quote:Op zondag 22 juli 2012 16:48 schreef etuiedelapiel het volgende:
Benzine zet uit als het warm word, daarom
Klopt, maar waar komt die urban legend dan vandaan?quote:Op zondag 22 juli 2012 16:49 schreef padlarf het volgende:
Als je zeker weet dat je tank nog niet vol zit kun je toch gewoon door gaan? Wel stoppen als de tank vol zit natuurlijk.
Ah, zo. Nee, dat begrijp ik ook niet. Misschien bij mensen die denken dat dat ding uitsluitend klikt als de tank vol zit?quote:Op zondag 22 juli 2012 17:01 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Klopt, maar waar komt die urban legend dan vandaan?
Van mensen die half luisterenquote:Op zondag 22 juli 2012 17:01 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Klopt, maar waar komt die urban legend dan vandaan?
dat afklikken zit in de kop en niet in de slangquote:Op zondag 22 juli 2012 20:54 schreef willemwaus het volgende:
Ligt aan de slang, merk het zelf als ik bij Tango tank, moet de slang er een stukje verder uit. kennelijk is de afstand te kort ofzo, ff op de slang gaan staan en verder tanken!
ik heb een auto waar alle hendels klikken ook al in de tank leeg... moet ik hem een kwartslag draaien en dan kan ik tankenquote:Op zondag 22 juli 2012 21:35 schreef TR08 het volgende:
Niet verder tanken dan de klik is bedoeld tegen over lopen. Overlopen is duur en een brandgevaar.
Benzine zet (uiteraard) wel uit als het warm wordt maar ik denk dat je de tank knap heet moet maken voor het over loopt door de warmte. Ik verwacht eerder dat de tank smelt of de benzine kookt dan dat het overloopt.
Verder: Ik tank nooit door na de klik. Ik hou mijn verbruik vrij precies bij steeds en als je dan steeds gaat lopen klikken heb je de tank nooit even vol. Als je bij een andere pomp tankt dan anders is dat natuurlijk ook zo maar ik gok het er maar op dat de verschillen tussen de pompen klein zijn tov de verschillen die ik zou maken met steeds bij klikken.
En zegeltjes sparen doe ik niet aan. Heb zo al genoeg papiermeuk in mijn leven zonder die zegeltjes.
Of vacuumquote:Op maandag 23 juli 2012 10:57 schreef .Neovo. het volgende:
Ik heb het wel eens dat als ik de dop losdraai er een sissend geluid bij is. Zit dus aardig wat lucht in de tank dan.
Oh? Dat lijkt me wel heel knap. Met de scheikundige kennis die ik heb zie ik dat met een willekeurig filter niet lukken. Ik ben me sowieso niet bewust van dat er een aktiefkool filter zit in benzinetanks.quote:Op maandag 23 juli 2012 09:16 schreef Djurres het volgende:
Mja, er zit ook nog een actief koolstoffilter in je tank die benzine dampen weer omzet naar lucht -knip-
Geen vacuum, aangezien ik kon voelen dat de tank lucht naar buiten blies. Dit was bij m'n oude auto zo, merk het niet bij m'n huidige.quote:
Dan moet je je auto toch bijna tegen de pomp aan zetten lijkt me. Ik heb hem vaak genoeg bijna direct ernaast staan maar nog nooit gehad dat die te vroeg uit klikt.quote:Op maandag 23 juli 2012 15:41 schreef willemwaus het volgende:
Klopt, dat wordt daar gemeten. Maar omdat de afstand tussen de auto en de pomp zelf te kort is kan de benzine niet voldoende doorstromen en daardoor komt het volgens mij dat ie snel klikt.
Zoals ik al zei heb er zelf vaak last van, tenzij ik de slang stuk uittrek en het tegen houd met m'n voet of de auto een stuk verder er vanaf zet..
Heb je wel last van die velden als je hem niet recht houdt dan?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 13:53 schreef raulbouli het volgende:
Benzinepomppistool recht houden, dan heb je geen last van een magnetisch veld en kan je gewoon tanken en dat klikt die pas dicht als de tank ook daadwerkelijk vol zit.
Precies, ik heb dan ook geen enkele last van die urban myth dat de benzine steeds maar duurder zou wordenquote:Op maandag 23 juli 2012 23:04 schreef Biogarde het volgende:
Ik tank altijd voor een tientje. Geen last van.
Eeuh nee. Denk aan een diesel verslindende auto die gemaakt is voor de snelweg.quote:Op donderdag 26 juli 2012 10:30 schreef Kloonhommel het volgende:
Jullie hebben beiden een A+ autootje (suzuki alto of zo met kleine tankje waar nauwelijks wat in kan maar waar je weken mee doet).
Want tanken is zo leuk dat je het graag zo vaak mogelijk doet?quote:Op maandag 23 juli 2012 23:04 schreef Biogarde het volgende:
Ik tank altijd voor een tientje. Geen last van.
beter! dat ga ik ook eens proberen!quote:Op zondag 22 juli 2012 23:38 schreef T42 het volgende:
[..]
ik heb een auto waar alle hendels klikken ook al in de tank leeg... moet ik hem een kwartslag draaien en dan kan ik tanken
*knip*
dus die klikken niet af?quote:Op zondag 29 juli 2012 11:49 schreef densmee het volgende:
Ik heb gewoon in het brandstofklepje een spijker liggen die ik in het pistool steek zodat hij weer handsfree wordt, en bij ons in het dorp zijn nog een paar pompen waar je hem nog gewoon vast kunt zetten
Toch is het raar dat hij dat niet altijd doet... Bij die tankbeurt in Frankrijk kreeg ik er gewoon niets in, terwijl ik er thuis bij m'n "reguliere" tankstation er nooit last van heb...quote:Op zondag 29 juli 2012 12:25 schreef Frezer het volgende:
Als 'ie meteen doorslaat mik je niet goed,. De vul leiding in de auto kan soms een rare knik oid hebben, dat kan zorgen voor te veel weerstand bij het tanken: dan slaat 'ie door. Een beetje frotten dus tot je de juiste positie hebt gevonden,
.
Dan raakt die het metaal van de vulmond of hoe dat ding ook heet, dan heb je kans dat die de hele tijd blijft klikken/afslaan.quote:Op donderdag 26 juli 2012 08:45 schreef TR08 het volgende:
[..]
Heb je wel last van die velden als je hem niet recht houdt dan?
nee, daar zit het pinnetje nog netjes in het handvat.quote:Op maandag 30 juli 2012 02:34 schreef SergeantFluffy het volgende:
[..]
beter! dat ga ik ook eens proberen!
[..]
dus die klikken niet af?![]()
Het is net seks, je moet elkaar een beetje aanvoelen, en de ene is wat gevoeliger dan de ander.quote:Op maandag 30 juli 2012 09:34 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Toch is het raar dat hij dat niet altijd doet... Bij die tankbeurt in Frankrijk kreeg ik er gewoon niets in, terwijl ik er thuis bij m'n "reguliere" tankstation er nooit last van heb...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |