Waarom vraag je aan je VVE-beheerder niet een uitsplitsing van de servicekosten? Dat zouden ze moeten kunnen geven.quote:Op maandag 23 juli 2012 16:39 schreef MaikelS het volgende:
Goedemiddag allemaal,
Ik wil toch mijn ei kwijt en wellicht dat hier meerdere mensen in een zelfde schuitje zitten of zaten en hier wat advies in kunnen geven.
Allereerst wat info:
Locatie: Tilburg - boven winkelcentrum
Het appartementencomplex heeft een lift. En er word eens in de zoveel tijd een trappenhuis schoongemaakt.
We betalen hier inmiddels 228 euro aan servicekosten. Hier zit 60 euro stookkosten bij.
Effectief gezien dus 168euro aan servicekosten... Ik vin dit behoorlijk, dan wel niet schandelijk hoog, en krijg mijn appartement op deze manier dus nooit verkocht...
Vergaderingen die gehouden worden lopen nergens toe, aangezien iedereen altijd zijn mond houd en het allemaal wel akkoord vind... Terwijl ze buiten vergaderingen om altijd klagen.
Ik zit eraan te denken een bepaalde offerte te laten opstellen door een andere VVE of in ieder geval uit te zoeken waar die kosten nu allemaal vandaan komen... Ik moet eerlijk zeggen dat als enigste verdiener (vrouw zonder werk, en het is een rot tijd om ook maar iets te vinden) en dat met 2 kinderen..
Wie o wie heeft hier ook last van en kan wellicht helpen?!
Al het advies is welkom!
Een andere beheerder zegt daar niets over. Hij / zij zegt hooguit iets over de kosten van het (administraties) beheren van de VvE.quote:Op maandag 23 juli 2012 16:48 schreef MaikelS het volgende:
Doelde eigenlijk meer op het feit dat onze vve beheerd word door een andere partij.. Ik snap dat een vve alle eigenaren bij elkaar de vve vormen verder.
Ben benieuwd wat een andere beheerder zou zeggen over de kosten.
dat dus.quote:Op maandag 23 juli 2012 16:52 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Een andere beheerder zegt daar niets over. Hij / zij zegt hooguit iets over de kosten van het (administraties) beheren van de VvE.
Nogmaals: wat staat er in de stukken (notulen van de vergaderingen, begroting, onderhoudsplannen, etc)?
Dan zoek je toch gewoon een nieuw kantoor?quote:Op maandag 23 juli 2012 17:18 schreef blomke het volgende:
Wat te denken van failissement van het administratiekantoor....
Dat is sowieso niet slim.quote:Op maandag 23 juli 2012 17:46 schreef blomke het volgende:
Klopt, maar er zijn gevallen dat de rekening van de VvE op naam van het kantoor stond en dus in het faillissement viel....(Utrecht geloof ik ergens)..dag voorraad,
dat had je al kunnen doen voordat je dit topique opende hčquote:Op maandag 23 juli 2012 18:01 schreef MaikelS het volgende:
Ik ga vanavond het jaaroverzicht eens goed doornemen.
bullcrap, ik betaal voor een VvE met lift 83 euro per maand.quote:Op maandag 23 juli 2012 18:18 schreef Maanvis het volgende:
[..]
dat had je al kunnen doen voordat je dit topique opende hč. Voor een lift moet je meestal sowieso al 110,- rekenen als ik zo in de buurt rondkijk..
Ja ik ook. En dan zit er 7x 4 woningen in mijn complex.quote:Op maandag 23 juli 2012 18:43 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
bullcrap, ik betaal voor een VvE met lift 83 euro per maand.
Het is dan maar te hopen dat je nooit zelf een woning gaat kopen. Dan zie je pas wat onderhoud etc echt kost als je er alleen voor op moet draaien.quote:Op maandag 23 juli 2012 19:06 schreef nasty_popovich het volgende:
wow ik betaal zelf 95 euro p.m. en ik vind dat al belachelijke duur
Sommige apartement-complexen hebben een eigen parkeerplaats, voor alle bewoners samen. In dat geval worden de kosten (onderhoud, vergunningen) gedragen door de VvE.quote:Op maandag 23 juli 2012 19:20 schreef nasty_popovich het volgende:
parkeerplek is toch niet van de VVE...
Over het algemeen hebben VVE's het beheer uitbesteed aan een professionele beheerder. Je kan natuurlijk met een andere beheerder contact zoeken. Een andere VVE zal niet gaan lukken.quote:Op maandag 23 juli 2012 16:43 schreef WRH het volgende:
hoe bedoel je; 'een andere VvE' ?
een andere VvE krijg je alleen door te verhuizen, het heet niet voor niets een Vereniging van Eigenaren, oftewel jij en alle andere eigenaren in het gebouw vormen gezamenlijk de VvE.
Ik betaal ¤11,43/maand voor opstal- & verzekeringen. Onderhoud doe ik zelf. Ramen lappen ook.quote:Op maandag 23 juli 2012 18:58 schreef Chinless het volgende:
Verder is dit incl ramen wassen, onderhoud aan balkon en verzekeringen enzo.
Ik heb ook glazen aan de zijkant van mijn woning waar ik niet bij kan en buitenkant van mijn balkon zeg maar.quote:Op maandag 23 juli 2012 21:48 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik betaal ¤11,43/maand voor opstal- & verzekeringen. Onderhoud doe ik zelf. Ramen lappen ook.
Ik ook. Lekker DHZ-en. Mooi toch?quote:
Precies, als er in die kosten VVE ook reserveringen voor groot onderhoud zitten zoals vervanging van daken, de lift en zaken als kozijnen, warmwater/CV en ventilatiesystemen dan snap ik het nog wel.quote:Op maandag 23 juli 2012 19:09 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Het is dan maar te hopen dat je nooit zelf een woning gaat kopen. Dan zie je pas wat onderhoud etc echt kost als je er alleen voor op moet draaien.
Dus als het dak eraf waait, ga jij het vervangenquote:Op maandag 23 juli 2012 21:48 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik betaal ¤11,43/maand voor opstal- & verzekeringen. Onderhoud doe ik zelf. Ramen lappen ook.
Overigens is bij beide in de jaarverslagen tot op de euro nauwkeurig te zien hoe de servicekosten zijn opgebouwd a.d.h.v. meerjarenplanningen.quote:Op maandag 23 juli 2012 22:34 schreef Moogwai10 het volgende:
Bedragen richting de ¤ 200,-/maand komen wel vaker voor hoor.
Mijn moeder betaalt bijvoorbeeld ¤ 210,-/maand, maar dat is inclusief een lift, ondergrondse parkeergarage en afgesloten prive tuin (appartement van 120 m2).
Maar het kan ook stukken goedkoper want zelf betaal ik maar ¤ 60,-/maand maar dat is dus exclusief een lift, ondergrondse parkeergarage en afgesloten prive tuin (appartement van 85 m2).
Onder sommige VvE's mag dat nietquote:Op maandag 23 juli 2012 22:37 schreef blomke het volgende:
Nee, daar heb ik die verzekering voor (met 100¤ .R. btw).
Maar renovatie doe ik 't liefste zelf.
Nou ja de inhoud staat er vaak ook wel bij in die advertenties, misschien is het wel gewoon een heel klein appartementquote:Op maandag 23 juli 2012 23:04 schreef snabbi het volgende:
[..]
Bedoel je niet vierkante meter? Meestal meet je je huis niet in kubieke meters
De energiekosten van de gezamenlijke ruimte is meestal verwaarloosbaar. De energie in de berging zelf is in veel gevallen gewoon aangesloten op de stoppenkast van de eigenaar zelf.quote:Op maandag 23 juli 2012 23:08 schreef sig000 het volgende:
TS heeft waarschijnlijk ook nog een berging.
De stroomkosten van alle verlichting in de gezamelijke ruimtes zitten in de servicekosten.
Wanneer er een stopcontact zit in de berging staan er waarschijnlijk een boel vrieskisten.
blomke woont in een eigen vrijstaand huis. dus de enige vve vergadering die hij heeft is met zn vrouw tijdens t eten....quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |