Je hebt geen inkomen nodig om te hurenquote:Op zondag 15 juli 2012 16:12 schreef Gia het volgende:
Maar in principe is er geen inkomen, dus ook geen huur.
Klopt inderdaad, met marktconform bedoelde ik eigenlijk het puntensysteem. Maar een marktconforme prijs ligt in de praktijk hoger, vooral dus in grote studentensteden.quote:Op zondag 15 juli 2012 17:21 schreef Peter het volgende:
[..]
Marktconform is iets anders als fair volgens het puntensysteem. En die laatse zou ik maar aanhouden.
De meeste corporaties gaan met hun huurprijs op 80% van de maximaal toegestane huur van het puntensysteem zitten.
Geloof me maar dat dat in veel studentensteden enorm het geval is.quote:Op zondag 15 juli 2012 17:39 schreef Peter het volgende:
Je mag van de huurcommissie simpelweg niet meer vragen dan volgens het puntensysteem, dus daar overheen gaan is onzinnig..
Dat weet ik, maar als een student dat aanhangig maakt bij huurcommissie gaat de huur omlaag. ( En is de relatie met je huurbaas naar de klote..)quote:Op zondag 15 juli 2012 17:46 schreef illuvattarr het volgende:
[..]
Geloof me maar dat dat in veel studentensteden enorm het geval is.
Inderdaad, dat bedoel ik dus. De huur blijft zo hoog omdat studenten het pikken en niet tegen de huisjesmelker op durven te komen.quote:Op zondag 15 juli 2012 17:57 schreef Peter het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar als een student dat aanhangig maakt bij huurcommissie gaat de huur omlaag. ( En is de relatie met je huurbaas naar de klote..)
Als je de fiscale regels niet kent, geeft dan geen advies tenzij je in ONZ zit.quote:Op zondag 15 juli 2012 14:07 schreef EenKoudKonijn het volgende:
[..]
Weet je wat jij moet doen? Je moet de hypotheek aflossen en dan het huis op naam van je vrouw zetten. Dan sluit je een huurovereenkomst met je vrouw voor de verhuur van de slaapkamer.
Zo origineel is het idee niet, hoor.quote:
Dus een student hoeft ook geen zorgverzekering te betalen? Hij heeft immers geen inkomen...quote:Op zondag 15 juli 2012 16:12 schreef Gia het volgende:
Maar, huurtoeslag is toch afhankelijk van het inkomen. Het kind heeft in dit geval geen inkomen en kan dus geen huur betalen. Hoeft hij ook niet, want zijn ouders schenken dat bedrag wat hij dan op papier aan huur betaalt.
Quatsch. Zoals altijd.quote:Op zondag 15 juli 2012 16:12 schreef Gia het volgende:
Maar, huurtoeslag is toch afhankelijk van het inkomen. Het kind heeft in dit geval geen inkomen en kan dus geen huur betalen. Hoeft hij ook niet, want zijn ouders schenken dat bedrag wat hij dan op papier aan huur betaalt.
Zorgverzekering, minus toeslag kun je van je stufi betalen.quote:Op zondag 15 juli 2012 18:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus een student hoeft ook geen zorgverzekering te betalen? Hij heeft immers geen inkomen...
Nee hoor. Ouders schenken geld aan zoon/dochter en zoon/dochter betaalt huur.quote:Op zondag 15 juli 2012 20:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Zorgverzekering, minus toeslag kun je van je stufi betalen.
In dit voorbeeld betalen de ouders feitelijk de huur aan zichzelf.
En huur, minus huurtoeslag kun je van je uitwonenden stufi betalen....quote:Op zondag 15 juli 2012 20:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Zorgverzekering, minus toeslag kun je van je stufi betalen.
In dit voorbeeld betalen de ouders feitelijk de huur aan zichzelf.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |