quote:De kosten voor de retour zijn voor uw eigen rekening.
Ja maar het is hun schuld dat het product kapot is toch? Dan zouden zij toch op moeten draven voor de verzendkosten? Tenminste, dat lijkt mij vanzelfsprekend.quote:
Jij bent hiermee akkoord gegaan toen je die bril kocht.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 13:06 schreef zwartja het volgende:
[..]
Ja maar het is hun schuld dat het product kapot is toch? Dan zouden zij toch op moeten draven voor de verzendkosten? Tenminste, dat lijkt mij vanzelfsprekend.
Hmm. dat is wel waar ja..quote:Op zaterdag 21 juli 2012 13:06 schreef dakpan90 het volgende:
[..]
Jij bent hiermee akkoord gegaan toen je die bril kocht.
Ik kon geen telefoonnummer vinden dus heb via een contactformulier mijn vraag gesteld.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 13:18 schreef Diemux het volgende:
Je zou natuurlijk de winkel gewoon even kunnen bellen of mailen....
Dat gaat over een product retour sturen. Dus koop op afstand-regels.quote:
Klinkklare nonsens. Bij een product dat niet conform is, zijn de verzendkosten voor reparatie of vervanging altijd voor de verkoper. En daar kunnen geen algemene voorwaarden ook maar iets aan veranderen.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 13:06 schreef dakpan90 het volgende:
[..]
Jij bent hiermee akkoord gegaan toen je die bril kocht.
De winkel is ermee akkoord gegaan een goede zonnebril te leveren. Dat hebben ze niet gedaan. Eventuele kosten die uit het herstellen van deze fout voortkomen, zijn dan ook voor de partij die de fout gemaakt heeft.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 13:06 schreef dakpan90 het volgende:
[..]
Jij bent hiermee akkoord gegaan toen je die bril kocht.
Ooh, ja, even nagelezen en je hebt gelijk. I stand correctedquote:Op zaterdag 21 juli 2012 13:23 schreef Piger het volgende:
[..]
Dat gaat over een product retour sturen. Dus koop op afstand-regels.
Dat heeft niks te maken met een product dat defect is geleverd.
Ah, ok. Thanks!quote:Op zaterdag 21 juli 2012 13:25 schreef Diemux het volgende:
[..]
Niks, maar zo kan je wel een eventueel telefoon nummer achterhalen.
quote:Verzendkosten zijn voor de koper
Online kopen betekent dat u met verzendkosten zit u als iets ter reparatie wilt terugsturen. De koper wordt vaak gevraagd die kosten te voldoen. Als u gebruikmaakt van uw bedenk-recht (zie boven) was dat lange tijd terecht, tot een recente uitspraak van het Europese Hof. Nu hoeft u niet langer verzendkosten te betalen. Bij een ondeugdelijk artikel zijn de verzendkosten binnen de garantieperiode dus voor de verkoper. Is een product lang weg ter reparatie, dan hoort men u een vergelijkbaar artikel uit te lenen.
Burgerlijk wetboek, boek 7, artikel 21:quote:Op zaterdag 21 juli 2012 13:34 schreef zwartja het volgende:
[..]
Ben ik ook benieuwd naar. Kan ik mooi gebruiken als ze niet akkoord gaan.
quote:Artikel 21
1
Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan kan de koper eisen:
a
aflevering van het ontbrekende;
b
herstel van de afgeleverde zaak, mits de verkoper hieraan redelijkerwijs kan voldoen;
c
vervanging van de afgeleverde zaak, tenzij de afwijking van het overeengekomene te gering is om dit te rechtvaardigen, dan wel de zaak na het tijdstip dat de koper redelijkerwijze met ongedaanmaking rekening moet houden, teniet of achteruit is gegaan doordat hij niet als een zorgvuldig schuldenaar voor het behoud ervan heeft gezorgd.
2
De kosten van nakoming van de in lid 1 bedoelde verplichtingen kunnen niet aan de koper in rekening worden gebracht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |