abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 maart 2013 @ 11:26:06 #151
327191 RobertNL
For your gear.
pi_124518009
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 11:23 schreef Scorpie het volgende:
IK WIL MIJN OUYAAAAAAAAAAAAAA
2 dagen + 7-12 dagen transit + x douane = Y binnen (eind van volgende maand met wat pech :'(!)

Rekening houden met:
Inklaringskosten te betalen aan PostNL: ¤13.00
119 dollar / 1,29450000 = ¤91,93 * .21 = ¤19.31
------------------------------------------------------------------ +
Totaal aan de staat / postNL te betalen= ¤32.31

[ Bericht 11% gewijzigd door RobertNL op 26-03-2013 11:34:26 ]
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_124518083
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 11:26 schreef RobertNL het volgende:

[..]

2 dagen + 7-12 dagen transit + x douane = Y binnen (eind van volgende maand met wat pech :'(!)
Ik moet dan nog een maand langer wachten volgens mij, was geen backer :'(
  dinsdag 26 maart 2013 @ 11:34:59 #153
327191 RobertNL
For your gear.
pi_124518287
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 11:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik moet dan nog een maand langer wachten volgens mij, was geen backer :'(
Backers = Maart versturen, daarna april (dus kan best 1/2 april beginnen :P?!)
Zo hebben ze ook niet 2 keer hogere kosten voor de distibutie naar zo'n hoeveelheid mensen gelijktijdig (en kunnen ze optimaal ruimte bij de post inkopen)
pi_124519468
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 11:34 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Backers = Maart versturen, daarna april (dus kan best 1/2 april beginnen :P?!)
Zo hebben ze ook niet 2 keer hogere kosten voor de distibutie naar zo'n hoeveelheid mensen gelijktijdig (en kunnen ze optimaal ruimte bij de post inkopen)
Zouden ze daar op het Ouya hoofdkantoor nou écht 120.000 Ouya's hebben klaarstaan?
Dat denk ik niet...
  dinsdag 26 maart 2013 @ 12:28:13 #155
327191 RobertNL
For your gear.
pi_124520011
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 12:11 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Zouden ze daar op het Ouya hoofdkantoor nou écht 120.000 Ouya's hebben klaarstaan?
Dat denk ik niet...
Waarom niet? Ze gaan er de aankomende dagen al 65.000 posten :P?
pi_124523149
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 12:28 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Waarom niet? Ze gaan er de aankomende dagen al 65.000 posten :P?
Tijdje geleden had ik een post geplaats met een pallet, deze:

Daar staan 120 stuks op, ofwel om die 65.000 te postten moeten ze 542 van dergelijke pallets verwerken en opsturen. Mmaar ik weet vrijwel zeker dat ze er meer op een pallet gaan proppen though...
No way in hell dat ze 65.000 stuks / honderden pallets binnen een tijdsspan van enkele dagen kunnen versturen. Dat hebben ze zelf ook al aangegeven.
Verder:
quote:
Might take a few weeks to get to everyone. We have a lot of OUYAs to ship
Bron.

Een dergelijk klein bedrag pompt dat er niet zomaar even uit, en hoewel ik graag ongelijk krijg wat dit betreft denk ik dat (ook de backers) je nog wel geduld moeten hebben.
Voor de niet-backer (zoals ik) wordt het denk ik eerder een verjaardagscadeau vrees ik (eind juli).

Zou overigens wel zéér lullig zijn dat backers en/of pre-orders hun Ouya later zouden krijgen als mensen die 'm in Juni gewoon in de winkel bestellen. Lullig, maar niet ondenkbaar (denk maar aan de pre-orders van mobiele telefoons), denk ook aan de benodige verzendtijden.

En over de games; op hun forum staat een topicdeel met allerlei games. Ik heb nog nauwelijks naar games gekeken maar van wat ik gzien heb heb ik eerlijk gezegd nog nergens iets gezien waarvan ik denk 'gaaf'. Dus ik denk dat het voor mij geen product wordt voor games; hooguit dump ik er nog een GTA games op.*

Maar mocht dit ding d.m.v. XBMC alles kunnen (hoge bitrates, DTS-audio, zwaardere skins, afspelen en menu UI tegelijk etc.) dan vind ik het de aankoop al gerechtvaardigd.

* helaas heb je hier wel credit card voor nodig, nog steeds geen Paypal of iDEAL. Als het nodig is misschien maar eens zo'n 3vCash of Netteller iets onderzoeken, want een echte credit card begin ik niet aan, heb een credit card ook maar sporadish nodig.
Niet nadat ik heb gehoord wat voor invloed dit kan hebben op verdere persoonlijke financiële zaken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 26-03-2013 14:12:12 ]
  dinsdag 26 maart 2013 @ 15:12:06 #157
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_124526019
weet iemand of de Ouya een hdmi-cec ondersteund?
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_124526120
Als dit ding XBMC kan draaien en hij kan mijn mediaplayer vervangen ben ik allang blij. Daarnaast af en toe casual gamen en klaar _O_
pi_124526190
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 15:12 schreef Matty___ het volgende:
weet iemand of de Ouya een hdmi-cec ondersteund?
Ze zijn er mee bezig. Maar ik weet niet of dit al direct gaat werken als je 'm straks krijgt.
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 15:15 schreef Scorpie het volgende:
Als dit ding XBMC kan draaien en hij kan mijn mediaplayer vervangen ben ik allang blij. Daarnaast af en toe casual gamen en klaar _O_
Je hebt het Youtube filmpjes van XBMC op de Ouya gezien neem ik aan? Zag er eruuug veelbelovend uit. :9
pi_124526292
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 15:17 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ze zijn er mee bezig. Maar ik weet niet of dit al direct gaat werken als je 'm straks krijgt.

[..]

Je hebt het Youtube filmpjes van XBMC op de Ouya gezien neem ik aan? Zag er eruuug veelbelovend uit. :9
Ja daarom, gaat vet worden :)
  dinsdag 26 maart 2013 @ 17:37:02 #161
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_124531830
Kan ik media op mijn pc via een Ouya en XBMC op mijn tv streamen? Ik gebruik nu PlayStation Media Server, maar volgens mij is XBMC uitgebreider en overzichtelijker.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  dinsdag 26 maart 2013 @ 18:01:08 #162
327191 RobertNL
For your gear.
pi_124532742
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 17:37 schreef Notorious_Roy het volgende:
Kan ik media op mijn pc via een Ouya en XBMC op mijn tv streamen? Ik gebruik nu PlayStation Media Server, maar volgens mij is XBMC uitgebreider en overzichtelijker.
ja dat kan :) dat is de hoofdreden voor aankoop :P
  dinsdag 26 maart 2013 @ 19:53:25 #163
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_124537657
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 18:01 schreef RobertNL het volgende:

[..]

ja dat kan :) dat is de hoofdreden voor aankoop :P
Nice.

Zodra ik 'm binnen heb zal ik wel aankloppen voor een simpele uitleg. Ik denk ook dat het een goed idee is om de OP straks helemaal up-to-date te houden met handige apps, uitleg van programma's en gametips.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
pi_124539242
quote:
19s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 19:53 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Nice.

Zodra ik 'm binnen heb zal ik wel aankloppen voor een simpele uitleg.
XBMC kun je hier alles over vinden. XBMC is XBMC en die voor de Ouya is niets anders in gebruik dan voor een PC, Apple TV, Raspberry of wat dan ook. (Onderliggend wel, maar voor eindgebruiker maakt niets uit)
quote:
Ik denk ook dat het een goed idee is om de OP straks helemaal up-to-date te houden met handige apps, uitleg van programma's en gametips.
Ouya specifieke apps/games e.d. mag straks zeker in de OP. Die is nu wel heel erg kaal maar goed; niemand wist toen er meer dan het minimale vanaf.

Vast wel een paar gebruikers hier die te zijner tijd (of nu al) een mooie OP kunnen maken *hint hint* :+
  dinsdag 26 maart 2013 @ 20:31:35 #165
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_124539772

Ouya.tv
Enz.

:P Alsjeblief. Bij dezen een conceptje.

[ Bericht 7% gewijzigd door shiz op 26-03-2013 21:32:58 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 26 maart 2013 @ 22:23:34 #166
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_124547068
quote:
Very Nice :9
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_124547188
Ik wil hem ik wil hem ik wil hem
  dinsdag 26 maart 2013 @ 22:31:02 #168
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_124547613
Ik snap niet waarom dit allemaal zo lang moet duren. De Chinezen rammen in drie weken een tablet inelkaar en na vijf weken istie beschikbaar...
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 26 maart 2013 @ 22:59:38 #169
327191 RobertNL
For your gear.
pi_124549628
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 22:31 schreef Catch22- het volgende:
Ik snap niet waarom dit allemaal zo lang moet duren. De Chinezen rammen in drie weken een tablet inelkaar en na vijf weken istie beschikbaar...
- Concept
- Kickstarter
- Wachten op geld (duurt even voordat amazon het vrij geeft)
- Pre-productie modellen ontwikkelen
- Systeem bouwen (schil boven Android)
- leveranciers/fabrikanten zoeken/vergelijken
- Proef productie (Dev kits)
- 1e echte (kleine) productie
- Cetificeringen
- Productie van 120.000 stuks
- Verzenden voorbereiden

Tis allemaal net iets groter als een tablet fabrikant die er in een maand of twee (want dat is ongeveer te tijd van vrijgeven eerste chips tot daadwerkelijke producten bij Rockchip en MediaTek).
Daarnaast is de versie van Android voor 90% al in elkaar gezet voor deze fabrikanten waar Ouya toch iets speciaals wil doen.

Dan heb je nog tijd nodig om een goede fabrikant en leveranciers te vinden die ''even'' 120.000 stuks kunnen maken en er niet direct met je idee van door gaan of je in de steek laten.
Dan nog concepten maken die goed te produceren zijn (aanpassingen in hardware, software) duurt allemaal zo weer een maand (of twee).

Dev kits (proef runs), certificeringen (duurt soms ook lang).Dan alles nog laten verschepen/overvliegen richting Amerika. Alles labelen/overpakken en verzendklaar maken is ook niet in een dag gedaan lijkt mij.

Zelf hoopte ik dat het meeste van het verzendklaar maken ondertussen klaar was maar dat lijkt dus als ik de post van Iemand lees niet het geval. Duurt een week of twee voordat alles dus onderweg is en dan nog een week of twee tot vier voordat hij op je tafel staat ;).

Met een beetje geluk hebben de eerste mensen hem hier rond 10 april met uitloop tot in mei voor de mensen die na de kickstarter pas zijn ingestapt.

Ze hebben het naar mijn idee vrij netjes gedaan. Het is hun eerste grote product wat ze met dit bedrijf maken en de deadline is niet te veel opgeschoven zoals dat bij andere kickstarter dingen wel eens het geval is (*kijkt naar Stainless games*).
pi_124551241
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 20:31 schreef shiznuts het volgende:

:P Alsjeblief. Bij dezen een conceptje.
Hint understood.

Een admin kan 'm zo in de OP stoppen. :Y
Dit filmpje natuurlijk niet vergeten voor in de OP:

[ Bericht 14% gewijzigd door Iemand91 op 27-03-2013 00:54:39 ]
  vrijdag 29 maart 2013 @ 10:03:29 #171
327191 RobertNL
For your gear.
pi_124637051
quote:
So... we made a game console.

And by "we" I mean you. OUYA wouldn’t exist without you.

Just last summer, we shared an idea for a simple, beautiful, powerful game console that lets any developer publish a game for the TV. We were driven by our love for couch gaming. And when you (and the rest of our early supporters) rallied around us, you inspired us.

We got here together.

Today, we honor you. Today we start shipping our early backers their OUYAs. And at our unveiling event this evening, the first of you will get to see OUYA in the flesh (or, metal, as it were).

Thank you.

Thank you for your encouraging words, for your belief when doubters doubted, for your feedback and ideas, and for your trust. And, I have to personally thank the OUYA team for the sleepless nights and sacrifices they’ve made to make OUYA for you.

A couple things our team wants you to know when you get your OUYA:

When you first boot it up, you’ll experience our first update :) This will either be super fast (seconds) or allow you to get a drink (minutes) based on your connection speed. Eventually, we want to do these updates in the background...
You'll need a credit/debit card to download games. All games are still free to try. Your card will only be charged if you buy content you love. We do want valid payment information for everyone. This is to ensure that game developers can get paid when you love their game.
OUYA supports up to four controllers (you can always get more at http://ouya.tv). And, because we support Bluetooth, you can pair other devices as well. We are testing now and will start publishing a list of devices soon.
This is only the beginning. Today begins an exclusive preview period as we gear up to launch in June. We'll continue to add features, refine the user interface, and keep building the software as we head toward our retail launch -- now announced for June 4.

We hope that you, our founding backers, continue to shape OUYA as we prepare to launch to the masses. Your feedback, to date, has been incredibly helpful and as you know, we’ve acted on many of your ideas and suggestions. We want your feedback on these first units. You know how to find us -- but we are also creating forums keep the convo going. In fact, we are planning an "AMA" (ask me anything) on Reddit to get your ideas. We'll do this in April (date still TBD), after you’ve had time to give OUYA a whirl.

Start checking your mailboxes daily as these units roll out over the next few weeks. You'll get an email when your console ships out of our factory. Keep in mind, it’s a rolling shipment, and consoles will be arriving at houses every day for the next several weeks.

Once your OUYA arrives: get playing!

As of 7:59 p.m. PT, there are already 104 published games on OUYA (all still free to try), like Final Fantasy III and some new surprises we think you’ll love: Beast Boxing Turbo, Stalagflight, Knightmare Tower, and even one called Save the Puppies. There are already a few entertainment apps, too. You can watch the TV shows and movies you already own with XBMC and Flixster, or watch games streamed through TwitchTV.

And developers are releasing new games for OUYA everyday. Eight thousand developers have created developer accounts with us so far.

Our hope is to see these game developers express their most creative ambitions through OUYA. We can't wait to see what they unleash on our TVs.

OUYA on...
Julie

P.S. In case you missed it, as part of making OUYA the most open game platform around, we just announced that we published all the diagrams you’ll need to 3D print an OUYA yourself! Thanks MakerBot (who has a sweet 3D printer, and runs the Thingiverse community site)!
Verzenden ze dus vanuit China ? Dat zou in principe al beter zijn dan vanuit de U.S. als het om douane gaat. Maar op Shipping time kun je wellicht weer beter U.S. hebben....

quote:
P.S. In case you were curious, you were Kickstarter backer number 56072 for OUYA. Thank you for believing.
Stond ergens in de mail :P Kan ook nog wel even wachten dus :D!
pi_124637377
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 10:03 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Verzenden ze dus vanuit China ? Dat zou in principe al beter zijn dan vanuit de U.S. als het om douane gaat. Maar op Shipping time kun je wellicht weer beter U.S. hebben....

[..]

Stond ergens in de mail :P Kan ook nog wel even wachten dus :D!
Hmm, bij mij in de mail staat helemaal niks over de hoeveelste backer ik ben ;(
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 10:42:34 #173
327191 RobertNL
For your gear.
pi_124638138
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 10:16 schreef Tain het volgende:

[..]

Hmm, bij mij in de mail staat helemaal niks over de hoeveelste backer ik ben ;(
Even zoeken op dat zinnetje in je mailbox hij stond bij de mail waar je je username aan kon vragen (of al gedaan had).

Hand-ons van de tech sites:
http://www.engadget.com/2013/03/28/ouya-hands-on/
http://www.theverge.com/2(...)impressions-gdc-2013
http://www.ign.com/articl(...)ame-console-hands-on
http://techcrunch.com/201(...)interface-and-games/
Overwegend positief, hier en daar wat lagg in de homescreens maar dat strijken ze wel glad denk ik.
Op de foto's van Engadget zie je namen staan van backers\ staan die op de hele kickstarter batch?
pi_124676225
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_124696975
als het met invoer rechten ongeveer 120 euro gaat kosten bestel ik hem zeker
tegra 3 is geweldig heb ik gemerkt op mijn tablet en smartphone
pi_124765347
  maandag 1 april 2013 @ 21:13:52 #177
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_124769702
quote:
Dat geslijm van thank you for believing overal wordt ook irritant.
  maandag 1 april 2013 @ 21:14:59 #178
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_124769743
Ben blij dat ik geen backer ben dan. Heb ik ook geen ingekraste meuknamen op m'n kastje. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 1 april 2013 @ 21:30:09 #179
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_124770495
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 21:07 schreef diederoth het volgende:
tegra3 is ver achterhaald inmiddels
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_124771146
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 21:07 schreef diederoth het volgende:
Zie rekensom van RobertNL boven je:
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 11:26 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Rekening houden met:
Inklaringskosten te betalen aan PostNL: ¤13.00
119 dollar / 1,29450000 = ¤91,93 * .21 = ¤19.31
------------------------------------------------------------------ +
Totaal aan de staat / postNL te betalen= ¤32.31

Komt totaal dus inderdaad op ¤120. (¤92.50 voor console + 1 controller + extra kosten)

quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2013 21:30 schreef Catch22- het volgende:

[..]

mwah, valt wel mee.

Komt bij dat ze bij deze toepassing niet aan energieverbruik hoeven te denken (als bij een telefoon/tablet) en dus hier kunnen overclocken. Plus er zijn een aantal Tegra(3)-specifieke games...

Nu Ouya ook bekend heeft gemaakt dat ze elk jaar een nieuw exemplaar willen uitbrengen (wat ik eerlijk gezegd wel minder vind) is de kans aanwezig dat ze volgend jaar bijvoorbeeld de Tegra 4 nemen, daarna de Tegra 5 enz.
  maandag 1 april 2013 @ 21:43:09 #181
327191 RobertNL
For your gear.
pi_124771247
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 21:14 schreef shiznuts het volgende:
Ben blij dat ik geen backer ben dan. Heb ik ook geen ingekraste meuknamen op m'n kastje. :P
ze lijken minder op te vallen dan ik eerst dacht. Maar ja wel jammer ja :P!

Is het overigens niet zo dat de OUYA die na kickstarter maar voor de officele lancering gewoon de backer versie is?
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2013 21:30 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Ja en nee :P De Tegra4 is nog niet beschikbaar maar de Tegra 3 is niet te sterkste chipset meer inderdaad.

De Tegra in de Ouya is overigens wel een speciale versie die hoger geklokt is dan in alle andere apparaten tot nu toe ;) Samen met de actieve koeling moet er wel een redelijk goede preformance uit te halen zijn.
  maandag 1 april 2013 @ 21:52:49 #182
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_124771865
Voordeel is wel dat Tegra 3 redelijk goed ondersteund wordt. Tenminste, dat gevoel heb ik erbij. De rest komt en gaat en Tegra is een beetje de standaard.
  maandag 1 april 2013 @ 22:59:45 #183
327191 RobertNL
For your gear.
pi_124775499
quote:
19s.gif Op maandag 1 april 2013 21:52 schreef Notorious_Roy het volgende:
Voordeel is wel dat Tegra 3 redelijk goed ondersteund wordt. Tenminste, dat gevoel heb ik erbij. De rest komt en gaat en Tegra is een beetje de standaard.
Komt vooral omdat Nvidia een beste zak geld richting developers van de beste games stuurt om ze tegra optimised te maken ;) Via een aanpassing in de build.prop is al lang duidelijk geworden dat andere chipsets het even makkelijk draaien op high (wat dus officeel alleen voor tegra (3) beschikbaar is/was) :P.
pi_124796230
Lol:
CzarneckiD twitterde op maandag 01-04-2013 om 16:29:13 At least Ouya is honest about what's happening with their firmware update. Here's another cheeky message. http://t.co/W6jkS79iK9 reageer retweet

En over de prestaties van Tegra, als Ouya bij de Tegra CPU's blijft kan dat voor latere versies helemaal niet slecht uitpakken: Volgende generatie mobiele GPU's sneller dan PS3
  dinsdag 2 april 2013 @ 16:42:44 #185
327191 RobertNL
For your gear.
pi_124797082
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 16:19 schreef Iemand91 het volgende:
Lol:
CzarneckiD twitterde op maandag 01-04-2013 om 16:29:13 At least Ouya is honest about what's happening with their firmware update. Here's another cheeky message. http://t.co/W6jkS79iK9 reageer retweet
[ afbeelding ]

En over de prestaties van Tegra, als Ouya bij de Tegra CPU's blijft kan dat voor latere versies helemaal niet slecht uitpakken: Volgende generatie mobiele GPU's sneller dan PS3
Mits ze dat alles waarmaken
pi_124889701
http://www.theverge.com/2013/4/4/4180242/ouya-review

For $99, everyone who backed Ouya's Kickstarter has unwittingly signed up to beta-test a game console. Alpha-test, even: this is a product with some good ideas and a potentially promising future, but it's a million miles away from something worth spending your money on. Even if the concept is right, the Ouya misses the mark. The controller needs work, the interface is a mess, and have I mentioned there's really nothing to do with the thing? I'm not even sure the concept is right, either: there are plenty of fun Android games, but currently few that work well with a controller and even fewer that look good on your television.

Let's say everything goes exactly right for Ouya. Every good game in the Play Store becomes available to Ouya, Netflix and Amazon decide to play nice with the device, and the ROM and hacker community explode and make every app and many more available to the nascent platform. Then and only then, Ouya can be viable — if it can combine a decent set-top box with a decent gaming platform, it may have a case to make for your $99. But those are a lot of cards that have to fall a particular way, and without them the Ouya is a lot more like a Raspberry Pi than an Xbox 360.

To its credit, the company says loudly and often that this is only the beginning of a long road for Ouya — and I'll be watching its progress with interest. But the device is currently being sold as a product, not a prototype, and that's just wrong. Ouya isn't a viable gaming platform, or a good console, or even a nice TV interface. I don't know what it is, but until Ouya figures it out, it's not worth $99.

GOOD STUFF
Inexpensive
Inconspicuous design
Plenty of raw power

BAD STUFF
Too few games
Existing games aren't very good
Problematic, unfinished interface
Limited functionality
pi_124890457
Heel begrijpelijke review. Want als nieuw product is er ook gewoon weinig app/games-aanbod en zijn er opstartproblemen.
Ook ik ben nog niet overtuigd van de games, maar ik ben toch niet iemand die lang zit te gamen.
Desnoods gooi ik er de GTA games op en...
quote:
7s.gif Op donderdag 4 april 2013 20:27 schreef Aether het volgende:
(...)
But those are a lot of cards that have to fall a particular way, and without them the Ouya is a lot more like a Raspberry Pi than an Xbox 360.
(...)
...dit alleen is wat mij betreft al voldoende.
Want wil je een mediaplayer; dan wil je XBMC. Wil je XBMC dan ga je van (goedkoop naar duurder); Raspberry -> Ouya -> Apple TV -> Barebone -> HTPC.

De Raspberry voor simpelweg tv-series en niet al te exotische films is prima. Je moet alleen wel genoeg nemen met saaie UI en traagheid in gebruik (oké, mooiere skins werken soms wel maar komt vlotheid niet ten goede; ik draai bijvoorbeeld nog gewoon de stock skin).
De Ouya lijkt op eerder genoemde video een prima XBMC client; UI (zelfs zwaardere skins) lijkt soepel te werken en afspelen zal ook wel goed gaan.
Apple TV speelt nog geen 1080P af (alleen op Apple TV2 werkt XBMC en die heeft max 720p), barebone's en HTPC's zijn toch een flink eind duurder en verbruiken stuk meer energie.

Dus als alleen XBMC al goed draait (en dat hoop ik heeeeeel erg) dan is het wat mij betreft al genoeg. Sterker nog, als XBMC niet hierop zou werken had ik 'm ook niet gekocht.
  donderdag 4 april 2013 @ 20:44:39 #188
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_124890616
Allemaal punten die van te voren goed bekend waren en bij mij voor de nodige scepsis zorgden.

Ook meteen de dingen waar mensen mee aan de slag kunnen als hobbyist.
Crowdsourcing en indie-devving tot op de laatste bit.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  Donald Duck held donderdag 4 april 2013 @ 20:47:18 #189
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_124890751
quote:
7s.gif Op donderdag 4 april 2013 20:27 schreef Aether het volgende:
BAD STUFF
Too few games
Existing games aren't very good
Problematic, unfinished interface
Limited functionality
Punten komen eigenlijk allemaal op hetzelfde neer. Het is nu eenmaal een nieuw apparaat, uiteraard moet het nog op gang gaan komen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  donderdag 4 april 2013 @ 20:57:04 #190
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_124891287
Dit krijgen we nu bij elke launch te horen... 3DS, Vita, Wii U. :')
  donderdag 4 april 2013 @ 22:16:28 #191
327191 RobertNL
For your gear.
pi_124895532
Games gaan ook ''nooit'' zo worden als op de Xbox, PS3 e.d. dat is toch het hele idee. Indie games zijn gewoon een ondergeschoven kindje op de rest van de consoles en Ouya springt hier op in. Xbox games zul je er niet direct voor zien dus.

Daarnaast kijken de grote studio's eerst de launch in Juni even aan, als de verkoopaantallen er zijn dan komt het vanzelf verder op gang. Voordeel is dat een heel aantal games gewoon ''geport'' kunnen worden vanaf Android zo komen er snel al een paar leuke (niet Indie) titels beschikbaar zoals GTA, ShadowGun, N.O.V.A. Games die ik op mijn tablet wel speel maar niet geweldig vindt door de beperkte bestuuring maar die op Ouya vermoedelijk wel de moeite waard zijn (vooral GTA nogmaals spelen is nog wel een keer fun :D).

Als er een paar leuke titels verschijnen en XBMC goed werkt ben ik al meer dan tevreden. Die interface etc krijgen wel een update om soepeler te werken (WII U anyone?)
  donderdag 4 april 2013 @ 22:20:39 #192
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_124895828
quote:
19s.gif Op donderdag 4 april 2013 20:57 schreef Notorious_Roy het volgende:
Dit krijgen we nu bij elke launch te horen... 3DS, Vita, Wii U. :')
Dit is toch wat anders Roy! En stipt ook mijn probleem met o.a. Kickstarter aan.
  donderdag 4 april 2013 @ 22:38:08 #193
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_124897007
Haha, wat hadden ze dan verwacht? Dat een bedrijf al een paar jaar in het geniep aan deze console werkt met een R&D team bestaande uit mensen die ze weggekaapt hebben bij Nintendo/Microsoft/Sony? :P Dat de games gebruikmaken van een hoog ontwikkelde particle-engine met natuurgetrouwe physics?

Echt eerlijk om dat te verwachten van een nieuwe console die in korte tijd vanaf scratch is opgebouwd om een gedeelde visie van mensen te realiseren: een spotgoedkope open console voor multimedia en entertainment/gaming. Natuurlijk wordt dat in het begin aftasten in het duister, dit is zo goed als nog onbegaand terrein.

Mensen die teleurgesteld zijn, mogen dat in zichzelf zijn. :+ Ik besef dat dit nog in de kinderschoenen staat en gaandeweg alleen maar beter zal worden. En al rolde ik joints van m'n geld en rookte die op, dan doe ik dat toch lekker als ik daar lol in heb? :D
  vrijdag 5 april 2013 @ 00:27:11 #194
12888 Skull-splitter
pi_124902054
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2013 22:20 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Dit is toch wat anders Roy! En stipt ook mijn probleem met o.a. Kickstarter aan.
Omdat je geen hapklaar dik gevulde console hebt? Je snapt kickstarter niet.
  vrijdag 5 april 2013 @ 08:19:26 #195
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_124904967
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 april 2013 00:27 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Omdat je geen hapklaar dik gevulde console hebt? Je snapt kickstarter niet.
Ik snap het wel maar dit is o.a. wat me er aan tegen staat! Maak er verder ook geen gebruik van :P
  vrijdag 5 april 2013 @ 08:21:02 #196
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_124904986
Ze hebben wel zo vies veel geld opgegaald dat ze er wel iets meer resources aan hadden kunnen besteden natuurlijk
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 5 april 2013 @ 18:00:36 #197
12888 Skull-splitter
pi_124922254
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 08:19 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ik snap het wel maar dit is o.a. wat me er aan tegen staat! Maak er verder ook geen gebruik van :P
Jij bent een consument, anderen zijn investeerder met een droom en nemen daar een first-wave product voor in ontvangst als beloning.

Jammer dat veel mensen Kickstarter als verkapte pre-order zien :')
  vrijdag 5 april 2013 @ 18:00:47 #198
12888 Skull-splitter
pi_124922262
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 08:21 schreef Catch22- het volgende:
Ze hebben wel zo vies veel geld opgegaald dat ze er wel iets meer resources aan hadden kunnen besteden natuurlijk
Zoals?
  vrijdag 5 april 2013 @ 18:02:55 #199
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_124922336
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 18:00 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Zoals?
devvers?
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 5 april 2013 @ 18:03:12 #200
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_124922345
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 18:00 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Jij bent een consument, anderen zijn investeerder met een droom en nemen daar een first-wave product voor in ontvangst als beloning.

Jammer dat veel mensen Kickstarter als verkapte pre-order zien :')
Weinig investeerder aan :P

Ik ben wel fan van crowdfunding maar dan wil ik rente of winst hebben!

Maargoed verder met de ouya
  vrijdag 5 april 2013 @ 18:18:40 #201
12888 Skull-splitter
pi_124922877
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2013 18:02 schreef Catch22- het volgende:

[..]

devvers?
En daarmee domweg een concurrent voor bestaande consoles worden door met een zak met geld te zwaaien? Welnee. Gebruiken voor ontwikkelen van upgrades en componenten. Zoals het plan was, zoals je wist.
  woensdag 10 april 2013 @ 00:17:09 #202
327191 RobertNL
For your gear.
pi_125098476
Terechte kritiek wel;
http://www.reddit.com/r/o(...)ational_shipping_is/

Waarom 20 dollar extra als het rechtstreeks vanuit China komt (shipping ri US is niet 20 dollar goedkoper).
  woensdag 10 april 2013 @ 00:37:19 #203
12888 Skull-splitter
pi_125099057
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 00:17 schreef RobertNL het volgende:
Terechte kritiek wel;
http://www.reddit.com/r/o(...)ational_shipping_is/

Waarom 20 dollar extra als het rechtstreeks vanuit China komt (shipping ri US is niet 20 dollar goedkoper).
Omdat 20 dollar het standaard tarief van UPS is.
  woensdag 10 april 2013 @ 08:31:13 #204
327191 RobertNL
For your gear.
pi_125102016
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 00:37 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Omdat 20 dollar het standaard tarief van UPS is.
Waarom betaald een Amerikaan het niet en wij wel :) Dat is meer de vraag (vooral omdat het uit China komt).

Weet niet of/hoe het bijgehouden gaat worden, maar zo krijg je wellicht wel een idee hoe snel shipping gaat: http://isouyashipping.com/
  woensdag 10 april 2013 @ 10:34:45 #205
12888 Skull-splitter
pi_125104921
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2013 08:31 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Waarom betaald een Amerikaan het niet en wij wel :) Dat is meer de vraag (vooral omdat het uit China komt).

Weet niet of/hoe het bijgehouden gaat worden, maar zo krijg je wellicht wel een idee hoe snel shipping gaat: http://isouyashipping.com/
Ik heb meer kickstarters gestart en anderen krijgen in de VS net zo goed een naheffing van import.

Als ze dat niet krijgen is dat omdat ze zich als Amerikaans producent beroepen op het inlandig halen van een Amerikaans product. Krom als een hoepel, maar dat zijn de VS voor je.
  woensdag 10 april 2013 @ 10:45:59 #206
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_125105306
Geneuzel om niets natuurlijk. Je gaat vooraf akkoord met die verzendkosten.
  woensdag 10 april 2013 @ 12:23:29 #207
327191 RobertNL
For your gear.
pi_125108008
quote:
14s.gif Op woensdag 10 april 2013 10:45 schreef Notorious_Roy het volgende:
Geneuzel om niets natuurlijk. Je gaat vooraf akkoord met die verzendkosten.
Mwha weet niet. Aangezien de kosten bijna gelijk zijn.

De kosten voor verzenden vanaf China naar de U.S of EU verschillen geen 20 dollar, waarom rekenen ze deze dan wel door ;) (de antwoorden op Twitter over het versnellen van het verzenden voor iedereen zijn een beetje raar). Als ik 20 dollar had kunnen besparen had ik het graag gedaan.
  zondag 14 april 2013 @ 23:54:56 #208
327191 RobertNL
For your gear.
pi_125294998

Auw, het gaat nog wel wat langer duren voordat ik hem binnen heb :P (dan dat ik verwachte).
  maandag 15 april 2013 @ 00:14:36 #209
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_125295860
:( MOTHER BIETSCH!
  maandag 15 april 2013 @ 00:20:40 #210
327191 RobertNL
For your gear.
pi_125296111
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 00:14 schreef shiznuts het volgende:
:( MOTHER BIETSCH!
63,416 backers bij de kickstarter
56,072 mijn kickstarer nummer
88% = 21 mei pas :'(

Of zal dit zijn includes alles wat tot de pre-order bij de retailers is besteld (dan gaat het om rond de 100.000?)
pi_125296451
Damn, dat wordt m'n gezeur nog waarheid ook; een verjaardagscadeau. Of voor volgend jaar verjaardagscadeau. :')

Toen ik dit topic omhoog zag staan had ik eerlijk gezegd gehoopt op positief nieuws van RobertNL (laatste poster); dat hij shipment mail had ofzo.
  maandag 15 april 2013 @ 00:45:56 #212
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_125296962
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 00:20 schreef RobertNL het volgende:

[..]

63,416 backers bij de kickstarter
56,072 mijn kickstarer nummer
88% = 21 mei pas :'(

Of zal dit zijn includes alles wat tot de pre-order bij de retailers is besteld (dan gaat het om rond de 100.000?)
Neuh, dat grafiekje gaat specifiek om 'backers'. Dat is onlosmakelijk van Kickstarter zou je denken.
quote:
Your order will be shipped to the address provided in April, 2013.

We will keep you posted on the details of your order
;( Een mailtje zou wel op z'n plaats zijn dan... met een goedmakertje.
16GB gratis OUYA-cloud space voor games ofzo (if that's a thing).
pi_125297256
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 00:45 schreef shiznuts het volgende:
Neuh, dat grafiekje gaat specifiek om 'backers'. Dat is onlosmakelijk van Kickstarter zou je denken.
Dat zou ik ook zeggen ja. Tenminste dat is wat ik uit "Early Backers" maak.
quote:
;( Een mailtje zou wel op z'n plaats zijn dan... met een goedmakertje.
16GB gratis OUYA-cloud space voor games ofzo (if that's a thing).
Dat zeker. Ik heb welgeteld 2 mailtjes van Ouya; m'n paypal betaalbevestiging en de order bevestiging van Ouya.
Zeker om het feit dat er staat dat er in April verzonden gaat worden en het al halverwege april is vind ik ze op het gebied van communicatie erg tekort schieten.
Als wij (die voor 4 februari direct bij Ouya hebben besteld) dit ding nog later krijgen dan mensen die hem straks via Amazon e.d. gaan kopen dan is dit gewoon ronduit slecht.

Heb me ook aangemeld voor nieuwsbrieven van hen; ook nog nooit iets van ontvangen.

Eerlijk gezegd wordt ik steeds wat minder positief over dit ding.

EDIT: al zegt ze er zelf dit over op Twitter:
louisharris3 twitterde op zaterdag 13-04-2013 om 14:38:01 @juhrman Hello :) I'm a preorder-er, not a backer, and I'm just curious if I'll still be getting mine before the June launch reageer retweet
juhrman twitterde op zaterdag 13-04-2013 om 16:47:14 @louisharris3 YES reageer retweet

[ Bericht 8% gewijzigd door Iemand91 op 15-04-2013 01:05:22 ]
  maandag 15 april 2013 @ 01:00:07 #214
327191 RobertNL
For your gear.
pi_125297352
Beetje jammer dat je als non-kickstarter die mailtjes blijkbaar niet krijgt:
Zal hier de laatste paar mailtjes even plaatsen (alhoewel jullie die zelf ook hadden moeten krijgen natuurlijk).
SPOILER: mail 22 - 13 april
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: mail 21 - 5 april
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: mail 20 - 29 maart

[ Bericht 2% gewijzigd door RobertNL op 15-04-2013 01:06:58 ]
  maandag 15 april 2013 @ 01:07:28 #215
327191 RobertNL
For your gear.
pi_125297533
SPOILER: mail 19 - 28 feb.
Als er een nieuwe binnen komt rollen (vrijdag) plaats ik hem wel weer :)

@Iemand weet jij de cijfers van wat er na de kickstarter nog verkocht is :P?
pi_125343623
quote:
Ouya Performance Not Particularly Exciting
"Results of recent benchmark tests reveal that Ouya is not up to the mark and there are over 70 other ARM devices that perform better than the gaming console. Futuremark, which is known for its benchmarks like 3DMark and PCMark, benchmarked mobile devices and the Tegra 3 powered Ouya has been ranked 73rd." Of course, most of the those devices cost a lot more than $100 without carrier subsidies.
  dinsdag 16 april 2013 @ 09:58:15 #217
12888 Skull-splitter
pi_125344505
Maar is het adequaat?
pi_125344609
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 09:58 schreef Skull-splitter het volgende:
Maar is het adequaat?
Dat denk ik wel. Uiteindelijk hangt het van de software af hoe die de hardware gebruikt en de gameplay.
  dinsdag 16 april 2013 @ 10:01:53 #219
327191 RobertNL
For your gear.
pi_125344623
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 09:25 schreef Aether het volgende:

[..]

''Stemmingmakerij'' zelf wist ik al dat hij zeker niet boven aan kwam te staan. Tegra 3 heeft geen super performance, dat kon iedereen met minimale research weten ;).
De GPU in de Tegra3 wordt vooral marketing technisch als snel neergezet door wat zakken geld weg te geven aan gamedevelopers om hogere kwaliteit textures speciaal voor Tegra te ontwikkelen (soms doen die het ook meer dan prima op Mali400 devices)

Het is zover ik zo snel zie wel de hoogst geplaatste tegra chip (of zit ik fout?)
Transformer prime staat er nog boven op 67 en de Asus AIO op plek 65. De GPU is bij al deze apparaten het zelfde dus heel veel meer valt er niet uit te halen alleen iets doorstijgen tot rond de 65e plek zou opzich moeten kunnen :).

[ Bericht 12% gewijzigd door RobertNL op 16-04-2013 10:19:11 ]
pi_125583772
Hoe zit de Ouya er nou uit? Nou: zo.
En zo ziet het er van binnen uit.
  maandag 22 april 2013 @ 00:01:00 #221
327191 RobertNL
For your gear.
pi_125584105
Mail van afgelopen vrijdag :
SPOILER: mail 23 - 19 april
pi_125706080
Weinig positief bericht op Ouya forum:
quote:
"Hi Conor,

Sorry if there was any confusion in my response. Basically I was saying that right now we are working on shipping to Kickstarter backers who placed orders prior to August 2012 and that pre orders placed subsequently such as yours will ship afterwards. At this time we do not have an exact date however we are looking at the end of May once all of the Kickstarter orders have been shipped. In the meantime, you can stay informed on recent developments via the website listed in my previous response.

Thanks for your support!

Best,

- Chris
OUYA"
Bron

Ofwel ze zijn 28 maart (officiëel) begonnen met het uitleveren/verzenden van backers. Volgens dit bericht verwachten ze daar t/m eind mei mee bezig te zijn; dus 2 maanden voor 60.000 backers.
Ofwel dan hebben ze nog een maand over om de pre-orders van vóór 4 februari (ook zo'n 60.000 stuks).
Dat gaat ze lijkt me dus nooit lukken.

Dus óf mensen die een pre-order bij Ouya zélf hebben geplaatst krijgen 'm gelijk met de mensen die via alternatieve kanalen hebben besteld (Amazon e.d.) of ze moeten orders van Amazon e.d. later uitleveren dan gepland.
pi_125711343
Indy-ontwikkelaars zullen hier echt blij mee zijn.
Vooral de Nederlandse ontwikkelaars zullen hier blij mee zijn..
Mijn Gaming-PC
Case: Aerocool Strike-X Advance Devil Red
CPU: Intel Core I7 3370K Boxed
  donderdag 25 april 2013 @ 11:06:29 #224
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_125711506
Wordt het uiteindelijk toch een flop :')
  donderdag 25 april 2013 @ 11:13:32 #225
327191 RobertNL
For your gear.
pi_125711693
Veel nut heeft zo'n pre-order buiten kickstearter dan :(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: