Als het een zweer is, moeten juist de ijzers eraf. Je hebt geen idee waar deze zou kunnen uitbreken namelijk.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 11:48 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
nja wat is het verschil tussen kreupel lopen en heel gevoelig lopen om zijn hoeven te ontlasten?
de hoef waar een hele lichte pols in te voelen was was de hoef waar een stukje uit was en waar de rest van de hoef ook erg kort door is nu. De andere hoef is veel minder/ niet gevoelig.
De smid die ik heb is de staleigenaar...een andere smidt op het terrein is niet echt een optie.
En ik geloof ook niet dat hij perse van de ijzers is hoor. sterker nog de meeste van hun ponys lopen zonder ijzers en alleen de ponys waar het niet bij ging lopen op ijzers.
Maar, als ik er nu ijzers onder laat slaan, en het is wel een hoefzweer, zou het dan nog steeds zichtbaar moeten zijn aan zijn lopen? of kan het zijn dat je et dan niet meer ziet?
Heb je geen paardenkliniek met hoefsmid in de buurt? Meestal is de hoefsmid daar niet (veel) duurder dan een hoefsmid die langs komt.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:39 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
zoals ik al zei de staleigenaar is smid, ik kan er niemand anders bij halen...
hooguit de veearts
Waarom kan dat niet? Ben je verplicht zijn diensten af te nemen of zo?quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:39 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
zoals ik al zei de staleigenaar is smid, ik kan er niemand anders bij halen...
hooguit de veearts
Sorry dat ik mijn twijfels heb bij een smid die meteen naar de ijzers grijpt zonder eerst een mogelijke oorzaak te zoeken.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 12:58 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
nee helaas..wel een kliniek, maar geen hoefsmid. Het is trouwens de veearts die bij ons op stal komt van diezelfde kliniek.
Deze smid vragen de hoef te onderzoeken kan ik uiteraard wel doen.
zal hem straks gelijk vragen ernaar te kijken.
zo gek is dat niet hoor dat ze op stallen waar ze eigen instructeurs of hoefsmeden of wat dan ook hebben liever niemand anders zien
En daar ga ik ook niet over in discussie, het is een goede smid die enorm veel klanten heeft en zijn vak goed verstaat
Donderdag was de bak al redelijk nat, en sindsdien heeft het meer geregeend dan dat het droog was zo ongeveer...quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:10 schreef slangpie het volgende:
het zit ons ook altijd tegen, afgelopen zomer aantal rubrieken moeten aflassen vanwege overvloedige regenval bij ons zomerconcours, hebben we dat naar dit weekend verplaatst, en wat denk je? afgelastalleen de dressuur nog naar binnen kunnen verplaatsen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een bejaarde taart van 22 en een jonge god van 3,5![]()
haha ja ik kom jou ook overal tegen hequote:
Ik dacht dat mijn oude taart erg was maar die peert hem niet uit het weiland en wordt ook niet chaggie. Mannen... :pquote:Op woensdag 10 oktober 2012 00:09 schreef Isegrim het volgende:
Volgens mij zijn fjorden net zo voedsel-geobsedeerd als tinkers, dus je hebt 'm hoe dan ook een groot onrecht aangedaan.
ik zeg maar even wijselijk niks.....quote:Op woensdag 10 oktober 2012 09:07 schreef Lot88 het volgende:
[..]
Ik dacht dat mijn oude taart erg was maar die peert hem niet uit het weiland en wordt ook niet chaggie. Mannen... :p
Fedor is geen liever lui dan moe pony hoor. Absoluut niet zelfs. Hij is erg voorwaartsquote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:14 schreef slangpie het volgende:
[..]
ik zeg maar even wijselijk niks.....
agja, ik had vroeger ook zo'n ponyliever lui dan moe, behalve als meneer in de gaten had dat ie mocht eten
okeequote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:22 schreef Lot88 het volgende:
[..]
Fedor is geen liever lui dan moe pony hoor. Absoluut niet zelfs. Hij is erg voorwaarts
''het paard'' ? Heeft het paard geen naamquote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:34 schreef slangpie het volgende:
onbekend, nee zit gelders bloed in volgens mij, zal even kijken of ik binnenkort nog een duidelijke foto van het paard kan uploaden
whahahquote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:42 schreef slangpie het volgende:
nee, als ik de stal in kom zeg ik altijd hee Het Paard!
Het gaat even om het idee he.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:51 schreef slangpie het volgende:
hmm niet helemaal, tis geen ruin, geen 6 meer, en afstamming onbekend
het zit dus blijkbaar voornamelijk in jong gras en klaver. en dat klopt wel, deze weide hebben we 2 jaar geleden compleet over de kop gehad.quote:In horses, excessive salivation is usually the first sign of slaframine exposure (Figure 3).
Figure 3: Horse clinically affected with slobbers[7]
Signs typically develop within hours of exposure. The Slaframine poisoning or slobbers likely occur in a cooler and wetter spring or fall because these seasons are ideal for the growth of the fungus Rhizoctonia leguminicola. The other clinical signs associated with the "slobbers syndrome" include salivation, lacrimation, feed refusal, bloating, stiff joints, diarrhea, and weight loss.
The clinical signs of slaframine toxicity are similar in all species. When animals are fed with slaframine contaminated forage then they salivate profusely. The experiment shows that a single dose of slaframine produces salivation for 6–10 hours. However, clinically affected animals can slobber for several days because they are fed with continued slaframine contaminated forages. Various other animals like sheep, swine, and guinea pigs were also found to suffer from Cyanosis and open-mouth breathing under experimental conditions in sheep, swine, and guinea pigs. Pigs were also observed to vomit, became dyspneic, and collapse with stiffened pelvic limbs.[2]
Diagnosis and Treatment
Generally, diagnosis of slaframine toxicity is done by observation of clinical signs (salivation) in animals consuming legume forage, particularly red clover hay. Further tests such as isolating in cultures can be done to identify the fungus Rhizoctonia leguminicola in the hay. Although chemical analysis for slaframine is not usually necessary, chromatographic methods for detecting the toxin in hay, plasma, or milk have been described. Slowly, the slobber symptoms recover when the contaminated hay is removed, however clinical signs may persist for 1–2 days following removal of the toxic forage. In severe cases, atropine may be of benefit that helps in reversing the parasympathomimetic effects of slaframine, however it is unlikely to be completely resolving clinical signs.[2]
Die zijn wel in opspraak geweest, maar dat vond ik niet terecht(heb gezien waar het over ging). Dit verhaal vond ik wel meer dan twijvelachtig, maar het kan ook liggen aan de verwachtingen die dat persoon had natuurlijk, ik ben er niet bij geweest, dus ik kan daar verder niet over oordelen. Wat ik heb gehoort past iig niet bij de parelli princiepe's wat mij betrefd.quote:Op maandag 15 oktober 2012 20:11 schreef Isegrim het volgende:
De Parelli's zelf zijn toch ook al een keer in opspraak geraakt wegens dingen die niet door de beugel konden? Ik krijg zelf altijd een beetje een sekte-achtig gevoel bij Parelli...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |