Ik kan het ook eens zijn met hottentot... Voor een beetje meer geld heb je een huidige generatie instapper. Weinig geld, goede beeldkwaliteit en speelmogelijkheden genoeg.quote:Op zondag 22 juli 2012 21:05 schreef _Dizzy_ het volgende:
Das goede info, ik ben echt nog zo groen als gras, dus ik ben flink bezig met uitzoeken wat nu wel en niet goed is. Ik hoef echt geen topcamera te hebben als noob zijnde, gewoon een waar ik mee over weg kan, en gewoon op mijn gemak kan beginnen met kiekjes maken.
Bij mijn vriendengroep zijn het voornamelijk Canon gebruikers. Terwijl die voor mij totaal niet lekker in de hand liggen. Dus dat ik met hun lenzen zou kunnen wisselen was voor mij ondergeschikt aan het gebruiksgemak.quote:Op maandag 6 augustus 2012 16:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
Het is bullshit om een bepaalde camera te noemen. Er zijn geen slechte spiegelreflexcamera's meer, hooguit wat meer of minder verouderde. Of je nou Sony, Nikon, Canon, Pentax of Leica neemt, alles heeft zijn voors en tegens.
Wellicht handig om eens in je vriendengroep te kijken wat de rest heeft. Lopen er bijv. uitsluitend Canon gebruikers rond, dan is het handig om Canon te gaan gebruiken. Puur en alleen omdat je dan met elkaar wat kan uitwisselen, erg leuk/handig als je samen op stap bent. Waarschijnlijk zijn er meerdere merken, maar dan zou je dus moeten kijken naar met wie trek ik het meeste op?
Kijk verder ook even in je familie!
Ja ik heb vanalles geprobeerd.quote:Op maandag 6 augustus 2012 19:00 schreef Pizza_Boom het volgende:
Meerdere modellen geprobeerd? Ik kan je zelf uit ervaring zeggen dat het erg onhandig is als je met een groepje op stap bent en telkens alles zelf moet meesjouwen. Het is best wel eens leuk om een 300 mm 2.8 te proberen, maar dan moet het wel passen. Dus ik zou er zeker rekening mee houden.
Dan heb je OF idioot grote handen OF idioot kleine handjes?quote:Op maandag 6 augustus 2012 19:04 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja ik heb vanalles geprobeerd.
Ik heb niet idioot kleine handjes. Alleen ik ben sowieso niet zo groot. Zo gek is het niet dat een camera beter in je handen ligt. Ik hoor dat wel vaker.quote:Op maandag 6 augustus 2012 20:07 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dan heb je OF idioot grote handen OF idioot kleine handjes?
Ik had exact hetzelfde met Canon, met Nikon ben ik juist erg blijquote:Op maandag 6 augustus 2012 18:46 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Bij mijn vriendengroep zijn het voornamelijk Canon gebruikers. Terwijl die voor mij totaal niet lekker in de hand liggen. Dus dat ik met hun lenzen zou kunnen wisselen was voor mij ondergeschikt aan het gebruiksgemak.
Dat kan toch nog vies tegenvallen. Een Sandisk 400x CF kaartje van 32GB is ruim 110 euro...quote:Op maandag 23 juli 2012 12:55 schreef Isdatzo het volgende:
Geheugenkaartjes kosten tegenwoordig geen drol meer, daar zou ik me niet zo druk over maken.
Idd :-)quote:Op maandag 6 augustus 2012 21:14 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
Ik had exact hetzelfde met Canon, met Nikon ben ik juist erg blij
Dat ligt echt niet aan het formaat van je handen....
Tenzij je wilt filmen: Dafuq moet je met 32 GB. Zelfs op Bevrijdingspop dit jaar, waar ik voor Fok! stond, heb ik dat niet volgeschoten. En ik op RAW en JPEG tegelijk (het grootste dat je dus kan doen) en heb ruim 10 GB geschoten. En dat waren ruim 500 foto's.quote:Op maandag 6 augustus 2012 21:50 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
Dat kan toch nog vies tegenvallen. Een Sandisk 400x CF kaartje van 32GB is ruim 110 euro...
Dan is een raw&jpg dus 20 MB. Dat kan ook 30 a 35 MB zijn als je een full frame SLR met 25 megapixel hebt en dan is 32 GB wel degelijk nuttig.quote:Op maandag 6 augustus 2012 22:27 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Tenzij je wilt filmen: Dafuq moet je met 32 GB. Zelfs op Bevrijdingspop dit jaar, waar ik voor Fok! stond, heb ik dat niet volgeschoten. En ik op RAW en JPEG tegelijk (het grootste dat je dus kan doen) en heb ruim 10 GB geschoten. En dat waren ruim 500 foto's.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |