Onderbouw eens? Ik wil nu wel voordelen en nadelen zien als ik die mag vragen (A)quote:
Ik zie geen sign want ik heb de mobile layoutquote:
Volledige layout is beter dan de mobiele layout!quote:Op zaterdag 14 juli 2012 00:09 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Ik zie geen sign want ik heb de mobile layout
Ja en hoe krijg ik die hierop?quote:Op zaterdag 14 juli 2012 00:11 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Volledige layout is beter dan de mobiele layout!
Nu wordt de samsung toch wel interessanter.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 00:09 schreef GlobeHouse het volgende:
Vertex 3 controller is altijd nog gebaseerd op een Sandforce controller. Je weet ook dat de controller compressie gebruikt waardoor ie zulke snelheden haalt.
Punt is juist dat bij veel data transfers, compressie niet toegepast gaat worden, waardoor je uiteindelijk slechts de helft van de geadverteerde snelheid behaald.
Dat kan je instellen - oh ironie - in de volledige layout.quote:
Het gaat hier om de Mac. Daar wordt de OCZ Vertex 3 juist veel meer gebruikt aangezien deze sneller is dan de Samsung 830.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 00:09 schreef GlobeHouse het volgende:
Vertex 3 controller is altijd nog gebaseerd op een Sandforce controller. Je weet ook dat de controller compressie gebruikt waardoor ie zulke snelheden haalt.
Punt is juist dat bij veel data transfers, compressie niet toegepast gaat worden, waardoor je uiteindelijk slechts de helft van de geadverteerde snelheid behaald.
Verder zijn er zat topics op het internet over 830 Samsung SSD vs Vertex 3 SSD. En overal word de Samsung 830 aangeboden.
Sneller, betrouwbaarder en betere geheugenchips.
Vrijwel nooit, maar dat is met elke SSD zo. Die snelheid is de piek die je kan halen maar in de praktijk is dit heel anders.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 00:24 schreef AppleOcean het volgende:
Dus je krijgt echt de snelheid die ze zeggen?
Maar met de vertec verlies je bij mac niet de helft, dus ben je bij mac met een vertex beter uit en bij windows met een samsung 830?quote:Op zaterdag 14 juli 2012 00:25 schreef Dimens het volgende:
[..]
Vrijwel nooit, maar dat is met elke SSD zo. Die snelheid is de piek die je kan halen maar in de praktijk is dit heel anders.
Je verliest sowieso niet de helft. Geen idee hoe hij daarbij komt.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 00:27 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Maar met de vertec verlies je bij mac niet de helft, dus ben je bij mac met een vertex beter uit en bij windows met een samsung 830?
Nee, ik heb zelf ook een Vertex 3 in mijn Macbook Pro en heb het zelf getest met de blackmagic disk speed test. De test is trouwens speciaal voor de sandforce SSD's gepatched zodat het niet de oneerlijke gecomprimeerde data snelheden lieten zien.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 00:23 schreef Dimens het volgende:
[..]
Het gaat hier om de Mac. Daar wordt de OCZ Vertex 3 juist veel meer gebruikt aangezien deze sneller is dan de Samsung 830.
Daarnaast, compressie om snelheid te winnen? Compressie neemt juist tijd in beslag. Die compressie die de SandForce controller toepast is om ruimte te winnen en niet om snelheid te verkrijgen.
Dat is enorm kansloos zeg. Kan me niet voorstellen dat dat in de release versie straks ook zo is.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 01:18 schreef Hyman het volgende:
Je moet je perse aanmelden met een windows live ID, wat ook zot is.
Hoeft ook niet per se. Je kunt ook gewoon een offline-account aanmakenquote:Op zaterdag 14 juli 2012 06:42 schreef AllesWatWas het volgende:
[..]
Dat is enorm kansloos zeg. Kan me niet voorstellen dat dat in de release versie straks ook zo is.
Wat heb je gedaan?quote:Op zaterdag 14 juli 2012 08:46 schreef KaMo het volgende:
Na een extra nacht drogen,werkt hij nog steeds. mijn toetsenbord gaat wel enorm stroef(spatiebalk in het speciaal!)
Ai! Geeft wel lekker geurtje voor in de avondquote:
Ook als je 'm in de open haard gooit?quote:Op zaterdag 14 juli 2012 09:23 schreef AppleOcean het volgende:
Mijn laptop kan gek genoeg overal tegen
Even schoonmaken zoals hier beschreven.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 08:46 schreef KaMo het volgende:
Na een extra nacht drogen,werkt hij nog steeds. mijn toetsenbord gaat wel enorm stroef(spatiebalk in het speciaal!)
Imbeciliteit valt niet onder de AppleCare-garantie hoorquote:
Mijn MacBook ook, tot nu toequote:Op zaterdag 14 juli 2012 09:23 schreef AppleOcean het volgende:
Mijn laptop kan gek genoeg overal tegen
Godverdomme, zeg. Hoe krijg je dat voor elkaar?quote:Op zaterdag 14 juli 2012 11:56 schreef AllesWatWas het volgende:
Een vriend van me is een keer per ongeluk over zijn laptop heengereden met de autoEr zaten naderhand alleen twee kleine deukjes in, maar alles deed en doet het nog.
Dat is wel erg knullig natuurlijk, niet merken dat er een 17" laptop van de auto dondert.quote:
Inderdaad. Maar gelukkig doet 'ie het nog danquote:Op zaterdag 14 juli 2012 12:33 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Dat is wel erg knullig natuurlijk, niet merken dat er een 17" laptop van de auto dondert.
Hai. Wat heb je zoal?quote:Op zaterdag 14 juli 2012 13:07 schreef Matsooh het volgende:
Ooh, dit is echt het topic voor mij![]()
Ben echt een apple fan![]()
Dus, hoi
Ben begonnen enkele jaren geleden, goed gespaard, heb ik een iPod touch gekocht, uiteindelijk beslist om in 2010 een iPhone 4 te kopen. Was ik zo tevreden mee dat ik heel veel ben gaan sparen om zo vorig jaar een macbook pro te kunnen kopenquote:
Nice!quote:Op zaterdag 14 juli 2012 13:15 schreef Matsooh het volgende:
[..]
Ben begonnen enkele jaren geleden, goed gespaard, heb ik een iPod touch gekocht, uiteindelijk beslist om in 2010 een iPhone 4 te kopen. Was ik zo tevreden mee dat ik heel veel ben gaan sparen om zo vorig jaar een macbook pro te kunnen kopen![]()
Nog altijd zeer zeer tevreden over. Heb er lang, veel voor moeten sparen, maar dat is het zeker waard
Dat is ook best nicequote:Op zaterdag 14 juli 2012 13:18 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Nice!
Ik ben vorig jaar ook pas echt begonnen met Macs. Ik werkte er al regelmatig mee en ik wist er al vrij veel over, maar als 15-jarige was het budget er toen nog niet.
Toen ben ik van een PowerMac G4 naar een iMac G5 via een aluminium iMac opgeklommen naar deze MacBook Pro. Da's dan ook mijn eerste echte 'nieuwe' Mac.
Voor 1997 was Apple echt een zootje inderdaadquote:Op zaterdag 14 juli 2012 13:24 schreef AllesWatWas het volgende:
Nice. Mijn eerste Mac was een UMAX-kloonMaar toen was Steve nog niet terug natuurlijk
[ afbeelding ]
Hmm, ja inderdaad. Download eens coconutbattery en post eens een screenshot?quote:Op zaterdag 14 juli 2012 13:25 schreef Matsooh het volgende:
[..]
Dat is ook best nice![]()
Ik ben echt hellemaal weg van Mac, het enige wat een beetje vreemd is, is dat mijn batterij echt niet lang meegaat, hoewel dat normaal bij de macbook pro's wel het geval is....
Huuuu, wat een grijze lelijkheid.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 13:24 schreef AllesWatWas het volgende:
Nice. Mijn eerste Mac was een UMAX-kloonMaar toen was Steve nog niet terug natuurlijk
[ afbeelding ]
Ik heb gelijkaardig progamma, zal zometeen een printscreentje makenquote:Op zaterdag 14 juli 2012 13:27 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Voor 1997 was Apple echt een zootje inderdaad
[..]
Hmm, ja inderdaad. Download eens coconutbattery en post eens een screenshot?
De beige box.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 13:37 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Bedoel je de computer of het OS?
De Platina UI was namelijk niet veel beter
Had de Mac Classic al een muis-aansluiting in het toetsenbord? Gaaf.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 13:37 schreef Q. het volgende:
Ik heb nog een mooie Mac Classic in de kelder staan, gewoon voor de heb.System 7 staat er op volgens mij. Benieuwd of ie het nog doet.
[ afbeelding ]
Gemaakt uit batteryhealth, gelijkaardig progamma:quote:Op zaterdag 14 juli 2012 13:36 schreef Matsooh het volgende:
[..]
Ik heb gelijkaardig progamma, zal zometeen een printscreentje maken
Apple verandert eigenlijk niet zoveel wat betreft concept. De iMac heeft ook al 8 jaar dezelfde form factor en zelfs sommige icoontjes uit OS X worden al 10 jaar gebruikt.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 13:44 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Had de Mac Classic al een muis-aansluiting in het toetsenbord? Gaaf.
Jouw batterij heeft nog meer lading over dan de mijne - en de mijne is 17 weken oudquote:Op zaterdag 14 juli 2012 13:45 schreef Matsooh het volgende:
[..]
Gemaakt uit batteryhealth, gelijkaardig progamma:
[ afbeelding ]
Ik let zeer hard op de helderheid van mijn scherm, dat zet ik zo laag mogelijk (dat ik het nog kan lezen). Met weinig progamma's,... op achtergrond gok ik ongeveer 3 uur, misschien nog net 4 uur.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 13:47 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Jouw batterij heeft nog meer lading over dan de mijne - en de mijne is 17 weken oud
Ik moet denk ik echt met 'm teruggaan...
Ik kan verder niet echt iets zien. Hoe lang gaat de batterij ongeveer mee op één lading met normaal (internet)gebruik en op welke helderheid heb je 't scherm?
Hmm, da's niet zo goed inderdaad. Heb je al in Activiteitenweergave gekeken of er echt niets anders op de achtergrond loopt?quote:Op zaterdag 14 juli 2012 13:52 schreef Matsooh het volgende:
[..]
Ik let zeer hard op de helderheid van mijn scherm, dat zet ik zo laag mogelijk (dat ik het nog kan lezen). Met weinig progamma's,... op achtergrond gok ik ongeveer 3 uur, misschien nog net 4 uur.
Is dat met internetten? Flash uitschakelen kan zomaar een uurtje schelen.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 13:52 schreef Matsooh het volgende:
[..]
Ik let zeer hard op de helderheid van mijn scherm, dat zet ik zo laag mogelijk (dat ik het nog kan lezen). Met weinig progamma's,... op achtergrond gok ik ongeveer 3 uur, misschien nog net 4 uur.
Macs hebben altijd een muis-aansluiting in het toetsenbord gehad.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 13:44 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Had de Mac Classic al een muis-aansluiting in het toetsenbord? Gaaf.
Nope, mijn Macintosh Plus heeft dat niet.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 13:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Macs hebben altijd een muis-aansluiting in het toetsenbord gehad.
Ik vind de BT muizen van nu veel beterquote:Op zaterdag 14 juli 2012 13:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Macs hebben altijd een muis-aansluiting in het toetsenbord gehad.
En de huidige iMacs worden standaard met wireless toetsenbord zonder usb-poort geleverd. Goed, de muis is dan ook weer draadloos.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 14:02 schreef nietzman het volgende:
[..]
Nope, mijn Macintosh Plus heeft dat niet.
Ik vind de Magic Mouse toch echt de beste muis die ik ooit heb gehad.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 14:05 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
En de huidige iMacs worden standaard met wireless toetsenbord zonder usb-poort geleverd. Goed, de muis is dan ook weer draadloos.
Wat ik me net bedacht: Apple heeft langer ervaring met muizen maken dan welke andere fabrikant dan ook. En nog steeds kunnen ze geen fatsoenlijke maken.
Kan niet direct iets heel speciaals vinden, zal nog eens kijkenquote:Op zaterdag 14 juli 2012 13:53 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Hmm, da's niet zo goed inderdaad. Heb je al in Activiteitenweergave gekeken of er echt niets anders op de achtergrond loopt?
Bedankt voor de tip, zou het enkel wel vreemd vinden als je door flash zoveel verliest. Tevens telkens terug in en uitschakelen lijkt mij ook niet de bedoeling en is ook niet handig.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 13:54 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Is dat met internetten? Flash uitschakelen kan zomaar een uurtje schelen.
Daarom is er ClickToFlash.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 14:23 schreef Matsooh het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip, zou het enkel wel vreemd vinden als je door flash zoveel verliest. Tevens telkens terug in en uitschakelen lijkt mij ook niet de bedoeling en is ook niet handig.
Airplay van tevoren aanzetten door te dubbeltappen op de home knop en dan een keer onderin naar links te gaan. Daar moet het AirPlay logo staan welke je dan kunt drukken.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 16:29 schreef Apekoek het volgende:
Welke ipad/iphone games werken met de apple tv 3? Wil graag gebruik maken van airplay. Echter probeerde ik oa het straaljager spel die het erop zou moeten doen, maar geen airplay, niets.
Ik heb niet de muis van Apple (Apple muizenquote:Op zaterdag 14 juli 2012 19:31 schreef boem-dikkie het volgende:
Dat kan met de muis van Apple toch al standaard?
Enige nadeel daarvan is dat wanneer je games speelt in Fullscreen Windowed mode en je die knoppen wil binden aan ingame functies hij ze ook nog aan OSX heeft zitten. Zeer irritant als je een Exposé knop hebtquote:Op zaterdag 14 juli 2012 19:33 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ik heb niet de muis van Apple (Apple muizen) maar een muis van Logitech. De MX Anywhere. Gebruik deze normaal voor mijn Windows PC maar wil hem wat vaker gaan gebruiken voor mijn MacBook Air. Moest even uitzoeken hoe ik deze toetsen kon inschakelen maar het is gelukt en hij werkt nu precies zoals ik wil.
Exposé knop heb ik uitgeschakeld en daarvoor de combinatie cmd + klik voor in de plaats gezet. Zo kan ik makkelijk linkjes openen in een nieuw tabblad.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 19:34 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Enige nadeel daarvan is dat wanneer je games speelt in Fullscreen Windowed mode en je die knoppen wil binden aan ingame functies hij ze ook nog aan OSX heeft zitten. Zeer irritant als je een Exposé knop hebt
Apple is beter met trackpads, maar ik vind de Magic Mouse best een aangename muis.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 19:33 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ik heb niet de muis van Apple (Apple muizen)
Ik heb meer knoppen op m'n muis dan jijquote:Op zaterdag 14 juli 2012 19:37 schreef Dimens het volgende:
[..]
Exposé knop heb ik uitgeschakeld en daarvoor de combinatie cmd + klik voor in de plaats gezet. Zo kan ik makkelijk linkjes openen in een nieuw tabblad.
Trackpad is fijn ja, maar ik wil eens weten hoe de muis is. Bevalt mij nu best goed na een paar minuten ermee te hebben gewerkt.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 19:37 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Apple is beter met trackpads, maar ik vind de Magic Mouse best een aangename muis.
Ik vind teveel knopjes niet leuk. Vandaar ook dat het niet de Logitech MX Performance is geworden. Lelijk en groot ding en veel te veel knopjes.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 19:41 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Ik heb meer knoppen op m'n muis dan jij
Ik ben geen fanatieke gamer, maar inderdaad, de keren dat ik de muis voor een spelletje gebruik, zit ik regelmatig ongewild te zoomen. Voor mensen die vaak gamen lijkt het me niks.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 19:41 schreef Dimens het volgende:
[..]
Trackpad is fijn ja, maar ik wil eens weten hoe de muis is. Bevalt mij nu best goed na een paar minuten ermee te hebben gewerkt.
De Magic Mouse vind ik niks. Heb ik ook even een kans gegeven, maar daar ben ik snel vanaf gegaan. Voor gamen is dat sowieso ook nog eens 3 keer niks.
Da's ook een kut muisquote:Op zaterdag 14 juli 2012 19:42 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ik vind teveel knopjes niet leuk. Vandaar ook dat het niet de Logitech MX Performance is geworden. Lelijk en groot ding en veel te veel knopjes.
Ik heb niet zoveel vingers voor zoveel knopjes man.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 19:43 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Da's ook een kut muis
Deze heb ik:
[ afbeelding ]
Zo groot is die niet, ik heb best kleine handen en het past prima
Crikey!!!quote:
Maar ze hebben bij Logitech wel gekeken hoe een hand gevormd is. Zelf heb ik de MX 620. Volgende-vorige-knoppen op Mission Control/Show Desktop ingesteld. Scrollwiel instelbaar op stapjes of vrij rollend. Top-apparaat, alleen jammer dat ie geen Bluetooth heeft. Mouse acceleration uiteraard uitgezet, daar krijg ik binnen 5 minuten rsi van.quote:
Het Trackpad van Apple is inderdaad de beste in de marktquote:Op zaterdag 14 juli 2012 21:38 schreef AllesWatWas het volgende:
Nu we het hier toch over hebben. Ik ga binnenkort een bureau kopen en een mStand, maar dan heb ik wel een toetsenbord + muis nodig. Weet iemand of er ook nog mooie muizen bestaan? Een beetje in Apple-stijl?
Ik vind de Magic Mouse namelijk niets (die heeft m'n vader, heb hem weleens geprobeerd, maar ik vond hem niet bepaald fijn) maar ik ga denk ik voor een Magic Trackpad als er geen fatsoenlijke muizen zijn(Zelfs de trackpad van mijn vijf jaar oude MacBook is beter dan wat je nu nog in nieuwe Windows-laptops vindt
)
Wel heur, moet je alleen de benodigde drivers hebben.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 21:46 schreef AppleOcean het volgende:
Magic trackpadJammer genoeg niet compitabel met windows, anders had ik hem gekocht.
Nee. Bovendien kan je hem niet meer nieuw bij Apple kopen. Alleen een versie met draad.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 21:45 schreef Angel_of_Dth het volgende:
De Mighty Mouse die na een paar maanden niet meer wil scrollen? Wat een onding vond ik dat zeg. Of is daar inmiddels iets aan gedaan?
Dan nog was horizontaal scrollen niet geweldig ondersteund de laatste keer dat ik keek.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 21:46 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Wel heur, moet je alleen de benodigde drivers hebben.
Even zoeken als ik een nieuwe laptop heb. Ik hoop dat ik een mbp mag kopen maar ik vrees van nietquote:Op zaterdag 14 juli 2012 21:46 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Wel heur, moet je alleen de benodigde drivers hebben.
Een tweedehands MacBook Pro, bijvoorbeeld eentje uit 2010 met een 2,26 GHz Intel Core 2 Duo kost ook nog maar 600 euro hoor. En die gaan nog prima mee, vooral met een SSD zijn ze nog snel genoeg.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 21:52 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Even zoeken als ik een nieuwe laptop heb. Ik hoop dat ik een mbp mag kopen maar ik vrees van niet
Klopt.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 21:54 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Een tweedehands MacBook Pro, bijvoorbeeld eentje uit 2010 met een 2,26 GHz Intel Core 2 Duo kost ook nog maar 600 euro hoor. En die gaan nog prima mee, vooral met een SSD zijn ze nog snel genoeg.
Anderhalf jaar geleden werkte ik met een PowerMac G4 (350 MHz, 1 GB RAM) die ik gratis gekregen had.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 21:57 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Klopt.
Maar ik wil hem wel upgraden zelf en liefst een end 2011. Als het kan een nieuwe maarja dan moet ik wat meer van mijn kaartje afhalen. Ik vind marktplaats ook wel gewaagd, maar als ik mag kijken of alles het doet wil ik best een oude mpb meenemen, zolang ik bonnetjes etc erbij krijg.
Ik ben net twee weken 17 en dat is ook nog niet zo oudquote:Op zaterdag 14 juli 2012 21:59 schreef AppleOcean het volgende:
Ik moet erbij zeggen dat ik pas een weekje 14 ben dus dat is nog niet zo oud.
Ik geef je volledig gelijkquote:Op zaterdag 14 juli 2012 22:01 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Anderhalf jaar geleden werkte ik met een PowerMac G4 (350 MHz, 1 GB RAM) die ik gratis gekregen had.
Een jaar geleden werkte ik met een iMac G5 (2,1 GHz, 2,5 GB RAM) van ¤ 300.
Acht maanden geleden werkte ik met een iMac alu (2,4 GHz, 6 GB RAM) van ¤ 500.
Nu werk ik met een MacBook Pro (2,4 GHz, 8 GB RAM) van ¤ 1 150.
Je moet klein beginnen
[..]
Ik ben net twee weken 17 en dat is ook nog niet zo oud
Geboortedatum?quote:Op zaterdag 14 juli 2012 22:01 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Anderhalf jaar geleden werkte ik met een PowerMac G4 (350 MHz, 1 GB RAM) die ik gratis gekregen had.
Een jaar geleden werkte ik met een iMac G5 (2,1 GHz, 2,5 GB RAM) van ¤ 300.
Acht maanden geleden werkte ik met een iMac alu (2,4 GHz, 6 GB RAM) van ¤ 500.
Nu werk ik met een MacBook Pro (2,4 GHz, 8 GB RAM) van ¤ 1 150.
Je moet klein beginnen
[..]
Ik ben net twee weken 17 en dat is ook nog niet zo oud
Als je een beetje slim bent verkoop je 'm zelfs met winst door.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 22:05 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Ik geef je volledig gelijk
Een mac kan ik later ook voor meer weer doorverkopen dan een windows laptop.
Ik wil best geld uitgeven, maar ik weet niet of het mag.
Ik denk dat 2e hands toch het beste is voor mij, effe zelf een ssdtje erin en 8 gb ram, trackpad erbij kopen en ik heb een mooie setup vind ikmisschien nog een monitor, maargoed.
Nope, ik ben 6 juli jarigquote:Op zaterdag 14 juli 2012 22:06 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Geboortedatum?
Miss wel zelfde dag :p
Niet precies een week bij mij nl:0
02-07-1998 hier
Habbohotelquote:Op zaterdag 14 juli 2012 22:06 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Geboortedatum?
Miss wel zelfde dag :p
Niet precies een week bij mij nl:0
02-07-1998 hier
Zo slim ben ik welquote:Op zaterdag 14 juli 2012 22:08 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Als je een beetje slim bent verkoop je 'm zelfs met winst door.
Mijn iMac G5 had ik voor ¤ 300 gekocht en voor ¤ 400 verkocht (wel met 1,5 GB meer geheugen)
Mijn iMac alu had ik voor ¤ 500 gekocht en voor ¤ 500 verkocht (wel met 2 GB meer geheugen)
Mijn MacBook Pro heb ik toen voor ¤ 800 kunnen kopen i.p.v. ¤ 1 150.
Zolang je een beetje een betrouwbare verkoper zoekt kun je niet snel iets verkeerd doen. Ik kan je eventueel wel helpen bij die zoektocht als je wil.
[..]
Nope, ik ben 6 juli jarig
Ik ben geen 6 meer.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 22:14 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ik was even bang dat het niveau ging dalen van:
"Goh wat is jouw geboortedatuumm?
"Hihi ja nee ik ook! Echt ja nee echt!
"Goh toevallig enig, zeg!
Nee 14.quote:
Toetsenbord schoonmaken is een piece of cake. Kun je, mits je een beetje voorzichtig bent, best zelf doen hoorquote:Op zaterdag 14 juli 2012 22:17 schreef AppleOcean het volgende:
Stel ik zou die macbook nemen dan vraag ik hem wel of hij het toetsenbord voor me schoonmaakt, dan kijk ik daarna wel of hij het nog doet, anders heb ik hem weer verneukt.
Foutje trouwens, had de alu iMac voor 600 verkochtquote:Op zaterdag 14 juli 2012 22:13 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Zo slim ben ik welik kan denk ik nog wel meer vangen als ik er legale versies van software opzet (die hier al liggen)
Als 2e hands mbp van mijn ouders dan wil ik wel hulp ja
Oke jammer, bijna hetzelfde :p
Wat is er met habbo?
De advertentie ziet er wel oké uit. Geen stomme taalfouten, vage beschrijvingen of rare foto's.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 22:21 schreef AppleOcean het volgende:
Ja dat klopt, maar ik wil toch wel even weten dat het eraf kan.
Misschien een beetje te wantrouwend maar ik heb lang gespaard voor mijn geld en ik vind 600 niet echt duur voor een mbp 2010.
Ik ken een financieel directeur van een bedrijf wat voornamelijk met Macs werkt. Die PowerMac stond nog ergens stof te happen en tja, anders zouden ze 'm wel weggooien. Zonde toch?quote:Op zaterdag 14 juli 2012 22:22 schreef AppleOcean het volgende:
Baws in handel :p
Hoe de fuck krijg jij een gratis mac? Tophandelaar :p.
Randapparatuur komt later wel, met zo'n MacBook kun je best een tijdje zo werkenquote:Op zaterdag 14 juli 2012 22:26 schreef AppleOcean het volgende:
Ja dat geloof ik![]()
600 is niet echt veel. 100 euro ssdtje erin, trackpad erbij, evt momitor en keyboard, klaar.
Ohja en een externe hdd want ik wil geen hdd caddy
Nicequote:Op zaterdag 14 juli 2012 22:26 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ik ken een financieel directeur van een bedrijf wat voornamelijk met Macs werkt. Die PowerMac stond nog ergens stof te happen en tja, anders zouden ze 'm wel weggooien. Zonde toch?
Ik heb 'm overigens nog steeds
Als dat een snelle is zou ik dat idd doen.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 22:27 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Bij de desbetreffende meneer krijg je er voor 75 euro een 128 GB SSD bij.
Hoe bedoel je, mijn oude updaten?quote:Op zaterdag 14 juli 2012 22:32 schreef AppleOcean het volgende:
Je kunt toch ook je oude updaten?
Itunes kaarten overleven bij mij niet lang.
Nou iWork kopen en dan krijg je toch steeds updates? Of niet?quote:Op zaterdag 14 juli 2012 22:33 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Hoe bedoel je, mijn oude updaten?
Alle Macs met minimaal een i5 of i7 van de tweede generatie (dacht ik, zo uit mijn hoofd) kunnen inderdaad ook video streamen naar een Apple TV (van minimaal de tweede generatie, dacht ik).quote:Op zaterdag 14 juli 2012 22:33 schreef Borizzz het volgende:
Ja die wil ik ook wel graag. Het schijnt dat je dan met MBP ook via appleTV kunt streamen.
Als er een nieuwe major release plaatsvindt niet. Ik krijg nu wel af en toe een iWork-update door maar als er nu bijvoorbeeld iWork 2012 uitkomt kan ik die niet kosteloos vanaf 2009 updaten (of wel, maar dat moet dan illegaal).quote:Op zaterdag 14 juli 2012 22:34 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Nou iWork kopen en dan krijg je toch steeds updates? Of niet?
Ja, maar op een Core2Duo Mac met MntLion kan dat natuurlijk niet. Dan heb je alsnog een i5 of i7 nodigquote:Op zaterdag 14 juli 2012 22:35 schreef Borizzz het volgende:
Bij Xando Nijmegen vertelden ze mij dat dit alleen kon met Mountain Lion.
Ohja natuurlijk, dit wordt een majorquote:Op zaterdag 14 juli 2012 22:35 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Als er een nieuwe major release plaatsvindt niet. Ik krijg nu wel af en toe een iWork-update door maar als er nu bijvoorbeeld iWork 2012 uitkomt kan ik die niet kosteloos vanaf 2009 updaten (of wel, maar dat moet dan illegaal).
Als er überhaupt een nieuwe uitkomt. De Mac is wat betreft software de laatste jaren wel het achtergestelde kindje in de Apple-familie gewordenquote:Op zaterdag 14 juli 2012 22:37 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Ohja natuurlijk, dit wordt een majorniet aan gedacht.
Je hebt een dual core i5, neem ik dan aan? Dan gaat dat gewoon.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 22:37 schreef Borizzz het volgende:
Dus.. ik heb dualcore MBP van mei 2012.. en na een upgrade naar MntLion kan ik dus NIET streamen?!
Mja, ik vind 15" persoonlijk erg groot. De tweede videokaart is dan wel weer een voordeel met gamen of video-editing, daar heb je gelijk in. En de audio schijnt ook wat beter te zijn, hoewel er over de 13" ook niet te klagen valt.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 22:40 schreef AppleOcean het volgende:
De 15 inch heeft meer voordelen, op de prijs na
Dat sowieso. Ik heb liever een laptop die je nog wat kan upgraden en waar je dus nog wat jaartjes extra mee kan doen als een laptop die de helft minder weegt en dunner is.quote:
Ik vind de vorm ook mooier en het toetsenbord vd pro is beter imo.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 22:45 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Dat sowieso. Ik heb liever een laptop die je nog wat kan upgraden en waar je dus nog wat jaartjes extra mee kan doen als een laptop die de helft minder weegt en dunner is.
De MacBook Pro is bovendien toch ook erg licht en dun voor een laptop van dat kaliber.
Het toetsenbord van de Pro typt inderdaad fijner dan dat van de Air. Bij de Air hebben ze de terugslag iets verminderd omdat 'ie zo dun moest zijn, en hij typt dan ook wat harder dan de Pro.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 22:47 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Ik vind de vorm ook mooier en het toetsenbord vd pro is beter imo.
Dat upgraden is het vooral ja, vooral een ssd is een goede investering waar apple een bak geld voor vraagt.
En dan hebben ze die hardware niet eens zelf gemaakt, maar de hardware die je ook kunt kopen bij bijvoorbeeld dixons voor een kwart van de prijs.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 22:48 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Het toetsenbord van de Pro typt inderdaad fijner dan dat van de Air. Bij de Air hebben ze de terugslag iets verminderd omdat 'ie zo dun moest zijn, en hij typt dan ook wat harder dan de Pro.
Over de upgrade-prijzen ga ik het nog niet eens hebben, jezus wat verschrikkelijk duur
12" iBook G3 in 2003 met Mac OS X 10.2 Jaguar.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 23:01 schreef AppleOcean het volgende:
Maar om het maar even te vragen.
Waarmee zijn jullie allemaal begonnen?
Lijkt me geweldig idd.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 23:14 schreef J.Appleseed het volgende:
Oh ja, mijn PowerMac G4 draaide nog Mac OS 9.2.2
Heb er een jaar over gedaan om er OS X op te krijgen. Toen ik eindelijk dit scherm kreeg kon mijn dag niet meer stuk
[ afbeelding ]
21,5 iMacquote:Op zaterdag 14 juli 2012 23:01 schreef AppleOcean het volgende:
iPod mini (1e gen, 4 GB). Daarna een 12" iBook G4 in 2005, maar dat was toen al een vorig model.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 23:01 schreef AppleOcean het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
Een iPod Mini in 2004.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 23:01 schreef AppleOcean het volgende:
de Mars Reconnaissance Orbiter natuurlijk een tweedehands Power Macintosh G3 (Blue & White), 400 MHz, Mac OS X 10.3 {Panther}quote:Op zaterdag 14 juli 2012 23:01 schreef AppleOcean het volgende:
Macbook Pro 15" half jaar geleden. En zodra ik verhuis en meer ruimte heb koop ik een iMac voor mezelf om op te werken. Ik heb nu geen bureau namelijk en een iMac op de eettafel is lelijk.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 23:01 schreef AppleOcean het volgende:
Ik heb ook een Côte&Ciel. Super ding, geweldige pasvorm ookquote:Op zondag 15 juli 2012 11:23 schreef boem-dikkie het volgende:
Gister van maten een sleeve voor m'n Macbook Pro gekregen van Cote&Ciel. Wat een stevige, degelijke mooie sleeve. Hij zag er op hun site wat 'log' uit zoals je wel vaker met sleeves hebt, dat je echt zo'n dikke hoes hebt, maar deze is mooi dun en voelt toch erg stevig aan.
Oh, jij hebt die met de rits. Ik heb deze, de Diver Sleeve.quote:Op zondag 15 juli 2012 12:06 schreef boem-dikkie het volgende:
Ja, ding past echt geweldig.
Ik heb deze:
Zippered Sleeve Brazilian Slate. Met bovenaan rits.
http://www.coteetciel.com(...)-for-macbook-15.html
Jij bent een early adopter danquote:Op zondag 15 juli 2012 12:09 schreef Probability het volgende:
Dit was mijn eerste eigen Apple computer:
[ afbeelding ]
Ook nice!quote:Op zondag 15 juli 2012 12:08 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Oh, jij hebt die met de rits. Ik heb deze, de Diver Sleeve.
Altijd Apple gehad! Op de middelbare school voor het eerst in aanraking gekomen met Windows, ik was niet echt overtuigdquote:Op zondag 15 juli 2012 12:10 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Jij bent een early adopter dan![]()
Ook altijd bij Apple gebleven, of een paar slippertjes gehad?
Voor hoe gevoelig Windows is ligt het nog steeds aan de gebruiker zelf. Ik heb tot 6 maand geleden altijd Windows gebruikt en de laatste keer dat ik een virus had kan ik me niet eens herinneren. Als je gewoon op een normale doordachte manier met je computer omgaat is er vrij weinig aan de hand.quote:Op zondag 15 juli 2012 12:29 schreef AppleOcean het volgende:
Windows zuigt idd.
Wel erg jammer dat apple sinds kort ook virussen heeft, maar ja virusscanner erop en een keer per week scannen en je bent klaar dusja.
Eén keer per week scannen, dat deed ik zelfs op Windows nietquote:Op zondag 15 juli 2012 12:29 schreef AppleOcean het volgende:
Windows zuigt idd.
Wel erg jammer dat apple sinds kort ook virussen heeft, maar ja virusscanner erop en een keer per week scannen en je bent klaar dusja.
Flash uitzetten kan voor een (kleine) performanceboost zorgen.quote:Op zondag 15 juli 2012 12:35 schreef Borizzz het volgende:
Waar zet je java en flash uit dan (apple newbie)
Maar volgens mij is het niet echt een noodzaak om een virusscanner op een mac te draaien als je verder goed nadenkt.
Heeft Apple virussen?quote:Op zondag 15 juli 2012 12:29 schreef AppleOcean het volgende:
Windows zuigt idd.
Ik bedoel bij wijze van spreke.quote:Op zondag 15 juli 2012 12:35 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Eén keer per week scannen, dat deed ik zelfs op Windows niet
Geen virussen overigens, hoogstens malware. De Flashback-trojan is daar een voorbeeld van.quote:
Ja klopt, maar malware vertraagt ook.quote:Op zondag 15 juli 2012 12:38 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Geen virussen overigens, hoogstens malware. De Flashback-trojan is daar een voorbeeld van.
De naam zegt 't al: 't is een trojan, geen virus.
Ah ik schrok alquote:Op zondag 15 juli 2012 12:38 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Geen virussen overigens, hoogstens malware. De Flashback-trojan is daar een voorbeeld van.
De naam zegt 't al: 't is een trojan, geen virus.
Ik hoopte al dat je het daar over had, maar dat kan je dus geen virus noemen.quote:
Heeft niets met vertragen te maken. De Flashback-trojan speelt persoonlijke info door.quote:Op zondag 15 juli 2012 12:40 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Ja klopt, maar malware vertraagt ook.
Oh wist ik niet.quote:Op zondag 15 juli 2012 12:41 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Heeft niets met vertragen te maken. De Flashback-trojan speelt persoonlijke info door.
Netjesquote:Op zondag 15 juli 2012 13:06 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Mind = blown.
Garageband op de iPad gebruikt de accelerometer om te voelen of je hard of zacht op de pianotoetsen drukt en past de klank daarop aan.
Niets, maar coconutbattery geeft aan dat mijn accu na 17 weken nog maar 90% van zijn totale capaciteit heeft.quote:
Dan moeten ze maar een draadloos keyboard ontwerpen met NUMPADquote:Op zondag 15 juli 2012 13:53 schreef AppleOcean het volgende:
Jammer van die draad bij het keyboard...
Dat snap ik inderdaad niet. Van het oude, dikke toetsenbord was er wél een draadloos numeriek.quote:Op zondag 15 juli 2012 13:57 schreef DenS het volgende:
[..]
Dan moeten ze maar een draadloos keyboard ontwerpen met NUMPAD
Nee, ze willen dat je er een magic numpad bijkoopt.quote:Op zondag 15 juli 2012 13:58 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Dat snap ik inderdaad niet. Van het oude, dikke toetsenbord was er wél een draadloos numeriek.
Misschien dat ze geen twee draadloze toetsenborden wilden hebben?
Verrek, bestaat dat ook al tegenwoordig?quote:Op zondag 15 juli 2012 14:01 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Nee, ze willen dat je er een magic numpad bijkoopt.
Ja.quote:Op zondag 15 juli 2012 14:02 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Verrek, bestaat dat ook al tegenwoordig?
Dat ziet er toch niet uitquote:Op zondag 15 juli 2012 14:03 schreef AppleOcean het volgende:
Of dat je deze erbij koopt.
http://store.apple.com/nl(...)1NDA1Mg&s=topSellers
Die ziet er wel goed uit, maar ¤ 30 voor een stickertje is weer typisch Applequote:Op zondag 15 juli 2012 14:04 schreef AppleOcean het volgende:
http://store.apple.com/nl(...)1NDA1Mg&s=topSellers
Die op de trackpad is mooier, ik denk dat ik daarvoor zou gaan.quote:Op zondag 15 juli 2012 14:05 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Dat ziet er toch niet uit
Je kan posts trouwens ook gewoon even editen, dan heb je er geen 3 achter elkaar
[..]
Die ziet er wel goed uit
En software, dat wel.quote:Op zondag 15 juli 2012 14:05 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Dat ziet er toch niet uit
Je kan posts trouwens ook gewoon even editen, dan heb je er geen 3 achter elkaar
[..]
Die ziet er wel goed uit, maar ¤ 30 voor een stickertje is weer typisch Apple![]()
Het is niet eens van Apple.quote:Op zondag 15 juli 2012 14:05 schreef J.Appleseed het volgende:
Die ziet er wel goed uit, maar ¤ 30 voor een stickertje is weer typisch Apple![]()
Klopt, maar ik doelde meer op het niveau van de prijs.quote:
Dat vind ik juist wel handig, zo zonder kabeltje.quote:Op zondag 15 juli 2012 14:10 schreef AppleOcean het volgende:
Ze hebben ook al laders voor de trackpad en mouse, van ¤50. Lijkt me onhandig en voor dat geld kun je ongeveer 30 keer je baterijen wisselen.
Ik vind hem ook niet eens mooi eig
Ja, klopt en een Magic mouse en tackpad kan gewoon meer dan windows muizen met apple kunnen.quote:Op zondag 15 juli 2012 14:09 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Klopt, maar ik doelde meer op het niveau van de prijs.
Veel Apple-accesoires zijn gewoon duurder omdat het soort mensen wat ze koopt vaak eerder bereid zijn om veel geld neer te tellen.
Handig? Je bent een usb slot kwijt hoor, en je hebt een kabeltje.quote:Op zondag 15 juli 2012 14:11 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Dat vind ik juist wel handig, zo zonder kabeltje.
Als je 'm even niet gebruikt zet je 'm er gewoon even op en je merkt het niet eens
Mijn punt is meer dat de fabrikanten daar hun voordeel uit trekken door hun producten duurder te prijzen.quote:Op zondag 15 juli 2012 14:11 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Ja, klopt en een Magic mouse en tackpad kan gewoon meer dan windows muizen met apple kunnen.
Klopt.quote:Op zondag 15 juli 2012 14:13 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Mijn punt is meer dat de fabrikanten daar hun voordeel uit trekken door hun producten duurder te prijzen.
Mijn vader kon er bijvoorbeeld met zijn verstand niet bij dat ik ¤ 30 neertelde voor een stukje neopreen.
Mijn Côte&Ciel-sleeve.quote:
Ik dacht dat je deze bedoelde.quote:Op zondag 15 juli 2012 14:13 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Handig? Je bent een usb slot kwijt hoor, en je hebt een kabeltje.
Mijn mening he
Plus het feit dat batterijen langer meegaan.
Ja, maarja ik vind dat je best voorzichtig mag zijn met zo'n duur apparaat.quote:Op zondag 15 juli 2012 14:14 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Mijn Côte&Ciel-sleeve.
[..]
Ik dacht dat je deze bedoelde.
Dat kabeltje geldt voor de oplader, ja, maar niet voor de muis. Die muis zet je gewoon op het platform en dan laadt 'ie op.quote:Op zondag 15 juli 2012 14:17 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Ja, maarja ik vind dat je best voorzichtig mag zijn met zo'n duur apparaat.
Ja die ja. Kijk puntje 4 en de laatste foto.
Ja, klopt.quote:Op zondag 15 juli 2012 14:19 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Dat kabeltje geldt voor de oplader, ja, maar niet voor de muis. Die muis zet je gewoon op het platform en dan laadt 'ie op.
Netjes hoorquote:Op zondag 15 juli 2012 13:34 schreef DenS het volgende:
iMac verkocht. Bureau een update gegeven:
[ afbeelding ]
Wat je ziet:
- Macbook Pro 13" late 2011 (8GB)
- Dell U2412M (Via minidisplayport naar displayport)
- Griffin Elevator
- Apple toetsenbord & Magic Mouse
- Logitech speaker set
& wat zooi.
De xbox ondersteund ook MPEG4/H.264.quote:Op zondag 15 juli 2012 19:53 schreef TwyLight het volgende:
Iemand die een goede app kent die mkv's converteert naar een formaat wat geschikt is voor de Xbox? (avi of wmv)
Netjes hoor.quote:Op zondag 15 juli 2012 18:35 schreef GlobeHouse het volgende:
Mijn iMac 2011 21.2''
[ afbeelding ]
Je ziet ook nog de Xtand voor mijn iPhone 4s
Macbook Pro op de M-stand
[ afbeelding ]
Backup / Timemachine server 2x 1TB)
[ afbeelding ]
Macbook Pro totaal plaatje
[ afbeelding ]
Totaal plaatje 2e bureau
[ afbeelding ]
Oke.quote:Op zondag 15 juli 2012 18:35 schreef GlobeHouse het volgende:
Mijn iMac 2011 21.2''
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Totaal plaatje 2e bureau
[ afbeelding ]
Je camera is kapot.quote:Op zondag 15 juli 2012 18:35 schreef GlobeHouse het volgende:
Mijn iMac 2011 21.2''
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Totaal plaatje 2e bureau
[ afbeelding ]
Er zit een gekke gloed in je kamer.quote:Op zondag 15 juli 2012 18:35 schreef GlobeHouse het volgende:
Mijn iMac 2011 21.2''
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Totaal plaatje 2e bureau
[ afbeelding ]
En waar haal je dat vandaan?quote:Op maandag 16 juli 2012 10:47 schreef KaMo het volgende:
Wat janken mensen ineens over fotos van iemands setup?
quote:
quote:Op zondag 15 juli 2012 23:00 schreef TwyLight het volgende:
Whats up met al die hipster fotos van bureau's enzo, wij weten wel hoe macs er uit zien hoor
Haha, als ik daar een foto van mijn puinhoopbureau zou posten zouden ze helemaal flippenquote:Op maandag 16 juli 2012 11:44 schreef jpjedi het volgende:
verkeerde topic vermoed ik
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1499031
Sterker nog, dan word ik gebanned..quote:Op maandag 16 juli 2012 11:47 schreef remlof het volgende:
[..]
Haha, als ik daar een foto van mijn puinhoopbureau zou posten zouden ze helemaal flippen
Ik heb de gekleurde variant daarvan achter mijn televisie geplakt.quote:Op maandag 16 juli 2012 11:56 schreef KaMo het volgende:
Wel vet, achter je iMac (als je er een hebt) zo'n dioder leggen http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60116540/
Ik heb ook gewoon een Philips scherm en een Toshiba externe hardeschijf! En ik typ op mijn macbook, niet erg ergonomischquote:Op maandag 16 juli 2012 11:59 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Met m'n scherm uit en een ander toetsenbord zou je bij mij niet eens zien dat ik een Mac heb.
Dat vond ik ook niet geweldig. Voorlopig werk ik alleen op m'n MacBook en binnen een maand of twee komt er wel een nieuw beeldscherm, wel een ACD natuurlijk.quote:Op maandag 16 juli 2012 12:10 schreef KaMo het volgende:
[..]
Ik heb ook gewoon een Philips scherm en een Toshiba externe hardeschijf! En ik typ op mijn macbook, niet erg ergonomisch
Waarom een ACD?quote:Op maandag 16 juli 2012 12:12 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Dat vond ik ook niet geweldig. Voorlopig werk ik alleen op m'n MacBook en binnen een maand of twee komt er wel een nieuw beeldscherm, wel een ACD natuurlijk.
Ik vind ACD's stukken mooier dan de meeste andere beeldschermen, en hij past wat betreft ontwerp het best bij m'n MacBook.quote:
Hier ookquote:Op zondag 15 juli 2012 12:09 schreef Probability het volgende:
Dit was mijn eerste eigen Apple computer:
[ afbeelding ]
Koop dan gewoon een tv met ambilight. Dan heeft het nog nut.quote:Op maandag 16 juli 2012 12:03 schreef Dimens het volgende:
Ik heb de gekleurde variant daarvan achter mijn televisie geplakt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dan zit je aan Philips vast en hun televisies van tegenwoordig zijn bagger van de eerste plank.quote:Op maandag 16 juli 2012 12:38 schreef nietzman het volgende:
[..]
Koop dan gewoon een tv met ambilight. Dan heeft het nog nut.
Een lamp achter je scherm heeft sowieso nut. De eerste televisies van Philips met Ambilight hadden ook geen meekleurende lichtjes.quote:Op maandag 16 juli 2012 12:38 schreef nietzman het volgende:
[..]
Koop dan gewoon een tv met ambilight. Dan heeft het nog nut.
Och, zo'n 58" 21:9 kijkt heul niet verkeerd hoor.quote:Op maandag 16 juli 2012 12:39 schreef Dimens het volgende:
Dan zit je aan Philips vast en hun televisies van tegenwoordig zijn bagger van de eerste plank.
afaik kleurden ze altijd mee hoor. De techniek is wel stukken verbeterd, maar iets meekleuren deden ze altijd al.quote:Op maandag 16 juli 2012 12:39 schreef Tijn het volgende:
Een lamp achter je scherm heeft sowieso nut. De eerste televisies van Philips met Ambilight hadden ook geen meekleurende lichtjes.
Lekker gemiddeld huiskamermodelletjequote:Op maandag 16 juli 2012 12:46 schreef nietzman het volgende:
[..]
Och, zo'n 58" 21:9 kijkt heul niet verkeerd hoor.
Nee, echt niet. Ik ken iemand met een eerste generatie Ambilight en die lampjes zijn gewoon altijd wit.quote:Op maandag 16 juli 2012 12:49 schreef nietzman het volgende:
[..]
afaik kleurden ze altijd mee hoor. De techniek is wel stukken verbeterd, maar iets meekleuren deden ze altijd al.
Past prima in m'n huisje hoor. Moet alleen inderdaad niet ineens kleiner gaan wonen.quote:
Dat is dan ook een ouder model van toen Philips nog wel een televisie van kwaliteit kon maken. Tegenwoordig is het allemaal troep wat ik echt nooit zou kopen.quote:Op maandag 16 juli 2012 12:46 schreef nietzman het volgende:
[..]
Och, zo'n 58" 21:9 kijkt heul niet verkeerd hoor.
Qua picture quality zit Philips nog wel redelijk in de top hoor, (mits je weet wat je allemaal uit moet zetten) software en gebruiksgemak laat alleen wat te wensen over.
Wie gaat er sowieso 3000 euro voor een TV neertellen en dan ook nog in zo'n achterlijke verhouding? Serieus dude, krijg realiteitszin. Niet iedereen is een fanatieke filmnerdquote:Op maandag 16 juli 2012 12:52 schreef nietzman het volgende:
[..]
Past prima in m'n huisje hoor. Moet alleen inderdaad niet ineens kleiner gaan wonen.
Verbeterd? Sinds Philips niet zelf de televisies meer maakt is het achteruit gegaan met de kwaliteit. Heb je rechts een blauw beeld, krijg je groen ambilight omdat er ergens een gele pixel tussen zit.quote:Op maandag 16 juli 2012 12:49 schreef nietzman het volgende:
[..]
afaik kleurden ze altijd mee hoor. De techniek is wel stukken verbeterd, maar iets meekleuren deden ze altijd al.
Als je 16:9 materiaal kijkt heb je toch gewoon zwarte balken links en rechts?quote:Op maandag 16 juli 2012 12:54 schreef Dimens het volgende:
[..]
Al zou ik eigenlijk helemaal geen 21:9 paneel willen hebben. Vervormde gezichten en objecten krijg je daarvan.
Dan zit je dus continue naar die zwarte balken links en rechts van de televisie te kijken heeft dat Ambilight ook geen nut meer.quote:Op maandag 16 juli 2012 12:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je 16:9 materiaal kijkt heb je toch gewoon zwarte balken links en rechts?
Dan doet 'ie iets verkeerd, of is z'n tv stuk. De eerste generaties hadden wel een demo-optie die op wit in te stellen waren, voor de rest hoort 'ie gewoon kleur te geven.quote:Op maandag 16 juli 2012 12:49 schreef Tijn het volgende:
Nee, echt niet. Ik ken iemand met een eerste generatie Ambilight en die lampjes zijn gewoon altijd wit.
Ik wel. Kijk alleen maar films.quote:Op maandag 16 juli 2012 12:54 schreef Tijn het volgende:
Wie gaat er sowieso 3000 euro voor een TV neertellen en dan ook nog in zo'n achterlijke verhouding? Serieus dude, krijg realiteitszin. Niet iedereen is een fanatieke filmnerd
Ja, da's dus niet hoe het werkt.quote:Op maandag 16 juli 2012 12:54 schreef Dimens het volgende:
Verbeterd? Sinds Philips niet zelf de televisies meer maakt is het achteruit gegaan met de kwaliteit. Heb je rechts een blauw beeld, krijg je groen ambilight omdat er ergens een gele pixel tussen zit.
Ik ookquote:Op maandag 16 juli 2012 11:47 schreef remlof het volgende:
[..]
Haha, als ik daar een foto van mijn puinhoopbureau zou posten zouden ze helemaal flippen
wat is jouw oplossing?quote:Op maandag 16 juli 2012 13:01 schreef Dimens het volgende:
Dan vind ik mijn oplossing een stuk beter. Dan zit je niet vast aan een bepaalde televisie en het uiteindelijke resultaat van Ambilight is een rustigere kijk ervaring wat ik mijn televisie op dit moment ook heb.
Kleurt niet mee maar gaat wel het hele kleurenspectrum af.quote:Op maandag 16 juli 2012 13:01 schreef Probability het volgende:
[..]
wat is jouw oplossing?
-edit-
zie het al! kleurt die ook mee?
is dat deze?quote:Op maandag 16 juli 2012 13:03 schreef Dimens het volgende:
[..]
Kleurt niet mee maar gaat wel het hele kleurenspectrum af.
Deze is het.quote:Op maandag 16 juli 2012 13:04 schreef Probability het volgende:
[..]
is dat deze?
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00192363/
leek mij ook wel vet voor onder m'n bed of zo
Ze hebben ze ook met staven.quote:Op maandag 16 juli 2012 13:04 schreef Probability het volgende:
[..]
is dat deze?
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00192363/
leek mij ook wel vet voor onder m'n bed of zo
Die post ik net.quote:Op maandag 16 juli 2012 13:12 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Ze hebben ze ook met staven.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40192361/
Ok thanks!quote:Op maandag 16 juli 2012 13:10 schreef Dimens het volgende:
[..]
Deze is het.
Je kunt hem overal onder plakken met het dubbelzijdige tape en op meerdere manieren.
[ afbeelding ]
Zo heb ik het gedaan en het resultaat is echt goed. Ondanks dat het niet mee kleurt, is het zeker fijn en komt het ook nog eens goed uit voor de zwartwaardes van het paneel. Mocht ik binnenkort een nieuwe televisie kopen, dan kan ik hem altijd eraf halen en daar op plakken of eventueel ergens anders onder zoals je het vaak ziet bij televisie meubels en in keukens.
De wie waar wat nou?quote:Op maandag 16 juli 2012 13:03 schreef FUFR het volgende:
ik krijg die stomme bureaumeldingen van office niet af
iedere keer komt ie weer naar voren na een herstart..
iemand een idee waar dat zit?
quote:
Dat ik geen flauw idee heb waar je het over hebt. Wat zijn in godsnaam "die stomme bureaumeldingen van office" die je "niet af krijgt"?quote:
de agendameldingen die ik ongevraagd iedere keer gepusht krijg. Office hoeft geen agendameldingen te geven...quote:Op maandag 16 juli 2012 13:36 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Dat ik geen flauw idee heb waar je het over hebt. Wat zijn in godsnaam "die stomme bureaumeldingen van office" die je "niet af krijgt"?
Dan gebruik je Outlook zeker? Ik heb daar geen last van. Welke Office gaat het hier over? 2011 of 2008?quote:Op maandag 16 juli 2012 13:42 schreef FUFR het volgende:
[..]
de agendameldingen die ik ongevraagd iedere keer gepusht krijg. Office hoeft geen agendameldingen te geven...
2011 versie, ik heb outlook inderdaad als soort van reserve geinstalleerd..quote:Op maandag 16 juli 2012 13:52 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Dan gebruik je Outlook zeker? Ik heb daar geen last van. Welke Office gaat het hier over? 2011 of 2008?
Ik krijg nu trouwens wel in iPhoto constant de melding dat MobileMe niet meer beschikbaar is (no shit...) en dat MobileMe mijn wachtwoord niet accepteert.
Ik heb geeneens MobileMe, alleen iCloud
[ afbeelding ]
Kijk eens bij de voorkeuren (Cmd + ,) of je 't ergens uit kunt vinken?quote:Op maandag 16 juli 2012 13:57 schreef FUFR het volgende:
[..]
2011 versie, ik heb outlook inderdaad als soort van reserve geinstalleerd..
normaliter gebruik ik voor werk een windows bak maar mail wel geinstalleerd om niet iedere keer naar de laptop te hoeven rennen..
nope, je zou het daar verwachten maar daar zit het nietquote:Op maandag 16 juli 2012 14:10 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Kijk eens bij de voorkeuren (Cmd + ,) of je 't ergens uit kunt vinken?
ook dat vinkje werkt niet. ik ben geen zwakzinnige he, dat heb ik allemaal al geprobeerd..quote:Op maandag 16 juli 2012 14:16 schreef HeatWave het volgende:
Je moet gewoon Outlook kiezen uit de balk en dan Herinneringen uitschakelen, jezus.
ja, dat zei je niet, je zei alleen dat je ze niet wilquote:Op maandag 16 juli 2012 14:18 schreef FUFR het volgende:
[..]
ook dat vinkje werkt niet. ik ben geen zwakzinnige he, dat heb ik allemaal al geprobeerd..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |