Been there, done that.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 17:36 schreef Kholdstrike het volgende:
[..]
En zo ben je student en denk je dat je een baan kan krijgen, en zo moet je naar het UWV om bijstand aan te vragen. Ik voel me op dit moment zwaar klote hierdoor.
Bouw?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 17:55 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Been there, done that.
Ik was 27 toen ik begon. Vervolgens diverse werkgevers gehad wegens reorganisaties, faillissementen en een teruglopende arbeidsmarkt. Intussen vallen de bedrijven in mijn sector bij bosjes om en ben ik alweer 32 en zit nog steeds op het startsalaris van een Hbo-er. Daar word je ook niet vrolijk van.
Close. Vastgoedadviseur/Makelaar.quote:
Dan zit je inderdaad in de hoek waar de klappen vallen. Wij hebben veel bouwbedrijven en architecten als klant, en we zien ze met bosjes omvallen.quote:
Da's voor iedereen anders. Voor afgestudeerden gelden vaak strengere regels dan voor mensen van 40+.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 17:03 schreef CantFazeMe het volgende:
4? Je hoeft toch maar '2' per week. Ik probeer het dubbele te doen
Ik moet er minimaal 2 per week.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 18:36 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Da's voor iedereen anders. Voor afgestudeerden gelden vaak strengere regels dan voor mensen van 40+.
Maar meestal is het 4 sollicitaties per 4 weken.
Dan is er in jouw sector veel werk of je bent nog vrij jong.quote:
Juist weinig werk.. 26 dit jaar en sinds juli op zoek. Maar voor jongeren gelden veel meer strengere regels. Ook wel terecht.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 18:48 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dan is er in jouw sector veel werk of je bent nog vrij jong.
I know. Maar het blijft kut en voelt niet als vakantie aan. Niet dat ik wil insureren wil dat ik als 'vakantie' zie. Het is een gek gevoel.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 19:13 schreef Mint_Clansell het volgende:
Minder dan een maand werkloos zijn is relatief gezien best weinig voor deze economisch slechte omstandigheden.
Dat laatste zeker. De vorige keer werd ik werkloos in de winter en ik dacht dat het in maart/april wel weer aan zou trekken. Dat gebeurde niet en dan word je toch wat nerveus.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 19:15 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
I know. Maar het blijft kut en voelt niet als vakantie aan. Niet dat ik wil insureren wil dat ik als 'vakantie' zie. Het is een gek gevoel.
Een jaar is best langquote:Op woensdag 25 juli 2012 12:57 schreef josja het volgende:
Ik kom ook even gal spugen. Al bijna een jaar zonder werk. Laatste WW net gehad. Ik mail, bel en netwerk me suf maar het lukt me niet. Word er gillend gek van zo langzamerhand!
Ik weet het! Leeftijd niet mee. En voor de 'simpele' baantjes ben ik weer te hoog opgeleid of te duur.quote:
hoeveel sollicitaties verstuur je per week?quote:Op woensdag 25 juli 2012 13:46 schreef josja het volgende:
[..]
Ik weet het! Leeftijd niet mee. En voor de 'simpele' baantjes ben ik weer te hoog opgeleid of te duur.
Vraag je dat aan mij?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klinkt hard, maar het antwoord is nee. Ze zijn daar echt streng hoor. Je moet echt een studie volgen of werk zoeken. Lukt je dit niet dan moet je wat passend vinden, en bij hun is dat echt allesquote:Op woensdag 25 juli 2012 15:16 schreef Kholdstrike het volgende:
Ik heb net bijstand aangevraagd bij UWV. hemeltje lief wat een gedoe is dat zeg. Hoe komt het dat al die lui hier in Nederland bijstand hebben als ze eerst dat traject moeten aflopen. Ik moet nu 21 dagen lang gaan solliciteren of naar studie zoeken.
Studie valt voor mij af, want ik heb geen geld meer en ik ben studeren een beetje zat aangezien ik net HBO af ben.
Denken jullie dat het mogelijk is om sneller bijstand te krijgen want ik ben al sinds 31 mei werkeloos.
Hmm ok, maar men zegt dat ik nu moet gaan solliciteren het probleem is alleen dat in de wijde omtrek ik al veel gesolliciteerd heb in de periode hiervoor, mag ik die meenemen als bewijs dat ik daarvoor ook niet heb stilgezeten.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:43 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Klinkt hard, maar het antwoord is nee. Ze zijn daar echt streng hoor. Je moet echt een studie volgen of werk zoeken. Lukt je dit niet dan moet je wat passend vinden, en bij hun is dat echt alles![]()
Het is gewoon allemaal kut man nu
Het viva forum zat? Heb je al ander woonruimte?quote:Op woensdag 25 juli 2012 12:57 schreef josja het volgende:
Ik kom ook even gal spugen. Al bijna een jaar zonder werk. Laatste WW net gehad. Ik mail, bel en netwerk me suf maar het lukt me niet. Word er gillend gek van zo langzamerhand!
Link naar topic op Viva-forum gaarne!quote:Op woensdag 25 juli 2012 16:07 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Het viva forum zat? Heb je al ander woonruimte?
Wat zoek je, wat kan je en waar zoek je?quote:Op woensdag 25 juli 2012 12:57 schreef josja het volgende:
Jij vieze, vuile sensatieslet dat je me er bent!quote:Op woensdag 25 juli 2012 18:14 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Link naar topic op Viva-forum gaarne!
Lol, nee hoor, ik klaag graag overalquote:Op woensdag 25 juli 2012 16:07 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Het viva forum zat? Heb je al ander woonruimte?
Ik zoek werk in account- of projectmanagement, marketingcommunicatie. Kom uit de reclame. Woon in Zwolle, maar reis overal heenquote:Op woensdag 25 juli 2012 18:17 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Wat zoek je, wat kan je en waar zoek je?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |