abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114223009

Dit topic is speciaal gemaakt voor mensen die net begonnen zijn met hardlopen, of die zich nog thuis voelen hier ;). Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over je voortgang, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 3 verschillende hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners :
Specifiek bedoeld voor mensen die hardlopen gebruiken om bijv af te vallen, over de kleding te praten etc. Tevens zijn we allemaal recent begonnen met hardlopen :)
[SPT] Topicreeks: Hardlopen voor beginners :
Voor de hardlopers die hardlopen werkelijk als een sport zien maar die wel net begonnen zijn.
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
*O* Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O*

SPOILER: Motivatie van FOK!kers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2012 Challenge
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: Foto's van Team Fok! tijdens Rotterdam Ekiden 2012
pi_114223079
Always :')
Ja doei.
pi_114223121
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 11:48 schreef motorbloempje het volgende:
Always :')
Net op tijd wakker haha!

Tijd voor wat versgemalen koffie en wat croissants :D
  zondag 15 juli 2012 @ 12:18:43 #4
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_114223769
Zo, na de 8k van donderdag stond er een 5k wedstrijdje op het programma vanmorgen. Guess what? De snelste wedstrijdtijd tot nu toe! 31:03 :P *)
pi_114223897
We zijn nu in de buurt van beekbergen (Veluwe) een weekje ontspannen.
Degene die hier wonen.... _O_ _O_ het is een prachtig gebied.
Helaas word er niet hard gelopen door mij. Lopen gaat goed zolang ik geen rare bewegingen maak. Maar hardlopen :N dat voelt niet fijn, zelf pijnlijk na een tijdje :(
Het omzwikken van mijn voet levert meer problemen op dan ik had verwacht.
En dat gewoon gebeurde met het stofzuigen :X :X

Ach ja, dan maar rustig lopen en op een andere manier genieten van de bossen!

Ik spreek jullie over een weekje weer :W
pi_114223929
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 12:18 schreef Quoi het volgende:
Zo, na de 8k van donderdag stond er een 5k wedstrijdje op het programma vanmorgen. Guess what? De snelste wedstrijdtijd tot nu toe! 31:03 :P *)
Goed gedaan! :)

Zo, omgekleed, hopelijk zijn we voor 12 uur weg. :')
Ja doei.
  zondag 15 juli 2012 @ 12:24:30 #7
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_114223948
Veel plezier stream! Stevig wandelen kan ook?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  zondag 15 juli 2012 @ 12:30:06 #8
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_114224120
Ben ik weer! Nog wat interessants gebeurt?
  zondag 15 juli 2012 @ 12:31:15 #9
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_114224149
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 12:30 schreef xzaz het volgende:
Ben ik weer! Nog wat interessants gebeurt?
Niet veel.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_114224248
http://runkeeper.com/user/storm666/activity/102020057

het zit er weer op!!!
toch erg benauwd en warm. maar geen last van kuit of knie deze keer.
met yuno mijn hond weer gelopen.
pieken zijn sanitaire stops van doggy en een wegovergang dus toch redelijk vlak gelopen.
fris gedouched op de bank en zo even een boterham eten.
en vanaaf bbq!!!
home is where doghair sticks to anything but the dog!
  zondag 15 juli 2012 @ 12:37:55 #11
50430 Yuki
Student Midwife
pi_114224377
Klote GPS :( Kan dus wéér m'n kaartje zelf gaan tekenen want hier klopte echt geen donder van.

Ook nog eens verdwaald :') Eén verkeerde afslag genomen en daardoor een enorme omweg gemaakt. Op een gegeven moment wist ik écht niet meer waar ik was :P Tot ik in de verte ineens het gebouw van Rijkswaterstaat zag en een vlag van de IKEA. Toen wel heel even paniek, want dat is écht ver van m'n huis en het waren de enige herkenbare punten in de wijde omtrek.

Gelukkig kwam er na een bocht ineens een ANWB fietsbordje met mijn wijk erop aangegeven en al snel zag ik waar ik was. Waar ik eigenlijk geneigd was om na 45 minuten te gaan wandelen, net zo lang tot ik thuis kwam, kreeg ik nu weer moed: dit was betrekkelijk dichtbij huis en al zou ik niet na 45 min thuis zijn... Ik wist dat ik vanaf daar best naar huis kon hardlopen.

Ik ga zo even het kaartje tekenen... Hoe dan ook een enorme grens verlegd; heb uiteindelijk 50min50sec hardgelopen; and that's a first!
♥ || Baby catcher in training || ♥
  zondag 15 juli 2012 @ 12:46:12 #12
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_114224633
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 12:34 schreef winterstorm666 het volgende:
http://runkeeper.com/user/storm666/activity/102020057

het zit er weer op!!!
toch erg benauwd en warm. maar geen last van kuit of knie deze keer.
met yuno mijn hond weer gelopen.
pieken zijn sanitaire stops van doggy en een wegovergang dus toch redelijk vlak gelopen.
fris gedouched op de bank en zo even een boterham eten.
en vanaaf bbq!!!
Mooi *O*

Tof lopen met een hond! Wil ik ook wel :P
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_114224927
ja het is zo leuk! en gezellig en motiverend!
maar ik denk dat voorlopig dit de maximale afstand is voor het hondje.
ik moet het rustig opbouwen want hij is pas een jaar.
dus dat worden meer loopjes zonder de vent erbij.
de langere afstanden zonder hem en de korte interval/heuvel trainingen met hem.
als ik hem los langs me heen laat lopen is het wel rustiger lopen dan aan de heupband.
dan wil hij toch de grassprietjes besnuffelen en loopt hij ook niet constant op 1 tempo.
vooral als hij in de verte vogels of konijntjes ziet.
of een hond in de verte.
maar ja ik loop veel langs de weg en op fietspaden en dan kan het niet anders.
home is where doghair sticks to anything but the dog!
pi_114225106
Echt wtf. Wil ik een rustig rondje hobbelen hoor ik 6 keer rondetijden langskomen van middenin de 3 minuten. Klote GPS. :( En ik denk ook te weten wat mijn probleem is: ik buig mijn linkervoet (-enkel) niet genoeg waardoor ik daarmee ga stampen. Zal het daarom kunnen dat mijn rechterbeen zich moet forceren?
http://www.endomondo.com/workouts/sysA9hAqOZg
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_114225273
quote:
7s.gif Op zondag 15 juli 2012 12:37 schreef Yuki het volgende:
Klote GPS :( Kan dus wéér m'n kaartje zelf gaan tekenen want hier klopte echt geen donder van.

Ook nog eens verdwaald :') Eén verkeerde afslag genomen en daardoor een enorme omweg gemaakt. Op een gegeven moment wist ik écht niet meer waar ik was :P Tot ik in de verte ineens het gebouw van Rijkswaterstaat zag en een vlag van de IKEA. Toen wel heel even paniek, want dat is écht ver van m'n huis en het waren de enige herkenbare punten in de wijde omtrek.

Gelukkig kwam er na een bocht ineens een ANWB fietsbordje met mijn wijk erop aangegeven en al snel zag ik waar ik was. Waar ik eigenlijk geneigd was om na 45 minuten te gaan wandelen, net zo lang tot ik thuis kwam, kreeg ik nu weer moed: dit was betrekkelijk dichtbij huis en al zou ik niet na 45 min thuis zijn... Ik wist dat ik vanaf daar best naar huis kon hardlopen.

Ik ga zo even het kaartje tekenen... Hoe dan ook een enorme grens verlegd; heb uiteindelijk 50min50sec hardgelopen; and that's a first!
Netjes!
pi_114225361
Goed bezig Yuki! :D
It's funny
But not ha-ha funny.
  zondag 15 juli 2012 @ 13:11:36 #17
50430 Yuki
Student Midwife
pi_114225373
Zo. Hier dan de correcte stats.
Helaas geen laptimes, maar wel een mooie avg pace van 6:44 :)

Overigens ook nog twee keer een

momentje gehad :D Zat er compleet doorheen (mede door het verdwalen en omdat Endomondo m'n workout niet goed bijhield waardoor ik géén idee had hoe ver ik was), maar het juiste nummer startte en ineens kon ik er weer tegenaan :D

SPOILER
pi_114225418
quote:
99s.gif Op zondag 15 juli 2012 13:11 schreef Yuki het volgende:
Zo. Hier dan de correcte stats.
Helaas geen laptimes, maar wel een mooie avg pace van 6:44 :)

Overigens ook nog twee keer een

[ afbeelding ]

momentje gehad :D Zat er compleet doorheen (mede door het verdwalen en omdat Endomondo m'n workout niet goed bijhield waardoor ik géén idee had hoe ver ik was), maar het juiste nummer startte en ineens kon ik er weer tegenaan :D

SPOILER
:* :')
It's funny
But not ha-ha funny.
  zondag 15 juli 2012 @ 13:15:26 #19
50430 Yuki
Student Midwife
pi_114225477
quote:
10s.gif Op zondag 15 juli 2012 13:13 schreef Nero22 het volgende:

[..]

:* :')
Ik was al een kwartier aan het zoeken, zelfs in jouw posthistory :')_!

Dus ik was je erg dankbaar ;) :*
pi_114225522
quote:
10s.gif Op zondag 15 juli 2012 13:15 schreef Yuki het volgende:

[..]

Ik was al een kwartier aan het zoeken, zelfs in jouw posthistory :')_!

Dus ik was je erg dankbaar ;) :*
Mwhehehe. Misschien moeten we hem dan maar in de OP opnemen. :')
It's funny
But not ha-ha funny.
  zondag 15 juli 2012 @ 13:17:10 #21
50430 Yuki
Student Midwife
pi_114225536
quote:
10s.gif Op zondag 15 juli 2012 13:16 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Goed plan _O-
  zondag 15 juli 2012 @ 13:19:14 #22
50430 Yuki
Student Midwife
pi_114225600
OMGWTFBBQSAUCE!! :o

Ik sta in de top 10 van het Leaderboard op Endomondo *O*
Sowieso een afstandsrecord in 1 week... 20,56 km gelopen *)
  zondag 15 juli 2012 @ 13:47:15 #23
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_114226593
Ben jij dezelfde als 2 dagen geleden? ;)
  zondag 15 juli 2012 @ 13:47:57 #24
50430 Yuki
Student Midwife
pi_114226628
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 13:47 schreef Quoi het volgende:
Ben jij dezelfde als 2 dagen geleden? ;)
Ja :@
pi_114227037
quote:
10s.gif Op zondag 15 juli 2012 13:16 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Die droom kan gerealiseerd worden hoor :')
pi_114227318
Lekker Yuki! Goed gedaan. Daar heb je zelf naartoe gewerkt en mag je dus trots op zijn!

Hier net lekker versnellingen gelopen met mijn garmin. Is wel wennen hoor. Had hem ingesteld op 6x 700meter met 1 minuut versnellen erachteraan. In paces van 6.30-6.45 en 5.30-5.45. (dank slacker voor het goed uitleggen) Het is vooral lastig om bij het schakelen de juist pace snel te vinden, want dan blijft dat horloge trillen en roepen dat ik langzamer, dan wel sneller moet. Maar het is wel aardig gelukt. Misschien volgende keer mijn versnelling iets je sneller zetten, wat dichter naar mijn wedstrijdtempo toe wellicht. Maar hee, ik ben eindelijk dat peperdure ding goed aan het gebruiken :D

http://connect.garmin.com/activity/199380906
http://www.endomondo.com/workouts/rmqVZSLztMs
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  zondag 15 juli 2012 @ 14:09:49 #27
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_114227434
Mooi hoor mossel! ^O^
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  zondag 15 juli 2012 @ 14:10:09 #28
50430 Yuki
Student Midwife
pi_114227452
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 14:06 schreef mosselmossel het volgende:
Lekker Yuki! Goed gedaan. Daar heb je zelf naartoe gewerkt en mag je dus trots op zijn!

Hier net lekker versnellingen gelopen met mijn garmin. Is wel wennen hoor. Had hem ingesteld op 6x 700meter met 1 minuut versnellen erachteraan. In paces van 6.30-6.45 en 5.30-5.45. (dank slacker voor het goed uitleggen) Het is vooral lastig om bij het schakelen de juist pace snel te vinden, want dan blijft dat horloge trillen en roepen dat ik langzamer, dan wel sneller moet. Maar het is wel aardig gelukt. Misschien volgende keer mijn versnelling iets je sneller zetten, wat dichter naar mijn wedstrijdtempo toe wellicht. Maar hee, ik ben eindelijk dat peperdure ding goed aan het gebruiken :D

Thanks!

Jouw grafiekjes en tabelletjes zien er ook mooi uit!! :) Goed stabiele hartslag gehouden ook.
Mooie training! ^O^
pi_114227508
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 14:06 schreef mosselmossel het volgende:

Goed bezig ^O^
  zondag 15 juli 2012 @ 14:51:02 #30
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_114228838
Yuki *O* Goed gedaan!
Ik stond vanmorgen nog boven je op het leaderboard :'( :P

^O^ Mossel, dat ziet er goed uit!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties