Nadal gaf aan de motivatie voor het tennis te missen, niet zozeer de WTF.quote:Op dinsdag 11 september 2012 08:11 schreef Morthill het volgende:
Nadal gaf vorig jaar zelf aan de motivatie te missen.
Wat de rankings betreft, ziet iemand Federer het jaar nog afsluiten als nummer 1? Djokovic heeft vrijwel niks meer te verdedigen en Federer moet nog even 2500 punten pakken om te blijven waar hij is.
Murray gaat denk ik ook wel nummer 3 blijven, tenzij Nadal heel snel terugkomt.
Als het toernooi je echt boeit ga je het jaar zo indelen dat je erbij kunt zijn. Blijkbaar hechten ze meer waarde aan een hoop andere toernooien.quote:Op dinsdag 11 september 2012 10:28 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Nadal gaf aan de motivatie voor het tennis te missen, niet zozeer de WTF.
Natuurlijk willen ze die allemaal winnen. Je meten met de beste 8 spelers van het jaar. Dit is gewoon een toernooi die ze echt wel graag willen winnen. Staat ook als toernooi hoog aangeschreven. Alleen Nadal en Djoko zijn vaak uitgeblust als dat toernooi er is. Dat is hun eigen schuld door het seizoen niet goed in te delen. Maar dat doet niks af aan het belang van het toernooi.
En of Federer het jaar afsluit als nummer 1 maakt mij eigenlijk weinig uit. Hij moest langs Sampras gaan en dat is gelukt. Nu is het mooi als hij de 300 weken passeert. En dat zal met de nederlaag van Djoko waarschijnlijk ook wel lukken. Veel meer valt er niet te behalen met de nummer 1 ranking.
Dan boeit Wimbledon Nadal ook niet echt, want daar is hij niet altijd fit en een wat andere indeling (íets minder graveltoernooien) zou helpen.quote:Op dinsdag 11 september 2012 10:37 schreef Morthill het volgende:
[..]
Als het toernooi je echt boeit ga je het jaar zo indelen dat je erbij kunt zijn. Blijkbaar hechten ze meer waarde aan een hoop andere toernooien.
Gravel > ??? > Wimbledon > ??? > WTFquote:Op dinsdag 11 september 2012 11:17 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dan boeit Wimbledon Nadal ook niet echt, want daar is hij niet altijd fit en een wat andere indeling (íets minder graveltoernooien) zou helpen.
Eeh...quote:Op dinsdag 11 september 2012 14:27 schreef Morthill het volgende:
[..]
Gravel > ??? > Wimbledon > ??? > WTF
Voor Nadal dan
Meeste aantal keren year end #1.quote:Op dinsdag 11 september 2012 10:28 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Veel meer valt er niet te behalen met de nummer 1 ranking.
Dat zou nog een reden kunnen zijn. Dan komt hij samen met Sampras op 6x.quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:28 schreef wimderon het volgende:
[..]
Meeste aantal keren year end #1.
Wanneer ga je weer ouderwets schelden op Murray? Dat was veel leukerquote:Op dinsdag 11 september 2012 10:35 schreef Norrage het volgende:
Nu gaat het denk ik een kwestie van tijd zijn voordat Murray de #1 gaat pakken..., alhoewel hij wel heel veel te verdedigen heeft de komende maanden.
Ik zal altijd op hem blijven schelden, zoals gisteren...pfew, gelukkig hielp het. Als ie verloren had was ik echt fan af geweestquote:Op dinsdag 11 september 2012 18:34 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Wanneer ga je weer ouderwets schelden op Murray? Dat was veel leuker
Rogert is ook nog over he, als dertigerquote:Op woensdag 12 september 2012 14:24 schreef Norrage het volgende:
Ooh na Roddick nu Ferrero...die hele generatie is bijna weg. Alleen Hewitt nog...met Safin die al weg is.
Roger is inderdaad dezelfde generatie, maar het bijna alsof hij 10 jaar jonger is ofzoquote:Op woensdag 12 september 2012 14:28 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Rogert is ook nog over he, als dertiger
Mjah, ik tel die niet zozeer mee. Alleen die oud nummers 1 die ook GS hebben gewonnen. Die "young guns" destijds waren Fed, Roddick, Hewitt, Ferrero, Safin voornamelijk. Misschien mis ik er nog een of 2.quote:Op woensdag 12 september 2012 14:33 schreef Salamando het volgende:
En Nalbandian is toch ook nog niet gestopt?
En Haas, still going strong.
Nalbandianquote:Op woensdag 12 september 2012 14:33 schreef Salamando het volgende:
En Nalbandian is toch ook nog niet gestopt?
En Haas, still going strong.
quote:ATP BOARD APPROVES CHANGE IN TIME VIOLATION PENALTY
“No let” serve set for three-month trial on ATP Challenger Tour in 2013
NEW YORK — At its recent meetings in New York, the ATP Board of Directors approved a rule change and a trial for the 2013 season, both proposed by the new ATP Competition Committee.
From 2013, on both the ATP World Tour and ATP Challenger Tour, a time violation between points (25 seconds) will be penalised in the first instance with a warning. For the second and all subsequent violations, the penalty will be a fault for the server and a point penalty for the receiver. Currently, the rule is a warning and then point penalty for both the server and receiver.
“There’s been a lot of discussion about the amount of time taken between points,” said ATP Executive Chairman and President Brad Drewett. “We believe this modification will give officials a useful tool and allow for more consistent enforcement of the current time violation rule.”
The ATP Board also approved a trial elimination of the service let on the ATP Challenger Tour only, for the first three months of 2013.
“Although this change will not materially reduce the length of a match, we believe it should have a positive impact on the flow of the match,” said Drewett. “We’re certainly not ready yet to eliminate the service let, but believe a trial at the ATP Challenger level will be a good way to test this initiative in a competitive environment and get feedback from players and the public before deciding if it could be adapted more broadly.”
The new ATP Competition Committee serves in an advisory capacity, with any recommended changes or innovations requiring approval by the ATP Board of Directors.
The six-person committee consists of two representatives designated by the ATP Tournament Council, two representatives designated by the ATP Player Council, and one at-large member and a committee chairman, both selected by the ATP Executive Chairman and President.
vooral bij een zekere Spanjaard nietquote:Op woensdag 12 september 2012 19:28 schreef wimderon het volgende:
Prima, die let-regel mag op zich best weg.
Maatregelen om de belachelijke hoeveelheid tijd tussen de punten te verminderen sowieso altijd![]()
Al zal dat toch wel niet streng gehanteerd worden door de scheidsrechters
Bij een bepaald aantal decibellen.quote:Op woensdag 12 september 2012 19:32 schreef Angelof9 het volgende:
Ik heb die service let ook nooit begrepen, helemaal prima dat die eruit gaat![]()
Verder hoop dat ze ook nog eens het gekreun/gegil aan gaan pakken. Maar dat is een lastige natuurlijk, want waar leg je de grens?
Maar dat betekent dus dat een service die via het net in gaat gewoon in is?quote:Op woensdag 12 september 2012 17:01 schreef Salamando het volgende:
Lol, service let weghalen, belachelijk.
Lijkt me wel lachen, dat er zo'n decibellen meter staat die afgaat bij elke te harden kreun PIEP!! Punt naar de tegenstander. Hebben ze het zo afgeleerd denk ikquote:Op woensdag 12 september 2012 21:37 schreef Rosario het volgende:
[..]
Bij een bepaald aantal decibellen.
Ja, lijkt me fantastisch.quote:Op woensdag 12 september 2012 22:18 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Lijkt me wel lachen, dat er zo'n decibellen meter staat die afgaat bij elke te harden kreun PIEP!! Punt naar de tegenstander. Hebben ze het zo afgeleerd denk ik
Stel je voor dat ze de tweede service zouden afschaffen en dat je er dus maar één mag slaan.quote:
Ik vind het wel goed.quote:
Maar als het echt door zou gaan, gaat de KNLTB het dan ook doorvoeren?quote:Op woensdag 12 september 2012 22:32 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Stel je voor dat ze de tweede service zouden afschaffen en dat je er dus maar één mag slaan.
quote:Op woensdag 12 september 2012 22:35 schreef truedestiny het volgende:
Echt heel idioot vind ik dit. Dus een netservice wordt nu gewoon(in de meeste gevallen) een ace?
GMTA.quote:Op woensdag 12 september 2012 22:35 schreef luckass het volgende:
[..]
Je bent 9 van de 10 keer kansloos als de service via de netband invalt.
Dacht ik eigenlijk niet aan, alleen die services die het net schampenquote:Op woensdag 12 september 2012 22:35 schreef luckass het volgende:
[..]
Je bent 9 van de 10 keer kansloos als de service via de netband invalt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |