Het is lastig om met PVV'ers normaal in discussie te treden. Hun geliefde leider beledigt elke mogelijke minderheidsgroepering op de meest grove wijze en gebruikt uitsluitend Twitter als debatplatform. Dat de racistische PVV een bedreiging is voor onze welvaartsstaat kan en mag niet onbesproken blijven.quote:
tegenwoordig word alle kritiek op vreemdelingen afgedaan als racisme en xenofobie.quote:
tjonge.... je loopt vele jaren achter met "tegenwoordig" .quote:Op vrijdag 13 juli 2012 10:49 schreef antwerpenstad het volgende:
[..]
tegenwoordig word alle kritiek op vreemdelingen afgedaan als racisme en xenofobie.
De joden ofwat?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 12:28 schreef antwerpenstad het volgende:
wa is er me antwerpen?
Het is de beste stad van vlaanderen
alleen die vreemdelingen zijn een groot probleem
Joden doen we vreemd en willen apparte scholen enzo, maar van hun hebben we niet zoveel last.quote:
Je hele bewering is niet juist... al tientallen jaren heb je een VB die de Vlaamse publieke opinie bespeelt.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 12:18 schreef antwerpenstad het volgende:
dat woord is idd niet helemaal meer juist. :p
De Belgen accepteren elkaar niet eens. De Vlaamse politiek in de rand om Brussel werd door de NY Times een paar jaar terug zelfs als 'etnische zuiveringen' omschreven.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 12:40 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Leer er mee leven. Er wonen ook veel niet-belgen in België.
Samenleven is een kwestie van elkaars aanwezigheid accepteren.
Voila. De onverdraagzaamheid jegens welk ander volk dan ook druipt ervanaf.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 12:58 schreef antwerpenstad het volgende:
Belgie is een verzameling van 2 totaal verschillende volkeren ( Vlamingen en Walen)
Het is al vele keren duidelijk gebleken dat de splitsing van Belgie de enige oplossing is.
De Vlamingen en de Walen zitten vol tegenstellingen.
Dit is niet langer vol te houden.
Er gaan Miljaren per jaar van het "rijke" Vlaanderen naar het failliete Wallonië.
Wij zijn de sponser van de luie Walen.
België Barst !!!
Je bent een VB-fan ? Vandaar dat dramaatje wat je maakte over "tegenwoordig"quote:Op vrijdag 13 juli 2012 12:58 schreef antwerpenstad het volgende:
Belgie is een verzameling van 2 totaal verschillende volkeren ( Vlamingen en Walen)
Het is al vele keren duidelijk gebleken dat de splitsing van Belgie de enige oplossing is.
Er gaan Miljaren per jaar van het "rijke" Vlaanderen naar het failliete Wallonië.
België Barst !!!
Leer ermee omgaan kerelquote:Op vrijdag 13 juli 2012 12:58 schreef antwerpenstad het volgende:
België Barst !!!
Als het nu verkiezingen zouden zijn, hebben NVA en VB (volgens peilingen) een meerderheid en is het na vele jaren effectief mogelijk veel te veranderen.quote:
http://www.volkskrant.nl/(...)kker-met-Geert.dhtmlquote:Arme Richard de Mos. Toen hij te horen kreeg dat hij niet op de PVV-lijst stond, kwam dat aan 'als een mokerslag' . Wanneer ik de Mos op televisie zie, krijg ik wel vaker de indruk dat hij net is getroffen door een mokerslag, maar deze is dus echt bewust aangekomen.
Doorzetter
Richard laat het er echter niet bij zitten. Zo is Richard niet. Het is een doorzetter. Om zichzelf toch nog op de PVV lijst te krijgen, heeft de optimistische Hagenees een website gelanceerd: www.houddemosindekamer.nu. Leuk om te raden wie dat ding op een afgetrapte Commodore 64 in elkaar heeft geknutseld: oud-collega James Sharpe misschien? Die is dol op websites.
Wanneer je de homepagina bereikt, schallen de opzwepende klanken van Eye of the Tiger door je boxen. Dat is slim van Richard: het is het favoriete nummer van Geert, die het lied graag bij zijn Rocky-waardige opkomsten gebruikt.
Vervolgens zien we een aantal quotes over de Mos waar het gemiddelde PVV-kamerlid alleen maar van kan dromen. Hans Wiegel blijkt fan: 'Ik heb De Mos leren kennen als iemand die onmiddellijk de inhoud snapt'. Top: niets beter dan de onvoorwaardelijke steun van Hans Wiegel, vraag dat maar aan Rita Verdonk. Andere fans zijn Joop Atsma, de man die voor het laatst heeft gelachen toen het CDA nog uit drie partijen bestond, en natuurlijk Angola-deskundige Henk Bleker. Kortom: aanbevelingen van de absolute erudiete frontlinie van de vaderlandse politiek.
Afscheid nemen
Onder de kop 'Richard was altijd duidelijk' vinden we een bloemrijke opsomming van de Mos' prestaties: bye bye milieuzones, bye bye windmolens, bye bye Olympische spelen op kosten van de belastingbetaler. Afscheid nemen van dingen vormt de rode draad in Richard's politieke agenda. Alleen aan zijn eigen afscheid is hij nog lang niet toe. Om de sympathieke PVV'er te steunen, kunnen we daarom van ons laten horen via de knop 'Mail Geert!'.
Prachtig. Hebben we dat niet allemaal altijd al eens willen doen? Ikzelf zal uiteraard mijn steun aan Richard betuigen in een brief aan de Grote Leider, maar mocht u ondanks deze sympathieke reddingsactie toch concluderen dat de Mos inderdaad beter met politiek pensioen kan gaan: pak er voor het gemak dan even het rapport bij waarmee de liefdeloze GroenLinks kandidatencommissie onder leiding van Tof Thissen, onlangs kamerlid Dibi schoffeerde. Wat knip- en plakwerk en u bent er.
Beste Geert,
Richard is een fris, leuk en aansprekend persoon. Hij heeft een goed ontwikkelde intuïtie voor het agenderen van voor vele PVV'ers aansprekende onderwerpen. Echter: hij geeft aan nieuwe politiek te willen bedrijven, maar heeft mij hierin inhoudelijk niet kunnen overtuigen. Hij is concreet in zijn voorbeelden maar weet deze onvoldoende te vertalen naar tactisch en strategisch niveau. Richard weet te weinig diepgaand verbinding te leggen tussen de kernwaarden van de partij. Zijn optreden is vaak solistisch en soms onvoorspelbaar. Hij is geen verbindende factor maar een creatieve buitenspeler met aanstekelijk enthousiasme. Hij lijkt me ongeschikt.
Groeten, ook aan Fleurtje en de katten. Hou je haaks deze zomer, geniet van Europa... nu het nog kan. En stuur die arme Richard een kaartje.
Johan Fretz is schrijver en columnist voor Volkskrant.nl.
Ik word bijna jaloers.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 13:06 schreef antwerpenstad het volgende:
Als het VB een persconferentie geeft over hun partijprogramma zit er vaak geen enkele journalist.
Het is leuker om Buma/Stemra te mailen of De Mos wel rechten afdraagt voor Eye of the Tiger.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 13:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)kker-met-Geert.dhtml
Als ik zo jouw reacties lees vol van haat en frustraties kan ik alleen maar zeggen, als je een lul hebt hoef je je nog niet als een lul te gedragen.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 09:08 schreef Oldie57 het volgende:
[..]
Het is lastig om met PVV'ers normaal in discussie te treden. Hun geliefde leider beledigt elke mogelijke minderheidsgroepering op de meest grove wijze en gebruikt uitsluitend Twitter als debatplatform. Dat de racistische PVV een bedreiging is voor onze welvaartsstaat kan en mag niet onbesproken blijven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |