Onzin, alleen post van de belastingdienst en het CJIB worden geacht altijd te zijn bezorgd.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:17 schreef SemperFii het volgende:
Een brief die is aangekomen mag als ontvangen beschouwd worden. Dat deze niet gelezen is, is dan de schuld van de ontvanger.
Aangetekend heeft dus niet zoveel zin. Gewoon per post treft wel doel!
Maar je hoeft toch nog geen datum vast te zetten. Uiteindelijk ga je dus of half augustus of in september eruit, geen probleem om alvast wat te laten weten, lijkt me?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:20 schreef YupR het volgende:
We willen op 't moment nog geen slapende honden wakker maken, aangezien de exacte datum nog niet bekend is, we willen 't dus zo lang mogelijk uitstellen als dat even kan.
Ik wil graag weten of ik in m'n recht sta.
Natuulijk, als jij het tijdig opzegt volgens de voorwaarden in het contract is het niet van belang of verhuurder wel of niet aanwezig is. Het is de verantwoordelijkheid van verhuurder om zijn post te lezen of laten lezen bij afwezigheid.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:20 schreef YupR het volgende:
We willen op 't moment nog geen slapende honden wakker maken, aangezien de exacte datum nog niet bekend is, we willen 't dus zo lang mogelijk uitstellen als dat even kan.
Waarom zou het kwaad kunnen nu alvast aan te geven dat er waarschijnlijk een verhuizing aan komt?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:20 schreef YupR het volgende:
Ik begrijp het niet helemaal, ze gooien je er echt niet gelijk uit. Wat voor nadeel kleeft er aan voor jou om het niet nu te zeggen?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:20 schreef YupR het volgende:
Nogmaals, hij hoeft niet meteen langs en direct z'n huur op te zeggen. Dus wordt hij ook niet zomaar op straat gezet.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:22 schreef Arnold_fan het volgende:
Zou je niet even wachten? Straks duurt de verbouwing iets langer en zit jij in die caravan met al je spullen. Je kunt beter een week te lang dan een week tekort huren, zeker als je nog niet bij de notaris bent geweest, straks ligt er nog beslag op de woning, of is er een vertraging bij je hypotheekverstrekker. Ik zou dat risico niet lopen als ik jou was.
Ontopic, als jij een aangetekende brief of mail stuurt is dat prima, het is niet jouw verantwoordelijkheid wanneer ze dit lezen.
Nou, eigenlijk wel. Want het loopt van de eerste van de maand t/m einde van de maand.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:21 schreef dakpan90 het volgende:
[..]
Maar je hoeft toch nog geen datum vast te zetten. Uiteindelijk ga je dus of half augustus of in september eruit, geen probleem om alvast wat te laten weten, lijkt me?
Maar het enige dat je nog niet weet is de exacte datum, maar wel dat je binnenkort verhuist toch?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:20 schreef YupR het volgende:
Naja, ik zou zeggen, doe waar je je goed bij voelt. Als je op tijd je brief verstuurd dan is er verder niets aan de hand, mochten de verhuurders die brief pas 2 weken later lezen.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:24 schreef YupR het volgende:
[..]
Nou, eigenlijk wel. Want het loopt van de eerste van de maand t/m einde van de maand.
En toen wij er een paar jaar geleden in gingen was er ook gezeik met de vorige bewoners, die waren ook zo "makkelijk" hierin, dachten nog een maandje langer te blijven, maar dat kon niet, omdat er nieuwe huurders waren, wij dus.
Je kunt ook aangeven dat je hoogstwaarschijnlijk binnenkort weggaat, dan heb je al je rechten als huurder, en is het aan hen wat zij met die informatie doen. Je hebt er geen enkel nadeel van, en de verhuurder kan alvast rondkijken of hij andere mensen kent.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:20 schreef YupR het volgende:
Daar heb je wel gelijk in. :-) Morgen anders maar even langsgaan, als ze er nog zijn dan. Vanavond zijn ze er niet.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:25 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Maar het enige dat je nog niet weet is de exacte datum, maar wel dat je binnenkort verhuist toch?
Dan geeft het toch niet als je dal alvast aangeeft en dat de exacte datum nog per brief volgt?
Waarom zou hij dat doen? Voor hetzelfde geldt loopt het helemaal spaak en dan kijkt verhuurder boos naar TS.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:25 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Maar het enige dat je nog niet weet is de exacte datum, maar wel dat je binnenkort verhuist toch?
Dan geeft het toch niet als je dal alvast aangeeft en dat de exacte datum nog per brief volgt?
Pardon? Wie zit er nu te wachten op dubbele maandlasten?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:26 schreef UIO_AMS het volgende:
Wat is nou een maandje dubbele woonlasten als je een huis gaat kopen?
Alleen maar makkelijk ook met verhuizen en eventuele verbouwingen.
Je maakt problemen die er niet zijn. Maak gewoon een focking praatje met de verhuurder, je bent toch niet autistisch?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:20 schreef YupR het volgende:
Dan kan je toch aangeven dat je per 1 september vetrekt?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:24 schreef YupR het volgende:
[..]
Nou, eigenlijk wel. Want het loopt van de eerste van de maand t/m einde van de maand.
En toen wij er een paar jaar geleden in gingen was er ook gezeik met de vorige bewoners, die waren ook zo "makkelijk" hierin, dachten nog een maandje langer te blijven, maar dat kon niet, omdat er nieuwe huurders waren, wij dus.
Waarom zou de verhuurder dan boos kijken? Als het spaak loopt met de koopwoning, blijft TS huren. Ik zie het probleem niet.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:27 schreef Wokkel het volgende:
Waarom zou hij dat doen? Voor hetzelfde geldt loopt het helemaal spaak en dan kijkt verhuurder boos naar TS.
Ik zou graag dubbele maandlasten betalen bij een verhuizing, als ik bijvoorbeeld moet klussen in het nieuwe huis. Je zal maar uitlopen met je klussen en in die teringbende moeten gaan zitten omdat je te schraal bent een maand langer huur te betalen terwijl je net 2.5 ton hebt neergeteldquote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:28 schreef YupR het volgende:
[..]
Pardon? Wie zit er nu te wachten op dubbele maandlasten?
En als de overdracht plaats vind half augustus, en we huren tot eind september. Dan is het feitelijk gezien anderhalf maand lang dubbele lasten.
Dat sowieso, maar het officiële opzeggen moet hij zo laat mogelijk doen. Beter een maand te laat dan een maand te vroeg. Wel kan hij afspreken dat hij per x datum opzegt en eventueel nog wat losse dagen mag blijven als hij uitloopt.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:23 schreef dakpan90 het volgende:
[..]
Nogmaals, hij hoeft niet meteen langs en direct z'n huur op te zeggen. Dus wordt hij ook niet zomaar op straat gezet.
Inderdaad, alleen maar behoud van huurinkomsten voor de verhuurder. Een contract met een nieuwe huurder zal niet gesloten worden voordat TS het daadwerkelijk afgesloten heeft.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:30 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Waarom zou de verhuurder dan boos kijken? Als het spaak loopt met de koopwoning, blijft TS huren. Ik zie het probleem niet.
Zoals ik het lees willen ze sowieso per 1 september weg en willen niet met dubbele maandlasten zitten..quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:27 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Waarom zou hij dat doen? Voor hetzelfde geldt loopt het helemaal spaak en dan kijkt verhuurder boos naar TS.
TS: Geen oude schoenen weggooien tot je nieuwe hebt, pas als je alles duidelijk hebt de boel opzeggen. Verhuurder dient zelf zorg te dragen voor het lezen van de post, desnoods stuurt hij het door naar zijn vakantieadres als het allemaal zo belangrijk voor hem is.
Zo redeneerde ik dus ook... ik heb liever wat meer zekerheid, voordat ik opzeg. Maar gezien de reacties hier, is dat nogal gek / ver gezocht?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:27 schreef Wokkel het volgende:
[..]
TS: Geen oude schoenen weggooien tot je nieuwe hebt, pas als je alles duidelijk hebt de boel opzeggen. Verhuurder dient zelf zorg te dragen voor het lezen van de post, desnoods stuurt hij het door naar zijn vakantieadres als het allemaal zo belangrijk voor hem is.
Ik heb het over één tot anderhalve maand dubbele woonlasten. Niet maanden. Ik zou dat niet erg vinden. Maar goed, ik kan niet in jouw portemonnee kijken.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:28 schreef YupR het volgende:
Pardon? Wie zit er nu te wachten op dubbele maandlasten?
En als de overdracht plaats vind half augustus, en we huren tot eind september. Dan is het feitelijk gezien anderhalf maand lang dubbele lasten.
Nogmaals, ik zeg niet dat je direct officieel op moet zeggen, maar dat je hem van je plannen op de hoogte brengt.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:32 schreef YupR het volgende:
Zo redeneerde ik dus ook... ik heb liever wat meer zekerheid, voordat ik opzeg. Maar gezien de reacties hier, is dat nogal gek / ver gezocht?
Echte zekerheid zou een maand dubbele maandlasten betekenen, zeker als je nog moet klussen.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:32 schreef YupR het volgende:
[..]
Zo redeneerde ik dus ook... ik heb liever wat meer zekerheid, voordat ik opzeg. Maar gezien de reacties hier, is dat nogal gek / ver gezocht?
Ah checkquote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:34 schreef YupR het volgende:
Het idee is inderdaad per 1 september eruit te zijn, maar die zekerheid hebben we nog niet, want de hypotheek is nog niet rond en de (nieuwe) gewenste overdrachtsdatum ligt nog niet vast. Genoeg onzekerheden hier dus, die over een week / anderhalve week (net voor 1 augustus) uitgesloten zijn!
Inderdaad, dat begrijpen wij.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Echte zekerheid zou een maand dubbele maandlasten betekenen, zeker als je nog moet klussen.
Waarom zou je een verhuurder van je plannen op de hoogte brengen?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:35 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Nogmaals, ik zeg niet dat je direct officieel op moet zeggen, maar dat je hem van je plannen op de hoogte brengt.
Dan mag de verhuurder bewijzen dat TS wist dat ze op vakantie warenquote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:39 schreef Tchock het volgende:
Je staat in je recht als het niet lezen door de brief het gevolg is van een handeling van de ontvanger. In dit geval dus op vakantie gaan. Maar ik weet niet zeker of dat opgaat als je weet dat de beste man op vakantie is
Precies, wie zegt dat ze de carvanan daadwerkelijk hebben gezienquote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:40 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dan mag de verhuurder bewijzen dat TS wist dat ze op vakantie waren
Nee en ik begrijp nu dat er nog gewoon te veel onzekerheden zijn, dan zou ik ook gewoon even wachten (zeker als je moeilijkheden verwacht)quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:42 schreef YupR het volgende:
Morgen maar even zien hoe we er dan over denken en misschien toch even langsgaan om ze tenminste op de hoogte te brengen van onze plannen, als ze dan nog niet weg zijn tenminste. En anders weet ik dat ik in m'n recht sta wat betreft een aangetekende brief (en een extra brief die we direct bij ze posten).
Ik begrijp wel dat het het meest net is om ze nu op de hoogte te brengen, maar onze situatie is nu ook niet bepaald ideaal te noemen wat dat betreft. En nee, liever geen dubbele maandlasten.
Dat boeit niet, verhuurder regelt maar een zaakwaarnemer als ie op vakantie gaat.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:42 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Precies, wie zegt dat ze de carvanan daadwerkelijk hebben gezien
Ja, goed punt. En dan ook nog dat hij wist dat de post niet door iemand anders gelezen werdquote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:40 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dan mag de verhuurder bewijzen dat TS wist dat ze op vakantie waren
Hoe veel hekel je ook aan de mensen hebt, als je het eerder laat weten bespaar je achteraf gezeik. En ook al heb je al het gelijk van de wereld, een geschil hier over wil je echt niet.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:42 schreef YupR het volgende:
Morgen maar even zien hoe we er dan over denken en misschien toch even langsgaan om ze tenminste op de hoogte te brengen van onze plannen, als ze dan nog niet weg zijn tenminste. En anders weet ik dat ik in m'n recht sta wat betreft een aangetekende brief (en een extra brief die we direct bij ze posten).
Ik begrijp wel dat het het meest net is om ze nu op de hoogte te brengen, maar onze situatie is nu ook niet bepaald ideaal te noemen wat dat betreft. En nee, liever geen dubbele maandlasten.
Blijkbaar verwacht TS moeilijkheden als achteraf blijkt dat het allemaal langer gaat duren.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:45 schreef Mortaxx het volgende:
Waarom is de situatie niet ideaal om ze op te hoogte te brengen? Je kan toch gewoon zeggen dat je verhuisplannen hebt, maar nog niet alles rond is en je ze nog per brief laat weten of het doorgaat en wanneer je precies de huur opzegt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |