Ja, is inderdaad achterlijk. Dan vraag je om problemen.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 13:56 schreef Snoepje5 het volgende:
Een zonnebril door de brievenbus sturen is natuurlijk ook een beetje dom he
Dus feitelijk ontbind je dan de koop op grond van 'koop op afstand'; dan hoeft de webwinkel de retourverzendkosten weer niet aan TS te vergoeden.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 14:13 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik zou maar eens contact opnemen met de winkel dan. Geef aan dat deze beschadigd is en dat je geen nieuwe wil, maar je geld terug wil. Geef gelijk ook aan dat je, als je wel een nieuwe krijgt, deze weer terugstuurt. Die moeite kunnen ze zich dus besparen.
Als je alleen aangeeft dat je 'm terugstuurt omdat 'ie kapot is, gaan ze natuurlijk gewoon een nieuwe sturen.
Nee, je stuurt 'm terug omdat de bril niet deugt, op kosten van de winkel. Dan kunnen ze een nieuwe sturen, maar die moeite kunnen ze zich besparen, omdat die toch terug komt. Voor de tweede keer retourneren, zou TS inderdaad de kosten moeten betalen, maar welke webshop gaat iets versturen in de wetenschap dat het terugkomt?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 14:46 schreef r_one het volgende:
[..]
Dus feitelijk ontbind je dan de koop op grond van 'koop op afstand'; dan hoeft de webwinkel de retourverzendkosten weer niet aan TS te vergoeden.
Op welke grond?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 14:48 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Nee, je stuurt 'm terug omdat de bril niet deugt, op kosten van de winkel. Dan kunnen ze een nieuwe sturen, maar die moeite kunnen ze zich besparen, omdat die toch terug komt.
Die keer op grond van de wet Koop of afstand.quote:
Als je niet weet waarover je het hebt kan je beter je mond houden.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 14:53 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Die keer op grond van de wet Koop of afstand.
Maar wat wint de webshop ermee nog een vervangende bril te sturen?
Niets. Maar je aanname dat de webshop de kosten van (de eerste keer) retourzenden moet betalen klopt dan niet meer; je vordert immers geen nakoming van de in lid 1 bedoelde verplichtingen.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 14:53 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Die keer op grond van de wet Koop of afstand.
Maar wat wint de webshop ermee nog een vervangende bril te sturen?
Dat is zo, maar geen van beide partijen wordt er beter van als die nakoming wel gevorderd wordt. Dit kun je zo dus prima onderling oplossen. Mijn ervaring is dat webshops dat doorgaans ook inzien.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 14:55 schreef r_one het volgende:
[..]
Niets. Maar je aanname dat de webshop de kosten van retourzenden moet betalen klopt niet; je vordert immers geen nakoming van de in lid 1 bedoelde verplichtingen.
Dat mag zo zijn maar als je geen nakoming vordert, ontvalt je rechtsgrond aan je eis tot vergoeding van de retourkosten. Zo zit de wet nou eenmaal in elkaar.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 14:58 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Dat is zo, maar geen van beide partijen wordt er beter van als die nakoming wel gevorderd wordt. Dit kun je zo dus prima onderling oplossen. Mijn ervaring is dat webshops dat doorgaans ook inzien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |