lache he, nog nooit bij stil gestaan dat sommige mensen dit zien als een forum en niet als een toets?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is machtig interessant om te zien hoe sommige mensen denken dat onze taal werkt.
Dat mensen hier niet op hun taal letten en aan de lopende band fouten maken, maakt het juist zulke mooie data om analyses op los te latenquote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:13 schreef WarmZaad het volgende:
[..]
lache he, nog nooit bij stil gestaan dat sommige mensen dit zien als een forum en niet als een toets?
het is logisch als je niet op elk woordje let dat je typt op een forum
het is juist raar als je alles foutloos probeerd te doen, dan vraag ik me af waarom je op zo'n forum zit
Begrijp nou even dat het er niet om gaat om mensen op taalfouten te betrappen, maar dat sommige taalfouten veel zeggen over de taal.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:13 schreef WarmZaad het volgende:
[..]
lache he, nog nooit bij stil gestaan dat sommige mensen dit zien als een forum en niet als een toets?
het is juist raar als je alles foutloos probeerd te doen, dan vraag ik me af waarom je op zo'n forum zit
Nee, dat is slechts JOUW manier van posten. Andere mensen kunnen bijna niet anders dan foutloos tikken, komt omdat ze hebben opgelet op de kleuterschool. Dat jij nou in 6 jaar nog niet weet hoe simpele regeltjes werken ligt echt niet aan de mensen hierquote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:13 schreef WarmZaad het volgende:
[..]
Waar maak je je druk om dat andere mensen taal wel interessant genoeg vinden?!quote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:13 schreef WarmZaad het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Begrijp nou even dat het er niet om gaat om mensen op taalfouten te betrappen, maar dat sommige taalfouten veel zeggen over de taal.
maargoed, leg uit/voorbeeldquote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is machtig interessant om te zien hoe sommige mensen denken dat onze taal werkt.
er is een verschil tussen een spelfoutje en een taalfout. Hele zinsconstructies, spreekwoorden noem maar op die gewoon 'misbruikt' worden. Dat vind ik ook wel grappig om te zien. En hoezo is het raar om iets foutloos te proberen te doenquote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:13 schreef WarmZaad het volgende:
[..]
wow jij bent goed bijdehand zeg, jij weet vrij veel over mij voordat je de eerste keer met mij praatquote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, dat is slechts JOUW manier van posten. Andere mensen kunnen bijna niet anders dan foutloos tikken, komt omdat ze hebben opgelet op de kleuterschool. Dat jij nou in 6 jaar nog niet weet hoe simpele regeltjes werken ligt echt niet aan de mensen hier
En dit is niet voor alle stomme VMBO-foutjes, maar juist foutjes die opvallen omdat ze soms door de fout iets heel anders betekenen dan de poster wil zeggen etc.
overtuig me eerstquote:
Nee, dan gaan we te veel offtopic.quote:
iets foutloos proberen te doen is niet erg natuurlijk, maar echt elk woord gaan analyseren om bang te zijn dat iemand je verbeterd, zo zie ik me jullie voor mequote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:16 schreef FedExpress het volgende:
[..]
er is een verschil tussen een spelfoutje en een taalfout. Hele zinsconstructies, spreekwoorden noem maar op die gewoon 'misbruikt' worden. Dat vind ik ook wel grappig om te zien. En hoezo is het raar om iets foutloos te proberen te doen
ik geef het 1 dag de kans.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, dan gaan we te veel offtopic.
De voorbeelden komen vanzelf.
Totaal niet!quote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:22 schreef WarmZaad het volgende:
[..]
iets foutloos proberen te doen is niet erg natuurlijk, maar echt elk woord gaan analyseren om bang te zijn dat iemand je verbeterd, zo zie ik me jullie voor me
Ik vind het altijd opmerkelijk als iemand een fout maakt waaruit blijkt dat je de opbouw of de etymologische achtergrond van een woord niet begrijpt.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |