abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114410802
Volgende week vrijdag ga ik mijn ontslag aanbieden bij mijn huidige werk, omdat ik iets anders gevonden heb.
Ik zie er nogal tegenop, omdat ze hier geen rekening houden met mijn persoonlijke situatie. Wat is goed om rekening mee te houden, aangezien ik hier geen ervaring mee heb?

Ik wil het schriftelijk doen en heb een opzegtermijn van 1 maand. Dat zou dus per 1-9 zijn. Verder heb ik eind augustus mijn vakantie geboekt. Gedurende deze maand moeten zij me toch gewoon doorbetalen? Ik zie ze er namelijk wel voor aan dat ze me eigenlijk gelijk niet meer hoeven te zien (wat ik niet erg zou vinden) omdat nog werken weinig nut zou hebben voor beiden, maar geldt die doorbetaling dan ook nog steeds? Want daar zie ik ze ook wel moeilijk over doen.

Ik probeer me zo goed mogelijk voor te bereiden, zodat ik wel krijg waar ik recht op hem en niet een maand thuis zit zonder geld waar ik anders wel recht op zou hebben ;)
  donderdag 19 juli 2012 @ 13:15:05 #2
256666 leeell
I know you're lonely
pi_114410840
als je vakantiedagen heb kan je die gewoon gebruiken ja.
opzegtermijn is wat er in je contract staat of even met je baas overlegge.
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  donderdag 19 juli 2012 @ 13:16:11 #3
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_114410892
Je hebt een contract, daar staat dan een opzegtermijn in en die geldt zowel voor jou als voor hen. Zij moeten dus ook gewoon betalen ja. Ook eventueel vakantiegeld dat je nog tegoed hebt of andere declaraties heb je nog gewoon tegoed. Zou mooi worden als dat niet meer zou zijn...
Don't let my username fool you...
pi_114411149
Hou er rekening mee dat je waarschijnlijk een deel vakantiegeld moet terug betalen.
En hoe zit het met je vrije dagen?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  donderdag 19 juli 2012 @ 13:24:39 #5
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_114411233
Check ook hoe je opzegtermijn omschreven is. Als het een kalendermaand is en je zegt volgende week vrijdag op dan zou je pas per 1 oktober wegkunnen.
A grand adventure has begun.
pi_114411310
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 13:24 schreef Keshet het volgende:
Check ook hoe je opzegtermijn omschreven is. Als het een kalendermaand is en je zegt volgende week vrijdag op dan zou je pas per 1 oktober wegkunnen.
Volgende week vrijdag is het de 27ste.
Waarom zou hij dan pas 1 oktober weg kunnen?
  donderdag 19 juli 2012 @ 13:27:28 #7
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_114411337
Omdat de kalender in mijn hoofd een week voorliep.
Ik ben toe aan vakantie. :@
A grand adventure has begun.
pi_114411403
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 13:22 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Hou er rekening mee dat je waarschijnlijk een deel vakantiegeld moet terug betalen.
En hoe zit het met je vrije dagen?
Waarom moet je een deel vakantiegeld terug betalen? Het vakantiegeld wat je in mei/juni krijgt is toch geen voorschot? Of zie ik dat verkeerd? :)
pi_114411443
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 13:29 schreef itastar het volgende:

[..]

Waarom moet je een deel vakantiegeld terug betalen? Het vakantiegeld wat je in mei/juni krijgt is toch geen voorschot? Of zie ik dat verkeerd? :)
Dat ligt eraan over welke periode het bedrijf het vakantiegeld berekend.
Als dat van jan tot dec is heeft ts wel een voorschot gekregen bijvoorbeeld.
  donderdag 19 juli 2012 @ 13:30:31 #10
379442 dr.Bellows
not a one trick pony
pi_114411459
Check wel even je vakantiedagen: normaliter kun je die op (kalender)jaarbasis opnemen. Aangezien je minder een jaar (dit jaar) daar werkt, zou je recht hebben op 9/12 (=3/4) van je vakantiedagen.
Dit zou inhouden dat wanneer je nu al al je vakantiedagen hebt opgemaakt (voor en heel jaar), je extra uren moet maken om je vakantiedagen te verrekenen.

Heb ik een keer meegemaakt, was een calculatiefoutje van mijn kant. Niet leuk als je denkt met vakantie te gaan en niet meer terug hoeft te komen, maar toch nog een week moet werken...
Op dinsdag 2 oktober 2012 14:27 schreef tong80 het volgende: _O_ :P
  donderdag 19 juli 2012 @ 13:34:15 #11
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_114411600
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 13:30 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Dat ligt eraan over welke periode het bedrijf het vakantiegeld berekend.
Als dat van jan tot dec is heeft ts wel een voorschot gekregen bijvoorbeeld.
Ja, het ligt eraan hoe het wordt opgebouwd. Bij mijn huidige werk krijg ik gewoon in mei de volle mep. Bij mijn vorige werk, werd er gewoon elke maand 8% opgebouwd en kreeg je in mei wat je had opgebouwd t/m mei ervoor. In dat laatste geval: als je nu zou opzeggen, krijg je nog vakantiegeld en hoef je niets terug te betalen. In dat eerste geval dus wel.
Don't let my username fool you...
pi_114411604
Vakantiegeld en einde dienstbetrekking
Bij beëindiging van de arbeidsovereenkomst moet de werkgever het saldo van het opgebouwde vakantiegeld uitbetalen. Een voorbeeld: het vakantiejaar loopt van 1 juni tot 1 juni. De arbeidsovereenkomst eindigt per 1 augustus. Op 1 augustus zal de werkgever het vakantiegeld tot aan 1 juni al hebben uitbetaald (namelijk op 1 juni). In de eindafrekening moet hij de werknemer nog vakantiegeld uitkeren over de periode 1 juni tot en met 31 juli (dus 2/12 x 8% x jaarsalaris).

Bron: arbeidsrecht.nl

Het kan natuurlijk zijn dat bij jouw werk gerekend wordt met een kalenderjaar dus van jan-dec. Dan zou je vakantiegeld moeten terugbetalen.

Vrije dagen gaan vaak wel op basis van het kalenderjaar dus je hebt maar recht op 8/12 van je vrije dagen en verlofdagen als je contract eindigt per 31/8
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_114411927
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 13:34 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ja, het ligt eraan hoe het wordt opgebouwd.
Dat zeg ik :s)
pi_114412489
quote:
3s.gif Op donderdag 19 juli 2012 13:34 schreef Deetch het volgende:
Vrije dagen gaan vaak wel op basis van het kalenderjaar dus je hebt maar recht op 8/12 van je vrije dagen en verlofdagen als je contract eindigt per 31/8
Hmm, deze heb ik al opgebruikt, dus wordt even kijken hoe ze daar op reageren.

Verder: Mochten ze zeggen dat ik na volgende week helemaal niet meer hoef te komen, hoe zit het dan met de opzegtermijn en salaris? Kunnen ze eisen dat als ik hiermee akkoord ga en augustus niet werk, ik dan ook geen loon krijg over die maand?
  donderdag 19 juli 2012 @ 13:55:47 #15
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_114412545
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 13:54 schreef Zocalo het volgende:

[..]

Hmm, deze heb ik al opgebruikt, dus wordt even kijken hoe ze daar op reageren.

Verder: Mochten ze zeggen dat ik na volgende week helemaal niet meer hoef te komen, hoe zit het dan met de opzegtermijn en salaris? Kunnen ze eisen dat als ik hiermee akkoord ga en augustus niet werk, ik dan ook geen loon krijg over die maand?
ze kunnen je ontheffen van werkzaamheden. Niet je contract eenzijdig per direct beeindigen...
Kortom, je moeten je hoe dan ook doorbetalen tot eind augustus.
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  donderdag 19 juli 2012 @ 13:56:21 #16
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_114412570
en als er dan geroepen wordt dat je geen loon krijgt zeg je (ookal is het bluf) dat je dat nog wel met de rechtsbijstand op zal nemen...
Ecosia
pi_114412659
Vakantiedagen zijn per kalenderjaar zie ik...23 stuks
pi_114417147
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 13:58 schreef Zocalo het volgende:
Vakantiedagen zijn per kalenderjaar zie ik...23 stuks
Als je contract per 31/8 eindigt mag je dus maar 8/12*23 = 15 1/3 vakantiedagen gebruiken. De rest moet je dan "terugbetalen".

Je hebt recht op betaling totdat je contract is geeindigd. Als zij vinden dat je niet meer hoeft te komen moet je dat zwart op wit laten zetten. Volgens heet dat dan buiten werk gesteld of van werk vrijgesteld. Zorg dat er in ieder geval in staat dat het op hun initittief is, dat jij best wilt werken tot het einde van je contract en dat zij je doorbetalen totdat het contract is geeindigd.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_114417698
is die vakantie al aangevraagd/ goedgekeurd? Als deze nog niet goedgekeurd is, dan kunnen ze het erop gooien dat je geen vrij krijgt vanwege zwaarwegende belangen (overdracht ofzo).
pi_114419327
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 15:51 schreef jroz het volgende:
is die vakantie al aangevraagd/ goedgekeurd? Als deze nog niet goedgekeurd is, dan kunnen ze het erop gooien dat je geen vrij krijgt vanwege zwaarwegende belangen (overdracht ofzo).
Ik weet niet zeker, ik heb het aangegeven, maar of het getekend is weet ik niet. Ik zou echter niet weten waarom ze dat zouden doen, aangezien ze in deze omgeving niets hebben aan iemand die een maand niets doet.
pi_114426354
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 13:56 schreef Jumparound het volgende:
en als er dan geroepen wordt dat je geen loon krijgt zeg je (ookal is het bluf) dat je dat nog wel met de rechtsbijstand op zal nemen...
... of dat je nog wel een topic op Fok! zult openen ... ~O>
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_114433727
mocht je idd nog veel dagen hebben dan kan er aangegeven worden dat je die niet allemaal op kan nemen en dat ze verwachten dat je nog doorwerkt tot einde contract.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  donderdag 19 juli 2012 @ 22:08:27 #23
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_114436080
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 19:00 schreef r_one het volgende:

[..]

... of dat je nog wel een topic op Fok! zult openen ... ~O>
:D
Ecosia
pi_114442056
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 16:25 schreef Zocalo het volgende:

[..]

Ik weet niet zeker, ik heb het aangegeven, maar of het getekend is weet ik niet. Ik zou echter niet weten waarom ze dat zouden doen, aangezien ze in deze omgeving niets hebben aan iemand die een maand niets doet.
Als je vakantiedagen aanvraagt en ze niet binnen twee weken aangeven dat en waarom het niet kan, dan is je aanvraag stilzwijgend goedgekeurd. Dus het gaat er vooral om wanneer je je vakantie hebt aangevraagd en of je dat kunt aantonen. (Als jij het aantoont, wordt het voor je werkgever een stuk lastiger om iets anders te beweren.)
pi_114449110
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 23:41 schreef Light het volgende:

[..]

Als je vakantiedagen aanvraagt en ze niet binnen twee weken aangeven dat en waarom het niet kan, dan is je aanvraag stilzwijgend goedgekeurd. Dus het gaat er vooral om wanneer je je vakantie hebt aangevraagd en of je dat kunt aantonen. (Als jij het aantoont, wordt het voor je werkgever een stuk lastiger om iets anders te beweren.)
Het valt binnen twee weken. En daarnaast is het niet aantoonbaar omdat ik gewoon een briefje heb ingeleverd.
Maargoed, desnoods koop ik die dagen op, dat maakt me ook niet uit. Of als ze echt willen dat ik nog terug kom, so be it, maar dan zitten zij zelf met een gedemotiveerde werknemer de komende maand.
Als ze het gooien op zwaarwegende belangen... dat is nogal een grijs gebied toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')