abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zaterdag 3 november 2012 @ 13:13:43 #176
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_118771466
Nou ja, de hele insteek van dit topic was destijds geloof ik de inzamelactie van Viola Holt. :)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zaterdag 3 november 2012 @ 13:49:18 #177
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118772449
"Destijds" is ruim 3½ maand geleden, laat haar er vier twee maanden wonen.... dat is wel behoorlijk snel niet op je plek zitten, zeker als je weet dat september een prachtige maand was waarin het bijna zomer leek.

Edit; uit de OP blijkt dat ze per september haar appartement in België moest verlaten.

Van haar wikipagina:
quote:
Hoebee woont in de Belgische stad Lommel. Daar woonde ze ook met haar man, platenproducer Will Hoebee. Will Hoebee overleed op 10 juni 2012 aan de gevolgen van kanker op 64-jarige leeftijd.

José wilde zo snel mogelijk België inruilen voor Nederland, in het Algemeen Dagblad zegt ze "Ik heb geen zin om in m'n eentje in Vlaanderen te gaan zitten kniezen. Verhuizen is ook relatief gemakkelijk want ik woon in Lommel in een huurhuis met Tim. Hij wil het liefste naar Eindhoven waar mijn moeder en zus wonen. Volgens hem zit ik dan dichtbij familie. Zelf wil ik liever naar 't Gooi: het epicentrum van de Nederlandse showbizz. De laatste jaren heb ik niet veel opgetreden. Dat zal de komende tijd moeten veranderen. Ik zal moeten gaan werken om brood op de plank te krijgen. De financiële schaapjes moeten ook voor mij op het droge blijven. Natuurlijk, Will heeft jarenlang platen geproduceerd waarvan er miljoenen zijn verkocht. Toch zijn extra inkomsten noodzakelijk. Sinds LUV recent werd ontbonden, is een groot deel van mijn inkomen weggevallen. Om die reden wil ik met Patty en Marga toch eens gaan praten over een doorstart. We gaan goed met elkaar om, dus dat zou best mogelijk moeten zijn".
Als ze dat werkelijk in het AD heeft gezegd (ergens tussen half juni en half juli dus) staat ze er lang niet zo beroerd voor als Viola doet voorkomen.

[ Bericht 23% gewijzigd door Leandra op 03-11-2012 13:56:35 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator / Miss SHO zaterdag 3 november 2012 @ 13:58:40 #178
22592 crew  Ole
pi_118772732
José Hoebee eenzaam in boshuisje
José Hoebee woont in boshut?

Het eind van het jaar komt steeds dichterbij, voor José Hoebee is 2012 echter niet het allerbeste jaar om op terug te kijken. Haar grote liefde Will kwam te overlijden, er bleven schulden achter en LUV' is ook al niet meer.
José Hoebee heeft heel wat voor haar kiezen gekregen de afgelopen maanden. Tot overmaat van ramp is het Gooise huisje waarin de voormalige LUV-zangeres verblijft ook allesbehalve ideaal.

Als José in juni van dit jaar haar steun en toeverlaat Will verliest, zit ze in zak en as. Ze kan niet langer in hun huis in België verblijven. Vriendin Viola Holt regelt een huisje voor haar in het Gooi, maar dat blijkt nu niet echt winter-proof te zijn. In de zomer is het houten hutje een droom voor natuurliefhebbers, maar nu het koud en kil begint te worden staan José en haar zoon doodsangsten uit in het bos. Tot overmaat van ramp stopt de plaatselijke buslijn ook niet direct voor haar voordeur.

"Het is natuurlijk wel een vakantiewoning en dus wat krap", vertelt José aan RTL Boulevard. "Nu in de winter, met de vallende blaadjes, is het eenzaam. Ik zou meer onder de mensen willen wonen."

Er verschijnt een klein lichtpuntje aan het einde van de donkere tunnel. Als het aan José ligt woont ze binnenkort in een gezellig sociaal huurwoninkje in Laren, dichtbij haar geliefde schoonzus, waar ze in het weekend logeert, omdat daar meer plek is. De bus doet er alleen lang over en Jose moet drie keer overstappen. Daarom haalt een jeugdvriend van Jose haar vaak thuis op.

De zangeres is nog steeds in therapie en slikt antidepressiva. Ze wil graag weer aan de slag, iets doen om haar zinnen te verzetten. Een baantje, of liever nog zingen gebruiken als uitlaatklep. Ze heeft goede hoop in aanmerking te komen voor een woning in de sociale sector en dat het er dan op vooruit gaat.

© RTL Boulevard
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zaterdag 3 november 2012 @ 14:03:18 #179
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118772872
Dat zou wat zijn; je verhuist jezelf (na jaren belastingvluchteling te zijn geweest in België) terug naar Nederland, gaat daar illegaal in een vakantiewoning wonen en denkt vervolgens in de gemeente waar die vakantiewoning staat in no-time recht te hebben op een sociale huurwoning :D

Nou, al die vrouwen in scheiding moeten het maar zo doen; zoek een leuke gemeente uit, ga daar illegaal in een vakantiehuisje wonen en hoppatee, voor je het weet heb je een sociale huurwoning.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator / Miss SHO zaterdag 3 november 2012 @ 14:04:35 #180
22592 crew  Ole
pi_118772902
Ja maar ze staat doodsangsten uit! En tot overmaat van ramp stopt de bus niet direct voor de deur!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zaterdag 3 november 2012 @ 14:06:12 #181
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118772945
Ja, dat is bij ons vakantiehuis ook zo, aan de bosrand, geen bus voor de deur.... echt een drama.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118772997
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 14:04 schreef Ole het volgende:
Ja maar ze staat doodsangsten uit! En tot overmaat van ramp stopt de bus niet direct voor de deur!
een fiets is ook te duur :o
  zaterdag 3 november 2012 @ 14:13:48 #183
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_118773125
quote:
“Ik heb van mijn psycholoog het advies gekregen om niet in een bos te gaan wonen. Het is te somber.” zegt de zangeres tegenover de camera's van RTL Boulevard
Ik ben allergisch voor mensen die niet zelf de verantwoording nemen maar het afschuiven op een advies van een therapeut oO<

In een bos wonen is juist heel rustgevend, vreemd dat haar psycholoog dat anders ziet of zou het komen doordat Jose hem dat ingefluisterd heeft?
Als je klaagt dat je zo afgelegen woont en daar depri van word, tja, dan kan je psycholoog dat natuurlijk niet weerleggen en komt dan met het advies om daar weg te gaan.
Maar zeg dan gewoon dat je niet tevreden bent met de hulp zover en dat je liever ergens anders woont.
Maar dat klinkt zo ondankbaar, dan kan je beter de schuld aan je psycholoog geven.

:+
  zaterdag 3 november 2012 @ 14:35:31 #184
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118773662
Ze heeft het advies gekregen niet in een bos te gaan wonen.... woont ze er eigenlijk al of had ze dat advies al voordat ze er woonde, en is ze er toch gaan wonen?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118775734
De hele discussie gaat wat mij betreft gewoon om de instelling van iemand zoals Jose. Ik denk dat het veel mensen stoort dat als er nogal iets voor je geregeld wordt in moeilijke tijden, het niet nogal kies is om vervolgens allemaal eisen te gaan stellen aan wat je gekregen hebt. Het is idd niet fijn wat zij voor haar kiezen krijgt, maar het is ook niet bepaald slim geweest hoe ze blijkbaar met haar financiën is omgesprongen. Nu maakt zij van haar bekendheid gebruik om te vertellen hoe erg ze het allemaal heeft en rekent er op dat ze dus door anderen wordt geholpen. Wat heeft ze zelf dan ondernomen om haar situatie te verbeteren? Ik denk dat er zat vrouwen rondlopen die bijvoorbeeld ook door het overlijden van een partner of door een scheiding nu elke cent tellend in een klein rothuisje zitten maar die er ook maar het beste van maken. Die wonen vaak niet in de beste buurten met misschien allemaal andere ongemakken, junks in je portiek, criminaliteit of wat dan ook. Maar nee hoor, madame wordt depressief in dit afschuwelijke huisje (erg subjectief en bewerkelijk dus moeilijk vast te stellen) en ze moet toch echt met spoed geholpen worden.
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_118775764
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 november 2012 14:13 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Ik ben allergisch voor mensen die niet zelf de verantwoording nemen maar het afschuiven op een advies van een therapeut oO<

In een bos wonen is juist heel rustgevend, vreemd dat haar psycholoog dat anders ziet of zou het komen doordat Jose hem dat ingefluisterd heeft?
Als je klaagt dat je zo afgelegen woont en daar depri van word, tja, dan kan je psycholoog dat natuurlijk niet weerleggen en komt dan met het advies om daar weg te gaan.
Maar zeg dan gewoon dat je niet tevreden bent met de hulp zover en dat je liever ergens anders woont.
Maar dat klinkt zo ondankbaar, dan kan je beter de schuld aan je psycholoog geven.

:+
Ik denk dat jij het precies ziet zoals het idd is.
  zaterdag 3 november 2012 @ 16:04:54 #187
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_118776312
O en trouwens, ze moet er ook gewoon uit. Dat was de afspraak met de makelaar.
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 3 november 2012 @ 16:08:41 #188
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118776402
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 16:04 schreef Duderinnetje het volgende:
O en trouwens, ze moet er ook gewoon uit. Dat was de afspraak met de makelaar.
Met de makelaar van het gruwelijke boshuisje?
Ze wist dus dat het maar voor een paar maanden was? Dat zijn de betere cadeautjes Viola :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 3 november 2012 @ 16:09:52 #189
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_118776445
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 16:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ze wist dus dat het maar voor een paar maanden was? Dat zijn de betere cadeautjes Viola :')
Jep. :)

Nou is op zich beter dan niks toch, voor de eerste maanden?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_118776472
Nou ja, het zal toch sowieso alleen ter overbrugging bedoeld geweest zijn?
  zaterdag 3 november 2012 @ 16:11:20 #191
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118776494
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 16:09 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Jep. :)

Nou is op zich beter dan niks toch, voor de eerste maanden?
Mwah, als je nog woonruimte hebt, en je verlaat die alleen maar omdat je daar weg wilt, dan weet ik niet of het wel zo verstandig is om je appartement op te geven voor een huisje waar je maar 3 maanden kunt wonen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118776680
Dan begrijp ik er weinig meer van. Wat loop je dan te miepen dat het zo erg in dat huisje is terwijl je op voorhand al weet dat het tijdelijk is? Dan zakt helemaal mn broek ervan af :{
pi_118776686
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 15:46 schreef Samson het volgende:
De hele discussie gaat wat mij betreft gewoon om de instelling van iemand zoals Jose. Ik denk dat het veel mensen stoort dat als er nogal iets voor je geregeld wordt in moeilijke tijden, het niet nogal kies is om vervolgens allemaal eisen te gaan stellen aan wat je gekregen hebt. Het is idd niet fijn wat zij voor haar kiezen krijgt, maar het is ook niet bepaald slim geweest hoe ze blijkbaar met haar financiën is omgesprongen. Nu maakt zij van haar bekendheid gebruik om te vertellen hoe erg ze het allemaal heeft en rekent er op dat ze dus door anderen wordt geholpen. Wat heeft ze zelf dan ondernomen om haar situatie te verbeteren? Ik denk dat er zat vrouwen rondlopen die bijvoorbeeld ook door het overlijden van een partner of door een scheiding nu elke cent tellend in een klein rothuisje zitten maar die er ook maar het beste van maken. Die wonen vaak niet in de beste buurten met misschien allemaal andere ongemakken, junks in je portiek, criminaliteit of wat dan ook. Maar nee hoor, madame wordt depressief in dit afschuwelijke huisje (erg subjectief en bewerkelijk dus moeilijk vast te stellen) en ze moet toch echt met spoed geholpen worden.
Ik ben het hier totaal mee eens. Er zijn in Nederland zát vrouwen, geen BN-er, die vanwege bijvoorbeeld een scheiding noodgedwongen in een klein rotflatje zitten, of in de klem komen te zitten vanwege het niet-verkrijgen van een urgentieverklaring, en dan komt Mevrouw Hoebeetje even klagen over haar vrijstaande vakantiewoning in een bos... Geloof me, er zijn meer dan genoeg vrouwen die gráág met haar woning zouden willen ruilen!

Trouwens, als dat echt zo is belasting ontduiken in België -> illegaal in vakantiewoning -> met urgentieverklaring voorgaan bij sociale huurwoning, ongelofelijk!
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 3 november 2012 @ 16:23:27 #194
163650 Greys
pi_118776869
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 16:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Viola bood tijdelijk onderdak op deze manier, vind ik te prijzen juist.
Ze had een dak boven d'r hoofd, ze zei zelf dat ze zsm naar Nederland moest voor die uitkering of bijstand oid. Nu regelt Viola dat ze echt per direct daar onderdak en een bed had (ik snap best dat je iemand niet maanden in je eigen huis te logeren wilt hoor... :@ ), dus dat staat haar netjes juist. Vind ik :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 3 november 2012 @ 16:24:03 #195
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118776882
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 16:17 schreef Samson het volgende:
Dan begrijp ik er weinig meer van. Wat loop je dan te miepen dat het zo erg in dat huisje is terwijl je op voorhand al weet dat het tijdelijk is? Dan zakt helemaal mn broek ervan af :{
Ze miept nu zodat er mogelijk iets anders komt, want ze kan wel hopen op een sociale huurwoning, maar het lijkt me sterk dat ze die gaat krijgen.
Maar wellicht is er iemand die vroeger op zijn zolder kamer stiekem droomde van José, zich nu haar lot aantrekt en toevallig nog een huisje overheeft wat hij aan haar kan verhuren, haar knight in shining armour zijn.

En als ze niet in Boulevard kwam dan had niemand geweten van haar dramatische situatie, en hadden we allemaal gedacht dat al die jaren belastingvriendelijk in België wonen tenminste nog een doel hadden gehad; financiële zelfstandigheid.
Maar ook dat niet, en als blijkt dat ze ook een AOW-premie zijn blijven afdragen toen ze in België woonden, krijgt ze straks als ze 66 is (over 9 jaar) ook maar een mininiem bedrag aan AOW, moet dat nog aangevuld worden door de bijstand :'(
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118776911
Het zou toch wat zijn dat ze bewust in Belgie is gaan wonen ivm de belasting en dan zo snel mogelijk naar Nederland terug is gekomen omdat ze anders geen recht heeft op bijstand, die weer van in Nederland geinde belastingen wordt betaald :D
  † In Memoriam † zaterdag 3 november 2012 @ 16:25:21 #197
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_118776917
Dus die hele actie van Viola onder BN-ers heeft opgeleverd dat ze 3 maandjes 'antikraak' ( :') ) in een leegstaand schuurtje in een donker bos mocht zitten? Wouw, dan heb je vrienden! :7
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zaterdag 3 november 2012 @ 16:27:01 #198
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118776954
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 16:23 schreef Greys het volgende:

[..]

Viola bood tijdelijk onderdak op deze manier, vind ik te prijzen juist.
Ze had een dak boven d'r hoofd, ze zei zelf dat ze zsm naar Nederland moest voor die uitkering of bijstand oid. Nu regelt Viola dat ze echt per direct daar onderdak en een bed had (ik snap best dat je iemand niet maanden in je eigen huis te logeren wilt hoor... :@ ), dus dat staat haar netjes juist. Vind ik :)
Als ik dit op haar wikipagina lees, wat uit een interview met het AD geciteerd zou zijn, dan lees ik daar niet echt een enorme noodzaak tot verhuizen, maar vooral de wens.
quote:
Hoebee woont in de Belgische stad Lommel. Daar woonde ze ook met haar man, platenproducer Will Hoebee. Will Hoebee overleed op 10 juni 2012 aan de gevolgen van kanker op 64-jarige leeftijd.

José wilde zo snel mogelijk België inruilen voor Nederland, in het Algemeen Dagblad zegt ze "Ik heb geen zin om in m'n eentje in Vlaanderen te gaan zitten kniezen. Verhuizen is ook relatief gemakkelijk want ik woon in Lommel in een huurhuis met Tim. Hij wil het liefste naar Eindhoven waar mijn moeder en zus wonen. Volgens hem zit ik dan dichtbij familie. Zelf wil ik liever naar 't Gooi: het epicentrum van de Nederlandse showbizz. De laatste jaren heb ik niet veel opgetreden. Dat zal de komende tijd moeten veranderen. Ik zal moeten gaan werken om brood op de plank te krijgen. De financiële schaapjes moeten ook voor mij op het droge blijven. Natuurlijk, Will heeft jarenlang platen geproduceerd waarvan er miljoenen zijn verkocht. Toch zijn extra inkomsten noodzakelijk. Sinds LUV recent werd ontbonden, is een groot deel van mijn inkomen weggevallen. Om die reden wil ik met Patty en Marga toch eens gaan praten over een doorstart. We gaan goed met elkaar om, dus dat zou best mogelijk moeten zijn".
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118776960
Kon ze niet in dat huis van Marga op Ibiza? Dat is niet een kil en donker boshuisje :-)
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 3 november 2012 @ 16:30:00 #200
163650 Greys
pi_118777026
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 16:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als ik dit op haar wikipagina lees, wat uit een interview met het AD geciteerd zou zijn, dan lees ik daar niet echt een enorme noodzaak tot verhuizen, maar vooral de wens.

[..]

Het is gissen natuurlijk wat nou waar is en wat niet ;)
Ik zag destijds geloof ik een interview (gewoon op camera) waar ze een stukje lieten zien van het afscheid van LUV en dat ze huilde omdat haar man daar vaak bij was en toen zei ze volgens mij iets over de toch wel noodzaak om zsm naar Nederland te komen voor een uitkering.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')