Ik heb nog oud brood. en 2 eieren.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 17:37 schreef nickrongen het volgende:
Begin nu toch aardig hongerig te worden.
Zo maar eens ff mijn moeder bellen of ik daar kan eten.
Ik kan iig vandaag nog eten. En van dat oude brood morgen ook nog wel. Denk ik. Roken wordt wel een probleem.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 17:38 schreef nickrongen het volgende:
ik heb helemaal niks meer.
wordt een leuk weekend.
Dat laatste sowieso.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 17:38 schreef Wes_FR het volgende:
Ik zit al een paar dagen zonder eten dus nog een paar uurtjes moet ook wel kunnen.Ben wel in een onmiskenbaar woeste stemming.
Mijn rabo ook nog niet. Heb net gecheckt.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 17:53 schreef Carmy het volgende:
Mijn rabo is binnen! Rabo van mn huisgenoot nog niet..
+1quote:Op vrijdag 20 juli 2012 17:53 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Mijn rabo ook nog niet. Heb net gecheckt.
Heb je ABN?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 17:55 schreef nickrongen het volgende:
binnen. belastingterugave 2011 ook gestort.
ben weer bijna 600 euro rijker.
daar moet op gedronken worden.
Heb net een oude boterham met kaas weggewerkt.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 18:03 schreef Wes_FR het volgende:
ABN zojuist binnen.. eet smakelijk iedereen.
Bij mij nog niet..quote:Op vrijdag 20 juli 2012 18:03 schreef Wes_FR het volgende:
ABN zojuist binnen.. eet smakelijk iedereen.
Wat maakt het uit dat ABN binnen is? Je maakt toch zo veel winst met je spelletje op internet, iets van 10 euro naar 4 nullen in 3 dagen?quote:
Ik heb het nog steeds niet.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:49 schreef Nemephis het volgende:
Meer mensen geen toeslagen ontvangen vandaag?
Stufi komt morgen pas kerel.quote:Op maandag 23 juli 2012 17:07 schreef Dennisweb het volgende:
Nog steeds niets ontvangen van DUO. Belastingdienst is er wel. ABN Amro komt later omdat de koppeling tussen DUO en ABN mislukt is. ABN had storing van de week, daardoor zijn heel wat transacties mislukt.
Volgens mij gaat het over de zorgtoeslag.quote:
Sinds wanneer betaalt de DUO de zorgtoeslag?quote:Op maandag 23 juli 2012 17:35 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het over de zorgtoeslag.
sins gistere hebbe ge nie niewes gekekequote:Op maandag 23 juli 2012 23:44 schreef o.us het volgende:
[..]
Sinds wanneer betaalt de DUO de zorgtoeslag?
Misschien moet je leren beter te budgetteren, dan heb je daar geen last van.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 13:25 schreef zyntex het volgende:
eerst die focking zorgtoeslag veel te laat en nu die stufi ik word helemaal para hiervan
Ik zou eens inloggen bij DUO, kijken wat het bedrag zou moeten zijn. Denk niet dat het aan je bank ligt, die gaan heus niet van jouw stufi snoepenquote:Op dinsdag 24 juli 2012 18:37 schreef Jongentje. het volgende:
Heb veel te weinig studiefinanciering gekregen, zit bij ABN.
Heeft er iemand hier wel eens last van gehad?
Waarschijnlijk tot een uur of 4.quote:Op maandag 20 augustus 2012 10:23 schreef zyntex het volgende:
abn nog niet zoals verwacht, ben benieuwd hoelang ik het vandaag zonder eten moet doen
Tip: Leg als je je geld binnen hebt even 10 euro opzij. Doe het zelf ook en moet zeggen dat ik het vaak genoeg nodig heb gehad eind van de maand.quote:Op maandag 20 augustus 2012 10:23 schreef zyntex het volgende:
abn nog niet zoals verwacht, ben benieuwd hoelang ik het vandaag zonder eten moet doen
Jij zat vorige maand toch ook al zonder eten op de uitbetalingsdag?quote:Op maandag 20 augustus 2012 10:23 schreef zyntex het volgende:
quote:Op maandag 20 augustus 2012 10:23 schreef zyntex het volgende:
quote:
geld gaat op de grote hoopquote:Op maandag 20 augustus 2012 22:28 schreef Snoepje5 het volgende:
![]()
Gebruik het waarvoor het nodig is: het betalen van je studiekosten.
En leer met geld om te gaan.
Vroeg, hier rabo en nog niksquote:
Media Markt is tot 22uur openquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 10:55 schreef ilaurens het volgende:
Ik nog niet, Hopelijk krijg ik snel stufi binnen omdat ik nog een laptop moet kopen. En laat binnenkomende geld helpt ook niet.
@Rabobank
Hehe, Inderdaad maar mediamarkt heeft niet altijd de laptop die je wilt. + ik wil geen 1366x768 laptop omdat je dan pixels kan zien op text. Wil een FULL HD scherm dusquote:
Okquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 12:23 schreef ilaurens het volgende:
[..]
Hehe, Inderdaad maar mediamarkt heeft niet altijd de laptop die je wilt. + ik wil geen 1366x768 laptop omdat je dan pixels kan zien op text. Wil een FULL HD scherm dus
+ bijna alle laptops zijn uitverkocht. *CRY*
En geld is binnen*![]()
boete?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 12:56 schreef Sylvana het volgende:
De eerste keer dat ik 200 euro minder stufi krijgMaar het is wel binnen
Ow.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 13:29 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Nee, van HBO naar MBO overgestapt (vanwege langstudeerboete)
De langstudeerboete krijg je als je langer dan 5 jaar op het HBO of WO studeert. Maar als je eerst een HBO-studie doet, krijg je dus na 1 jaar op het WO ook de boete. Of als je eerst 2 jaar een studie doet en dan naar een andere studie overstapt, krijg je in je 3e jaar van je tweede studie die boete.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 13:30 schreef koelants het volgende:
[..]
Ow.
Langstudeerboete, is dat nu een boete omdat je 2 jaar langer over een studie doet dan normaal?
aha, 't is me duidelijkquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 13:32 schreef Sylvana het volgende:
[..]
De langstudeerboete krijg je als je langer dan 5 jaar op het HBO of WO studeert. Maar als je eerst een HBO-studie doet, krijg je dus na 1 jaar op het WO ook de boete. Of als je eerst 2 jaar een studie doet en dan naar een andere studie overstapt, krijg je in je 3e jaar van je tweede studie die boete.
Idd, er is geen tijd meer voor verkeerde studiekeuzes, bestuursjaren, reizen oid, gewoon iedereen met 4 jaar hetzelfde diploma en cv.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 13:35 schreef koelants het volgende:
Je moet dus gewoon in 1 ruk je studie halen, anders vinden ze je dom en domme mensen moeten nu eenmaal gekort worden zoals ook in het arbeidsleven gebeurt?
Belachelijk.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 13:37 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Idd, er is geen tijd meer voor verkeerde studiekeuzes, bestuursjaren, reizen oid, gewoon iedereen met 4 jaar hetzelfde diploma en cv.
Of als je er na 3 maanden achter komt dat het niet de goede keuze is geweest, en vervolgens 1 jaar uitloopt op je nieuwe opleiding.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 13:32 schreef Sylvana het volgende:
[..]
De langstudeerboete krijg je als je langer dan 5 jaar op het HBO of WO studeert. Maar als je eerst een HBO-studie doet, krijg je dus na 1 jaar op het WO ook de boete. Of als je eerst 2 jaar een studie doet en dan naar een andere studie overstapt, krijg je in je 3e jaar van je tweede studie die boete.
Ik heb het allang binnen iig bij de Rabo. Heb je er nog wel recht op?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 18:34 schreef Blistering het volgende:
Ben ik de enige rabo klant die nog niets binnen heeft?
Zeker! Het is zelfs overgemaakt volgens m'n OCWDUO-account.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 18:45 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ik heb het allang binnen iig bij de Rabo. Heb je er nog wel recht op?
Ik heb ING en heb het ook nog niet. Zojuist met DUO gebeld en die vertelden me dat het waarschijnlijk maandag gaat worden.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 18:51 schreef Dennisweb het volgende:
Nog niet. Volgens @DUOStudent (twitter) is het allemaal de schuld van de Rabobank ABN Amro
Ja, je kunt er niet vroeg genoeg bij zijn.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 19:01 schreef De_Dakgoot het volgende:
Heeft het zin om de hele meute voor stufi en duo al 4 maanden van te voren aan te vragen?
Ach, ja, waarom ook niet.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 18:55 schreef Juminelle het volgende:
[..]
Ik heb ING en heb het ook nog niet. Zojuist met DUO gebeld en die vertelden me dat het waarschijnlijk maandag gaat worden.
200 minder!?!?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 12:56 schreef Sylvana het volgende:
De eerste keer dat ik 200 euro minder stufi krijgMaar het is wel binnen
Ja als je thuiswoont en alleen basisbeurs krijgt heb je niet veel. Ik had basisbeurs+aanvullende beurs+lening+ collegegeldkrediet. Totaal 940 euro. Nu op het mbo basisbeurs+aanvullende beurs+lening. Bedragen zijn daar lager, nu totaal 740 euro.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 12:09 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
200 minder!?!?
wtf hoeveel kreeg je eerst dan, ik doe HBO en krijg maar 90 euro of zo xD
Heb je dat ook allemaal nodig?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 12:22 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ja als je thuiswoont en alleen basisbeurs krijgt heb je niet veel. Ik had basisbeurs+aanvullende beurs+lening+ collegegeldkrediet. Totaal 940 euro. Nu op het mbo basisbeurs+aanvullende beurs+lening. Bedragen zijn daar lager, nu totaal 740 euro.
Ik krijg wel zorgtoeslag, maar woon samen met mijn vriend in een koopappartement en ik heb verder geen inkomen (kan wegens omstandigheden niet werken naast studie) Dus ja ik heb het allemaal nodig, anders nam ik die leningen natuurlijk nietquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 12:24 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Heb je dat ook allemaal nodig?
Want je krijgt vast ook 70 euro zorgverzekering = 1010 en als je huurt waarschijnlijk ook huurtoeslag.
Geef je echt zoveel uit?
12 x 1010 = 12120 - 1700 - 300 = 10120 houd je over na de kosten voor je studie.
En voor vervroer krijg je een OV chipkaart.
quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 21:41 schreef johnson555 het volgende:
Sommige mensen kunne nie omgaan met geld, komen ze hier huilen dat het 1 minuut te laatzielig zulke mensen
Vooral op twitter is het helemaal erg http://twitter.com/Duostudent![]()
![]()
![]()
Als je je inschrijft dan is het vaak pas het daaropvolgende nieuwe kwartaal.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 21:54 schreef Juminelle het volgende:
[..]Snelle aanname dit.
Ik heb het nog steeds niet overigens.
In laten loggen bij DUO?quote:Op maandag 27 augustus 2012 09:55 schreef Noppie2000 het volgende:
Vriendin nog steeds geen stufi, komt vandaag dan ofzo?
Bellen, bij stond het gistermorgen al op de Rabobank.quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:41 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Nog niets ontvangen, ook Rabobank. Nu probeer ik bij Duo in te loggen en wacht ik alweer vijf minuten op de toegangscode
Anybody? Anders moet ik maar ff DUO bellen.quote:Op maandag 24 september 2012 21:00 schreef Your_honor het volgende:
Even een vraagje, ik ben een 1-jarige MSc student die bijna afgestudeerd is, maar nog even een aantal maandjes langer uittrekt voor zijn scriptie. Ik wil in December afstuderen, en heb nu die brief gekregen dat ik geen recht meer heb op OV vervoer vanaf Oktober, mits ik een nul-lening invoer. Dat was niet mijn plan, maar moet ik dus naar zo'n NS automaat om het dan stop te zetten? Of gaat het automatisch over tot een 40% kortingskaart? Verder allemaal niet zo'n probleem, gezien ik toch niet veel zal reizen, maar wil een boete krijgen omdat ik me ergens niet heb afgezegd..
Lijkt me een goed planquote:Op woensdag 26 september 2012 22:33 schreef Your_honor het volgende:
[..]
Anybody? Anders moet ik maar ff DUO bellen.
DUO bellen is zelden een goed plan. Kon me niet voorstellen dat er niet iemand was met dezelfde issues, een mogelijk verlopen OV kaart waarvan je niet zeker weet of je hem zelf moet uitschakelen of dat dat automatisch gaat etc.quote:
Niks gaat automatischquote:Op maandag 24 september 2012 21:00 schreef Your_honor het volgende:
Even een vraagje, ik ben een 1-jarige MSc student die bijna afgestudeerd is, maar nog even een aantal maandjes langer uittrekt voor zijn scriptie. Ik wil in December afstuderen, en heb nu die brief gekregen dat ik geen recht meer heb op OV vervoer vanaf Oktober, mits ik een nul-lening invoer. Dat was niet mijn plan, maar moet ik dus naar zo'n NS automaat om het dan stop te zetten? Of gaat het automatisch over tot een 40% kortingskaart? Verder allemaal niet zo'n probleem, gezien ik toch niet veel zal reizen, maar wil een boete krijgen omdat ik me ergens niet heb afgezegd..
Terechte klachtquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 14:03 schreef zyntex het volgende:
SJONGE JONGE
dacht dat gistere die zorgtoeslag kwam maar nu zit ik zonder doekoes
helemaal wachten tot maandag
Geld is meestal niet op rond die datumquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 14:51 schreef boem-dikkie het volgende:
Jongens hoelang krijgen jullie al zorgtoeslag? Het is nog nooit vóór 't weekend gekomen als de 20e op zaterdag of zondag valt.
En stufi is 24e btwquote:Op maandag 22 oktober 2012 13:32 schreef drumstickNL het volgende:
die krijg ik al een tijdje niet meer; zal er eens achteraan bellen.
Misschien een cursus omgaan met geld volgen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 14:03 schreef zyntex het volgende:
SJONGE JONGE
dacht dat gistere die zorgtoeslag kwam maar nu zit ik zonder doekoes
helemaal wachten tot maandag
Alleen als die cursus gratis is, Zyntex klaagt elke maand over het gebrek aan geld. Maar elke maand haalt hij eerst bier als de toeslag binnen isquote:Op maandag 22 oktober 2012 13:53 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Misschien een cursus omgaan met geld volgen.
Nee, maar komt gewoon morgenquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:15 schreef Unfckingtitled het volgende:
Hms, ik heb helemaal geen mail gehad over de uitbetaling van mn stufi. Die krijg ik normaal elke maand. Hebben jullie deze wel gehad?
Mja daar ging ik ook wel van uit, maar omdat ik een paar dagen terug ook een bericht van duo had gekregen, welke ik nog niet gelezen heb en ik me niet kan inloggen op Digid dacht ik ff fuck nee tochquote:
Dat bericht gaat over je stufi 2013.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:30 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
Mja daar ging ik ook wel van uit, maar omdat ik een paar dagen terug ook een bericht van duo had gekregen, welke ik nog niet gelezen heb en ik me niet kan inloggen op Digid dacht ik ff fuck nee toch
neequote:Op woensdag 24 oktober 2012 09:28 schreef Lange22 het volgende:
En het wachten is weer begonnen, iemand die het al heeft van de ING?
DE mail zie ik nu in mijn ongewenste mail map staan van gistermiddagquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 12:30 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
Mja daar ging ik ook wel van uit, maar omdat ik een paar dagen terug ook een bericht van duo had gekregen, welke ik nog niet gelezen heb en ik me niet kan inloggen op Digid dacht ik ff fuck nee toch
Ah thanks! Echt zo raar, kon me gisteren gewoon niet inloggenquote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:29 schreef Srink het volgende:
[..]
Dat bericht gaat over je stufi 2013.![]()
Overigens, waar zou ik mijn email kunnen veranderen daar bij DUO? Schijnbaar is dat bijna onmogelijk.
Ik kreeg hem inderdaad ook rond 16u binnenquote:Op woensdag 24 oktober 2012 10:32 schreef lynda het volgende:
[..]
DE mail zie ik nu in mijn ongewenste mail map staan van gistermiddag
quote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:21 schreef Bananenman het volgende:
Hier ook binnen, we kunnen weer naar de kroeg vanavond!
ING is altijd vroeg, de rest volgt later op de dag, behalve als de toeslag(en) op maandag komenquote:
klopt, ik wacht op Raboquote:Op dinsdag 20 november 2012 10:29 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
ING is altijd vroeg, de rest volgt later op de dag, behalve als de toeslag(en) op maandag komen
Sorry hoor, maar waarom maak jij je druk waar de rest zich druk overmaakt? ^^quote:Op dinsdag 20 november 2012 12:17 schreef BundyChen het volgende:
Sorry hoor maar maken jullie je daadwerkelijk druk wanneer dat binnenkomt? Het gaat toch op aan je zorgverzekering, dus het is niet alsof je er wat leuks van kan doen..
quote:Op dinsdag 20 november 2012 12:19 schreef Overmaze het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar waarom maak jij je druk waar de rest zich druk overmaakt? ^^
Niet dat ik het zo erg nodig heb, maar het komt wel mooi uit.
Ik zag dit topic gewoon en vraag me gewoon iets af. Dat is wat anders dan drukmaken, wat de rest hier wel doet want ik zie allemaal posts van: heb je het al? ja 7 uur stond t al op ING! ja abn is langzaam etc etcquote:Op dinsdag 20 november 2012 12:19 schreef Overmaze het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar waarom maak jij je druk waar de rest zich druk overmaakt? ^^
Niet dat ik het zo erg nodig heb, maar het komt wel mooi uit.
tja, als je even verder terug leest zie je dat er al meer wezens als jij deze vraag hebben gesteld, en had je ook de antwoorden hierop kunnen lezen. maar gelukkig zijn er ook goede burgers, zoals jij, die aan het eind van de maand altijd nog voldoende centen in de knip hebben!quote:Op dinsdag 20 november 2012 12:21 schreef BundyChen het volgende:
[..]
[..]
Ik zag dit topic gewoon en vraag me gewoon iets af. Dat is wat anders dan drukmaken, wat de rest hier wel doet want ik zie allemaal posts van: heb je het al? ja 7 uur stond t al op ING! ja abn is langzaam etc etc
Dan vraag ik me altijd af waar dat dan zo mooi voor kan uitkomen? Of heeft iedereen hier al z'n spaargeld, stufi en salaris al op en moet je deze 3/4 dagen leven van je zorgtoeslag om 't daarna weer in te leveren aan je verzekering? Iets ontgaat me gewoon
Wat een onzin ik ga er zo snoep en peuken van halen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 12:17 schreef BundyChen het volgende:
Sorry hoor maar maken jullie je daadwerkelijk druk wanneer dat binnenkomt? Het gaat toch op aan je zorgverzekering, dus het is niet alsof je er wat leuks van kan doen..
geniet er dan extra van!quote:Op dinsdag 20 november 2012 12:32 schreef Guidetti het volgende:
Mijn laatste keer huurtoeslag en zorgtoeslag![]()
Rabo nog niet binnen.
Ik ga toch niet 69 topics doornemen voor zo een simpele vraagquote:Op dinsdag 20 november 2012 12:26 schreef BullitJunky het volgende:
[..]
tja, als je even verder terug leest zie je dat er al meer wezens als jij deze vraag hebben gesteld, en had je ook de antwoorden hierop kunnen lezen. maar gelukkig zijn er ook goede burgers, zoals jij, die aan het eind van de maand altijd nog voldoende centen in de knip hebben!
van die 70 euro kan je toch weer 3 dagen eten...en het voelt gewoon beter om 70 euro te hebben dan 50 centquote:Op dinsdag 20 november 2012 13:36 schreef BundyChen het volgende:
[..]
Ik ga toch niet 69 topics doornemen voor zo een simpele vraag![]()
Nee ook ik heb zeker niet altijd voldoende eind vd maand maar ik zie het nut niet van 3 dagen 70 euro te hebben.
Wat eet jij in 3 dagen dat het 70 euro kost?quote:Op dinsdag 20 november 2012 13:41 schreef BullitJunky het volgende:
[..]
van die 70 euro kan je toch weer 3 dagen eten...en het voelt gewoon beter om 70 euro te hebben dan 50 cent
haha niets, maar BundyChen wist niet wat je in drie dagen aan 70 euro kon hebben... BTW, daar eet ik doorgaans minimaal een week van.quote:Op dinsdag 20 november 2012 15:47 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
[..]
Wat eet jij in 3 dagen dat het 70 euro kost?
Oh, ik dacht al, van 70 euro eet ik ook wel meer dan 3 dagenquote:Op dinsdag 20 november 2012 15:48 schreef BullitJunky het volgende:
[..]
haha niets, maar BundyChen wist niet wat je in drie dagen aan 70 euro kon hebben... BTW, daar eet ik doorgaans minimaal een week van.
daar kan je wel 3000 pannenkoeken van eten ;bquote:Op dinsdag 20 november 2012 15:49 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
[..]
Oh, ik dacht al, van 70 euro eet ik ook wel meer dan 3 dagen
Of 175 kilo patat kopen bij de LIDLquote:Op dinsdag 20 november 2012 15:51 schreef BullitJunky het volgende:
[..]
daar kan je wel 3000 pannenkoeken van eten ;b
quote:Op vrijdag 23 november 2012 10:10 schreef mooileve het volgende:
Vandaag is de grote dag!! Eerste keer geleend in ruim 3 jaar, gelijk maar tot de max. Komaannn gratis geld xD
gratis geldquote:Op vrijdag 23 november 2012 10:10 schreef mooileve het volgende:
Vandaag is de grote dag!! Eerste keer geleend in ruim 3 jaar, gelijk maar tot de max. Komaannn gratis geld xD
Is toch mooi 20 euro winst per maand;)quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:07 schreef ArnosL het volgende:
Zorgtoeslag gaat volgend jaar naar maximaal ¤88![]()
Hier kun je een berekening maken van de hoogte van de zorgtoeslag die gaat krijgen.
Ik krijg meer dan 800 money gaat goed als je op max zetquote:Op dinsdag 4 december 2012 22:13 schreef elby1988 het volgende:
[..]
Is toch mooi 20 euro winst per maand;)
Huurtoeslag iig niet, rabo hier.quote:Op donderdag 20 december 2012 12:45 schreef JanvanApeldoorn het volgende:
Dag mensen iemand zijn zorgtoeslag al binnen?
Dat is de nieuwe berekening voor 2013. Als het goed is zou je daar een brief over gehad moeten hebben.quote:Op donderdag 20 december 2012 14:08 schreef duo-penotti het volgende:
Vorige maand ontving ik ¤70 zorgtoeslag. En vandaag ¤88 .... waarom krijg ik ineens ¤18 meer ?
Stel je eens voor ja, dat je wel een paar uurtjes extra moet wachten. Enige geld wat je hebt zeker?quote:Op donderdag 20 december 2012 12:58 schreef JanvanApeldoorn het volgende:
ING wel natuurlijk, die achterlijke ABN van mij doet het wss vanmiddag pas om 5 uur ik word hier zo moe van..
Nope geen mail gehad, het is wel overgemaakt volgens duo, staat er alleen nog niet opquote:Op vrijdag 21 december 2012 12:03 schreef Straatcommando. het volgende:
Hebben jullie wel het mailtje gehad?
Thanks. Ik heb ook geen mail gehad, maar volgens duo is het inderdaad overgemaakt. Zal posten wanneer ik het heb (sns bank)quote:Op vrijdag 21 december 2012 12:05 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Nope geen mail gehad, het is wel overgemaakt volgens duo, staat er alleen nog niet op
Daar zat ik gisteren dus ook aan te denken ; heeft dat niet iets met het verhoogde eigen risico te maken?quote:Op vrijdag 21 december 2012 12:20 schreef Snoepje5 het volgende:
Weet iemand waarom de zorgtoeslag hoger is?
In 2012 kreeg ik bijv 850¤ toeslag, nu 1060¤
Ik klaag niet, maar toch vreemd? Want volgens mij ga ik niet meer betalen.
Vandaagquote:
Waarom heb je studiefinanciering dan als je je zelf kunt redden? Laat het dan stoppen gewoon.quote:Op vrijdag 21 december 2012 15:14 schreef Snoepje5 het volgende:
Geen idee of het binnen is, en boeit me ook vrij weinig. Al is het over 10 dagen binnen.
quote:Op vrijdag 21 december 2012 15:25 schreef Yea het volgende:
[..]
Waarom heb je studiefinanciering dan als je je zelf kunt redden? Laat het dan stoppen gewoon.
Gratis geld als je je diploma haalt jongequote:Op vrijdag 21 december 2012 15:25 schreef Yea het volgende:
[..]
Waarom heb je studiefinanciering dan als je je zelf kunt redden? Laat het dan stoppen gewoon.
Omdat ik ook gewoon voor mijn studie moet betalen?quote:Op vrijdag 21 december 2012 15:25 schreef Yea het volgende:
[..]
Jij woont zeker nog thuis?quote:Op vrijdag 21 december 2012 16:00 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Omdat ik ook gewoon voor mijn studie moet betalen?
Als ik toch 95¤ + 69¤ per maand ontvang om mijn studie te financieren van 160 euro per maand, ga ik die 95 euro studiefinanciering toch niet stopzetten..
Het maakt mij niks uit als die 95 euro een dag of 10 later komt, of zelfs een maand later. Dat ik zelf genoeg verdien betekent niet dat ik mijn financiering maar moet stopzetten
Idem dito voor de zorgtoeslag, als ik er recht op heb dan neem ik 'm gewoon ondanks dat ik me ook wel zonder deze 1060 euro toeslag per jaar red...
Ik wil niet generaliseren, maar iedereen die niet kan wachten totdat de studiefinanciering binnen is, geeft het gelijk weer uit aan zooi.
Zooi zoals.. huur? Zorgverzekering? Andere rekeningen?quote:Op vrijdag 21 december 2012 16:00 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Ik wil niet generaliseren, maar iedereen die niet kan wachten totdat de studiefinanciering binnen is, geeft het gelijk weer uit aan zooi.
Dan krijg je een uitwonende beurs wat zo ongeveer je hele huur al dekt.quote:Op vrijdag 21 december 2012 16:26 schreef BGTes het volgende:
[..]
Zooi zoals.. huur? Zorgverzekering? Andere rekeningen?
Met die 290 euro?quote:Op vrijdag 21 december 2012 16:27 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Dan krijg je een uitwonende beurs wat zo ongeveer je hele huur al dekt.
Als je afhankelijk bent van je studifinanciering om in je maandelijkse voorzieningen te voorzien denk ik dat er iets mis is.quote:Op vrijdag 21 december 2012 16:29 schreef BGTes het volgende:
[..]
Met die 290 euro?Was het maar zo'n feest. Daarbij is huur niet de enige vaste last van de maand.
Jij bent behoorlijk wereldvreemd, niet iedereen kan of wil thuis blijven wonen. Of ga jij elke dag van Arnhem naar Amsterdam pendelen, om maar een voorbeeldje te noemen.quote:Op vrijdag 21 december 2012 17:02 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Als je afhankelijk bent van je studifinanciering om in je maandelijkse voorzieningen te voorzien denk ik dat er iets mis is.
Je (iemand) huurt toch geen huis/kamer met de gedachte dat je maandelijks 150 euro studifinanciering krijgt? Die krijg je immers maar een jaartje of 4 en stopt daarna. Dat zou betekenen dat je daarna per direct een baan moet hebben om in je maandelijkse kosten te voorzien omdat je geen studifinanciering meer krijgt.
Dit dus.quote:Op vrijdag 21 december 2012 17:07 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Jij bent behoorlijk wereldvreemd, niet iedereen kan of wil thuis blijven wonen. Of ga jij elke dag van Arnhem naar Amsterdam pendelen, om maar een voorbeeldje te noemen.
Overigens is 290 euro.. helemaal nikzzzz, in het oosten ben ik al meer dan dat kwijt voor een fatsoenlijke kamer, laat staan in de randstad. Tevens werken 9/10 studenten naast hun studie. U is ook bekend met het feit dat je gewoon kan lenen, na je studie?
Ik weet wel zeker dat je nog thuis woont, want als je op jezelf zou wonen zou je wéten dat het bullshit is.
Wat is bullshit? Dat je iedere maand exact op deze datum je studifinanciering nodig hebt? Dat is bullshit inderdaad.quote:Op vrijdag 21 december 2012 17:07 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Jij bent behoorlijk wereldvreemd, niet iedereen kan of wil thuis blijven wonen. Of ga jij elke dag van Arnhem naar Amsterdam pendelen, om maar een voorbeeldje te noemen.
Overigens is 290 euro.. helemaal nikzzzz, in het oosten ben ik al meer dan dat kwijt voor een fatsoenlijke kamer, laat staan in de randstad. Tevens werken 9/10 studenten naast hun studie. U is ook bekend met het feit dat je gewoon kan lenen, na je studie?
Ik weet wel zeker dat je nog thuis woont, want als je op jezelf zou wonen zou je wéten dat het bullshit is.
Wat een aannames weer, ongelooflijk. Beantwoord mijn vraag eens, woon je nog thuis?quote:Op vrijdag 21 december 2012 18:09 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Wat is bullshit? Dat je iedere maand exact op deze datum je studifinanciering nodig hebt? Dat is bullshit inderdaad.
Als je alleen al 290 euro op je spaarrekening hebt staan kun je al een maand zonder je studifinanciering. Dan betaal je gewoon even uit je eigen zak die 290 euro totdat je 'm wel krijgt.
En dan wel boodschappen bij de duurste supermarkt van Nederland doen, of allemaal merkkleding kopen. Tja, dan moet je ook niet klagen dat je het niet zo breed hebt.
+1quote:Op zaterdag 22 december 2012 03:46 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat een aannames weer, ongelooflijk. Beantwoord mijn vraag eens, woon je nog thuis?
Je vormt het wel weer lekker naar je hand, maar er zijn talloze mensen die rond deze tijd hun stufi graag tegemoet zien ja, net zo graag als half werkend Nederland zijn salaris rond deze tijd verwacht. Dat heeft niets met op grote voet leven te maken, het leven is al duur zat. Uiteraard is het een kwestie van prioriteiten stellen, maar als student is dat alleen niet genoeg.
Denk maar aan collegegeld, studiemateriaal(duur!)huur, eten, kleding, verzekeringen, onvoorziene uitgaven enzovoorts. Je vergist je zo vies hard dat ik er haast aan twijfel of jij uberhaupt wel weet hoe het is om zelfstandig te leven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |