abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114863178
Lay-out vind ik al een heel hoop doen. En ik zou niet zo'n standaard model van Intermediair pakken en dan naar eigen leven invullen. Een beetje creativiteit mag best.

Wat zijn jullie ervaringen met W&S? Ik vraag het omdat ik er zelf een beetje dubbele ervaringen mee heb. Eerst als sollicitant één keer hele goede, ook veel slechte. Eigenlijk vertrouw ik er geen een meer, waardoor ik misschien ook zelf opties uitsluit.
pi_114874981
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 20:20 schreef Zocalo het volgende:
Wat zijn jullie ervaringen met W&S? Ik vraag het omdat ik er zelf een beetje dubbele ervaringen mee heb. Eerst als sollicitant één keer hele goede, ook veel slechte. Eigenlijk vertrouw ik er geen een meer, waardoor ik misschien ook zelf opties uitsluit.
Goed en slecht. Sommige zijn wel bereid moeite te doen, terwijl andere alleen het laaghangende fruit willen plukken.

Hou vooral in het oog dat jij hun product bent, als je met die lui in zee gaat. Dat soort bureaus zijn dozenschuivers en jij kan er voor kiezen om zo'n doos te zijn. Het biedt voordelen (zij hebben al een voet tussen de deur bij veel bedrijven en kennen misschien nog bedrijven waar je met jouw capaciteiten terecht kunt), maar ook nadelen (moeilijke gevallen wimpelen ze liever snel af en voor een vakinhoudelijk gesprek ben je bij dat soort lui vaak aan het verkeerde adres, waardoor ze vaak ook minder goed kunnen inschatten hoe goed jij bepaalde zaken beheerst).

Feit is dat we in een economisch moeilijke tijd zitten, waardoor veel bedrijven graag een flexibele schil van werknemers hebben. Om die reden is de kans groot dat je met zulk soort bureaus te maken gaat krijgen.
pi_114875709
Tot nu alleen nog maar slechte ervaringen met W&S bureaus.
pi_114876993
quote:
14s.gif Op maandag 30 juli 2012 20:15 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Iemand nog goede en originele tips voor een redelijk standaard CV?
wat valt onder jouw een redelijk standaard CV? Een goede tip is om je sterke kanten eerst te noemen. Bij mij is dat mijn talenkennis, sommige hun werkervaring, anderen hun office skills.
pi_114877933
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 23:29 schreef Mint_Clansell het volgende:
Tot nu alleen nog maar slechte ervaringen met W&S bureaus.
W&S bureaus, zijn dat die bureaus die je wel eens op vacature sites ziet? WenS is geloof ik hun logo. Als dat zo is, heb ik daar ook wel slechte ervaring mee, voornamelijk hun beleid van als we niet reageren dan vinden we je niks. Ik solliciteerde naar de functie marketing medewerker. Sloot perfect aan op mijn profiel vond ik. Ik werd niet benaderd. Dus 5 dagen wachten. Een kleine drie weken later zie ik dezelfde vacature weer er op staan onder een andere naam. Ik dacht, laat ik gewoon nog een keer proberen, misschien is die ene van mij wel per ongeluk verwijderd.

Krijg ik een botte mail terug dat ik moet stoppen met reageren op dezelfde functie, dat 1 afwijzing genoeg moet zijn om te begrijpen dat ze niet geïnteresseerd zijn.
pi_114878478
Nee, Werving & Selectiebureaus bedoel ik. Je hebt - net zoals bij uitzendbureaus - een hele rits van die toko's. Op vacaturesites zoals Werk.nl, Monsterboard en Nationalevacaturebank zie je ze idd vaak.
pi_114879455
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 00:24 schreef Mint_Clansell het volgende:
Nee, Werving & Selectiebureaus bedoel ik. Je hebt - net zoals bij uitzendbureaus - een hele rits van die toko's. Op vacaturesites zoals Werk.nl, Monsterboard en Nationalevacaturebank zie je ze idd vaak.
Ah die, zoals recruiteringsbureaus, af en toe benaderen ze me, veelal buitenlandse bureaus bellen me. Toevallig aankomende donderdag heb ik een gesprek met een Nederlandse in Den Haag voor een baan in Flevoland. Blijkbaar van Skype heeft men niet van gehoord.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 05:23:14 #208
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_114883668
quote:
14s.gif Op maandag 30 juli 2012 20:12 schreef Domme_Gans het volgende:
Succes caroline *O* Ik ben wel eens ingehuurd voor 2 maanden om er bijna 1,5 jaar te blijven hangen.
Dankje!
  dinsdag 31 juli 2012 @ 05:29:04 #209
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_114883688
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 20:20 schreef Zocalo het volgende:
Ik heb zelf nu een gesprek via een uitzendbureau. Online ingeschreven, 3 x telefonisch contact nav deze vacature.

Mijn ervaringen zijn positief en negatief. Het bureau bepaalt een beetje. De intermediair van het bureau bepalen heel veel boel. Er zitten luie mutsen tussen en heel goede verkopers. Dat zijn het nl want ze moeten zichzelf verkopen aan de opdrachtgever, en jou. Maar je moet wel jezelf aan hun verkopen en contact houden dat ze weten wie je bent.
De websites kunnen goed of buitengewoon slecht zijn. Er zijn bureaus waar ik geen zaken meer mee doe omdat het onmogelijk is om een goede search op de vacatures te doen.
En ik houd de vacatures zelf in de gaten. Een aantal komt geregeld terug. Dat kan een spookvacature zijn, of het is een bedrijf dat onmogelijke mensen in dienst heeft en de ene kandidaat na de andere vermaalt tussen zijn kaken.
pi_114885450
had gister me 1e werkdag ging wel ok
pi_114890627
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 09:43 schreef Luuk9 het volgende:
had gister me 1e werkdag ging wel ok
Wat doe je nu dan?
pi_114891757
Ik ben het zo, zó moe. ;( :'( |:(
pi_114891798
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 12:20 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Wat doe je nu dan?
chauffeur op aan taxi, hoe staat het bij jou er voor
pi_114892132
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 12:54 schreef Luuk9 het volgende:

[..]

chauffeur op aan taxi, hoe staat het bij jou er voor
Ach nog steeds hetzelfde ;( Werk nu toch nog weer even in de horeca. Opzich vind ik het voor een tijdje ook weer niet heel erg, want het is als bijbaantje en dus voor een paar avonden per week. Ben allang blij dat ik werk heb, want dan kan ik me nu even rustig weer gaan oriënteren op school. :@

Ook al is dat nog steeds zo moeilijk.
pi_114892171
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 18:15 schreef Kholdstrike het volgende:
Verdomme de eisen van bedrijven beginnen me toch echt de spuigaten uit te lopen! Normaal ga ik gewoon verder kijken maar vandaag sta ik toch een beetje te koken van woede.
En dit. Heel herkenbaar. |:( :X :%
pi_114892875
quote:
13s.gif Op woensdag 18 juli 2012 12:47 schreef Disorder het volgende:
En wéér gesolliciteerd naar een vacature "..die er nog opstond maar er eigenlijk al niet meer op had moeten staan." Godverdomme.
Nog een ergernis. Hatelijk is het. :X
  dinsdag 31 juli 2012 @ 13:49:02 #217
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_114894108
Vavanvond verplicht naar een speedmeet van het UWV. Korte gesprekjes met uitzendbureau's. Ik verwacht er niks van eerlijk gezegd. :')
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_114894127
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 13:49 schreef Kentekenplaat het volgende:
Vavanvond verplicht naar een speedmeet van het UWV. Korte gesprekjes met uitzendbureau's. Ik verwacht er niks van eerlijk gezegd. :')
Pffff sterkte man :')
  dinsdag 31 juli 2012 @ 14:01:21 #219
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_114894592
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 13:49 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Pffff sterkte man :')
Ach, het is maar een uurtje.
pi_114894963
quote:
18s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 12:52 schreef Little_Dolls het volgende:
Ik ben het zo, zó moe. ;( :'( |:(
komt vanzelf goed deze banenellende. Daarnaast is er zo veel meer in het leven dan werk! En nu lijkt het misschien allemaal dramatisch maar als je iets gevonden hebt ben je dit gevoel straks vlug weer kwijt!
  dinsdag 31 juli 2012 @ 14:27:31 #221
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_114895732
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 14:09 schreef agentstarling het volgende:

[..]

komt vanzelf goed deze banenellende. Daarnaast is er zo veel meer in het leven dan werk! En nu lijkt het misschien allemaal dramatisch maar als je iets gevonden hebt ben je dit gevoel straks vlug weer kwijt!
Weet je wat het nadeel is aan geen werk? Weinig inkomen. De dag invullen lukt me prima, maar de maand rondkomen is wat lastiger.
pi_114896475
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 14:27 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Weet je wat het nadeel is aan geen werk? Weinig inkomen. De dag invullen lukt me prima, maar de maand rondkomen is wat lastiger.
Het probleem is ook de mentaliteit. Ik zit nu elke dag binnen en wil gewoon aan het werk. Ik merk gewoon dat bij iedere afwijzing een deuk in mijn moraal maakt. defaitisme sluipt er heel makkelijk in.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 14:52:44 #223
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_114896795
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 14:43 schreef Kholdstrike het volgende:

[..]

Het probleem is ook de mentaliteit. Ik zit nu elke dag binnen en wil gewoon aan het werk. Ik merk gewoon dat bij iedere afwijzing een deuk in mijn moraal maakt. defaitisme sluipt er heel makkelijk in.
Ja, klopt. Maar ik merk ook dat werkgevers met eisen komen waarvan ik denk:"WTF??" En al die spookvacatures vergroten de feestvreugde ook niet.
pi_114896971
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 14:52 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Ja, klopt. Maar ik merk ook dat werkgevers met eisen komen waarvan ik denk:"WTF??" En al die spookvacatures vergroten de feestvreugde ook niet.
inderdaad. Ik kijk nu elke dag monster en jobbird en zie al 3 weken lang dezelfde vacature staan. Ik heb al 2keer gesolliciteerd en 2 keer afgewezen. Ik vraag me dan toch wel af waar men op zit te wachten?
pi_114897138
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 13:49 schreef Kentekenplaat het volgende:
Hier ben ik ook geweest. Wat een onzinnige kermis. Tijdverspilling.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')