quote:De kosten voor de retour zijn voor uw eigen rekening.
Ja maar het is hun schuld dat het product kapot is toch? Dan zouden zij toch op moeten draven voor de verzendkosten? Tenminste, dat lijkt mij vanzelfsprekend.quote:
Jij bent hiermee akkoord gegaan toen je die bril kocht.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 13:06 schreef zwartja het volgende:
[..]
Ja maar het is hun schuld dat het product kapot is toch? Dan zouden zij toch op moeten draven voor de verzendkosten? Tenminste, dat lijkt mij vanzelfsprekend.
Hmm. dat is wel waar ja..quote:Op zaterdag 21 juli 2012 13:06 schreef dakpan90 het volgende:
[..]
Jij bent hiermee akkoord gegaan toen je die bril kocht.
Ik kon geen telefoonnummer vinden dus heb via een contactformulier mijn vraag gesteld.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 13:18 schreef Diemux het volgende:
Je zou natuurlijk de winkel gewoon even kunnen bellen of mailen....
Dat gaat over een product retour sturen. Dus koop op afstand-regels.quote:
Klinkklare nonsens. Bij een product dat niet conform is, zijn de verzendkosten voor reparatie of vervanging altijd voor de verkoper. En daar kunnen geen algemene voorwaarden ook maar iets aan veranderen.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 13:06 schreef dakpan90 het volgende:
[..]
Jij bent hiermee akkoord gegaan toen je die bril kocht.
De winkel is ermee akkoord gegaan een goede zonnebril te leveren. Dat hebben ze niet gedaan. Eventuele kosten die uit het herstellen van deze fout voortkomen, zijn dan ook voor de partij die de fout gemaakt heeft.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 13:06 schreef dakpan90 het volgende:
[..]
Jij bent hiermee akkoord gegaan toen je die bril kocht.
Ooh, ja, even nagelezen en je hebt gelijk. I stand correctedquote:Op zaterdag 21 juli 2012 13:23 schreef Piger het volgende:
[..]
Dat gaat over een product retour sturen. Dus koop op afstand-regels.
Dat heeft niks te maken met een product dat defect is geleverd.
Ah, ok. Thanks!quote:Op zaterdag 21 juli 2012 13:25 schreef Diemux het volgende:
[..]
Niks, maar zo kan je wel een eventueel telefoon nummer achterhalen.
quote:Verzendkosten zijn voor de koper
Online kopen betekent dat u met verzendkosten zit u als iets ter reparatie wilt terugsturen. De koper wordt vaak gevraagd die kosten te voldoen. Als u gebruikmaakt van uw bedenk-recht (zie boven) was dat lange tijd terecht, tot een recente uitspraak van het Europese Hof. Nu hoeft u niet langer verzendkosten te betalen. Bij een ondeugdelijk artikel zijn de verzendkosten binnen de garantieperiode dus voor de verkoper. Is een product lang weg ter reparatie, dan hoort men u een vergelijkbaar artikel uit te lenen.
Burgerlijk wetboek, boek 7, artikel 21:quote:Op zaterdag 21 juli 2012 13:34 schreef zwartja het volgende:
[..]
Ben ik ook benieuwd naar. Kan ik mooi gebruiken als ze niet akkoord gaan.
quote:Artikel 21
1
Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan kan de koper eisen:
a
aflevering van het ontbrekende;
b
herstel van de afgeleverde zaak, mits de verkoper hieraan redelijkerwijs kan voldoen;
c
vervanging van de afgeleverde zaak, tenzij de afwijking van het overeengekomene te gering is om dit te rechtvaardigen, dan wel de zaak na het tijdstip dat de koper redelijkerwijze met ongedaanmaking rekening moet houden, teniet of achteruit is gegaan doordat hij niet als een zorgvuldig schuldenaar voor het behoud ervan heeft gezorgd.
2
De kosten van nakoming van de in lid 1 bedoelde verplichtingen kunnen niet aan de koper in rekening worden gebracht.
En waarom zouden ze daar aan meewerken? Die bril gaat waarschijnlijk gewoon terug naar de fabrikant en de winkelier zal een nieuwe krijgen of het geld terugkrijgen.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 13:40 schreef zwartja het volgende:
Shit, ik had misschien beter kunnen vragen om gewoon het bedrag van de bril terug te krijgen zonder de bril te retourneren. En dan gewoon een foto mailen als bewijs dat 'ie kapot is. Maar goed, dat kan altijd nog..
Ik denk niet dat 'ie teruggaat naar de fabrikant want ik neem aan dat de bril in goede staat verzonden is en tijdens de reis naar mij toe beschadigd is. Hij zat namelijk gewoon in zo'n bubbelenvelopje en hup, door de brievenbus.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 13:42 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
En waarom zouden ze daar aan meewerken? Die bril gaat waarschijnlijk gewoon terug naar de fabrikant en de winkelier zal een nieuwe krijgen of het geld terugkrijgen.
Het al opgeven voordat je uberhaubt de reactie van de winkelier afwacht is natuurlijk een beetje vreemd... Misschien sturen ze je gewoon een nieuwe opquote:Op zaterdag 21 juli 2012 13:40 schreef zwartja het volgende:
Shit, ik had misschien beter kunnen vragen om gewoon het bedrag van de bril terug te krijgen zonder de bril te retourneren. En dan gewoon een foto mailen als bewijs dat 'ie kapot is. Maar goed, dat kan altijd nog..
Ik hoef geen nieuwe, haha. Hij was veel te groot.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 13:52 schreef Diemux het volgende:
[..]
Het al opgeven voordat je uberhaubt de reactie van de winkelier afwacht is natuurlijk een beetje vreemd... Misschien sturen ze je gewoon een nieuwe op
Ja, is inderdaad achterlijk. Dan vraag je om problemen.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 13:56 schreef Snoepje5 het volgende:
Een zonnebril door de brievenbus sturen is natuurlijk ook een beetje dom he
Dus feitelijk ontbind je dan de koop op grond van 'koop op afstand'; dan hoeft de webwinkel de retourverzendkosten weer niet aan TS te vergoeden.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 14:13 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik zou maar eens contact opnemen met de winkel dan. Geef aan dat deze beschadigd is en dat je geen nieuwe wil, maar je geld terug wil. Geef gelijk ook aan dat je, als je wel een nieuwe krijgt, deze weer terugstuurt. Die moeite kunnen ze zich dus besparen.
Als je alleen aangeeft dat je 'm terugstuurt omdat 'ie kapot is, gaan ze natuurlijk gewoon een nieuwe sturen.
Nee, je stuurt 'm terug omdat de bril niet deugt, op kosten van de winkel. Dan kunnen ze een nieuwe sturen, maar die moeite kunnen ze zich besparen, omdat die toch terug komt. Voor de tweede keer retourneren, zou TS inderdaad de kosten moeten betalen, maar welke webshop gaat iets versturen in de wetenschap dat het terugkomt?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 14:46 schreef r_one het volgende:
[..]
Dus feitelijk ontbind je dan de koop op grond van 'koop op afstand'; dan hoeft de webwinkel de retourverzendkosten weer niet aan TS te vergoeden.
Op welke grond?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 14:48 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Nee, je stuurt 'm terug omdat de bril niet deugt, op kosten van de winkel. Dan kunnen ze een nieuwe sturen, maar die moeite kunnen ze zich besparen, omdat die toch terug komt.
Die keer op grond van de wet Koop of afstand.quote:
Als je niet weet waarover je het hebt kan je beter je mond houden.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 14:53 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Die keer op grond van de wet Koop of afstand.
Maar wat wint de webshop ermee nog een vervangende bril te sturen?
Niets. Maar je aanname dat de webshop de kosten van (de eerste keer) retourzenden moet betalen klopt dan niet meer; je vordert immers geen nakoming van de in lid 1 bedoelde verplichtingen.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 14:53 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Die keer op grond van de wet Koop of afstand.
Maar wat wint de webshop ermee nog een vervangende bril te sturen?
Dat is zo, maar geen van beide partijen wordt er beter van als die nakoming wel gevorderd wordt. Dit kun je zo dus prima onderling oplossen. Mijn ervaring is dat webshops dat doorgaans ook inzien.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 14:55 schreef r_one het volgende:
[..]
Niets. Maar je aanname dat de webshop de kosten van retourzenden moet betalen klopt niet; je vordert immers geen nakoming van de in lid 1 bedoelde verplichtingen.
Dat mag zo zijn maar als je geen nakoming vordert, ontvalt je rechtsgrond aan je eis tot vergoeding van de retourkosten. Zo zit de wet nou eenmaal in elkaar.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 14:58 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Dat is zo, maar geen van beide partijen wordt er beter van als die nakoming wel gevorderd wordt. Dit kun je zo dus prima onderling oplossen. Mijn ervaring is dat webshops dat doorgaans ook inzien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |