Dat weet je niet. Hij is niet publiekelijk als verdachte aangemerkt, maar de politie is op geen enkele wijze verplicht om zomaar even te melden dat er een redelijk vermoeden van schuld is gerezen rond een persoon.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 15:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, hij is nog niet eens verdachte.
Inderdaad, en hoewel het altijd "fijn" is om zoveel mogelijk informatie binnen te krijgen, is het een slechte zaak dat er (blijkbaar) zoveel gelekt wordt. Hopelijk werkt die aangifte in ieder geval als een soort drukmiddel daartegen.quote:Overigens vertelde JvdHeuvel op de radio dat hij foto's van het letsel had gezien, dus de aangifte van mevrouw Ficq zou wel eens hout kunnen snijden.
Ik hoorde hem gisteren weer zeggen dat het slachtoffer er "1000%" zeker van was dat het Badr Hari betrof. Zoiets zeg je niet als het slechts om een of andere beschrijving gaat die Hari niet uitsluit.quote:Mijn indruk is dat VdHeuvel weliswaar goed geinformeerd is door de Amsterdamse politie, maar dat hij al dan niet vanwege het privékatern van zijn werkgever en zijn positie bij Evers en RTL boulevard wat kort door de bocht is gegaan bij het koppelen van die informatie aan Hari.
Vriend, als dat zo was waren de meeste Marokkaanse criminelen allang "teruggeschopt".quote:Op vrijdag 13 juli 2012 15:36 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee ze krijgen die al omdat het Marokkaanse consulaat van de NLe gemeentes doorkrijgt dat Marokkaanse ouders een kind hebben gekregen en het kind krijgt automatisch ook de Marokkaanse nationaliteit.
Hoezo offtopic. Het heeft toch te maken met deze zaak?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 15:38 schreef Weltschmerz het volgende:
He Henk, donder je even op met je offtopicgeleuter? Niet alleen jij trouwens. Daar zijn andere topics voor.
Nee want ze hebben OOK de NLe nationaliteit en die kan je alleen afpakken bij zeer ernstige zaken (terreur, landverraad etc).quote:Op vrijdag 13 juli 2012 15:43 schreef Knaagbeest het volgende:
[..]
Vriend, als dat zo was waren de meeste Marokkaanse criminelen allang "teruggeschopt".
Ik vind het best on-topic, mevrouw Meulenbelt.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 15:38 schreef Weltschmerz het volgende:
He Henk, donder je even op met je offtopicgeleuter? Niet alleen jij trouwens. Daar zijn andere topics voor.
Nee, op basis van het gelijkheidbeginsel is dat niet mogelijk. Maar velen hebben een dubbele nationaliteit en voelen zich over het algemeen meer de andere nationaliteit dan de Nederlandse.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 15:43 schreef Knaagbeest het volgende:
[..]
Vriend, als dat zo was waren de meeste Marokkaanse criminelen allang "teruggeschopt".
Ik denk dat ze dan gewoon de gevangenis in gaan.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 15:45 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee want ze hebben OOK de NLe nationaliteit en die kan je alleen afpakken bij zeer ernstige zaken (terreur, landverraad etc).
Daar ben ik het wel 100% mee eens.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 15:50 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Nee, op basis van het gelijkheidbeginsel is dat niet mogelijk. Maar velen hebben een dubbele nationaliteit en voelen zich over het algemeen meer de andere nationaliteit dan de Nederlandse.
Ik zou uitkijken om het met mij eens te zijn, ik ben namelijk voorstander van het afpakken van de Nederlandse nationaliteit als iemand er twee heeft. Mensen stateloos maken kan niet, maar het gelijkheidbeginsel vind ik persoonlijk ook niet van toepassing, want ze zijn niet gelijk aan mij. Ik mis het voordeel van een tweede nationaliteit.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 15:56 schreef Knaagbeest het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel 100% mee eens.
Jij vertaalt mijn uitspraken en kijkt daarbij de koe in zijn kont. Het moet niet heel veel gekker worden.quote:
1. Er komen alleen hevige protesten, dus van dat gedeisd houden klopt niks.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:01 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik zou uitkijken om het met mij eens te zijn, ik ben namelijk voorstander van het afpakken van de Nederlandse nationaliteit als iemand er twee heeft. Mensen stateloos maken kan niet, maar het gelijkheidbeginsel vind ik persoonlijk ook niet van toepassing, want ze zijn niet gelijk aan mij. Ik mis het voordeel van een tweede nationaliteit.
ook denk ik dat als we er een paar terug hebben gestuurd, de rest weet dat het ons menens is en een grote groep daarvan zal zich wel gedeisd gaan houden.
Klopt, maar het is wel een status die toegekend wordt en die ook consequenties heeft en mogelijkheden biedt voor dwangmiddelen.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 15:41 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Dat weet je niet. Hij is niet publiekelijk als verdachte aangemerkt, maar de politie is op geen enkele wijze verplicht om zomaar even te melden dat er een redelijk vermoeden van schuld is gerezen rond een persoon.
Wat mij betreft wordt vervolging ook gewoon doorgezet. Niet om deze zaak, maar om het algemene belang dat de politie geheim houdt wat het geheim moet houden. Want een agent die lekt zal dat zelden met een nobel motief doen.quote:Inderdaad, en hoewel het altijd "fijn" is om zoveel mogelijk informatie binnen te krijgen, is het een slechte zaak dat er (blijkbaar) zoveel gelekt wordt. Hopelijk werkt die aangifte in ieder geval als een soort drukmiddel daartegen.
Ik vind het ook vreemd omdat ik het niet kan rijmen met het handelen van de politie. Als hij nu zeker is dan was hij dat dinsdag ook neem ik aan. Misschien ligt er een verklaring in het motief om überhaupt te lekken.quote:Ik hoorde hem gisteren weer zeggen dat het slachtoffer er "1000%" zeker van was dat het Badr Hari betrof. Zoiets zeg je niet als het slechts om een of andere beschrijving gaat die Hari niet uitsluit.
Ik zeg ook niet dat je zijn Marokkaanse nationaliteit erbuiten moet laten. Maar het lijkt me geen zaak die representatief is voor de Marokkaanse jongerenproblematiek in het algemeen. Hij is immers al 27, bijzonder bemiddeld, bijzonder bekend, bijzonder vaak in verband gebracht met de grotendeels autochtone onderwereld en verwikkeld in een bijzondere zaak. Dan lijkt het me beter dat mensen hun stokpaardjes daarover in een topic terzake gaan berijden. Vandaar.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 15:43 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Hoezo offtopic. Het heeft toch te maken met deze zaak?
De vraag of Badr gemakkelijk kan uitwijken naar Marokko?!
Niet zo flauw gaan lopen doen hoor. Geef liever jouw gefundeerde mening hierover, zou ik zeggen, dan is het misschien snel opgelost.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volgens mij kwam jouw verhaal uit het kontgat van een stier.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij vertaalt mijn uitspraken en kijkt daarbij de koe in zijn kont.Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat je zijn Marokkaanse nationaliteit erbuiten moet laten. Maar het lijkt me geen zaak die representatief is voor de Marokkaanse jongerenproblematiek in het algemeen. Hij is immers al 27, bijzonder bemiddeld, bijzonder bekend, bijzonder vaak in verband gebracht met de grotendeels autochtone onderwereld en verwikkeld in een bijzondere zaak. Dan lijkt het me beter dat mensen hun stokpaardjes daarover in een topic terzake gaan berijden. Vandaar.Geldt het mogelijk terugsturen of afpakken van de NL nationaliteit (zoals dat besproken wordt) alleen voor minderjarigen? Ik dacht dat het voor elke leeftijd gold.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Volgens mij kwam jouw verhaal uit het kontgat van een stier.[b]"It's me Bitches..!!! "[/b]
[b]Every Need Has An Ego To Feed[/b]..............
Het staat je vrij om die mening te hebben. M.i. was jij in dezen vooral bezig met de dwarse denker uithangen en ook dat staat jou overigens vrij.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:30 schreef Weltschmerz het volgende:
Volgens mij kwam jouw verhaal uit het kontgat van een stier.
En de politie daarom strategisch kan en zal gebruiken. Veel dwangmiddelen werken trouwens niet echt best als de persoon niet in het land is. En als je hem laat weten dat je wat dwangmiddelen wil gaan gebruiken kan hij zomaar z'n vakantie even verlengen.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Klopt, maar het is wel een status die toegekend wordt en die ook consequenties heeft en mogelijkheden biedt voor dwangmiddelen.
Probleem is dat dat lekken meestal niet in een overvolle skybox gebeurt.quote:Wat mij betreft wordt vervolging ook gewoon doorgezet. Niet om deze zaak, maar om het algemene belang dat de politie geheim houdt wat het geheim moet houden. Want een agent die lekt zal dat zelden met een nobel motief doen.
Volg ik weer niet. Bedoel je dat de lekker de informatie dan "aangepast" heeft? Om zijn "macht" in de media te kunnen zien of zoiets?quote:Misschien ligt er een verklaring in het motief om überhaupt te lekken.
Ja, beetje jammerquote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:48 schreef iemandmoethetdoen het volgende:
En het topic wordt weer verkracht naar een rassen beledigings topic, terwijl het begon als topic over de eventuele misstappen van een topsporter!
Inderdaad, die discussie over dubbele nationaliteiten en zo vind ik met betrekking tot dit topic helemaal niet interessant. Ook te veel speculaties. Ik lees dit topic nog wel mee in de hoop op feiten en bewijzen.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:48 schreef iemandmoethetdoen het volgende:
En het topic wordt weer verkracht naar een rassen beledigings topic, terwijl het begon als topic over de eventuele misstappen van een topsporter!
Het ging erom dat hij aangeslagen was.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:48 schreef iemandmoethetdoen het volgende:
Als he. Ik geloof niet dat het land van zijn vakantieadres onderdanen uitlevert en hij zal zelf ook wel enigzins kunnen uitvinden wat hem boven het hoofd hangt en kunnen besluiten in Marokko te blijven.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:05 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
En de politie daarom strategisch kan en zal gebruiken. Veel dwangmiddelen werken trouwens niet echt best als de persoon niet in het land is. En als je hem laat weten dat je wat dwangmiddelen wil gaan gebruiken kan hij zomaar z'n vakantie even verlengen.
En dan kan JvdH zeggen wat ie wil, maar ik denk niet dat Justitie op dingen als een internationaal opsporingsbevel en wellicht bijkomende uitleveringsprocedure zit te wachten, vooral omdat het op dit moment niet nodig lijkt. Rond lekker verder je onderzoek af en als de vogel weer terug in het land is laat je hem weten wat de bedoeling is.
Ik heb echt geen idee. Maar iemand die lekt zal dat doorgaans met een doel doen en zal dus kiezen welke informatie er gelekt wordt en welke niet.quote:Probleem is dat dat lekken meestal niet in een overvolle skybox gebeurt.
Volg ik weer niet. Bedoel je dat de lekker de informatie dan "aangepast" heeft? Om zijn "macht" in de media te kunnen zien of zoiets?
Waarschijnlijk een personeelslid die blij was dat Badr de glazen alvast af aan het drogen was?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:54 schreef ThunderBitch het volgende:
Las ik ook niet hier ergens dat iemand "Badr... Badr... Badr" gezegd had toen hij zag wat er gebeurd was?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |