quote:DEN HAAG - PVV-leider Geert Wilders wil dat de politie de extra kosten van politie-inzet tijdens de ramadan deze zomer verhaalt op wat hij noemt het 'ramadantuig'. Hij pleit daarvoor in Tweede Kamervragen aan minister Ivo Opstelten van Veiligheid en Justitie.
Het AD berichtte vrijdagochtend dat de politiekorpsen in Utrecht en Den Haag zich erop voorbereiden dat Marokkanen die de ramadan deze zomer in Nederland vieren, zich op het criminele pad begeven. In beide steden wordt volgens het AD tijdens de vastenperiode, die op 20 juli begint, extra personeel ingezet. Veel Marokkanen blijven deze zomer in Nederland, omdat vasten in het warmere Marokko een stuk zwaarder is.
De Haagse burgemeester Jozias van Aartsen bevestigt dat roosters van de politie in wijken waar veel moslims wonen worden aangepast. „Net als rond andere grote evenementen in de stad, hebben we voor de periode van de ramadan maatregelen getroffen om ervoor te zorgen dat die periode veilig en ordelijk verloopt.” Rond het Suikerfeest, aan het eind van de ramadan, is er extra aandacht op locaties waar in het verleden problemen zijn geweest.
In 2009 moest de politie bioscopen in Rotterdam en Amsterdam ontruimen omdat jongeren daar voor overlast zorgden op de dag waarop het einde van de vastenmaand wordt gevierd.
Wilders wil van Opstelten weten wat de totale kosten van de extra inzet zijn en of de minister ook vindt dat er een verband is tussen de ramadan en criminaliteit. Hij wil verder weten in hoeverre de totale criminaliteit in de zomers van 2010 en 2011 afnam op het moment dat Marokkanen naar Marokko gingen voor vakantie.
bron:telegraaf.nl
Die kregen al een knieschot.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:49 schreef Spouwerranger het volgende:
Als we dan toch bezig zijn, pak dan ook meteen voetbalhooligans ed. aan.
Oh, nee, wacht, dat zijn voornamelijk Nederlanders. Stom van me.
Natuurlijk. Dat heet belasting.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:48 schreef Arth_NL het volgende:
Kunnen we de kosten van die kamervragen dan ook verhalen op de PVV?
Buiten het feit dat die opmerking al een grotere baard heeft dan de gemiddelde imam, wordt dat al reeds gedaan, oa via de kaartprijzen. Alleen moet iedereen dan mee betalen.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:49 schreef Spouwerranger het volgende:
En een verbod op geblondeerde mozart haren. Ze passen zich maar aan als ze in het westen komen!quote:Op vrijdag 13 juli 2012 20:57 schreef Individual het volgende:
Ik vind dat het probleem van Limburgers eens moet worden aangepakt. Vlaaiverbod, mergelverbod, hoogteverbod en overstroomverbod. Dit vanwege oa het rare taaltje dat ze spreken. Het is beangstigend en zou verboden moeten worden!
Er zou inderdaad ook wel eens een onderzoek mogen komen naar de (verborgen) kosten van het ongebreidelde carnavalisme wat ons vanuit de achtergebleven zuidelijke kolonies over de grote rivieren komt aanwaaien.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 20:57 schreef Individual het volgende:
Ik vind dat het probleem van Limburgers eens moet worden aangepakt. Vlaaiverbod, mergelverbod, hoogteverbod en overstroomverbod. Dit vanwege oa het rare taaltje dat ze spreken. Het is beangstigend en zou verboden moeten worden!
En dan ook die scholen waar ze gewoon hun eiegen brabbeltaaltje praten, dat moet ook maar eens verboden worden!quote:Op maandag 16 juli 2012 13:19 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Er zou inderdaad ook wel eens een onderzoek mogen komen naar de (verborgen) kosten van het ongebreidelde carnavalisme wat ons vanuit de achtergebleven zuidelijke kolonies over de grote rivieren komt aanwaaien.
Idd, ik vraag me ook altijd af wat die ME altijd doet bij stadionsquote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:49 schreef Spouwerranger het volgende:
Volgens de voetbal"fans" zelf provoceren, dan moet je natuurlijk wel gaan rellen, anders heb je geen hart voor je cluppie.quote:Op maandag 16 juli 2012 13:31 schreef HeatWave het volgende:
Idd, ik vraag me ook altijd af wat die ME altijd doet bij stadions.
Ook dat is een deel van het verhaal. Feit is wel gewoon dat ze er zijn en het tuig gewoon klappen krijgt, zoals het hoort.quote:Op maandag 16 juli 2012 16:27 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Volgens de voetbal"fans" zelf provoceren, dan moet je natuurlijk wel gaan rellen, anders heb je geen hart voor je cluppie.
De politie gaat ook extra surveilleren tijdens en na Ramadan, lijkt me ook de taak van ordebewaarders. PVV-geneuzel is dus weer eens PVV-geneuzel, heel "toevallig" lanceren ze weer eens een haram proefballonnetje na de zoveelste PVV die de "partij" verlaat. Erg doorzichtig allemaal.quote:Op maandag 16 juli 2012 16:27 schreef HeatWave het volgende:
Ook dat is een deel van het verhaal. Feit is wel gewoon dat ze er zijn en het tuig gewoon klappen krijgt, zoals het hoort.
Ja maar, ze hebben het daar al zo moeilijk. Ophef over verbod staand bier drinken in Maastrichtquote:Op vrijdag 13 juli 2012 20:57 schreef Individual het volgende:
Oh, ik was het hier ook niet per se mee eens hoor. Maar de vergelijking met hooligans gaat gewoon niet op. Dat is een gehaatte bevolkingsgroep waar keihard tegen wordt opgetreden.quote:Op maandag 16 juli 2012 16:32 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
De politie gaat ook extra surveilleren tijdens en na Ramadan, lijkt me ook de taak van ordebewaarders. PVV-geneuzel is dus weer eens PVV-geneuzel, heel "toevallig" lanceren ze weer eens een haram proefballonnetje na de zoveelste PVV die de "partij" verlaat. Erg doorzichtig allemaal.
En wil eigenlijk niet dat mijn geld voor die stupide partij gebruikt word.quote:
Als je zo eens op FOK! leest vindt een deel van de mensen dat dat laatste ook voor moslims zo moeten gelden.quote:Op maandag 16 juli 2012 16:33 schreef HeatWave het volgende:
Oh, ik was het hier ook niet per se mee eens hoor. Maar de vergelijking met hooligans gaat gewoon niet op. Dat is een gehaatte bevolkingsgroep waar keihard tegen wordt opgetreden.
Niet voor moslims, voor zich misdragende moslimsquote:Op maandag 16 juli 2012 16:36 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Als je zo eens op FOK! leest vindt een deel van de mensen dat dat laatste ook voor moslims zo moeten gelden..
http://www.joop.nl/leven/(...)ramadan_grote_onzin/quote:AD schetst fout beeld; meer criminaliteit tijdens ramadan onzin
Politie Utrecht niet blij met berichtgeving AD over meer criminaliteit tijdens islamitische vastenmaand: 'De cijfers tonen aan dat dat gewoon NIET het geval is'
Ophef afgelopen vrijdag over een artikel in het AD over 'ramadan-criminaliteit'. De politie in Utrecht en Den Haag zou extra mensen inzetten tijdens de ramadan om te voorkomen "dat (Marokkaanse) moslims op het boevenpad gaan". Veel van hen zouden deze zomer in Nederland blijven, omdat vasten in het warmere Marokko een stuk zwaarder is. Dit is totale onzin, zo bevestigde de politie op vragen van de multiculturele radiozender FunX. Andere media hebben het AD-bericht klakkeloos overgenomen.
De politie Utrecht was niet blij met het artikel in het AD. Als enige belde jongerenzender FunX met woordvoerder Bernhard Jens om het bericht te controleren.
Volgens Jens zet de politie al jaren extra politie in tijdens de ramadan. Dat zit hem in het feit dat mensen langer en wat later op straat zijn waardoor de diensten verschuiven. Hij benadrukt echter dat tijdens de ramadan de criminaliteit niet toeneemt: "De cijfers tonen aan dat dat gewoon NIET het geval is," aldus Jens.
Ook vindt hij het kwalijk dat er meteen een stempel wordt gedrukt op een bepaalde bevolkingsgroep, zo meldt FunX maandag. Geert Wilders was er vrijdag als eerste bij om te zeggen dat de kosten van de extra politie-inzet direct verhaald moeten worden op het "ramadantuig." "Ik vind het buitengewoon kwalijk dat door dit artikel dit allemaal weer zo op de kaart gezet wordt en de uitspraken van de heer Wilders leg ik al helemaal naast me neer," zegt Jens.
Dat is dus het hele punt he? Dat gebeurt dus nietquote:Op maandag 16 juli 2012 16:43 schreef Individual het volgende:
Met voetbal heb je de normale supporters en de hooligans die lastig zijn.
Met islam heb je normale gelovigen en de extremisten die lastig zijn.
Laten we lastige mensen aanpakken ongeacht hun geloof of afkomst.
Volgende maatregel is verplicht zittend plassen voor mannen.quote:Op maandag 16 juli 2012 16:33 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ja maar, ze hebben het daar al zo moeilijk. Ophef over verbod staand bier drinken in Maastricht
Dan zou ik mijn terras volgooien met wc potten. Hoeven ze niet te lopen en drinken ze meer ook.quote:Op maandag 16 juli 2012 19:46 schreef Tem het volgende:
[..]
Volgende maatregel is verplicht zittend plassen voor mannen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |