abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115569620
Ik ga er niet van uit dat het word afgeschaft, het zijn gewoon praatjes denk voor de verkiezingen om ons op hen te laten stemmen.
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 20:13:50 #127
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_115569760
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 20:07 schreef lynda het volgende:

[..]

4 september 1e afschrijving hier..
Ik heb daar nog geen bericht van gehad :o
All she wants and needs is just a little taste..
pi_115569766
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 18:59 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Moeten ze geld hebben en dan troggelen ze het maar van arme studenten af.
Echt smerig.
helaas, maar welkom in deze wereld. ik heb wel geleerd dat je altijd voor je eigen rechtvaardigheid moet strijden (in zoverre mogelijk), een ander doet het niet.
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 20:14:20 #129
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_115569784
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 20:06 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Die 70 euro (73.5 euro om precies te zijn) voor de basis is wel bij een eigen risico van maar liefst 720 euro per jaar. Wil je alleen het wettelijke eigen risico, ben je alsnog 92.5 kwijt per maand.
Dat klopt. Voor veel studenten is dat trouwens geen probleem omdat zij nauwelijks tot helemaal niet aanspraak maken op hun verzekering. Hier wordt dan ook veel over geklaagd omdat ze wel verzekerd moeten zijn :') Hoewel de mogelijkheid tot 'gratis' verzekerd zijn dus daadwerkelijk wel bestaat. Maar een been breken tijdens voetbal of een hand flink kneuzen tijdens hockey is dan wel een duur grapje.

Ik ben om die reden zelf dan ook verzekerd voor 120 (aanvullend) per maand via een collectieve verzekering. Dat heeft mij de afgelopen jaren al vele honderden euro's aan ziekenhuizenkosten bespaard :') Maar goed, dat hangt er maar net vanaf hoeveel risico je wil lopen. Daar betaal je dan ook voor.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_115571721
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 20:10 schreef Abelow het volgende:
Ik ga er niet van uit dat het word afgeschaft, het zijn gewoon praatjes denk voor de verkiezingen om ons op hen te laten stemmen.
Dit

ff de leerlingen warm maken dat als op hun wordt gestemd dat het niet ervan komt... wedden van wel als nog? Je zou haast je afvragen of je ze niet voor de rechter kan slepen voor allemaal warmmakertjes en valse beloftes om vervolgens een hele andere agenda erdoor heen te douwen... laat de regering bang voor zijn volk zijn/het volk dienen, niet andersom. Bij elke andere advertentie tegenwoordig zijn ook allemaal dergelijke regels... vliegtickets die alles inbegrepen moeten worden vermeld, bij leningen overal disclaimers en 'lenen kost geld' vermeldingen, waarom niet ook bij regeringspartijen?
pi_115574546
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 19:59 schreef Omentuva het volgende:
Waar komt dat bedrag van 400 miljoen vandaan? De raming was toch 70000 (plusminus een paar duizend) langstudeerders? Niet 130000? Of wordt MBO nu ook meegerekend of nog iets anders dat ik heb gemist?

Leuk overigens dat Zijlstra het CDA hier aanvalt, maar zijn eigen partij heeft de boete ook al laten vallen, meen ik. Volgens mij steunt geen enkele partij de boete nog, maar toch gaat ie blijven na 12 september omdat gat in begroting en het onderwijs is altijd de lul, ondanks dat er best veel beter om kan worden gegaan met het geld in het onderwijs...
PiPo Rutte zei onlangs op tv nog dat wat hem betreft de langstudeerdersboete gewoon doorgaat. Neem dus aan dat de VVD nog voor is. Dit hele gedoe is doorgedrukt door de SGP,VVD,CDA en PVV. Bedank deze partijen hartelijk op 12 september ^O^

Naast de huidige begroting, staat de volgende al te wachten (20-25miljard) voor de komende jaren. Onderwijs is lang niet kaalgeplukt, heb het vermoeden. Ik denk daarom dat de langstudeerdersboete gewoon doorgaat, OV-kaart verdwijnt en Stufi in sociaal leenstelsel wordt omgezet in de toekomst. Ook krijgt ieder student wanneer die aan een opleiding begint, een extra boete van 1.000 euro. Gewoon, omdat het kan. Studeren tegenwoordig is een grote zonde o|O
pi_115575568
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 22:08 schreef watsermetjou het volgende:

[..]

PiPo Rutte zei onlangs op tv nog dat wat hem betreft de langstudeerdersboete gewoon doorgaat. Neem dus aan dat de VVD nog voor is. Dit hele gedoe is doorgedrukt door de SGP,VVD,CDA en PVV. Bedank deze partijen hartelijk op 12 september ^O^

Naast de huidige begroting, staat de volgende al te wachten (20-25miljard) voor de komende jaren. Onderwijs is lang niet kaalgeplukt, heb het vermoeden. Ik denk daarom dat de langstudeerdersboete gewoon doorgaat, OV-kaart verdwijnt en Stufi in sociaal leenstelsel wordt omgezet in de toekomst. Ook krijgt ieder student wanneer die aan een opleiding begint, een extra boete van 1.000 euro. Gewoon, omdat het kan. Studeren tegenwoordig is een grote zonde o|O
Hoewel ik het zwaar oneens ben met bijna alle punten van de SGP, gaf de SGP wel een jaar uitstel.

Maar invoeren terwijl mensen midden in een studie zitten, dat kan alleen de overheid.
“Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist.”
- Epicurus
pi_115584720
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 22:08 schreef watsermetjou het volgende:

[..]

Ik zal de lokale inwoners eens hartelijk bedanken, ja. (~65 % van de stemmen gingen naar die partijen hier, waaronder 9 % SGP. :') )

quote:
Ik denk dat je het half mis hebt. Je vergeet de dadendrang van de nieuwe minsters onderwijs. Eerst komt er in 2012/2013/2014 een of ander nieuw iets met matige subsidie die voor 90 % uit andere onderwijsgelden vandaan wordt gehaald (leraren nog een jaartje nullijn zou voldoende moeten zijn.) en daarna wordt er besloten dat het niet werkt en wordt er bezuinigd op iets compleet anders.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_115585356
Ik ga zo snel mogelijk afstuderen en dan emigreer ik hem. Zeker als ik research wil gaan doen.
pi_115591302
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 04:10 schreef koffiegast het volgende:
Ik ga zo snel mogelijk afstuderen en dan emigreer ik hem. Zeker als ik research wil gaan doen.
Ik ook. Dat willen ze graag anyways.

Hoe dan ook, er is hoop:

http://www.nu.nl/politiek(...)angstudeerboete.html

quote:
GroenLinks wil spoedoverleg langstudeerboete
DEN HAAG - GroenLinks wil dat de Tweede Kamer terugkomt van reces en volgende week in een spoedoverleg zich uitspreekt over de langstudeerboete.
Foto: ANP

GroenLinks-Kamerlid Tofik Dibi heeft daartoe woensdag een spoedoverleg aangevraagd, zo liet hij weten.

Doordat het CDA dinsdag liet weten ook de boete voor langstuderende studenten af te willen schaffen, is er nauwelijks nog draagvlak voor de maatregel in de Kamer.

Zoals het er nu voor staat, gaat die al per 1 september gelden. ''Ik hoop dat we voor die tijd duidelijkheid hebben voor de studenten, want dit is een hele bizarre situatie op dit moment, benadrukt Dibi.

De langstudeerboete van ruim 3000 euro geldt voor studenten die meer dan een jaar vertraging hebben opgelopen tijdens hun bachelor- of masterstudie. De studenten betalen dat geld bovenop het collegegeld.

De langstudeerboete heeft te maken met de bezuiniging op het hoger onderwijs. Dibi wil dit ondervangen door te korten op de huidige subsidies voor fossiele brandstoffen. ''Dat geld kan naar de studenten.''

Staatssecretaris Halbe Zijlstra (Hoger Onderwijs) wist de maatregel met een nipte meerderheid door de Tweede en Eerste Kamer te krijgen. De studentenorganisaties spanden nog een rechtszaak tegen de Nederlandse Staat aan om de boete afgeschaft te krijgen, maar ook dat mocht niet baten.

Zijlstra reageerde dinsdag verbaasd op de uitspraak van CDA-lijsttrekker Sybrand Buma dat hij de langstudeerboete wil afschaffen. PvdA, D66 en GroenLinks waren al langer tegenstander van de maatregel. ChristenUnie-leider Arie Slob houdt er wel aan vast.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 12:04:09 #136
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_115591508
Mocht de langstudeerdersboete worden teruggedraaid, dan zullen ze waarschijnlijk zo lollig zijn om het ontvangen geld te houden.
pi_115592539
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 12:04 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Mocht de langstudeerdersboete worden teruggedraaid, dan zullen ze waarschijnlijk zo lollig zijn om het ontvangen geld te houden.
Daarom sowieso in termijnen betalen
  woensdag 15 augustus 2012 @ 13:44:26 #138
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_115595331
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_115595458
Een spannende tijd nu opeens zo vóór de verkiezingen.
pi_115595565
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 13:46 schreef Roarzcorp. het volgende:
Een spannende tijd nu opeens zo vóór de verkiezingen.
Vooral omdat ik nu moet een extra machtiging zit van de uva of ik even bij wil dokken naast het bbc :X
  woensdag 15 augustus 2012 @ 13:51:13 #142
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_115595653
quote:
Het is te vroeg om te juichen, want Halve Zoolstra zal zich hevig verzetten vrees ik.
pi_115595713
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 13:51 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Het is te vroeg om te juichen, want Halve Zoolstra zal zich hevig verzetten vrees ik.
Die heeft niet zoveel te willen. Zeg maar dag tegen je prestige project halbe :W
  woensdag 15 augustus 2012 @ 13:53:57 #144
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_115595776
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 13:51 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Ik denk en hoop dat hij onder deze druk wel overstag gaat.
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_115595829
http://www.nu.nl/politiek(...)ete-sporters-af.html

Dit vind ik trouwens wel belachelijk. fuck die sporters... alsof dat DE groep is die je wilt ontzien..
  woensdag 15 augustus 2012 @ 14:07:28 #146
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_115596332
Ik zou nog steeds niet te vroeg juichen. Sander de Rouwe is namens het CDA nu woordvoerder Onderwijs. Zijn doel is het om de verantwoordelijkheid voor impopulaire maatregelen weg te leggen bij het CDA. In dit geval bij de PVV en de VVD. Twee directe en grote concurrenten voor de verkiezingen.

Uit een interview van een ruime maand terug met Sander de Rouwe:
quote:
Het CDA wil als een van de weinige partijen de basisbeurs behouden. Is dat een breekpunt?

Tja, een grote meerderheid in de Kamer wil er vanaf. Maar dat was tijdens de vorige verkiezingen ook zo, en toen is het er ook niet van gekomen. Wij zijn niet zo van de stoere taal, soms moet er water bij de wijn. Maar voor mij is het behoud van de basisbeurs echt heel belangrijk. Studenten hebben de afgelopen tijd moeten inleveren, maar nu is het ook genoeg. Jonge mensen worden al met enorme lasten opgezadeld: een hoge staatsschuld, meer AOW’ers, oplopende zorgkosten. Voor mij is het een fundamenteel punt dat daar niet nog een individuele studieschuld bovenop komt.”

Het CDA is wel de uitvinder van de langstudeerboete. Die willen andere partijen juist van tafel hebben.

“De langstudeerboete is veel eerlijker dan een leenstelsel. Een minderheid van de studenten loopt meer dan één jaar uit bij zijn opleiding. Wij zeggen: als je er zolang over doet, dan krijg je minder subsidie van de overheid. Veel studenten begrijpen dat. De pijn zat vooral bij de plotse invoering van de langstudeerboete en die is uiteindelijk om die reden ook een jaar uitgesteld.
bron

Het CDA heeft recentelijk gedraaid m.b.t de boete, maar zij kunnen ook geen sociaal leenstelsel of een ander alternatief steunen.

Hoewel de campagne gevoerd wordt in de tweede kamer, zou een wetswijziging ook door de eerste kamer moeten worden goed gekeurd en die hebben zich onlangs nog positief uitgesproken over 'studeren is investeren' en zullen niet op korte termijn gaan draaien. Een tweede kamer meerderheid brengt op korte termijn niet heel veel teweeg.

De tweede kamer kan een motie indienen met de hoop dat Halbe deze naast zich neergelegd zodat hij en daarmee ook de VVD als kwaaie pier gezien wordt wat betreft de boete. Gunstig voor de verkiezingen, maar de studenten schieten er niet veel mee op.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryon op 15-08-2012 14:15:00 (pias = pier) ]
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_115596910
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 14:07 schreef Ryon het volgende:
Ik zou nog steeds niet te vroeg juichen. Sander de Rouwe is namens het CDA nu woordvoerder Onderwijs. Zijn doel is het om de verantwoordelijkheid voor impopulaire maatregelen weg te leggen bij het CDA. In dit geval bij de PVV en de VVD. Twee directe en grote concurrenten voor de verkiezingen.

Uit een interview van een ruime maand terug met Sander de Rouwe:

[..]

bron

Het CDA heeft recentelijk gedraaid m.b.t de boete, maar zij kunnen ook geen sociaal leenstelsel of een ander alternatief steunen.

Hoewel de campagne gevoerd wordt in de tweede kamer, zou een wetswijziging ook door de eerste kamer moeten worden goed gekeurd en die hebben zich onlangs nog positief uitgesproken over 'studeren is investeren' en zullen niet op korte termijn gaan draaien. Een tweede kamer meerderheid brengt op korte termijn niet heel veel teweeg.

De tweede kamer kan een motie indienen met de hoop dat Halbe deze naast zich neergelegd zodat hij en daarmee ook de VVD als kwaaie pier gezien wordt wat betreft de boete. Gunstig voor de verkiezingen, maar de studenten schieten er niet veel mee op.
doe niet zo slim :{w
  woensdag 15 augustus 2012 @ 14:23:49 #148
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_115597000
Zo ben ik.

Maar nee, bij mij in het studentenhuis gaan er inmiddels ook al een paar vanuit dat het wel los zal lopen met die boete. Maar dat is dus wat voorbarig. Die 3000 euro zou ik in ieder geval nog niet gebruiken om de vakantie mee af te betalen.
--
pi_115597129
quote:
10s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 14:23 schreef Ryon het volgende:
Zo ben ik.

Maar nee, bij mij in het studentenhuis gaan er inmiddels ook al een paar vanuit dat het wel los zal lopen met die boete. Maar dat is dus wat voorbarig. Die 3000 euro zou ik in ieder geval nog niet gebruiken om de vakantie mee af te betalen.
had ik die 3000 maar ;(
pi_115598838
Ik ben er ook voorzichtig mee om al te gaan juichen, die politiek ken ik inmiddels wel. Veel praatjes vullen geen gaatjes (cliché).
Ik heb zelf alvast 3000 extra per jaar extra eruit ingecalculeerd in mijn inkomsten/uitgiftenbalans.

Mocht het niet doorgaan is dat alleen maar extra lekker, maar ik ga er vooralsnog niet vanuit.
Bringing them big boy toys, I do big boy things, I make big boy noise
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')