Dat heeft totaal geen nut hoor.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 15:29 schreef bEpOLITR het volgende:
In beroep gaan sowieso. Wat hebben ze voor bewijslast? Niet voor aangehouden/gesproken. Foto`s? Camera bewijzen? Alvorens deze niet overlegt zijn in beroep gaan.
Ja dat heeft het wel. En uit ervaring, ze kunnen wel zo veel zeggen. Zonder bewijslast geen boete. Zal mooi worden.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 15:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat heeft totaal geen nut hoor.
Hoeft ook niet, kan ook een agent in burger zijn geweest buiten diensttijd. Die hebben daar een heel mooi telefoonnummer voor om een melding te doen. Ze kan het misschien zelf niet herinneren, maar ze kan wel vragen wie de verbalisant is en daaraan vragen hoe of watquote:Op zaterdag 14 juli 2012 15:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat heeft totaal geen nut hoor.
De ambtseed van een agent is voldoende. ook agenten buiten dienst worden verondersteld altijd de waarheid te spreken.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 15:33 schreef bEpOLITR het volgende:
[..]
Ja dat heeft het wel. En uit ervaring, ze kunnen wel zo veel zeggen. Zonder bewijslast geen boete. Zal mooi worden.
Ja maar zonder bewijslast hebben ze geen poot om op te staan. Zal een mooie wereld wezen als een diender je zomaar kan bekeuren zonder enige vorm van bewijs.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 15:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
De ambtseed van een agent is voldoende. ook agenten buiten dienst worden verondersteld altijd de waarheid te spreken.
Ik vind het heel vervelend voor je, maar dat kan gewoon.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 15:37 schreef bEpOLITR het volgende:
[..]
Ja maar zonder bewijslast hebben ze geen poot om op te staan. Zal een mooie wereld wezen als een diender je zomaar kan bekeuren zonder enige vorm van bewijs.
Ik zeg je dat je wint als ze niet met bewijs komen.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 15:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik vind het heel vervelend voor je, maar dat kan gewoon.
Nou, ga het vooral proberen als je van oefeningen in futiliteit houdt. Het woord van een agent is voor de rechter bewijs genoeg.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 15:39 schreef bEpOLITR het volgende:
[..]
Ik zeg je dat je wint als ze niet met bewijs komen.
Oke. Nou ik heb het mee gemaakt en geen bewijs is geen bekeuring.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 15:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nou, ga het vooral proberen als je van oefeningen in futiliteit houdt. Het woord van een agent is voor de rechter bewijs genoeg.
Lul niet; want een agent heeft ambtseed en dat is dus je bewijs; de agent zegt het.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 15:41 schreef bEpOLITR het volgende:
[..]
Oke. Nou ik heb het mee gemaakt en geen bewijs is geen bekeuring.
Onzin. Er zijn zat overtredingen waar het lastig is om dit te bewijzen. Dat hoeft ook niet, want Lord_Vetinari zegt het al: Leugen+Ambtseed=Feit.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 15:41 schreef bEpOLITR het volgende:
[..]
Ik vrees dat je toch geen gelijk hebt. Politiemensjes mogen dat soort dingen op basis van hun ambtseed doen en tenzij je tegenbewijs hebt, heb je dikke pech. Kijk 's op www.flitsservice.nl of zo. Daar staat het forum vol met dit soort dingen.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 15:47 schreef bEpOLITR het volgende:
Ik lul niet want heb zelf mijn gelijk gekregen in een zelfde soort zaak zonder enige vorm van bewijs last.
Nou nee dus, uit ervaring.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 15:53 schreef Dromer het volgende:
[..]
Ik vrees dat je toch geen gelijk hebt. Politiemensjes mogen dat soort dingen op basis van hun ambtseed doen en tenzij je tegenbewijs hebt, heb je dikke pech.
Fijn. Beschrijf en bewijs eens? Zonder bewijs lieg je, hè.quote:
Jij hebt toevallig een keer een boete niet hoeven betalen, dat betekent nog niet dat de politie voor elke overtreding foto's, video's en verklaring nodig is om te kunnen bekeuren.quote:
Ging om een relatief klein vergrijp, het door rood rijden. Schijnbaar was deze persoon een diender in burger/buiten diensttijd. Heeft mijn kenteken genoteerd en het door gegeven. Geen enkel bewijs ik heb het voor laten komen en heb deze zaak gewonnen.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 15:54 schreef Dromer het volgende:
[..]
Fijn. Beschrijf en bewijs eens? Zonder bewijs lieg je, hè.
Ok. En nu nog het bewijs s.v.p. Je kunt zoveel zeggen hè. We kunnen je niet zomaar op je woord geloven. Zou een mooie wereld worden zo.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 15:57 schreef bEpOLITR het volgende:
[..]
Ging om een relatief klein vergrijp, het door rood rijden. Schijnbaar was deze persoon een diender in burger/buiten diensttijd. Heeft mijn kenteken genoteerd en het door gegeven. Geen enkel bewijs ik heb het voor laten komen en heb deze zaak gewonnen.
Ja het is goed met je.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 15:58 schreef Dromer het volgende:
[..]
Ok. En nu nog het bewijs s.v.p. Je kunt zoveel zeggen hè. We kunnen je niet zomaar op je woord geloven. Zou een mooie wereld worden zo.
Okequote:Op zaterdag 14 juli 2012 16:00 schreef Dromer het volgende:
[..]
Mooi. Heb ik deze zaak tegen jou gewonnen.
Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Ik heb het voor laten komen en werd veroordeeld o.b.v. de ambtseed van de agent die achter mij reed (in burger, in z'n eigen auto, na diensttijd). Ook stom van mij, vlak bij het politiebureau, zo rond 17.00 - 17:30 door rood rijden. Zat agenten die dan na hun dienst, privé rijden.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 15:57 schreef bEpOLITR het volgende:
Ging om een relatief klein vergrijp, het door rood rijden. Schijnbaar was deze persoon een diender in burger/buiten diensttijd. Heeft mijn kenteken genoteerd en het door gegeven. Geen enkel bewijs ik heb het voor laten komen en heb deze zaak gewonnen.
Ik moet altijd een beetje gniffelen om zoveel domheid.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 15:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Geen kans. Ze gaat nat op het LAF-principe:
Leugen + Ambtseed = Feit.
Laat me raden, jij bent een politieagent?quote:Op zaterdag 14 juli 2012 18:27 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik moet altijd een beetje gniffelen om zoveel domheid.
Zo werkt dat.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 15:37 schreef bEpOLITR het volgende:
[..]
Ja maar zonder bewijslast hebben ze geen poot om op te staan. Zal een mooie wereld wezen als een diender je zomaar kan bekeuren zonder enige vorm van bewijs.
Een vriend van mij zit in de auto, en voor het stoplicht neemt hij de telefoon op. Hij hangt op en het licht springt op groen. 500 meter wordt hij aangehouden voor telefoongebruik tijdens rijden.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 18:27 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik moet altijd een beetje gniffelen om zoveel domheid.
En dat heeft precies wat met mijn post te makenquote:Op zondag 15 juli 2012 15:21 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Een vriend van mij zit in de auto, en voor het stoplicht neemt hij de telefoon op. Hij hangt op en het licht springt op groen. 500 meter wordt hij aangehouden voor telefoongebruik tijdens rijden.
Hij laat het voorkomen, en staat vijf minuten later weer buiten. Rechter: als die agent het zegt, dan is het gewoon zo.
Dat dat precies het LAF principe is..quote:Op zondag 15 juli 2012 15:22 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
En dat heeft precies wat met mijn post te maken
Ow, ik neem aan dat je hebt kunnen staven dat de agent gelogen heeft? Het zou nooit in je opkomen dat de situatie misschien toch nét wat anders is geweest (aangezien de agent geen reden heeft om te liegen en de betrokkene wél)?quote:Op zondag 15 juli 2012 15:29 schreef IemandNiemand het volgende:
[..]
Dat dat precies het LAF principe is..
quote:Op zondag 15 juli 2012 15:34 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ow, ik neem aan dat je hebt kunnen staven dat de agent gelogen heeft? Het zou nooit in je opkomen dat de situatie misschien toch nét wat anders is geweest (aangezien de agent geen reden heeft om te liegen en de betrokkene wél)?
Daarnaast: die standaard opmerking is gewoon heel knullig ooit eens verzonnen door iemand die een probleem heeft met autoriteit of het toepassen van regels. Door dat stompzinnig na te blaten op een forum laat je in elk geval zien niet over heel veel intelligentie te beschikken. Daarom moet ik daar dus altijd een beetje om gniffelen; zit je daar vanaf je zolderkamertje even een grote-mensen-wijsheid na te praten, zonder dat je echt hebt nagedacht over wat er allemaal gebeurd kan zijn.
Klopt, vanwege de ambtseed zal het woord van een agent over het algemeen zwaarder wegen dan van een willekeurige andere persoon. Vrijwel iedereen zal roepen dat ze onschuldig zijn en echt niets fout hebben gedaan.quote:Op zondag 15 juli 2012 19:32 schreef Dromer het volgende:
Hmm ja.. dat LAF-gedoe is inderdaad nogal kort door de bocht. Het neemt echter niet weg dat de ambtseed van een agent zwaar weegt en doorgaans geen extra bewijs benodigd/gevraagd wordt. Althans in de gevallen die ik tot op heden ben 'tegengekomen'.
Zo is het! En nog gezegd door F_H, de agent heeft geen baat bij het niet vertellen van de waarheid en degene die de bekeuring krijgt wel.quote:Op zondag 15 juli 2012 19:37 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Klopt, vanwege de ambtseed zal het woord van een agent over het algemeen zwaarder wegen dan van een willekeurige andere persoon. Vrijwel iedereen zal roepen dat ze onschuldig zijn en echt niets fout hebben gedaan.
Eén woord: Bonnenquotum.quote:Op maandag 16 juli 2012 01:03 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Zo is het! En nog gezegd door F_H, de agent heeft geen baat bij het niet vertellen van de waarheid en degene die de bekeuring krijgt wel.
Eén woord: afgeschaft.quote:
Dit dus, ik zou even de gegevens etc (rekeningnummer) checken tegen de info op de site van het CJIB.quote:Op maandag 16 juli 2012 09:02 schreef ducktape3618 het volgende:
Is het geen oplichter die dat briefje naar jullie heeft verstuurd?. Want dat is ook wel eens voorgekomen.
Wat niet wegneemt dat een agent het nooit mis kan hebben. Het zijn wat dat betreft net mensen.quote:Op maandag 16 juli 2012 01:03 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Zo is het! En nog gezegd door F_H, de agent heeft geen baat bij het niet vertellen van de waarheid en degene die de bekeuring krijgt wel.
Als je dat echt gelooft, geloof je ook nog in de Paashaas.quote:
Ze kunnen natuurlijk niet voor elke scheet die ze in Den Haag dwars zit de (politie) CAO open blijven breken, maar dat quotum mag niet meer gebruikt worden ter beoordeling van het functioneren van een agent, en zal dus ook uit die CAO verdwijnen. Verder laat dit artikel van RTL nieuws zien, dat het aantal uitgeschreven boetes fors is gedaald sinds de formele afschaffing van het quotum?quote:Op maandag 16 juli 2012 10:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Als je dat echt gelooft, geloof je ook nog in de Paashaas.
maar....quote:342 lid 2 WvSv
Het bewijs dat de verdachte het telastegelegde feit heeft begaan, kan door den rechter niet uitsluitend worden aangenomen op de verklaring van één getuige.
quote:344 lid 2 WvSv
Het bewijs dat de verdachte het telastegelegde feit heeft gepleegd, kan door den rechter worden aangenomen op het proces-verbaal van een opsporingsambtenaar.
Ik geloof niet in de Paashaas. Laat ik nou wat meer inzicht in de dagelijkse gang van zaken op het politiebureau hebben en gewoon weten dat dat toch echt afgeschaft is. Daarnaast is dat net zo'n onderbuik-uitspraak als je eerste post. Een uitspraak die op de gemiddelde Henk & Ingrid-verjaardag niet zou misstaan.quote:Op maandag 16 juli 2012 10:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Als je dat echt gelooft, geloof je ook nog in de Paashaas.
Kloptquote:Op maandag 16 juli 2012 10:54 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Wat niet wegneemt dat een agent het nooit mis kan hebben. Het zijn wat dat betreft net mensen.
Daarom die L in LAF niet te letterlijk nemen.quote:Op maandag 16 juli 2012 12:07 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Klopt![]()
Alleen zit er een wereld tussen vergissen en liegen. Dat schijnt namelijk nogal lastig te zijn.
Goeie tip!quote:Op maandag 16 juli 2012 10:40 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Dit dus, ik zou even de gegevens etc (rekeningnummer) checken tegen de info op de site van het CJIB.
Numero uno is er geen regel die zegt dat je voor een verkeerslicht wel mag bellen, en numero due is opnemen, gesprek voeren en weer neerleggen terwijl het stoplicht op rood blijft niet erg waarschijnlijk. Mocht dit voorbeeld dus enige leugen illustreren, dan is het niet een leugen van de ambtenaar die het waarnam.quote:Op zondag 15 juli 2012 15:21 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Een vriend van mij zit in de auto, en voor het stoplicht neemt hij de telefoon op. Hij hangt op en het licht springt op groen. 500 meter wordt hij aangehouden voor telefoongebruik tijdens rijden.
Hij laat het voorkomen, en staat vijf minuten later weer buiten. Rechter: als die agent het zegt, dan is het gewoon zo.
Dus welk deel van het door jou gequote stuk vind jij domheid?
Tóch ben ik na láng volhouden via een WOB procedure onder een vergelijkbare situatie uitgekomen waarbij ik door rood gereden zou zijn (à destijds 180 euro plus adm kosten). Ondanks dat het in eerste instantie afgedaan leek te worden onder de LAF regeling.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 15:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Geen kans. Ze gaat nat op het LAF-principe:
Leugen + Ambtseed = Feit.
Nee, maar er is wel regel die stelt dat je tijdens het rijden niet mag bellen. Stilstaan is geen rijden, dus mag je voor het rode stoplicht gewoon bellen.quote:Op maandag 16 juli 2012 13:09 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Numero uno is er geen regel die zegt dat je voor een verkeerslicht wel mag bellen, en numero due is opnemen, gesprek voeren en weer neerleggen terwijl het stoplicht op rood blijft niet erg waarschijnlijk. Mocht dit voorbeeld dus enige leugen illustreren, dan is het niet een leugen van de ambtenaar die het waarnam.
Ik vind het een typisch boehoeverhaal over een vermeende onrechtvaardige boete, maar voor een stoplicht neem je nog steeds deel aan het verkeer. Als je graag legaal wil opnemen/bellen moet je echt langs de weg parkeren.
En ik heb het hier precies andersom meegemaakt. Inclusief niet kloppende verklairng van de agent maar die werd mooi wel geloofd.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 15:41 schreef bEpOLITR het volgende:
[..]
Wie eist, bewijst.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 15:41 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Die vriendin van je heeft ook geen bewijs.
Aan een verklaring van een diender is juist expliciet bewijskracht toegekend.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 15:37 schreef bEpOLITR het volgende:
[..]
Heb je de tekst van die 'regel' wel eens gelezen? Want zoals jij het schetst mag je niet eens handsfree bellen...quote:Op maandag 16 juli 2012 13:13 schreef Casos het volgende:
[..]
Nee, maar er is wel regel die stelt dat je tijdens het rijden niet mag bellen. Stilstaan is geen rijden, dus mag je voor het rode stoplicht gewoon bellen.
Onzin. TS heeft een Mulder beschikking en die mag je betalen zonder dat je daarbij schuld erkent. Als je in beroep gaat hoef je pas te betalen als de zaak is afgerond.quote:Op maandag 16 juli 2012 13:19 schreef Deetch het volgende:
Zo te zien dus toch niet eerst betalen want dan ga je akkoord met de boete.
http://www.anwb.nl/rechts(...)rsovertredingen.html
http://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/bezwaren/doe_de_bezwaartest/
Ik ga er een beetje van uit dat de afdeling rechtshulp van de ANWB wel weet waar ze het over hebben. Zodra je betaald maak je je zaak er in ieder geval niet sterker op.quote:Op maandag 16 juli 2012 16:31 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
Onzin. TS heeft een Mulder beschikking en die mag je betalen zonder dat je daarbij schuld erkent. Als je in beroep gaat hoef je pas te betalen als de zaak is afgerond.
Aan TS: doe even een kentekencheck op de site van de RDW ofzo. Kijken of zelfde merk en type auto in vergelijkbare kleur een vergelijkbaar kenteken heeft. Een 8 ipv een 3 enzo. In je bezwaar niet zetten dat je inderdaad op de plaats van overtreding geweest bent maar ontkennen daar geweest te zijn en dan de vergelijkbare kentekens aanhalen. 'Oom agent heeft zicht een lettertje/nummertje vergist'. Zo kan je twijfel zaaien bij de rechter (want daar kom je toch terecht, vrijwel ieder bezwaar wordt standaard afgewezen) en dat zou nog je enige kans op succes kunnen zijn.
Daar zijn de meningen, ook bij de politie, behoorlijk over verdeeld.quote:Op maandag 16 juli 2012 16:25 schreef sanger het volgende:
[..]
Heb je de tekst van die 'regel' wel eens gelezen? Want zoals jij het schetst mag je niet eens handsfree bellen...
In de wetgeving staat dat je als je aan het verkeer deelneemt geen telefoon mag vasthouden. Als je voor een stoplicht staat neem je gewoon deel aan het verkeer.
Zo is het mij altijd uitgelegd, maar zie nu zelfs iets nog mooiers:quote:Op maandag 16 juli 2012 16:52 schreef Casos het volgende:
[..]
Daar zijn de meningen, ook bij de politie, behoorlijk over verdeeld.
RVV artikel 61a:
Het is degene die een motorvoertuig, bromfiets, snorfiets of gehandicaptenvoertuig dat is uitgerust met een motor bestuurt verboden tijdens het rijden een mobiele telefoon vast te houden.
Dan vermeld je in de omschrijving dat je betaling met bezwaar uitvoert.quote:Op maandag 16 juli 2012 16:37 schreef Deetch het volgende:
[..]
Ik ga er een beetje van uit dat de afdeling rechtshulp van de ANWB wel weet waar ze het over hebben. Zodra je betaald maak je je zaak er in ieder geval niet sterker op.
Goh, die heeft toch nooit bestaan? En nu opeens 'afgeschaft'.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |