Dat vooral.. maar ik ben ook bang dat die mensen ook weer een hand boven het hoofd gehouden wordt en dat ze er met een lichte straf of berisping vanaf komen... als ze niet wegens vormfouten worden vrijgelaten, corruptie reikt tenslotte zeer ver.quote:Op zondag 22 juli 2012 01:38 schreef Yi-Long het volgende:
Ik zie liever dat de betrokkenen vervolgd worden en in de gevangenis eindigen, ipv momenteel gewoon 'vertrekken' van hun posities en we er verder nooit meer iets van horen...
Op de een of andere manier wordt dit in het westen ook nauwelijks als serieuze misdaad gezien, lijkt het wel. Alsof deze figuren geen belachelijke hoeveelheid onherstelbaar leed hebben aangericht bij zeer veel mensen/gezinnenquote:Op zondag 22 juli 2012 01:42 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Dat vooral.. maar ik ben ook bang dat die mensen ook weer een hand boven het hoofd gehouden wordt en dat ze er met een lichte straf of berisping vanaf komen... als ze niet wegens vormfouten worden vrijgelaten, corruptie reikt tenslotte zeer ver.
Waar moeten ze voor vervolgd worden? Vertel eens welke wetten overtreden zijn door deze "betrokkene".quote:Op zondag 22 juli 2012 01:38 schreef Yi-Long het volgende:
Ik zie liever dat de betrokkenen vervolgd worden en in de gevangenis eindigen, ipv momenteel gewoon 'vertrekken' van hun posities en we er verder nooit meer iets van horen...
Moord en inbraak zijn misdaden waar je het gevolg direct van ziet, witteboordencriminaliteit valt pas later op en de gevolgen zijn weliswaar groter maar toch minder duidelijk zichtbaar.quote:Op zondag 22 juli 2012 01:59 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Op de een of andere manier wordt dit in het westen ook nauwelijks als serieuze misdaad gezien, lijkt het wel. Alsof deze figuren geen belachelijke hoeveelheid onherstelbaar leed hebben aangericht bij zeer veel mensen/gezinnen![]()
In China lossen ze het doorgaans toch een stuk beter op.
Ik heb het nu even over bankiers (en politici) die zich schuldig hebben gemaakt aan corruptie, leugens, geheime afspraken, etc etc...quote:Op zondag 22 juli 2012 02:20 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Waar moeten ze voor vervolgd worden? Vertel eens welke wetten overtreden zijn door deze "betrokkene".
Het lontje ontvlamt pas als iemand het aansteekt..quote:Op zondag 22 juli 2012 02:52 schreef Nemephis het volgende:
Er zal wel weer eerst zoiets als een Franse Revolutie of de dood van iemand in Sarajevo voor nodig zijn voor het smeulende lontje écht ontvlamt.
Dat hebben ze goed voor elkaar.quote:Op zondag 22 juli 2012 03:29 schreef SiGNe het volgende:
.
Maar ja, van bank veranderen is ook weer zo'n gedoe met rekeningnummers en incasso's...
de gemiddelde Nederlander heeft niet echt een reden om te protesterenquote:Op zondag 22 juli 2012 03:29 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Het lontje ontvlamt pas als iemand het aansteekt..
Wat dat betreft was de occupy-beweging een goed initiatief: de burgers die in opstand komen tegen de bankiers die er een potje van maken.
Maar het probleem is dat de gemiddelde Nederlander helemaal niet wil protesteren, alleen degenen die echt bijna volledig onderaan de ladder staan doen dat en die worden door de gemiddelde Nederlander als werkschuw, linke tuig en boomknuffelaars gezien.
Je kunt natuurlijk wel met de hele groep afspreken dat we even binnen een week de helft van ons spaargeld van onze rekening aftrekken...quote:Op zondag 22 juli 2012 11:50 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
Dat hebben ze goed voor elkaar.
Exact! Verdeel en heers eigenlijk he. Het is nu inderdaad zo ver gekomen dat mensen niet durven te protesteren omdat men dan bang is om voor 'boomknuffelaar', 'werkschuw-tuig' of 'hippie' te worden uitgemaakt door hun eigen medeburgers. De burger houdt eigenlijk elkaar tegen om de gaan demonstreren, wat wil je nog meer als machthebbende?quote:Op zondag 22 juli 2012 03:29 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Het lontje ontvlamt pas als iemand het aansteekt..
Wat dat betreft was de occupy-beweging een goed initiatief: de burgers die in opstand komen tegen de bankiers die er een potje van maken.
Maar het probleem is dat de gemiddelde Nederlander helemaal niet wil protesteren, alleen degenen die echt bijna volledig onderaan de ladder staan doen dat en die worden door de gemiddelde Nederlander als werkschuw, linke tuig en boomknuffelaars gezien.
Occupy-Amsterdam moest zelfs verhuizen omdat de beurshandelaren en de touristen er last van zouden hebben, economische belangen dus terwijl Occupy daar nou net tegenin wil gaan.
Pas als echt het grote deel van Nederland in opstand komt en bijvoorbeeld inderdaad van bank verhuist als die fout bezig zijn (geweest) dan zal er iets tegen de banken en de witwassers gedaan kunnen worden.
Maar ja, van bank veranderen is ook weer zo'n gedoe met rekeningnummers en incasso's...
D66 wil dat gelukkig veranderen, zodat je heel gemakkelijk van bank kan ruilen en je rekeningnummer gewoon mee kan nemen en zo de concurrentie tussen banken te bevorderen.quote:Op zondag 22 juli 2012 11:50 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
Dat hebben ze goed voor elkaar.
Kan dat eigenlijk wel? Volgens mij zijn rekeningnummers alleen binnen de bank zelf uniek en niet uniek over alle banken.quote:Op maandag 23 juli 2012 18:23 schreef Kaas- het volgende:
D66 wil dat gelukkig veranderen, zodat je heel gemakkelijk van bank kan ruilen en je rekeningnummer gewoon mee kan nemen en zo de concurrentie tussen banken te bevorderen.
Jawel, ze zijn zeker uniek. Ik geef ook niet aan naar welke bank ik geld ga overmaken. Ik weet het vaak ook niet.quote:Op maandag 23 juli 2012 20:12 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Kan dat eigenlijk wel? Volgens mij zijn rekeningnummers alleen binnen de bank zelf uniek en niet uniek over alle banken.
We slepen ze aan de haren naar Den Haag en slaan ze om de oren met behoorlijk bestuur. Tsjakkes voor je bakkes jwz.quote:Op zondag 22 juli 2012 02:20 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Waar moeten ze voor vervolgd worden? Vertel eens welke wetten overtreden zijn door deze "betrokkene".
Dat heeft de gemiddelde Nederlander natuurlijk wel. Misstanden zat, ook misstanden zat waar we Europees nog wel eens voor op de vingers worden getikt. Dat nieuws wordt niet groot gebracht, maar dat maakt het niet minder waar.quote:Op zondag 22 juli 2012 11:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
de gemiddelde Nederlander heeft niet echt een reden om te protesteren
Daar hebben ze ook een oplossing voor bedacht.quote:Op zondag 22 juli 2012 17:17 schreef Yi-Long het volgende:
Je kunt natuurlijk wel met de hele groep afspreken dat we even binnen een week de helft van ons spaargeld van onze rekening aftrekken...
Beetje drastisch ivm de gevolgen, maar wel de enige manier waarop de politiek eens gaat inzien dat er nu toch echt ingegrepen moet worden, want anders pikken we het niet meer en laten we het klappen...
Dankzij D66 hebben we geen geld meer.quote:Op maandag 23 juli 2012 18:23 schreef Kaas- het volgende:
D66 wil dat gelukkig veranderen, zodat je heel gemakkelijk van bank kan ruilen en je rekeningnummer gewoon mee kan nemen en zo de concurrentie tussen banken te bevorderen.
Eurofiel Pechtold is als 'kunsthistoricus' en 'archeoloog' ook totaal ongeschikt om een politieke partij te leiden. Zulke lichte alfastudies zien we bij alle politieke kopstukken. Geen wonder dat het zo slecht gesteld staat met onze democratie.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 12:21 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
Dankzij D66 hebben we geen geld meer.
Nou nou, landen komen nog altijd vrijwillig naar het IMF toe, dat was bij de Joden niet het geval.quote:Op zondag 22 juli 2012 02:04 schreef EenKoudKonijn het volgende:
Lol. Dit is zoals een nazi die eerst miljoenen Joden vergast en dan met pensioen gaat en zegt dat de praktijken van de nazi's niet deugen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |