SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Uitstekelbaars op 20-07-2012 10:41:00 ]"Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
Als je het over het echte jodendom hebt, die hebben niks te maken met Matteüs of enig bedenker van het N.T. Ook dat terugkeren is een verzinsel van de auteur. En het is niet omdat Jezus dit zou belooft hebben dat de vrome joden hem als een valse profeet zijn, maar omdat hij terechtgesteld was en ook nog eens dood daarbovenop. Aan een dode messias hadden die joden niks. Een profeet was hij al evenmin, gezien profeten en messiassen twee verschillende vacatures zijn.quote:Jezus' voorspellingen
In de ogen van het echte jodendom echter, is het zo dat Jezus een valse profeet was, en wel om de volgende redenen: Hij zei dat hij binnen diezelfde generatie zou terugkeren, en dat is nooit gebeurd: Matt.23:36, hier bewijst Jezus zelf al dat hij een valse profeet was, het oorspronkelijke Griekse woord voor 'generatie' kan alleen geïnterpreteerd worden als een letterlijke generatie Matt 16:4 .
Zo zie je maar weer hoe deze auteur slecht geïnformeerd was. Het lijkt wel of alle kwaad bij de farizeeërs ligt, terwijl dit net de modernisten waren voor hun tijd. Het was niet deze partij die op een messias zat te wachten, maar wel in de eerste plaats de Essenen en de Nazarenen.quote:De Farizeeërs hebben nooit zo'n teken gehad. Matt 24:33-35 Ze zouden alles zien wat hij voorspeld had, en dat is nooit gebeurd.
De Sabbat is juist totaal niet christelijk....quote:Op woensdag 18 juli 2012 17:57 schreef BerjanII het volgende:
Ik zeg juist wel dat dat christelijk is. Lees eens wat beter voor je wat schrijft.
Wanneer is de sabbat weer ingesteld? Enkel bij de kerk van Ali houdt men de sabbatdag in plaats van de zondag.
Moet jij nodig zeggenquote:Op woensdag 18 juli 2012 17:57 schreef Scabies het volgende:
Je gooit alles door elkaar en zet jezelf steeds weer voor lul
Reageer anders gewoon niet als je het niet kan volgen/begrijpen
Nee inderdaad hebben christenen die bevoegdheid niet! Maar wat dat hier nou mee te maken heeft...quote:quote van Triggershot: Behalve dan dat Christenen niet de autoriteit hebben om Godswoord even te wijzigen.
Ik ben juist degene die niks met de sabbat heeft, en Ali houdt zich aan de sabbat. Hij zegt dat de zondag heidens is, ingesteld door de anti christ. Wat gewoon een leugen is, want in 100 na christus hielden ze al de zondag, in plaats van de sabbat. En toen was het Romeinse rijk nog niet weg, terwijl die eerst weg moest voor de anti christ zou komen.quote:De Sabbat is juist totaal niet christelijk....
Wanneer de sabbat is ingesteld weer? Ja zeg het maar. De 1e christenen hielden de sabbat niet meer. En de sabbat is hetzelfde als de zondag lijkt me he... Die zondagse rustdag=de sabbat.
Maar een christen mag op alle dagen werken en alles doen.
De zondag en de sabbat is precies hetzelfde. Een rustdag, een heilige dag, waarop een christen niet mag werken.quote:Op donderdag 19 juli 2012 20:28 schreef BerjanII het volgende:
Ik ben juist degene die niks met de sabbat heeft, en Ali houdt zich aan de sabbat. Hij zegt dat de zondag heidens is, ingesteld door de anti christ. Wat gewoon een leugen is, want in 100 na christus hielden ze al de zondag, in plaats van de sabbat. En toen was het Romeinse rijk nog niet weg, terwijl die eerst weg moest voor de anti christ zou komen.
Dat is zo ongeveer de meest stupide reden om iemand een jood te noemen die ik ooit gehoord heb.quote:Op donderdag 19 juli 2012 22:52 schreef bianconeri het volgende:
[..]
De zondag en de sabbat is precies hetzelfde. Een rustdag, een heilige dag, waarop een christen niet mag werken.
Dit is ook de reden waarom ik Ali een jood noem.
Misschien wel een moslim of een boeddhist. Of misschien wel een heiden. Hahaha, je bent echt hilarisch.quote:Op donderdag 19 juli 2012 22:52 schreef bianconeri het volgende:
Dit is ook de reden waarom ik Ali een jood noem, hij is alles behalve een christen.
Kan men op deze onzin nog iets zinnig antwoorden ?quote:De sabbat is wel het laatste waar een christen zich aan dient te houden. (hij is ook verdacht stil)
Die hokjesgeest is vrij doorzichtig. Iedereen die anders denkt dan ik is gek.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 09:57 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dat is zo ongeveer de meest stupide reden om iemand een jood te noemen die ik ooit gehoord heb.
Het laat dan wel weer glashelder jouw manier van hokjesdenken zien.
Dat denkt Aton inderdaad, erg jammer.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 10:37 schreef hoatzin het volgende:
Die hokjesgeest is vrij doorzichtig. Iedereen die anders denkt dan ik is gek.
Als je ergens geen verstand van hebt hou dan je klep dicht aub.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 10:36 schreef ATON het volgende:
Kan men op deze onzin nog iets zinnig antwoorden ?
De reden hem een jood te noemen is het volgen van de Wet!quote:Op vrijdag 20 juli 2012 09:57 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dat is zo ongeveer de meest stupide reden om iemand een jood te noemen die ik ooit gehoord heb.
Het laat dan wel weer glashelder jouw manier van hokjesdenken zien.
Dat wil ik jou al heel de tijd duidelijk maken, maar dan zonder zo ordinair te reageren zoals jij hier.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 11:26 schreef bianconeri het volgende:
Als je ergens geen verstand van hebt hou dan je klep dicht aub.
Heb ik ook niet. Waar staat dat ? Haloo, dit is ATON. Weer slecht gequote zo te zien.quote:Als je dat gaat beweren dan wordt wel heel duidelijk dat je bijbelse kennis 0 is.
Ik heb wel Bijbelse kennis dus ik mag hier best inhoudelijk gaan reageren.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 11:42 schreef ATON het volgende:
Dat wil ik jou al heel de tijd duidelijk maken, maar dan zonder zo ordinair te reageren zoals jij hier.
Heb ik ook niet. Waar staat dat ? Haloo, dit is ATON. Weer slecht gequote zo te zien.
En neem maar van me aan dat jij nooit zoveel over de ontstaansgeschiedenis van de bijbel zal weten als ik jochie.
Laat ik jouw redenatie even nagaan.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 11:26 schreef bianconeri het volgende:
De reden hem een jood te noemen is het volgen van de Wet!
En dat komt neer op het weigeren/ontkennen van het NT.
Een christen houdt/hoeft zich niet aan de Wet te houden, volgens hem moet hij daar wel aan volhouden en dat toont dus toch echt dat hij een jood is en geen christen.
De inhoud van jou versie van de bijbel zal je wel kennen, maar niks over de bijbel. WC eend syndroom, weet je ? Je komt hier helemaal niet om te discussiëren, maar om jou versie van de bijbel te promoten, wat ik best kan begrijpen met al die regendagen. Stel dat ik met jou zou willen discussiëren over externe invloeden op het Judaïsme, denk ik dat de eerste post mijnentwege al aanleiding zal zijn voor scheldpartijen. Het betere werk hou ik liever voor respondenten met wat achtergrondkennis ter zake. Blijf hier maar rustig verder de joker uithangen. Dit forum heeft ' aanbrengers ' nodig zoals jij. Heb je in het circus ook.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 11:49 schreef bianconeri het volgende:
Ik heb wel Bijbelse kennis dus ik mag hier best inhoudelijk gaan reageren.
Ordinair omdat ik klep zeg? Aanstellen ook knap.
Moeten we niet gewoon categorisch ophouden met reageren op deze man? Hij frustreert werkelijk iedereen met zijn opmerkingen, en laat voortdurend zien niet te kunnen debatteren. Als de JG zieltjes willen winnen is Bianconeri een heel slecht uithangbord.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 12:03 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Laat ik jouw redenatie even nagaan.
[1] Iemand houdt de Sabbat op zaterdag ipv zondag
[2] Die iemand volgt dus de hele wet
[3] Die iemand is dus een Jood.
In welke stap gaat het mis?
Laat ik het anders vragen. Als zo'n iemand b.v niet besneden is, niet naar de synagoge gaat, niet alle Joodse feestdagen viert, en Jezus wel als messias accepteert, dan noem jij zo'n iemand nog steeds een Jood?
Sorry, maar dan is er iets heel erg grondig mis met je begrip van het woordje "Jood". Ik kan ook moeilijk geloven dan iemand werkelijk zo stupide redeneert en in hokjes denkt, maar je hebt me al vaker verbaast.
Dat lijkt me geen slecht idee.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:13 schreef hoatzin het volgende:
Moeten we niet gewoon categorisch ophouden met reageren op deze man?
Ik heb wel al vaker wat dingen gehad met Ali waaruit bleek dat hij de gehele wet als een ''moeten'' opvolgt. Dus niet omdat hij persoonlijk het goed vindt maar omdat een christen dat zou moeten.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 12:03 schreef Haushofer het volgende:
Laat ik het anders vragen. Als zo'n iemand b.v niet besneden is, niet naar de synagoge gaat, niet alle Joodse feestdagen viert, en Jezus wel als messias accepteert, dan noem jij zo'n iemand nog steeds een Jood?
*cough* cough* de pot verwijt de ketel dat het zwart ziet *cough* *cough*quote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:13 schreef hoatzin het volgende:
Moeten we niet gewoon categorisch ophouden met reageren op deze man? Hij frustreert werkelijk iedereen met zijn opmerkingen, en laat voortdurend zien niet te kunnen debatteren. Als de JG zieltjes willen winnen is Bianconeri een heel slecht uithangbord.
Ooit aan gedacht dat ik niet alleen ''onze'' Bijbel heb? Maar ook andere versies gebruik.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 12:37 schreef ATON het volgende:
De inhoud van jou versie van de bijbel zal je wel kennen, maar niks over de bijbel. WC eend syndroom, weet je ? Je komt hier helemaal niet om te discussiëren, maar om jou versie van de bijbel te promoten, wat ik best kan begrijpen met al die regendagen.
Je bent me voor! Ik scrollde en zat al te recapituleren.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 12:03 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Sorry, maar dan is er iets heel erg grondig mis met je begrip van het woordje "Jood". Ik kan ook moeilijk geloven dan iemand werkelijk zo stupide redeneert en in hokjes denkt, maar je hebt me al vaker verbaast.
Godallemachtig, wat ben ik blij dat ik het Licht heb gezien en nu weet en ervaar dat Octopus Paul de Ware Schepper van diepzee, hoogland en wolkenluchten is.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 14:58 schreef bianconeri het volgende:
[..]
*cough* cough* de pot verwijt de ketel dat het zwart ziet *cough* *cough*
Wij doen niet aan zieltjes winnen, maar wij brengen de ware boodschap uit de Bijbel.
Het goede nieuws van Gods koninkrijk. Of iemand dat nou accepteert of niet.
En ik kan goed debatteren en dat weet je zelf ook wel. Zeker Bijbels gericht.
[..]
Ooit aan gedacht dat ik niet alleen ''onze'' Bijbel heb? Maar ook andere versies gebruik.
Daarbij komt ELKE Bijbelse versie met elkaar overeen aangezien de boodschap ondanks enkele vertaalblunders gewoon overeenkomt.
Bv de 3-eenheid, ook al veranderen sommige Joh 1:1 toch toont rest vd Bijbel ook bij hun duidelijk dat Jezus niet God is.
Ik kom hier gewoon een praatje aangaan over de BIJBEL, ja de BIJBEL en niet zoals jij zegt over onze maar ik weet meer dan genoeg over de Bijbel.
En je kunt veel zeggen maar als het Bijbels gaat dan onderbouw ik alles zeer helder.
Ook in de andere discussies zoals bij sekte.
"Zieltjes winnen" [iemand] tot eene andere godsdienst of tot eene andere partij weten over te halen.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 14:58 schreef bianconeri het volgende:
[..]
*cough* cough* de pot verwijt de ketel dat het zwart ziet *cough* *cough*
Wij doen niet aan zieltjes winnen, maar wij brengen de ware boodschap uit de Bijbel.
1. Niet om zieltjes te winnen! Tuurlijk kan dat er van komen maar dat is niet het punt.quote:Op maandag 30 juli 2012 09:32 schreef hoatzin het volgende:
"Zieltjes winnen" [iemand] tot eene andere godsdienst of tot eene andere partij weten over te halen.
Wie is hier nu gek? Wat komen jullie dan aan de deuren doen?
(hou daar btw eens mee op. Dring een ander uw mening niet op als een ander daar niet nadrukkelijk om vraagt)
28 Want die is niet een Jood, die het in het openbaar is; noch die is de besnijdenis, die het in het openbaar in het vlees is;quote:Op vrijdag 20 juli 2012 11:26 schreef bianconeri het volgende:
De reden hem een jood te noemen is het volgen van de Wet!
En dat komt neer op het weigeren/ontkennen van het NT.
Een christen houdt/hoeft zich niet aan de Wet te houden, volgens hem moet hij daar wel aan volhouden en dat toont dus toch echt dat hij een jood is en geen christen.
1. Dus wèl zieltjes winnen. Je zoveelste leugen. Je bent een goed uithangbord voor de JG beweging.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 19:31 schreef bianconeri het volgende:
[..]
1. Niet om zieltjes te winnen! Tuurlijk kan dat er van komen maar dat is niet het punt.
We willen Gods naam bekend maken, Gods werken en het goede nieuws van Gods koninkrijk.
Wat ze er mee doen is niet aan ons maar moet elk zelf weten.
2. Hou daar btw mee op? Ik en wij dringen helemaal niemand wat op!
Aangezien elk kan bepalen wat ze er mee willen.
1. Nee NIET zieltjes winnen! Lees dan eens.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:33 schreef hoatzin het volgende:
1. Dus wèl zieltjes winnen. Je zoveelste leugen. Je bent een goed uithangbord voor de JG beweging.
2. Wéér een leugen. Jullie komen òngevraagd mensen lastig vallen. De overgrote meerderheid wil er absoluut niets van weten van jullie sekte. De spreekwoordelijke "voet tussen de deur" . Hou er AUB mee op!
En wat wil je zeggen?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 21:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:
28 Want die is niet een Jood, die het in het openbaar is; noch die is de besnijdenis, die het in het openbaar in het vlees is;
29 Maar die is een Jood, die het in het verborgen is, en de besnijdenis des harten, in den geest, niet in de letter, is de besnijdenis; wiens lof niet is uit de mensen, maar uit God. Romeinen 2
1. Het doel is overduidelijk zieltjes winnen. Dat en alléén dat is de motivatie. Een andere is er niet.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:54 schreef bianconeri het volgende:
[..]
1. Nee NIET zieltjes winnen! Lees dan eens.
Ik zeg toch dat het voornaamste de boodschap is!! Bekend maken van vele dingen rondom Jehovah(Zijn Naam en bv het Koninkrijk).
En wat mensen daar mee doen is hun eigen punt, dat is uiteindelijk niet hetgeen wat voor ons telt.
2. We zijn geen sekte! Daar zijn al zoveel topics over geweest, vrij recent zelfs nog.
Telkens blijken we geen sekte te zijn dus ga toch weg met je leugens.
3. Als ze aangeven niets met ons te maken hebben dan gaan we weer verder.
Voet tussen de deur is natuurlijk onzin, we zijn totaal niet opdringerig en komen gewoon af en toe weer langs en verdwijnen binnen een minuut weer.
8 Zijt niemand iets schuldig, dan elkander lief te hebben; want die den ander liefheeft, die heeft de wet vervuld.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:54 schreef bianconeri het volgende:
[
En wat wil je zeggen?
Je gelooft nog in de Wet, denkt dat een ''christen'' zich daar aan moet houden.
Nou das volgens de Bijbel dus niet waar en alleen joden doen dat.
Als jij een jood wilt zijn moet je het zelf weten.
Heb je zelf wel door dat je allemaal onzin aanhaalt?quote:
1. Wie weet dat nou beter dan... Een JG zelf of een complete buitenstaander die totaal niets van JG afweet? Ja idd de JG zelf.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 12:03 schreef hoatzin het volgende:
1. Het doel is overduidelijk zieltjes winnen. Dat en alléén dat is de motivatie. Een andere is er niet.
2. Daar zijn al vele topics over geweest. Iedereen is er van overtuigd, alléén jij niet. Dus wat is je punt? Je bent een roepende in de woestijn. De enige die jullie beweging geen sekte noemt is jullie beweging. Ofwel het alom bekende "WC-EEND" syndroom.
3.Lees zelf even wat je zegt: "we zijn totaal niet opdringerig en komen gewoon af en toe weer langs" Dat is juist opdringerigheid, het steeds maar weer proberen....
En de niet-christen, dus de ongelovige, moet die de wet onderhouden? Of zou die dat eigenlijk moeten?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:55 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Heb je zelf wel door dat je allemaal onzin aanhaalt?
Ja je moet Gods geboden absoluut onderhouden!
Echter je schiet totaal voorbij het punt dat de Wet niet een gebod van God meer is maar allang achterhaalt is.
Personen die de Wet als werkelijk geldend navolgen geloven niet in het offer van Jezus.
Tuurlijk mag je op eigen houtje de Wet navolgen(als gedachte van: Het is goed te doen, al geldt het niet meer), alleen jij Ali doet altijd net alsof ELKE christen dit moet doen. Bv dat elk de sabbat moet navolgen maar dat is totale onzin want God verlangt dat niet van ons.
1. Denk je dat een JG de wijsheid in pacht heeft?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:55 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Heb je zelf wel door dat je allemaal onzin aanhaalt?
Ja je moet Gods geboden absoluut onderhouden!
Echter je schiet totaal voorbij het punt dat de Wet niet een gebod van God meer is maar allang achterhaalt is.
Personen die de Wet als werkelijk geldend navolgen geloven niet in het offer van Jezus.
Tuurlijk mag je op eigen houtje de Wet navolgen(als gedachte van: Het is goed te doen, al geldt het niet meer), alleen jij Ali doet altijd net alsof ELKE christen dit moet doen. Bv dat elk de sabbat moet navolgen maar dat is totale onzin want God verlangt dat niet van ons.
[..]
1. Wie weet dat nou beter dan... Een JG zelf of een complete buitenstaander die totaal niets van JG afweet? Ja idd de JG zelf.
2. Ja jij leest die topics niet eens want ik was absoluut niet de enige. En best raar he dat die topics gedelete worden door de TS, kan het niet hebben dat ie ongelijk had.
Als er duidelijk werd dat we wel een sekte zijn dan bleef die topic wel.
Daarbij pak een goede definitie van een sekte erbij en we zijn overduidelijk geen sekte(sowieso al veel te open).
3. Nee dat is niet opdringerigheid, dan ga je er veel erger op in ipv maanden te wachten.
Toen ik in 2 VWO zat, kreeg ik van een jongen uit mijn klas en zijn moeder die Jehova getuige waren een bonenplant. Dat kwam doordat ik mijne helaas genegeerd had waardoor deze gestorven was in de schimmelbende die het geworden was. Toen had ik dus niks meer om te bestuderen voor biologie ( schimmel telde niet, het moest echt een bonenplant zijn ). Maar doordat ik door die allervriendelijkste mensen een plantje had gekregen dat zij over hadden ( oid ) kon ik weer verder met het experiment. Dat vond ik best sympathiek.quote:Eigenlijk zijn het karakterloze zielige wezens die niet beter weten.
Qua religie zitten ze er m.i. wel volledig naast ja. Van begin tot eind.quote:en zullen steeds blijven argumenteren om hun gelijk te halen zelfs in hun ongelijk.
Je kan het topic gewoon via google nog vinden hoor. Volgens mij worden alleen inactieve topics gewist ter bevordering van de overzichtelijkheid. En dit topic had een slotje zoals je hier:quote:2. Ja jij leest die topics niet eens want ik was absoluut niet de enige. En best raar he dat die topics gedelete worden door de TS, kan het niet hebben dat ie ongelijk had.
Als er duidelijk werd dat we wel een sekte zijn dan bleef die topic wel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. via hierSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. kan zien..."Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
Klopt. Ik heb hen op bezoek gehad, maar gaf niet toe, dus ze haakten af.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:54 schreef bianconeri het volgende:
[..]
1. Nee NIET zieltjes winnen! Lees dan eens.
Ik zeg toch dat het voornaamste de boodschap is!! Bekend maken van vele dingen rondom Jehovah(Zijn Naam en bv het Koninkrijk).
En wat mensen daar mee doen is hun eigen punt, dat is uiteindelijk niet hetgeen wat voor ons telt.
Is geen interessante tweedeling: geloof of sekte.quote:2. We zijn geen sekte! Daar zijn al zoveel topics over geweest, vrij recent zelfs nog.
Telkens blijken we geen sekte te zijn dus ga toch weg met je leugens.
Is ook mijn ervaring. Overigens mijn respect voor het accepteren van de continue afwijzingen.quote:3. Als ze aangeven niets met ons te maken hebben dan gaan we weer verder.
Voet tussen de deur is natuurlijk onzin, we zijn totaal niet opdringerig en komen gewoon af en toe weer langs en verdwijnen binnen een minuut weer.
Dat gaat me verder niks aan.quote:[..]
En wat wil je zeggen?
Je gelooft nog in de Wet, denkt dat een ''christen'' zich daar aan moet houden.
Nou das volgens de Bijbel dus niet waar en alleen joden doen dat.
Als jij een jood wilt zijn moet je het zelf weten.
Duidelijk Ali, hier zeg je dat de waarheid van claims wordt gereflecteerd in het gedrag wat je produceert. Kijk echter naar deze post die ook van jou komt:quote:[quote]Op maandag 16 juli 2012 18:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik zal het met je moeten doen ja. Dat sluit echter niet uit dat ik je compleet kan negeren. Je noemt me opdringerig, ik vind dat opvallend aangezien ik jou extreem opdringerig vind. Bij elk antwoord wat ik op andermans vragen geef, voel je je geroepen om met spot ertussen te komen en zoals je zelf al aangeeft een karikatuur van me te maken. [n]Nu is dat niet iets wat ik niet verwacht van mensen die zich voeden met het soort literatuur wat je leest, of die het soort koppigheid vertonen wat je vertoont. Ik wil alleen slechts aangeven dat je sociaal gezien je bijzonder naar gedraagt. En wat mij betreft is dat tekenend voor de claims die je maakt. Het waarheidsgehalte ervan wordt gereflecteerd in het gedrag wat je produceert. Je filosofie doet je spiritueel, emotioneel en intellecuteel niet groeien maar eerder achteruit gaan lijkt het wel.[b] Denk daar ook eens over na. Het objectief van spiritualiteit is volgens mij namelijk dat; groeien als mens en anderen helpen of inspireren om dat ook te doen. Niet om te laten zien hoe slim of ingelezen je bent, en als mensen niet op je reageren jammeren dat men je negeert. Ik ga geen dialogen aan met mensen die zich als kleine kinderen gedragen, begrijp je? Die zet ik op hun plaats. In de hoop dat ze misschien even stoppen en nadenken.
Hier beweer je weer precies het tegenovergestelde! Ik neem aan dat je hier namelijk met 'imperfecte mensen' die mensen bedoelt die gebreken in hun gedrag vertonen. Iemand die zich volledig goed gedraagt zul je namelijk niet snel 'imperfect' noemen.quote:Ik vind dat de waarde die gehecht wordt aan mensen om bepaalde informatie te beoordelen veel te groot is in deze discussie.
Perfecte informatie zal altijd worden verspreid door imperfecte mensen en daar zal vaak ook wat imperfecte informatie tussen zitten want mensen zijn imperfect. Meer kun je niet verwachten in een imperfecte wereld.
Onderzoek alles en behoud het goede.
Wie zegt dat jouw discussiepartners complete buitenstaanders zijn?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:55 schreef bianconeri het volgende:
1. Wie weet dat nou beter dan... Een JG zelf of een complete buitenstaander die totaal niets van JG afweet? Ja idd de JG zelf.
Het eerste citaat gaat over levensbeschouwing en spiritualiteit en de vruchten die die produceren.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 04:13 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Even een reactie op het vorige deel:
[..]
Duidelijk Ali, hier zeg je dat de waarheid van claims wordt gereflecteerd in het gedrag wat je produceert. Kijk echter naar deze post die ook van jou komt:
Complottheoretici zelf
[..]
Hier beweer je weer precies het tegenovergestelde! Ik neem aan dat je hier namelijk met 'imperfecte mensen' die mensen bedoelt die gebreken in hun gedrag vertonen. Iemand die zich volledig goed gedraagt zul je namelijk niet snel 'imperfect' noemen.
Om eerlijk te zijn vind ik je nogal een draaikont. Maar ik ben wel benieuwd op je reactie als ik dit zeg, of je dit zal toegeven, of je dit citaat zo zal krom trekken dat er iets heel anders van gemaakt wordt dan er oorspronkelijk stond, of je boos wordt, wat een teken is dat je helemaal niet door de Heilige Geest bezield kan zijn en door God geleid, want zij die door God geleid worden, zijn vrij van alle angst, omdat God er altijd is in dat geval, en boosheid is een teken van angst, op alle manieren.
Als ik boos word op eventuele kinderen, ben ik bang dat ze iets overkomt, als ik boos word omdat er iets onrechtvaardigs gebeurt, ben ik bang dat een ander iets aangedaan wordt of mijzelf, etc. Je kunt niks bedenken waar je boos om wordt, wat niet voortkomt uit angst, want al het menselijke handelen komt voort uit angst.
Je doet overigens ook de claim dat boeddhisten etc. niet de 10 geboden volledig kunnen navolgen, het vreemde is alleen dat als ik over Boeddha lees, dat hij zich toch heel sterk aan die 10 geboden gehouden heeft en ook zijn leringen totaal in tegenspraak zijn met je claim, omdat het voor iemand die de 10 geboden zelf niet na kan leven, waar Jezus voor nodig is zoals je zegt, nogal vreemd zou zijn om ze aan anderen op te leggen. Dit is ook het geval bij andere boeddhisten.
Jij spreekt dan over opgeblazenheid van egoïsme omdat men het mysterie door heeft of een geheim heeft, het grappige is juist dat er eerder van het tegenovergestelde sprake is: Mensen die écht volledig begrijpen hoe mystiek werkt, snappen dat altruïsme de beste levenshouding is en zullen anderen helpen, anderen helpen is dan volgens jou opgeblazenheid? Dat er boeddhisten zijn die het Mahayana boeddhisme (grote wiel) onder de gewone bevolking wilden verspreidden is ook opgeblazenheid? Ik kan me herinneren dat je een keer zei: Jezus is er voor iedereen, als tegenstelling met andere godsdiensten. Ik kan dat ook zo zeggen: Boeddha is er voor iedereen, er is geen geheim omdat het onder de gehele bevolking wordt verspreid, alleen kost het tijd om dat geheim te begrijpen, net als het tijd kost om de Schrift te bestuderen.
Velen hier benaderen je niet positief, en ik weet ook hoe dat komt. Ik denk dat je vast zit Ali, je bent in een gevangenis gestopt waarvan je zelf niet eens doorhebt dat je erin zit. Ik lach je niet uit en ik spot niet met je, maar ik maak me zorgen, en dat je daarom lacht is nog zorgwekkender, ik hoop dat je ooit inzicht krijgt. (niet sarcastisch)
Ja, ik vind het echter vreemd dat je ATON niet serieus neemt terwijl hij Oxford deskundigen aanhaalt. Volgens jou zijn mensen die hun hele leven een studie hebben gemaakt van een onderwerp en een hoge positie op een universiteit hebben minder betrouwbaar dan een site die uitgesproken protestants/reformatorisch is die beweert dat de apostelen geïnspireerd waren door de heilige geest? Zonder dat je ook maar ergens een goede bronverwijzing terug kan vinden? En ze laten bewust citaten weg van kerkvaders die zeggen dat er een diepere betekenis in de Schrift zit die de gelovigen niet te horen krijgen, dat maakt die protestantse sites ook betrouwbaar? Omdat die dat weglaten?quote:Op zondag 5 augustus 2012 01:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het eerste citaat gaat over levensbeschouwing en spiritualiteit en de vruchten die die produceren.
Het tweede gaat over het verspreiden van informatie die niet van levensbeschouwelijke aard is.
Complottheorien zijn doorgaans niet van levensbeschouwelijke/spirituele aard. Het zijn theorien, al dan niet ondersteund met feiten.
Wat men vaak doet is de feiten negeren en de persoon aanvallen. Dat is wat mij betreft niet logisch. De informatie kan immers best correct zijn, ookal gedraagt de persoon zich niet zoals anderen graag willen dat hij zich zou gedragen. Je gaat die informatie niet beoordelen op basis van de persoon, maar op basis van de informatie. De persoon is dan ook geen indicator voor de waarheid van de informatie.
Wanneer het over spirituele leer gaat die een directe invloed heeft op hoe iemand in het leven staat, zijn keuzes, normen, waarden, enzovoorts, is gedrag wel een indicator. Omdat die informatie verandering van gedrag voortbrengt. Dus wordt het gedrag een meter om de informatie te beoordelen. Soms is het de enige indicator omdat spirituele claims soms niet of nauwelijks te onderbouwen zijn met 'feiten' of 'bewijzen' maar omdat het persoonlijke of religieuze overtuigingen over 'de waarheid' zijn.
Echter kan iemands persoonlijke overtuiging wel weer een invloed hebben op wat voor informatie die niet direct van levensbeschouwelijke aard is kiest de geloven of te verwerpen. Dus levensbeschouwing heeft denk ik altijd een direct en indirect effect op de informatie die men aanvaardt en ook verspreid. Echter is het verschil dat de andere persoon in de beoordeling van die informatie 2 verschillende benaderingen kan hanteren, afhankelij kvan de aard van de informatie.
Alles hangt dus af van de context.
In de bijbel is daar wel een grappig voorbeeld van ook:
Spreukenj 26:4 Antwoord den zot naar zijn dwaasheid niet, opdat gij ook hem niet gelijk wordt.
5 Antwoord den zot naar zijn dwaasheid, opdat hij in zijn ogen niet wijs zij.
Twee tegengestelde uitspraken. Zijn het allebei dus absolute wetten? Nee, het is de context die bepaalt wanneer je wat toe moet passen.
Zo een beetje duidelijker wat ik bedoel?
Het is niet aan jou om mensen op hun plaats te zetten, zelfs al gedragen ze zich in jouw ogen als kleine kinderen. Ik vind dat soort gedrag dan ook behoorlijk hoogmoedig van je.quote:Op zondag 5 augustus 2012 01:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik ga geen dialogen aan met mensen die zich als kleine kinderen gedragen, begrijp je? Die zet ik op hun plaats. In de hoop dat ze misschien even stoppen en nadenken.
Het probleem met dit soort discussies is de soms enorme emotionele investering, van zowel Christelijke kant als niet-Christelijke kant. In zo'n discussie betrouwbare informatie filteren is zoiets als goudklompen zoeken in de IJssel.quote:Op zondag 5 augustus 2012 15:20 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Ja, ik vind het echter vreemd dat je ATON niet serieus neemt terwijl hij Oxford deskundigen aanhaalt.
1. Ik zeg niet dat JG alle wijsheid in pacht heeft, maar over wat binnen JG speelt weet een JG natuurlijk het het beste. Lijkt me logisch. Net alsof je bv je auto naar de garage brengt waar een ervaren en deskundig persoon iets zegt wat er is en jij als leek er totaal tegenin gaat en roept dat het onzin is.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:08 schreef hoatzin het volgende:
1. Denk je dat een JG de wijsheid in pacht heeft?(zie dan puntje 2 hieronder)
2,. Niet alleen op Fok! hoor:
ach ik kan nog een hele poos doorgaan. Het is overduidelijk. Het spat er gewoon vanaf.
3. Ja dat is wèl opdringerig. Net als ongewenste telefoonreclame. Dat is niet voor niets verboden inmiddels. Als mensen zonodig jullie "goede nieuws" willen horen dan komen ze vanzelf naar jullie toe. Dat doen ze blijkbaar niet, want jullie gaan erop uit.
nog even dit: je zegt zomaar dat ik niets van de JG af weet. Daar sla je de plank flink mis. Ik ben zelfs ooit bijna toegetreden....maar op tijd inzicht gekregen.
hieronder nog een getuigenis van iemand die "er tussenin" woont:
De meeste volgelingen behoren tot de lagere klasse en werden benaderd toen ze emotioneel in de knoop zaten. Ze zijn als het ware gehersenspoeld en slikken alleen wat de Wachttoren hun voorhoudt. Ze leven allemaal tot grotere glorie van de organisatie en beseffen dat zelfs nog niet zelf.
Ze tolereren ook geen baas boven hun als dat geen Getuige is en zullen steeds blijven argumenteren om hun gelijk te halen zelfs in hun ongelijk.
Eigenlijk zijn het karakterloze zielige wezens die niet beter weten.
Vooral van die 2 laatste zinnen zien wij hier op Fok voortdurend goede voorbeelden.
Waarom zou die de Wet moeten onderhouden?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:
En de niet-christen, dus de ongelovige, moet die de wet onderhouden? Of zou die dat eigenlijk moeten?
Ik snap niet hoe je dit kunt zeggen. Alleen maar omdat het kennelijk nogal verschilt van jouw belevingswereld is het toch nog geen onzin?quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:47 schreef bianconeri het volgende:
Jij er bijna bij geweest? Nou sorry hoor maar das de grootste onzin die ik ooit gehoord heb!
Das een Bijbels beginsel hequote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:26 schreef Kees22 het volgende:
Dat ze ook afvalligen uitstoten alsof het paria's zijn, is minder liefdevol.
Maar dat doet niets af dat in 1e instantie ons doel niet is om zieltjes te winnen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 00:22 schreef Kees22 het volgende:
Klopt. Ik heb hen op bezoek gehad, maar gaf niet toe, dus ze haakten af.
Is geen 2-deling want kan gewoon hetzelfde zijn.quote:Is geen interessante tweedeling: geloof of sekte.
Inderdaad!quote:Is ook mijn ervaring. Overigens mijn respect voor het accepteren van de continue afwijzingen.
Oh? Probeer dat maar eens aan te tonen en daar wens ik je zeer veel succes bij want dat gaat je niet lukken. 3-eenheid is totaal onbijbels, kan niet missen. Hellevuur, hemel al die leerstellingen komen puur uit de Bijbel. Dus tja veel succes!quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 20:30 schreef Uitstekelbaars het volgende:
Qua religie zitten ze er m.i. wel volledig naast ja. Van begin tot eind.
Het verschilt met de duidelijke feiten!quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:51 schreef Haushofer het volgende:
Ik snap niet hoe je dit kunt zeggen. Alleen maar omdat het kennelijk nogal verschilt van jouw belevingswereld is het toch nog geen onzin?
Lezen gaat je kennelijk ook niet makkelijk af.quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:58 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Het verschilt met de duidelijke feiten!
Iedereen kan met een onafhankelijk/onbevooroordeeld/eerlijk onderzoek zien dat we geen sekte zijn.
Als jij dan zogenaamd bij ons moet zijn geweest bijna dan moet jij heel goed weten hoe het bij ons allemaal in elkaar steekt.
Dus als iemand moet weten dat we geen sekte zijn dan ben jij dat dan wel.
Maar als je dan alsnog zegt dat we het wel zijn dat haalt je geloofwaardigheid compleet weg.
Hetzelfde bv:
Iemand zegt JG te zijn geweest, veel studie gehad(net als jij dus bijna erbij).
Dan zegt hij dat wij(JG) in de 3-eenheid geloven.(misschien te duidelijk onderwerp maar er zijn ook kleinere punten waarvan mensen denken dat wij dat doen als ze er niets van weten).
Zou jij hem dan geloven? Ook al zegt hij praktisch JG te zijn geweest?
Lijkt me sterk he. Want je weet wel beter dat wij helemaal niet in de 3-eenheid geloven.
Ja inderdaad, een bijbels beginsel: het oude testament staat vol met moord en doodslag, veelal in opdracht van god. Maar om dat nou liefdevol te noemen??quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:54 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Das een Bijbels beginsel he
En ook wel liefdevol omdat het hun helpt.
Oh ja, ik ben overtuigd agnost, dus aan mij valt geen eer te behalen. Verspilde moeite, dus daarin heb je gelijk.quote:[..]
Maar dat doet niets af dat in 1e instantie ons doel niet is om zieltjes te winnen.
Jij hebt dan alsnog dingen over Jehovah geleerd en daar gaat het uiteindelijk om.
Als je op den duur niets meer wilt tja dan heeft het geen nut te blijven he.
Ik ben ook niet geïnteresseerd in het verschil tussen religie en sektequote:[..]
Is geen 2-deling want kan gewoon hetzelfde zijn.
En wel interessant aangezien sekte door Bijbel niet bepaald als goed bestempeld wordt.
En daarbij is sekte een negatief woord/begrip, terwijl het totaal niet klopt.
Waarom zou ik zo'n leugen ook in de wereld laten en niet ff zeggen dat het duidelijk niet klopt.
Ah, dat vroeg ik me hierboven al af: wat heb ik gemist? Waar gaat het hen om?quote:[..]
Inderdaad!
En daaruit blijkt wel dat het niet om zieltjes winnen gaat! Want tja 9 vd 10 keer word je echt wel afgewezen hoor. Ook al bereik je op een hele actie helemaal niets dan toch heb je Jehovah's naam weer bekend gemaakt bij de mensen.
Daar gaat het om.
En bedankt
Vraagje: kun jij aantonen dat er een god bestaat en dan in het bijzonder jehovah?quote:[..]
Oh? Probeer dat maar eens aan te tonen en daar wens ik je zeer veel succes bij want dat gaat je niet lukken. 3-eenheid is totaal onbijbels, kan niet missen. Hellevuur, hemel al die leerstellingen komen puur uit de Bijbel. Dus tja veel succes!
Waar heb ik beweerd dat JG's in de drie-eenheid geloven?quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:58 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Het verschilt met de duidelijke feiten!
Iedereen kan met een onafhankelijk/onbevooroordeeld/eerlijk onderzoek zien dat we geen sekte zijn.
Als jij dan zogenaamd bij ons moet zijn geweest bijna dan moet jij heel goed weten hoe het bij ons allemaal in elkaar steekt.
Dus als iemand moet weten dat we geen sekte zijn dan ben jij dat dan wel.
Maar als je dan alsnog zegt dat we het wel zijn dat haalt je geloofwaardigheid compleet weg.
Hetzelfde bv:
Iemand zegt JG te zijn geweest, veel studie gehad(net als jij dus bijna erbij).
Dan zegt hij dat wij(JG) in de 3-eenheid geloven.(misschien te duidelijk onderwerp maar er zijn ook kleinere punten waarvan mensen denken dat wij dat doen als ze er niets van weten).
Zou jij hem dan geloven? Ook al zegt hij praktisch JG te zijn geweest?
Lijkt me sterk he. Want je weet wel beter dat wij helemaal niet in de 3-eenheid geloven.
Maar ikzelf heb een opa en een studiegenoot die ex-jehova zijn, dus ik ken de verhalen uit eerste hand. Mijn opa is trouwens al als puber weggegaan, maar toen waren de regels nog niet zo strikt. Hij heeft dus nog gewoon contact met zijn jehovafamilie, en zijn familie lijkt er nogal relaxed onder te zijn. Zo kan het dus ookquote:Op maandag 6 augustus 2012 17:12 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Lezen gaat je kennelijk ook niet makkelijk af.
Oh maar ik bedoelde ook niet met betrekking tot de 3 eenheid, vergeleken met andere geloven. Ik bedoelde niet: Jehova's zitten mis want de 3 eenheid bestaat WEL. Ik bedoelde: God bestaat m.i. sowieso niet. Dus dan maakt die discussie over 3 eenheid weinig uit...quote:Oh? Probeer dat maar eens aan te tonen en daar wens ik je zeer veel succes bij want dat gaat je niet lukken. 3-eenheid is totaal onbijbels, kan niet missen. Hellevuur, hemel al die leerstellingen komen puur uit de Bijbel. Dus tja veel succes!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |