abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114472349
Hallo fokkers.

Ik heb vandaag mijn pensioenoverzicht gekregen waarin staat dat mijn pensioen beeindigd is . Ik bouw al sinds 2002 pensioen op.
Ik heb per 1 maart onstslag genomen bij mijn oude werkgever(Ziekenhuis) Ik ben verpleegkundige. En ben toen gaan werken voor een ander ziekenhuis als verpleegkundige.
rond eind april heb ik op mijnpfwz gekeken en daar zag ik dat mijn oude werkgever nog op mijn overzichtlijst stond tot heden. mijn nieuwe baas niet. Ik had toen gebeld met p&o nieuwe werkgever die zeiden kijk vlgde maand nogmaal, het duurt altijd even voordat zoiets ingang word gezet. Begin juli hetzelfde, ondertussen betaal ik wel pensioenpremie bij mijn nieuwe werkgever.
P&o gebeld die zeiden neem contact op met oude werkgever. Oude werkgever zei dat gaat automatisch maar ze gaan ernaar kijken.

Vandaag dus een pensioenoverzicht gekregen waarin staat dat het beindigd is.
Dit maakt mij ontzettend bang. Ik wil dat mijn pensioen doorgaat. Ik ga natuurlijk contact opnemen met mijn huidige werkgever. Maar kan dit nog goedkomen en mag dat zomaar zonder dat ik daarvan wist. ik heb altijd fultime gewerkt en nooit een uitkering gehad.

Ik hoor graag van jullie,
  vrijdag 20 juli 2012 @ 19:28:06 #2
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114472663
Wat betekent 'vlgde' ?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 20 juli 2012 @ 19:33:06 #3
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_114472843
Bel eens met het betreffende pensioenfonds.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_114472919
Ik was pas om 18:00 thuis kreeg niemand meer te pakken. Weet iemand iets over pensioenen.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 19:37:11 #5
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_114472979
Ja. Je oude werkgever heeft je, terecht, afgemeld. De nieuwe werkgever moet je weer aanmelden en zal dat allicht ook gedaan hebben. De enige die met zekerheid kan zeggen of dat goed gegaan is, is het pensioenfonds. Waarom de huidige werkgever zegt dat je met de oude werkgever moet bellen, dat is me een raadsel.
pi_114473406
Hoi angel,

maar dit kan dus nog goedkomen met behoud van mijn pensioenopbouw?
pi_114473435
Ja hoor.
pi_114473466
echt?
pi_114473574
De opbouw stopte op de dag dat je uit dienst ging en ging door toen je elders in dienst kwam. Wat is nou het probleem? *paniek*peeuw*peeuw*
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_114473648
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 19:54 schreef Five_Horizons het volgende:
De opbouw stopte op de dag dat je uit dienst ging en ging door toen je elders in dienst kwam. Wat is nou het probleem? *paniek*peeuw*peeuw*
Dat dus.
pi_114473657
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  vrijdag 20 juli 2012 @ 19:57:59 #12
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_114473676
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 19:54 schreef Five_Horizons het volgende:
Het probleem is dat het pensioenfonds in het overzicht nog niet verwerkt heeft dat TS weer deelneemt.

Een groter probleem lijkt me overigens de dekkingsgraad van 92% (PFZW zal wel het fonds zijn waar we het over hebben) en het niet afdekken van de hogere levensverwachting. En op termijn een kleinere beroepsbevolking en grotere groep gepensioneerden. Dat gaat natuurlijk veel meer gevolgen hebben voor deelnemers dan eventueel een maandje minder pensioen opbouwen.
pi_114473767
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 19:57 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Het probleem is dat het pensioenfonds in het overzicht nog niet verwerkt heeft dat TS weer deelneemt.

Ik snap dat TS dat denkt, maar ik begrijp niet dat TS niet snapt dat dat soort dingen gewoon tijd nodig hebben. De paniek begrijp ik niet, zeg maar...
pi_114473803
In het verleden ben ik ook overgestapt naar een ander werkgever , maar toen kreeg ik niet een brief pensioen beindigd. Ik kreeg een brief met huidige werkgever (overzichtslijst). Normaal toch dat ik daarvan schrik. Op mijn salris kun je zien dat april, mei, juni ,( juli ) pensioenpremie heb betaalt. Kan dat dienen als bewijs.mocht het allemaal niet soepel verlopen.
pi_114474002
Het komt allemaal echt wel goed...
pi_114474008
Echt?
pi_114474018
Ja, echt.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 20:07:26 #18
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_114474052
Ik ben in 2009 bij PFZW uitgeschreven en in oktober 2011 weer ingeschreven. Pas nadat ik weer aangemeld was, heb ik van PFZW post ontvangen dat ik, na beëindigen van het dienstverband in 2009, uitgeschreven ben.

In oktober 2011 heb ik pensioenoverdracht aangevraagd. Door de lage dekkingsgraad niet mogelijk, maar uiteraard binnen 6 maanden wel aangevraagd. Ik zou daar een bevestiging van moeten krijgen, maar die heb ik nooit gezien. Toen ik erover belde, zou die nog eens toegestuurd worden, maar tot op heden heb ik die toegezegde brief niet ontvangen.

Administratief zijn ze volgens mij gewoon niet zo vlot daar.
pi_114474063
Oke bedankt , ik ga erachter aan.

Groetjes.
pi_114474094
Sowieso tegen de tijd dat je met pensioen mag zijn al die fondsen allang falliet.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_114474113
ja, ik zit bij pggm nooit iets vreemd met ze meegemaakt. maar goed hopelijk komt het goed.

Groetjes .
pi_114474158
hahaha :) inderdaad, ach ja niets aan te doen.
pi_114474702
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 20:10 schreef dwergje28 het volgende:
hahaha :) inderdaad, ach ja niets aan te doen.
Echt?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_114475272
Gewoon 40 jaar lang zelf een derde deel van het verschil tussen maandsalaris en AOW-uitkering apart leggen. Vervolgens 20 jaar lang het dubbele opnemen uit de gecreëerde spaarpot. Blijft het inkomen 60 jaar hetzelfde. Alles wat daarnaast overblijft uit de pensioenfondsen ( :') _!) is dan mooi meegenomen.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 20:46:11 #25
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_114475393
Jij neemt dus aan dat er tegen die tijd nog AOW is? Ik geef het pensioenstelsel nog meer kans dan de AOW.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')