quote:Iets met de zwaartekracht van de zon. Of alle planeten die op 1 lijn staan.Of een grote epedimie.
Redelijke kans jaquote:Op dinsdag 17 juli 2012 19:45 schreef dakpan90 het volgende:
[..]
Ja ja, zeker ook nog de vrijdag voor Kerstmis?
ik neem aan dat je het tegen mij hebt haha,,ik heb even brutaal van de gelegenheid gebruik gemaakt hahaquote:Op dinsdag 17 juli 2012 19:45 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Zo, gefixt. Mij maakt het niet uit, maar eigenlijk is het de bedoeling dat de hekkensluiter het volgende deel opent.
Nevermindquote:Op dinsdag 17 juli 2012 19:51 schreef valandil25 het volgende:
[..]
ik neem aan dat je het tegen mij hebt haha,,ik heb even brutaal van de gelegenheid gebruik gemaakt haha
quote:Op dinsdag 17 juli 2012 19:50 schreef valandil25 het volgende:
ik denk serieus dat een deel naar een volgense dimensie gaat,,of er gaat een nieuw hoger bewustzijn komen bij mensen op de aarde zoals ie nu is,,waarin geld enzo weggedaan worden
Wat een cursus lezen?quote:
jij niet.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 19:56 schreef valandil25 het volgende:
[..]
mag ook,, al denk je dat ik of de rest er wat aan heeft haha
Trek je nu daadwerkelijk de data van Kerstmis in twijfel?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 19:56 schreef valandil25 het volgende:
[..]
mag ook,, al denk je dat ik of de rest er wat aan heeft haha
nee ,ik dacht dat we het over 21-12 zouden hebben en niet over kerst..quote:Op dinsdag 17 juli 2012 20:01 schreef dakpan90 het volgende:
[..]
Trek je nu daadwerkelijk de data van Kerstmis in twijfel?
Je vraagt toch naar wat er gaat gebeuren. Zeggen we wat er gaat gebeuren, wil je het niet horen....quote:Op dinsdag 17 juli 2012 20:02 schreef valandil25 het volgende:
[..]
nee ,ik dacht dat we het over 21-12 zouden hebben en niet over kerst..
maar voor zover hier een excuses voor nodig is sorry voor mijn onoplettendheid, and lets move on
oh zo, ja ik denk zelf dat kerst niet meer gaat plaatsvinden, op zich jammer want vind het wel een leuk feestquote:Op dinsdag 17 juli 2012 20:17 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Je vraagt toch naar wat er gaat gebeuren. Zeggen we wat er gaat gebeuren, wil je het niet horen....
Volgens mij vind je het ook wel leuk om de provocateur te spelen.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 20:24 schreef valandil25 het volgende:
[..]
oh zo, ja ik denk zelf dat kerst niet meer gaat plaatsvinden, op zich jammer want vind het wel een leuk feest
goeie liedjes, aardige films..
dat zeg jij..ik wil niemand provoceren,,ik geloof meer in eenheid dan verdeeldheid maken, dat wat provoceren doet..quote:Op dinsdag 17 juli 2012 20:41 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Volgens mij vind je het ook wel leuk om de provocateur te spelen.
en als dat al zo zou zijn, dan op een constructieve positieve manier,,en niet om mensen af te zeikenquote:Op dinsdag 17 juli 2012 20:45 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Begrijp wel een beetje wat Fok-it bedoelt.
Zal je net zien dat het op 21-12 net vrijdag de 13e isquote:
Ik heb het niet over afzeiken.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 20:48 schreef valandil25 het volgende:
[..]
en als dat al zo zou zijn, dan op een constructieve positieve manier,,en niet om mensen af te zeiken
Dat gaat ook lekker op de '21' stequote:Op dinsdag 17 juli 2012 20:50 schreef Zorro het volgende:
[..]
Zal je net zien dat het op 21-12 net vrijdag de 13e is
Leg het even uitquote:
provoceren,, dat woord staat niet ver van uitdagen en dat woord kan je ook weer op 2 verschillende manieren interpeterenquote:
Je kan andere mensen ook angst inboezemen. Dat heet ook provoceren.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 20:54 schreef valandil25 het volgende:
[..]
provoceren,, dat woord staat niet ver van uitdagen en dat woord kan je ook weer op 2 verschillende manieren interpeteren
ok dat mag jij vinden,,maar ik denk dat angst een illusie isquote:Op dinsdag 17 juli 2012 20:58 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Je kan andere mensen ook angst inboezemen. Dat heet ook provoceren.
Pffff.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:01 schreef valandil25 het volgende:
ok
[..]
ok dat mag jij vinden,,maar ik denk dat angst een illusie is
ja stel dat dat gebeurt, dan moet je idd heel hard kunnen rennen ja en dat is normaal,,maar angst voor dood en dimensies kom op! we zijn hier juist om te leren dat angst een slechte raadgever is..quote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:05 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Pffff.
Kun jij helemaal niets aannemen voor wat het is?
Mocht je ooit door een stel wilde zwijnen achternagezeten worden (en ik hoop dat dat nooit zal gebeuren) zul je beseffen dat je angst reeel is en zeker geen illusie
Au contraire, angst kan soms een goede raadgever zijn.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:07 schreef valandil25 het volgende:
[..]
ja stel dat dat gebeurt, dan moet je idd heel hard kunnen rennen ja en dat is normaal,,maar angst voor dood en dimensies kom op! we zijn hier juist om te leren dat angst een slechte raadgever is..
nee dat is het niet,,als ik zeg dat angst pas komt waarneer er gedachten bij komen kijken en die uiteindelijk de angst creeren, dan zijn de gedachten misschien wel de slechte raadgeverquote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:10 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Au contraire, angst kan soms een goede raadgever zijn.
Ik haak even af, beetje vermoeiend ditquote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:12 schreef valandil25 het volgende:
[..]
nee dat is het niet,,als ik zeg dat angst pas komt waarneer er gedachten bij komen kijken en die uiteindelijk de angst creeren, dan zijn de gedachten misschien wel de slechte raadgever
dit is niet zo zeer mijn filosofie,maar ook die van vele anderen zoalsquote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik haak even af, beetje vermoeiend dit
Gaat het nu om de gedachten of de angst?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:12 schreef valandil25 het volgende:
[..]
nee dat is het niet,,als ik zeg dat angst pas komt waarneer er gedachten bij komen kijken en die uiteindelijk de angst creeren, dan zijn de gedachten misschien wel de slechte raadgever
nou er is ook nog zoiets als een bewustheidstoestand zonder gedachten, wanneer je bijvoorbeeld helemaal in een favoriet muziek nummer zit,,of wanneer je een geluksmoment ervaart (een mooi natuur fenomeen of zo) op zon moment ben je even helemaal gelukkig en dat kwam omdat de mentale ruis in je hoofd even ophield,,een paar seconden later is het geluksmoment al weer voorbij en komt de mentale ruis weer terug.. maar in dat moment van niet denken, waar was je toen? juist, je was er nog steeds alleen je functioneerde veel beter! daarom,, je bent niet je gedachtenquote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Gaat het nu om de gedachten of de angst?
Ik snap een beetje wat je bedoelt. Angst is de moordenaar van het verstand. Je kunt ook jezelf bang maken, maar meestal is het andersom. Je stemming bepaalt de aard van je gedachten en niet zozeer andersom, denken psychologen tegenwoordig.
Anderzijds: angst is een overlevingsmechanisme, als je de impuls krijgt om heel hard weg te lopen voor een kudde wilde zwijnen, dan is dat beslist een wijze raad.
Je hebt natuurlijk ook irrationele angst, en dat zal praktisch altijd een slechte raadgever zijn.
Maar goed, ik zie niet direct een verband met wat er op 21 december gaat gebeuren, eigenlijk.
quote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:01 schreef valandil25 het volgende:
ok dat mag jij vinden,,maar ik denk dat angst een illusie is
Angst is een menselijke emotie. Het bewustzijn waar jij over praat is in principe bovenmenselijk, maar alsnog sta je in dit leven met een menselijk lichaam, die over het algemeen dus ook deze emoties ervaart. Je kan met angst om leren gaan, het accepteren en er zelfs boven staan of je eigen angst als het ware vanaf de zijkant bekijken, maar het doet er voor de rest niet zoveel toe of het een illusie is of niet. Als je angst ervaart dan is dat echt op dat moment. Het kan er dan wel bij helpen om er rationeel tegenaan te kijken vanuit het perspectief van het 'bovenmenselijke' bewustzijn en hoe beter je dit onder de knie hebt en/of des te sterker je dit ervaart, des te makkelijker het zal zijn.quote:Op zondag 15 juli 2012 17:34 schreef Trippii het volgende:
@ Valandil: Misschien handig om even toe te voegen dat een illusie niet per definitie nep is.
wederom mooi geformuleerd ,,wat ik er nog aan toe wil voegen is dat het moment van niet denken, op dat geluksmoment toen was je in het NU, en op het moment dat je echt in het nu bent kunnen er geen gevoelens van onbehagen zijn,ze kunnen wel komen maar verdwijnen ook weer snel.. laat staan gedachtes,,daarom als mensen hier meer van willen weten de kracht van het nu van eckhart tolle legt dit heel toegankelijk uit..quote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:00 schreef Trippii het volgende:
[..]
[..]
Angst is een menselijke emotie. Het bewustzijn waar jij over praat is in principe bovenmenselijk, maar alsnog sta je in dit leven met een menselijk lichaam, die over het algemeen dus ook deze emoties ervaart. Je kan met angst om leren gaan, het accepteren en er zelfs boven staan of je eigen angst als het ware vanaf de zijkant bekijken, maar het doet er voor de rest niet zoveel toe of het een illusie is of niet. Als je angst ervaart dan is dat echt op dat moment. Het kan er dan wel bij helpen om er rationeel tegenaan te kijken vanuit het perspectief van het 'bovenmenselijke' bewustzijn en hoe beter je dit onder de knie hebt en/of des te sterker je dit ervaart, des te makkelijker het zal zijn.
Hier uitleg over willen geven brengt ook weer moeilijkheden met zich mee. Zo verwijst bijvoorbeeld "ik" of "eigen" de ene keer naar jou als persoon en de andere keer naar hetgeen wat ook wel eens je ware zelf wordt genoemd. Zo voel ik mezelf het ene moment universeel en het andere moment een Aardse, Nederlandse jongen en vaak zelfs beide tegelijk. Beide dragen verschillende perspectieven met zich mee en gecombineerd zijn de mogelijkheden ook weer eindeloos. Paradox op paradox, allemaal waar vanuit een bepaalde kijk. In het vorige topic was hierdoor ook al verwarring. Wat ik zie is dat mensen hier gelijk hebben vanuit hun eigen perspectief, maar het gaat er natuurlijk om elkaars perspectief te leren begrijpen om samen en op persoonlijk niveau verder te komen
Beschouw je gedachten dan als storende elementen?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:52 schreef valandil25 het volgende:
[..]
nou er is ook nog zoiets als een bewustheidstoestand zonder gedachten, wanneer je bijvoorbeeld helemaal in een favoriet muziek nummer zit,,of wanneer je een geluksmoment ervaart (een mooi natuur fenomeen of zo) op zon moment ben je even helemaal gelukkig en dat kwam omdat de mentale ruis in je hoofd even ophield,,een paar seconden later is het geluksmoment al weer voorbij en komt de mentale ruis weer terug.. maar in dat moment van niet denken, waar was je toen? juist, je was er nog steeds alleen je functioneerde veel beter! daarom,, je bent niet je gedachten
Kan best zijn, en ze zullen best allemaal ergens gelijk in hebben, maar je zegt zoveel dat het me een beetje duizelt en ik daarom even afhaak.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:37 schreef valandil25 het volgende:
[..]
dit is niet zo zeer mijn filosofie,maar ook die van vele anderen zoals
buddha
gahndi
eckhart tolle
einstein
en nog een paar miljoen anderen, dus misschien zit er wel wat in, wat het waard is om onderzocht te worden..
gedachten zijn wat ze zijn, en ze mogen er ook zijn, dat is deel van de acceptatie..quote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:09 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Beschouw je gedachten dan als storende elementen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |