goede tools zijn t halve werk natuurlijkquote:Op donderdag 12 juli 2012 08:14 schreef _VoiD_ het volgende:
ik ben erg gecharmeerd van een diafragma krimptang, die dingen zijn goed en ook niet zo duur. Voor een 50 euro heb je er al wel eentje.
Mooi spul die cimco tangen. Maar een setje zoals jij hebt komt in de buurt van de 200 euro voorzover ik kan nagaan.quote:Op donderdag 12 juli 2012 19:36 schreef Vonkenboer het volgende:
Zelf heb ik een Cimco combinatie perstang; maar die valt denk ik buiten jou budget.
Het voordeel van deze tang is dat ik er zowel adereindhulzen als kabelschoenen (rood, geel, blauw)
Tuurlijk is dat een prachtige gekalibreerde perstang voor adereindhulzen tot en met 6 mm², maar met een prijs van 175,- euro toch ruim buiten het budget van TS.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 17:16 schreef somers het volgende:
Allemaal rommel. Dit moet je hebben:
[ afbeelding ]
Weggegooid geld.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 15:55 schreef gateway het volgende:
dit voldoet ook? 19 euro bij contad, evt een paar geisoleerde hulsjes erbij, kom je boven de 25 euro, betalen met Ideal, wordt het gratis thuisbezorgd
Bullshit.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 18:20 schreef Treinhomo het volgende:
Weggegooid geld.
Je knijpt jezelf de blaren op je jatten en vervolgens trek je zó de draad uit je (juiste maat) adereindhuls.
Dan niet; ik zal het me wel verbeeld hebben.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 18:45 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Bullshit.
Het gaat om een tang voor thuisgebruik, dus zeg gemiddeld 3 aderhulsjes per maand. Als jij daar al blaren van krijgt...
Ik heb zelf een goedkope tang van Farnell (was ook maar 20,- euro volgens mij) en die voldoet prima. Jij trekt na aanknijpen echt die aderhulzen niet meer van de kabel af hoor...
En ja, als je hem dag in dag uit gebruikt, dan is een professionele tang uiteraard een betere optie. Maar ja, dat was de vraag niet he...
Of niet goed geknepen hebben... Maar serieus, je trekt eerder de kabel aan gort, dan die huls van de ader af.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 18:52 schreef Treinhomo het volgende:
Dan niet; ik zal het me wel verbeeld hebben.
Dat kan hij dan mooi in zijn eerste review schrijvenquote:Op zaterdag 14 juli 2012 18:20 schreef Treinhomo het volgende:
Weggegooid geld.
Je knijpt jezelf de blaren op je jatten en vervolgens trek je zó de draad uit je (juiste maat) adereindhuls.
En dit is zijn neefje uit China, op ebay te koop en voor minder dan 25 euro kan ik 'm in de bus hebben.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 17:16 schreef somers het volgende:
Allemaal rommel. Dit moet je hebben:
[ afbeelding ]
die zijn ook gaaf iddquote:Op zaterdag 14 juli 2012 23:08 schreef quo_ het volgende:
[..]
En dit is zijn neefje uit China, op ebay te koop en voor minder dan 25 euro kan ik 'm in de bus hebben.
[ afbeelding ]
Volgens mij is juist die vergrendeling daarvoor bedoeld... Je moet dus altijd 'ver' genoeg doorknijpen, anders krijg je je kabel + huls niet eens meer uit je tang.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 23:19 schreef gateway het volgende:
die zijn ook gaaf iddalleen van knipex kosten ze wel het 5 voudige.....
Trouwens, hoorde laatste dat je officieel als bv. installateur die handtang zonder die vergrendeling (dat ratelen zeg maar) niet meer mag gebruiken omdat je dan onbewust ook te zacht kan knijpen en de huls niet goed vast zit.... (geen idee in hoeverre dit waarheid is)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |