Klopt, maar nu nog niet, dus verkondig ik hier maar m'n huidige instellingquote:Op donderdag 19 juli 2012 16:07 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Misschien als je het kind vaker hebt meegemaakt dat het al anders is
Of ongi.quote:
Andere opvoeding, ander 'soort mensen' (mijn neefjes en nichtjes keken mij al raar aan als ik een boek van 200 pagina's las, dat vonden ze een dikke pilquote:
Je maakt je dus druk omdat je het je aantrekt wat andere mensen misschien van je denken naar aanleiding van de keuze die je maakt....quote:Op donderdag 19 juli 2012 16:05 schreef justsomeoneelse het volgende:
Ok ik ga nu toch ook even zelf reageren, want blijkbaar trekken mensen conclusies voor mij.
Financieel zitten wij krap bij kas. Ik ben nog student en we hebben een kind en leven van een dun salaris en mijn studiekosten moet ik zelf betalen. Dus ja 5 euro per uur voor een oppas is voor ons veel geld. Ook een huwelijkscadeau is veel geld. Nu lijkt het net alsof wij geen geld overhebben voor mij nicht maar dat is niet waar.
Onze familie heeft goed contact, mijn zoon zien ze regelmatig, die gaat ook weleens bij hun logeren.
Alle mensen die kunnen oppassen zijn uitgenodigd. Gezien onze banden relatief gelijk zijn. De buren hebben we weinig contact mee, de buurvrouw aan de ene kant is gisteren uitgezet omdat ze haar huur maandenlang niet betaald had en haar huis stond volgens de makelaar vol met gestolen waar. Ik heb dus niet het type buur waar ik mijn kind achter kan laten.
Ja ik heb wel begrip voor de situatie. Immers ben ik zelf ook getrouwd (overigens was ik toen 32 weken zwanger). De keuze is aan hun om wel of geen kinderen uit te nodigen. Ik weet wat voor stress het is om een feest te organiseren en wat een paar mensen extra kost. Het is inderdaad hun dag en hun keuze, daar gaat de discussie dan ook niet om.
Ik heb inderdaad stress over de keuze die ik maak, geld uitgeven aan een oppas... geld dat we niet hebben (overigens wel voor ze over hebben). Stress over wat er van ons gedacht wordt als we niet gaan, stress over wat er van ons gedacht wordt als er maar 1 persoon gaat. Stress over de kosten van de brandstof van de auto ect ect.
Overigens is mijn zoon wel de enige achterneefje in de familie.. Ook aan zijn kant, dit weet ik omdat we dus allemaal op elkaar verjaardag komen. De bruidegoms zijn familie zijn nog geen kinderen van de nichten en neven. Aan mijn kant van de familie ben ik de eerste die kinderen heeft.
Overigens heb ik de bruid wel gebeld omdat ook uit dit forum weer blijkt dat ik vaak anders op schrift over kom dat ik bedoel.
Ik heb haar uitgelegd dat ik hun situatie begrijp en dat welke beslissing wij ook nemen dit dus niks te maken heeft met hun persoonlijk. Dat het dus niet is dat we geen moeite voor hun willen doen of dat ze niet belangrijk voor ons zijn.
Zij heeft me uitgelegd dat hun inderdaad een keuze maken en ergens de grens moeten leggen en zij geen 13 kinderen op hun bruiloft wilden hebben en het niet iedereen naar hun zin kunnen maken. Ze vat het niet persoonlijk op als we niet komen. Gelukkig maar....
De stress blijft de keuze blijft bij ons. Vind het moeilijk om keuzes te maken....
O god. Is refereren naar "mijn chick" zus en zo nog wel te doen of ook al not done?quote:
Misschien wil iemand zelfs wel even wat omrijden als je de situatie uitlegt.quote:Op donderdag 19 juli 2012 16:09 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je maakt je dus druk omdat je het je aantrekt wat andere mensen misschien van je denken naar aanleiding van de keuze die je maakt....
Als je daar eens mee ophoudt, je kan het niet iedereen naar zn zin maken.
En qua vervoer? Kun je niet met iemand meerijden?
Witte sportsokken zijn prima, laat je niks wijsmaken door de Flair generatie.quote:Op donderdag 19 juli 2012 16:09 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
O god. Is refereren naar "mijn chick" zus en zo nog wel te doen of ook al not done?
Jij bent overigens de 1e die me leerde dat witte sportssokken not done waren een paar jaren terug...
Dus eigenlijk maakt zij een uitzondering om jullie zoontje te weren?quote:Op donderdag 19 juli 2012 16:05 schreef justsomeoneelse het volgende:
Ok ik ga nu toch ook even zelf reageren, want blijkbaar trekken mensen conclusies voor mij.
Financieel zitten wij krap bij kas. Ik ben nog student en we hebben een kind en leven van een dun salaris en mijn studiekosten moet ik zelf betalen. Dus ja 5 euro per uur voor een oppas is voor ons veel geld. Ook een huwelijkscadeau is veel geld. Nu lijkt het net alsof wij geen geld overhebben voor mij nicht maar dat is niet waar.
Onze familie heeft goed contact, mijn zoon zien ze regelmatig, die gaat ook weleens bij hun logeren.
Alle mensen die kunnen oppassen zijn uitgenodigd. Gezien onze banden relatief gelijk zijn. De buren hebben we weinig contact mee, de buurvrouw aan de ene kant is gisteren uitgezet omdat ze haar huur maandenlang niet betaald had en haar huis stond volgens de makelaar vol met gestolen waar. Ik heb dus niet het type buur waar ik mijn kind achter kan laten.
Ja ik heb wel begrip voor de situatie. Immers ben ik zelf ook getrouwd (overigens was ik toen 32 weken zwanger). De keuze is aan hun om wel of geen kinderen uit te nodigen. Ik weet wat voor stress het is om een feest te organiseren en wat een paar mensen extra kost. Het is inderdaad hun dag en hun keuze, daar gaat de discussie dan ook niet om.
Ik heb inderdaad stress over de keuze die ik maak, geld uitgeven aan een oppas... geld dat we niet hebben (overigens wel voor ze over hebben). Stress over wat er van ons gedacht wordt als we niet gaan, stress over wat er van ons gedacht wordt als er maar 1 persoon gaat. Stress over de kosten van de brandstof van de auto ect ect.
Overigens is mijn zoon wel de enige achterneefje in de familie.. Ook aan zijn kant, dit weet ik omdat we dus allemaal op elkaar verjaardag komen. De bruidegoms zijn familie zijn nog geen kinderen van de nichten en neven. Aan mijn kant van de familie ben ik de eerste die kinderen heeft.
Overigens heb ik de bruid wel gebeld omdat ook uit dit forum weer blijkt dat ik vaak anders op schrift over kom dat ik bedoel.
Ik heb haar uitgelegd dat ik hun situatie begrijp en dat welke beslissing wij ook nemen dit dus niks te maken heeft met hun persoonlijk. Dat het dus niet is dat we geen moeite voor hun willen doen of dat ze niet belangrijk voor ons zijn.
Zij heeft me uitgelegd dat hun inderdaad een keuze maken en ergens de grens moeten leggen en zij geen 13 kinderen op hun bruiloft wilden hebben en het niet iedereen naar hun zin kunnen maken. Ze vat het niet persoonlijk op als we niet komen. Gelukkig maar....
De stress blijft de keuze blijft bij ons. Vind het moeilijk om keuzes te maken....
Nogmaals het is ronduit asociaal om mensen met kinderen op een bruiloft uit te nodigen om daarna doodleuk te melden dat je kleine niet welkom is terwijl andere neefjes of nichtjes wel welkom zijn? Waarom word er onderscheid gemaakt over zoiets triviaals als achterneef of een directe neef? Familie is familie of je behandelt iedereen gelijk of je nodigt de desbetreffende personen gewoon niet uit. Ik heb een hoop Nederlandse mensen gekend maar dit soort rariteiten heb ik nog nooit meegemaakt.quote:Op donderdag 19 juli 2012 16:07 schreef Polarcat het volgende:
[..]
In jouw cultuur weegt een hechte familie zwaarder dan individuele keuzevrijheid. Voordeel: iedereen is altijd welkom. Nadeel: de groepsdwang beperkt elk individu. In de Nederlandse cultuur weegt individuele keuzevrijheid zwaarder dan een hechte familie. Voordeel: niemand wordt gedwongen keuzes te maken waar hij/zij eigenlijk niet achter staat. Nadeel: die keuzes kunnen tot gevolg hebben dat de familie minder hecht is.
Moppie <3quote:
Vrienden hebben ook kinderen, waarom de kinderen van je beste vrienden bijvoorbeeld niet, maar een achterneefje wel?quote:Op donderdag 19 juli 2012 16:10 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Dus eigenlijk maakt zij een uitzondering om jullie zoontje te weren?
Ik hoop dat je begrijpt dat jouw kring van Nederlandse kennissen niet representatief is voor de hele samenleving, zeker gezien het feit dat je vanwege jouw achtergrond beter kunt opschieten met mensen die meer in jouw straatje zitten. Tijd om wat cultureel respect terug te tonen in plaats van je eenzijdige visie hier als de waarheid te verkondigen.quote:Op donderdag 19 juli 2012 16:10 schreef PKRChamp het volgende:
Nogmaals het is ronduit asociaal om mensen met kinderen op een bruiloft uit te nodigen om daarna doodleuk te melden dat je kleine niet welkom is terwijl andere neefjes of nichtjes wel welkom zijn? Waarom word er onderscheid gemaakt over zoiets triviaals als achterneef of een directe neef? Familie is familie of je behandelt iedereen gelijk of je nodigt de desbetreffende personen gewoon niet uit. Ik heb een hoop Nederlandse mensen gekend maar dit soort rariteiten heb ik nog nooit meegemaakt.
quote:Op donderdag 19 juli 2012 16:07 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Klopt, maar nu nog niet, dus verkondig ik hier maar m'n huidige instelling
Of ventje en dan je man bedoelenquote:Op donderdag 19 juli 2012 16:12 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Mijn grote vent..en dan bedoel je een kind..
![]()
Familie, daar zit je aan vast. Het zijn ook maar mensen en niet heilig. Sterke nog, een aantal famiulieleden van me zijn echte rotzakken.quote:Op donderdag 19 juli 2012 16:04 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Familie is je enige echte houvast. Vrienden kan je verwisselen, familie niet.
O, ja okay, voorruit, je hebt gelijkquote:Op donderdag 19 juli 2012 16:11 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Vrienden hebben ook kinderen, waarom de kinderen van je beste vrienden bijvoorbeeld niet, maar een achterneefje wel?
Zeg ik laatste tijd steeds vaker. Mijn vriendinnetje, mweh. Mijn hosseltje, fuckbuddy, neukdier, huissloerie. Mweh.quote:
Is jou uitleg van het verhaal dan wel representatief voor de Nederlandse samenleving? Het feit alleen al dat er een topic word geopend over dit probleem geeft eigenlijk al aan dat de TS dit ook niet normaal vind.quote:Op donderdag 19 juli 2012 16:12 schreef Polarcat het volgende:
[..]
Ik hoop dat je begrijpt dat jouw kring van Nederlandse kennissen niet representatief is voor de hele samenleving.
NO!!!!quote:Op donderdag 19 juli 2012 16:14 schreef DarkElf het volgende:
[..]
hehe.
Je man Papa en jezelf door hem Mama laten noemen.
Dat is het niet, maar dat claim ik ook niet. Ik baseer me slechts op rationele argumenten.quote:Op donderdag 19 juli 2012 16:14 schreef PKRChamp het volgende:
Is jou uitleg van het verhaal dan wel representatief voor de Nederlandse samenleving? Het feit alleen al dat er een topic word geopend over dit probleem geeft eigenlijk al aan dat de TS dit ook niet normaal vind.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |