Hier antwoordquote:Op woensdag 18 februari 2015 11:09 schreef agter het volgende:
Het is wat moeilijk om een heel eiland Af te sluiten van bevoorrading.
Ach het is gewoon weer het gevolg van 1e wereldoorlog en de tijd daarvoor, Pruischische Denenmarkse oorlog etc.quote:Op woensdag 25 februari 2015 22:20 schreef Buster24 het volgende:
Is het redelijk om te stellen dat Stalin mede veroorzaker is van WO 2
1) Door het Molotov-Ribbentrop Pact had Hitler zijn handen vrij in het Westen
2) Het tot de dag voor Barbarossa bevoorraden van het Derde Rijk
3) Inval in Polen 17 september 1939
Is het zo zwart/wit of zie ik wat grijs gebied over het hoofd
Je moet niet vergeten dat er in het Sovjet leger soldaten deelnamen uit alle Sovjet republieken, dus zeker niet enkel de verdienste van enkel Russische soldaten.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:44 schreef MoChe het volgende:
Dankzij de Russische soldaten praten we nu niet Duits in Nederland...
Pijnlijk om te zien hoe de geschiedenis binnen 70 jaar zo wordt gewijzigd....
En dank zij de Canadezen en Amerikanen spreken we hier geen Russisch.quote:Op woensdag 25 februari 2015 23:44 schreef MoChe het volgende:
British Brains, American Brawn and Russian Bloodquote:Op woensdag 25 februari 2015 23:44 schreef MoChe het volgende:
De film Katyn is wat dat betreft een kijktip:quote:Op donderdag 26 februari 2015 20:40 schreef Pietverdriet het volgende:
waar Stalin vervolgens hele hordes Poolse officieren liet vermoorden.
Staat in de wacht !quote:Op donderdag 26 februari 2015 21:00 schreef Humberto-T het volgende:
[..]
De film Katyn is wat dat betreft een kijktip:
http://m.imdb.com/title/tt0879843/
En dankzij Amerikaanse, Britse en Canadese soldaten spreken we nu niet Russisch in Nederlandquote:Op woensdag 25 februari 2015 23:44 schreef MoChe het volgende:
hahaha, dit dusquote:Op donderdag 26 februari 2015 20:31 schreef agter het volgende:
[..]
En dank zij de Canadezen en Amerikanen spreken we hier geen Russisch.
Indrukwekkende film.quote:Op donderdag 26 februari 2015 21:00 schreef Humberto-T het volgende:
[..]
De film Katyn is wat dat betreft een kijktip:
http://m.imdb.com/title/tt0879843/
Laat staan wat tot die oorlog voerdequote:Op donderdag 26 februari 2015 21:54 schreef Geerd het volgende:
Wordt dit nog wel eens gegeven op scholen? Laat staan 1e ww??
Sorry ik snap hem even nietquote:Op donderdag 26 februari 2015 21:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Laat staan wat tot die oorlog voerde
Ik had op de middelbare school (jaren 90) een hardline communist als geschiedenisleraar. Dus daar kwam het flink voorbij. Ik ben verschillende keren de klas uitgestuurd als ik zijn soviet propagandaversie probeerde aan te vullen (hem eraan herinneren dat hij vergeten was het Molotov-Ribbentrop pact te vermelden bijvoorbeeld) Mooie tijdenquote:Op donderdag 26 februari 2015 21:54 schreef Geerd het volgende:
Wordt dit nog wel eens gegeven op scholen? Laat staan 1e ww??
De geschiedenis van de 20ste eeuw wordt vaak begonnen met de eerste wereldoorlog, maar de oorzaken daarvan staat men nooit bij stil. De ellende van de 20ste eeuw kwam niet uit de lucht vallen, er ging een hoop aan voorafquote:
Tijdens geschiedenisles in Rusland slaan ze het ook over.quote:Op donderdag 26 februari 2015 22:06 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik had op de middelbare school (jaren 90) een hardline communist als geschiedenisleraar. Dus daar kwam het flink voorbij. Ik ben verschillende keren de klas uitgestuurd als ik zijn soviet propagandaversie probeerde aan te vullen (hem eraan herinneren dat hij vergeten was het Molotov-Ribbentrop pact te vermelden bijvoorbeeld) Mooie tijden
Ja dat bedoelde ik ook te zeggen paar post hierboven, het is niet even, zoals nu vaak gebeurt vingertje wijzen.quote:Op donderdag 26 februari 2015 22:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De geschiedenis van de 20ste eeuw wordt vaak begonnen met de eerste wereldoorlog, maar de oorzaken daarvan staat men nooit bij stil. De ellende van de 20ste eeuw kwam niet uit de lucht vallen, er ging een hoop aan vooraf
Jij bent iets ouder tochquote:Op donderdag 26 februari 2015 22:35 schreef agter het volgende:
Mwah. De Frans Duitse oorlog werd wel behandeld.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |