abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 juli 2012 @ 16:39:08 #1
195247 MaikelS
Living each day!
pi_114569043
Goedemiddag allemaal,

Ik wil toch mijn ei kwijt en wellicht dat hier meerdere mensen in een zelfde schuitje zitten of zaten en hier wat advies in kunnen geven.

Allereerst wat info:

Locatie: Tilburg - boven winkelcentrum
Het appartementencomplex heeft een lift. En er word eens in de zoveel tijd een trappenhuis schoongemaakt.

We betalen hier inmiddels 228 euro aan servicekosten. Hier zit 60 euro stookkosten bij.

Effectief gezien dus 168euro aan servicekosten... Ik vin dit behoorlijk, dan wel niet schandelijk hoog, en krijg mijn appartement op deze manier dus nooit verkocht...

Vergaderingen die gehouden worden lopen nergens toe, aangezien iedereen altijd zijn mond houd en het allemaal wel akkoord vind... Terwijl ze buiten vergaderingen om altijd klagen.

Ik zit eraan te denken een bepaalde offerte te laten opstellen door een andere VVE of in ieder geval uit te zoeken waar die kosten nu allemaal vandaan komen... Ik moet eerlijk zeggen dat als enigste verdiener (vrouw zonder werk, en het is een rot tijd om ook maar iets te vinden) en dat met 2 kinderen..

Wie o wie heeft hier ook last van en kan wellicht helpen?!

Al het advies is welkom!
Zo trots op mijn twee kleine jongens !!!!
pi_114569194
hoe bedoel je; 'een andere VvE' ?
een andere VvE krijg je alleen door te verhuizen, het heet niet voor niets een Vereniging van Eigenaren, oftewel jij en alle andere eigenaren in het gebouw vormen gezamenlijk de VvE.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  maandag 23 juli 2012 @ 16:45:01 #3
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_114569242
Ergens zal toch terug te vinden moeten zijn waar deze kosten op gebaseerd zijn. Ik zou de verslagen van de afgelopen jaren en de begroting er eens op nazien. Wie weet is ¤ 168 helemaal niet zoveel (wel veel geld, maar niet hoog als je de kosten weet).
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  maandag 23 juli 2012 @ 16:45:52 #4
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_114569262
Ow ja, en wat WRH zegt; een offerte vragen bij een andere VVE is net zoiets als bellen met het Noordzeestrand waar de zon blijft. Het kan niet en het slaat nergens op :@
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  maandag 23 juli 2012 @ 16:48:17 #5
195247 MaikelS
Living each day!
pi_114569334
Doelde eigenlijk meer op het feit dat onze vve beheerd word door een andere partij.. Ik snap dat een vve alle eigenaren bij elkaar de vve vormen verder.

Ben benieuwd wat een andere beheerder zou zeggen over de kosten.
Zo trots op mijn twee kleine jongens !!!!
pi_114569341
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 16:39 schreef MaikelS het volgende:
Goedemiddag allemaal,

Ik wil toch mijn ei kwijt en wellicht dat hier meerdere mensen in een zelfde schuitje zitten of zaten en hier wat advies in kunnen geven.

Allereerst wat info:

Locatie: Tilburg - boven winkelcentrum
Het appartementencomplex heeft een lift. En er word eens in de zoveel tijd een trappenhuis schoongemaakt.

We betalen hier inmiddels 228 euro aan servicekosten. Hier zit 60 euro stookkosten bij.

Effectief gezien dus 168euro aan servicekosten... Ik vin dit behoorlijk, dan wel niet schandelijk hoog, en krijg mijn appartement op deze manier dus nooit verkocht...

Vergaderingen die gehouden worden lopen nergens toe, aangezien iedereen altijd zijn mond houd en het allemaal wel akkoord vind... Terwijl ze buiten vergaderingen om altijd klagen.

Ik zit eraan te denken een bepaalde offerte te laten opstellen door een andere VVE of in ieder geval uit te zoeken waar die kosten nu allemaal vandaan komen... Ik moet eerlijk zeggen dat als enigste verdiener (vrouw zonder werk, en het is een rot tijd om ook maar iets te vinden) en dat met 2 kinderen..

Wie o wie heeft hier ook last van en kan wellicht helpen?!

Al het advies is welkom!
Waarom vraag je aan je VVE-beheerder niet een uitsplitsing van de servicekosten? Dat zouden ze moeten kunnen geven.
pi_114569416
Die heeft hij toch allang aan de hand van alle stukken voor een vergadering? Die moet toch de balans doorlopen, waar alle inkomsten en uitgaven in staan?

Bij mijn VVE kan ik keurig zien waar elke cent heen gaat.
pi_114569430
Hoeveel appartementen?
pi_114569431
ok, dus je bedoeld het administratiekantoor /beheerder, je VvE heeft het dus uitbesteed.
Dan moet er toch een heldere financiële administratie zijn die je kunt opvragen zodat je kunt zien waar het aan opgaat?
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_114569433
Vergeet niet dat bij een koopappartement ook de onderhoudskosten van het gebouw in de servicekosten zitten.
  maandag 23 juli 2012 @ 16:52:36 #11
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_114569491
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 16:48 schreef MaikelS het volgende:
Doelde eigenlijk meer op het feit dat onze vve beheerd word door een andere partij.. Ik snap dat een vve alle eigenaren bij elkaar de vve vormen verder.

Ben benieuwd wat een andere beheerder zou zeggen over de kosten.
Een andere beheerder zegt daar niets over. Hij / zij zegt hooguit iets over de kosten van het (administraties) beheren van de VvE.

Nogmaals: wat staat er in de stukken (notulen van de vergaderingen, begroting, onderhoudsplannen, etc)?
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_114569816
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 16:52 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Een andere beheerder zegt daar niets over. Hij / zij zegt hooguit iets over de kosten van het (administraties) beheren van de VvE.

Nogmaals: wat staat er in de stukken (notulen van de vergaderingen, begroting, onderhoudsplannen, etc)?
dat dus.
je zult echt eerst goed moeten weten hoe dat bedrag is opgebouwd, wat iedereen (dus jijzelf ook) erover besloten heeft.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  maandag 23 juli 2012 @ 17:02:30 #13
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_114569822
Je moet er rekening mee houden dat een goede VvE ook een aardig potje opbouwt voor calamiteiten.

Er zijn voldoende huiseigenaren in de problemen geraakt door acute, dure problemen, zoals een lekkend dak of problemen met de fundering. Toch onprettig als je plotseling als VvE een rekening van enkele tienduizenden euro's moet betalen om het gebouw bewoonbaar te houden, en je hebt dan geen reserves.

Ook moet gespaard worden voor sommige grote klussen die eens in de 10 of 20 jaar voorkomen, zoals vervanging van kozijnen, of de electrische installaties (licht/stroom in de openbare ruimten, evt. lucht-circulatie).

En zoals je zelf al zegt, een lift is een duur ding om te onderhouden, en besparingen op onderhoud en controle kan gelukkig niet vanwege de wettelijke voorschriften.

En, je VvE is een vereniging, als het beleid je niet bevalt kies je een ander bestuur. Lukt dat niet, dan zou je kunnen proberen een eigen VvE op te richten, maar ik weet niet hoe dat juridisch gaat werken.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_114570056
Jaarstukken? Je wilt blijkbaar verhuizen dus woont er al een tijdje. Jaarlijks krijg je een financieel overzicht met daarin de financiele gegevens van het vorige jaar plus een begroting van het lopende jaar. Dat zou je dan genoeg inzicht moeten geven waar het geld aan op gaat.

Verder de meerjarenbegroting om te zien waarvoor er gespaard wordt voor groot onderhoud.
  maandag 23 juli 2012 @ 17:13:32 #15
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_114570175
O ja, zorg ervoor dat duidelijk is wat het administratie-kantoor vangt voor hun werkzaamheden. Het wil te vaak voorkomen dat op een gegeven moment een kantoor wordt ingerold dat nauwe banden met het bestuur heeft, en probleemloos absurde tarieven in rekening kan brengen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_114570309
Wat te denken van failissement van het administratiekantoor....
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 23 juli 2012 @ 17:21:31 #17
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_114570421
quote:
17s.gif Op maandag 23 juli 2012 17:18 schreef blomke het volgende:
Wat te denken van failissement van het administratiekantoor....
Dan zoek je toch gewoon een nieuw kantoor? :?
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_114571255
Klopt, maar er zijn gevallen dat de rekening van de VvE op naam van het kantoor stond en dus in het faillissement viel....(Utrecht geloof ik ergens)..dag voorraad,
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 23 juli 2012 @ 18:01:24 #19
195247 MaikelS
Living each day!
pi_114571637
Ik ga vanavond het jaaroverzicht eens goed doornemen.
Zo trots op mijn twee kleine jongens !!!!
  maandag 23 juli 2012 @ 18:13:20 #20
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_114571911
quote:
17s.gif Op maandag 23 juli 2012 17:46 schreef blomke het volgende:
Klopt, maar er zijn gevallen dat de rekening van de VvE op naam van het kantoor stond en dus in het faillissement viel....(Utrecht geloof ik ergens)..dag voorraad,
Dat is sowieso niet slim.
Bij heeft het administratiekantoor wel toegang tot de rekening maar die is en blijft op naam van de VVE.
We hebben al genoeg ellende gehad met beheerders die het geld ergens anders voor gebruiken dan waar het voor bedoeld was.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  maandag 23 juli 2012 @ 18:18:10 #21
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114572027
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 18:01 schreef MaikelS het volgende:
Ik ga vanavond het jaaroverzicht eens goed doornemen.
dat had je al kunnen doen voordat je dit topique opende hè ;). Voor een lift moet je meestal sowieso al 110,- rekenen als ik zo in de buurt rondkijk..
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_114572834
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 18:18 schreef Maanvis het volgende:

[..]

dat had je al kunnen doen voordat je dit topique opende hè ;). Voor een lift moet je meestal sowieso al 110,- rekenen als ik zo in de buurt rondkijk..
bullcrap, ik betaal voor een VvE met lift 83 euro per maand.
pi_114573361
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 18:43 schreef _VoiD_ het volgende:

[..]

bullcrap, ik betaal voor een VvE met lift 83 euro per maand.
Ja ik ook. En dan zit er 7x 4 woningen in mijn complex.

Verder is dit incl ramen wassen, onderhoud aan balkon en verzekeringen enzo.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_114573472
bijdrage VvE wordt lang niet altijd berekend op basis van de zaken die ervan betaald worden, er zit vaak (zoals in geval van TS) ook een voorschot verwarming bij en /of het wordt bij verschillende oppervlaktes van de woningen ook adhv de totale appartementsoppervlakte berekend, dan wordt er door verschillende eigenaren verschillende bedragen betaald.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_114573576
Tja, zonder die jaarrekeningen te bekijken kun je er niets zinnigs over zeggen. Misschien zijn ze wel druk aan het sparen voor verwacht onderhoud of zoiets. Ben benieuwd wat TS daar in gaat ontdekken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')