Misschien. Ik heb elke keer de distro live zitten updaten sinds de basis installatie in december 2009, dus 2x per jaar .... Mogelijk dat ergens in dat traject iets een keer is omgevallen in het update mechanisme (de database waar alle software packages in geregistreerd staan).quote:Op donderdag 11 oktober 2012 22:13 schreef erikkll het volgende:
[..]
Helemaal niet juist. Ik heb echt het idee dat het veel stabieler is dan 4, 5 jaar geleden.
Nee hoor, daar heb je echt vrijwillig voor betaald. Aangezien jezelf een laptop hebt gekocht met Windows 7 daarop pre-installed,quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 00:32 schreef Farenji het volgende:
Ik vind ubuntu (xubuntu in mijn geval) wel stukken fijner werken dan windows7, en daar heb ik onvrijwillig geld voor moeten lappen toen ik mijn laptop kocht.
Ja, als je heel veel moeite doet maar veel fabrikanten maken dat erg moeilijk. Ik had liever een kale laptop gewild maar dat was geen optie bij Dell. Vieze koppelverkoop is het.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 04:36 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Nee hoor, daar heb je echt vrijwillig voor betaald. Aangezien jezelf een laptop hebt gekocht met Windows 7 daarop pre-installed,
Nu zijn er weinig laptops verkrijgbaar zonder vooraf geïnstalleerd OS. Maar je kan via de fabrikant bijna altijd je geld voor Win 7 gewoon terugvragen.
Mwah, zo werkt dat niet helemaal. Een laptop zonder windows is simpelweg niet of nauwelijks te verkrijgen, en als je er al een kunt vinden is die vaak net zo duur of duurder dan een vergelijkbaar exemplaar met windows, omdat het weer een speciale lijn is ofzo.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 04:36 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Nee hoor, daar heb je echt vrijwillig voor betaald. Aangezien jezelf een laptop hebt gekocht met Windows 7 daarop pre-installed,
Nu zijn er weinig laptops verkrijgbaar zonder vooraf geïnstalleerd OS. Maar je kan via de fabrikant bijna altijd je geld voor Win 7 gewoon terugvragen.
Het past er nu toch ook op?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 13:51 schreef Jesse_ het volgende:
Top. Maar ik wil niet alles meenemen, zo groot is mijn schijf niet
Ik heb het ook nooit gedaan, zo af-en-toe heb je toch windows nodig idd.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:13 schreef Kandijfijn het volgende:
Hmmm oke,
Ik dacht dat je geld terug krijgen wel makkelijk zou zijn. Zelf nooit gedaan ik was wel blij met mijn Windows eigenlijk(games, en office)
Wat pest j e die jongen,..quote:
Dan moet ik je teleurstellen... ik heb de citrix receiver werkend gehad in 12.04 met Unity.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 12:18 schreef erikkll het volgende:
Zo. Ik gebruik nu, geheel tegen mijn zin, op m'n werk KDE want de Citrix Receiver werkt gewoonweg NIET in Gnome (en unity geeft nog een geheel nieuwe extra dimensie aan alle problemen)
Ik krijg de receiver prima werkend hoor. Het is de Xenapp view die roet in het eten gooit. Vensters springen van hot naar her, resizen werkt niet (altijd), etc. Citrix support geeft unity de schuld. Die geeft locaties van vensters niet goed door aan de receiver, zeggen ze zelf.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:36 schreef wdn het volgende:
[..]
Dan moet ik je teleurstellen... ik heb de citrix receiver werkend gehad in 12.04 met Unity.
Onder 12.10 nog niet nodig gehad.
Je moest een speciale volgorde van installeren hanteren dat weet ik wel nog (de download op citrix.com voor linux zat dieper verstopt dan de voorpagina)
Ternauwernood. Maar nee, waarom zou ik al dat spul wat ik niet gebruik meenemen.quote:
Wat gaat er mis met Grub dan?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:44 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Ternauwernood. Maar nee, waarom zou ik al dat spul wat ik niet gebruik meenemen.
Waarom gaat elke installatie die ik standaard laat doen trouwens mis in grub
Kom altijd in de grub rescue modus terecht.quote:
Ook wel eens gehad, ik chroot mijn systeem dan via een live-cd.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:51 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Kom altijd in de grub rescue modus terecht.
1 2 | Grub-install /dev/sda Grub-mkconfig -o /boot/grub/grub.cfg |
1 | /etc/default/grub |
Kun je xenapp in een seperaat x window starten? Dan kun je Unity uitschakelen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 16:37 schreef erikkll het volgende:
[..]
Ik krijg de receiver prima werkend hoor. Het is de Xenapp view die roet in het eten gooit. Vensters springen van hot naar her, resizen werkt niet (altijd), etc. Citrix support geeft unity de schuld. Die geeft locaties van vensters niet goed door aan de receiver, zeggen ze zelf.
Ik ook, maar voor m'n werk moet ik windowsservers beheren en documenten met ms word makenquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 20:20 schreef wdn het volgende:
[..]
Kun je xenapp in een seperaat x window starten? Dan kun je Unity uitschakelen.
Ik zie trouwens jouw probleem: jij gaat naar gnome/unity toe. Ik gebruik het in gnome/unity maar ga meestal naar windows systemen of command line.
Een separaat x-window gaat niet werken omdat xenapp die zogenaamde seamless vensters heeft. Gewoon stukjes terminalserver die als vensters getoond worden, natuurlijk, maar dat is wat de pret bederft. schermupdates worden op 1 of andere manier niet goed teruggekoppeld door dat stuk butt-software.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 20:20 schreef wdn het volgende:
[..]
Kun je xenapp in een seperaat x window starten? Dan kun je Unity uitschakelen.
Ik zie trouwens jouw probleem: jij gaat naar gnome/unity toe. Ik gebruik het in gnome/unity maar ga meestal naar windows systemen of command line.
Je bent gefuckdquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 20:35 schreef erikkll het volgende:
[..]
Ik ook, maar voor m'n werk moet ik windowsservers beheren en documenten met ms word maken
quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 09:04 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Dat is het juist,ik kan niet schrijven naar mijn HDD(mounted). Alleen bestanden lezen![]()
Erger nog: in GRUB recovery mode als root(dpkg en aptitude ) is read-only,kernel is in blokkade
Wel remote desktop maar we hebben 100+ servers in verschillende ip-ranges. We gebruiken daarom mremote (een windowsapplicatie) via citrix. Linuxmachines ssh ik gewoon naartoe natuurlijk.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 08:23 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Je bent gefuckd![]()
Geen VNC of remote desktop??
Natuurlijkquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 14:12 schreef erikkll het volgende:
[..]
Wel remote desktop maar we hebben 100+ servers in verschillende ip-ranges. We gebruiken daarom mremote (een windowsapplicatie) via citrix. Linuxmachines ssh ik gewoon naartoe natuurlijk.
Met KSC is het altijd gelukt!!quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 15:41 schreef Jesse_ het volgende:
Iemand enig idee hoe ik een programma op een vast bureaublad kan laten openen in cinnamon? Thunderbird bijvoorbeeld altijd op nummer 4. Fixed window placement in CCSM krijgt het niet voor elkaar
sudo chown username:username ./filenamequote:Op zondag 14 oktober 2012 09:23 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
* Blue_Panther_Ninja heeft write acces rights nodig![]()
Lukt dat met chmod?![]()
Dat had ik ookquote:Op zondag 14 oktober 2012 16:31 schreef Joooo-pi het volgende:
Upgrade eindelijk klaar...
ProbleempjeIk kan wel inloggen, maar ik krijg geen unity. Alleen desktop met icoontjes.
ff googlen
Ik had Ubuntu op de laptop staan, maar dat trok het oude beestje niet erg. Toen gekozen voor Xubuntu. Man man, wát een verademing. Alles werkte. De installatie verliep vlekkeloos zonder internet verbinding. Na het booten de draadloze sleutel invoeren en klaar was het.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 00:32 schreef Farenji het volgende:
Ik vind ubuntu (xubuntu in mijn geval) wel stukken fijner werken dan windows7, en daar heb ik onvrijwillig geld voor moeten lappen toen ik mijn laptop kocht.
straks weer verder met prutsen. Lijkt een link met de videokaart/driver (ati) te hebben. Heb fglrx al de deur uit gedaan en de resolutie is nu goed. Alleen nog geen unityquote:
Morgen even proberen!!quote:Op zondag 14 oktober 2012 13:28 schreef erikkll het volgende:
[..]
sudo chown username:username ./filename
sudo chmod 755 ./filename
Als je het op alle files in een folder wilt doen, kun je het best chmod -R doen.
Vanavond eerst Xubuntu geprobeerd te installeren, maar er ging iets mis tijdens de installatie, helaas. Na wat ge-google erachter gekomen dat Lubuntu de beste lichtgewicht-Ubuntu distro is, en ik moet zeggen: het werkt perfect op m'n EEE 901!quote:
Lubuntu werkt heel goed,Je kon gewoon Ubuntu installeren en dan LXDE!!quote:Op maandag 15 oktober 2012 00:58 schreef Starman89 het volgende:
[..]
Vanavond eerst Xubuntu geprobeerd te installeren, maar er ging iets mis tijdens de installatie, helaas. Na wat ge-google erachter gekomen dat Lubuntu de beste lichtgewicht-Ubuntu distro is, en ik moet zeggen: het werkt perfect op m'n EEE 901!
Heb er ooit eens Ubuntu 11.04 op gezet, maar toen werkte de rechter muisknop niet, was de wifi instabiel, en het werkte allemaal ontzettend traag, en nu met Lubuntu werkt (bijna alles) out-of-the-box. Alleen Jupiter nog geinstalleerd (zodat de fn-keys werken) en verder niks.
Mijn netbookje gaat de komende jaren nog wel mee dus
Vandaag uiteindelijk toch Bodhi Linux (Ubuntu-based) op m'n EEE 901 gezet. OS ziet er echt niet uit, maar SNEL (!!!), daar word je bang van!quote:Op maandag 15 oktober 2012 09:16 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Lubuntu werkt heel goed,Je kon gewoon Ubuntu installeren en dan LXDE!!
Ik ookquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 19:31 schreef Kandijfijn het volgende:
NixiePixel is overgelopen![]()
*Zou haar nog steeds zwaar doen
Ik heb nog steeds geen panelsquote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:55 schreef wdn het volgende:
12.10 komt vandaag
13.04 wordt Raring Ringtail
Komt het daardoor? (ook een ATI kaartje en geen panelsquote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:17 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds geen panels
Ik dacht dat mijn ati (4650) nog wel ondersteund werd...
Ik denk het.. Ik zag wel veel problemen met de radeon driver en 12.10 voorbij komen op google.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:28 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Komt het daardoor? (ook een ATI kaartje en geen panels)
AMD Radeon hier en geen problemenquote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:17 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds geen panels
Ik dacht dat mijn ati (4650) nog wel ondersteund werd...
Ik installeer het pas over 3 maandenquote:Op donderdag 18 oktober 2012 20:32 schreef TargaFlorio het volgende:
Op Tweakers (die nieuwe layout![]()
![]()
) ook een artikel:
http://tweakers.net/reviews/2733/ubuntu-1210-quantal-quetzal.html
Vanwege het weglaten van 2d GUI gaat dit hem niet worden voor mij.
Same here. blijf nu maar bij deze 12.04 versie tot deze PC echt niet meer wil.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 20:32 schreef TargaFlorio het volgende:
Op Tweakers (die nieuwe layout![]()
![]()
) ook een artikel:
http://tweakers.net/reviews/2733/ubuntu-1210-quantal-quetzal.html
Vanwege het weglaten van 2d GUI gaat dit hem niet worden voor mij.
bronquote:Marijuana legalization and Steam on Linux in the same day.
Pot smoking Linux users in Washington and Colorado are probably feeling like they won the lottery today.
Ik mis vooral de adresbalk, handig voor netwerkshares ed. Nu moet ik elke keer een connectie maken met een share ipv dat ik gewoon door het netwerk kan browsen. (tenzij de automatische netwerkdetectie werkt, wat ie bij mij nooit doetquote:Op woensdag 18 juli 2012 17:26 schreef Visitor.Q het volgende:
Het is jammer dat er geen echt goeie filemanager in Gnome zit. Ik mis de 'up', omdat het niet altijd hetzelfde is als 'vorige'. Verder heb ik nooit echt met OSX gewerkt, maar die 3-tabbed view vind ik wel erg handig eruit zien. Oh, ik gebruik regelmatig ctrl+L om de huidige locatie handmatig aan te passen , bv
[ code verwijderd ]
veranderen naar
[ code verwijderd ]
door Desktop/temp te selecteren en op delete te drukken en op enter te rammen, maar in Gnome 3.2 ging hij dan fijn de directory deleten waarvan het icoon geselecteerd was (en met de enter bevestig je de delete actie). Leuk omdat over sftp de boel echt wordt verwijderd en niet naar de trash gaat... Inmiddels gebruik ik backspace ipv del.
Anyway, ik hoop dat ze eens met een echt goeie filemanager aankomen.
De tijd dat je echt een Linux Guru moest zijn om er mee te kunnen werken is al lang voorbijquote:Op donderdag 8 november 2012 10:29 schreef KomtTijd... het volgende:
het zo verboden moeten zijn om zo makkelijk een webserver te installeren
Moest je trouwens netwerkverbinding handmatig instellen in 12.04?quote:Op donderdag 8 november 2012 10:29 schreef KomtTijd... het volgende:
Oh dat is voor mij nieuw.quote:Op donderdag 8 november 2012 12:52 schreef KomtTijd... het volgende:
Wat moet je er mee doen dat Rhythmbox of Banshee niet kunnen dan?
aha,had ik ookquote:Op donderdag 8 november 2012 12:15 schreef KomtTijd... het volgende:
Neuh, ik moest alleen op enter drukken dat de kabel inderdaad in eth0 zat.
En daarna nog even /etc/network/interfaces aanpassen omdat deze machine met een statisch ip in een gesloten netwerk terecht moet komen, maar voor het installeren had ik 'm gewoon via een DHCP-routertje aan internet hangen.
Je kan altijd een middagje Gentoo proberenquote:Op donderdag 8 november 2012 10:29 schreef KomtTijd... het volgende:
Indien echt nodig: itunes draait onder WINE.quote:Op donderdag 8 november 2012 12:51 schreef Houniet het volgende:
Tot nu toe draait Ubuntu erg goed op mijn laptop.
Lekker houden zo.
Het is dat ik iTunes nodig heb voor mijn apparaten, anders ging mijn normale PC ook om.
drm zuigt(overal eigenlijk)quote:Op zondag 11 november 2012 10:57 schreef wdn het volgende:
[..]
Indien echt nodig: itunes draait onder WINE.
Maar waarom?Gewoon herdownloaden en nu zonder drm
Oké.quote:Op zondag 11 november 2012 10:57 schreef wdn het volgende:
[..]
Indien echt nodig: itunes draait onder WINE.
Maar waarom?Gewoon herdownloaden en nu zonder drm
Zou geen probleem zijn!quote:Op zondag 11 november 2012 14:50 schreef Houniet het volgende:
[..]
Oké.
En Dualscreen werkt ook prima?
notebook + 22" WS scherm hierquote:Op zondag 11 november 2012 14:50 schreef Houniet het volgende:
[..]
Oké.
En Dualscreen werkt ook prima?
X.org gedoe?quote:Op zondag 11 november 2012 16:05 schreef wdn het volgende:
[..]
notebook + 22" WS scherm hier
Enige idiote is dat ik bij iedere reboot het scherm moet terugzetten naar 1920x1080
Heb je ook de nvidia drivers erop? Of gebruik je ook de noveau?quote:Op zondag 11 november 2012 18:51 schreef KomtTijd... het volgende:
Bij mij is er niets aan de hand. G102M in mijn laptop en ION in mijn HTPC, beide doen het prima.
of AMD of xrandr gedoequote:
Het lijkt erop alsof het steeds terug springt naar 1 grote desktop.quote:
X.org en drivers dusquote:Op zondag 11 november 2012 20:29 schreef wdn het volgende:
[..]
Het lijkt erop alsof het steeds terug springt naar 1 grote desktop.
Zeer vervelend
Is het 64 bit?? kan nog gezeik gevenquote:Op donderdag 22 november 2012 21:36 schreef KomtTijd... het volgende:
Er zat zojuist een nieuwe skype bij de updates, ik kan nu kiezen om met een microsoft-account in te loggen!
Alleen, het werkt niet.
Master! Bij mij werkt het wel! Hier ben ik echt heel erg blij mee!quote:Op donderdag 22 november 2012 21:36 schreef KomtTijd... het volgende:
Er zat zojuist een nieuwe skype bij de updates, ik kan nu kiezen om met een microsoft-account in te loggen!
Alleen, het werkt niet.
Empathy is echt een waardeloos wat mij betreft. Ik ben blij dat skype actief wordt onderhouden door MS.quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:34 schreef KomtTijd... het volgende:
ppen met dat rechten gezeik over het skype-protocol zodat er een fatsoenlijke implementatie in Empathy kan komen, z
Ik ben gisterochtend begonnen met installeren van 12.04 server en ben nu eindelijk klaar. Waarom het zo lang duurde? Ik probeerde eerst vanaf 10.04 LTS te upgraden naar 12.04.1 LTS. Alles leek prima te verlopen totdat ik ontdekte dat mijn MySQL cliënt voor PHP niet overeenkwam met de versie van de MySQL server. Ik heb dit conflict geprobeerd op te lossen maar kreeg het niet voorelkaar... Uiteindelijk heb ik heel MySQL verwijderd en opnieuw geprobeerd te installeren, dit lukte niet omdat volgens APT bepaalde dependencies niet correct waren. Ik heb hierna een rescue geprobeerd maar ook dit werkte niet; zelfde foutmeldingen.quote:Op woensdag 7 november 2012 15:37 schreef KomtTijd... het volgende:
Ik ga zo ff 12.04 server installeren. Ben benieuwd, eerste keer zonder gui
Geen idee. Heb geen last gehad van crashes of zo.quote:Op zaterdag 1 december 2012 17:44 schreef Computerfluisteraar het volgende:
Wat hebben ze bij Canonical uitgespookt?
Ze hebben een update uitgebracht voor Unity, maar alles werkt nu een gigantisch stuk stabieler en sneller.
Waarschijnlijk door dat je een oude versie van Gnome kan gebruiken als optiequote:Op zaterdag 1 december 2012 17:44 schreef Computerfluisteraar het volgende:
Wat hebben ze bij Canonical uitgespookt?
Ze hebben een update uitgebracht voor Unity, maar alles werkt nu een gigantisch stuk stabieler en sneller.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |