lolwut?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 00:41 schreef honderdprocentjes het volgende:
Hier verdien ik 5 netto fooi en 1.50 fooi per uur.
Iets meer. Zo rond de ¤ 6,50 per uur.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 07:54 schreef Leandra het volgende:
Als er geen loonheffingkorting wordt toegepast op die ¤ 10,- bruto dan hou je daar netto net iets meer dan de helft van over.
TS kan misschien beter de LHK omzetten (bij kantoor aan, bij restaurant tijdelijk uit). En vragen of ze de kwartaaltabel willen hanterenquote:Dat wat je eventueel teveel aan belasting hebt betaald kun je volgend jaar terugkrijgen door aangifte te doen.
Als je flink veel gaat verdienen bij dat bijbaantje moet je dat gewoon doen. Als het gerommel in de marge is moet je het natuurlijk niet doen. Dan is het bijna vrijwilligerswerk.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 11:36 schreef Bombshell het volgende:
Ik zit er ook over na te denken om wat extra uur naast mijn fulltime baan te gaan werken. Wat ik hoor is altijd dat ik dat beter niet kan doen belasting technisch gezien. Maar dat valt dus wel mee?
Gaat om 1 dagje dus dan kom je op 80 euro bruto. Wil dat twee keer per maand doen dan zit je op 160 euro per maand bruto.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 11:51 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Als je flink veel gaat verdienen bij dat bijbaantje moet je dat gewoon doen. Als het gerommel in de marge is moet je het natuurlijk niet doen. Dan is het bijna vrijwilligerswerk.
dit dus. enige verschil is dat je dat dan volgend jaar na je aangifte pas weer terug krijgt?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 10:32 schreef eriksd het volgende:
Maak je nou maar geen zorgen, uiteindelijk doe je volgend jaar belastingaangifte, wordt alles op 1 hoop geveegd en daarover met de schijven de te betalen/terug te krijgen belasting berekend.
Die mythe altijd dat een tweede baan meer belastingplicht oplevert
Het is maar voor 4 weken, dus?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 15:19 schreef Leandra het volgende:
Ik zou er niet vanuitgaan dat je dan ¤ 10 netto overhoudt van die ¤ 10 bruto.
Want men rekent dat gewoon alsof je het hele jaar 4 dagen pw ¤ 10 per uur verdient, en met ¤ 320 per week ga je wel wat belasting betalen.
Geen loonstrookje = zwartquote:Op dinsdag 17 juli 2012 15:43 schreef honderdprocentjes het volgende:
[..]
Het is maar voor 4 weken, dus?
En ik weet noet f het zwart is. Krijg nooit een loonstrookje maar mn restaurant is best groot en bekend in de stad dus i dont know?
En als je erom vraagt?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 15:43 schreef honderdprocentjes het volgende:
[..]
En ik weet noet f het zwart is. Krijg nooit een loonstrookje maar mn restaurant is best groot en bekend in de stad dus i dont know?
hoe krijg jij uitbetaald? Contant?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 15:43 schreef honderdprocentjes het volgende:
[..]
Nou het is best handig dat als je aangifte wilt doen, dat je weet wat je bruto hebt verdiend dat jaar ja.. De belasting vult bij sommigen wel alvast in, dat is nieuw.. Maar je moet het wel even controleren.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 15:47 schreef honderdprocentjes het volgende:
Nog nooit gedaan. Heb ik dat trouwens nodig voor belastingteruggave? Ik kreeg wel vakantiegeld
Aan het eind van het jaar? Krijg je dan niet een jaaropgave?quote:
Nope, niet gekregenquote:Op dinsdag 17 juli 2012 15:57 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Aan het eind van het jaar? Krijg je dan niet een jaaropgave?
Hoe doe je dan je teruggaaf fixen?quote:
Begin van het jaar krijg je een jaaropgave over het vorige jaar van je werkgever(s), meestal begin februari. Als je in juni stopt oid, krijg je die dus in de daar op volgende februari. En teruggave van de belastingdienst krijg je normaliter eind mei/begin juni, als je voor 1 april digitaal aangifte hebt gedaan. Ben je daar te laat mee, of is er iets bijzonders aan de hand, dan is het niet te voorspellen.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 16:15 schreef honderdprocentjes het volgende:
Wanneer zou ik die jaaropgave moeten ontvangen? Wanneer is de belastingteruggave?
Iedereen betaalt belasting, de werkgever houdt het alleen vooraf in om te voorkomen dat mensen aan het eind van het jaar veel moeten bijbetalen wat ze dan al uitgegeven hebben. Dat is praktisch gezien gewoon veiliger voor de belastingdienst.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 18:16 schreef honderdprocentjes het volgende:
Hoor van een vriend dat onze bazen ons belastinggeld een soort van innen en deze verwerken in ons salaris. Maar ik hoef toch juist helemaal geen belasting te betalen?
Oke, dankjewel, maar wat ik niet snap is waarom ik uberhaubt belasting moet betalen terwijl ik niet eens bij de heffingskorting van 2.4k kom?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 18:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
Iedereen betaalt belasting, de werkgever houdt het alleen vooraf in om te voorkomen dat mensen aan het eind van het jaar veel moeten bijbetalen wat ze dan al uitgegeven hebben. Dat is praktisch gezien gewoon veiliger voor de belastingdienst.
Aan het eind doe jij aangifte (jij moet immers loonbelasting betalen), en dan vindt verrekening plaats met de heffingskortingen en krijg je het dus eventueel terug. Alles komt dus op jouw schouders te drukken, alleen merk je door dit systeem er weinig van. Zodoende heet dit dan ook "het beginsel van de minste pijn".
Om het nog simpeler te maken past de werkgever al een gedeelte van de heffingskortingen toe, zodat alles uiteindelijk als het goed is nagenoeg gelijk valt.
Dat hoef je dus ook niet.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 23:38 schreef honderdprocentjes het volgende:
[..]
Oke, dankjewel, maar wat ik niet snap is waarom ik uberhaubt belasting moet betalen terwijl ik niet eens bij de heffingskorting van 2.4k kom?
Dat belastinggeld krijg je dus weer terug met je aangifte.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 23:38 schreef honderdprocentjes het volgende:
[..]
Oke, dankjewel, maar wat ik niet snap is waarom ik uberhaubt belasting moet betalen terwijl ik niet eens bij de heffingskorting van 2.4k kom?
Je schiet het tijdelijk even voor, de overheid kan immers niet zien of je bijv. als zelfstandige nog wat bijklust. Dat alles geef je op je aangifte, en dan vindt de definitieve berekening vast. Het is een middenweg tussen risico's, voorheffingen, mensen niet teveel laten betalen, mensen niet te weinig laten betalen etc.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 23:38 schreef honderdprocentjes het volgende:
[..]
Nee, want je heffingskorting wordt verrekend met je salaris. Alleen als je weinig verdient wil er wel eens te weinig verrekend worden.quote:Op woensdag 18 juli 2012 18:15 schreef honderdprocentjes het volgende:
Ik krijg dus maximaal ongeveer 2400 terug met aangifte? Als ik als een gek zou werken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |