abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 juli 2012 @ 12:34:36 #91
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114456797
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 12:31 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Of je trouwt en zorgt voor een oppas voor het kind :)
Nee, hij hoort bij ons gezin, wij gaan trouwen, dus ik vind wel dat hij erbij moet zijn, maar het is ook wel zo leuk als hij zich sowieso weet te gedragen en het zich ook nog kan herinneren als hij ouder is.

Daarbij is dat trouwen niet zo'n groot iets wat ons betreft, we maken er ook geen grote gebeurtenis van.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_114457260
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 12:31 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Of je trouwt en zorgt voor een oppas voor het kind :)
Als je zelf trouwt je eigen kind bij een oppas laten? Op de een of andere manier vind ik dat weer ietwat gek.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 13:06:01 #93
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_114458114
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 12:45 schreef L-E het volgende:

[..]

Als je zelf trouwt je eigen kind bij een oppas laten? Op de een of andere manier vind ik dat weer ietwat gek.
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 12:30 schreef Leandra het volgende:
gewoon omdat het dan voor niemand leuk is, voor hem niet, voor ons niet, en voor de gasten ook niet.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 13:07:11 #94
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_114458167
Dat is selectief quoten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_114458315
quote:
12s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 13:06 schreef Cue_ het volgende:

[..]

[..]

Leandra geeft aan waarom zij wachten met trouwen, een heel legitieme reden en een keus waar ze achter staan. Waarom die oppas er dan bij wordt gehaald snap ik niet goed.
pi_114458335
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 16:31 schreef Polarcat het volgende:
Volgens mij gaat ze het nooit meer naar haar zin hebben op die bruiloft als ze weet dat er thuis een oppas schaars geld zit te vangen. Lijkt me daarom beter dat 1 van de 2 gaat.
Dit dus, bel gewoon met je nichtje en wees eerlijk over dat het qua oppassen en financieel gewoon moeilijk uitkomt. En dat als gevolg daarvan 1 van jullie komt. Je kunt toch gewoon eerlijk tegen elkaar kunnen zijn. Verder krijgen ze genoeg aandacht op zo'n dag dus 1 meer of minder waarvan ze de redenen dus weten lijkt me niet zo'n probleem. En als je al niet eerlijk tegen elkaar kan zijn, dan zou ik snel al het contact verbreken
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 13:13:15 #97
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114458381
quote:
12s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 13:06 schreef Cue_ het volgende:

[..]

[..]

Ja, dat ging over trouwen voor hij 4 is.... wij hebben geen haast met trouwen, sterker nog; dat hij er is is in principe een van de grootste redenen om te trouwen, als we samen geen kind hadden dan zouden we mogelijk een andere juridische relatievorm kiezen.

Dus ja, we wachten gewoon tot hij erbij kan zijn, die paar uurtjes die we voor het hele verhaal in gedachten hadden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_114458417
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 12:45 schreef L-E het volgende:

[..]

Als je een kind onder de 3-4 hebt lijkt me dat niet zo'n probleem. Die herinnert zich het later toch niet meer en is wel een behoorlijke afleiding op een dag die toch om jou en je partner zou moeten draaien.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_114458520
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 13:14 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Als je een kind onder de 3-4 hebt lijkt me dat niet zo'n probleem. Die herinnert zich het later toch niet meer en is wel een behoorlijke afleiding op een dag die toch om jou en je partner zou moeten draaien.
Het zou voor mij gevoelsmatig niet kloppen als een van de belangrijkste mensen in mijn leven niet aanwezig is op een van de belangrijkste dagen uit mijn leven. Een van die mensen is mijn zoon. Maar ik zou ook niet willen trouwen zonder de aanwezigheid van mijn beste vriendin, bijvoorbeeld.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 13:23:13 #100
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114458762
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 13:17 schreef L-E het volgende:

[..]

Het zou voor mij gevoelsmatig niet kloppen als een van de belangrijkste mensen in mijn leven niet aanwezig is op een van de belangrijkste dagen uit mijn leven. Een van die mensen is mijn zoon. Maar ik zou ook niet willen trouwen zonder de aanwezigheid van mijn beste vriendin, bijvoorbeeld.
In ons geval zou het ronduit oneerlijk zijn, mijn ene kind wel aanwezig en mijn andere kind niet....
Enfin, dat is dus waarom we nog een paar jaar wachten; dan heeft hij er ook een herinnering aan, weet zich hopelijk te gedragen en wij hebben ons hele gezin aanwezig op zo'n belangrijke dag.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 20 juli 2012 @ 15:42:07 #101
3542 Gia
User under construction
pi_114464649
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 12:22 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Over het algemeen is het zo dat ouders zelf niet in staat zijn te bepalen of het handig is om je kleine erbij te hebben. Men zal eerder van de "eenheid" van een gezin uitgaan, en de overlast voor lief nemen dan een ander (lees; de gene wie de spulleboel betaald en een leuke dag moet hebben)
Ook genoeg stellen die hun kind zo leuk vinden, dat ze er overal mee willen pronken.
pi_114464727
En genoeg ouders die zelf niet inzien dat hun schattige kleine 'ventje' stiekem een mini-terroristje is ;)
Ja doei.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 15:44:53 #103
3542 Gia
User under construction
pi_114464746
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 13:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

In ons geval zou het ronduit oneerlijk zijn, mijn ene kind wel aanwezig en mijn andere kind niet....
Enfin, dat is dus waarom we nog een paar jaar wachten; dan heeft hij er ook een herinnering aan, weet zich hopelijk te gedragen en wij hebben ons hele gezin aanwezig op zo'n belangrijke dag.
Kan ik goed begrijpen. Vind dat een goede keuze om te wachten.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 19:05:24 #104
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114471909
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2012 21:43 schreef L-E het volgende:

[..]

Bruiloften binnen onze familie zijn juist feesten waarbij alle kinderen welkom zijn. Men kijkt heel raar op als je naar zoiets komt en je kind thuis laat.
Of alle kinderen, of geen kinderen (of slechts een paar). Maar 12 wel en de 13e niet, dan ben je gewoon dom bezig.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 20 juli 2012 @ 19:05:49 #105
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114471923
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 15:44 schreef motorbloempje het volgende:
En genoeg ouders die zelf niet inzien dat hun schattige kleine 'ventje' stiekem een mini-terroristje is ;)
jij haat kinderen, da's wat anders.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 20 juli 2012 @ 19:46:34 #106
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_114473313
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 19:05 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Of alle kinderen, of geen kinderen (of slechts een paar). Maar 12 wel en de 13e niet, dan ben je gewoon dom bezig.
Dat begrijp ik dus ook niet. Maar waar is TS gebleven?
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
pi_114474144
quote:

[..]

Dat zal, maar ook daar doelde ik niet op.
pi_114474195
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 19:46 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:

[..]

Dat begrijp ik dus ook niet. Maar waar is TS gebleven?
oppas regelen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 20 juli 2012 @ 20:43:52 #109
3542 Gia
User under construction
pi_114475289
quote:

[..]

Ik zie nergens staan dat er 12 mogen komen en alleen die van TS niet. Misschien lees ik erover heen.

In de OP staat dat er twee volle nichtjes komen, van 10 en 13, en de bruidskinderen. Ik zie nergens staan dat er 10 bruidskinderen zijn.
pi_114477402
Er zijn 6 kinderen aanwezig (onder de 4) en dan nog 2 nichtjes van 10 en 13.

Mijn doel van het topic was eigenlijk kijken wat de meningen hierover zijn. Uiteindelijk merk ik dat de meningen erg verdeeld zijn. Ik zie ook een groot verschil tussen mensen die reageren en nog geen kinderen hebben en mensen die reageren die wel kinderen hebben.
Mensen die geen kinderen hebben trekken snel de conclusie dat ouders hun kinderen niet willen alleen/bij een oppas laten (zo'n ouder ben ik overigens niet). Ik loop ook zeker niet te pronken met mijn kind, natuurlijk elke ouder doet dat weleens als je kind iets nieuws doet, maar ben zeker niet zo'n ouder die over niks anders kan praten dan zijn eigen kind. Begrijp me niet verkeerd ik ben verloskundige in spé genoeg andere kinderen om dagelijks tijdens mijn werkzaamheden over te praten.
Overigens jengelen kinderen niet altijd, ons kind is vaker meegeweest meestal ging dit ook goed(naar bruiloften waar kinderen wel welkom waren) en als t niet lukte ging 1 van ons naar buiten met hem.

Het stuk over geld issues wil ik graag ook even op inhaken. Je kan niet oordelen over iemands portomonee. Zeker niet als het net zoals ik om een gezin gaat met een kind. Ik kan niet van iedereen zomaar geld gaan lenen. Ik moet ook aan mijn kind denken. Zoals iemand al zei, er zijn zo veel ones in a lifetime dingen waarvoor ik dan geld zou moeten lenen. En natuurlijk is haar bruiloft speciaal en bijzonder en hopelijk trouwt ze maar 1 keer. Het feit dat ik daar wellicht geen geld voor wil lenen, heeft niks te maken met het feit dat ik dat niet voor haar over heb. Uit principe leen ik geen geld, merk hierover teveelproblemen in de omgeving. Sinds ik zelf getrouwd ben, het huis uit ben en een kind heb, vind ik dat ik mijn eigen boontjes moet doppen. En zoals iemand anders al zei dit zouden meer jongeren moeten doen. Laatst was er nog in het nieuws dat meerendeel van de jongeren vaker geld lenen en dit ook vaker om hoge bedragen gaat. Ik kan niet met de dag leven, ik heb nog een kleine waar ik ook bij stil moet staan. Die periode is voorbij sinds ik zwanger ben geworden van hem.

Mijn eerste reacties waren ook erg geëmotioneerd en ik ben o zo blij dat ik toen niet direct naar mijn nicht toe gereageerd heb. Zeker als ik hier zie, dat er verkeerde conclusies worden getrokken uit mijn woorden. Ik heb namelijk op de bruilofts-uitnodiging gereageerd dat we met zn 3en kwamen, met het idee dat ik onze zoon dan mee kon nemen als het me echt niet zo lukken een oppas te regelen. Zelf vind ik het eigenlijk ook fijner om een oppas te regelen, hoef ik er zelf ook niet steeds achteraan te hobbelen. Het feit dat mijn kind uberhaupt niet welkom was en ik met beperkte mogelijkheden gedwongen werd tot een oppas zoeken vond ik meer een probleem.

Ik voelde het niet uitgenodigd zijn van mijn kind als een aanval op mijn kind, dit omdat IK in de familie ook altijd degene was die niet uitgenodigd was. Nu klinkt het heel egoïstisch maar zo was het allemaal niet bedoeld hoor. Het ligt meer in het stuk erbij te willen horen. En daardoor ook weer bang zijn dat de familie mij veroordeelt over de keuzes die ik maak.

Om een lang verhaal kort te maken, gelukkig is de oppasstress over en is het me toch gelukt een oppas te regelen.

Toch wil ik mijn mening ook nog even geven over mensen verplichten tot een oppas zoeken gezien hier toch vaak op in gegaan word. Iedereen zijn eigen feest, dat is zo. Laat ik dat voorop stellen dat ik dat ook vind en dat ik me dus uiteindelijk helemaal aansluit bij de wensen van het bruidspaar (mijn nicht). Maar persoonlijk vind ik dat bruiloften toch een feest is die je deelt met mensen die je dichtbij staan? (of dit nu een achterneefje is... als je die vaak ziet en die komt zelfs logeren, dan maakt dat toch niks uit?)
Bruiloften zijn toch feesten die je deelt met mensen die dichtbij je staan? Mensen lijken volgens mij zich tegenwoordig veelste druk te maken over dat hun plannen en dromen niet honderd procent uitkomen wat betreft hun bruiloft. Dit wordt tegenwoordig denk ik veelste veel geplant?! Het idee dat een kind huilt of jengelt, tijdens hun moment. Met de angst wat de andere bruiloftsgasten hiervan zullen denken. Terwijl de meeste fatsoenlijke ouders dan hun kind direct meenemen naar buiten zodat het verder geen overlast veroorzaakt. Maar het is dan iets waar je geen controle over hebt en zo mag het volgens mij tegenwoordig in ons cultuur niet meer gaan op een bruiloft.
Mijn bruiloft liep ook niet zoals ik het ooit van te voren bedacht had. Ik werd onverwacht zwanger en had verwacht niet zwanger te trouwen. Ik had verwacht een mega-feest te geven, een koets met paarden. Uiteindelijk hadden we weinig geld en werd de lokatie anders dat ik had gewild, hadden we heel weinig daggasten (wel veel avondgasten want we hadden een goedkope lokatie waar we alleen voor de drankjes hoefde te betalen), zijn we op maandag getrouwd vanwege het geld (gratis) en kon ik maar een paar weken van te voren mijn jurk kopen vanwege mijn dikke buik 7,5 maand zwangerschap. De koets met paarden waren er niet, we werden gereden door onze ouders. Wel had ik mijn bruidsmeisjes, een mooi diner, een mooie dienst (met overigens veel mensen die we kenden die geen daggasten waren maar overdag wel even kwamen kijken ookal waren ze niet expliciet uitgenodigd, ook met hun kleine kinderen). De kleine kinderen hebben totaal geen overlast veroorzaakt.
Uiteindelijk achteraf heb ik het niet gemist, niet de koets met paarden en al die andere dingen. Mijn dikke buik maakte de dag juist bijzonder, ondanks dat ik dus niet slank in een jurk paste. Ik kon niet feesten tot laat en geen alcohol drinken, tja ook anders dan van te voren bedacht toen we de trouwplannen hadden gemaakt. Uiteindelijk gaat het toch om de bezegeling van de liefde tussen het bruidspaar en dat je dit doet met mensen die je vaak ziet en je naast staan? Ik had uiteindelijk allemaal mensen om me heen bij mijn bruiloft die ik lief had en die mijn liefhadden en die waren getuigen van de bezegeling van onze liefde. Ik had zelf een geweldige trouwdag en nu een goed huwelijk. Je kan wel alles perfect willen hebben, maar als je dan na een paar jaar uit elkaar gaat, wat maakt het dan nog uit? Ik blijf er dus bij dat dingen soms anders gaan dan geplant en dat hoort bij het leven. Een bruiloft plannen is niet alleen maar leuk, er zitten ook minder leuke dingen aan (rekeningen betalen, het niet iedereen naar zn zin kunnen maken)
Dit is mijn mening. Totaal losstaand van het feit of ik wel of niet de mening van het bruidspaar respecteer.

Maar inderdaad ieder zijn feest en ieder zijn eigen grenzen en regels.. Daar hebben mensen ook recht op en daarom sluit ik me er ook bij aan. Nu klinkt het namelijk net alsof ik me verzet tegen het feit dat mijn kind niet mag komen, maar dat is niet zo. Ik had voornamelijk stress omdat ik "goed" gevonden wilde worden en niet bevooroordeeld door de rest van de familie. En ik dacht dat het richting mijn zoon persoonlijk was, maar ik besef me nu ook dat dit niet zo is.. Ik maakte me druk over geld, wat ik niet heb. Uiteindelijk heb ik toch een gratis oplossing kunnen vinden. Alle stress om niets. Gelukkig maar. De oppas is geregeld en wij gaan lekker een avondje zonder kind naar een bruiloft! Is ook weleens lekker! ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door justsomeoneelse op 20-07-2012 21:48:17 ]
pi_114477474
Het is hun bruiloft, dus je zal je moeten schikken in hun wensen...
En als het niet te regelen is met oppas (ik vind 100 euro aan oppas persoonlijk ook best veel), dan zou ik er denk ik voor kiezen om 1 persoon naar de bruiloft te laten gaan en de ander thuis te blijven met kind.

Ik zou in elk geval geen smeekbeden gaan houden om toch met kind te mogen komen...

Edit: ik zie dat jullie een oplossing hebben kunnen vinden met oppas. Dat is fijn!
Fake it till you make it...
pi_114477582
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 21:39 schreef Nijna het volgende:
Het is hun bruiloft, dus je zal je moeten schikken in hun wensen...
En als het niet te regelen is met oppas (ik vind 100 euro aan oppas persoonlijk ook best veel), dan zou ik er denk ik voor kiezen om 1 persoon naar de bruiloft te laten gaan en de ander thuis te blijven met kind.

Ik zou in elk geval geen smeekbeden gaan houden om toch met kind te mogen komen...
Heb ik ook niet gedaan, situatie is al opgelost zoals in bovenstaande post staat. Het ging er ook niet om dat ik me niet aan hun wensen wilde schikken zie bovenstaande post. Tnx voor je reactie!
  vrijdag 20 juli 2012 @ 21:47:20 #113
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_114477772
In het begin heb je het over een 'hem' en op het laatst over een dochter :?
All she wants and needs is just a little taste..
  vrijdag 20 juli 2012 @ 21:48:23 #114
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114477809
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 21:37 schreef justsomeoneelse het volgende:

Mijn doel van het topic was eigenlijk kijken wat de meningen hierover zijn. Uiteindelijk merk ik dat de meningen erg verdeeld zijn. Ik zie ook een groot verschil tussen mensen die reageren en nog geen kinderen hebben en mensen die reageren die wel kinderen hebben.
Mensen die geen kinderen hebben trekken snel de conclusie dat ouders hun kinderen niet willen alleen/bij een oppas laten (zo'n ouder ben ik overigens niet). Ik loop ook zeker niet te pronken met mijn kind, natuurlijk elke ouder doet dat weleens als je kind iets nieuws doet, maar ben zeker niet zo'n ouder die over niks anders kan praten dan zijn eigen kind. Begrijp me niet verkeerd ik ben verloskundige in spé genoeg andere kinderen om dagelijks tijdens mijn werkzaamheden over te praten.
Overigens jengelen kinderen niet altijd, ons kind is vaker meegeweest meestal ging dit ook goed(naar bruiloften waar kinderen wel welkom waren) en als t niet lukte ging 1 van ons naar buiten met hem.
Ik weet niet hoe goed jij FOK! en haar regelmatige gebruikers kent, maar van de users die hier gereageerd hebben en waarvan ik zeker weet dat ze kinderen hebben heeft het gros een reactie gegeven die er op neerkomt dat de wens van je nicht voor gaat op jouw oppasprobleem en dat het helemaal niet zo logisch is dat kinderen maar meemoeten.

Juist het verdedigen van jouw idee dat een kind maar mee moet kwam voornamelijk van users die en erg jong zijn en zelf nog geen kinderen hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_114477853
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 21:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe goed jij FOK! en haar regelmatige gebruikers kent, maar van de users die hier gereageerd hebben en waarvan ik zeker weet dat ze kinderen hebben heeft het gros een reactie gegeven die er op neerkomt dat de wens van je nicht voor gaat op jouw oppasprobleem en dat het helemaal niet zo logisch is dat kinderen maar meemoeten.

Juist het verdedigen van jouw idee dat een kind maar mee moet kwam voornamelijk van users die en erg jong zijn en zelf nog geen kinderen hebben.
ik heb ook niet gezegd dat mijn kind maar mee moet ;)
  vrijdag 20 juli 2012 @ 21:51:50 #116
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114477930
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 21:49 schreef justsomeoneelse het volgende:

[..]

ik heb ook niet gezegd dat mijn kind maar mee moet ;)
Nee, je hebt er zelfs een topic over geopend dat je beledigd was dat je oogappeltje als enige in je familie niet mocht komen, en dat je geen geld hebt voor oppas....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_114478024
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 21:47 schreef Luxuria het volgende:
Viel mij ook op!
pi_114478039
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 21:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, je hebt er zelfs een topic over geopend dat je beledigd was dat je oogappeltje als enige in je familie niet mocht komen, en dat je geen geld hebt voor oppas....
Ik snap niet waarom je zo aggressief reageert. Als je mijn teksten goed gelezen had, had je uiteindelijk gemerkt dat ik het niet zo bedoeld had. En trouwens ik vind mijn kind alles behalve mijn oogappeltje. Kan af en toe flinke blok aan het been zijn, zoals in deze situatie. Zonder kind is t af en toe echt veel makkelijker. En ik zeg niet dat mijn kind mn alles is en zo ga ik ook zeker niet door het leven! Voorbarige conclusies, waarom?
pi_114478052
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 21:54 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Viel mij ook op!
verspreking!
  Moderator vrijdag 20 juli 2012 @ 21:57:04 #120
184769 crew  Deisyy
pi_114478125
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 21:47 schreef Luxuria het volgende:
Een troll tikt niet zulke lappen tekst :N
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')