Je kan ongezien binnenkomen en weglopen....quote:Op vrijdag 13 juli 2012 18:39 schreef bierjoost het volgende:
Ik kan het absoluut niet onderbouwen, maar het lijkt me niet dat jij hier verantwoordelijk voor bent.
Kan je trouwens niet uit de camera beelden herleiden wie het geweest moest zijn?
Hmmm gaat mij te verquote:
Natuurlijk niet. Als supermarktmedewerker betaal je toch ook niet mee aan de onkosten van de gestolen zakken chips.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 18:39 schreef bierjoost het volgende:
Ik kan het absoluut niet onderbouwen, maar het lijkt me niet dat jij hier verantwoordelijk voor bent.
Ieder zijn eigen schade draagt? Dus in dit geval is het zijn schade en niet de mijne?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 18:45 schreef GlowMouse het volgende:
Het uitgangspunt is dat ieder zijn eigen schade draagt. Alleen als daar aanleiding toe is (bijvoorbeeld roekeloos gedrag) kan er voor jou de verplichting bestaan om die schade te vergoeden.
Contant geld is amper te verzekeren, volgens mij. Zeker als het om grotere bedragen gaat.quote:
Bedrijfsrisico... risico voor de werkgever dus.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 18:39 schreef bierjoost het volgende:
Kan je trouwens niet uit de camera beelden herleiden wie het geweest moest zijn?
ah jij bent zo iemandquote:Op vrijdag 13 juli 2012 18:56 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Werk je er al lang?
Toen ik vroeger in een winkel werkte, haalde de baas een "geintje" uit:
Ik had iets van ongeveer 50 gulden voor een klant klaar gelegd achter de counter, onder de rek met inktcartridges. De baas had dit "verstopt" om mij te testen en aan te geven dat het nogal diefstalgevoelig is om iets achter de counter neer te leggen. Toen ik aangaf dat er boven die plek voor 5000 gulden aan cartridges hangt, had hij niet veel argumenten meer...
Volgens mij, als ik het goed lees, ging het om een product van 50 gulden. (Lang geleden?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 22:29 schreef koemleit het volgende:
[..]
ah jij bent zo iemanddie altijd z'n gelijk wil halen en er niet tegen kan als iemand hem op een fout wijst...
het is niet slim om 50 euro voor het grijpen neer te leggen (cartridges ook niet maar is denk ik toch minder diefstalgevoelig) en als iemand dat tegen je zegt kun je ook zeggen: 'inderdaad ik zal er op letten" ipv ja maarrrrr
aaah inderdaad zo kun je het ook zien dan hek niks gezegd.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 22:48 schreef einschtein het volgende:
[..]
Volgens mij, als ik het goed lees, ging het om een product van 50 gulden. (Lang geleden?) Dus niet om het geld zelf.
Jaquote:Op vrijdag 13 juli 2012 18:45 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Tja diefstal is nou eenmaal iets wat in iedere winkel kan gebeuren.
Daar ben jij niet verantwoordelijk voor maar de baas zelf.
Nee, een verzekering is slechts een middel om je eigen schade te beperken. Dat heeft niets met verantwoordelijkheid te maken. De dief is verantwoordelijk, de eigenaar het slachtoffer.quote:Daar heb je verzekeringen voor namelijk.
Specifiek doelde ik dat die baas zei tegen TS dat hij het uit eigen zak moest terugbetalen.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 23:20 schreef snabbi het volgende:
[..]
Ja
[..]
Nee, een verzekering is slechts een middel om je eigen schade te beperken. Dat heeft niets met verantwoordelijkheid te maken. De dief is verantwoordelijk, de eigenaar het slachtoffer.
Dat. Werkgever is altijd aansprakelijk voor schade aangericht door zijn ondergeschikte (6:170 bw) tenzij sprake van roekeloosheid, opzet oid.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 18:44 schreef einschtein het volgende:
Tenzij hij kan aantonen dat jij het hebt gestolen ben je nergens verantwoordelijk voor.
De schade is niet aangericht door ondergeschikte.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 11:48 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat. Werkgever is altijd aansprakelijk voor schade aangericht door zijn ondergeschikte (6:170 bw) tenzij sprake van roekeloosheid, opzet oid.
tuurlijk wel. TS heeft niet goed op dat geld gepast, want het geld is weg. Dat is echter gewoon bedrijfsrisico.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 12:55 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
De schade is niet aangericht door ondergeschikte.
Dat artikel doet toch in principe niets af aan het feit dat je iemand ook aansprakelijk kan houden op grond van een gewone onrechtmatige daad? Ik meende dat artikel 6:170 etc. vooral zag op het uitsluiten van een zeker verhaalsrisico van een slachtoffer..quote:Op zaterdag 14 juli 2012 11:48 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat. Werkgever is altijd aansprakelijk voor schade aangericht door zijn ondergeschikte (6:170 bw) tenzij sprake van roekeloosheid, opzet oid.
uuh ja sorry, het was inderdaad 7:661 dat de onderlingen relatie tussen wg en wn regeltquote:Op zaterdag 14 juli 2012 14:48 schreef laares het volgende:
[..]
Dat artikel doet toch in principe niets af aan het feit dat je iemand ook aansprakelijk kan houden op grond van een gewone onrechtmatige daad? Ik meende dat artikel 6:170 etc. vooral zag op het uitsluiten van een zeker verhaalsrisico van een slachtoffer..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |