abonnement Unibet Coolblue
pi_117384181
Ik zoek een platformspel op de PC van, ik denk, de jaren 90.
De 'hoofdpersoon' is een groenachtig humanoide wezen die met zijn zwaard beesten kan doden.
Je start in een dorp, waar je upgrades kan kopen, bv potions en wapens. Ook kan je jezelf laten helen.
Na een aantal platforms kun je door een portaal, waarna je in een ander dorp, met betere upgrades, terecht komt. Er zijn een stuk of 3 of 4 van die dorpen. De platforms zelf lijken op bossen en grotten, als ik me het goed herinner.
Ik denk me te herinneren dat de koning/hoofdman de speler de opdracht geeft zijn dochter te bevrijden, die ontvoerd is (lekker origineel ;) ).

Daarnaast zoek ik nog een ander spel, nog ouder dan bovenstaande.
Ook een platformspel, en het kan een PC-spel zijn, maar het kan zelfs nog een C64-spel zijn.
Hier weet ik helaas niet meer zoveel van. Wat ik me herinner, is een soort Indiana Jonesachtig gevoel en omgeving: bruin/goudachtig en de platforms waren in een soort Incastijl.
Wat ik me goed herinner, was dat je een beest kon 'summonen': het gaat om een grote vliegende (pijlstaart)rog, waar je dan onder hangt en die je meeneemt naar een willekeurige andere locatie.

Help! :)
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_117384894
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 11:49 schreef Lolwuthai het volgende:
Een aantal jaar geleden speelde ik vaak een spel, het was een free-roam RPG achtige game, je was een ridder, en je kon naarmate je meer geld had andere ridders inhuren, en dus dorpen etc binnenvallen/andere ridders overvallen. Het was geen multiplayer, je had er wel heel veel mogelijkheden. Heeft iemand toevallig een idee welk spel dit is?
Mount and Blade 1 is alweer even geleden. Kan je meer vertellen over de gameplay? Was het turnbased of realtime, hoe stond de camera?
Nooit.
pi_117385129
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 11:49 schreef Lolwuthai het volgende:
Een aantal jaar geleden speelde ik vaak een spel, het was een free-roam RPG achtige game, je was een ridder, en je kon naarmate je meer geld had andere ridders inhuren, en dus dorpen etc binnenvallen/andere ridders overvallen. Het was geen multiplayer, je had er wel heel veel mogelijkheden. Heeft iemand toevallig een idee welk spel dit is?
KnightShift ?
pi_117385588
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2012 12:32 schreef Façade het volgende:

[..]

Mount and Blade 1 is alweer even geleden. Kan je meer vertellen over de gameplay? Was het turnbased of realtime, hoe stond de camera?
Deze is het, bedankt!
pi_117392385
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 12:56 schreef Lolwuthai het volgende:

[..]

Deze is het, bedankt!
:D lucky shot.
Nooit.
pi_117392439
Die spel waar je op mensen kon pissen en je had een jerrycan en daarmee kon je mensen in de fik zetten. Speelde ik vroeger altijd.
Ik ben een grote beer
pi_117393823
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2012 16:37 schreef Beer. het volgende:
Die spel waar je op mensen kon pissen en je had een jerrycan en daarmee kon je mensen in de fik zetten. Speelde ik vroeger altijd.
PVV: The game ;)

(geen idee eilk, voor je gaat googlen)
pi_117394321
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2012 16:37 schreef Beer. het volgende:
Die spel waar je op mensen kon pissen en je had een jerrycan en daarmee kon je mensen in de fik zetten. Speelde ik vroeger altijd.
Klinkt als Postal.
Nooit.
pi_117394338
quote:
16s.gif Op zaterdag 29 september 2012 17:16 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

PVV: The game ;)

(geen idee eilk, voor je gaat googlen)
Ik vroeg me al af waarom ik die afkorting niet kende. :')
Nooit.
pi_117418161
Hoi :D
Ik speelde vroeger altijd een spel op de iMac,al denk ik dat je hem ook wel op PC kan spelen. Ik was een kleuter dus ik gok zo rond het jaar 2000-2002. In het spel was je volgensmij een soort muis, ik weet het niet zeker, je liep iig door een huis (als miniatuur-wezen) heen en moest daar allemaal dingen oplossen. Je moest bijvoorbeeld een keer een afwasspel doen, een blender schoonmaken, en er was ook een stukje dat je onder tafel zat en mensen aan hun benen moest aanraken zodat ze gingen gillen/kaas naar beneden gooiden. Ook was er op het einde een spel met een stel haaien die je moest ontwijken (?) en iets met een boek.

Klinkt een beetje vreemd allemaal maar ik hoop wel dat iemand me kan helpen, het was zo'n beetje mijn favoriete bezigheid op dat moment dus het zou leuk zijn om het weer terug te zien. Ik heb al gegoogled maar dat leverde weinig op.
  zondag 30 september 2012 @ 22:28:56 #136
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_117444999
Ik zoek 2 games:

De eerste was een soort van handelsspel in de ruimte waar je eigenlijk alleen plaatjes zag en niet zelf kon vliegen o.i.d. Je begon met een lening en je moest een ruimteschip kiezen (je had er een stuk of met 10 met verschillen wat betreft snelheid en laadruimte) je kon dan op planeet X spullen kopen en die op planeet Y weer verkopen.

Over de 2de weet ik niet meer veel maar ik weet wel nog dat je het schuin van boven bekeek en je had een wagentje met wapens er op waarmee je de hele map moest clearen en dat wagentje kon je ook helemaal samenstellen met verschillende wapens enz. Volgens klikte je ook met de muis waar op je wou schieten of heen wou rijden dus geen directe besturing maar dat weet ik niet meer zeker.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  maandag 1 oktober 2012 @ 12:54:36 #137
204326 metzman
Tha Metzenizer
pi_117461099
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 22:28 schreef AQuila360 het volgende:
Ik zoek 2 games:

De eerste was een soort van handelsspel in de ruimte waar je eigenlijk alleen plaatjes zag en niet zelf kon vliegen o.i.d. Je begon met een lening en je moest een ruimteschip kiezen (je had er een stuk of met 10 met verschillen wat betreft snelheid en laadruimte) je kon dan op planeet X spullen kopen en die op planeet Y weer verkopen.

Over de 2de weet ik niet meer veel maar ik weet wel nog dat je het schuin van boven bekeek en je had een wagentje met wapens er op waarmee je de hele map moest clearen en dat wagentje kon je ook helemaal samenstellen met verschillende wapens enz. Volgens klikte je ook met de muis waar op je wou schieten of heen wou rijden dus geen directe besturing maar dat weet ik niet meer zeker.
Over de 2de.
Kan je meer info geven wat betreft de periode wanneer hij uitkwam? Had hij 2D graphics of 3D? Bedoel je met map clearen een soort arena? Of was het meer een racetrack ofzo? Windows/Dos?
"I admire it's purity" - Ash
pi_117497900
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 12:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik zoek een platformspel op de PC van, ik denk, de jaren 90.
De 'hoofdpersoon' is een groenachtig humanoide wezen die met zijn zwaard beesten kan doden.
Je start in een dorp, waar je upgrades kan kopen, bv potions en wapens. Ook kan je jezelf laten helen.
Na een aantal platforms kun je door een portaal, waarna je in een ander dorp, met betere upgrades, terecht komt. Er zijn een stuk of 3 of 4 van die dorpen. De platforms zelf lijken op bossen en grotten, als ik me het goed herinner.
Ik denk me te herinneren dat de koning/hoofdman de speler de opdracht geeft zijn dochter te bevrijden, die ontvoerd is (lekker origineel ;) ).

Daarnaast zoek ik nog een ander spel, nog ouder dan bovenstaande.
Ook een platformspel, en het kan een PC-spel zijn, maar het kan zelfs nog een C64-spel zijn.
Hier weet ik helaas niet meer zoveel van. Wat ik me herinner, is een soort Indiana Jonesachtig gevoel en omgeving: bruin/goudachtig en de platforms waren in een soort Incastijl.
Wat ik me goed herinner, was dat je een beest kon 'summonen': het gaat om een grote vliegende (pijlstaart)rog, waar je dan onder hangt en die je meeneemt naar een willekeurige andere locatie.

Help! :)
Die eerste is Zeliard, het beste platformspel wat ik ooit gespeeld heb.

quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 22:28 schreef AQuila360 het volgende:
Ik zoek 2 games:

De eerste was een soort van handelsspel in de ruimte waar je eigenlijk alleen plaatjes zag en niet zelf kon vliegen o.i.d. Je begon met een lening en je moest een ruimteschip kiezen (je had er een stuk of met 10 met verschillen wat betreft snelheid en laadruimte) je kon dan op planeet X spullen kopen en die op planeet Y weer verkopen.

Over de 2de weet ik niet meer veel maar ik weet wel nog dat je het schuin van boven bekeek en je had een wagentje met wapens er op waarmee je de hele map moest clearen en dat wagentje kon je ook helemaal samenstellen met verschillende wapens enz. Volgens klikte je ook met de muis waar op je wou schieten of heen wou rijden dus geen directe besturing maar dat weet ik niet meer zeker.
Die eerste staat vast hiertussen:
http://en.wikipedia.org/w(...)ight_simulator_games
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_117497914
editknop/quoteknop fail
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_117497993
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:04 schreef FrankRicard het volgende:

[..]

Die eerste is Zeliard, het beste platformspel wat ik ooit gespeeld heb.
HELD _O_ ^O^
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_117498944
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 22:28 schreef AQuila360 het volgende:
Ik zoek 2 games:

De eerste was een soort van handelsspel in de ruimte waar je eigenlijk alleen plaatjes zag en niet zelf kon vliegen o.i.d. Je begon met een lening en je moest een ruimteschip kiezen (je had er een stuk of met 10 met verschillen wat betreft snelheid en laadruimte) je kon dan op planeet X spullen kopen en die op planeet Y weer verkopen.

Over de 2de weet ik niet meer veel maar ik weet wel nog dat je het schuin van boven bekeek en je had een wagentje met wapens er op waarmee je de hele map moest clearen en dat wagentje kon je ook helemaal samenstellen met verschillende wapens enz. Volgens klikte je ook met de muis waar op je wou schieten of heen wou rijden dus geen directe besturing maar dat weet ik niet meer zeker.
1e Gazillionaire Deluxe
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 21:28:46 #142
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_117522770
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:41 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

1e Gazillionaire Deluxe
Yes! Thanx!

Toffe game was dat altijd :9
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_117589809
Ik ben opzoek naar een platform spel.
Het is rond 1997 geweest.

Het ging om een jongetje die, in een horror setting, dieren (honden en katten) moest bevrijden uit kooien. Dit deed hij met een katapult.

Wie weet over welk spel ik het heb. Wat ik kan het zelf niet meer verzinnen.
pi_117591310
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 15:24 schreef arnovanessen het volgende:
Ik ben opzoek naar een platform spel.
Het is rond 1997 geweest.

Het ging om een jongetje die, in een horror setting, dieren (honden en katten) moest bevrijden uit kooien. Dit deed hij met een katapult.

Wie weet over welk spel ik het heb. Wat ik kan het zelf niet meer verzinnen.
Monster Bash

http://en.wikipedia.org/wiki/Monster_Bash
deal with it
pi_117592115
Thanks
pi_117662687
Halllooo,

ik zoek een spel wat een soort RTS in de ruimte was! Ik speelde het 5 jaar geleden ongeveer best vaak, weet alleen niet meer precies wat het was. je moest dus een beetje je eigen samenleving op de maan in elkaar flansen.

Het was geen Starcraft/Star Wars ofzo, meer een soort age of empires op de maan. De graphics zagen er nog 'redelijk' uit..

Iemand die me kan helpen?

BVD!
--
  maandag 8 oktober 2012 @ 14:04:56 #147
377656 DoofenSchmirz
You glorified Waffle iron!
pi_117730406
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 16:48 schreef Kenarion het volgende:
Halllooo,

ik zoek een spel wat een soort RTS in de ruimte was! Ik speelde het 5 jaar geleden ongeveer best vaak, weet alleen niet meer precies wat het was. je moest dus een beetje je eigen samenleving op de maan in elkaar flansen.

Het was geen Starcraft/Star Wars ofzo, meer een soort age of empires op de maan. De graphics zagen er nog 'redelijk' uit..

Iemand die me kan helpen?

BVD!
Alpha Centauri of Homeworld
Perry the Platypus, what an unexpected surprise. And by unexpected, I really mean unexpected, what are you doing here, this is my week off.
Origin ID: LatteFragiato
Battlefield 3: [BoF]Robhimself
pi_117747290
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 14:04 schreef DoofenSchmirz het volgende:

[..]

Alpha Centauri of Homeworld
Nope.. het was niks met vliegende schepen, echt puur op een planeet.
En alpha centauri is iets te lage graphics.. Graphics waren een beetje te vergelijken met stronghold crusader.
--
  woensdag 10 oktober 2012 @ 11:37:38 #149
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_117808108
Binnenkort komt er een spel uit waarbij de hoofdroldspeler in het hoofd van mensen kan komen en daar herrineringen kan aanpassen van diegene om zo dingen gedaan te krijgen. Ik kan alleen nergens vinden hoe dat spel heet :') iemand?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 12:17:47 #150
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_117809563
quote:
7s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 11:37 schreef Scorpie het volgende:
Binnenkort komt er een spel uit waarbij de hoofdroldspeler in het hoofd van mensen kan komen en daar herrineringen kan aanpassen van diegene om zo dingen gedaan te krijgen. Ik kan alleen nergens vinden hoe dat spel heet :') iemand?
Remember Me?

http://tweakers.net/nieuw(...)remember-me-aan.html
nee, jij dan!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')