abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114476513
Momenteel zijn we bezig met de hypotheek rond krijgen van onze koopwoning.
We huren nu nog en hebben 1 maand opzegtermijn voor de huurwoning.
Zoals het er nu uitziet, kan de overdracht v.d. koopwoning half augustus plaats vinden (nu nog september vastgelegd), maar dit wordt pas bevestigd wanneer de boel bij de notaris ligt (voor 1 augustus). Het plan is de huur op te zeggen net vóór het einde v.d. maand, omdat er dan meer bekend is rondom financiering / notaris etc. en we zeker weten dat er in augustus een overdracht gaat plaatsvinden.

Nu zien we vanavond opeens bij de verhuurders een caravan voor de deur staan. Zij gaan dus op vakantie, hier hebben ze verder niets over gezegd. Nu is mijn vraag. Als wij voor het einde van de maand een aangetekende brief verzenden met daarin onze opzegging, staan wij dan in ons recht? Ondanks dat de verhuurders de brief mogelijk pas half augustus bijvoorbeeld kunnen lezen?

[ Bericht 0% gewijzigd door YupR op 21-07-2012 15:41:45 ]
  vrijdag 20 juli 2012 @ 21:15:56 #2
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_114476564
Je ziet de caravan staan, dus ze zijn nog niet weg. Waarom ga je niet gewoon even bij ze langs?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  vrijdag 20 juli 2012 @ 21:17:28 #3
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_114476640
Zou het mooi aangetekend en per gewone post doen!
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_114476650
Een brief die is aangekomen mag als ontvangen beschouwd worden. Dat deze niet gelezen is, is dan de schuld van de ontvanger.

Aangetekend heeft dus niet zoveel zin. Gewoon per post treft wel doel!
  Moderator vrijdag 20 juli 2012 @ 21:18:23 #5
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_114476675
Wat is er mis met nu al even aangeven dat jullie bezig zijn een huis te kopen?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 21:19:50 #6
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_114476738
Kan je idd niet even snel langs gaan?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_114476745
Het scheelt een hoop heibel door nu alvast wat te laten weten, en dan als het moment daar is de brief op de post te doen. Is voor de verhuurders ook prettig om op tijd te weten.
pi_114476746
We willen op 't moment nog geen slapende honden wakker maken, aangezien de exacte datum nog niet bekend is, we willen 't dus zo lang mogelijk uitstellen als dat even kan.

Ik wil graag weten of ik in m'n recht sta.
pi_114476779
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 21:17 schreef SemperFii het volgende:
Een brief die is aangekomen mag als ontvangen beschouwd worden. Dat deze niet gelezen is, is dan de schuld van de ontvanger.

Aangetekend heeft dus niet zoveel zin. Gewoon per post treft wel doel!
Onzin, alleen post van de belastingdienst en het CJIB worden geacht altijd te zijn bezorgd.

TS en alle andere 17 miljoen Piet Snotjes in dit land dienen het aangetekend te verzenden willen ze later sterker staan als het tot een escalatie komt.
pi_114476792
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 21:20 schreef YupR het volgende:
We willen op 't moment nog geen slapende honden wakker maken, aangezien de exacte datum nog niet bekend is, we willen 't dus zo lang mogelijk uitstellen als dat even kan.

Maar je hoeft toch nog geen datum vast te zetten. Uiteindelijk ga je dus of half augustus of in september eruit, geen probleem om alvast wat te laten weten, lijkt me?
  Moderator vrijdag 20 juli 2012 @ 21:22:06 #11
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_114476829
Goeie relatie heb je met je verhuurder dan.

Om kort antwoord te geven: Ja, je staat in je recht. Maar erg netjes vind ik het niet als je weet dat de verhuurder op vakantie gaat.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_114476831
quote:

Natuulijk, als jij het tijdig opzegt volgens de voorwaarden in het contract is het niet van belang of verhuurder wel of niet aanwezig is. Het is de verantwoordelijkheid van verhuurder om zijn post te lezen of laten lezen bij afwezigheid.

Lees dus even je contract om te kijken hoe je de huur moet opzeggen.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 21:22:29 #13
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_114476843
quote:

Waarom zou het kwaad kunnen nu alvast aan te geven dat er waarschijnlijk een verhuizing aan komt?
  vrijdag 20 juli 2012 @ 21:22:49 #14
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_114476857
Zou je niet even wachten? Straks duurt de verbouwing iets langer en zit jij in die caravan met al je spullen. Je kunt beter een week te lang dan een week tekort huren, zeker als je nog niet bij de notaris bent geweest, straks ligt er nog beslag op de woning, of is er een vertraging bij je hypotheekverstrekker. Ik zou dat risico niet lopen als ik jou was.

Ontopic, als jij een aangetekende brief of mail stuurt is dat prima, het is niet jouw verantwoordelijkheid wanneer ze dit lezen.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 21:22:55 #15
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_114476864
quote:

Ik begrijp het niet helemaal, ze gooien je er echt niet gelijk uit. Wat voor nadeel kleeft er aan voor jou om het niet nu te zeggen?
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_114476881
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 21:22 schreef Arnold_fan het volgende:
Zou je niet even wachten? Straks duurt de verbouwing iets langer en zit jij in die caravan met al je spullen. Je kunt beter een week te lang dan een week tekort huren, zeker als je nog niet bij de notaris bent geweest, straks ligt er nog beslag op de woning, of is er een vertraging bij je hypotheekverstrekker. Ik zou dat risico niet lopen als ik jou was.

Ontopic, als jij een aangetekende brief of mail stuurt is dat prima, het is niet jouw verantwoordelijkheid wanneer ze dit lezen.
Nogmaals, hij hoeft niet meteen langs en direct z'n huur op te zeggen. Dus wordt hij ook niet zomaar op straat gezet.
pi_114476912
quote:
6s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 21:21 schreef dakpan90 het volgende:

[..]

Maar je hoeft toch nog geen datum vast te zetten. Uiteindelijk ga je dus of half augustus of in september eruit, geen probleem om alvast wat te laten weten, lijkt me?
Nou, eigenlijk wel. Want het loopt van de eerste van de maand t/m einde van de maand.
En toen wij er een paar jaar geleden in gingen was er ook gezeik met de vorige bewoners, die waren ook zo "makkelijk" hierin, dachten nog een maandje langer te blijven, maar dat kon niet, omdat er nieuwe huurders waren, wij dus.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 21:25:31 #18
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_114476968
quote:

Maar het enige dat je nog niet weet is de exacte datum, maar wel dat je binnenkort verhuist toch?
Dan geeft het toch niet als je dal alvast aangeeft en dat de exacte datum nog per brief volgt?
pi_114476984
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 21:24 schreef YupR het volgende:

[..]

Nou, eigenlijk wel. Want het loopt van de eerste van de maand t/m einde van de maand.
En toen wij er een paar jaar geleden in gingen was er ook gezeik met de vorige bewoners, die waren ook zo "makkelijk" hierin, dachten nog een maandje langer te blijven, maar dat kon niet, omdat er nieuwe huurders waren, wij dus.
Naja, ik zou zeggen, doe waar je je goed bij voelt. Als je op tijd je brief verstuurd dan is er verder niets aan de hand, mochten de verhuurders die brief pas 2 weken later lezen.
  Moderator vrijdag 20 juli 2012 @ 21:26:10 #20
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_114476988
Wat is nou een maandje dubbele woonlasten als je een huis gaat kopen?

Alleen maar makkelijk ook met verhuizen en eventuele verbouwingen.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 21:26:14 #21
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_114476992
quote:

Je kunt ook aangeven dat je hoogstwaarschijnlijk binnenkort weggaat, dan heb je al je rechten als huurder, en is het aan hen wat zij met die informatie doen. Je hebt er geen enkel nadeel van, en de verhuurder kan alvast rondkijken of hij andere mensen kent.
pi_114477015
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 21:25 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Maar het enige dat je nog niet weet is de exacte datum, maar wel dat je binnenkort verhuist toch?
Dan geeft het toch niet als je dal alvast aangeeft en dat de exacte datum nog per brief volgt?
Daar heb je wel gelijk in. :-) Morgen anders maar even langsgaan, als ze er nog zijn dan. Vanavond zijn ze er niet.
pi_114477026
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 21:25 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Waarom zou hij dat doen? Voor hetzelfde geldt loopt het helemaal spaak en dan kijkt verhuurder boos naar TS.

TS: Geen oude schoenen weggooien tot je nieuwe hebt, pas als je alles duidelijk hebt de boel opzeggen. Verhuurder dient zelf zorg te dragen voor het lezen van de post, desnoods stuurt hij het door naar zijn vakantieadres als het allemaal zo belangrijk voor hem is.
pi_114477077
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 21:26 schreef UIO_AMS het volgende:
Wat is nou een maandje dubbele woonlasten als je een huis gaat kopen?

Alleen maar makkelijk ook met verhuizen en eventuele verbouwingen.
Pardon? Wie zit er nu te wachten op dubbele maandlasten?
En als de overdracht plaats vind half augustus, en we huren tot eind september. Dan is het feitelijk gezien anderhalf maand lang dubbele lasten.
pi_114477097
quote:

Je maakt problemen die er niet zijn. Maak gewoon een focking praatje met de verhuurder, je bent toch niet autistisch?
  vrijdag 20 juli 2012 @ 21:29:58 #26
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_114477133
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 21:24 schreef YupR het volgende:

[..]

Dan kan je toch aangeven dat je per 1 september vetrekt?
pi_114477144
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 21:27 schreef Wokkel het volgende:
Waarom zou hij dat doen? Voor hetzelfde geldt loopt het helemaal spaak en dan kijkt verhuurder boos naar TS.
Waarom zou de verhuurder dan boos kijken? Als het spaak loopt met de koopwoning, blijft TS huren. Ik zie het probleem niet.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_114477162
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 21:28 schreef YupR het volgende:

[..]

En als de overdracht plaats vind half augustus, en we huren tot eind september. Dan is het feitelijk gezien anderhalf maand lang dubbele lasten.
Ik zou graag dubbele maandlasten betalen bij een verhuizing, als ik bijvoorbeeld moet klussen in het nieuwe huis. Je zal maar uitlopen met je klussen en in die teringbende moeten gaan zitten omdat je te schraal bent een maand langer huur te betalen terwijl je net 2.5 ton hebt neergeteld :') dan bezuinig je toch echt op de verkeerde dingen.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 21:30:45 #29
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_114477174
quote:
6s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 21:23 schreef dakpan90 het volgende:

[..]

Nogmaals, hij hoeft niet meteen langs en direct z'n huur op te zeggen. Dus wordt hij ook niet zomaar op straat gezet.
Dat sowieso, maar het officiële opzeggen moet hij zo laat mogelijk doen. Beter een maand te laat dan een maand te vroeg. Wel kan hij afspreken dat hij per x datum opzegt en eventueel nog wat losse dagen mag blijven als hij uitloopt.
pi_114477189
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 21:30 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Waarom zou de verhuurder dan boos kijken? Als het spaak loopt met de koopwoning, blijft TS huren. Ik zie het probleem niet.
Inderdaad, alleen maar behoud van huurinkomsten voor de verhuurder. Een contract met een nieuwe huurder zal niet gesloten worden voordat TS het daadwerkelijk afgesloten heeft.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 21:32:03 #31
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_114477217
quote:

[..]

TS: Geen oude schoenen weggooien tot je nieuwe hebt, pas als je alles duidelijk hebt de boel opzeggen. Verhuurder dient zelf zorg te dragen voor het lezen van de post, desnoods stuurt hij het door naar zijn vakantieadres als het allemaal zo belangrijk voor hem is.
Zoals ik het lees willen ze sowieso per 1 september weg en willen niet met dubbele maandlasten zitten..
pi_114477220
quote:

[..]

Zo redeneerde ik dus ook... ik heb liever wat meer zekerheid, voordat ik opzeg. Maar gezien de reacties hier, is dat nogal gek / ver gezocht?
  Moderator vrijdag 20 juli 2012 @ 21:32:23 #33
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_114477227
quote:
Ik heb het over één tot anderhalve maand dubbele woonlasten. Niet maanden. Ik zou dat niet erg vinden. Maar goed, ik kan niet in jouw portemonnee kijken.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_114477317
Het idee is inderdaad per 1 september eruit te zijn, maar die zekerheid hebben we nog niet, want de hypotheek is nog niet rond en de (nieuwe) gewenste overdrachtsdatum ligt nog niet vast. Genoeg onzekerheden hier dus, die over een week / anderhalve week (net voor 1 augustus) uitgesloten zijn!
  Moderator vrijdag 20 juli 2012 @ 21:35:24 #35
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_114477333
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 21:32 schreef YupR het volgende:
Zo redeneerde ik dus ook... ik heb liever wat meer zekerheid, voordat ik opzeg. Maar gezien de reacties hier, is dat nogal gek / ver gezocht?
Nogmaals, ik zeg niet dat je direct officieel op moet zeggen, maar dat je hem van je plannen op de hoogte brengt.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_114477342
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 21:32 schreef YupR het volgende:

[..]

Echte zekerheid zou een maand dubbele maandlasten betekenen, zeker als je nog moet klussen.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 21:37:14 #37
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_114477399
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 21:34 schreef YupR het volgende:
Het idee is inderdaad per 1 september eruit te zijn, maar die zekerheid hebben we nog niet, want de hypotheek is nog niet rond en de (nieuwe) gewenste overdrachtsdatum ligt nog niet vast. Genoeg onzekerheden hier dus, die over een week / anderhalve week (net voor 1 augustus) uitgesloten zijn!
Ah check :)

Nahja, gewoon een brief sturen dus (eventueel ook een mail, misschien lezen ze dat op vakantie :P) en als je bang bent voor moeilijkheden wellicht aangetekend?
pi_114477403
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 21:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Echte zekerheid zou een maand dubbele maandlasten betekenen, zeker als je nog moet klussen.
Inderdaad, dat begrijpen wij.
pi_114477473
Je staat in je recht als het niet lezen door de brief het gevolg is van een handeling van de ontvanger. In dit geval dus op vakantie gaan. Maar ik weet niet zeker of dat opgaat als je weet dat de beste man op vakantie is :P
pi_114477501
Geachte verhuurder,

Er is grote kans dat wij vanaf xx datum verhuizen naar ons pas gekochte huis.
Via deze weg attenderen wij u ervast erop dat onze huurovereenkomst binnenkort word beeindigd.

Etc etc

Iets in die geest.

Christ sake is t zo moeilijk?
pi_114477532
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 21:35 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Nogmaals, ik zeg niet dat je direct officieel op moet zeggen, maar dat je hem van je plannen op de hoogte brengt.
Waarom zou je een verhuurder van je plannen op de hoogte brengen?
Gewoon opzeggen wanneer het je uitkomt en klaar.
pi_114477541
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 21:39 schreef Tchock het volgende:
Je staat in je recht als het niet lezen door de brief het gevolg is van een handeling van de ontvanger. In dit geval dus op vakantie gaan. Maar ik weet niet zeker of dat opgaat als je weet dat de beste man op vakantie is :P
Dan mag de verhuurder bewijzen dat TS wist dat ze op vakantie waren ;)
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 21:42:40 #43
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_114477597
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 21:40 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Precies, wie zegt dat ze de carvanan daadwerkelijk hebben gezien
pi_114477607
Morgen maar even zien hoe we er dan over denken en misschien toch even langsgaan om ze tenminste op de hoogte te brengen van onze plannen, als ze dan nog niet weg zijn tenminste. En anders weet ik dat ik in m'n recht sta wat betreft een aangetekende brief (en een extra brief die we direct bij ze posten).

Ik begrijp wel dat het het meest net is om ze nu op de hoogte te brengen, maar onze situatie is nu ook niet bepaald ideaal te noemen wat dat betreft. En nee, liever geen dubbele maandlasten.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 21:44:26 #45
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_114477655
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 21:42 schreef YupR het volgende:
Morgen maar even zien hoe we er dan over denken en misschien toch even langsgaan om ze tenminste op de hoogte te brengen van onze plannen, als ze dan nog niet weg zijn tenminste. En anders weet ik dat ik in m'n recht sta wat betreft een aangetekende brief (en een extra brief die we direct bij ze posten).

Ik begrijp wel dat het het meest net is om ze nu op de hoogte te brengen, maar onze situatie is nu ook niet bepaald ideaal te noemen wat dat betreft. En nee, liever geen dubbele maandlasten.
Nee en ik begrijp nu dat er nog gewoon te veel onzekerheden zijn, dan zou ik ook gewoon even wachten (zeker als je moeilijkheden verwacht) :)
pi_114477687
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 21:42 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Precies, wie zegt dat ze de carvanan daadwerkelijk hebben gezien
Dat boeit niet, verhuurder regelt maar een zaakwaarnemer als ie op vakantie gaat.
pi_114477689
Waarom is de situatie niet ideaal om ze op te hoogte te brengen? Je kan toch gewoon zeggen dat je verhuisplannen hebt, maar nog niet alles rond is en je ze nog per brief laat weten of het doorgaat en wanneer je precies de huur opzegt.
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_114477733
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 21:40 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ja, goed punt. En dan ook nog dat hij wist dat de post niet door iemand anders gelezen werd :P
pi_114477765
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 21:42 schreef YupR het volgende:

Hoe veel hekel je ook aan de mensen hebt, als je het eerder laat weten bespaar je achteraf gezeik. En ook al heb je al het gelijk van de wereld, een geschil hier over wil je echt niet.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 21:47:13 #50
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_114477768
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 21:45 schreef Mortaxx het volgende:
Waarom is de situatie niet ideaal om ze op te hoogte te brengen? Je kan toch gewoon zeggen dat je verhuisplannen hebt, maar nog niet alles rond is en je ze nog per brief laat weten of het doorgaat en wanneer je precies de huur opzegt.
Blijkbaar verwacht TS moeilijkheden als achteraf blijkt dat het allemaal langer gaat duren.
pi_114477838
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 21:47 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Blijkbaar verwacht TS moeilijkheden als achteraf blijkt dat het allemaal langer gaat duren.
Inderdaad, als ik kijk naar hoe 't de vorige huurders is vergaan. Wilden nog een maand langer blijven, omdat de boel niet opschoot rondom hun koopwoning, maar toen hadden de verhuurders ons al gevonden als nieuwe huurders en ging 't verhaal voor hun niet door.
pi_114477921
Watvoor moeilijkheden verwacht je dan?

Als je gewoon aangeeft dat je rond aug/sep misschien gaat verhuizen kunnen ze niks doen als het niet doorgaat.
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_114477962
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 21:49 schreef YupR het volgende:

[..]

Inderdaad, als ik kijk naar hoe 't de vorige huurders is vergaan.
Gewoon je mond houden en zorgen dat de opzegbrief op tijd bezorgd is.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 21:52:50 #54
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_114477974
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 21:51 schreef Mortaxx het volgende:
Watvoor moeilijkheden verwacht je dan?

Als je gewoon aangeeft dat je rond aug/sep misschien gaat verhuizen kunnen ze niks doen als het niet doorgaat.
Nee precies, ik neem tenminste aan dat je niet mondeling kunt opzeggen?
  vrijdag 20 juli 2012 @ 21:52:52 #55
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_114477977
quote:

[..]

Inderdaad, als ik kijk naar hoe 't de vorige huurders is vergaan.
Die hadden allicht al opgezegd, er was al een overeenkomst met nieuwe huurders, dus nogal logisch dat ze eruit moesten. Anders had de verhuurder niet aan de verplichtingen kunnen voldoen.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 21:58:32 #56
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_114478184
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 21:47 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Daar lijkt het inderdaad wel op, maar tegelijkertijd wil TS weten wat zijn rechten zijn.

Al zegt hij nu dat hij DENKT op het einde van de maand op te zeggen maar doet dit vervolgens niet heeft TS het recht aan zijn kant en kan de verhuurder hem niets maken.

Al heeft de verhuurder dan over een maand 10 nieuwe huurders, zolang TS niet opgezegd heeft staat het recht aan zijn kant.

Maar goed, gewoon even melden bij verhuurder en eventueel aanbieden dat je hem even via sms laat weten als het door gaat en dat brief met opzegging is verzonden.

Dat de verhuurder een lul is wil nog niet zeggen dat je zelf ook als een lul moet gaan gedragen. :P
pi_114478676
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 21:30 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Kunnen natuurlijk verschillende redenen zijn, bijvoorbeeld.
- Verhuurder heeft wellicht mensen bereid gevonden om te huren, die zal hij moeten teleurstellen.
- Verhuurder wil wellicht de huur verhogen bij een nieuw huurcontract.
- Verhuurder heeft kosten gemaakt om nieuwe huurders te vinden.

quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 21:32 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Zoals ik het lees willen ze sowieso per 1 september weg en willen niet met dubbele maandlasten zitten..
Zover ik het lees kan het nog op genoeg punten afketsen.
quote:
Zoals het er nu uitziet, kan de overdracht v.d. koopwoning half augustus plaats vinden (nu nog september vastgelegd), maar dit wordt pas bevestigd wanneer de boel bij de notaris ligt (voor 1 augustus). Het plan is de huur op te zeggen net vóór het einde v.d. maand, omdat er dan meer bekend is rondom financiering / notaris etc. en we zeker weten dat er in augustus een overdracht gaat plaatsvinden.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 22:17:07 #58
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_114478946
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 22:10 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Zover ik het lees kan het nog op genoeg punten afketsen.

[..]

Ja, daar kwam ik ook achter :)

Maar dan nog, tenzij er niks staat over de manier van opzegging, en vaak staat er dat het schriftelijk moet, kan de verhuurder TS niet ineens houden aan een gesprek waarin TS aangeeft 1 dezer dagen te vertrekken (waarbij de precieze datum nog schriftelijk wordt medegedeeld).
pi_114479097
quote:

[..]

Inderdaad, als ik kijk naar hoe 't de vorige huurders is vergaan. Wilden nog een maand langer blijven, omdat de boel niet opschoot rondom hun koopwoning, maar toen hadden de verhuurders ons al gevonden als nieuwe huurders en ging 't verhaal voor hun niet door.
Verhuurder staat dan toch gewoon in zijn recht? Of was jij graag gebeld dat je er niet inkon, dan had je pas stampij gemaakt.

Ik vind je een huilie. Ga ff langs bij die mensen en leg het uit, dan weten ze waar ze aan toe zijn en kan je ff overleggen. Kan me niet voorstellen dat ze het een probleem vinden, of ze nu 1 sept of 1 okt een nieuw iemand erin moeten hebben zal ze jeuken.
  zaterdag 21 juli 2012 @ 00:15:25 #60
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_114484224
quote:
3s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 21:45 schreef sig000 het volgende:

[..]

Dat boeit niet, verhuurder regelt maar een zaakwaarnemer als ie op vakantie gaat.
Dit.
  zaterdag 21 juli 2012 @ 10:57:42 #61
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_114490717
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 21:52 schreef sig000 het volgende:

[..]

Gewoon je mond houden en zorgen dat de opzegbrief op tijd bezorgd is.
Precies. Dat is de procedure en je kunt daar niet mee fout gaan. In het ergste geval staat de woning eventjes leeg. Ik neem aan dat de verhuurder een bepaald percentage leegstand ingecalculeerd heeft.

Aardig doen, dat doe je als je geen kans op gezeik heb.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_114651168
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 21:20 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Onzin, alleen post van de belastingdienst en het CJIB worden geacht altijd te zijn bezorgd.

TS en alle andere 17 miljoen Piet Snotjes in dit land dienen het aangetekend te verzenden willen ze later sterker staan als het tot een escalatie komt.
Het probleem is dat wanneer je de brief aangetekend laat bezorgen, de verhuurder op vakantie is. Er kan dus niet getekend worden en dus ook niet ontvangen, de verklaring heeft de huisbaas niet bereikt ergo er is niet tijdig opgezegd. Wanneer je de brief regulier stuurt, geldt deze als ontvangen op het moment dat hij in de brievenbus ligt en is er dus wel tijdig opgezegd.

Wanneer de huisbaas verteld dat hij de brief niet ontvangen heeft wordt het een ander verhaal. In de meeste gevallen zal er reactie op de brief komen en kan ontvangst dus niet meer worden ontkend.

Of zal een aangetekende brief die niet wordt getekend ook als bereikt worden beschouwt? :@
pi_114651358
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 18:26 schreef SemperFii het volgende:

[..]

Het probleem is dat wanneer je de brief aangetekend laat bezorgen, de verhuurder op vakantie is. Er kan dus niet getekend worden en dus ook niet ontvangen, de verklaring heeft de huisbaas niet bereikt ergo er is niet tijdig opgezegd. Wanneer je de brief regulier stuurt, geldt deze als ontvangen op het moment dat hij in de brievenbus ligt en is er dus wel tijdig opgezegd.

Wanneer de huisbaas verteld dat hij de brief niet ontvangen heeft wordt het een ander verhaal. In de meeste gevallen zal er reactie op de brief komen en kan ontvangst dus niet meer worden ontkend.

Of zal een aangetekende brief die niet wordt getekend ook als bereikt worden beschouwt? :@
Komt er dan geen bericht terug dat het niet is aangekomen? Geen idee hoe die dingen werken.
pi_114651542
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 18:32 schreef Tchock het volgende:

[..]

Komt er dan geen bericht terug dat het niet is aangekomen? Geen idee hoe die dingen werken.
Hij komt waarschijnlijk inderdaad terug. Met art. 3:373BW in mijn achterhoofd vroeg ik me af of een aangetekende brief daar ook onder zou kunnen vallen.
pi_114651874
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 18:26 schreef SemperFii het volgende:
In elk geval zal de datum van het aanbieden van het poststuk aan de geaddresseerde tellen als het moment dat de opzegging is gebeurd.
pi_114652515
quote:

[..]

Vorige huurders hadden al formeel opgezegd? Want dan staat de verhuurder uiteraard in zijn recht om nieuwe huurders te zoeken en de huur per ... datum op te zeggen.

Maar als jij aangeeft dat er een verhuizing aanstaande is maar nog niet formeel opzegt, dan kan de verhuurde nog niets aan evt. opvolgers toezeggen. En eenzijdig de huur alvast opzeggen kan verhuurder ook niet zolang jullie je als goede huurders gedragen.

Dus ga het nu gewoon aankondigen. Wel zo netjes. Kan de verhuurder vast rondkijken naar belangstellenden en zodra jullie een verhuisdatum hebben maak je het formeel in orde.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_114656142
Ik heb 't inderdaad mondeling aangegeven bij de verhuurder. En gezegd dat we waarschijnlijk eind augustus vertrekken, maar dat dit ook een maandje langer kan duren, maar dat ik pas meer weet in de tijd dat zij op vakantie zijn, snapte de verhuurder en vond dat geen probleem. Inmiddels is de verhuurder op vakantie en zal ik de brief 30 juli aanbieden bij het postkantoor om aangetekend te verzenden. Daarnaast gooi ik persoonlijk ook een "gewone" brief (met datum) in de bus.

Daarmee moet ik toch wel verzekerd zijn van een juiste opzegging, lijkt me.
pi_114662382
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 21:14 schreef YupR het volgende:
Nu zien we vanavond opeens bij de verhuurders een caravan voor de deur staan. Zij gaan dus op vakantie, hier hebben ze verder niets over gezegd. Nu is mijn vraag. Als wij voor het einde van de maand een aangetekende brief verzenden met daarin onze opzegging, staan wij dan in ons recht? Ondanks dat de verhuurders de brief mogelijk pas half augustus bijvoorbeeld kunnen lezen?
Ja hoor. Dat is dan een omstandigheid die voor hun rekening komt (artikel 3:37 BW). Vaste jurisprudentie is dat je dan maar iemand moet inschakelen om je post te controleren terwijl je op vakantie bent. Is wel vaker discussie over geweest, kan bijv. bij stuiting van verjaring namelijk op de dag nauwkeurig komen. Je zou het, om het helemaal mooi te maken, nog even een kopie per email kunnen doen of per sms een samenvatting.

Wat natuurlijk niet aangaat, is als je weet dat iemand feitelijk niet op zijn gba-adres woont, en je kan degene prima ergens anders bereiken want je weet dat hij bijv. ergens anders in Nederland woont, dan toch naar het gba-adres te sturen. Zie je bijvoorbeeld bij scheidingen nog wel eens voorbijkomen.

quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 20:45 schreef YupR het volgende:. Inmiddels is de verhuurder op vakantie en zal ik de brief 30 juli aanbieden bij het postkantoor om aangetekend te verzenden.
Let wel dat als je vóór 1 augustus moet opzeggen, de brief vóór 1 augustus op zijn adres aangeboden moet zijn (dat hij hem dan later pas ophaalt is zijn probleem). Dat blijkt uit de rapportage die je bij post.nl kunt (en moet, en bewaren!) downloaden. Als je het op 30 juli pas verzendt, ben je wellicht te laat.

[ Bericht 16% gewijzigd door Sessy op 25-07-2012 23:08:13 ]
  donderdag 26 juli 2012 @ 10:48:02 #69
335938 tuurke77
Annuncio vobis gaudium magnum
pi_114674310
Anders vragen wat hun vakantie-adres is, kun je altijd met een Telegram opzeggen! Is wel beetje oubollig, maar bestaat nog steeds en is rechtsgeldig!!!
  donderdag 26 juli 2012 @ 13:19:29 #70
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_114678774
quote:

[..]

Je hoeft niet op te knappen of te verbouwen?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 26 juli 2012 @ 13:36:32 #71
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_114679292
Staat er nog iets specifieks in de huurovereenkomst over het opzeggen?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_114690172
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 10:48 schreef tuurke77 het volgende:
Anders vragen wat hun vakantie-adres is, kun je altijd met een Telegram opzeggen! Is wel beetje oubollig, maar bestaat nog steeds en is rechtsgeldig!!!
Hahahahahha oh dat lijkt me hilarisch!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')