed.

Nee, Hamilton deed niets verkeerd. Je kunt het er misschien nog over hebben hoe zinvol het is om de leiders in te halen terwijl je een ronde achter ligt, maar dan lijkt een discussie over de deelname van langzamere teams me zinniger.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 juli 2012 @ 21:47:54 #19
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_114618610
Alonso deed het juist goed door voor Hamilton te blijven rijden. Hij wilde de Brit gebruiken als buffer tegen zowel Vettel als Button wanneer die aan zouden dringen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_114618653
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 21:47 schreef Peterselieman het volgende:
Alonso deed het juist goed door voor Hamilton te blijven rijden. Hij wilde de Brit gebruiken als buffer tegen zowel Vettel als Button wanneer die aan zouden dringen.
Maar dat kan toch niet, want dan zou Hamilton blauwe vlaggen hebben gekregen.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 juli 2012 @ 22:02:26 #21
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_114619314
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 21:49 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Maar dat kan toch niet, want dan zou Hamilton blauwe vlaggen hebben gekregen.
idd, maar Vettel had er wel naar toe moeten rijden en hiermee zijn banden wat moeten oproken
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_114619442
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 22:02 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

idd, maar Vettel had er wel naar toe moeten rijden en hiermee zijn banden wat moeten oproken
Of gewoon zijn eigen tempo moeten blijven rijden.

Hoe dan ook: binnen de regels zoals die nu bestaan zat Hamilton niet fout.
pi_114625981
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 21:43 schreef Weltschmerz het volgende:
Maar in de strijd om het WK kan Ferrari dan ook Massa gebruiken om een concurrent van Alonso tijdverlies te bezorgen. Niet veel, maar misschien wel weer genoeg om via pitstops een positie te winnen en dat is wel beslissend.
Alleen als Massa sneller zou zijn dan de kop. Dream on... Als Massa achterin het veld rijdt, dan is dat gewoon omdat ie te traag is om vooraan mee te doen.
  woensdag 25 juli 2012 @ 09:28:22 #24
380115 LoganMCV
Ik doe ook maar wat
pi_114634053
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 13:01 schreef Tarado het volgende:
joseluisf1 twitterde op dinsdag 24-07-2012 om 12:33:01 Norbert Haug: "The last two races have shown that we currently lack around half a second a lap to the pacesetters" reageer retweet
Maar wel de snelste ronde rijden als je je banden niet meer hoeft te sparen ;) Zand in de ogen enzo..hun probleem is slijtage, volgens mij rijden ze met de handrem erop omdat de banden anders te snel op zijn. Daarom zijn ze in het nat goed, dan speelt die slijtage niet zo.
  woensdag 25 juli 2012 @ 09:36:43 #25
131800 Tarado
capô de fusca
pi_114634229
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 09:28 schreef LoganMCV het volgende:

[..]

Maar wel de snelste ronde rijden als je je banden niet meer hoeft te sparen ;) Zand in de ogen enzo..hun probleem is slijtage, volgens mij rijden ze met de handrem erop omdat de banden anders te snel op zijn. Daarom zijn ze in het nat goed, dan speelt die slijtage niet zo.
Hoezo zand in de ogen, je weet toch niet hoe snel de concurrentie is als ze geen rekening met bandenslijtage zouden hoeven te houden.

Dat snelste rondje met weinig brandstof en verse banden zegt dan ook niet zoveel, het gaat erom hoeveel je erbij of eraf zit over een race afstand.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')