Doe een voorstel richting de FIA, zou ik zeggen.quote:Op zondag 22 juli 2012 20:28 schreef wimderon het volgende:
Tsja, het is ook zo moeilijk om deze regel aan te passen zodat de geluksfactor geminimaliseerd wordt.
pitstop van Button (schijnbaar een nieuw record) werd met een stop van 2.31sec geklokt op 16.831 inc. in en uitrijden.quote:Op zondag 22 juli 2012 20:23 schreef wimderon het volgende:
En of de straf voor Vettel nou terecht is of niet: die 20 seconden staat in dit geval dus helemaal niet gelijk aan een drive-through. Een DT kost hier 12,8 seconden. Kost hem dus nog een extra plaats.
Je hoeft geen raketgeleerde te zijn om uit te rekenen hoeveel tijd een drive-through kost.quote:Op zondag 22 juli 2012 20:29 schreef Wombcat het volgende:
Hoe dan? Per circuit een eigen tijdstraf definiëren
[..]
Doe een voorstel richting de FIA, zou ik zeggen.
En bij een DT ga je halverwege de pits ook even stilstaan?quote:Op zondag 22 juli 2012 20:32 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
pitstop van Button (schijnbaar een nieuw record) werd met een stop van 2.31sec geklokt op 16.831 inc. in en uitrijden.
Best knap dat jij kunt beoordelen of Red Bull over de grenzen van het toelaatbare opereert.quote:Op zondag 22 juli 2012 20:33 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik mocht Vettel altijd wel, maar sinds hij dit seizoen niet meer in de beste auto zit vind ik hem echt een flapdrol. Boos worden op Karthikeyan terwijl je zelf de fout maakt
Verder rare acties soms, zijn team die over de grenzen van het toelaatbare opereert
16,831 - 2,31 = 14,531quote:Op zondag 22 juli 2012 20:34 schreef Sinister-D- het volgende:
Daarom zei ik ook incl. stop. Do the math
Zeg ik ook niet, wilde gewoon die 12,8sec van wimderon onderbouwenquote:Op zondag 22 juli 2012 20:35 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
16,831 - 2,31 = 14,531
- tijd van remmen en optrekken
- tijdverlies in het sturen
Ik zie zo niet hoe dat onder de 13 sec uit kan komen. Maargeod..
Dus die bodem in Monaco was legaal?quote:Op zondag 22 juli 2012 20:35 schreef wimderon het volgende:
[..]
Best knap dat jij kunt beoordelen of Red Bull over de grenzen van het toelaatbare opereert.
Of zou er toch een bepaalde afkeer aan ten grondslag liggen?
nee, ik wilde ook weten hoe wimderon aan de 12,8 kwam als dat met deze notie onmogelijk lijkt.quote:Op zondag 22 juli 2012 20:38 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Zeg ik ook niet, wilde gewoon die 12,8sec van wimderon onderbouwenMaar schijnbaar zijn jullie allemaal ervan uit gegaan dat ik iets anders wilde beweren
Het verlies op een rondje zal tussen de 13 a 15 seconden liggen Die 12.8 lijkt me net iets te krap.quote:Op zondag 22 juli 2012 20:41 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
nee, ik wilde ook weten hoe wimderon aan de 12,8 kwam als dat met deze notie onmogelijk lijkt.
Maar is die 14 seconden ín de pits?
Als dat zo is kan 12 sec verlies op een heel rondje best nog kloppen..
Zoals een mug die om je hoofd zoemt een gevoelige snaar raakt.quote:
Nee, ik stel alleen dat het niet zo simpel is als dat hij met 4 willen buiten de baan zit en dus straf moet krijgen en dat je ook argumenten hebt om hem helemaal geen straf te geven. Kwestie van lezen.quote:Dat insinueer je anders wel.
Dus achterblijvers mogen de koplopers een paar bochten achter zich houden voor ze blauw krijgen? Interessant.quote:Op zondag 22 juli 2012 20:14 schreef Wombcat het volgende:
Als 'ie na het inhalen weer vertraagd, moet 'ie blauw krijgen. Dat gebeurde ook niet. Vettel kwam niet dichterbij, dus was niet snel genoeg op dat moment. Vettel hoefde alleen maar een paar bochten er kort achter te zitten om weer blauw te krijgen voor Hamilton.
Wie stelt dat dan?quote:Op zondag 22 juli 2012 20:19 schreef Wombcat het volgende:
En om achterblijvers te verbieden zich te unlappen, is ook geen oplossing.
"A time penalty" staat ook in de regels, kunnen ze ook gewoon geven en dan bepalen hoeveel tijd.quote:Op zondag 22 juli 2012 20:26 schreef Wombcat het volgende:
Tsja, maar die straf van 20 seconden staat nu eenmaal zo in de regels.
mja, dat is niet echt krap. Vergeet niet dat je met het door de pits heen rijden ook nog afstand afleggen en de coureurs op de baan dat ook moeten, dus ik denk dat het eerder iets minder dan meer is op Hockenheim.quote:Op zondag 22 juli 2012 20:47 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Het verlies op een rondje zal tussen de 13 a 15 seconden liggen Die 12.8 lijkt me net iets te krap.
Mij niet, want gedurende de periode in de pits rijd je gem 100kmh = 27,7m/s.quote:Op zondag 22 juli 2012 20:47 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Het verlies op een rondje zal tussen de 13 a 15 seconden liggen Die 12.8 lijkt me net iets te krap.
Nee, hij moet direct aan de kant als 'ie blauw krijgt. En blauw geven ze als een voorligger inloopt op een achterblijver. Dus niet als de achterblijver de voorligger inhaalt, want dan loopt de voorligger niet in op de achterblijver.quote:Op zondag 22 juli 2012 20:48 schreef Weltschmerz het volgende:
Dus achterblijvers mogen de koplopers een paar bochten achter zich houden voor ze blauw krijgen? Interessant.
Direct na Hamiltons inhaalactie zat Vettel er vlak achter, caught up dus, en dat moet Hamilton aan de kant.
Jij. Indirect dan toch, want je vindt dat Hamilton achter Vettel moest blijven, omdat 'ie 'm anders hindert. Dus stel je in feite dat achterblijvers als ze op een ronde gezet zijn, zich niet mogen unlappen.quote:
De pitlane lengte was ik nog aan het zoekenquote:Op zondag 22 juli 2012 20:53 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Mij niet, want gedurende de periode in de pits rijd je gem 100kmh = 27,7m/s.
Op het rechte stuk gelijk aan de pitstraat rijd je gemiddeld 260kmh = 72,2 m/s
De lengte van de pitstraat is 310m - bron: http://www.vivaf1.com/hockenheim.php
bij 100kmh duurt dat: 11,2sec
Bij 260kmh = 4,3 sec
Werkelijk tijdverlies =
11,2 - 4,3 = 6,9 sec
bzzzzzzz.quote:Op zondag 22 juli 2012 20:48 schreef Weltschmerz het volgende:
Zoals een mug die om je hoofd zoemt een gevoelige snaar raakt.
En soms moet je het niet ingewikkelder maken als dat het is.quote:Nee, ik stel alleen dat het niet zo simpel is als dat hij met 4 willen buiten de baan zit en dus straf moet krijgen en dat je ook argumenten hebt om hem helemaal geen straf te geven. Kwestie van lezen.
het optrekken en afremmen zou er ook nog bij moeten. Dus eigenlijk moet je het stuk nemen van de bocht voor de pitsstraat tot de bocht na de pitsstraat.quote:Op zondag 22 juli 2012 21:03 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
De pitlane lengte was ik nog aan het zoekenMaar idd, je moet ook nog rekening houden dat bij een normale ronde je vol gas over het rechte stuk gaat.
Maar Vettel was in dit geval niet de 'faster' driver, dus hoeft er helemaal geen blauw gezwaaid te worden.quote:Op zondag 22 juli 2012 19:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
[..]
[..]
Duidelijk, Vettel zat er na het inhalen door Hamilton even dicht achter en Hamilton ging niet aan de kant.
Ik kom in de regels niks tegen over die paar bochten hoor.quote:Op zondag 22 juli 2012 20:53 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee, hij moet direct aan de kant als 'ie blauw krijgt. En blauw geven ze als een voorligger inloopt op een achterblijver. Dus niet als de achterblijver de voorligger inhaalt, want dan loopt de voorligger niet in op de achterblijver.
Vermoeiend dit. Ik zeg dat ze mogen unlappen mits, op voorwaarde dus, dat ze de koplopers niet in de weg zitten. Nou, dat gaat prima als ze een stuk sneller zijn, en het gaat toch niet om positie dus de voorligger zet de deur open, maar als ze ongeveer dezelfde snelheid hebben dan wordt het een gevecht en dat kost tijd of de voorligger moet rekening houden met vuile lucht en dat kost ook tijd. En het kan hem ook nog hinderen bij het inhalen om postie.quote:Op zondag 22 juli 2012 20:58 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Jij. Indirect dan toch, want je vindt dat Hamilton achter Vettel moest blijven, omdat 'ie 'm anders hindert. Dus stel je in feite dat achterblijvers als ze op een ronde gezet zijn, zich niet mogen unlappen.
De stewards hadden er ook 2 uur voor nodig..quote:Op zondag 22 juli 2012 21:04 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
bzzzzzzz.
[..]
En soms moet je het niet ingewikkelder maken als dat het is.
Hij heeft in dezelfde tijd een rondje meer afgelegd, dan ben je een stuk sneller.quote:Op zondag 22 juli 2012 21:07 schreef kepler het volgende:
[..]
Maar Vettel was in dit geval niet de 'faster' driver, dus hoeft er helemaal geen blauw gezwaaid te worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |