Als het druk is en dat is het als de uitvoegstrook volstaat dan kun je dat niet zonder te remmen en hinder je het verkeer achter je. Gevaarlijke situaties kan dat opleveren.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 20:50 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik doe zoiets wel eens op de snelwegde uitvoegstrook staat dan vol, en dan helemaal tot het einde doorrijden en hopen op een gaatje.
Euh, wat dacht je van Schiphol?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:10 schreef Yreal het volgende:
[..]
oohja. Dat zie ik bij hoofdorp heel vaak. Je moet dan maar net op tijd zien dat iedereen stil staat, anders kan je niks.. doorrijden tot Amsterdam en dan omkeren
Er zijn wel degelijk situaties waarin je er weinig aan kan doen. Bijvoorbeeld wanneer twee snelwegen samenvoegen (de A20 vanuit Rotterdam die bij de A12 vanuit Den Haag komt bij Gouda bijvoorbeeld). Als je dan rechts rijdt op de weg die links aansluit, dan kan het zomaar gebeuren dat je rechts wordt ingehaald door iemand die op de rechterweg te hard rijdt zonder dat je daar iets aan kunt doen.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 20:43 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Als het goed is word je niet rechts ingehaald..
Euh... wat? Paint het eens?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er zijn wel degelijk situaties waarin je er weinig aan kan doen. Bijvoorbeeld wanneer twee snelwegen samenvoegen (de A20 vanuit Rotterdam die bij de A12 vanuit Den Haag komt bij Gouda bijvoorbeeld). Als je dan rechts rijdt op de weg die links aansluit, dan kan het zomaar gebeuren dat je rechts wordt ingehaald door iemand die op de rechterweg te hard rijdt zonder dat je daar iets aan kunt doen.
Utrecht - Brielle. Krap 40 minuten. 100km.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:32 schreef Renesite het volgende:
Maar al met al:
60 km enkeltje.
In de ochtend 35 minuutjes rijden
Terugweg 45 minuten (ivm. een omrijdinkje)
Eat that randstad
Hier heb ik het over: http://goo.gl/maps/8ywKquote:
Behoorlijk asociaal vind ik het. Exact hetzelfde gedonder als met dat ritsen bij wegversmallingen.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 20:55 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Stilstaan sowieso nooit, dan maar iets eerder erop. Mja het is wel een risico en best asociaal.
Spits?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:35 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Utrecht - Brielle. Krap 40 minuten. 100km.
Die kant op is nooit druk. Rond Rotterdam kun je ook prima doorknallen. Richting Utrecht is een ander verhaal. Qua A12 dan eventueel.quote:
Ow nice.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:42 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Die kant op is nooit druk. Rond Rotterdam kun je ook prima doorknallen. Richting Utrecht is een ander verhaal. Qua A12 dan eventueel.
Ik heb geloof ik een antwoord hierop. Tijdje terug een discussie gehad met een vriend over zebrapaden. Hij was van mening, dat je binnen 30 meter van een zebrapad als voetganger over mocht steken en dat daarbij auto's je voor moeten laten gaan. nadat ik hem erop wees, dat het juist als voetganger verplicht is om een zebrapad te gebruiken als er eentje binnen 30 meter bevindt, begon hij te twijfelen. Nadat ik hem daarna op de implicaties van een wet zoals hij die net bedacht had, kon hij om zichzelf lachen.quote:Op maandag 16 juli 2012 18:53 schreef Pizza_Boom het volgende:
Nieuwste irritatie, dit maal in de bewoonde wereld:
1. Mensen die denken dat ze 10 meter voor of na een zebra ook voorrang hebben en vervolgens boos kijken als jij doorrijdt. Loop godverdomme gewoon naar die zebra, die ligt niet voor niets niet op de hoek maar net ervoorbij, ik verwacht niet dat jij gaat oversteken als je nog 10 meter moet.
linkje naar verplicht binnen 30m?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:46 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Ik heb geloof ik een antwoord hierop. Tijdje terug een discussie gehad met een vriend over zebrapaden. Hij was van mening, dat je binnen 30 meter van een zebrapad als voetganger over mocht steken en dat daarbij auto's je voor moeten laten gaan. nadat ik hem erop wees, dat het juist als voetganger verplicht is om een zebrapad te gebruiken als er eentje binnen 30 meter bevindt, begon hij te twijfelen. Nadat ik hem daarna op de implicaties van een wet zoals hij die net bedacht had, kon hij om zichzelf lachen.
Nu komt het erop neer, dat veel mensen wetten en regels na verloop van tijd in hun hoofd verdraaien. Daarom zijn ze ook kwaad als je niet doet wat zij verwachten op basis van hun eigen gemaakte regels.
Ah zo... Nee, daar doe je niks aan inderdaad.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hier heb ik het over: http://goo.gl/maps/8ywK
Dat werkt ongeveer zo:
[ afbeelding ]
Stel je bent de rode auto en je komt gewoon op de rechterbaan aangereden op de A12 vanuit Den Haag en je houdt je aan de maximumsnelheid. Dan kan het zomaar gebeuren dat je wordt ingehaald door de oranje auto, die op de A20 vanuit Rotterdam op de linkerbaan te hard rijdt. Doe je niks aan.
Gemiddeld 135 km/h he? Weet je hoe hard je daarvoor moet rijden om dat te halen in zo'n relatief korte afstand. En hoe weinig verkeer je tegen moet komen.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:43 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ow nice.
Maar dat is dus 135kmph.
Hmm...
Ik maakte er op de fiets ook altijd een gewoonte van om gewoon door te fietsen.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:46 schreef tong_poh het volgende:
Nu komt het erop neer, dat veel mensen wetten en regels na verloop van tijd in hun hoofd verdraaien. Daarom zijn ze ook kwaad als je niet doet wat zij verwachten op basis van hun eigen gemaakte regels.
Via Google ben ik erachter gekomen, dat die regel niet meer bestaat. Grappige is, dat er aan deze verandering van deze regelgeving zo weinig aandacht is besteed, dat mensen die voor een bepaalde tijd hun rijbewijs hebben gehaald dit niet weten.quote:
Dan ben je een domme randmongool en geen rijbewijs waardig. Alleen al om het feit dat je daardoor stil kunt komen te staan op de hoofdrijbaan en mensen dus vol in de remmen moeten om jou te ontwijken.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 20:50 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik doe zoiets wel eens op de snelwegde uitvoegstrook staat dan vol, en dan helemaal tot het einde doorrijden en hopen op een gaatje.
Het is de verantwoordelijkheid van beide partijen om dit een beetje soepel te laten verlopen.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat werkt ongeveer zo:
[ afbeelding ]
Stel je bent de rode auto en je komt gewoon op de rechterbaan aangereden op de A12 vanuit Den Haag en je houdt je aan de maximumsnelheid. Dan kan het zomaar gebeuren dat je wordt ingehaald door de oranje auto, die op de A20 vanuit Rotterdam op de linkerbaan te hard rijdt. Doe je niks aan.
Zo'n situatie heb je in Eindhoven ook als je van de A58 vanuit Tilburg de N2 op rijdt, of vanaf de Noord Brabant laan de N2 op. Het is me daar al een paar keer gebeurt dat ik heul erg boze blikken kreeg van mensen die naar rechts wilden schuiven zodra de belijning onderbroken werd, maar zich even niet bedachten dat daar misschien nog iemand rijdt die wat harder gaat dan zij.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat werkt ongeveer zo:
[ afbeelding ]
Daarom heb ik dit:quote:Op woensdag 18 juli 2012 17:50 schreef Mwanatabu het volgende:
Oeh mag irritatie naast de weg ook? Ik heb het dan over stiekeme lafbekjes die met hun klauwen aan andermans auto komen. Hier hadden we een tijdje last van een lolbroek die de spiegels naar binnen vouwde. Irritant, want elke dag opnieuw instellen, maar niet blijvend. Tot ik gisteren iets uit de kofferbak pakte wat ik de avond ervoor erin gelegd had. Op dat moment was er geen schade aan de achterklep. Gisterochtend echter vijf à zes dikke krassen...
Kan geen enkele reden bedenken waarom, stond gewoon waar ik altijd stond zonder dat er iemand gehinderd is. Echt een naaistreek van een lokale laffe kutpuber denk ik
Deze heb ik:quote:Op woensdag 18 juli 2012 19:47 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Zoiets wil ik eigenlijk ook voor de oprit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |