abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114493772
Ik heb zojuist de zonnebril ontvangen die ik besteld heb op een website Er zit echter een breuk/kras op een van de glazen. Als ik dit product retour stuur, heb ik dan het recht dat ik de verzendkosten vergoed krijg?

[ Bericht 6% gewijzigd door Five_Horizons op 21-07-2012 13:41:33 ]
pi_114493828
wat stond er in de voorwaarden?
  zaterdag 21 juli 2012 @ 13:05:05 #3
379679 mc-lovin
what's up gangsters
pi_114493849
lol een bril kopen van 10 euro inc verzenden en dan moeilijk doen over de verzendkosten :')

kunnen ze beter gelijk een nieuwe sturen
[img]http://twemoji.maxcdn.com/72x72/ae.png[/img] MC-Lovin
pi_114493852
van rde website
quote:
De kosten voor de retour zijn voor uw eigen rekening.


[ Bericht 5% gewijzigd door Five_Horizons op 21-07-2012 13:41:45 ]
pi_114493883
quote:
6s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 13:05 schreef dakpan90 het volgende:
van rde website
[..]

Ja maar het is hun schuld dat het product kapot is toch? Dan zouden zij toch op moeten draven voor de verzendkosten? Tenminste, dat lijkt mij vanzelfsprekend.

[ Bericht 1% gewijzigd door Five_Horizons op 21-07-2012 13:41:55 ]
pi_114493898
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 13:06 schreef zwartja het volgende:

[..]

Ja maar het is hun schuld dat het product kapot is toch? Dan zouden zij toch op moeten draven voor de verzendkosten? Tenminste, dat lijkt mij vanzelfsprekend.
Jij bent hiermee akkoord gegaan toen je die bril kocht.
pi_114493904
Er staat wel het volgende:

Binnen 7 werkdagen na aankoop (De leverdatum wordt gerekend als aankoopdatum).
Een volledig ingevuld retourformulier (deze kunt u hier downloaden)
De originele kaartjes en labels zijn nog aan het artikel bevestigd.
Het artikel is compleet, niet gebruikt, niet gedragen of beschadigd. Het éénmalig passen van kleding wordt niet beschouwd als gebruik.
Het artikel zit, indien redelijkerwijs mogelijk, nog in de originele productverpakking.

Artikelen die niet aan bovenstaande voorwaarden voldoen, kunnen helaas niet worden geruild of geretourneerd.

Het is beschadigd maar niet door mij.
pi_114493920
quote:
6s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 13:06 schreef dakpan90 het volgende:

[..]

Jij bent hiermee akkoord gegaan toen je die bril kocht.
Hmm. dat is wel waar ja..
pi_114493946
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 13:07 schreef zwartja het volgende:

[..]

Hmm. dat is wel waar ja..
Laat onverlet dat je het best kunt overleggen, maar ga er niet vanuit dat ze met je meegaan.
  zaterdag 21 juli 2012 @ 13:18:26 #10
180174 Diemux
People vs Me
pi_114494270
Je zou natuurlijk de winkel gewoon even kunnen bellen of mailen....
pi_114494343
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 13:18 schreef Diemux het volgende:
Je zou natuurlijk de winkel gewoon even kunnen bellen of mailen....
Ik kon geen telefoonnummer vinden dus heb via een contactformulier mijn vraag gesteld.
pi_114494440
quote:
6s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 13:05 schreef dakpan90 het volgende:
van de website
[..]

Dat gaat over een product retour sturen. Dus koop op afstand-regels.
Dat heeft niks te maken met een product dat defect is geleverd.

[ Bericht 1% gewijzigd door Five_Horizons op 21-07-2012 13:42:11 ]
Eerst denken, dan typen
  zaterdag 21 juli 2012 @ 13:23:38 #13
180174 Diemux
People vs Me
pi_114494450


[ Bericht 100% gewijzigd door Five_Horizons op 21-07-2012 16:54:46 ]
pi_114494466


[ Bericht 100% gewijzigd door Five_Horizons op 21-07-2012 16:55:18 ]
  zaterdag 21 juli 2012 @ 13:24:43 #15
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_114494482
quote:
6s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 13:06 schreef dakpan90 het volgende:

[..]

Jij bent hiermee akkoord gegaan toen je die bril kocht.
Klinkklare nonsens. Bij een product dat niet conform is, zijn de verzendkosten voor reparatie of vervanging altijd voor de verkoper. En daar kunnen geen algemene voorwaarden ook maar iets aan veranderen.
  zaterdag 21 juli 2012 @ 13:24:55 #16
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_114494491
quote:
6s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 13:06 schreef dakpan90 het volgende:

[..]

Jij bent hiermee akkoord gegaan toen je die bril kocht.
De winkel is ermee akkoord gegaan een goede zonnebril te leveren. Dat hebben ze niet gedaan. Eventuele kosten die uit het herstellen van deze fout voortkomen, zijn dan ook voor de partij die de fout gemaakt heeft.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  zaterdag 21 juli 2012 @ 13:25:18 #17
180174 Diemux
People vs Me
pi_114494505
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 13:24 schreef zwartja het volgende:

[..]

Wat is daar mee?
Niks, maar zo kan je wel een eventueel telefoon nummer achterhalen.
pi_114494533
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 13:23 schreef Piger het volgende:

[..]

Dat gaat over een product retour sturen. Dus koop op afstand-regels.
Dat heeft niks te maken met een product dat defect is geleverd.
Ooh, ja, even nagelezen en je hebt gelijk. I stand corrected
pi_114494579
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 13:25 schreef Diemux het volgende:

[..]

Niks, maar zo kan je wel een eventueel telefoon nummer achterhalen.
Ah, ok. Thanks!
  zaterdag 21 juli 2012 @ 13:29:51 #20
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_114494666
quote:
Verzendkosten zijn voor de koper

Online kopen betekent dat u met verzendkosten zit u als iets ter reparatie wilt terugsturen. De koper wordt vaak gevraagd die kosten te voldoen. Als u gebruikmaakt van uw bedenk-recht (zie boven) was dat lange tijd terecht, tot een recente uitspraak van het Europese Hof. Nu hoeft u niet langer verzendkosten te betalen. Bij een ondeugdelijk artikel zijn de verzendkosten binnen de garantieperiode dus voor de verkoper. Is een product lang weg ter reparatie, dan hoort men u een vergelijkbaar artikel uit te lenen.
  zaterdag 21 juli 2012 @ 13:31:49 #21
180174 Diemux
People vs Me
pi_114494714
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 13:29 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Bron?
pi_114494771
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 13:31 schreef Diemux het volgende:

[..]

Bron?
Ben ik ook benieuwd naar. Kan ik mooi gebruiken als ze niet akkoord gaan.
pi_114494832
Geen nummer in het telefoonboek. Ook niet op adres
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
  zaterdag 21 juli 2012 @ 13:37:38 #24
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_114494853
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 13:34 schreef zwartja het volgende:

[..]

Ben ik ook benieuwd naar. Kan ik mooi gebruiken als ze niet akkoord gaan.
Burgerlijk wetboek, boek 7, artikel 21:

quote:
Artikel 21
1
Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan kan de koper eisen:
a
aflevering van het ontbrekende;
b
herstel van de afgeleverde zaak, mits de verkoper hieraan redelijkerwijs kan voldoen;
c
vervanging van de afgeleverde zaak, tenzij de afwijking van het overeengekomene te gering is om dit te rechtvaardigen, dan wel de zaak na het tijdstip dat de koper redelijkerwijze met ongedaanmaking rekening moet houden, teniet of achteruit is gegaan doordat hij niet als een zorgvuldig schuldenaar voor het behoud ervan heeft gezorgd.
2
De kosten van nakoming van de in lid 1 bedoelde verplichtingen kunnen niet aan de koper in rekening worden gebracht.
pi_114494941
Shit, ik had misschien beter kunnen vragen om gewoon het bedrag van de bril terug te krijgen zonder de bril te retourneren. En dan gewoon een foto mailen als bewijs dat 'ie kapot is. Maar goed, dat kan altijd nog..
  zaterdag 21 juli 2012 @ 13:42:39 #26
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_114494994
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 13:40 schreef zwartja het volgende:
Shit, ik had misschien beter kunnen vragen om gewoon het bedrag van de bril terug te krijgen zonder de bril te retourneren. En dan gewoon een foto mailen als bewijs dat 'ie kapot is. Maar goed, dat kan altijd nog..
En waarom zouden ze daar aan meewerken? Die bril gaat waarschijnlijk gewoon terug naar de fabrikant en de winkelier zal een nieuwe krijgen of het geld terugkrijgen.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_114495205
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 13:42 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

En waarom zouden ze daar aan meewerken? Die bril gaat waarschijnlijk gewoon terug naar de fabrikant en de winkelier zal een nieuwe krijgen of het geld terugkrijgen.
Ik denk niet dat 'ie teruggaat naar de fabrikant want ik neem aan dat de bril in goede staat verzonden is en tijdens de reis naar mij toe beschadigd is. Hij zat namelijk gewoon in zo'n bubbelenvelopje en hup, door de brievenbus.
  zaterdag 21 juli 2012 @ 13:52:42 #28
180174 Diemux
People vs Me
pi_114495215
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 13:40 schreef zwartja het volgende:
Shit, ik had misschien beter kunnen vragen om gewoon het bedrag van de bril terug te krijgen zonder de bril te retourneren. En dan gewoon een foto mailen als bewijs dat 'ie kapot is. Maar goed, dat kan altijd nog..
Het al opgeven voordat je uberhaubt de reactie van de winkelier afwacht is natuurlijk een beetje vreemd... Misschien sturen ze je gewoon een nieuwe op ;)
pi_114495264
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 13:52 schreef Diemux het volgende:

[..]

Het al opgeven voordat je uberhaubt de reactie van de winkelier afwacht is natuurlijk een beetje vreemd... Misschien sturen ze je gewoon een nieuwe op ;)
Ik hoef geen nieuwe, haha. Hij was veel te groot.
pi_114495316
Bij een defect/ doa hoef jij nooit verzendkosten te betalen voor het retourneren.

Vertel het bedrijf dus dat je het artikel wilt ruilen omdat het kapot is ontvangen. Vertel dat je het aangetekend verzend voor 8,05¤ en dat je deze kosten wenst te ontvangen uiterlijk binnen 30 dagen.

De wet meldt namelijk dat ze je geen kosten in rekening mogen brengen voor zulke gevallen, verzendkosten vallen hier onder.


Een zonnebril door de brievenbus sturen is natuurlijk ook een beetje dom he :')
pi_114495604
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 13:56 schreef Snoepje5 het volgende:

Een zonnebril door de brievenbus sturen is natuurlijk ook een beetje dom he :')
Ja, is inderdaad achterlijk. Dan vraag je om problemen.
  zaterdag 21 juli 2012 @ 14:13:43 #32
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_114495788
Ik zou maar eens contact opnemen met de winkel dan. Geef aan dat deze beschadigd is en dat je geen nieuwe wil, maar je geld terug wil. Geef gelijk ook aan dat je, als je wel een nieuwe krijgt, deze weer terugstuurt. Die moeite kunnen ze zich dus besparen.

Als je alleen aangeeft dat je 'm terugstuurt omdat 'ie kapot is, gaan ze natuurlijk gewoon een nieuwe sturen.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_114496795
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 14:13 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik zou maar eens contact opnemen met de winkel dan. Geef aan dat deze beschadigd is en dat je geen nieuwe wil, maar je geld terug wil. Geef gelijk ook aan dat je, als je wel een nieuwe krijgt, deze weer terugstuurt. Die moeite kunnen ze zich dus besparen.

Als je alleen aangeeft dat je 'm terugstuurt omdat 'ie kapot is, gaan ze natuurlijk gewoon een nieuwe sturen.
Dus feitelijk ontbind je dan de koop op grond van 'koop op afstand'; dan hoeft de webwinkel de retourverzendkosten weer niet aan TS te vergoeden.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zaterdag 21 juli 2012 @ 14:48:31 #34
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_114496856
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 14:46 schreef r_one het volgende:

[..]

Dus feitelijk ontbind je dan de koop op grond van 'koop op afstand'; dan hoeft de webwinkel de retourverzendkosten weer niet aan TS te vergoeden.
Nee, je stuurt 'm terug omdat de bril niet deugt, op kosten van de winkel. Dan kunnen ze een nieuwe sturen, maar die moeite kunnen ze zich besparen, omdat die toch terug komt. Voor de tweede keer retourneren, zou TS inderdaad de kosten moeten betalen, maar welke webshop gaat iets versturen in de wetenschap dat het terugkomt?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_114496978
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 14:48 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Nee, je stuurt 'm terug omdat de bril niet deugt, op kosten van de winkel. Dan kunnen ze een nieuwe sturen, maar die moeite kunnen ze zich besparen, omdat die toch terug komt.
Op welke grond?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zaterdag 21 juli 2012 @ 14:53:09 #36
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_114497012
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 14:52 schreef r_one het volgende:

[..]

Op welke grond?
Die keer op grond van de wet Koop of afstand.

Maar wat wint de webshop ermee nog een vervangende bril te sturen?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_114497063
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 14:53 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Die keer op grond van de wet Koop of afstand.

Maar wat wint de webshop ermee nog een vervangende bril te sturen?
Als je niet weet waarover je het hebt kan je beter je mond houden.

Als je jezelf beroept op wet koop op afstand ben jij gewoon verantwoordelijk voor de verzendkosten.

Wanneer jij je beroept op garantie moet de winkel reparatie of een vervangend product aanbieden, wanneer dit niet mogelijk is kan de koop ontbonden worden (geld terug krijgen).
pi_114497083
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 14:53 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Die keer op grond van de wet Koop of afstand.

Maar wat wint de webshop ermee nog een vervangende bril te sturen?
Niets. Maar je aanname dat de webshop de kosten van (de eerste keer) retourzenden moet betalen klopt dan niet meer; je vordert immers geen nakoming van de in lid 1 bedoelde verplichtingen.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zaterdag 21 juli 2012 @ 14:58:31 #39
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_114497207
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 14:55 schreef r_one het volgende:

[..]

Niets. Maar je aanname dat de webshop de kosten van retourzenden moet betalen klopt niet; je vordert immers geen nakoming van de in lid 1 bedoelde verplichtingen.
Dat is zo, maar geen van beide partijen wordt er beter van als die nakoming wel gevorderd wordt. Dit kun je zo dus prima onderling oplossen. Mijn ervaring is dat webshops dat doorgaans ook inzien.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_114497395
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 14:58 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Dat is zo, maar geen van beide partijen wordt er beter van als die nakoming wel gevorderd wordt. Dit kun je zo dus prima onderling oplossen. Mijn ervaring is dat webshops dat doorgaans ook inzien.
Dat mag zo zijn maar als je geen nakoming vordert, ontvalt je rechtsgrond aan je eis tot vergoeding van de retourkosten. Zo zit de wet nou eenmaal in elkaar.

De webshop wordt er dus 'beter' (lees: niet slechter) van, deze bespaart zich de kosten van (de eerste keer) retourzenden. Die zijn voor koper en die probeer jij nu op verkoper af te wentelen.

Wat ieder zich verder bespaart door het onderlinge overleg is 1x kosten heenzenden (k.v.) en 1x kosten retourzenden (tweede keer) (k.k.) die tegen elkaar wegvallen.

[ Bericht 5% gewijzigd door r_one op 21-07-2012 15:14:24 ]
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')