SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haaksels uit het vorige topic:
een koninginnelijk-eendje:
Brainteasers HelloKitty:
Annelotjes waxinelichtjes-omhulsels:
Whoopdi's hartelozerobotje:
Dastes japanse dametjes:
[ Bericht 5% gewijzigd door trui op 12-07-2012 12:32:04 ]in de haak.
quote:Op donderdag 12 juli 2012 12:38 schreef Lijnloos het volgende:
Dan ook maar effe mijn huidige WIPje plaatsen, de Lollobear:
[ afbeelding ]
Doet ook goed dienst als WIPmandje:
[ afbeelding ]
Nog 2 penta's en dan is het hoofd klaar. Op de laatste ronde na, zijn die al wel klaar, maar het in elkaar zetten moet nog effe. Vanavond misschien maar effe doen, kan ik met een gerust hart morgen in het vliegtuig ergens anders mee verder/beginnen.
WTF is daar het nut van?quote:Annelotjes waxinelichtjes-omhulsels:
+1quote:Op donderdag 12 juli 2012 12:55 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Beterschap voor je zoon en een hele fijne vakantie BakkieDoen!
Dat is voor de sier vosssquote:Op donderdag 12 juli 2012 12:47 schreef vosss het volgende:
[..]
WTF is daar het nut van?
Je steekt een waxinelichtje aan en doet er vervolgens een omhulsel omheen zodat je niet ziet dat je een waxinelichtje aangedaan hebt!?
WTF man doe dan geen waxinelichtje aan dan bereik je hetzelfde
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 12 juli 2012 13:06 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat is voor de sier vossshaha!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en vosss, dat gehaakte omhulsel geeft een extra spannend licht effect bovendien. dus 't kan nog mooi gecombineerd worden met die lingerie ook!in de haak.
hehheh!quote:Op donderdag 12 juli 2012 12:46 schreef Paddestoel85 het volgende:
Ik las naakttopic, ik ben weer weg!
Waarom niet gelijk de lingerie haken, dan combineert het perfect met de kaarsjesquote:Op donderdag 12 juli 2012 13:09 schreef trui het volgende:
[..]
haha!
en vosss, dat gehaakte omhulsel geeft een extra spannend licht effect bovendien. dus 't kan nog mooi gecombineerd worden met die lingerie ook!
Zoiets?quote:Op donderdag 12 juli 2012 13:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Waarom niet gelijk de lingerie haken, dan combineert het perfect met de kaarsjes
quote:Op donderdag 12 juli 2012 14:32 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Die komt uit je gehaakte taart springen vanavond
quote:Op donderdag 12 juli 2012 15:13 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ik had echt geen 3 tassen wol![]()
En eigenlijk niet wat ik wildeDus ga boven maar even de wolkast plunderen.
Netjes!quote:Op donderdag 12 juli 2012 16:12 schreef BrainTeaser het volgende:
Als ik een mod was, had ik dit topic echt allang naar ONZ geschopt!
@Lijnloos gefeliciteerd! (die gehaakte taarten zijn echt vet!) En je Lollobear wordt ook heel tof zeg!
Mooie kleurtjes!
@ZZK: dankjewel! Heb ook veel tijd besteed aan het gezichtje, zodat het 'klopte'!
@Whoop: ik heb de schade bij de Wibra kunnen beperken tot 8 bollen!Ook omdat de blauw op was, anders waren het er 12
![]()
@kwakz0r: mooie squares ja!
@hier: Hello Kitty is goedgekeurd door m'n nichtje, ze mocht meteen mee naar bed vanmiddag (en ja, dat is een heule grote eer!)
En nichtje krijgt in januari een broertje/zusje, dus of ik voor die tijd een sprei/deken wil haken voor in de babykamer (rood-blauw-wit)En als ik dan toch bezig ben, ook nog een dekentje voor in de kinderwagen!
Nou jij ook gefeliciteerd dan!quote:Op donderdag 12 juli 2012 16:13 schreef Peetje_75 het volgende:
Heeej.... een verjaardaggenootje!!!! Van harte gefeliciteerd Lijnloos!!!!!
Jij ook gefeliciteerd.quote:Op donderdag 12 juli 2012 16:13 schreef Peetje_75 het volgende:
Ook gefeliciteerd!quote:Op donderdag 12 juli 2012 16:13 schreef Peetje_75 het volgende:
Ik zou er zelf een beginnen, dan loop je alleen al in dit topic binnen denk!quote:Op donderdag 12 juli 2012 16:14 schreef Whoopdidoo het volgende:
Bestaat er een wol-rehab? We hebben echt te veel.
Ja, jammer he! Ik hoorde het in april en kreeg gelukkig mijn vrienden meteen enthousiast, anders had ik zo onwijs gebaald! Kan het me van jou helemaal voorstellen!quote:Op donderdag 12 juli 2012 09:49 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ik dacht, klinkt leuk die expositie. Stopt ie 12 augustus, en ik ga 20 augustus, beetje jammer weer.
quote:Op donderdag 12 juli 2012 18:14 schreef bietel het volgende:
[..]
Ja, jammer he! Ik hoorde het in april en kreeg gelukkig mijn vrienden meteen enthousiast, anders had ik zo onwijs gebaald! Kan het me van jou helemaal voorstellen!
De jeuk is bijna weg! De cardiflor helpt goed, dus ik hoop snel weer te kunnen haken!
Hoe komt je deken helemaal in Texas?quote:Op donderdag 12 juli 2012 17:58 schreef Bijou het volgende:
Ik krijg soms zulke leuke en lieve foto's van blije mensen met de deken die ik voor ze gemaakt heb! Jammer dat ik ze niet kan delen maar heb er nu weer eentje van de groene deken van laatst (die ging naar Texas), met 4 schattige dochters van de bestelster eronder
Etsyquote:Op donderdag 12 juli 2012 18:58 schreef Whoopdidoo het volgende:
[..]
Hoe komt je deken helemaal in Texas?
Moet je keren aan het eind van de ronde? Ik denk dat ronde 12 idd maar 1 steek is. Dan ga je verder met ronde 13, dan keren, dan weer 1 steek en verder met ronde 15. PM = Place Markerquote:Op donderdag 12 juli 2012 16:31 schreef kwiwi het volgende:
Help
Ik ben een bloemblad aan het maken, en ik snap rij 12 niet. Dit is het hele patroon van het blad:
1 make a dr with 6 sts
2 m2 x6
3 (sc4, m2, m2) x2
4 sc5, m2, m2, sc6, m2, m2, sc1
5 sc7, m2, sc9, m2, sc2
6 sc8, m2, sc10, m2, sc2
make 2 rows (sc24)
9 sc8, sc2tog, sc10, sc2tog, sc2
10 sc8, sc2tog, sc9, sc2tog, sc1
11 (sc8, sc2tog) x2
12 sc1 and pM to start a new round,
don't turn
13 (sc5, sc2tog, sc2tog) x2
14 sc1 and pM to start a new round,
don't turn
15 (sc3, sc2tog, sc2tog) x2
BO -- cut yarn with app. 16inch/ 40cm
Wat bedoelen ze daar nu mee? En pM = put marker?![]()
Moet ik nu in plaats van direct een nieuwe ronde te starten eerst een vaste doen, om vervolgens de ronde met vasten af te maken? Of is rij 12 maar 1 steek?Nee dat laatste zou ook nergens op slaan.. Iemand die het weet?
Maar ik neem aan niet zo groot als deze?quote:Op donderdag 12 juli 2012 21:57 schreef S-A-I-N-T het volgende:
#Angelof9
Deze beer heb ik idd vaker voorbij zien komen hier. Maar ik weet niet of ik dat al kan. Ik begin net pas met haken. Zodra de giraffe af is zal ik een foto posten. Maar ik vind het erg leuk en zoek al vast wat patronen vast voor de vakantie.
Liefs joyce
quote:Op donderdag 12 juli 2012 13:06 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat is voor de sier vosssOk bedankt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
Kan iemand een paar van die dingen voor me maken aub?quote:Op donderdag 12 juli 2012 13:09 schreef trui het volgende:
[..]
haha!
en vosss, dat gehaakte omhulsel geeft een extra spannend licht effect bovendien. dus 't kan nog mooi gecombineerd worden met die lingerie ook!
Peniskokers doen we niet aan he zo klein zijn de naalden nietquote:Op donderdag 12 juli 2012 22:33 schreef vosss het volgende:
[..]
Kan iemand een paar van die dingen voor me maken aub?
Wauw! Zo geweldig!quote:Op donderdag 12 juli 2012 22:15 schreef Lotteke1977 het volgende:
Hoi allemaal,
Ben een trouwe lurker, maar vond dit topic wel toepasselijk om mijn laatste project te laten zien.
Haak al wel langer (poncho's voor dochters, knuffels, kussens etc), maar vond deze wel bijzonder goed gelukt! De taart is voor de Eendenklas van mijn dochter, zodat elke verjaardag nu in stijl gevierd kan worden!
[ afbeelding ]
Groetjes Lotte
Ik denk dat het eerder is om de start van een ronde op een andere plek te laten beginnen. Er staat duidelijk na ronde 12 dat je niet moet keren.quote:Op donderdag 12 juli 2012 19:06 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Moet je keren aan het eind van de ronde? Ik denk dat ronde 12 idd maar 1 steek is. Dan ga je verder met ronde 13, dan keren, dan weer 1 steek en verder met ronde 15. PM = Place Marker
Echt logisch is het niet...
Ik heb het ooit geprobeerd, maar het lukte me niet om het netjes te doen. Ik werkte ook met drie kleuren. Ik spiek dus even mee voor het geval iemand met een oplossing komt.quote:Op donderdag 12 juli 2012 22:42 schreef BrainTeaser het volgende:
Hier weer eens even wat hulp nodig!
Ik ga morgen beginnen aan een Ripple deken, in de kleuren wit-groen-wit-oranje-wit-groen, enz. Nu las ik net ergens dat het in zo'n geval (waarbij wit dus zeer regelmatig terugkomt) slim is om die terugkomende kleur niet steeds af te knippen, maar te blijven 'voeren' aan de zijkant.
Klinkt inderdaad heel handig, maar hoe doe je dat netjes?Hoop dat het een beetje duidelijk is..
Nee het is amigurumi dus hoef normaal niet te keren.quote:Op donderdag 12 juli 2012 19:06 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Moet je keren aan het eind van de ronde? Ik denk dat ronde 12 idd maar 1 steek is. Dan ga je verder met ronde 13, dan keren, dan weer 1 steek en verder met ronde 15. PM = Place Marker
Echt logisch is het niet...
Die daarvoor ging zelfs naar Australiëquote:Op donderdag 12 juli 2012 22:42 schreef BrainTeaser het volgende:
@Bijou: wat leuk dat je zulke leuke reacties krijgt op je dekens! En wat gaaf dat ze zelfs tot in Texas komen!
Ik snap het niet helemaal geloof ik, je laat dus de draad met bol en al hangen en daar ga je dan na een paar rijen weer mee verder? Zie je dat wit dan niet steeds aan de zijkanten van de andere kleuren?quote:Hier weer eens even wat hulp nodig!
Ik ga morgen beginnen aan een Ripple deken, in de kleuren wit-groen-wit-oranje-wit-groen, enz. Nu las ik net ergens dat het in zo'n geval (waarbij wit dus zeer regelmatig terugkomt) slim is om die terugkomende kleur niet steeds af te knippen, maar te blijven 'voeren' aan de zijkant.
Klinkt inderdaad heel handig, maar hoe doe je dat netjes?Hoop dat het een beetje duidelijk is..
Wat raar dat er dan zo "do not turn" staat, terwijl je dat de hele tijd al niet doet. Nou sorry, dan begrijp ik het ook niet. Misschien kun je op ravelry iemand vinden die het ook heeft gemaakt?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 08:05 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nee het is amigurumi dus hoef normaal niet te keren.
Precies mijn ideequote:Op vrijdag 13 juli 2012 09:49 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Wat raar dat er dan zo "do not turn" staat, terwijl je dat de hele tijd al niet doet. Nou sorry, dan begrijp ik het ook niet. Misschien kun je op ravelry iemand vinden die het ook heeft gemaakt?
Ja, dit was dus precies mijn gedachte inderdaad!quote:Op vrijdag 13 juli 2012 09:23 schreef Bijou het volgende:
Ik snap het niet helemaal geloof ik, je laat dus de draad met bol en al hangen en daar ga je dan na een paar rijen weer mee verder? Zie je dat wit dan niet steeds aan de zijkanten van de andere kleuren?
Ik knip het altijd gewoon af, dan maar iets meer afwerken...
Zo ja, dan ben ik er lid vanquote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:40 schreef Lijnloos het volgende:
Geen schaar meer kunnen vinden, maar sleutel deed inderdaad ook prima werk om de draden af te kappen. Dus heerlijk zitten haken in de lucht (is er zoiets als een mile-high-club voor hakers)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik haak bij ripples en grannies altijd alle eindjes mee, nog nooit problemen mee gehad dat je er iets van zag!quote:Op vrijdag 13 juli 2012 18:03 schreef Dottey het volgende:
HoiIk leef nog! Druk geklust bij mijn zussen in de tuin. Borders aanleggen, tegelen, afvoerpijpen weggewerkt.. gekroeld met onze aankomende kattenbeesten (2). Daar had ik nog een beetje gehaakt aan een knijnen patroon, maar probeerde er een eigen draai aan te geven. Nu vond ik het niet zo geweldig hoe de kop eruit kwam, dus ik heb er een muis van gemaakt die gelijk door de kittens werd geconfisceerd
![]()
Nu te veel kramp in mijn vingers om te haken![]()
betreft de deken met de draad meeneem tactiek: Gewoon een randje erom heen haakt, zie je er (bijna) iets meer van.. ziet er al goed uit.
Ik haak trouwens mijn (begin)draad mee als ik een nieuwe kleur start. Dus je hebt dan per kleur steeds maar 1 (eind) draadje over om weg te werken ipv 2 (begin en eind). Werkt voor mij prima.
SPOILER: verbouwingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 13 juli 2012 10:14 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Ja, dit was dus precies mijn gedachte inderdaad!Normaal gesproken zou ik de draad ook gewoon steeds afknippen en weer opnieuw aanhechten. Maar las gisteren bij verschillende projecten dat mensen de draad eraan laten als de kleur vaak terugkomt en het klinkt heel handig (vooral inderdaad met het afwerken van draadjes).
Edit: dit bedoel ik dus eigenlijk:
"Carrying up the side: Carrying the yarn up the side comes in handy when youre working a horizontal stripe pattern. However, this technique works only when youre crocheting stripes in even numbers of rows."
[ afbeelding ]
Dit is Phildar Impact 3,5quote:Op vrijdag 13 juli 2012 22:50 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Leuke kleurstelling die Ripple, wat voor wil gebruik je?
Over dure zeepaardjes gesproken...quote:Op zaterdag 14 juli 2012 17:08 schreef trui het volgende:
lief zeepaardje, en leuke onderzetters zag ik. plus een mooi begin van een ripple, frisse kleurtjes!
qua zeepaarden blijft Charly mijn favoriet, maar die is wel een stuk groter.
Dat "Lin" (100% linnen) is wel een mooie aanbieding.quote:
Muskat is veeeeeel dikker dan Catania, kun je niet combineren. Het is wel erg fijn materiaal.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 18:39 schreef Angelof9 het volgende:
Kent iemand het Muskat? Is dat de combineren met Catania e.d.?
vind je t fijn lopen?quote:Op zaterdag 14 juli 2012 19:03 schreef ChildoftheStars het volgende:
Misschien kan ik geen sokken breien, dan maar haken
[ afbeelding ]
Ze zijn nog niet afquote:Op zaterdag 14 juli 2012 19:18 schreef Ynske het volgende:
[..]
vind je t fijn lopen?
K heb een paar jaar geleden sloffen gemaakt, maar de knoopjes zijn toch best gevoelig.
Was ook zelf bij de tenen begonnen om geen naad te hebben.
dat klopt ook, maar k bedoel met erop staanquote:Op zaterdag 14 juli 2012 19:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ze zijn nog niet afmaar tot nog toe heb ik nooit problemen gehad met zelfgemaakte spullen. Gewoon lekker warm
Nope, nergens last van?quote:Op zaterdag 14 juli 2012 19:44 schreef Ynske het volgende:
[..]
dat klopt ook, maar k bedoel met erop staan
het is een tikkeltje dikker dan catania, volgens mij. maar 't scheelt elkaar niet zoveel. muskat is wel vrij splijtgevoelig, maar daar is wel aan te wennen. ik vind 't erg mooi.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 18:39 schreef Angelof9 het volgende:
Kent iemand het Muskat? Is dat de combineren met Catania e.d.?
ik ken daar alleen pipoos =duurquote:Op zondag 15 juli 2012 09:22 schreef kirsten. het volgende:
Ik ben op weg naar Maastricht nuZijn daar nog leuke aanradertjes wat betreft winkels/haakwinkels? Ik kan alleen met het OV en 't moet vooral niet te ver en moeilijk te vinden zijn want vriendlief gaat ook mee
Leuke sok zag ik voorbijkomen!
In Margraten is een hele leuke breiwinkel, het Zwarte Schaap, maar dat is zo'n half uur met de bus.quote:Op zondag 15 juli 2012 09:22 schreef kirsten. het volgende:
Ik ben op weg naar Maastricht nuZijn daar nog leuke aanradertjes wat betreft winkels/haakwinkels? Ik kan alleen met het OV en 't moet vooral niet te ver en moeilijk te vinden zijn want vriendlief gaat ook mee
Leuke sok zag ik voorbijkomen!
Dit moet ik rectificeren, Muskat Soft is veel dikker, Muskat weet ik niet.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 19:13 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
Muskat is veeeeeel dikker dan Catania, kun je niet combineren. Het is wel erg fijn materiaal.
welk katoen? Catania is bv 50 grquote:Op zondag 15 juli 2012 12:59 schreef Herfstblad het volgende:
Leuke ooievaar!
Ik wil ook nog eens Red Heart bestellen. Iemand die toevallig weet hoeveel gram katoen er op een bol zit? Ik zag dat niet zo gauw.
google is je vriendjequote:Op zondag 15 juli 2012 13:01 schreef Herfstblad het volgende:
[..]Van Red Heart. Creme de la Creme o.a.
Nee dat red je net niet, de grens is 21/22 euroquote:Op zondag 15 juli 2012 12:47 schreef BrainTeaser het volgende:
Oh, ik moet hier ook echt niet meer meelezen over al die soorten wol!![]()
Ik hou mezelf altijd voor dat ik genoeg heb aan de goedkope Wibra wol, en dat ik al die andere wolletjes niet nodig heb, maar toch... Echt 'nodig' heb ik ze ook niet natuurlijk
Maar ik heb inderdaad ook al regelmatig lopen kwijlen over die Red Heart. En met die 15% korting kun je al gauw 8 van die Super Saver bollen kopen en nog steeds onder de douane-grens blijven...![]()
* BrainTeaser gaat maar snel afsluiten voor het mis gaat
quote:Op zondag 15 juli 2012 13:02 schreef Ynske het volgende:
[..]
google is je vriendje
http://store.knitting-war(...)-cremedelacreme.html
Ball Weight: Solids: 2.5 oz/ 71g, Multis: 2.0 oz/ 57g
Length: Solids: 126 yards (115m), Multis: 99 yards (90m)
Ja klopt, het wordt wel erg krap, zal echt aan de precieze dollarkoers van die dag liggen.quote:Op zondag 15 juli 2012 13:05 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nee dat red je net niet, de grens is 21/22 euroOf je moet op exact 30 euro uitkomen, maar dat is nogal lastig kwam ik bij het bestellen achter.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu kan ik met de babydeken beginnen. En alle aanbiedingen laat ik even aan me voorbij gaan, ik heb al aardig ingeslagen vorige keer dus nu eerst eens wat opmaken! hahaklerkje
O dat is ook een goedequote:Op zondag 15 juli 2012 14:10 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Ja klopt, het wordt wel erg krap, zal echt aan de precieze dollarkoers van die dag liggen.
Het ligt er sowieso aan of ze bij Red Heart de prijs voor of na de korting op het pakketje vermelden, dus daar heb ik net even een mailtje over gestuurd!
Nog een tip trouwens: als je je aanmeldt voor hun nieuwsbrief krijg je ook een code voor 15% korting. Die is sowieso geldig tot het einde van 2012 en volgens mij geldt daarbij ook geen minimum bestelbedrag
Ik juist welquote:Op zondag 15 juli 2012 15:22 schreef Angelof9 het volgende:
Ik ben niet zo'n fan van die uitpuilogen, maar hij heeft wel een hele lieve snoet! En ontzettend netjes gehaakt, ook.
patroon van Delicious Crochet (ik ben wel beetje fan van haar patronen en dus uitpuilogen haha) klikquote:Op zondag 15 juli 2012 18:05 schreef Dottey het volgende:
wat voor patroon is die leeuw? Die is wel erg schattig(zou de ogen wel zelf anders doen, maar vind het erg schattig op je foto's)
leutig krabske!
wat een leuke ooievaar komt die uit de kraamcadeautjesboek?
Ik heb onder andere de benodigdheden voor deze deken aangeschaft:quote:Op zondag 15 juli 2012 16:59 schreef Kniertje22 het volgende:
Jeee, 60 euro Spuuglokje??Heb je iets uitgezocht voor bepaalde projecten? Of gewoon van alles uitgezocht en dan zie je wel?
![]()
quote:Op zondag 15 juli 2012 20:17 schreef trui het volgende:
haha spuuglokje, heb je alle kleuren van drops muskat besteld?
Wit gehaakt, maar geen compleet bolletje wat uitpuilt.. wel een kleine bolling, daar zou ik dan de iris en pupil op borduren denk ik..quote:Op zondag 15 juli 2012 20:36 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
patroon van Delicious Crochet (ik ben wel beetje fan van haar patronen en dus uitpuilogen haha) klik
Hoe zou jij de ogen doen?
Ja, die Ripple haakt lekker he? Vind ik ook inderdaad, als je eenmaal die eerste rij gehad hebt!quote:Op maandag 16 juli 2012 08:24 schreef EsseEi het volgende:
leuk krabje
en leuke onderzetters!:D
gister begonnen aan de ripple, na de eerste toer haakt het prima weg!! super leuk!
Wat leuk!!quote:
Wat een leukerd!!! (waar komt die vandaan?)quote:
quote:Op zondag 15 juli 2012 15:14 schreef Spiegelei het volgende:
Leuke ooievaar Ynske!
De leeuw is af! Pff wat vind ik het in elkaar zetten altijd een vervelend karwei zeg. En als ik 'em nog een keer maak zal ik de manen langer maken, maar goed ik heb maar kleine vingers dus ik kreeg je loops niet zo lang zonder ze telkens apart langer te maken Dat heb ik overigens wel bij de staart gedaan, even voor het effect (plus dat was niet zoveel werk).
Al met al vind ik het leuk gelukt. De kop is wel top zwaar en hij kijkt een beetje sullig haha.
Ik had ook precies genoeg mosterd kleur (echt maar iets van 10 meter over ofzo).
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]Tof!!! I <3 DC!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu kan ik met de babydeken beginnen. En alle aanbiedingen laat ik even aan me voorbij gaan, ik heb al aardig ingeslagen vorige keer dus nu eerst eens wat opmaken! haha
Oh en dat krabbetje en zeepaardje zijn ook schattig, leuk met dat gemeleerde garen!
En de onderzetters, tof kado!
Helemaal niet verpest hoor! Heel erg lief zeehondje! <3quote:Op maandag 16 juli 2012 14:22 schreef Kniertje22 het volgende:
Ik kom even met een fotospam, want ik heb de laatste 2 exemplaren van de 'zeebeesten-CAL' ook klaar!![]()
Dit is mijn 'cuttlefish' (soort van inktvis). In het echt vind ik die beesten niks aan, maar deze vind ik zelf toch wel leuk geworden. (Garen is ook van Red Heart.)
[ afbeelding ]
Hier mijn babyzeehondje, waarvan ik zelf vind dat ik 'm een beetje verpest heb met het gekleur rond het neusje, de blosjes en de dichte oogjes. Het moet een slapend/zonnenbadend zeehondje voorstellen, maar het is nu meer een Chinees zeehondje, haha.![]()
[ afbeelding ]
En zo staat de hele boel nu bij elkaar op het plankje boven mijn toiletpot:
[ afbeelding ]
wat een leuk stel is dat geworden kniertje!quote:Op maandag 16 juli 2012 14:22 schreef Kniertje22 het volgende:
Ik kom even met een fotospam, want ik heb de laatste 2 exemplaren van de 'zeebeesten-CAL' ook klaar!![]()
Dit is mijn 'cuttlefish' (soort van inktvis). In het echt vind ik die beesten niks aan, maar deze vind ik zelf toch wel leuk geworden. (Garen is ook van Red Heart.)
[ afbeelding ]
Hier mijn babyzeehondje, waarvan ik zelf vind dat ik 'm een beetje verpest heb met het gekleur rond het neusje, de blosjes en de dichte oogjes. Het moet een slapend/zonnenbadend zeehondje voorstellen, maar het is nu meer een Chinees zeehondje, haha.![]()
[ afbeelding ]
En zo staat de hele boel nu bij elkaar op het plankje boven mijn toiletpot:
[ afbeelding ]
Is het niet een rij lossen en dan rij 1 en dan rij 2 (aan de achterkant van de gebruikte rij lossen?).quote:Op maandag 16 juli 2012 20:07 schreef phluphy het volgende:
Wie kan me helpen met dit patroon?
Wat ik eruit opmaak:
ik begin bij 1). en haak 2 l, dan 3 l, 1 st, 3 l, 3 l, en doe dit de hele rij.
Waar gaat 2 dan precies verder?
En waar/hoe doe je die derde rij van lossen (tussendoor)?
[ afbeelding ]
Oooh die Wooper! Zo leuk!quote:Op maandag 16 juli 2012 20:12 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Is het niet een rij lossen en dan rij 1 en dan rij 2 (aan de achterkant van de gebruikte rij lossen?).
Dus rits lossen, dan 2 vasten, dan 6 lossen? Het doet me een beetje denken aan de hoorntjes van de wooper die ik heb gehaakt.
[ afbeelding ]
Grappig! Ik heb het patroon van die blokken gekozen om de babydeken te maken. ik haak ze met drops cotton in wit/zwart/grijstinten dus het eindresultaat ziet er qua sfeer heel anders uit. Ik ben benieuwd naar jouw deken straks!quote:Op zondag 15 juli 2012 21:51 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Ik heb onder andere de benodigdheden voor deze deken aangeschaft:
[ afbeelding ]
[..]![]()
![]()
Nououou, bijna deed ik het!
Nee, ik heb van 2 kleursoorten muskat ieder 5 bollen gekocht. Dus 10 bollen, maar dan heb ik ook genoeg voor een kussen per kleur.
En dus die bollen delight en fabel voor de deken. En het patroonboekje waar de deken instaat, omdat het maar 1,25 was en er nog andere mooie projectjes instaan. Maar het patroon is bij de Hobbydoos ook gratis op te vragen via email (dat had ik van tevoren al gedaan om te kijken of het vierkantje in de deken leuk om te haken is.
)
Bij de wooper zijn het inderdaad halve vasten die je over de lossen heen haakt.quote:Op maandag 16 juli 2012 20:42 schreef phluphy het volgende:
O.k, almost there.Kan het zijn dat ze een halve vast bedoelen, waar jij vaste schrijft?
Want in de andere onderdelen van dit patroon is zo'n boogje altijd een halve vaste.
Het ligt er een beetje aan hoe het er nu uitziet. Als het heel erg krullerig en in elkaar gefrommeld is (zoals bij lace patronen) kun je het beter eerst blokken. Dan zijn alle delen nog recht en plat en kun je ze goed op maat opspelden.quote:Op maandag 16 juli 2012 20:48 schreef phluphy het volgende:
In de beschrijving geven ze aan dat je alle onderdelen afzonderlijk moet blokken / persen / vaporiseren (hé, daar heb je dat vaporiseren weer).![]()
Daarna aan elkaar naaien.
Is dit logisch? Ik zou denken dat je eerst alles aan elkaar naait, dan nat maken, en pas dan in het juiste model blokken (of vaporiseren zo ge wilt).
Wat is gebruikelijk?
Niet krullerig en ook niet gefrommeld, wel te "compact" (en behoorlijk). Breedte is goed, lengte niet.quote:Op maandag 16 juli 2012 21:28 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Het ligt er een beetje aan hoe het er nu uitziet. Als het heel erg krullerig en in elkaar gefrommeld is (zoals bij lace patronen) kun je het beter eerst blokken. Dan zijn alle delen nog recht en plat en kun je ze goed op maat opspelden.
Als het vestje er eigenlijk al wel oke uitziet kun je het ook eerst in elkaar zetten en dan pas blokken.
Die Wooper is ook gaaf!quote:Op maandag 16 juli 2012 21:17 schreef PaarsBeestje het volgende:
Dit is de Wooper van de ontwerpster zelf. Dit is de mijne:
[ afbeelding ]
Ik heb er inmiddels meerdere gemaakt omdat ik de mijne telkens weg geef als iemand 'm zietPatroon is juist wel leuk om te doen, vind ik. Ik wil nog eens 1 maken in andere kleuren. Volgens mij is dat ook best tof.
Ik heb het lijf en de benen gedaan en ben nu net aan het tweede bolletje van de hoofdkleur begonnen. Van de andere drie kleuren zit ik nog in de eerste bol. Ik gebruik Zeeman supersoft 50 gr.quote:Op maandag 16 juli 2012 22:27 schreef BrainTeaser het volgende:
Over die beer gesproken: iemand al een idee in hoeverre de aangegeven hoeveelheid garen klopt of niet? Het lijkt mij -ook voor zo'n grote beer- best veel (2x 150-200gr en 1x 100g)...?
Ik hou namelijk nog wel wat garen over van die Ripple babydeken, en die kleurtjes vind ik wel leuk bij elkaar voor die beer, maar als ik inderdaad 450gram nodig heb, zal ik nog wat bij moeten bestellen ben ik bang..
wat leuk! Echt een thema tafeltje zo in het toiletquote:Op maandag 16 juli 2012 14:22 schreef Kniertje22 het volgende:
En zo staat de hele boel nu bij elkaar op het plankje boven mijn toiletpot:![]()
Zou gewoon doen waar je zin in hebt, doe ik ook!quote:Op dinsdag 17 juli 2012 14:03 schreef Lot_1 het volgende:
Hoihoi, newbie hier
Nog van harte Lijnloos!
Ik heb twee haaknaalden (maat 3 en 3,5) en een bolletje witte katoen mogen lenen van mijn moeder, en nu kan ik de basissteek uit de OP wel zo ongeveer (althans, de theorie, ik lijk wel steeds minder steken over te houden per toer dus ik doe nog wel iets fout maar verder ziet het er al best leuk uit). Maar hoe nu verder? Ik heb al wat topics gelezen en de granny stripe vind ik wel mooi en ik zou graag pannenlappen haken. Eigenlijk zou ik graag een deken haken maar dat is wel erg optimistisch om mee te beginnen
Kan iemand mij helpen?
Zo ben ik ook begonnen.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 14:03 schreef Lot_1 het volgende:
Hoihoi, newbie hier
Nog van harte Lijnloos!
Ik heb twee haaknaalden (maat 3 en 3,5) en een bolletje witte katoen mogen lenen van mijn moeder, en nu kan ik de basissteek uit de OP wel zo ongeveer (althans, de theorie, ik lijk wel steeds minder steken over te houden per toer dus ik doe nog wel iets fout maar verder ziet het er al best leuk uit). Maar hoe nu verder? Ik heb al wat topics gelezen en de granny stripe vind ik wel mooi en ik zou graag pannenlappen haken. Eigenlijk zou ik graag een deken haken maar dat is wel erg optimistisch om mee te beginnen
Kan iemand mij helpen?
Dank, en met zo'n grannystripe kun je ook eerst een kleintje maken he? Om te zien hoe het werkt en het patroon een beetje door te krijgen... Lucy/Attic24 geeft dat ook aan in haar tutorial/patroon... eerst beginnen met een basis van 21 lossen en zo maar eens proberen hoe het gaat. Misschien helpt dat. En dan heb je meteen een leuke granny-stripe-pannenlapquote:Op dinsdag 17 juli 2012 14:03 schreef Lot_1 het volgende:
Hoihoi, newbie hier
Nog van harte Lijnloos!
Kan iemand mij helpen?
Ik ook niet. Ik zit met tegenzin de dingen af te maken die ik al heb liggen. Zal wel fijn gevoel geven als het allemaal weer een keer klaar is!quote:Op dinsdag 17 juli 2012 15:10 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ik mag geen nieuwe projectjes meer beginnen.
Youtube is extreem handig zeg! Ik heb nu een rijtje met vasten en stokjes (een rooster van stokjes, gewone en dubbele) gehaakt, gaat best lekker. Nu begrijp ik een aantal termen tenminste. Is een 'losse' hetzelfde als de steken die je als eerste maakt (de ketting volgens het youtubefilmpje)?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 14:28 schreef Koningin het volgende:
[..]
Zo ben ik ook begonnen.
Toen heb ik gezocht naar filmpjes op youtube die complete werkjes lieten zien, zoals bijv. een bal.
Met die filmpjes heb ik mee gedaan en al doende leert men, patroontje er bij gezocht en als je eenmaal het patroon begrijpt, dan ben je een heel eind.
dit dusquote:Op dinsdag 17 juli 2012 15:22 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Ik ook niet. Ik zit met tegenzin de dingen af te maken die ik al heb liggen. Zal wel fijn gevoel geven als het allemaal weer een keer klaar is!
Dat vind ik sneu. Hoe komt 't?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 18:19 schreef YogaLove het volgende:
Ik zit hier elke dag enorm enthousiast mee te lezen, maar heb al in tijden geen haaknaald aangeraakt
quote:Op dinsdag 17 juli 2012 19:25 schreef Spuuglokje het volgende:
Leuke dingen crejo!
En wat Angelof zegt wild-r0se, een kussenhoes!
Lijnloos, ik heb ze alleen tussen een vochtige theedoek gelegd en toen de strijkbout erop. M'n kinderen keken al raar, ik aan het strijken!![]()
Ik haat blouses. Net zo erg als strijken. Dus dat komt mooi uit.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 19:44 schreef phluphy het volgende:
[..]![]()
![]()
Een ontaarde moeder! Nee, lief kind, je loopt maar rond met een gekreukte blouse. Mama heeft geen tijd voor jouw kleren. Ze moet haken!
quote:
Ik ben begonnen met de onderzetters. Op de een of andere manier loop ik vast als ik met 2 halve vasten naar het volgende boogje moet. Het ziet er gewoon niet mooi uit.quote:Op maandag 16 juli 2012 21:48 schreef Spuuglokje het volgende:
Kniertje22, wat onzéttend leuk die diertjes allemaal! <3
Die whooper is grappig zeg, Paarsbeestje!
En EsseEi, dat schiet al lekker op die deken. Wordt mooi!
Spiegelei, ik ben ook erg benieuwd naar jouw deken!
Ik heb 2 setjes onderzetters gemaakt voor de juffen van mijn jongste zoon, die vieren morgen samen 'juffendag', een soort verjaardags-/afscheidsdag. Zo zijn ze geworden:
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Met kaartjes eraan en verpakt in gebloemd folie:
[ afbeelding ]
En nu ben ik onderzetter-moe.
haha wat toevallig!!!quote:Op dinsdag 17 juli 2012 20:18 schreef Lot_1 het volgende:
He WildR0se, van bijna exact zulke granny squares heb ik een kussenhoes, gekregen van een vriendin. Precies dezelfde kleuren, alleen het midden is bruin in plaats van lichtroze.. Wich reminds me, ik moet ook nog eens opzoeken hoe je dat mooi en stevig aan elkaar naait, ze laten allemaal los. En misschien naai ik 't dan ook vast aan het kussen, want nu zit de hoes er lossig omheen.
Oh, ik heb nog een fotootje ervan! (de foto is vooral gemaakt om de kat) Een kussenhoes is dus ook best leuk
maar ik heb geen idee wat een mooie maat is voor een dekentje.
[ afbeelding ]
Het gaat je lukken!!!quote:Op dinsdag 17 juli 2012 20:09 schreef YogaLove het volgende:
veel met mn tuin bezig (moestuin) geweest, drukte rond verjaardag, werken en eigenlijk - heel raar - een beetje vergeten. Ik ga zometeen weer mn Shaun met 3 poten en zonder hoofd uit de mand halen.
En. Nu. Maak. Ik. Hem. Af!
[..]
Ik heb hier vandaag oogjes besteld, een stuk goedkoper maar de keus is beperkt.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 20:49 schreef EsseEi het volgende:
leuk die grannies!:D en die kat! die wil ik ook wel, heb je daar patroontje van?
Had oogjes besteld bij Juf Steek en kwamen vandaag aan:D nog meer mini uiltjes haken!!
ik trek eigenlijk altijd mijn draad even aan na een steek. Het haken gaat iets langzamer maar bij mij garandeerd het dat alle steken er hetzelfde uitzien. Mijn oma vond het net zo mooi als in haar tijd. (wat een zéér groot compliment is uit de mond van mijn omaquote:Op dinsdag 17 juli 2012 18:58 schreef wild-r0se het volgende:
nog 1 vraagje, heeft iemand tips om continu even los of even strak (tis net hoe je 't ziet) te haken? De ene keer doe ik 't veel strakker dan de andere keer, wat er maf uit ziet uiteindelijken dan bedoel ik echt, zoals bijv bij de granny square's, het ene clustertje strak en de volgende heel los en die daarna er beetje tussenin etc.
Ik ben niet zo'n fan van de oogjes van Chellebel.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:21 schreef Aruna het volgende:
[..]
Ik heb hier vandaag oogjes besteld, een stuk goedkoper maar de keus is beperkt.
http://www.chellebel.nl/c-1234186/veiligheidsoogjes/
dat is wel iets voor in de OP van 't de eerstvolgende topic (ik kan die van dit topic niet meer editen).quote:Op dinsdag 17 juli 2012 16:19 schreef EsseEi het volgende:
kijk nou wat ik net tegenkom
Haakles voor beginners
handig voor de newbies!
supermooi Toverheks! Van welke wol is dit gemaakt? Leuke, vrolijke kleurtjes zijn het.quote:Op woensdag 18 juli 2012 09:08 schreef Toverheks het volgende:
Zo weer eens alles bijgelezen en bekeken, en wat zijn er weer schitterende dingen gefreubeld.
Zelf ben ik nu aan nummer 201 popcorn granny begonnen voor de regenboogplaid, maar ppffttt moet er nog zo een 100 te gaan en dan aan elkaar naaien dus ben niet zo fanatiek meer wordt een beetje eentonig, maar hij komt wel af.
[ afbeelding ]
Ik dacht dat je die af had!! Of ben je een tweede aan het maken?quote:Op woensdag 18 juli 2012 09:08 schreef Toverheks het volgende:
Zo weer eens alles bijgelezen en bekeken, en wat zijn er weer schitterende dingen gefreubeld.
Zelf ben ik nu aan nummer 201 popcorn granny begonnen voor de regenboogplaid, maar ppffttt moet er nog zo een 100 te gaan en dan aan elkaar naaien dus ben niet zo fanatiek meer wordt een beetje eentonig, maar hij komt wel af.
[ afbeelding ]
Die had ik aan de oudste gegeven ( al wilde ik hem dolgraag houden, maar beloofd was beloofd ) dus fanatiek aan de 2e begonnen voor mezelfquote:Op woensdag 18 juli 2012 09:33 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Ik dacht dat je die af had!! Of ben je een tweede aan het maken?
Gewoon bij de vasten door de 2 bovenste lusjes steken. Door de stokjes die ernaast komen in de boog, drukt het er zo tegenaan dat je er niks meer van ziet. Lijkt een beetje raar als je die 2 vasten net gemaakt hebt, maar dat komt dus vanzelf goed.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 20:35 schreef Aruna het volgende:
[..]
Ik ben begonnen met de onderzetters. Op de een of andere manier loop ik vast als ik met 2 halve vasten naar het volgende boogje moet. Het ziet er gewoon niet mooi uit.
Kun je ( in niet al te moeilijke termen ) uitleggen hoe je dat doet.
Het moet niet gekker worden, ik heb al verschillende dekens, kussens en amigurimis gemaakt en dan lukt zo'n onderzetter niet![]()
Ik moest effe heel goed kijken, dacht eerst dat er een vinger in een soort spalk/metaal-constructie zat, maar het bleek minder ingrijpend.quote:Op woensdag 18 juli 2012 13:42 schreef Lotteke1977 het volgende:
Hoi allemaal,
Wat een leuke dingen weer allemaal! Hier maar een wipje opgepakt, die al een half jaar in de kast lag, een ripple kussenhoes. Wordt alleen lastig gevallen, dus het gaat allemaal niet zo snel
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 18 juli 2012 00:25 schreef Kniertje22 het volgende:
@crejo:
Ik ben niet zo'n fan van de oogjes van Chellebel.Ze zijn inderdaad wel goedkoper, wat natuurlijk fijn is, maar ze zijn echt een crime om vast te zetten. Die achterkantjes zijn echt megastrak (nog erger dan normaal), waardoor je ze nauwelijks op een normale manier om de oogjes krijgt.
Dank je wel, ik ga het gewoon nog een keer proberenquote:Op woensdag 18 juli 2012 13:07 schreef Spuuglokje het volgende:
Ziet er mooi uit Toverheks! Die popcornvierkantjes zijn leuk om te haken vind ik.
[..]
Gewoon bij de vasten door de 2 bovenste lusjes steken. Door de stokjes die ernaast komen in de boog, drukt het er zo tegenaan dat je er niks meer van ziet. Lijkt een beetje raar als je die 2 vasten net gemaakt hebt, maar dat komt dus vanzelf goed.
Ja, hij haakt de eindjes inderdaad meteen mee (snap alleen niet waarom hij eerst een lus maakt eigenlijk..?). Maar om een of andere reden lukt mij dat nooit zo goed, dan wordt m'n haakwerk niet strak genoeg om de eindjes echt goed te verbergen.quote:Op woensdag 18 juli 2012 13:42 schreef wild-r0se het volgende:
Waren er niet twee nog bezig met een ripple-deken? heb filmpje gevonden waarin ook staat hoe er op ene handige manier andere kleuren aangehecht kunnen worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |