omdat hun buurman een zolderautist is natuurlijk!quote:
zie je maandelijks mannetjes van de woningbouw de heggen in de tuinen snoeien?quote:Op zondag 22 juli 2012 17:25 schreef staaltje het volgende:
Huurhuis -> maakt dat de eigenaar van het huis niet verantwoordelijk voor het onderhoud?
Ik heb alleen in een huurflat gewoond en daar deed de corporatie inderdaad het onderhoud. Mannetjes op grasmaaiers enzo. Geen idee hoe dat met 'normale' huurhuizen gaat, maar als daarover niets specifieks in het huurcontract staat, zou je als huurder mogen verwachten dat de verhuurder ook het noodzakelijk tuinonderhoud moet doen. Gras maaien valt daar niet onder, omdat lang gras geen juridisch probleem oplevert. Overhangende begroeiing, zoals bomen, heesters en heggen hebben dat weer wel.quote:Op zondag 22 juli 2012 17:26 schreef Maanvis het volgende:
[..]
zie je maandelijks mannetjes van de woningbouw de heggen in de tuinen snoeien?
Ben je nou echt zo wereldvreemd? Als je een huis met tuin huurt moet je het onderhoud altijd zelf doen.quote:Op zondag 22 juli 2012 17:36 schreef staaltje het volgende:
[..]
Ik heb alleen in een huurflat gewoond en daar deed de corporatie inderdaad het onderhoud. Mannetjes op grasmaaiers enzo. Geen idee hoe dat met 'normale' huurhuizen gaat, maar als daarover niets specifieks in het huurcontract staat, zou je als huurder mogen verwachten dat de verhuurder ook het noodzakelijk tuinonderhoud moet doen. Gras maaien valt daar niet onder, omdat lang gras geen juridisch probleem oplevert. Overhangende begroeiing, zoals bomen, heesters en heggen hebben dat weer wel.
Gewoon nog nooit een huis met een tuin gehuurd. Heb dus inderdaad geen idee. Ik dacht dat dit onder de zelfde noemer zou vallen als het schilderen van het buitenwerk.quote:
Dat dacht ik ook. Staat me nog een aflevering van de rijdende rechter over bij. (over een overhangend rozenplantje in een voortuintje)quote:Op zondag 22 juli 2012 18:21 schreef DJSmiley het volgende:
Zeker bij huurwoningen zie je nog wel eens dat een compleet blok kadastraal 1 object is (1 eigenaar: De woningbouw) en er dus geen erfgrenzen zijn tussen de individuele woningen. (Dat is bij mij ook het geval)
Ben je wel goed bij je hoofd? Het gaat niet om 1 x een heg snoeien he... Dat moet elke 3 a 4 weken, en de komende 30 jaar.quote:Op zondag 22 juli 2012 20:49 schreef Edensnator het volgende:
Godsamme, snoei gewoon de heg voor die vrouw. De maatschappij verloedert dankzij mensen zoals jij.
tja ik ook niet maarja ik ken ook mensen die wel een huis met een tuin hebben en die gewoon zelf moeten hegsnoeienquote:Op zondag 22 juli 2012 17:49 schreef staaltje het volgende:
[..]
Gewoon nog nooit een huis met een tuin gehuurd. Heb dus inderdaad geen idee. Ik dacht dat dit onder de zelfde noemer zou vallen als het schilderen van het buitenwerk.
Dat is slechts een aanname die je doet want daar staat niks over in de OP.quote:Op zondag 22 juli 2012 21:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ben je wel goed bij je hoofd? Het gaat niet om 1 x een heg snoeien he... Dat moet elke 3 a 4 weken, en de komende 30 jaar.
de tering, het is een laurier.. max 2x per jaarquote:Op zondag 22 juli 2012 21:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ben je wel goed bij je hoofd? Het gaat niet om 1 x een heg snoeien he... Dat moet elke 3 a 4 weken, en de komende 30 jaar.
Dus dat geldt dan ook voor jou...quote:Op zondag 22 juli 2012 21:26 schreef Edensnator het volgende:
Dat is slechts een aanname die je doet want daar staat niks over in de OP.
Ow.... Zeik dan niet zo... Waar maak je je druk om dan. Godkolere, open je daar een topic voor?quote:Op zondag 22 juli 2012 21:31 schreef CarltonBanks het volgende:
de tering, het is een laurier.. max 2x per jaar
Om maar eens een redelijke en praktische aanpak te noemen. Zoals gezegd; de grenzen liggen niet vast en het eigendom van de heg is ook nog onduidelijk.quote:Op zondag 22 juli 2012 22:40 schreef deadly_kiss het volgende:
Informeer eens bij de woningstichting? Als zij de heg hebben neergezet als tuinafscheiding moeten beide buren hun eigen kant bijhouden.
Het kan best eens zijn dat je buren de heg met jou delen maar door de jaren heen kan je de heg zo wegknippen dat het net lijkt alsof die alleen in jouw tuin staat.
Hier doet iedereen zijn eigen hegkant, wij snoeien vaak wel de complete bovenkant mee en dat van de buren in het pad achterlangs.. zij doen dit ook op hun beurt.
Maar als de heg op onze tuin zou staan en de buurvrouw zou een stuk onverdriet zijn dat zeikt over de heg zou ik hem oerlelijk snoeien aan haar kant, als ze daar dan niet tegenaan wil kijken schaft ze zelf maar een schutting aan om er tegenaan te stampen.
Je beantwoordt je eigen vraag. Zij vraagt jou om een gunst -tenminste, zo heb je dit zelf geformuleerd- en een gunst is geen verplichting dus nee: het hoeft niet.quote:Op zondag 22 juli 2012 17:00 schreef CarltonBanks het volgende:
Ik woon in een huurhuis (net zoals onze buren), op 'mijn' grond staat een hoge lange heg. Die heg gebruiken de buren ook als afscheiding, ze hebben zelf verder niets aan hun kant staan, daarna begint direct hun grasveldje
Nu vroeg de buurvrouw mij vandaag om die heg voor haar te snoeien, ik leef niet op goede voet met deze buren (het zijn een stelletje chagrijnen), dus ik heb hier geen behoefte aan/zin in.
Ben ik verplicht de heg aan hun kan te snoeien? of moeten ze dat zelf doen?
Om het moeilijker te maken:quote:Op maandag 23 juli 2012 17:25 schreef Pollewoppie het volgende:
ook al is het jouw heg dan nog betwijfel ik of jij alleen verantwoordelijk bent! Als je een schutting op eigen grond hebt staan ga je toch ook niet de kant van de buren schilderen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |