abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114335371
IK heb onlangs een dubieus jubileum gevierd: 10 jaar datingsites en datingbureaus...(Ik ben overigens 33). Was eens benieuwd of er mensen zijn die dezelfde ervaring hebben als ik?

Ik sta namelijk sinds 2002 al op verschillende datingsites. Noem ze maar op: Lexa, Relatieplanet, Lexamore, Parship, Match.com, Be2, Dating2000, Knuz en nog een hele hoop andere sites waar ik de naam ondertussen van vergeten ben. Kanttekening daarbij is dat ik echter bij geen een site er 10 jaar onafgebroken op heb gestaan, omdat ik het hier en daar soms helemaal gehad had en er een tijd ben weggegaan.

Wat maak ik namelijk tot op de dag van vandaag mee op al deze sites? Het aantal bezoeken per week is vaak op 1 hand te tellen, evenals het aantal berichten dat ik mag ontvangen in steeds een jaar tijd. Ik heb regelmatig betaalde abonnementen genomen en honderden berichten verstuurd. Dat waren steeds leuke en beleefde berichten, absoluut geen knip- en plakwerk, maar in zo'n 90% van de gevallen heb ik geen antwoord teruggekregen. In de andere 10% keeg ik een 'geen interesse'bericht terug. Dat is nog niet eens het vervelende... 99% van deze vrouwen doet nog niet eens de moeite om mijn profiel te bezoeken en besluit aan de hand van mijn bericht (en de bijgaande mini-foto) al dat ik geen aandacht of een bezoekje waard ben. Zelfs vrouwen die in hun profieltekst zeggen dat ze altijd een reactie geven, doen dat bij mij niet.

Dan ga je bij jezelf denken: 'Leg ik nou de lat te hoog en ga ik alleen voor de knapste vrouwen?' Nou nee... Ik reageer al expres niet op vrouwen waar iedereen op valt. Ik lees echt de profielen en hecht minder waarde aan het uiterlijk. Maar ook deze aanpak levert dus helemaal niks op.

Wat heeft 10 jaar datingsites mij netto opgeleverd: honderden 'geen-interesse' berichten, een handvol berichten van vrouwen uit het buitenland of van vrouwen ouder dan 40 en slechts een vijftal e-mailcontacten, verspreid over deze 10 jaar. 2 daarvan bleken oplichters te zijn die met een betaalde sms-dienst aan kwamen zetten, met 2 anderen klikte het niet en met slechts 1 vrouw leidde het tot een date. Na deze date zei ze dat ze me een leuke, aardige jongen vond maar dat er bij haar geen klik was. En dat was de hele opbrengst van 10 jaar internetdaten...

Dan ga je echt aan jezelf twijfelen.. Ik weet dat ik geen Brad Pitt ben, maar er is mij gezegd dat ik toch echt niet zo lelijk ben. In mijn berichten gedraag ik me altijd heel netjes, toon interesse in onderwerpen die de betreffende dames op hun profiel vermelden en vertel kort wat over mezelf. Dat kan het toch ook niet zijn wat de vrouwen afschrikt?

Ik heb enkele jaren geleden daarom dus ook voor enkele duizenden euro's enkele relatiebureaus geprobeerd. Eentje stelde elke maand 1 vrouw aan me voor en garandeerde me 6 contacten voor het geld dat ik betaalde. Ook daar ging het echter precies hetzelfde: praktisch iedereen wees me af en dat met stomme redenen zoals 'hij straalt uit dat hij geen ervaring heeft', 'ik val niet op 'basisschoolleerkrachten' en het meest gehoord: 'hij is gewoon mijn type niet'. De vrouwen die ik afwees op basis van hun profiel, met goede gegronde redenen overigens, schenen volgens mijn contactpersoon van het bureau wél positief op mij gereageerd te hebben. Anderhalf jaar ging dat zo door: alle vrouwen waar ik graag contact mee wilde, wezen mij met stomme redenen af en die paar vrouwen die ik afwees, wilden mij zogenaamd wél zien. Op een gegeven moment vertrouwde ik het niet meer en besloot gewoon om voortaan altijd positief te gaan reageren. En wat gebeurde er? 8 afwijzingen op rij! Toen belde het bureau mij op met de mededeling dat ze er alles aan hadden gedaan, maar dat ze er toch echt mee op gingen houden, behalve als ik opnieuw ging betalen! Ik vroeg naar mijn 6 gegarandeerde contacten, waar ik na 2 jaar nog 0 van had gehad. Hun antwoord: 'Je hebt zelf je best niet genoeg gedaan en niet opengestaan voor onze voorgestelde personen. Je had makkelijk 6 contacten kunnen hebben als je het een kans had willen geven'. Al die vrouwen mochten mij dus blijkbaar met stomme redenen afwijzen en ik had maar gewoon af moeten spreken met vrouwen waar ik totaal niks in zag? Sorry, maar ik heb niks met mensen die streng gelovig zijn en vaak naar de kerk gaan, ik geloof zelf niet. Ook val ik niet op huismussen die graag breien en borduren en nooit eens gezellig gaan stappen of in het buitenland op vakantie willen. Helaas kon ik het niet winnen en was het klaar: meer dan duizend euro uitgegeven voor niks...

Daarna een ander bureau geprobeerd. Leuk intakegesprek gehad met een vriendelijke dame en ging met een positief gevoel naar huis. Helaas was ik slecht geïnformeerd en bleek het cliëntele van dit bureau voornamelijk uit 50-plussers te bestaan. Heb in een jaar tijd toch nog 1 zeer kort mailcontact gehad met een leeftijdsgenoot, maar de betreffende dame wist na het zien van mijn foto's al snel dat ik haar type niet was.

Nu is mijn vraag: Zijn er mensen met dezelfde ervaringen? En heeft er iemand tips?

Bedankt!
pi_114335508
Zelf moet je toch ook wel een idee hebben waar het aan ligt? Of was je voor je 23e iedereen aan het hosselen? Misschien moet je in plaats van geld uitgeven aan wijven eens investeren in jezelf en jezelf opknappen. Daarna ben je misschien aan een relatie toe.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 21:53:28 #3
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_114335512
Wat heeft die grap gekost? Idee heeft over stock fotos en een website namelijk..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 21:54:43 #4
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_114335580
Leuk dat je de ervaringen deelt. Best pittig te noemen.

Succes!
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_114336188
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 21:53 schreef Seam het volgende:
Zelf moet je toch ook wel een idee hebben waar het aan ligt? Of was je voor je 23e iedereen aan het hosselen? Misschien moet je in plaats van geld uitgeven aan wijven eens investeren in jezelf en jezelf opknappen. Daarna ben je misschien aan een relatie toe.
Hmm vriendelijke reactie. Kijk, ik ben nooit geen versierder geweest en ben verder gewoon verzorgd en casual gekleed. (zeker geen afwijkende kledingkeuzes of aparte kapsels). Woonde tot mijn 23e thuis en ging veel stappen. Ik kon altijd zeer goed opschieten met vrouwen en er was er eigenlijk ook altijd wel eentje bij waar ik wat in zag. Helaas liepen al die pogingen stuk, omdat de vrouwen mij naar eigen zeggen altijd 'erg aardig' vonden en 'leuk om mee om te gaan, maar niet meer dan dat'. Met uitgaan kreeg ik nooit veel gedaan bij meiden, omdat ik een vriendengroep had waar een aantal casanova's bij zaten die alles voor je neus wegkapen.
Op mijn 23e ging ik uit huis wonen en als je dan alleen komt te wonen, ga je op een gegeven moment naar gezelschap verlangen, vandaar dat ik op mijn 23e ben gaan internetdaten.
pi_114336245
Tsja... Wat kan ik zeggen....

Ik heb "indertijd" geen gebruik gemaakt van dating sites. Ik heb wel regelmatig gebruik gemaakt van penpal sites en heb op die manier een aardige stapel leuke contacten gehad. Een dame uit Brazilië, één uit de VS, één uit Schotland, meerderen uit Nederland. Allemaal leuke contacten.
Één daarvan bleek om de hoek te wonen en daar ben ik ondertussen al 8 jaar mee getrouwd.

Er is een reden dat er een cliché bestaat die zegt "Als je niet op zoek bent vindt je haar". Mijn advies zou dus zijn: Ga niet op zoek naar een partner, ga op zoek naar iemand om mee te kletsen of leuke dingen mee te doen. Wie weet klikt het en wordt het meer dan dat. Maar zolang je op zoek blijft naar "Een Relatie" leg je een gewicht in de contacten wat mensen afschrikt.

Als ik overigens "Altijd netjes, geen apart kapsel, normale kleding" lees dan denk ik dat je daar ook al een uitdaging hebt; Als iemand op een dating of penpal site wéér zo'n gemiddeld bericht krijgt dan gaat dat linea-recta naar de prullenbak. Doe eens gek, ben origineel!
  dinsdag 17 juli 2012 @ 22:07:44 #7
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_114336370
ga inderdaad jezelf onderhouden, en zoek de vrouwen meer in je omgeving, werk, via vrienden of familie.
pi_114336407
Ik ken de ervaring totaal niet...nu ongeveer 6 maanden ingeschreven op een aantal datingsites en het aantal dates is op twee handen niet meer te tellen. Goed, er is geen relatie uit ontstaan, maar dat heeft ws meer met mijn kieskeurigheid te maken.

Ik reageer ook niet meer op alle berichten die ik kreeg. Volgens mij beseffen veel mannen niet dat vrouwen vaak doodgegooid worden met reacties en dan wordt je toch steeds selectiever, want je hebt een keus. Als iemand veel moeite steekt in een bericht probeer ik overigens wel altijd wat terug te sturen. Wat dat betreft is er gewoon een groot verschil tussen mannen en vrouwen op datingsites.

Jammer dat jij het zo ervaren hebt. Kan mij voorstellen dat je er geen hoge pet meer van op hebt. Misschien toch IRL wat meer opzoek gaan. Kijk ook eens op het datingsite ervaringen topic, misschien dat je daar wat tips en trucs kunt krijgen van de mannelijke daters.
Succes iig!

http://forum.fok.nl/topic/1844820
pi_114336508
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 22:08 schreef Sekhmet het volgende:
Ik ken de ervaring totaal niet...nu ongeveer 6 maanden ingeschreven op een aantal datingsites en het aantal dates is op twee handen niet meer te tellen.
Je bent vrouw. Voor een vrouw is een datingsite een snoepwinkel. Als man moet je net dat snoepje zijn dat door een vrouw uitgekozen wordt.
pi_114336553
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 22:10 schreef Shodan het volgende:

[..]

Je bent vrouw. Voor een vrouw is een datingsite een snoepwinkel. Als man moet je net dat snoepje zijn dat door een vrouw uitgekozen wordt.
Dat zeg ik toch ook, maar ken ook genoeg mannen die wel veelvuldig daten via datingsites...
pi_114336744
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 22:11 schreef Sekhmet het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch ook, maar ken ook genoeg mannen die wel veelvuldig daten via datingsites...
Het vervelende is, dat ik zelf ook enkele (zeker niet al te knappe) mensen ken die naar eigen zeggen makkelijk contacten leggen op dergelijke sites en regelmatig dates hebben gehad. Iedereen zegt dan tegen mij: als zij het kunnen, dan moet jij het toch ook kunnen? Blijkbaar doe ik dan toch iets fout, want ik krijg dat niet voor elkaar.
pi_114336936
Je moet in twee zinnen al aantrekkelijk zijn, je moet iets prikkelends brengen waardoor ze meer van je willen weten. Dus je niet te braaf voor stellen.
Ik ben homo, voor mij is het msschien anders, maar ik zweer je, op Fok heb ik geen echte duidelijke foto's van mezelf en toch heb ik vrij veel belangstelling van mannen die me wel beter zouden willen leren kennen. Dat komt deels doordat ik niet zoveel loslaat en wat ik loslaat is aan de stoute kant, zullen we maar zeggen, met een dosis humor. Ik weet me te verkopen, zei iemand laatst nog tegen me en ik doe daar niet zoveel voor. Meer verzwijgen dan vertellen eigenlijk.

Kijk eens kritisch naar wat je van jezelf zegt op zo'n profiel en probeer elke eigenschap die je noemt eens te veranderen in iets leukers, dat evengoed waar is.
En probeer niet teveel te willen vertellen. Laat ze maar een beetje raden en vragen...
Dan ontwikkel je iets.
“You can’t expect people to look eye to eye with you if you are looking down on them. Treat all with respect!” Jay Manuel
pi_114336959
vreemd, ik deel je ervaring niet echt. Ben zelf al weer een tijdje aan de vaste relatie, maar ik heb 1 a 2 jaar vrij intensief ge internet-date en het was geen enkel probleem om iedere 2 a 3 weken een leuke afspraak te maken. Ik stond maar op 1 site ingeschreven en dat was daar genoeg voor.

Wel had ik een vrij duidelijk idee over wat ik wilde: geen eindeloze e-mail wisselingen; gewoon snel wat afspreken, koffie / biertje / wijn doen. Klikt het dan hebben we een leuke avond; klikt het niet dan drinken we onze koffie op en gaan weer lekker naar huis. De "oogst" van 2 jaar daten: 20+ hele gezellige avonden, 1 ongezellige avond, 1 ongezellige middag en een korte relatie van ruim een jaar.

Als ik je post zo lees doe je veel te veel moeite om aardig gevonden te worden. Daar zou ik eerst maar eens mee stoppen. Mogelijk dat het daten dan wat succesvoller wordt.
pi_114337033
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 22:19 schreef Avondmens het volgende:

Als ik je post zo lees doe je veel te veel moeite om aardig gevonden te worden. Daar zou ik eerst maar eens mee stoppen. Mogelijk dat het daten dan wat succesvoller wordt.
Dat sluit perfect aan op mijn

quote:
En probeer niet teveel te willen vertellen. Laat ze maar een beetje raden en vragen...
Dan ontwikkel je iets.
“You can’t expect people to look eye to eye with you if you are looking down on them. Treat all with respect!” Jay Manuel
  dinsdag 17 juli 2012 @ 22:21:03 #15
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_114337058
Ik heb nooit datingsites gebruikt, wel mensen leren kennen via IRC en heb daar ook mijn grote liefde leren kennen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_114337215
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 22:19 schreef Avondmens het volgende:
Dat idee heb ik ook! 10 jaar daten zonder succes.. Ik zou het geduld er niet eens voor hebben!

TS is slachtoffer geworden van een slechte opvoeding, net zoals veel andere jongens daar last van hebben. Ze laten zich stelselmatig het kaas van het brood eten, missen daardoor kansen (dat lees je alleen al uit de eerste 2 alinea's en zijn verbaasd dat ze geen stap vooruit komen. Zo ontzettend zonde.
pi_114337540
TS, ik kan je maar 1 advies geven. Stop met zoeken en ga gewoon dingen doen die je leuk vindt in groepsverband. Ga wandelen, punniken, bergbeklimmen, duiken of wildbreien... whatever you like. Zoek een clubje met mensen die dat ook leuk vinden en soms.. ineens als je alles uit je hoofd hebt gezet komt er ineens iemand die echt leuk is. Geen websites, moeite, gedoe, gewoon uit je schulp en echt jezelf zijn.

Ik heb in tegenstelling tot jou heel veel scharrels gehad, maar was net zo ongelukkig daarmee. Ik ben ermee opgehouden en richtte me op een leuke tijd hebben en voila ineens... daar was ze...
Whatever...
  dinsdag 17 juli 2012 @ 22:31:12 #18
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_114337679
Hmmmmmmm dus speeddaten heeft ook geen zin?
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  dinsdag 17 juli 2012 @ 22:32:22 #19
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_114337741
Ik wil je niet beledigen, maar 5 mailadressen in 10 jaar. Omg, die regel je binnen 24 uur....nee hier heb je toch echt iets niet goed aangepakt.
pi_114337797
Wat heb je aan mailadressen. Vraag telefoonnummers en snel ook, niet langer wachten dan een week. Het kan in een dag al idd.
Unbowed, Unbent, Unbroken.
  Moderator dinsdag 17 juli 2012 @ 22:34:58 #21
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_114337897
Geen enkele vrouw is duizenden euro's waard
What can change the nature of a man?
pi_114338124
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 21:50 schreef TJ_79 het volgende:
Ik heb regelmatig betaalde abonnementen genomen en honderden berichten verstuurd. Dat waren steeds leuke en beleefde berichten, absoluut geen knip- en plakwerk, maar in zo'n 90% van de gevallen heb ik geen antwoord teruggekregen. In de andere 10% keeg ik een 'geen interesse'bericht terug. Dat is nog niet eens het vervelende... 99% van deze vrouwen doet nog niet eens de moeite om mijn profiel te bezoeken en besluit aan de hand van mijn bericht (en de bijgaande mini-foto) al dat ik geen aandacht of een bezoekje waard ben. Zelfs vrouwen die in hun profieltekst zeggen dat ze altijd een reactie geven, doen dat bij mij niet.
Doe eens wat voorbeelden van die berichten plaatsen dan? Misschien kom je wel heel creepy of wereldvreemd over...
  Moderator dinsdag 17 juli 2012 @ 22:39:39 #23
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_114338197
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 22:38 schreef Techno het volgende:

[..]

Doe eens wat voorbeelden van die berichten plaatsen dan? Misschien kom je wel heel creepy of wereldvreemd over...
Zijn OP spreekt boekdelen
What can change the nature of a man?
pi_114338256
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 22:38 schreef Techno het volgende:

[..]

Dat dus. Er moet iets mee aan de hand zijn, aangezien zelfs je profiel al niet eens altijd bekeken werd. Misschien kunnen we je helpen een foute toonzetting eruit te halen.

Indrukwekkend om je verhaal te lezen trouwens.
pi_114338364
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 22:29 schreef Spanky78 het volgende:
TS, ik kan je maar 1 advies geven. Stop met zoeken en ga gewoon dingen doen die je leuk vindt in groepsverband. Ga wandelen, punniken, bergbeklimmen, duiken of wildbreien... whatever you like. Zoek een clubje met mensen die dat ook leuk vinden en soms.. ineens als je alles uit je hoofd hebt gezet komt er ineens iemand die echt leuk is. Geen websites, moeite, gedoe, gewoon uit je schulp en echt jezelf zijn.

Ik heb in tegenstelling tot jou heel veel scharrels gehad, maar was net zo ongelukkig daarmee. Ik ben ermee opgehouden en richtte me op een leuke tijd hebben en voila ineens... daar was ze...
Dit inderdaad. Zoek iets wat je oprecht leuk vindt om te doen en waarbij je vrouwen leert kennen. En stop met geforceerd aardig doen. Dan geef ik je veel meer kans van slagen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')