abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114355229
Zwangerschap & geboorte

17 juli: Sonnetje85 (meisje)
23 juli: Tante_Soesa (meisje)
26 juli: Troeta (meisje)

Eerste helft augustus: SilkTie
01 augustus: Nanadu (jongen)
03 augustus: _Bunny_ (meisje)
06 augustus: maffemuts (jongetje)
16 augustus: SupremeEvil
16 augustus: Vamperotica
21 augustus: Labelloo
27 augustus: MixedEmotions
28 augustus: Cantare

01 september: Sopho
04 september: lovelyjubbly1 (jongetje)
10 september: LeNeHe (meisje)
***10 september: Loodje en Blijepeen***
11 september: Frups (jongetje)
17 september: Kwisted (meisje)
26 september: NiGeLaToR (meisje)

01 oktober: Women86
03 oktober: Freubelot (meisje)
04 oktober: Admiraal_Anaal (papa)
05 oktober: Zolena
10 oktober: Mangostine
16 oktober: Sorbootje (neefje)
16 oktober: _Ophelia_
18 oktober: Skoap
19 oktober: detulp050 (papa)
22 oktober: Spockjuh_
23 oktober: Enfermera
23 oktober: Flower-Ti-Amo
31 oktober: Twinkle20

08 november: Cocotrimonium
10 november: Spees_Eend (jongetje)
26 november: Keshet (jongetje)
26 november: OooLizaooO (jongetje)
30 november: Kaatjejannie (jongetje)

06 december: Nytar
12 december: Solagratia
26 december: Ladylike
29 december: Incantrix
31 december: becky27
31 december: rebel-angel

2013

01 januari: Estrys
11 januari: eliis
16 januari: draculettetje
***16 januari: Ticootje & Joene***
18 januari: papillion
23 januari: Omentielvo

14 februari: Logician78
28 februari: Klumsy

10 maart: -DikkieDik-
----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_114355269
Oh en tip van Flip. Bij het regelen van het gezag, kijk goed naar de handtekening.op je.paspoort, anders mag je alsnog naar de rechtbank _O-
Onderteken t dus nirt terwijl je met je verse baby op je arm op de bank zit, zoals ik :')
pi_114355305
Dat onrustig hoor ik hier ook vaak jah. Waarom niet 1 keer in de 2 weken een weekend? Omdat ie het als vader wel heel leuk doet en het net zo goed zijn kind is.

Het gezag van Leander en Matthias is nog niet geregeld. Dat doen we straks als deze geboren is allemaal tegelijk dan maar!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_114355389
dat is niet zo slim MeNicole...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_114355407
Dat hebben we gelijk geregeld, ik vind t wel een fijn idee dat hij gewoon precies dezelfde.rechten (en plichten :+) heeft als ik.
  woensdag 18 juli 2012 @ 12:03:44 #6
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_114355415
Tico, die dingen weet ik idd, ben zelf orthopedagoog, dus ben op de hoogte van de wettelijke regels, ouderschapsplannen e.d. En als je na het uit elkaar gaan en er niet uitkomt dat jeugdzorg erbij komt, dat is zo maar dat is pas echt als je een extreem uit de hand gelopen scheidings- (ook als je niet getrouwd bent heet dat zo) situatie hebt.

Zoals ik al zei, het verbaast mij dat er mensen zijn die oordelen over andere mensen (ongeacht achtergrond e.d.) over het feit dat je niet getrouwd bent en toch kinderen krijgt in deze tijd. Er worden namelijk minder huwelijken gesloten dan 50 jaar geleden.

De vader kan zijn recht aanvechten, maar dat aanvechten moet een vader automatisch doen. Dat zijn ze wel aan het veranderen omdat in veel gevallen is gebleken dat het niet de beste oplossing is.

Daarnaast moest de vader vroeger mee naar de verloskundige, daar een brief op laten stellen, dan naar de notaris om de ongeboren vrucht te erkennen en dan pas naar de gemeente met die gegevens om te mogen erkennen. Dat is niet meer het geval. Een vader kan samen met de moeder nu tijdens de zwangerschap samen naar het gemeentehuis om de vader te erkennen ipv dat er dus een notaris aan te pas komt. Dit stelt de vader ook automatisch tot officiële ouder/gezaghebber als hij het kind aangeeft bij de gemeente, net als je getrouwd bent dat het dan automatisch gaat, maar dan ben je uiteindelijk ook voor naar het gemeentehuis geweest;)
Be dance |Be real| Be You
pi_114355442
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:03 schreef Vicky het volgende:
dat is niet zo slim MeNicole...
Want?
  woensdag 18 juli 2012 @ 12:04:40 #8
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_114355455
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:00 schreef Sonnetje85 het volgende:
Oh en tip van Flip. Bij het regelen van het gezag, kijk goed naar de handtekening.op je.paspoort, anders mag je alsnog naar de rechtbank _O-
Onderteken t dus nirt terwijl je met je verse baby op je arm op de bank zit, zoals ik :')
_O-

Lijkt me toch ook moeilijk om altijd je handtekening precies hetzelfde te doen :D
  Moderator woensdag 18 juli 2012 @ 12:05:19 #9
5428 crew  miss_sly
pi_114355481
Dat laatste is dus echt niet waat, loodje.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_114355541
Gezaghebber is de vader pas als het gezag aangevraagd is bij de rechtbank.
Dat kan pas na de geboorte van de baby.
Hij is wel biologische ouder en heeft zorgplicht e.d. na erkenning, maar heeft nog.geen gezag
pi_114355560
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:03 schreef Loodje het volgende:
Tico, die dingen weet ik idd, ben zelf orthopedagoog, dus ben op de hoogte van de wettelijke regels, ouderschapsplannen e.d. En als je na het uit elkaar gaan en er niet uitkomt dat jeugdzorg erbij komt, dat is zo maar dat is pas echt als je een extreem uit de hand gelopen scheidings- (ook als je niet getrouwd bent heet dat zo) situatie hebt.

Zoals ik al zei, het verbaast mij dat er mensen zijn die oordelen over andere mensen (ongeacht achtergrond e.d.) over het feit dat je niet getrouwd bent en toch kinderen krijgt in deze tijd. Er worden namelijk minder huwelijken gesloten dan 50 jaar geleden.

De vader kan zijn recht aanvechten, maar dat aanvechten moet een vader automatisch doen. Dat zijn ze wel aan het veranderen omdat in veel gevallen is gebleken dat het niet de beste oplossing is.

Daarnaast moest de vader vroeger mee naar de verloskundige, daar een brief op laten stellen, dan naar de notaris om de ongeboren vrucht te erkennen en dan pas naar de gemeente met die gegevens om te mogen erkennen. Dat is niet meer het geval. Een vader kan samen met de moeder nu tijdens de zwangerschap samen naar het gemeentehuis om de vader te erkennen ipv dat er dus een notaris aan te pas komt. Dit stelt de vader ook automatisch tot officiële ouder/gezaghebber als hij het kind aangeeft bij de gemeente, net als je getrouwd bent dat het dan automatisch gaat, maar dan ben je uiteindelijk ook voor naar het gemeentehuis geweest;)
Dit moet je na de geboorte via de rechtbank aanvragen. Krijg je niet zomaar als vader zijnde!!
pi_114355596
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:04 schreef Loodje het volgende:

[..]

_O-

Lijkt me toch ook moeilijk om altijd je handtekening precies hetzelfde te doen :D
Ja daarom :D
Hier was t dus afgewezen en moesten we alsnog langs.de.rechtbank.
Dus wel iets.om op te letten
  woensdag 18 juli 2012 @ 12:11:20 #13
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_114355733
Bij de rechtbank aanvragen is alleen nodig als je ook geen (financiële) verbintenis met elkaar hebt dus geen partnerschap danwel samenwonend ingeschreven.
pi_114355777
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:11 schreef Loodje het volgende:
Bij de rechtbank aanvragen is alleen nodig als je ook geen (financiële) verbintenis met elkaar hebt dus geen partnerschap danwel samenwonend ingeschreven.
:')
Wat jij wil
  woensdag 18 juli 2012 @ 12:12:30 #15
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_114355786
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:07 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Ja daarom :D
Hier was t dus afgewezen en moesten we alsnog langs.de.rechtbank.
Dus wel iets.om op te letten
Idd :)

Ben blij dat wij hier alles verder gewoon geregeld hebben :D Hopen dat mijn handtekening of die van Blijepeen straks niet afwijkt haha, even oefenen dus maar :P
  woensdag 18 juli 2012 @ 12:14:23 #16
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_114355867
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:12 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Wat jij wil
Zo staat het bij de rijksoverheid ook, als je geen geregistreerd partnerschap hebt of niet gehuwd bent zul je gezag bij de rechtbank moeten of kunnen aanvragen.
pi_114355886
quote:
Nee hoor.

Waarom gezamenlijk ouderlijk gezag aanvragen?
Als je trouwt, hebben jij en je partner automatisch samen het ouderlijk gezag over jullie kind. Maar als jullie niet getrouwd zijn, dan heeft alleen de moeder ouderlijk gezag. Wil je als vader het recht (en de plicht) hebben om voor je kind te zorgen, dan moet je dat formeel regelen. Dat is een papieren formaliteit.

Als je geen ouderlijk gezag hebt
Heb je als partner geen ouderlijk gezag? Dan kan het gebeuren dat je je kind niet meer mag zien als jij en je partner onverhoopt uit elkaar gaan. Je hebt dan geen enkel recht om je kind op te voeden. De erkenning van je kind is daarvoor dus niet voldoende.

Wanneer vraag je gezamenlijk ouderlijk gezag aan?
Je kunt gezamenlijk ouderlijk gezag pas aanvragen nadat je kind is geboren. Voor het doen van de aanvraag heb je namelijk de geboorteakte van je kind nodig.

en dat staat op elke site als je googled op gezag regelen!!
  woensdag 18 juli 2012 @ 12:15:24 #18
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_114355899
quote:
:N

Je kunt samenwonen tot je een ons weegt. Als je niet getrouwd bent, zal de vader na de geboorte ouderlijk gezag moeten aanvragen (als ie dat wil natuurlijk :P )

Wij hoefden toendertijd niet naar de rechtbank, maar kregen een formulier en envelop mee bij de erkenning en dat moesten we na de geboorte met nog wat andere papieren opsturen.
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_114355914
Klinkt leuk wat je zegt Tico, maar zelfs met rechters die niet meewerken kan een moeder heel veel tegenwerken en tegenhouden.
Als jij je kind gewoon niet mee geeft en dat maar vol blijft houden is het al snel einde verhaal.
Natuurlijk is er dan soms een bezoekje met begeleiding en ziet de vader zijn kindje dan weer een paar keer, maar 3 jaar later is die vader gewoon een vreemde voor ze en vaak haken ze dan af.
Ik ken helaas genoeg vaders die hun kinderen niet zien, dus het moet echt nog stukken beter.
pi_114355930
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:14 schreef Loodje het volgende:

[..]

Zo staat het bij de rijksoverheid ook, als je geen geregistreerd partnerschap hebt of niet gehuwd bent zul je gezag bij de rechtbank moeten of kunnen aanvragen.
Ja dat zeggen we toch?
pi_114355943
Als ik dit allemaal zo lees dan ben ik blij dat ik geloof ik gewoon getrouwd ben. Overigens toen nog niet uit hele praktische overwegingen, maar gewoon omdat wij het wilden :)
Moet je dan nog veel regelen? Sorry weet echt nog van niks, alles is nieuw voor mij :@ Gelukkig nog tijd genoeg!
  woensdag 18 juli 2012 @ 12:16:25 #22
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_114355945
Ken echt teveel mensen die het vaderlijk gezag niet geregeld hebben. Het gevaar is dat de vader met lege handen staat bij een scheiding of uit elkaar gaan. Hij heeft dan niets te zeggen over de opvoeding van zijn kinderen. Niet iets wat je wilt, lijkt me.
  woensdag 18 juli 2012 @ 12:17:04 #23
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_114355960
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:16 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Ja dat zeggen we toch?
Hahaha maar dat zeg ik ook :(
pi_114355975
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:16 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Ja dat zeggen we toch?
Dat dus
  woensdag 18 juli 2012 @ 12:18:11 #25
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_114356014
Is inderdaad niet wat je wilt, maar je wilt ook niet je kinderen als machtspositie/pion inzetten tijdens een (v)echtscheiding, het is jammer dat het nog steeds heel vaak gebeurt of is gebeurd:(
pi_114356101
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:17 schreef Loodje het volgende:

[..]

Nee jij zegt dat als.je.samenwoont of.een financiële verbintenis heb de vader na erkenning gezag heeft.

Alleen bij geregistreerd partnerschap heb je na erkenning wel gezag (als k t net goed gelezen heb)
Bij samenlevingsovereenkomst bv is er helemaal niks geregeld bij de geboorte van kinderen mbt het gezag.
Dus dan moet je wel gezag aanvragen bij de rechtbank. Ondanks.dat mn vriend en ik financieel gekoppeld zijn :P
  woensdag 18 juli 2012 @ 12:20:38 #27
379302 -DikkieDik-
een nieuw avontuur
pi_114356117
Zo, jullie gaan hard....

Hier nog steeds moe en inmiddels ook een opgeblazen buik. Zie er nu al uit alsof ik 5 maanden zwanger ben :(
een bloem en een bij
de kip legt een ei
een schaap in de wei
en kijk, dit ben jij!
pi_114356118
Wij hebben het gezag van de 2 jongsten ook nog niet geregeld. Als mijn lief en ik nu uit elkaar zouden gaan weet ie dat ik de kinderen niet bij hem weg zou houden. Zo ben ik niet. Met mijn oudste niet met zijn vader en dat zou ik met de anderen ook niet doen. Ze hebben allemaal evenveel recht op hun vader.
pi_114356186
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:17 schreef Loodje het volgende:

[..]

Nee jij hebt het over samenwonen en financiële verbondenheid en dat als het kind erkent is dat dan daarmee het gezag automatisch geregeld is maar dat is niet waar. Je moet het gezag dan gewoon aanvragen, althans wij wel voor onze twee kinderen. Ondanks jaren samenwonen en financiële partners.
We zijn niet getrouwd of geregistreerd partnerschapt en that's that, dan moet je t aanvragen.
:)
pi_114356217
Ik ken iemand waarvan zn ex niet wilde dat hij gezag kreeg :')
Beetje dom van haar dat ze wel wilde trouwen (en binnen t jaar gescheiden waren)
pi_114356272
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:22 schreef mignonne het volgende:

[..]

Nee jij hebt het over samenwonen en financiële verbondenheid en dat als het kind erkent is dat dan daarmee het gezag automatisch geregeld is maar dat is niet waar. Je moet het gezag dan gewoon aanvragen, althans wij wel voor onze twee kinderen. Ondanks jaren samenwonen en financiële partners.
We zijn niet getrouwd of geregistreerd partnerschapt en that's that, dan moet je t aanvragen.
Psies :D
Ik heb van weinig van dat soort dingen verstand, maar dit weet ik dan weer wel :P
  woensdag 18 juli 2012 @ 12:24:33 #32
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_114356286
DikkieDik, hoop dat je snel weer wat beter voelt!

MeNicole, idd, ik ben zelf ook zo, trouwens met mijn ex ben ik nog steeds vrienden. Alhoewel je nooit weet wat er kan gebeuren blijft het altijd voor mensen een hele moeilijke situatie.

Samenwonen betekend in veel gevallen geregistreerd partnerschap, en dus ook de gezamelijke financiële verplichting, want dat is eigenlijk wat geregistreerd partnerschap inhoud, naast andere elementen natuurlijk. Maar ik blijf erbij het ging mij over dat andere mensen oordelen over andere mensen dat ze niet getrouwd zijn en toch kinderen krijgen....Niet over de wettelijke aspecten die daarbij komen kijken!
pi_114356296
Maar krijgt een vader dan automatisch het gezag over kinderen die voor het huwelijk geboren zijn?
pi_114356387
Blijkbaar, hij had t kind wel erkend iig.
Hij vertelde t.me.iig
pi_114356439
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:24 schreef Loodje het volgende:
DikkieDik, hoop dat je snel weer wat beter voelt!

MeNicole, idd, ik ben zelf ook zo, trouwens met mijn ex ben ik nog steeds vrienden. Alhoewel je nooit weet wat er kan gebeuren blijft het altijd voor mensen een hele moeilijke situatie.

Samenwonen betekend in veel gevallen geregistreerd partnerschap, en dus ook de gezamelijke financiële verplichting, want dat is eigenlijk wat geregistreerd partnerschap inhoud, naast andere elementen natuurlijk. Maar ik blijf erbij het ging mij over dat andere mensen oordelen over andere mensen dat ze niet getrouwd zijn en toch kinderen krijgen....Niet over de wettelijke aspecten die daarbij komen kijken!
nee hoor..

wij woonden samen en hadden geen geregistreerd partnerschap.
Mijn nu echtgenoot heeft voor zowel Amber als Tess gezag aan moeten vragen bij de rechtbank en heeft moeten erkennen.
Mocht er een eventuele 3e komen dan hoeft dat niet omdat wij nu getrouwd zijn.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 18 juli 2012 @ 12:28:29 #36
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_114356464
Nee, de kinderen die uit een andere relatie danwel huwelijke komen zal hij opnieuw moeten erkennen, in dit geval moet de gezag aanvraag wel via de rechter. Tenminste is in veel gevallen zo.
  woensdag 18 juli 2012 @ 12:28:56 #37
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_114356488
Vicky, ik zei toch in veel gevallen, niet altijd?
pi_114356530
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:28 schreef Loodje het volgende:
Nee, de kinderen die uit een andere relatie danwel huwelijke komen zal hij opnieuw moeten erkennen, in dit geval moet de gezag aanvraag wel via de rechter. Tenminste is in veel gevallen zo.
Nee ik bedoel als mijn lief en ik nu zouden trouwen. Moet ie dan nog gezag aanvragen voor zijn eigen kinderen?
pi_114356548
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:29 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Nee ik bedoel als mijn lief en ik nu zouden trouwen. Moet ie dan nog gezag aanvragen voor zijn eigen kinderen?
weet ik niet zeker
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 18 juli 2012 @ 12:31:02 #40
147316 crew  DJMO
#trut
pi_114356579
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:29 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

*lurker inbreekt*
wat mij bijstaat is van wel, als ze voor het huwelijk geboren zijn. Worden ze na het huwelijk geboren, dan niet.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_114356582
quote:
ik denk juist is veel gevallen niet en in sommigen wel...
het gros van de mensen die ik ken en samenwonen hebben geen ger. partnerschap
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator woensdag 18 juli 2012 @ 12:31:58 #42
5428 crew  miss_sly
pi_114356623
Het gaat ook fout als de moeder komt te overlijden en er geen ouderlijk gezag is geregeld. Officieel worden dan de ouders van de moeder de voogden en heeft de vader geen poot om op te staan.

Samenwonen en financieel verbonden zijn is niet gelijk aan geregisteerd partnerschap of een huwelijk. Bij huwelijk hoeft de vader niets te doen, bij geregisteerd partnerschap alleen te erkennen. In alle andere gevallen moet de vader het ouderlijk gezag regelen. De andere ouder, eigenlijk, want het geldt ook voor bijvoorbeeld lesbische stellen, waarna de niet dragende moeder ook het ouderlijk gezag moet regelen.
pi_114356639
quote:
Nee? Als je niet getrouwd bent moet je als vader altijd het kind erkennen, EN het gezag aanvragen.
  woensdag 18 juli 2012 @ 12:32:49 #44
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_114356666
Als hij al gezag heeft niet Nee, maar het kan zijn dat jij wel deze kinderen dan zou moeten erkennen mits je dat wilt :D
pi_114356676
Spuit 11
pi_114356707
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:31 schreef miss_sly het volgende:
Het gaat ook fout als de moeder komt te overlijden en er geen ouderlijk gezag is geregeld. Officieel worden dan de ouders van de moeder de voogden en heeft de vader geen poot om op te staan.

Oh kijk dat wist ik niet.
  Moderator woensdag 18 juli 2012 @ 12:33:50 #47
5428 crew  miss_sly
pi_114356708
Een geregistreerd parnerschap moet je regelen op het gemeentehuis en lang niet alle stellen die samenwonen en naar de notaris zijn geweest voor een samenlevingsovereenkomst, zijn ook geregisteerd partner. Een samenlevingsovereenkomst is iets heel anders dan geregistreerd partnerschap. Het ene doe je bij de notaris, het ander op het gemeentehuis.
pi_114356710
Dikkie Dik, hoop dat je lekker toe kan geven aan die moeheid! Lekker doen hoor als dat kan .. En die opgeblazen buik, dat ken ik :D .. Darmen waarschijnlijk? Komt wel weer goed!
pi_114356716
Ben blij dat ik getrouwd ben wat dat betreft.....

Mag ik in de OP? Weet alleen niet hoe ik het vet gedrukt krijg op mijn mobiel.
5 februari 2013
pi_114356732
quote:
Ook dat 'in veel gevallen' valt bij mijn beste weten heel erg mee.
Van de dames die ik het afgelopen jaar gezien heb op controle waren maar weinig geregistreerd partner eigenlijk. Ofwel ze woonden samen, ofwel ze waren getrouwd. Geregistreerd partners waren onder de samenwonenden in de minderheid.
  woensdag 18 juli 2012 @ 12:35:10 #51
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_114356767
Niet als je geregistreerd partnerschap hebt
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:32 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee? Als je niet getrouwd bent moet je als vader altijd het kind erkennen, EN het gezag aanvragen.
pi_114356805
Dikkie Dik sterkte met de moeheid. hier ook steeds een drukkend gevoel hoog in mijn buik. daar zit mijn kindje echter nog lang niet. heb wel het idee dat mijn buik aan het veranderen is. Ook nog steeds -3.5 kg. dat is wel anders dan de vorige keer.
pi_114356812
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:35 schreef Loodje het volgende:

[..]

quote:
Erkenning bij huwelijk en geregistreerd partnerschap

Als een vrouw en een man getrouwd zijn en een kind krijgen, is erkenning niet nodig. De echtgenoot van de moeder wordt door de wet automatisch beschouwd als de vader. Ook als hij niet de biologische vader van het kind is.

Bij een geregistreerd partnerschap is de erkenning van een kind niet automatisch geregeld. De vader moet het kind dan erkennen bij de gemeente.
wel dus
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator woensdag 18 juli 2012 @ 12:36:30 #54
5428 crew  miss_sly
pi_114356821
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:35 schreef Loodje het volgende:

[..]

En hoe regel je volgens jou een geregisteerd partnerschap?
  Moderator woensdag 18 juli 2012 @ 12:37:15 #55
5428 crew  miss_sly
pi_114356846
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:32 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Als je geregisteerd partners bent, hoeft de vader alleen te erkennen.
  woensdag 18 juli 2012 @ 12:37:24 #56
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_114356854
Erkennen wel maar gezag is dan wel automatisch:)
  Moderator woensdag 18 juli 2012 @ 12:37:43 #57
5428 crew  miss_sly
pi_114356870
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:37 schreef Loodje het volgende:
Wanneer is 'dan'?
  woensdag 18 juli 2012 @ 12:37:50 #58
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_114356878
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Als je geregisteerd partners bent, hoeft de vader alleen te erkennen.
Precies
pi_114356895
quote:
quote:
Gezamenlijk ouderlijk gezag bij geregistreerd partnerschap

Ouders krijgen automatisch gezamenlijk ouderlijk gezag over de kinderen die zij tijdens hun geregistreerd partnerschap krijgen of adopteren. Om ook de wettelijke vader te worden, moet de man het kind wel erkennen. Dit is niet automatisch geregeld zoals bij het huwelijk. Ouders krijgen ook automatisch gezamenlijk ouderlijk gezag als zij na de geboorte van hun kind een geregistreerd partnerschap aangaan, maar alleen als de vader het kind heeft erkend
:P
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator woensdag 18 juli 2012 @ 12:38:14 #60
5428 crew  miss_sly
pi_114356900
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:33 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Oh kijk dat wist ik niet.
Niet heel onlogisch, toch? Hij is immers officieel niets van de kinderen, op papier dan he?
pi_114356903
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:34 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ook dat 'in veel gevallen' valt bij mijn beste weten heel erg mee.
Van de dames die ik het afgelopen jaar gezien heb op controle waren maar weinig geregistreerd partner eigenlijk. Ofwel ze woonden samen, ofwel ze waren getrouwd. Geregistreerd partners waren onder de samenwonenden in de minderheid.
Nou idd... Samenwonen vind ik toch echt wel ff iets anders dan geregistreerd partnerschap. Dat is in mijn ogen gewoon een homohuwelijk... Ook dat ga ik dus niet aan, dan kun je net zo goed meteen trouwen.
  Moderator woensdag 18 juli 2012 @ 12:38:35 #62
5428 crew  miss_sly
pi_114356916
quote:

[..]

Precies
En hoe regel je een geregistreerd partnerschap dan?
pi_114356950
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 10:56 schreef Ticootje het volgende:

[..]

2 weken voor je verlof... Eerder kunnen ze niet eens een aanvraag doen. Ja overheid.
Thnx! Dan komt dat hopelijk wel goed.
Life is what happens while you are busy making other plans...
  Moderator woensdag 18 juli 2012 @ 12:40:51 #64
5428 crew  miss_sly
pi_114357008
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:38 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nou idd... Samenwonen vind ik toch echt wel ff iets anders dan geregistreerd partnerschap. Dat is in mijn ogen gewoon een homohuwelijk... Ook dat ga ik dus niet aan, dan kun je net zo goed meteen trouwen.
Beetje bekrompen gedacht :')
Bovendien kunnen homo's ook gewoon trouwen, dan is het een homohuwelijk.
pi_114357026
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Niet heel onlogisch, toch? Hij is immers officieel niets van de kinderen, op papier dan he?
Nou dat dus... Hij kan nog wel achteraf om gezag vragen bij de rechtbank... Ook als je zou scheiden en je zou tegenwerken zou hij dat met een advocaat gewoon kunnen aanvragen, en waarschijnlijk ook krijgen..

Volgens mij kun je als man ook aanvechten als de vrouw ook geen toestemming geeft om te erkennen.
  woensdag 18 juli 2012 @ 12:42:03 #66
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_114357055
quote:

[..]

Homohuwelijk is een huwelijk, maar geregistreerd partnerschap is juridisch minder zwaar dan een huwelijk. Verloopt via de notaris en of gemeente maar zonder alle toeters en bellen :) Trouwen komt later wel. Maar ieder zijn of haar ding natuurlijk:D

Ik ga even lekker gamen en chillen, sterkte voor de dames die het nodig hebben en goed dat dit besproken wordt want er zijn een hoop mensen die het gezag niet geregeld hebben en het is toch handig om dit goed te bespreken en geregeld te krijgen :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Loodje op 18-07-2012 12:49:27 ]
pi_114357084
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Beetje bekrompen gedacht :')
Bovendien kunnen homo's ook gewoon trouwen, dan is het een homohuwelijk.
Ik ben heel bekrompen.. Vroegah was het zo dat homohuwelijken gewoon geregistreerd partnerschap was. Dus vandaar. Ik vind het gewoon hetzelfde. Huwelijk of partnerschap... In mijn ogen gelijk en daarom zou ik het beiden niet meer aangaan.
  Moderator woensdag 18 juli 2012 @ 12:43:09 #68
5428 crew  miss_sly
pi_114357104
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:42 schreef Loodje het volgende:

[..]

Homohuwelijk is een huwelijk, maar geregistreerd partnerschap is juridisch minder zwaar dan een huwelijk. Verloopt via de notaris maar zonder alle toeters en bellen :) Trouwen komt later wel. Maar ieder zijn of haar ding natuurlijk:D

Ik ga even lekker gamen en chillen, sterkte voor de dames die het nodig hebben en goed dat dit besproken wordt want er zijn een hoop mensen die het gezag niet geregeld hebben en het is toch handig om dit goed te bespreken en geregeld te krijgen :D
Geregistreerd partnerschap verloopt niet via de notaris, dat is een samenlevingsovereenkomt. En dat laatste regelt niets met betrekking tot gezag en erkenning van kinderen.

Dat veel mensen het nog niet weten, is duidelijk. Jij bent er een van :')
pi_114357135
Wat een pedant wezen ben je Loodje :o
  Moderator woensdag 18 juli 2012 @ 12:44:15 #70
5428 crew  miss_sly
pi_114357153
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:42 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik ben heel bekrompen.. Vroegah was het zo dat homohuwelijken gewoon geregistreerd partnerschap was. Dus vandaar. Ik vind het gewoon hetzelfde. Huwelijk of partnerschap... In mijn ogen gelijk en daarom zou ik het beiden niet meer aangaan.
Dat het in jouw ogen gelijk is, kan ik me prima voorstellen. Er is ook weinig verschil. Maar een homohuwelijk is als twee homoseksuelen trouwen :)
pi_114357168
quote:

[..]

pi_114357176
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:31 schreef Vicky het volgende:

[..]

ik denk juist is veel gevallen niet en in sommigen wel...
het gros van de mensen die ik ken en samenwonen hebben geen ger. partnerschap
Dat,inderdaad.
Eigenlijk ken ik niemand die samenwoont met geregistreerd partnerschap
  woensdag 18 juli 2012 @ 12:45:04 #73
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_114357184
Geregistreerd partnerschap wordt bij de gemeente voltrokken. Gaat in principe hetzelfde als een 'maandagochtendhuwelijk'. Wij hebben ons geregistreerd partnerschap gratis om laten zetten in een huwelijk. Voelde voor ons 'echter' op een of andere manier. Het is ook een fijn idee dat alls nu gewoon goed geregeld is.

quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:44 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Dat,inderdaad.
Eigenlijk ken ik niemand die samenwoont met geregistreerd partnerschap
Ik was er een van *)
pi_114357300
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:44 schreef WupWup het volgende:

[..]

Oh ik heb nog veel meer van die stellingen hoor...
  woensdag 18 juli 2012 @ 12:48:09 #75
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_114357310
Verschilt misschien per omgeving, als je een huis samen koopt is het meest makkelijke huwelijk of geregistreerd partnerschap anders krijg je geen hypotheek, in onze omgeving zijn er dus meer mensen die geregistreerd partnerschap hebben :)
  woensdag 18 juli 2012 @ 12:48:24 #76
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_114357316
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:47 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Oh ik heb nog veel meer van die stellingen hoor...
pi_114357319
Ik denk dat wij ook geregistreerd partnerschap moeten doen. Zo heeft mijn lief ook nog recht om Mikael te zien als er iets gebeurd met mij lees ik. Ook niet geheel onbelangrijk!!
pi_114357331
quote:
14s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:43 schreef mignonne het volgende:
Wat een pedant wezen ben je Loodje :o
daar.kom je nu pas achter :D
pi_114357348
Ik bedacht me vorige week dat we de baby nog niet erkend hadden, dus ik wilde naar het stadsdeelkantoor, maar mijn vriend zijn ID was verlopen.
Ik in de stress, want als ik die dag zou bevallen zou ze mijn achternaam krijgen enzo, maar het kon gelukkig ook geregeld worden met een verlopen ID.
pi_114357367
Oh vanmorgen bij de vk... Ik zuchtte even... En meteen, zo diepe zucht hoor.. Ik zeg, ik heb gewoon geen zin om zo te gaan werken (j. is vandaag vrij).. Zegt ze, oh maar als het niet gaat moet je gewoon thuis blijven hoor.. Ik zeg, het gaat prima... Ik heb gewoon geen zin. Om daar mn zwangerschap voor te gebruiken vind ik behoorlijk niet kunnen...
  Moderator woensdag 18 juli 2012 @ 12:49:35 #81
5428 crew  miss_sly
pi_114357369
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:48 schreef Loodje het volgende:
Verschilt misschien per omgeving, als je een huis samen koopt is het meest makkelijke huwelijk of geregistreerd partnerschap anders krijg je geen hypotheek, in onze omgeving zijn er dus meer mensen die geregistreerd partnerschap hebben :)
Een huis kopen kan ook prima met een samenlevingsovereenkomst. Ik denk dat jij samenlevingsovereenkomst (notaris) verwart met geregistreerd partnerschap (gemeente).

maar blijf vooral denken dat je het weet en dat je, als je een samenlevingsovereenkomst hebt, klaar bent als je vriend zijn kind erkent.
pi_114357373
quote:
Wij kunnen nu gewoon een hypotheek krijgen. Hebben we toevallig van de week uit laten zoeken!
pi_114357389
quote:
Hebben ze toch een fout.gemaakt bij onze hypotheek _O-
  Moderator woensdag 18 juli 2012 @ 12:50:52 #84
5428 crew  miss_sly
pi_114357417
Wat hebben er veel mensen onterecht een hypotheek gehad als ze daarvoor geregistreerd partners moeten zijn :o
pi_114357427
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:49 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

En ook bij onze hypotheek..... :)
pi_114357431
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Een huis kopen kan ook prima met een samenlevingsovereenkomst. Ik denk dat jij samenlevingsovereenkomst (notaris) verwart met geregistreerd partnerschap (gemeente).

maar blijf vooral denken dat je het weet en dat je, als je een samenlevingsovereenkomst hebt, klaar bent als je vriend zijn kind erkent.
Dit.dus helemaal O+
pi_114357432
quote:

[..]

Haha dacht al dat ze een fout hadden gemaakt maar het kan dus wel!!
pi_114357442
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:50 schreef miss_sly het volgende:
Wat hebben er veel mensen onterecht een hypotheek gehad als ze daarvoor geregistreerd partners moeten zijn :o
Idd.. Ik had zelfs een hypotheek zonder huwelijk of samenlevingscontract... Wow.
pi_114357460
quote:
neehoor...

wij waren neit getrouwd en hadden geen ger. partnerschap maar wij ehbben dit huis toch echt gekocht
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_114357480
Ja tuurlijk :D
Als.je.maar geld heb :P

Samenlevingsovereenkomst hoeft niet eens.
  woensdag 18 juli 2012 @ 12:53:38 #91
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_114357526
quote:

[..]

En bij de onze.

Loodje, serieus, wil je je aub even inlezen voor je mensen via je werk weer van advies gaat voorzien? :@
A grand adventure has begun.
pi_114357579
Allemaal mensen die gaan trouwen enzo voor jan lul :o
pi_114357581
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:53 schreef Keshet het volgende:

[..]

En bij de onze.

Loodje, serieus, wil je je aub even inlezen voor je mensen via je werk weer van advies gaat voorzien? :@
Nou idd
Ik moet.er hard om lachen, maar je.zou echt niet weten hoe t werkt
  woensdag 18 juli 2012 @ 12:55:31 #94
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_114357595
Nu door jullie dus wel:D Bedankt daarvoor!
pi_114357598
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:52 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ja tuurlijk :D
Als.je.maar geld heb :P

Samenlevingsovereenkomst hoeft niet eens.
Als je geld meeneemt kun je zelfs een hypotheek krijgen als je een bkr registratie hebt... Banken zijn dol op eigen geld.
pi_114357660
Echt Loodje, ik zou nú stoppen met typen en je eerst eens gaan inlezen, wat gód, de ene stommigheid na de andere rolt uit je computer :X

Eerst weet je niet meer hoe het nou zit met gezag en erkenning, want je haalt het door elkaar.
Vervolgens weet je het verschil niet tussen geregistreerd partnerschap en samenlevingscontract en als kers op de taart maak je de volgende domme opmerking over het wel of niet toegewezen krijgen van een hypotheek en de daarbij behorende eisen.

En dan de opmerking "goed dat het besproken wordt, want er zijn veel mensen die niet weten hoe het zit". |:( Echt, iedereen probeert je hetzelfde te vertellen, dus iedereen die hier reageert weet hoe het zit, alleen jij niet!!
  Moderator woensdag 18 juli 2012 @ 12:57:44 #97
5428 crew  miss_sly
pi_114357671
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:55 schreef Loodje het volgende:
Nu door jullie dus wel:D Bedankt daarvoor!
Ja, meen je dit ook en ga je de zaken zelf goed regelen en goede voorlichting geven?
pi_114357707
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, meen je dit ook en ga je de zaken zelf goed regelen en goede voorlichting geven?
uhh ik denk dat zij het sarcastisch bedoelde :')
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_114357733
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:58 schreef Vicky het volgende:

[..]

uhh ik denk dat zij het sarcastisch bedoelde :')
Dat mag ik hopen maar gokje is dat het gewoon echt zo is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')