abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115135459
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 12:59 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

[..]

Zonder op de man te spelen.... als je niet weet wat 'een fabriek platgooien' betekent...dan kom je wel uit een ei. Om dit dan te gebruiken om mij als gewelddadig over te doen komen maakt het zelfs triest. Vreemde praktijken zeg......
Je bedoelde waarschijnlijk stilleggen, maar dat klinkt al heel wat anders. Sorry dat ik geen gedachten kan lezen wanneer jij bedoelt stilleggen wanneer je zegt platgooien. Ik werk eraan, maar het gaat nog niet zo hard. :P

quote:
dus (speciaal voor papiertje) hackers zijn gewelddadig??? Anonymous is gewelddadig?? Immers gooien zijn websites plat. Gadverdamme wat een aggressieve lui zeg...en het erge is...jij steunt hen!!! Dat maakt jou ook een gewelddadig iemand..

Vertel...waarom ben jij zo gewelddadig?? en Gray..waarom steun jij deze gewelddadige mensen? Brrrrrrrr
Je hebt gelijk dat je het zou kunnen zien als een vorm van geweld. Virtueel geweld, maar blijft geweld... En toch: dat nog liever dan veel van de zaken waar zij tegenin gaan. Maar ook niet alles. Ik ben het ook niet eens met alles wat Occupy doet, maar dat hoeft ook niet. Want ook dat is Occupy. En zo ook voor Anonymous. ;)
  zondag 5 augustus 2012 @ 14:20:34 #127
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_115136605
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 13:49 schreef Gray het volgende:

[..]

Je bedoelde waarschijnlijk stilleggen, maar dat klinkt al heel wat anders. Sorry dat ik geen gedachten kan lezen wanneer jij bedoelt stilleggen wanneer je zegt platgooien. Ik werk eraan, maar het gaat nog niet zo hard. :P

[..]
Want onderstaand was te onduidelijk??

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:49 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Gooi hem plat als in zorg dat ze niet naar binnen kunnen cq kunnen werken..... ik heb het niet over het platgooien met bommen he ;)
pi_115136812
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 14:20 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Want onderstaand was te onduidelijk??

[..]

Volgens mij begrijp je niet waar ik op doel, namelijk dat je nu al twee keer overkwam alsof je geweld aanmoedigde. Dat het niet zo bedoeld is bleek pas uit je daaropvolgende posts.

En nog steeds ben ik niet overtuigd, gezien teksten als "je komt uit een ei als je me niet begrijpt" en "dat is zelfs triest". Het komt aanvallend over. Je dubbele vraagtekens als gefrustreerd. Alles behalve vredig.

Maar ik ben blij als ik het verkeerd heb, ik zie graag anders. :)
  zondag 5 augustus 2012 @ 14:33:14 #129
373754 mossad_agent
pi_115137092
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 14:25 schreef Gray het volgende:

[..]

Volgens mij begrijp je niet waar ik op doel, namelijk dat je nu al twee keer overkwam alsof je geweld aanmoedigde. Dat het niet zo bedoeld is bleek pas uit je daaropvolgende posts.

En nog steeds ben ik niet overtuigd, gezien teksten als "je komt uit een ei als je me niet begrijpt" en "dat is zelfs triest". Het komt aanvallend over. Je dubbele vraagtekens als gefrustreerd. Alles behalve vredig.

Maar ik ben blij als ik het verkeerd heb, ik zie graag anders. :)
Als ik gisteren al aangeef wat ik met platgooien bedoel en een dag later leg je dat nog steeds uit als 'uitlokken van geweld' dan lijkt het mij logisch dat ik dat afkeur, niet?
  zondag 5 augustus 2012 @ 14:51:45 #130
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_115137827
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 14:33 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Als ik gisteren al aangeef wat ik met platgooien bedoel en een dag later leg je dat nog steeds uit als 'uitlokken van geweld' dan lijkt het mij logisch dat ik dat afkeur, niet?
Als jij je onduidelijk uitdrukt, en het na commentaar de volgende dag weer flikt, dan doe je het gewoon expres, niet?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 5 augustus 2012 @ 15:19:35 #131
373754 mossad_agent
pi_115138992
quote:
7s.gif Op zondag 5 augustus 2012 14:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als jij je onduidelijk uitdrukt, en het na commentaar de volgende dag weer flikt, dan doe je het gewoon expres, niet?
Als ik aangeef wat ik bedoel en jullie doen een dag lang alsof je het nog steeds niet begrijpen dan doen jullie het gewoon expres, niet?
  zondag 5 augustus 2012 @ 16:57:45 #132
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_115142787
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 01:00 schreef Fledderjon het volgende:
Hoe absurd het ook mag klinken, de meest pure vorm van democratie is techno-anarchisme.
Techno-anarchisme? Persoonlijk heb ik niet zoveel op met anarchisme. Het is wmb een 'zandspeelbak'-filosofie (vandaar ook die ontelbare hoeveelheid anarchistische stromingen). Leuk als gedachte-experiment maar te instabiel als moderne samenlevingsvorm. Een beetje zoals het jongetje in de zandbak dat zich als een ridder in een fort waant om de volgende dag te ontdekken dat z'n machtige zandkasteel is verregend/verstuift/stukgetrapt.
pi_115143692
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 16:57 schreef Terecht het volgende:

[..]

Techno-anarchisme? Persoonlijk heb ik niet zoveel op met anarchisme. Het is wmb een 'zandspeelbak'-filosofie (vandaar ook die ontelbare hoeveelheid anarchistische stromingen). Leuk als gedachte-experiment maar te instabiel als moderne samenlevingsvorm. Een beetje zoals het jongetje in de zandbak dat zich als een ridder in een fort waant om de volgende dag te ontdekken dat z'n machtige zandkasteel is verregend/verstuift/stukgetrapt.
Ieder persoon is een stroming in anarchisme. Spreekt me op zich wel aan, omdat het zo veerkrachtig is. Daar tegenover staat dat het traag is, en instabiel.

In hoeverre scheelt dat van pure democratie?

En wat is een geschikte vorm voor de toekomst denk jij?

Scifi schrijver Arthur C Clarke stelde een bepaalde vorm van communisme voor in het boek 3001, in een samenleving waar materiële waarde (zo goed als) niet meer bestond. Dit met name omdat compassie en wijsheid hand in hand gaan met geluk en die toekomstige samenleving dat zou beseffen, en als tweede omdat het spoedig en daadkrachtig handelen zou mogelijk maken, wat met pure democratie niet kan.
pi_115145545
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 16:57 schreef Terecht het volgende:

[..]

Ik begrijp je kritiek. Zelf heb ik alleen liever een zandkasteel dat zo nu en dan van de grond af aan opnieuw opgebouwd moet worden, dan een luchtkasteel. Moderne politieke instituten vervullen geen wezenlijke rol meer in deze samenleving, verkiezingen zijn een farce en 'verandering' is een reactionaire slogan geworden.

De reden dat ik techno anarchisme als voorbeeld gaf, heeft alles te maken met het potentiële revolutionaire karakter van het Internet. Lees daarvoor in de plaats anarcho communisme, en het komt op hetzelfde neer; de voorwaarden blijven hetzelfde.

Een dergelijke sociale structuur is alleen mogelijk wanneer privaat eigendomsrecht wordt vervangen door communale interesses, maar zoiets kan naar mijn idee nooit van bovenaf worden opgelegd. Vandaar dat je nu overal ter wereld kleinschalige coöperatieve projecten ziet opkomen, zonder inmenging van deze of gene overheidsinstelling.
I kept having dreams all night. I thought they were touching me with their fingers. But dreams don't have fingers, they have fists,
so it must have been scorpions.
  zondag 5 augustus 2012 @ 18:19:33 #135
pi_115146559
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zondag 5 augustus 2012 @ 18:44:04 #136
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_115147655
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 17:18 schreef Gray het volgende:

[..]

Ieder persoon is een stroming in anarchisme. Spreekt me op zich wel aan, omdat het zo veerkrachtig is. Daar tegenover staat dat het traag is, en instabiel.

In hoeverre scheelt dat van pure democratie?

En wat is een geschikte vorm voor de toekomst denk jij?

Scifi schrijver Arthur C Clarke stelde een bepaalde vorm van communisme voor in het boek 3001, in een samenleving waar materiële waarde (zo goed als) niet meer bestond. Dit met name omdat compassie en wijsheid hand in hand gaan met geluk en die toekomstige samenleving dat zou beseffen, en als tweede omdat het spoedig en daadkrachtig handelen zou mogelijk maken, wat met pure democratie niet kan.
Ik zou niet weten waarom we naar een pure (directe?) democratie zouden moeten streven. Ik kan nu al op vele onderwerpen nauwelijks inschatten wat de effecten van bepaald beleid zullen zijn. De complexiteit van de maatschappij gaat mijn pet ver te boven. Figuren die precies weten hoe het zit dien je te wantrouwen, dat zijn vaak idioten/verblinde ideologen (vrije marktdenkers)/volksmenners. Vertrouwen op een raad van wijze mannen dan maar? Nou nee, politiek is niet neutraal te objectiveren, morele afwegingen spelen vaak een doorslaggevende rol. Wat mij betreft is een vorm van indirecte democratie het meest geschikt om de verschillende mensbeelden die er in de samenleving bestaan op elkaar af te stemmen. Hierbij stem je dus op vertegenwoordigers die jouw mensbeeld delen of zich sterk maken voor specifieke issues je bijzonder aan het hart gaan. Als je meer betrokken wilt zijn bij de politieke besluitvorming sluit je je aan bij een partij. Veel meer kun je niet verwachten denk ik. Maar goed, dat is ook maar een mening van een leek. Ik heb geen politicologie, geschiedenis of filosofie gestudeerd (en zelfs dat is nog geen garantie op een geïnformeerde opvatting), ik ben ingenieur.

Ik geloof overigens niet dat je betekenisvol de toekomst kunt voorspellen. Kijk maar eens hoe men 30-40-100 jaar geleden over de (zelfs nabije) toekomst dacht en je lacht je krom hoe eigenlijk iedereen er volkomen naast zit, zie Francis Fukushima voor een recent voorbeeld. De toekomst is fundamenteel onvoorspelbaar imo, daar kun je geen politieke filosofie op bouwen. Leuk als gedachte-experiment, dat wel.
  zondag 5 augustus 2012 @ 18:52:18 #137
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_115148110
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 17:58 schreef Fledderjon het volgende:

[..]

Ik begrijp je kritiek. Zelf heb ik alleen liever een zandkasteel dat zo nu en dan van de grond af aan opnieuw opgebouwd moet worden, dan een luchtkasteel. Moderne politieke instituten vervullen geen wezenlijke rol meer in deze samenleving, verkiezingen zijn een farce en 'verandering' is een reactionaire slogan geworden.
Vetgedrukt: wat bedoel je daarmee?
quote:
De reden dat ik techno anarchisme als voorbeeld gaf, heeft alles te maken met het potentiële revolutionaire karakter van het Internet. Lees daarvoor in de plaats anarcho communisme, en het komt op hetzelfde neer; de voorwaarden blijven hetzelfde.

Een dergelijke sociale structuur is alleen mogelijk wanneer privaat eigendomsrecht wordt vervangen door communale interesses, maar zoiets kan naar mijn idee nooit van bovenaf worden opgelegd. Vandaar dat je nu overal ter wereld kleinschalige coöperatieve projecten ziet opkomen, zonder inmenging van deze of gene overheidsinstelling.
Kun je hiermee ook de ASML's en Shell's van deze wereld opbouwen? De fysieke en intellectuele infrastructuur die daarvoor nodig is, is gigantisch.
  zondag 5 augustus 2012 @ 19:12:03 #138
pi_115149026
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 18:44 schreef Terecht het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom we naar een pure (directe?) democratie zouden moeten streven. Ik kan nu al op vele onderwerpen nauwelijks inschatten wat de effecten van bepaald beleid zullen zijn. De complexiteit van de maatschappij gaat mijn pet ver te boven. Figuren die precies weten hoe het zit dien je te wantrouwen, dat zijn vaak idioten/verblinde ideologen (vrije marktdenkers)/volksmenners. Vertrouwen op een raad van wijze mannen dan maar? Nou nee, politiek is niet neutraal te objectiveren, morele afwegingen spelen vaak een doorslaggevende rol. Wat mij betreft is een vorm van indirecte democratie het meest geschikt om de verschillende mensbeelden die er in de samenleving bestaan op elkaar af te stemmen.
De praktijk wijst uit dat het niet (meer) voldoet. De klassieke instellingen zijn te log, langzaam, corruptiegevoelig. De dictaturen in het MO hebben vanaf de 2e wereldoorlog stand gehouden en de situatie min of meer stabiel gehouden. Ze vallen nu razendsnel om omdat ze de moderne ontwikkelingen niet bij kunnen houden.

Europese regeringen hebben een EU bedacht en hebben het geheel totaal niet in de hand. En daar hebben financiële instellingen die computers handel laten drijven mee te maken. Naast de directe corrupte invloed van medewerkers van Goldman Sachs, speculeren hedgefunds en volume traders met de EU, met desastreuze gevolgen.

Business as usual is geen optie.

En dan heb ik het nog niet eens over morele overwegingen. De "morele" overwegingen van ambtenaren en politici hebben totaal niets te maken met menselijke moraal.
  maandag 6 augustus 2012 @ 00:02:37 #139
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_115166410
quote:
7s.gif Op zondag 5 augustus 2012 19:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De praktijk wijst uit dat het niet (meer) voldoet. De klassieke instellingen zijn te log, langzaam, corruptiegevoelig. De dictaturen in het MO hebben vanaf de 2e wereldoorlog stand gehouden en de situatie min of meer stabiel gehouden. Ze vallen nu razendsnel om omdat ze de moderne ontwikkelingen niet bij kunnen houden.

Europese regeringen hebben een EU bedacht en hebben het geheel totaal niet in de hand. En daar hebben financiële instellingen die computers handel laten drijven mee te maken. Naast de directe corrupte invloed van medewerkers van Goldman Sachs, speculeren hedgefunds en volume traders met de EU, met desastreuze gevolgen.

Business as usual is geen optie.

En dan heb ik het nog niet eens over morele overwegingen. De "morele" overwegingen van ambtenaren en politici hebben totaal niets te maken met menselijke moraal.
De indirecte democratie is een bewezen model en heeft haar houdbaarheidsdatum nog niet bereikt. Op lokaal en landelijk niveau werkt het heel behoorlijk. De EU is een project dat nog in de steigers staat waarbij vanwege de huidige opzet niemand in staat is de regie te nemen. Toch denk ik dat een vorm van Europese samenwerking uiteindelijk wenselijk is. Hier moet je dan ook de burger bij betrekken en hen een stem geven, hen het gevoel geven dat zij richting kunnen geven aan de besluitvorming. Dat wordt lastiger naar mate de afstand tot de macht groter wordt. Is er een systeem die dat probleem kan oplossen?
pi_115194936
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 18:52 schreef Terecht het volgende:

[..]

Vetgedrukt: wat bedoel je daarmee?

Zowel op lokaal, als op globaal niveau hebben politieke instanties weinig zeggenschap meer. Neem nu de Nederlandse staat al voorbeeld, deze bestaat niet meer: het heeft geen instrumenten meer (allemaal geprivatiseerd), geen guldens meer (euro) en geen eigen wetgeving (zeventig tot tachtig procent komt uit Brussel). De Keizer heeft geen kleren aan.

Wat er nog gebeurt op lokaal niveau heeft niets te maken met Politiek in de breedste zin van het woord, maar is verworden een bureaucratische rompslomp. Het is een vorm van sociaal management, waarbij menselijke waarden geen enkele rol spelen.

Maar ook op globaal niveau zien we de invloed van de grootste instanties in het niet vallen bij corporatieve belangen; neem nu je eigen voorbeeld. Shell heeft vandaag besloten om een gedeelte van haar kapitaal uit de Eurozone weg te sluizen. Een volkomen begrijpelijke en rationele strategie voor een Corporatie wiens interesse voorbij het sociale reikt, totaal ontworteld van enige territorialiteit. Dit zou rampzalige gevolgen kunnen hebben voor het al onstabiele economische klimaat in de Eurozone.

De Europese Commissie, laat staan het Europees Parlement (als enige instituut dat direct door de Europese bevolking verkozen is) zijn totaal niet in staat een antwoord op dit soort scenario's te formuleren. Hetzelfde geld voor een inval in Irak; deze actie is op geen enkele manier politiek te verantwoorden, toen niet, en nu, naar bijna 10 jaar zien we wereldwijd de destructieve gevolgen van een dergelijk buitenlands beleid.

Politiek < Corporatieve belangen = politiek management
I kept having dreams all night. I thought they were touching me with their fingers. But dreams don't have fingers, they have fists,
so it must have been scorpions.
  maandag 6 augustus 2012 @ 23:29:39 #141
pi_115216228
quote:
Politie ontruimt bekendste Duitse Occupy-kamp

De Duitse politie heeft maandag het bekendste Occupy-kamp van het land ontruimd. Tien maanden lang hadden activisten voor de Europese Centrale Bank in Frankfurt geprotesteerd tegen de wantoestanden in de financiële wereld.

Op het moment van de ontruiming waren er nog zo'n 40 actievoerders in het kamp. Het stadsbestuur van Frankfurt was het rommelige tentenkamp in de chique bankenwijk al lang een doorn in het oog.

De activisten hadden geprobeerd de ontruiming via de rechter te voorkomen. Die oordeelde echter dat de duurzame bezetting van openbaar groen niet valt onder het grondrecht van de vrijheid van vergadering volgens de grondwet van de Bondsrepubliek.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 00:02:01 #142
pi_115218542
quote:
quote:
In their commitment to direct democracy and action the politics put into practice in the various encampments are also innovative prefigurative attempts to model alternative forms of political organization, decision making, and sociability. This turn is crucial: while neoliberalism has been endlessly critiqued it seems to live on as the only policy responsein the form of austerityto the crisis neoliberalism itself has produced.
  Moderator dinsdag 7 augustus 2012 @ 13:12:26 #143
249559 crew  Lavenderr
pi_115234927
quote:
and another one bites the dust :o
pi_115238213
In aflevering 3 seizoen 4 van Warehouse 13 wordt een bankrover vergeleken met een one man-Occupy'er.
  maandag 13 augustus 2012 @ 12:06:51 #145
pi_115506870
quote:
Bank HSBC mag betogers Occupy Hongkong laten weghalen

De bank HSBC mag een kamp van de antikapitalistische Occupybeweging bij zijn hoofdkantoor voor Azië in Hongkong laten ontruimen. Dat heeft een rechter maandag bepaald. De betogers bivakkeerden meer dan 9 maanden lang op een plein onder het hoofdkantoor in het financiële district van Hongkong.

Met hun actie raakten de Occupybetogers een gevoelige snaar in Hongkong, waar de onvrede van de 7 miljoen inwoners over de groeiende ongelijkheid tussen arm en rijk en de nauwe banden tussen de politiek en het bedrijfsleven groeit. HSBC zegt dat het zich tot de rechter heeft gewend, nadat pogingen waren mislukt om de betogers zelf ertoe te bewegen hun actie te staken.

De betogers moeten hun kamp voor 27 augustus hebben ontruimd. Een woordvoerder maakte duidelijk dat zij niet vrijwillig zullen vertrekken. In het kamp zaten behalve studenten, werklozen en daklozen ook mensen die door het faillissement van de zakenbank Lehman Brothers in september 2008 grote verliezen hebben geleden. Op het hoogtepunt zaten er ongeveer 100 demonstranten in het kamp, maar nu zijn er ongeveer tien.
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 01:08:14 #146
pi_115541011
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 18:25:23 #147
pi_115720591
quote:
quote:
Paul Ryan, Mitt Romney's vice-presidential running mate, sold stock in US banks on the same day he attended a confidential meeting where top level officials disclosed the sector was heading for a deep crisis.

The congressman on Monday denied profiting from information gleaned from the meeting on 18 September 2008 when Federal Reserve chairman Ben Bernanke, then treasury secretary Hank Paulson and others outlined their fears for the banking sector. His office said he had no control over the trades.

Public records show that on the same day as the meeting, Ryan sold stock in troubled banks including Wachovia and Citigroup and bought shares in Goldman Sachs, Paulson's old employer and a bank that had been disclosed to be stronger than many of its rivals. The sale was not illegal at the time.

Not long after the meeting, Wachovia's already troubled share price went into free fall. It plunged 39% on the afternoon of 26 September alone as investors worried the bank would collapse. It was eventually taken over by Wells Fargo for $15bn, a fraction of its former value.
pi_115720876
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 18:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

[..]

Zoiets komt toch altijd uit? Hij kon toch weten dat ze hem na zouden checken met de finetooth-comb?
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 21:18:34 #149
pi_115725603
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 18:38 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Zoiets komt toch altijd uit? Hij kon toch weten dat ze hem na zouden checken met de finetooth-comb?
Ten eerste komt zoiets niet altijd uit.
Ten tweede, als het uitkomt, moet het nog een groot verhaal in de media worden.
Ten derde, als het een verhaal word, moet het nog opgepikt worden door het grote publiek.
Ten vierde, kan het verhaal kapot gemaakt worden door manipulatie van de media.
Ten vijfde zijn rechtse ballen korte-termijn denkers die gewoon graaien als ze de kans krijgen zonder aan de toekomst te denken.
pi_115725759
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 18:38 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Bij punt 5 voel ik me best aangesproken :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')