abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114084761
Naar aanleiding van dit topic Stroomdraad wasmachine doorgebrand - help! heb ik het idee opgevat om zo'n tang te kopen.
Maar welke kwaliteit moet je nemen?
Ik heb sets gezien voor een paar tientjes maar ook losse tangen van dik meer dan 100 euro.
Een type dat een vergendeling heeft zodat je de gehele krimpbeweging moet afmaken lijkt me eigenlijk het beste, maar dit zijn ook weer de duurdere modellen.
Iemand een tip ?
-
  woensdag 11 juli 2012 @ 22:30:24 #2
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_114085176
dit wil je alleen voor die wasmachine gebruiken?
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_114086285
Heb er eentje liggen, en een redelijke hoeveelheid adereindhulzen. Merk tang is klauke kost de wereld niet. Koop ook een rondje adereindhulzen van klauke zelf. Dan heb je de meest voorkomende maten in een assortiment, makkelijk bij je te steken en je raakt de verschillende maten hulzen niet snel kwijt.

ff zoeken voor de links welke ik bedoel :

strooidoos(dus assortiment) te vinden via beschrijving: KLAUKE ST11B STROOIDOOS MET INHOUD KL

tang welke ik heb is klauke k3 meen ik, is nu een nieuwer type van, maar diegene die ik bezit is wat eenvoudiger van opzet. Beide producten toen het nog online was bij electro online gekocht (en ja wel uitgeleverd gekregen.....)

Weet je quo, je klust naar mijn idee vaak genoeg. Dus t is niet dat je dit maar een keer gaat gebruiken :)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  woensdag 11 juli 2012 @ 22:59:46 #4
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_114086782
Ik heb eentje met een vergrendeling, van Weidmuller.
Toevallig staat er een filmpje van online .
Ben er zeer tevreden mee.
Als je zo'n tang weinig gebruikt zou ik het bij een eenvoudig model houden.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_114090510
Die weidmuller wordt me iets te gortig met zijn 200 euro.

Heb al wel iets anders gezien dat met 55 euro dichter in de buurt komt, en ook voorzien van vergrendeling.

En nog even een vraagje. Heb je een aparte tang nodig voor geisoleerde hulzen en ongeisoleerde hulzen?
-
pi_114096287
kort antwoord: Nee ;)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_114096454
ik ben erg gecharmeerd van een diafragma krimptang, die dingen zijn goed en ook niet zo duur. Voor een 50 euro heb je er al wel eentje.
pi_114098378
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 08:14 schreef _VoiD_ het volgende:
ik ben erg gecharmeerd van een diafragma krimptang, die dingen zijn goed en ook niet zo duur. Voor een 50 euro heb je er al wel eentje.
goede tools zijn t halve werk natuurlijk :7
  Moderator donderdag 12 juli 2012 @ 19:36:57 #9
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_114121517
Zelf heb ik een Cimco combinatie perstang; maar die valt denk ik buiten jou budget.
Het voordeel van deze tang is dat ik er zowel adereindhulzen als kabelschoenen (rood, geel, blauw) mee kan persen en dat je in het handvat ruimte hebt om de andere 2 bekken te bewaren als je ze niet gebruikt.

Een klein nadeel is dat de tang vrij groot is, in kleine hoekjes kom ik af en toe gewoon ruimte tekort om in een meterkast nog even een paar hulzen er aan te kunnen persen.

Ik heb er een persbek bij voor adereindhulzen 0,5 tot 10mm, een bek voor 16, 25, en 35mm² en een bek voor kabelschoenen. :)

In de winkel zal hij ergens rond de ¤ 120,- a ¤ 150,- euro kosten, ik kon hem toen bij de groothandel kopen voor ¤ 85,- incl. al die persbekken :P
pi_114122385
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 19:36 schreef Vonkenboer het volgende:
Zelf heb ik een Cimco combinatie perstang; maar die valt denk ik buiten jou budget.
Het voordeel van deze tang is dat ik er zowel adereindhulzen als kabelschoenen (rood, geel, blauw)

Mooi spul die cimco tangen. Maar een setje zoals jij hebt komt in de buurt van de 200 euro voorzover ik kan nagaan.
Wordt een beetje te gek voor af en toe een hulsje knijpen :)
-
  zaterdag 14 juli 2012 @ 15:55:43 #11
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_114196475
dit voldoet ook? 19 euro bij contad, evt een paar geisoleerde hulsjes erbij, kom je boven de 25 euro, betalen met Ideal, wordt het gratis thuisbezorgd
pi_114199528
Allemaal rommel. Dit moet je hebben:

Moderator zaterdag 14 juli 2012 @ 18:16:08 #13
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_114201208
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 17:16 schreef somers het volgende:

[ afbeelding ]
Tuurlijk is dat een prachtige gekalibreerde perstang voor adereindhulzen tot en met 6 mm², maar met een prijs van 175,- euro toch ruim buiten het budget van TS. :)
pi_114201336
quote:
Op zaterdag 14 juli 2012 15:55 schreef gateway het volgende:
dit voldoet ook? 19 euro bij contad, evt een paar geisoleerde hulsjes erbij, kom je boven de 25 euro, betalen met Ideal, wordt het gratis thuisbezorgd
Weggegooid geld.
Je knijpt jezelf de blaren op je jatten en vervolgens trek je zó de draad uit je (juiste maat) adereindhuls.
pi_114202071
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 18:20 schreef Treinhomo het volgende:
Weggegooid geld.
Je knijpt jezelf de blaren op je jatten en vervolgens trek je zó de draad uit je (juiste maat) adereindhuls.
Bullshit.

Het gaat om een tang voor thuisgebruik, dus zeg gemiddeld 3 aderhulsjes per maand. Als jij daar al blaren van krijgt...

Ik heb zelf een goedkope tang van Farnell (was ook maar 20,- euro volgens mij) en die voldoet prima. Jij trekt na aanknijpen echt die aderhulzen niet meer van de kabel af hoor...

En ja, als je hem dag in dag uit gebruikt, dan is een professionele tang uiteraard een betere optie. Maar ja, dat was de vraag niet he...
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_114202318
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 18:45 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Bullshit.

Het gaat om een tang voor thuisgebruik, dus zeg gemiddeld 3 aderhulsjes per maand. Als jij daar al blaren van krijgt...

Ik heb zelf een goedkope tang van Farnell (was ook maar 20,- euro volgens mij) en die voldoet prima. Jij trekt na aanknijpen echt die aderhulzen niet meer van de kabel af hoor...

En ja, als je hem dag in dag uit gebruikt, dan is een professionele tang uiteraard een betere optie. Maar ja, dat was de vraag niet he...
Dan niet; ik zal het me wel verbeeld hebben.
pi_114202514
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 18:52 schreef Treinhomo het volgende:
Dan niet; ik zal het me wel verbeeld hebben.
Of niet goed geknepen hebben... Maar serieus, je trekt eerder de kabel aan gort, dan die huls van de ader af.

En tuurlijk, hij ligt niet zo comfortabel in de hand als een tang van 100,- of 200,- Daar heb ik ook mee gewerkt. Maar voor thuis? Who care's?
pi_114204202
Een bedrag van 175 of 200 euro is wat overdreven voor af en toe een paar hulsjes.
Zoals ik het nu zie heb je daarnaast de keus tussen een simpele tang van 20-30 euro of een eenvoudig type met vergendeling voor rond de 50 euro.
-
  zaterdag 14 juli 2012 @ 20:21:53 #19
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_114205489
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 18:20 schreef Treinhomo het volgende:
Weggegooid geld.
Dat kan hij dan mooi in zijn eerste review schrijven :+
pi_114205638
Ik ben altijd wel gecharmeerd van Knipex, wat is er mis met deze tang van twee tientjes?

pi_114208926
Voor eenvoudig en niet al te regelmatig gebruik volstaat die Knipex tang prima. Het is maar net wat je ervoor over hebt..
pi_114211851
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 17:16 schreef somers het volgende:

[ afbeelding ]
En dit is zijn neefje uit China, op ebay te koop en voor minder dan 25 euro kan ik 'm in de bus hebben.

-
  zaterdag 14 juli 2012 @ 23:19:42 #23
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_114212420
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 23:08 schreef quo_ het volgende:

[..]

En dit is zijn neefje uit China, op ebay te koop en voor minder dan 25 euro kan ik 'm in de bus hebben.

[ afbeelding ]
die zijn ook gaaf idd :) alleen van knipex kosten ze wel het 5 voudige.....

Trouwens, hoorde laatste dat je officieel als bv. installateur die handtang zonder die vergrendeling (dat ratelen zeg maar) niet meer mag gebruiken omdat je dan onbewust ook te zacht kan knijpen en de huls niet goed vast zit.... (geen idee in hoeverre dit waarheid is)
pi_114213471
weidmuller op marktplaats.?
pi_114213529
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 23:19 schreef gateway het volgende:
die zijn ook gaaf idd :) alleen van knipex kosten ze wel het 5 voudige.....

Trouwens, hoorde laatste dat je officieel als bv. installateur die handtang zonder die vergrendeling (dat ratelen zeg maar) niet meer mag gebruiken omdat je dan onbewust ook te zacht kan knijpen en de huls niet goed vast zit.... (geen idee in hoeverre dit waarheid is)
Volgens mij is juist die vergrendeling daarvoor bedoeld... Je moet dus altijd 'ver' genoeg doorknijpen, anders krijg je je kabel + huls niet eens meer uit je tang.

Handig als je er per dag 500 moet doen. Onnodig als je weet wat je doet en er maar drie moet doen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')