Yep, de indeling ziet er bij de eerste krap en onhandig uit. Die tweede ziet er leuk uit en is ook leuk ingerichtquote:Op woensdag 11 juli 2012 15:09 schreef V1z0R het volgende:
Die badkamertegeltjes!
[..]
Alleen de 2e zou ik eventueel overwegen...@ die kartonnen dozen bij de eerste
Als lang persoon heb ik een hekel aan schuine murenquote:Op woensdag 11 juli 2012 15:12 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Yep, de indeling ziet er bij de eerste krap en onhandig uit. Die tweede ziet er leuk uit en is ook leuk ingericht.
Echt een mooi huis, An!. Die ramen in de slaapkamer
.
Het zijn geen twee samengetrokken apartementen hoor! Het zijn twee herenpanden, horizontaal gesplitst, om twee apartementen te kunnen creeren.quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:17 schreef Novem het volgende:
Leuk wel An, snap wel dat het moeilijk is te verkopen, indeling ziet er toch vrij apart uit doordat de twee apartementen zijn samengetrokken en de doelgroep verhuist misschien juist weg uit Dordrecht.
Heb je al he spullen nu ook verhuisd naar Freud? Of staat alles er nog zoals op de foto's? Leuk gestyled!
Ja dat zeker. maar ben gewoon benieuwd!quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:20 schreef uniekhoorn het volgende:
Maar sporten he...
Het maakt toch feitelijk niet uit wat je doet?
Wandelen
Zwemmen
Fietsen
Ijzerhangen
Klimmen
Weet ik veel wat, verzin het maar.. Het gaat toch om beweging en wat je zelf leuk vind?
Het moet vol te houden zijn, je moet er plezier in hebben.
Als is het aquajogging bij de plaatselijke bejaardencentrum, who cares?
Maakt mij ook geen reet uitquote:Op woensdag 11 juli 2012 15:20 schreef uniekhoorn het volgende:
Maar sporten he...
Wandelen
Zwemmen
Fietsen
Ijzerhangen
Klimmen
Weet ik veel wat, verzin het maar.. Het gaat toch om beweging en wat je zelf leuk vind?
Daar heb jij ook weer helemaal gelijk in. Tegelijkertijd is het zo zonde om zo'n hoog bedrag aan huur uit te geven, zeker als je daardoor ook niet meer zo veel kunt sparen voor een huis.quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:29 schreef the85mc het volgende:
Huizen, tsja, ik kan de komende 2 jaar toch nog niet kopen. En op zich zit ik hier prima in Utrecht.. Zie me hier nog wel een paar jaar wonen. Tenzij ik naar het buitenland vertrek.
En al zou ik nu kunnen kopen dan zou ik het niet doen. De kans is nu groot, erg groot zelfs, dat prijzen verder dalen. Dan zou je instappen op een dalende markt. Dan moet je alleen kopen als je een huis ziet die je echt wil hebben en er minimaal een jaar of 15 in zou willen wonen. Anders ben je dief van je eigen portemonnee. Tot die tijd eerst studieschuld af betalen, zal hooguit 3000 euro zijn.. En als ik eenmaal werk eerst sparen en beleggen. Ik hoop nog wat klappers te maken met beleggen zodat ik een huis voor een groot gedeelte kan betalen. Laatste tijd kom ik te weinig aan beleggen toe..
Maar 50.000 waardevermindering is echt erg veel op een huis! Woon nu zelf in een appartement en die staan nu 20.000 goedkoper te koop dan tijdens de piek in 2008/2009..
Tsja, als je huis 6000 per jaar minder waard wordt (wat niet eens onrealistisch is) dan zijn je effectieve maandlasten van kopen 500 euro per maand hoger puur door dalende prijzen.. Dan kun je beter huren naar mijn idee..quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:39 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Daar heb jij ook weer helemaal gelijk in. Tegelijkertijd is het zo zonde om zo'n hoog bedrag aan huur uit te geven, zeker als je daardoor ook niet meer zo veel kunt sparen voor een huis.
Het is echt een duivelsdilemma: huren of kopen.
Goed idee! Doe mee!quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:42 schreef An24 het volgende:
Zal ik heel ontopic eens een voorlopig lijstje doen?
O: speltzuurdesembrood met kaas en roerei, beker thee met melk
T: 1 cappucino met koekje, een thee met koekje
L: caesarsalade met een halve italiaanse bol, cola light
T: shake van sinaasappelsap, kokosmelk en ananas
D: nog geen idee
S: yogales
T: veel thee
Ik ook! En dat sparen gaat heel rap. Zeker als je ook alle vliegtickets ed ervan betaalt. Dus als ik dan bij de Bijenkorf ben kan ik bijna altijd dat wat ik koop met punten betalen.quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:37 schreef Novem het volgende:
[..]
Goed planSpaargeld
Ik betaal tegenwoordig bijna alles met CC, heb er een van de Bijenkorf en voor alles wat ik er mee betaal krijg ik punten, waarmee ik dan weer gratiesch kan shoppen bij de Bij
Ja.quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:41 schreef the85mc het volgende:
[..]
Tsja, als je huis 6000 per jaar minder waard wordt (wat niet eens onrealistisch is) dan zijn je effectieve maandlasten van kopen 500 euro per maand hoger puur door dalende prijzen.. Dan kun je beter huren naar mijn idee..
uh ja, nou het zijn ook mijn eigen schilderijen die in de uitverkoop gaan.quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:49 schreef V1z0R het volgende:
Was Nallie toch die met puistjes zat trouwens?
Ben nu zelf een week weer aan de brandnetelthee en m'n huid is veeeel rustiger (en zachter).
Co, ik wel (eventueel), moeten het niet de prijzen zijn die P. hanteert...
Vind die van Bob Dylan echt wel gaaf, maar niet voor die prijs (ons bint zuunig)
wat een gaaf plan zeg!!! Gaaf dat je het ook echt meer concreet gaat maken!quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:47 schreef conleche het volgende:
[..]
I
Over vliegtickets gesproken..........eerste horde genomen en het verteld. Plan om een tijd op reis te gaan volgend jaar krijgt steeds meer vorm. Wel heb ik echt way te weinig spaargeld. Dus ik denk dat ik ergens in de herfst een schilderijenuitverkoop ga houden. Dus als iemand tegen die tijd een witte muur heeft die voor weinig gevuld moet worden, dan geef maar een gil, krijg je ook een uitnodiging.
Jaloers!quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:51 schreef Cocotrimonium het volgende:
Zo dan! Vanaf komende maandag heb ik 6 weken vakantie. Dan moet ik 4 weken werken, en vervolgens heb ik 19 weken verlof. Dat betekent dus dat ik t/m 1 februari 2013 in totaal 4 weken en 2 dagen moet werken
Ik dacht dat jij nieuw was?quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:52 schreef Skoap het volgende:
[..]
wat een gaaf plan zeg!!! Gaaf dat je het ook echt meer concreet gaat maken!
En ik wil dan best wel een uitnodiging.. Zoek al tijden naar iets leuks voor aan den muurEn heb mooie dingen voorbij zien komen van jou @ facebook
Nu word ik ook nieuwsgierigquote:Op woensdag 11 juli 2012 15:53 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij nieuw was?Ben je een oude user met nieuwe naam en heb ik je op FB?
Progjequote:Op woensdag 11 juli 2012 15:53 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij nieuw was?Ben je een oude user met nieuwe naam en heb ik je op FB?
Snap ikquote:Op woensdag 11 juli 2012 15:51 schreef conleche het volgende:
[..]
uh ja, nou het zijn ook mijn eigen schilderijen die in de uitverkoop gaan.Denk niet dat P. het op prijs stelt dat ik mijn reis bekostig met het in de ramsj gooien van zijn werk.
Ooooh!! Ok, ik had geen idee!quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:54 schreef Skoap het volgende:
[..]
Progje
Ik heb een nieuw account aangemaakt voor in OUDAangezien Progje ook nogal veel in UVT zat/zit en ik geen zin had in dat gezeik over drugs e.d.
Dit! Wij hebben ook nog altijd niks aan onze muren hangen, tof!quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:52 schreef Skoap het volgende:
[..]
wat een gaaf plan zeg!!! Gaaf dat je het ook echt meer concreet gaat maken!
En ik wil dan best wel een uitnodiging.. Zoek al tijden naar iets leuks voor aan den muurEn heb mooie dingen voorbij zien komen van jou @ facebook
Ik vind het ook een heel raar idee. Normaal word ik gek van teveel vakantie, mgoed. Een groot deel gaat niet 'echt' vakantie zijn, natuurlijk. Dus dat scheeltquote:Op woensdag 11 juli 2012 15:56 schreef uniekhoorn het volgende:
Waarom wil je iemand voor de harses slaan V1?
Coco, wat een gek vooruitzicht eigenlijk ... Hoest met je mormel in je buik?
Over sparen gesproken:
Heb net via mail met reisbureau een optie genomen voor het hotel.. dus doei 2000 euro
quote:Op woensdag 11 juli 2012 16:01 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik voel 'm sinds een weekje echt goed trappen, soms. Zoals net. Blij dat ik alleen op de kamer zit atm, want ik yelpte een beetje van de schrik
Bellen!quote:Op woensdag 11 juli 2012 16:08 schreef Mixende_match het volgende:
Zit in dilemma. Mijn schoonmoeder geeft volgende week een feest (50 wordt ze) en nu heb ik met m'n schoonfamilie (vader, broertjes en zusje van vriend) al gemaild over hoe of wat.
Maar nu reageren ze er niet echt meer op, terwijl er nu toch echt wat moet gebeuren ivm levering van kado, bestelling van opblaaspop, inkopen van de taarten die we gaan maken etc..
Als ik nou weer ga mailen, voor de 3e keer, voel ik mij zo opdringerig, maar aan de andere kant, als er niks gebeurd, wordt er ook niks gedaan...oohh, what to do?!?!
/sorry.gefrustreerd want er wordt niks gepland.
Iedereen bellen?quote:
Ik betaal al ruim tien jaar ¤ 168 per maand (vroeger, in guldentijden was het dus een ander bedrag in guldensquote:Op woensdag 11 juli 2012 16:07 schreef XcUZ_Me het volgende:
Terugbetalen doe ik al jaren, maar ik betaal maar heel weinig terug per maand. Zal vast niet goed zijn, maar ik ga geen slapende honden wakker maken
. Volgens mij hebben ze daar gewoon een linkje met de Belastingdienst, dus ze kunnen precies zien wat er binnenkomt jaarlijks.
Ik iets van 80 euro. Het is echt idioot weinig. Nouja, het zal wel en vind het ook wel prima. Ik denk dat ze het ooit geïndexeerd hebben op mn eerste salaris, maar nooit meer herzien hebben.quote:Op woensdag 11 juli 2012 16:14 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik betaal al ruim tien jaar ¤ 168 per maand (vroeger, in guldentijden was het dus een ander bedrag in guldens). Vind het wel prima.
Ik zou m'n vriendje het zelf laten regelen en denken "als het niemand in haar eigen gezin blijkbaar iets kan schelen heeft schoonmoeder gewoon pech", maar vervolgens zou ik het waarschijnlijk alsnog last-minute gaan regelen uit medelijden.quote:Op woensdag 11 juli 2012 16:12 schreef Mixende_match het volgende:
[..]
Iedereen bellen?lijkt mij ook weer zowat. Iedere keer als ik bij hun thuis ben, is hun moeder er ook. En t zusje is op kamp, dus lijkt mij dan weer niet zo handy. Whats app sturen? Ooh ik wordt er echt gek van, bij mij thuis wordt alles altijd optijd geregeld, en overlegd. Bij hun gewoon nooit. En de vorige keer liet ik t ook op z'n beloop gaan, met als resultaat dat ik op de dag zelf nog een kado moest kopen..
Niet helemaal mijn smaak maar wel tof!quote:Op woensdag 11 juli 2012 16:18 schreef the85mc het volgende:
oh dit is trouwens wat ik bedoelde:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heel erg mee eens! Sporten/bewegen moet vooral leuk zijn.quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:20 schreef uniekhoorn het volgende:
Maar sporten he...
Wandelen
Zwemmen
Fietsen
Ijzerhangen
Klimmen
Van datzum!quote:Op woensdag 11 juli 2012 16:24 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Heel erg mee eens! Sporten/bewegen moet vooral leuk zijn.
Wow, jij heb echt mooie schilderijenquote:Op woensdag 11 juli 2012 16:23 schreef conleche het volgende:
Ik kan wel een apart slankie open huis houden. Ook welkom voor mensen met volle witte muren, of lege witte muren met een andere smaak.
Ik zal er eens over denken. En Novem als je op het huisje drukt rechtsboven bij mijn posts dan kom je op mijn website. Oh ja, da's het volgende ik MOET een nieuwe website. Deze is nu echt niet meer te doen. Ik heb al wel het ontwerp, heb een uitvoerder nodig en liefst 1 met ook een witte muur.
Of we direct even de vliegtickets à ruim 2700 euro wilden betalen, toen we de reis boekten. Volgens mij heb ik nog nooit zo'n groot bedrag gepind.quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:56 schreef uniekhoorn het volgende:
Over sparen gesproken:
Heb net via mail met reisbureau een optie genomen voor het hotel.. dus doei 2000 euro
Het is de schoonfamilie, dus je andere helft dit laten regelen?quote:Op woensdag 11 juli 2012 16:12 schreef Mixende_match het volgende:
[..]
Iedereen bellen?lijkt mij ook weer zowat. Iedere keer als ik bij hun thuis ben, is hun moeder er ook. En t zusje is op kamp, dus lijkt mij dan weer niet zo handy. Whats app sturen? Ooh ik wordt er echt gek van, bij mij thuis wordt alles altijd optijd geregeld, en overlegd. Bij hun gewoon nooit. En de vorige keer liet ik t ook op z'n beloop gaan, met als resultaat dat ik op de dag zelf nog een kado moest kopen..
Zat van de week zo'n type samen met d'r vriendin naast me (op de zitfietsen)quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:56 schreef uniekhoorn het volgende:
Over sparen gesproken:
quote:Op woensdag 11 juli 2012 16:42 schreef V1z0R het volgende:
12.000Had dan ook moeite om op 'OK' te drukken
[..]
Zat van de week zo'n type samen met d'r vriendin naast me (op de zitfietsen)
Dus terwijl ik me in 30min gigantisch uit de naad trapte zat zij te zeuren dat ze ging hopen dat ze voor september nog die 30kg ging kwijtraken...
Met een tempo van Jan Stront 50 minuten lang bewegen om daarna een volgens haar 'welverdiende' kop chocomelk met koekje aan de bar te nuttigen niet nee!
Ik vind het mooi, Vooral je portretten. freud houdt daar ook wel van, dus ik zal het eens inbrengen hier!quote:Op woensdag 11 juli 2012 16:23 schreef conleche het volgende:
Ik kan wel een apart slankie open huis houden. Ook welkom voor mensen met volle witte muren, of lege witte muren met een andere smaak.
Ik zal er eens over denken. En Novem als je op het huisje drukt rechtsboven bij mijn posts dan kom je op mijn website. Oh ja, da's het volgende ik MOET een nieuwe website. Deze is nu echt niet meer te doen. Ik heb al wel het ontwerp, heb een uitvoerder nodig en liefst 1 met ook een witte muur.
quote:Op woensdag 11 juli 2012 16:23 schreef conleche het volgende:
Erg Nederlands lijstjequote:Op woensdag 11 juli 2012 16:51 schreef xliefs. het volgende:
Lang niet meer gepost hier. toch weer eventjes een lijstje;
o= 2 bruine boterham met smeerkaas 20+
t= banaan
l= 2 bruine boterham met 2 gekookte eitjes, en 1 bruine boterham met kruidenkaas
t= 400 gram aardbeien
d= kipschnitzel, sperziebonen met magere spekjes en een paar gebakken aardappelen.
mijn doel is om doordeweeks, op ongeveer 1800kcal te zitten, en in het weekend, waar het vaak fout gaat, op 2200..
Mijn vriend, of z'n familie 't laten regelenquote:Op woensdag 11 juli 2012 16:37 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Het is de schoonfamilie, dus je andere helft dit laten regelen?
Mooooooooie autoquote:Op woensdag 11 juli 2012 16:56 schreef V1z0R het volgende:
Yup, voor m'n auto
Zo een:
[ afbeelding ]
Nog geen spijt van gehad
[..]
Erg Nederlands lijstje
Kom je zo wel aan 200gr groente?Rest lijkt me netjes, mis alleen wat gezonde vetten
Wat zijn trouwens je valkuilen 's weekends?
gaaf! ik neem je baan dan wel overquote:Op woensdag 11 juli 2012 17:09 schreef conleche het volgende:
Oh cool! Zometeen kan ik op reis en dan is het mede mogelijk gemaakt door Slankies!
We hebben ik denk zeker dat ik zo'n 400 gram sperziebonen straks naar binnen werk! Wel eentonig, maar het is wel groente!quote:Erg Nederlands lijstje
Kom je zo wel aan 200gr groente?Rest lijkt me netjes, mis alleen wat gezonde vetten
Wat zijn trouwens je valkuilen 's weekends?
Wilde net zeggen: Viz?quote:Op woensdag 11 juli 2012 16:24 schreef V1z0R het volgende:
Oeh 2 vliegen in 1 klap?
Sta open voor PM, Co
Koop?quote:Op woensdag 11 juli 2012 18:32 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Wilde net zeggen: Viz?.
Ben weer huisjes aan het kijken. Stuitte toevallig op iets in Hsum en ontdekte dat dat veel betaalbaarder is dan Amersfoort. Budget voor mij is max 600 euro, heb ik uitgerekend, en voor 500-600 euro vind je daar echt wel een ruime studio of zelfs een tweekamerappartement
.
Hardlopen op de heide.
Nee joh, huur.quote:Op woensdag 11 juli 2012 19:07 schreef sigme het volgende:
[..]
Koop?
En wat is het plan met M.? Dank je hem af?
volgens mij zijn ze het daar nog steeds niet over eens, of de ideeën over lage/hoge intensiteit sporten om vet te verbranden nou wel of niet kloppen.quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:09 schreef V1z0R het volgende:
Bij hoge intensiteit cardio kan je lichaam niet snel genoeg vet omzetten in suikers, An
Het zal dus eiwitten moeten pakken daarvoor.
Het is wel zo dat na 20min. stevige beweging je lichaam de stoffen gaat aanmaken die ervoor zorgen dat je vet uit je reserves kunt gaan gebruiken.
Ik kan www.afaspersonal.nl aanraden. gratiesj en ik heb tegenwoordig prima overzicht. zo geef ik de laatste maanden steeds iets minder aan boodschappen uit, conform doelstellingquote:Op woensdag 11 juli 2012 13:38 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ja, dat wil ik misschien ook nog wel gaan doen, maar dan eerst even alle zaakjes op orde krijgen. Nu net iets te weinig idee van wat ik eigenlijk uitgeef!
Vik, had jij twee jaar geleden al een baan? Dat is de peildatum als je minder wilt betalen aan DUO, nu is het bedrag gebaseerd op de hoogte van je studieschuld, niet op inkomen. Narekenen wil wel eens voordeel opleveren. Als ik de papieren rond heb ga ik ipv 110, 70 in de maand betalen!quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:56 schreef Viking84 het volgende:
Ik denk dat ik op dit moment iets van 475 euro aan vaste lasten heb (huur, internet, mobiel abbo, sportschool, zorgverzekering, elektriciteit), 150 euro aan gezamenlijk eten (inclusief eten/grint voor de katjes... dit bedrag kan wel omlaag, we gaan er ook al van uit eten inmiddels), gemiddeld 15 euro per maand voor eigen eten, zo'n 400-500 euro sparen en ik ben nog ergens iets aan het aflossen. Afvalstoffenheffing ofzo
.
Moet vanaf januari 200 euro per maand gaan terugbetalen aan DUO. Dat is wel heel zuur!.
Maar goed, net als met het verbrassen: je bent jong, bent er niet mee bezig en denkt: later krijg ik toch een vet betaalde baan en kan ik het geld makkelijk missenUhuh
. Maar ik heb idd ook een leuke tijd gehad
. Als ik nu doodga, kan ik iig niet zeggen dat ik altijd op een houtje heb moeten bijten
.
daar heb ik ook geen geld voor, net als sparen... mijn financiele doelstellingen:quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:02 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Of het echt geld is wat je spaart of apart zet voor afschrijving van auto, witgoed, grijsgoed et cetera...
hebben jullie al gekeken of het bedrag beter wordt als je rekening houdt met het inkomen van je partner én het feit dat die ook afbetaalt? dat kan flink schelen!!quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:06 schreef DevilsAndDust het volgende:
Baardmans en ik moeten straks tegelijk gaan beginnen aan het afbetalen van onze studieschuld.. Ik vraag me soms echt af hoe mensen dat doen, zeg... Volgens mij verdienen we helemaal niet slecht, maar ik raak in paniek als ik me bedenk hoe we daar een kindje van moeten onderhouden.
.
Was met personeelsuitje in Dordt 3 juli. Workshop bonbons maken bij Olala Chocola gehadquote:Op woensdag 11 juli 2012 15:06 schreef An24 het volgende:
[..]
I knowMaar het centrum is een soort van oog van de orkaan. Daar is het relaxt en gezellig wonen
quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:51 schreef Cocotrimonium het volgende:
Zo dan! Vanaf komende maandag heb ik 6 weken vakantie. Dan moet ik 4 weken werken, en vervolgens heb ik 19 weken verlof. Dat betekent dus dat ik t/m 1 februari 2013 in totaal 4 weken en 2 dagen moet werken
quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:54 schreef Skoap het volgende:
[..]
Progje
Ik heb een nieuw account aangemaakt voor in OUDAangezien Progje ook nogal veel in UVT zat/zit en ik geen zin had in dat gezeik over drugs e.d.
Ze kijken nooit uit zichzelf naar je salaris. Bedrag wordt gebaseerd op schuld+rente/aantal maanden dat je maximaal kunt gebruiken om terug te betalen. Vroeger waren dat er meer dan tegenwoordig. Bedrag kan prima kloppen. Meer aflossen kan ivm rente wel voordeliger zijn.quote:Op woensdag 11 juli 2012 16:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik iets van 80 euro. Het is echt idioot weinig. Nouja, het zal wel en vind het ook wel prima. Ik denk dat ze het ooit geïndexeerd hebben op mn eerste salaris, maar nooit meer herzien hebben.
Heb geboekt naar Kreta bij OADquote:
Het is een logisch gevolg van low-carb. Ook niet echt iets om je zorgen over te maken, als het veelal gezonde vetten zijn. Vet is niks mis mee, alleen van die rare geharde vetten hoor je niet binnen te krijgen. Ander vet is gewoon een energiebron, je verbruikt het.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:09 schreef Skjor het volgende:
O: milde magere kwark met aarbeien
T: cheesestring, handje amandelen
L: gegrilde kipfilet, geroerbakte snijbonen met wat knoflook en balsamicoazijn
T: komkommer, wat trostomaten
D: curry met kip, aubergine, sperziebonen, kokosmelk
1604 kcal
Koolhydraat (19%), Vet (44%), Eiwitten (37%)
Ik ga zo hardlopen en dan misschien nog een tussendoortje.
Ik vind het echt heel moeilijk om dat vetpercentage laag te houden als ik geen brood, pasta en rijst etc. eet. Het meeste vet komt nu uit de kokosmelk, amandelen en kip.
Zijn er andere mensen die (enigszins) low-carb eten? Krijgen jullie ook zoveel vet binnen?
Ha, wat cool. Die software is destijds bedacht door een paar studenten tijdens een vak van een opleiding waar ik vroeger werkte. Leuk je er zo enthousiast over bentquote:
Op zich waar, maar ik moet eerst schulden afbetalen waar een hogere rente op zit (12% tegenover 1,4 % van de DUO) dus dan is het wel voordeliger als ik daar eerst wat meer aan kan besteden.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:04 schreef sigme het volgende:
Als je het kan missen kan je schulden het best zo snel mogelijk aflossen. Alle rente die je niet hoeft te betalen, bespaar je. Ook DUO kan je beter, als (zolang) je je het kan veroorloven, zoveel mogelijk terugbetalen.
ik kreeg de tip van iemand anders hier. Ik kende alleen een soortgelijke Amerikaanse site maar die kon ik als Nederlander niet gebruiken. Ik vind het fijn om niet alles zelf te hoeven bijhouden. Er zit wel ergens een glitch in, hij schakelt overboekingen tussen mijn twee rekeningen niet meer automatisch uit, ook niet met importeerregels, dus dat zijn wat extra handelingen elke keer, maar goed, verder erg tevreden.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:17 schreef Skjor het volgende:
[..]
Ha, wat cool. Die software is destijds bedacht door een paar studenten tijdens een vak van een opleiding waar ik vroeger werkte. Leuk je er zo enthousiast over bent.
Nou, ik vind hoe ik nu eet eigenlijk best lekker en ik heb ook geen honger. Dus als het niet slecht voor me is, laat ik het liever zoquote:Op woensdag 11 juli 2012 20:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Het is een logisch gevolg van low-carb. Ook niet echt iets om je zorgen over te maken, als het veelal gezonde vetten zijn. Vet is niks mis mee, alleen van die rare geharde vetten hoor je niet binnen te krijgen. Ander vet is gewoon een energiebron, je verbruikt het.
Als je graag magerder wil lowcarben moet je volgens mij een South Beach-dieetboek ergens opscharrelen. Ik heb gehoord dat daar sowieso goed bruikbarte recepten in staan.
Skaopje zou daar meer over moeten weten.
Jaaa! Afas is handig he?quote:Op woensdag 11 juli 2012 19:52 schreef kwakz0r het volgende:
Ik kan www.afaspersonal.nl aanraden. gratiesj en ik heb tegenwoordig prima overzicht. zo geef ik de laatste maanden steeds iets minder aan boodschappen uit, conform doelstelling
Ja, ik heb het toen het net uit was een poosje gebruikt. En me rot geschrokken over hoeveel ik uitgaf aan boodschappenquote:Op woensdag 11 juli 2012 20:24 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik kreeg de tip van iemand anders hier. Ik kende alleen een soortgelijke Amerikaanse site maar die kon ik als Nederlander niet gebruiken. Ik vind het fijn om niet alles zelf te hoeven bijhouden. Er zit wel ergens een glitch in, hij schakelt overboekingen tussen mijn twee rekeningen niet meer automatisch uit, ook niet met importeerregels, dus dat zijn wat extra handelingen elke keer, maar goed, verder erg tevreden.
Oh, ik heb die glitch nog niet gemerkt. Maar volgens mij heb ik die sowieso uit staan, al weet ik dat niet zeker though...quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:24 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik kreeg de tip van iemand anders hier. Ik kende alleen een soortgelijke Amerikaanse site maar die kon ik als Nederlander niet gebruiken. Ik vind het fijn om niet alles zelf te hoeven bijhouden. Er zit wel ergens een glitch in, hij schakelt overboekingen tussen mijn twee rekeningen niet meer automatisch uit, ook niet met importeerregels, dus dat zijn wat extra handelingen elke keer, maar goed, verder erg tevreden.
Ja, met dat soort dingen moet je rekening houden. Je moet ook niet ten koste van alles zo veel mogelijk terugbetalen, je moet binnen je mogelijkheden slim terugbetalen.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:23 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Op zich waar, maar ik moet eerst schulden afbetalen waar een hogere rente op zit (12% tegenover 1,4 % van de DUO) dus dan is het wel voordeliger als ik daar eerst wat meer aan kan besteden.
nope, kom niet in aanmerking voor enige vorm van lening, zelfs niet de ambtenarenlening.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:28 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, met dat soort dingen moet je rekening houden. Je moet ook niet ten koste van alles zo veel mogelijk terugbetalen, je moet binnen je mogelijkheden slim terugbetalen.
En jij moet zo snel mogelijk die cc terugbetalen. Kan je geen geld lenen bij de bank? Bijna alles is goedkoper dan een creditcard-schuld!
quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:32 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
nope, kom niet in aanmerking voor enige vorm van lening, zelfs niet de ambtenarenlening.
maar ik kom er wel hoor sigme! met de vakantie is het nog een beetje krap, maar vanaf eind augustus ga ik er netto 500 euro per maand op vooruit (ermahgerd) en de bedoeling is dan zoveel mogelijk en zo snel mogelijk die CC af te lossen en hem daarna weer in te stellen op "in 1 keer aflossen" - dan betaal je geen rente op het saldo namelijk, elke maand wordt alles weer betaald in 1 keer, dus alleen nuttig voor internetaankopen die alleen met CC kunnen.
ik heb het tegenwoordig heel goed in de hand allemaal, maar ik kan niet zomaar geld máken op dit moment.
¤500 netto per maand? Dat is bijzonder netjesquote:Op woensdag 11 juli 2012 20:32 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
nope, kom niet in aanmerking voor enige vorm van lening, zelfs niet de ambtenarenlening.
maar ik kom er wel hoor sigme! met de vakantie is het nog een beetje krap, maar vanaf eind augustus ga ik er netto 500 euro per maand op vooruit (ermahgerd) en de bedoeling is dan zoveel mogelijk en zo snel mogelijk die CC af te lossen en hem daarna weer in te stellen op "in 1 keer aflossen" - dan betaal je geen rente op het saldo namelijk, elke maand wordt alles weer betaald in 1 keer, dus alleen nuttig voor internetaankopen die alleen met CC kunnen.
ligt eraan welke je hebt.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:35 schreef MevrouwPuff het volgende:
Oh, ik heb laatst voor de vakantie een cc genomen, maar moet je er heel berust achteraan zitten dat je die rekeningen snel betaalt? Of kan je dat gewoon koppelen aan je betaalrekening ofzo? Dat lijkt me het handigst.
nou ja, ik ga gewoon 1 trede/periodiek omhoog, maar ik ga van 0,6 fte naar 0,8fte+ vervangingsuren, en dat komt op ongeveer 0,9 fte uit als t goed is (in elk geval tot januari, daarna weer 0,8, maar ook dat scheelt ruim 300 euro met nu).quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:38 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
¤500 netto per maand? Dat is bijzonder netjesDayum!
Wat fijn voor je
Ook als de rente lager is dan die op je spaarrekening? Okee, ik wil ook gewoon van die schuld af zijn, maar sommige mensen verklaren me voor gek dat ik vrijwillig aflos.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:04 schreef sigme het volgende:
Als je het kan missen kan je schulden het best zo snel mogelijk aflossen. Alle rente die je niet hoeft te betalen, bespaar je. Ook DUO kan je beter, als (zolang) je je het kan veroorloven, zoveel mogelijk terugbetalen.
Kaching indeedio!quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:46 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
nou ja, ik ga gewoon 1 trede/periodiek omhoog, maar ik ga van 0,6 fte naar 0,8fte+ vervangingsuren, en dat komt op ongeveer 0,9 fte uit als t goed is (in elk geval tot januari, daarna weer 0,8, maar ook dat scheelt ruim 300 euro met nu).
netto kom ik dan op ca. 1700-1800 ipv 1250 euro p/mnd.
kaching.
Ik ga dan wel 26 lesuren geven ipv 15 nu...
Fijn joh! Geen financieel gedoe meer hebben is best prettig.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:46 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
nou ja, ik ga gewoon 1 trede/periodiek omhoog, maar ik ga van 0,6 fte naar 0,8fte+ vervangingsuren, en dat komt op ongeveer 0,9 fte uit als t goed is (in elk geval tot januari, daarna weer 0,8, maar ook dat scheelt ruim 300 euro met nu).
netto kom ik dan op ca. 1700-1800 ipv 1250 euro p/mnd.
kaching.
Ik ga dan wel 26 lesuren geven ipv 15 nu...
ik heb 2 x 1 atheneum (is 8 lesuren totaal en niet veel voorbereidingswerk, wel veel nakijken)quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:47 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Kaching indeedio!![]()
26 lesuren is wel redelijk wat idd, maar heb je dan gewoon lessen 'dubbel', of is alles uniek, zeg maar?
Ca depent.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:47 schreef Mini. het volgende:
[..]
Ook als de rente lager is dan die op je spaarrekening? Okee, ik wil ook gewoon van die schuld af zijn, maar sommige mensen verklaren me voor gek dat ik vrijwillig aflos.
het is nog niet voorbij, maar ik weet dat het goed gaat komen. baal er nog steeds van als ik zoals nu tien dagen op julian's zak moet teren. Hij bewaart wel bonnen nu, ook op mijn verzoek, want we hebben veel kampeerspul moeten aanschaffen ("veel" valt mee, we kunnen gelukkig veel lenen van familie! maar relatief gezien is het veel ja.) Als ik weer meer verdien, en zijn baantje houdt in november op, dan kan ik hem in elk geval een deel van de gezamenlijk aangeschafte spullen terugbetalen. dan voelt t ook minder erg om nu hem de portemonnee steeds te laten trekken.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:51 schreef Mini. het volgende:
Wat goed Kwak, dat heb je toch in korte tijd om weten te gooien, of niet?
verschilt per bankquote:Op woensdag 11 juli 2012 20:56 schreef sigme het volgende:
[..]
Ca depent.
Een schuld (studieschuld nog niet dacht ik) telt mee -in negatieve zin- voor je mogelijkheden tot hypotheek. Dan kan je 'm beter, ondanks het rentenadeel, aflossen, als je binnenkort die hypotheekruimte misschien wil benutten.
Heb je geen hypotheek nodig en heb je de discipline om dat spaargeld en die rente uiteindelijk te benutten voor het afbetalen van je schuld, is het voordeliger de schuld en de rente voor lief te nemen.
Nee, de wettelijke regels verschillen niet, leningen tellen mee voor het bepalen van de hypotheekruimte. Daarbovenop kan de bank extra streng zijn.quote:Op woensdag 11 juli 2012 21:00 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
verschilt per bankbij de rabobank wel, bij andere banken niet altijd.
hm, ik meen me te herinneren dat een studieschuld niet als een lening wordt gezien, wettelijk. maar dat sommige banken hem wel meetellen. een studieschuld is niet BKR geregistreerd, en telt dus niet mee voor je kredietwaaridgheid, wettelijk. maar je wordt er wel naar gevraagd en dan kan de hypotheekverstreklker het meewegen. vroeger gebeurde dat zelden, nu vrijwel altijd.quote:Op woensdag 11 juli 2012 21:03 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, de wettelijke regels verschillen niet, leningen tellen mee voor het bepalen van de hypotheekruimte. Daarbovenop kan de bank extra streng zijn.
Ah ja, dat dacht ik al. Een hypotheek hoef ik voorlopig toch niet, en andere leningen eigenlijk ook niet.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:56 schreef sigme het volgende:
[..]
Ca depent.
Een schuld (studieschuld nog niet dacht ik) telt mee -in negatieve zin- voor je mogelijkheden tot hypotheek. Dan kan je 'm beter, ondanks het rentenadeel, aflossen, als je binnenkort die hypotheekruimte misschien wil benutten.
Heb je geen hypotheek nodig en heb je de discipline om dat spaargeld en die rente uiteindelijk te benutten voor het afbetalen van je schuld, is het voordeliger de schuld en de rente voor lief te nemen.
Kan me voorstellen dat je het vervelend vindt om hem steeds te laten betalen ja... Dan is het wel fijn dat het einde daarvan in zicht is.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:59 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
het is nog niet voorbij, maar ik weet dat het goed gaat komen. baal er nog steeds van als ik zoals nu tien dagen op julian's zak moet teren. Hij bewaart wel bonnen nu, ook op mijn verzoek, want we hebben veel kampeerspul moeten aanschaffen ("veel" valt mee, we kunnen gelukkig veel lenen van familie! maar relatief gezien is het veel ja.) Als ik weer meer verdien, en zijn baantje houdt in november op, dan kan ik hem in elk geval een deel van de gezamenlijk aangeschafte spullen terugbetalen. dan voelt t ook minder erg om nu hem de portemonnee steeds te laten trekken.
zodra we samenlevingscontract hebben nemen we een gezamenlijke rekening voor de vaste lasten, en storten we daar ook boodschappengeld op. Dan is dat geklooi ook voorbij!
banken hebben blijkbaar wel íets geleerd van de hypotheekcrisis. voorheen kon t ze weinig verrotten dat mensen veel te veel leenden, nu kunnen ze je huis nauwelijks verkopen als je hypotheek te duur wordt voor je dus het kost hen ook geldquote:Op woensdag 11 juli 2012 21:18 schreef Viking84 het volgende:
Ik snap wel waarom de banken moeilijk doen over een hoge studieschuld, maar ik ben geloof ik even te duf om te snappen waarom ze dat nu wel doen en voorheen niet? Ik bedoel: als het banken erom gaat de consument tegen zichzelf te beschermen (zodat die niet hogere hypotheeklasten heeft dan hij aan kan), dan gold dat voorheen toch net zo goed als nu?
Als ik dat zo lees dan ga ik me bijna schuldig voelen over hoe het bij ons gaat.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:59 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
het is nog niet voorbij, maar ik weet dat het goed gaat komen. baal er nog steeds van als ik zoals nu tien dagen op julian's zak moet teren. Hij bewaart wel bonnen nu, ook op mijn verzoek, want we hebben veel kampeerspul moeten aanschaffen ("veel" valt mee, we kunnen gelukkig veel lenen van familie! maar relatief gezien is het veel ja.) Als ik weer meer verdien, en zijn baantje houdt in november op, dan kan ik hem in elk geval een deel van de gezamenlijk aangeschafte spullen terugbetalen. dan voelt t ook minder erg om nu hem de portemonnee steeds te laten trekken.
zodra we samenlevingscontract hebben nemen we een gezamenlijke rekening voor de vaste lasten, en storten we daar ook boodschappengeld op. Dan is dat geklooi ook voorbij!
quote:Op woensdag 11 juli 2012 22:34 schreef Perruche het volgende:
Ook een lijstje! Beetje bagger
O: havermout met banaan en rozijntjes
T: 2 rijstwafels
L: 300 gr salade (sla, komkommer, aardappel, tomaat, courgette, dressing), 1 boterham boter, grote kom noodlesoep met kip (vage combi)
T: 4 stukjes stokbrood met pesto, 3 stengels selderij, wijntje
D: kaascroissant
S: bodypump
T: shake met sojamelk, diepvriesfruit, eiwitpoeder
verschil is dat ik hier degene ben die een baan heeft en vriendje het van zijn bijbaan en studielening moet rooien. onze gezamenlijke lasten verdelen we 50/50, dus vaste lasten die we delen en onze boodschappen (als ik buiten budget boodschappen doe draai ik daar zelf voor op)quote:Op woensdag 11 juli 2012 22:14 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Als ik dat zo lees dan ga ik me bijna schuldig voelen over hoe het bij ons gaat.
Wij houden niet bij wie wat betaalt maar aangezien mijn vriend fulltime werkt en ik studeer is het toch vaak zijn geld.
Ha, ja, meeting onverwachts met ale hoge piefen. Zij gingen nog de stad in, ik was uitgenodigd. Ben al lang trots dat ik niet meer dronken in de kroeg ben beland en dat ik "gewoon" een croissant heb genomen en ben gaan sporten!quote:
Ja, dat is inderdaad wel een andere situatie.quote:Op woensdag 11 juli 2012 22:43 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
verschil is dat ik hier degene ben die een baan heeft en vriendje het van zijn bijbaan en studielening moet rooien. onze gezamenlijke lasten verdelen we 50/50, dus vaste lasten die we delen en onze boodschappen (als ik buiten budget boodschappen doe draai ik daar zelf voor op)
alleen door verschillende omstandigheden zijn mijn persoonlijke vaste lasten veel hoger dan die van hem, en houdt hij meer over per maand (bijbaan en stufi zijn samen bijna evenveel als mijn nettoloon namelijk).
we hebben dit samen van te voren zo afgesproken, en ik vind dit heel prettig.
quote:Op woensdag 11 juli 2012 22:43 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ha, ja, meeting onverwachts met ale hoge piefen. Zij gingen nog de stad in, ik was uitgenodigd. Ben al lang trots dat ik niet meer dronken in de kroeg ben beland en dat ik "gewoon" een croissant heb genomen en ben gaan sporten!
Nog even hard lachen voor het slapengaan, precies wat ik nodig had, thxquote:Op woensdag 11 juli 2012 21:56 schreef Probability het volgende:
bizar stukje over het verkiezingsprogramma van de pvv, alle quotes die er staan komen daadwerkelijk uit het verkiezingsprogramma
http://www.vice.com/nl/re(...)verkiezingsprogramma
bizar! maar wel leuk om te lezen
Hier wilde ik nog even op reageren, want de zorgverzekering hoef je niet te betalen voor kinderen tot 18 jaar. Zij hebben dezelfde verzekering als de ouder(s), ook eventuele aanvullende verzekeringen. Goddankquote:Op woensdag 11 juli 2012 14:07 schreef Perruche het volgende:
Jaaa dat herken ik! Nu komen ik en vriendlief hendig rond.. maar als je een (koop) huis hebt, een auto, 1 of 2 kinderen, dat is ook meer monden voeden, eigen zorgverzekering + die van kindlief, sporten, school, studie, jeetje!
Edit; om mezelf maak ik me niet druk, maar dat er dus mensen zijn die van mijn salaris een gezin onderhouden... wut??
Oh das onhandig inderdaad! ik ben al wakker vanaf 5.30... onweerquote:Op donderdag 12 juli 2012 06:53 schreef Phaidra het volgende:
Wat een noodweer hierKnetterhard onweer, hagel, regen... Gelukkig wordt er zo een gat in ons dak gezaagd om de dakkapel te plaatsen
![]()
.
Ik mag hopen dat er nog iets van zomer komt jaquote:Op donderdag 12 juli 2012 08:16 schreef Novem het volgende:
Hier zat ik ook om 6 uur rechtop door een helse donderklap!
Ach ja, lekker knus enzo
We zullen wel een hete september krijgen...
Nog 1 dagje en dan vakantie
Dat klinkt als het weer wat ik gister hadquote:Op donderdag 12 juli 2012 06:53 schreef Phaidra het volgende:
Wat een noodweer hierKnetterhard onweer, hagel, regen... Gelukkig wordt er zo een gat in ons dak gezaagd om de dakkapel te plaatsen
![]()
.
Daar is een kind dan weer handig voor; ik was al wakker voor het begonquote:Op donderdag 12 juli 2012 08:08 schreef Nallie het volgende:
[..]
Oh das onhandig inderdaad! ik ben al wakker vanaf 5.30... onweer
Pas op voor kwallen!quote:Op donderdag 12 juli 2012 08:37 schreef beefcake het volgende:
Mijn vakantie is vandaag begonnenJammer dat het meer herfstvakantie lijkt, maar toch. En gelukkig gaan we nog wel naar Spanje!
Phaidra succes met je dakverbouwing vandaag!
deze kwallenquote:Op donderdag 12 juli 2012 09:22 schreef V1z0R het volgende:
Mogguh!
De kwallen op 't land of in de zee, Mar?!
Gister een ander merk kwark geprobeerd, was lekkermaar ben de naam vergeten
Kwam in een bak van een liter dus lekker handig!
Vast die van Senoblequote:Op donderdag 12 juli 2012 09:22 schreef V1z0R het volgende:
Mogguh!
Gister een ander merk kwark geprobeerd, was lekkermaar ben de naam vergeten
Kwam in een bak van een liter dus lekker handig!
Ja, dat was het!quote:
Ah wij gaan naar de Costa Blanca, dus hopelijk niet zo'n last.quote:
Die heb ik ook altijd, die is erg fijn!quote:
Aah, wel balen dat je er pas de volgende ochtend achter komtquote:Op donderdag 12 juli 2012 10:20 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wij hebben een gezamenlijke rekening waar we naar rato van ons (netto)inkomen (60/40) een bepaald bedrag op storten. Baardmans betaalt de hypotheek en dergelijke vanaf zijn rekening, maar dat hebben we dus afgetrokken van zijn bijdrage aan de gezamenlijke rekening. Vanaf volgende maand verdien ik meer dan dat ik nu doe, dus dan passen we dat weer aan.
DaD-actie: ik was gister naar een concert, dus lang staan, en ik ging werkelijk kapot van de rugpijn. Heb zelfs nog overwogen om maar gewoon eerder weg te gaan. Ik vond het echt raar, want met m'n aangepaste zooltjes voor m'n beenlengteverschil zou het juist beter moeten gaan. Kwam ik er vanochtend achter dat ik alleen m'n rechterzooltje in had gedaan.. Dat is ook nog het been dat sowieso al langer is.
Ja superstom hè.quote:Op donderdag 12 juli 2012 10:24 schreef Probability het volgende:
[..]
Aah, wel balen dat je er pas de volgende ochtend achter komtVolgende keer dus extra goed opletten
!! Welk concert was je heen?
Wat gaaaf!!!!!!!! Hoe was het?quote:Op donderdag 12 juli 2012 10:25 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ja superstom hè.. Ik trok vanochtend andere schoenen aan, zat daar m'n linkerzooltje nog in.
.
Ik was naar Bon Iver!
En was het mooi? 2 vrienden waren daar ook naar toe geweest. Ik zag het pas toen het al was, vind het altijd wel prima muziek.quote:Op donderdag 12 juli 2012 10:25 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ja superstom hè.. Ik trok vanochtend andere schoenen aan, zat daar m'n linkerzooltje nog in.
.
Ik was naar Bon Iver!
Alfquote:Op donderdag 12 juli 2012 10:17 schreef V1z0R het volgende:
Agreed!
Nu lekker een broodje!
[ afbeelding ]
Hema? Blokker?quote:Op donderdag 12 juli 2012 10:42 schreef Perruche het volgende:
Weet iemand of er in Amsterdam een winkel is waar je in een middag of 2 dagen ofzo een foto-mok kan laten bedrukken? Ik wil vriendje een tacky cadeau geven!!
Met de trein kan je ook omrijdenquote:Op donderdag 12 juli 2012 10:57 schreef Perruche het volgende:
Geen idee viz, daarom vraag ik het hier
Echt jezus, ga ik op mijn vrije dag eens naar een vriendin kan die kut ns het weer vergallen. Ik begrijp nu al die ergernis met dat kut-ov. Met de auto heb je ook file, maar goed dan kan je nog omrijden ofzo. Als de trein niet gaat kan je niets
Tja... er zijn best veel pedo's in de wereld, als je het nieuws mag geloven (en in dit geval doe ik het wel)...quote:Op donderdag 12 juli 2012 12:24 schreef the85mc het volgende:
Behoorlijk offtopic, maar Anonymous heeft een lijst gepubliceerd van pedo's. Nu heb ik vroeger bij een bedrijf gewerkt waarvan 1 van de eigenaren veroordeeld is geweest voor kindermisbruik. (Dat was ook echt een enorm rare kerel..) Ik was nieuwsgierig of die er ook tussenstond. Maar nu blijkt er echt een paar huizen verderop bij mij in Utrecht een pedo te wonen..
Eigenlijk natuurlijk heel raar dat iemand zo'n lijst kan publiceren. Beetje middeleeuwse manier van berechten, zo'n digitale schandpaal.. Kan ook niet anders dat er fouten in staan..
Het is ergens natuurlijk ook best raar, stel dat het echt iemands geaardheid is. Homoseksualiteit wordt langzaam wel steeds meer geaccepteerd, maar pedofilie niet. Als die mensen er niets aan kunnen doen en je ze niet kunt 'genezen'.. Tsja. Niet dat ik voor pedofilie ben, maar het is moeilijke materie. Je kunt ze ook niet hun gang laten gaan.quote:Op donderdag 12 juli 2012 12:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Tja... er zijn best veel pedo's in de wereld, als je het nieuws mag geloven (en in dit geval doe ik het wel)...
Pedofiel gedrag is niet acceptabel, maar ik vind niet dat je die mensen helemaal uit de maatschappij mag stoten (wat nu wel gebeurd) omdat je juist dan het gedrag bevorderd. Er moet gewoon een gecontroleerde plek zijn waar ze samen mogen komen (met niet pedo's om de boel te controleren) en mensen moeten die mensen gewoon accepteren (alleen hun gedrag niet), want iemand is meer dan pedo alleen.
Ik ga het nog maar eens uitleggen. Een pedofiel is iemand die van kinderen houdt. Dat is aanleg en zit op dezelfde plek in de hersenstam aangeboren als homofilie.quote:Op donderdag 12 juli 2012 12:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Tja... er zijn best veel pedo's in de wereld, als je het nieuws mag geloven (en in dit geval doe ik het wel)...
Pedofiel gedrag is niet acceptabel, maar ik vind niet dat je die mensen helemaal uit de maatschappij mag stoten (wat nu wel gebeurd) omdat je juist dan het gedrag bevorderd. Er moet gewoon een gecontroleerde plek zijn waar ze samen mogen komen (met niet pedo's om de boel te controleren) en mensen moeten die mensen gewoon accepteren (alleen hun gedrag niet), want iemand is meer dan pedo alleen.
Ja, maar "voor" een geaardheid zijn. Ik ben zelf biseksueel (de geaardheid die overal tussen valtquote:Op donderdag 12 juli 2012 12:33 schreef the85mc het volgende:
[..]
Het is ergens natuurlijk ook best raar, stel dat het echt iemands geaardheid is. Homoseksualiteit wordt langzaam wel steeds meer geaccepteerd, maar pedofilie niet. Als die mensen er niets aan kunnen doen en je ze niet kunt 'genezen'.. Tsja. Niet dat ik voor pedofilie ben, maar het is moeilijke materie. Je kunt ze ook niet hun gang laten gaan.
Dat weet ikquote:Op donderdag 12 juli 2012 12:36 schreef An24 het volgende:
[..]
Ik ga het nog maar eens uitleggen. Een pedofiel is iemand die van kinderen houdt. Dat is aanleg en zit op dezelfde plek in de hersenstam aangeboren als homofilie.
Een pedoseksueel is iemand die seks met kinderen heeft. Die moeten inderdaad behandelt worden en leren dat je in onze maatschappij niet aan kinderen mag zitten.
Verder heb je gelijk. Dat gedrag van het opjagen brengt frustraties met zich mee die zich omzetten in seksueel gefrustreerd gedrag. Dus eigenlijk helpt men zo de pedoseksueel.
Pedoseksueel gedrag bedoel je dus, want pedofiel gedrag bestaat nietquote:Op donderdag 12 juli 2012 12:37 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja, maar "voor" een geaardheid zijn. Ik ben zelf biseksueel (de geaardheid die overal tussen valt) en ik had een gesprek met iemand die tegen mij zei "tegen homoseksualiteit" te zijn. Dat is knap, een geaardheid is er gewoon, daar kun je niet voor en tegen zijn.
Een geaardheid kun je niet veroordelen, wel wat iemand ermee doet. Zolang je er niks of niemand mee schaadt, is er wat mij betreft niets aan de hand. Het probleem met kinderen is dat ze nog niet volledig ontwikkeld zijn (lichamelijk en emotioneel) waardoor ze niet goed en bewust ervoor kunne kiezen, waardoor je een kind schade doet (lichamelijk en emotioneel).
Persoonlijk accepteer ik pedo's, en als ze over hun gevoelens willen praten vind ik het alleen maar gezond, alleen ik vind niet dat ze onschuldige kinderen ermee mogen lastig vallen. En daarom accepteer ik pedofiel gedrag niet.
Pfffft... kniesoor! Je valt zeker voor mierenquote:Op donderdag 12 juli 2012 12:39 schreef An24 het volgende:
[..]
Pedoseksueel gedrag bedoel je dus, want pedofiel gedrag bestaat niet
Ze heeft gelijkquote:Op donderdag 12 juli 2012 12:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Pfffft... kniesoor! Je valt zeker voor mieren
Nee ik vind het nogal relevant eerlijk gezegd. Mensen het het gedrag afkeuren (wat logisch is) zien ook vaak het verschil niet en dat is gevaarlijk.quote:Op donderdag 12 juli 2012 12:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Pfffft... kniesoor! Je valt zeker voor mieren
Ja dat bedoel ik ook, ik zeg het alleen op een wat onhandige manier. Ik begrijp dat je ze niet kunt veranderen, maar je kunt ze niet hun gang laten gaan en kinderen laten beschadigen. Stel dat er een pedofiel bij je in de buurt woont en je hebt kinderen. Dan zou ik ze geen moment alleen laten bij degene..quote:Op donderdag 12 juli 2012 12:37 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja, maar "voor" een geaardheid zijn. Ik ben zelf biseksueel (de geaardheid die overal tussen valt) en ik had een gesprek met iemand die tegen mij zei "tegen homoseksualiteit" te zijn. Dat is knap, een geaardheid is er gewoon, daar kun je niet voor en tegen zijn.
Een geaardheid kun je niet veroordelen, wel wat iemand ermee doet. Zolang je er niks of niemand mee schaadt, is er wat mij betreft niets aan de hand. Het probleem met kinderen is dat ze nog niet volledig ontwikkeld zijn (lichamelijk en emotioneel) waardoor ze niet goed en bewust ervoor kunne kiezen, waardoor je een kind schade doet (lichamelijk en emotioneel).
Persoonlijk accepteer ik pedo's, en als ze over hun gevoelens willen praten vind ik het alleen maar gezond, alleen ik vind niet dat ze onschuldige kinderen ermee mogen lastig vallen. En daarom accepteer ik pedofiel gedrag niet.
Weet ik, alleen het ging even over het punt en niet over correct taalgebruik. En ik erken haar gelijk ook, alleen ik vond het toch even mieren geneukquote:
Het is geen incorrect taalgebruik, het zijn twee verschillende dingen!quote:Op donderdag 12 juli 2012 12:41 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Weet ik, alleen het ging even over het punt en niet over correct taalgebruik. En ik erken haar gelijk ook, alleen ik vond het toch even mieren geneuk
Ja en ik ben net wakkerquote:Op donderdag 12 juli 2012 12:42 schreef An24 het volgende:
[..]
Het is geen incorrect taalgebruik, het zijn twee verschillende dingen!
Het zal je verbazenquote:Op donderdag 12 juli 2012 12:43 schreef Perruche het volgende:
An, ik denk dat de meesten hier dat verschil wel weten hoor![]()
Verder Ben ik bijna op plaats van bestemming dus hopelijk kom ik zo in de chillax modus!
quote:Op donderdag 12 juli 2012 12:45 schreef Perruche het volgende:
Insert taalnazi plaatje
En nu ga ik ook, hopelijk kan het grote genieten zo echt beginnen!
Ja, maar het gaat hier om vallen voor kinderen en kinderen kunnen geen keuzes maken hierin en je schaadt hier kinderen mee. En wanneer een relatie de andere partij schaadt vind ik niet dat het kan.quote:Op donderdag 12 juli 2012 12:57 schreef Viking84 het volgende:
Ik denk dat het wel heel makkelijk geoordeeld is dat een pedoseksueel gewoon 'met z'n vieze gore poten' van kinderen af moet blijven. Lijkt me niet tof om die neigingen je hele leven te moeten onderdrukken. Wat dat betreft heeft een pedoseksueel de pech dat hij op kinderen valt en niet op mede-volwassenen die hun toestemming kunnen geven.
Homoseksualiteit en pedoseksualiteit zijn allebei afwijkend van de norm. Homo's hebben 'mazzel' dat homoseksualiteit overwegend geaccepteerd wordt in onze cultuur tegenwoordig.
Tja, vinden dat het niet kan botst soms met de behoefte, vast ook wel bij bepaalde bij pedo's zelf.quote:Op donderdag 12 juli 2012 13:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja, maar het gaat hier om vallen voor kinderen en kinderen kunnen geen keuzes maken hierin en je schaadt hier kinderen mee. En wanneer een relatie de andere partij schaadt vind ik niet dat het kan.
Daarbij zijn er in Christelijke en Moslimkringen genoeg mensen die hun homoseksualiteit onderdrukken om geaccepteerd te worden bij hun gemeenschap. In de Arabische landen zijn er ook genoeg mensen die hun geaardheid onderdrukken...
Het is moeilijk, maar het kind gaat voor de pedo in mijn optiek.
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1080553
Dat is een heel interessante aflevering van Andere Tijden die hierover gaat overigens
Ik ben nog aan het wachten, ben benieuwdquote:Op donderdag 12 juli 2012 13:11 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik heb mymuesli binnen! Beetje enthousiast geweest met het fruit wellicht, is zoet
Nope, beide biologisch.quote:Op donderdag 12 juli 2012 13:03 schreef V1z0R het volgende:
Is pedofilie niet veelal psychologisch in tegenstelling tot homofilie wat veelal biologisch is?
Tropical basis (gerstvlokken, havervlokken, honey pops, kokosvlokken), papaya, mango, ananas, appelstukjes, gojibessen, psyllium, banaan, gepofte amaranth, en veel liefdequote:Op donderdag 12 juli 2012 13:12 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik ben nog aan het wachten, ben benieuwd
Welke ingredienten had jij gekozen?
joeee ik zit toch ook niet ongevraagd aan mannen? snap best dat het gevoel er is maar niet dat je je er aan toegeeftquote:Op donderdag 12 juli 2012 12:57 schreef Viking84 het volgende:
Ik denk dat het wel heel makkelijk geoordeeld is dat een pedoseksueel gewoon 'met z'n vieze gore poten' van kinderen af moet blijven. Lijkt me niet tof om die neigingen je hele leven te moeten onderdrukken. Wat dat betreft heeft een pedoseksueel de pech dat hij op kinderen valt en niet op mede-volwassenen die hun toestemming kunnen geven.
Homoseksualiteit en pedoseksualiteit zijn allebei afwijkend van de norm. Homo's hebben 'mazzel' dat homoseksualiteit overwegend geaccepteerd wordt in onze cultuur tegenwoordig.
Klinkt goed, inderdaad wel beetje veel fruit.quote:Op donderdag 12 juli 2012 13:15 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Tropical basis (gerstvlokken, havervlokken, honey pops, kokosvlokken), papaya, mango, ananas, appelstukjes, gojibessen, psyllium, banaan, gepofte amaranth, en veel liefdealdus de bus
Omdat ik dit las:quote:
quote:"Onlangs promoveerde de psychoanalytica Karoline Lehnecke op een onderzoek naar het ontstaan van afwijkende seksuele voorkeuren (perversie) en zedendelinquentie. Zij stelt dat pedofiele mannen hun afwijking ontwikkelen in hun jeugd: pedofilie is grotendeels aangeleerd, ontstaan door bepaalde ervaringen in de jeugd. Daarmee is pedofilie dus iets anders dan homofilie, waarvan wetenschappers aannemen dat het aangeboren is."
Stel je voor jij bent homo en je mag van je omgeving nooit een relatie aangaan met iemand van hetzelfde geslacht. Ik denk dat de meesten daar gefrustreerd van zouden raken.quote:Op donderdag 12 juli 2012 13:16 schreef Probability het volgende:
[..]
joeee ik zit toch ook niet ongevraagd aan mannen? snap best dat het gevoel er is maar niet dat je je er aan toegeeft
Niet lang! 3 dagen ofzo? Kreeg twee dagen geleden verzend-bevestiging,vandaag binnenquote:Op donderdag 12 juli 2012 13:17 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Klinkt goed, inderdaad wel beetje veel fruit.
Hoe lang heb je er op moeten wachten?
Ja, dat is een psychoanaliticus die onderzoek doet naar de vraag of pedofilie/seksualiteit aangeleerd is of nietquote:
Jij bent geen onderdrukte minderheid, dat is wel een verschil, denk ikquote:Op donderdag 12 juli 2012 13:16 schreef Probability het volgende:
[..]
joeee ik zit toch ook niet ongevraagd aan mannen? snap best dat het gevoel er is maar niet dat je je er aan toegeeft
Idd, en niet zozeer als in de zin van dat je mensen ongevraagd gaat aanraken, maar ik denk wel dat het er vroeg of laat een keer uitkomt, op de een of andere manier.quote:Op donderdag 12 juli 2012 13:18 schreef An24 het volgende:
[..]
Stel je voor jij bent homo en je mag van je omgeving nooit een relatie aangaan met iemand van hetzelfde geslacht. Ik denk dat de meesten daar gefrustreerd van zouden raken.
Dat moeten heel veel mensen ook, zelfs in Nederland, ivm hun religie. En ja, het is frustrerend.quote:Op donderdag 12 juli 2012 13:18 schreef An24 het volgende:
[..]
Stel je voor jij bent homo en je mag van je omgeving nooit een relatie aangaan met iemand van hetzelfde geslacht. Ik denk dat de meesten daar gefrustreerd van zouden raken.
Op Swaab vind je er zelfs nog meerquote:Op donderdag 12 juli 2012 13:21 schreef An24 het volgende:
[..]
-edit-: als je zoekt op Dick Swaap kom je ook diverse andere onderzoeken tegen.
Scherpquote:Op donderdag 12 juli 2012 13:53 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Op Swaab vind je er zelfs nog meer.
An zegt toch nergens dat die mensen dan maar kinderen mogen misbruiken?quote:Op donderdag 12 juli 2012 13:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat moeten heel veel mensen ook, zelfs in Nederland, ivm hun religie. En ja, het is frustrerend.
Daarbij vind ik homoseksualiteit niet vergelijkbaar met pedoseksualiteit, omdat volwassenen in staat zijn de keuze te maken en de gevolgen ervan te overzien.
Daarom is het slecht dat Martijn is opgeheven. Of het opheffen was niet slecht (ik heb het ooit uit nieuwsgierigheid bezocht en door hun linkenlijst zat ik binnen vijf minuten op websites met kinderporno, walgelijk), maar ik vind wel dat er iets moet zijn waar ze samen kunnen komen (maar dat met een controlesysteem waardoor er dus geen misstanden kunnen ontstaan)quote:Op donderdag 12 juli 2012 13:56 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
An zegt toch nergens dat die mensen dan maar kinderen mogen misbruiken?
Kinderen kunnen inderdaad niet zelf kiezen, en alleen al daarom is pedoseksualiteit niet aanvaardbaar, maar daar gaat het niet om.
Het gaat er om dat de frustratie gevaarlijk is, en verergerd wordt door het in één hoek zetten van pedofielen en pedoseksuelen.
quote:Op donderdag 12 juli 2012 13:53 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Op Swaab vind je er zelfs nog meer.
Dat dus!quote:Op donderdag 12 juli 2012 13:56 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
An zegt toch nergens dat die mensen dan maar kinderen mogen misbruiken?
Kinderen kunnen inderdaad niet zelf kiezen, en alleen al daarom is pedoseksualiteit niet aanvaardbaar, maar daar gaat het niet om.
Het gaat er om dat de frustratie gevaarlijk is, en verergerd wordt door het in één hoek zetten van pedofielen en pedoseksuelen.
Die vergelijking vind ik dan weer krom.quote:Op donderdag 12 juli 2012 12:57 schreef Viking84 het volgende:
Niet altijd, het kan zo zijn dat je door traumatische gebeurtenissen of een psychische stoornis achterblijft in volwassen worden, waarin je seksuele voorkeur dan ook blijft hangen bij een bepaalde leeftijd.quote:
Volgens mij hebben kinderen nog geen seksuele gevoelens? Dat komt later pas toch?quote:Op donderdag 12 juli 2012 14:12 schreef MarMar het volgende:
[..]
Niet altijd, het kan zo zijn dat je door traumatische gebeurtenissen of een psychische stoornis achterblijft in volwassen worden, waarin je seksuele voorkeur dan ook blijft hangen bij een bepaalde leeftijd.
Ergens tussen de 9 en de 12 begint dat wel hoor, maar inderdaad, dan gaat het vaak om jonge tieners en niet om kleine kinderen.quote:Op donderdag 12 juli 2012 14:13 schreef Probability het volgende:
[..]
Volgens mij hebben kinderen nog geen seksuele gevoelens? Dat komt later pas toch?
Kinderen ontdekken wel hun eigen lichaam en sommige masturberen al (vanwege het fijne gevoel en niet de seksualiteit), maar ze hebben nog niet de hormonen om zich seksueel tot iemand aangetrokken te voelen. Wanneer kinderen "verkering" met elkaar hebben is dat ook het naspelen van volwassenen.quote:Op donderdag 12 juli 2012 14:13 schreef Probability het volgende:
[..]
Volgens mij hebben kinderen nog geen seksuele gevoelens? Dat komt later pas toch?
De seksuele ontwikkeling van kinderen is er vanaf de geboorte, de hormonen zijn er alleen dan nog nietquote:Op donderdag 12 juli 2012 14:15 schreef MarMar het volgende:
[..]
Ergens tussen de 9 en de 10 begint dat wel hoor, maar inderdaad, dan gaat het vaak om jonge tieners en niet om kleine kinderen.
De 10 was een typoquote:Op donderdag 12 juli 2012 14:16 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
De seksuele ontwikkeling van kinderen is er vanaf de geboorte, de hormonen zijn er alleen dan nog niet
Klopt, maar dan blijft de aanleg om dat te ontwikkelen wel genetisch aanwezig. Dan is er sprake van een zwakke plek in het karakter (in de genen vastgelegd). De verdere persoonlijkheid en gedragingen worden dan gevormd door de omgevingsfactoren die jij noemt.quote:Op donderdag 12 juli 2012 14:12 schreef MarMar het volgende:
[..]
Niet altijd, het kan zo zijn dat je door traumatische gebeurtenissen of een psychische stoornis achterblijft in volwassen worden, waarin je seksuele voorkeur dan ook blijft hangen bij een bepaalde leeftijd.
Ik was net tien! Hormonen zatquote:Op donderdag 12 juli 2012 14:17 schreef MarMar het volgende:
[..]
De 10 was een typodat moest 12 zijn. Klopt, maar ikzelf was bijvoorbeeld al ongesteld op mijn 11e en dan zijn de hormonen er ook volop.. lastig was dat trouwens.
Mee eens. Een gebeurtenis of trauma kan een trigger zijn, maar alleen als de aanleg er al is.quote:Op donderdag 12 juli 2012 14:22 schreef An24 het volgende:
[..]
Klopt, maar dan blijft de aanleg om dat te ontwikkelen wel genetisch aanwezig. Dan is er sprake van een zwakke plek in het karakter (in de genen vastgelegd). De verdere persoonlijkheid en gedragingen worden dan gevormd door de omgevingsfactoren die jij noemt.
Daarom is het ook een vergissing te veronderstellen dat iedereen elke psychische ziekte kan krijgen omdat het je 'overkomt'.
Ik zeg nergens dat het 'mag', ik zeg dat het voor te stellen isquote:Op donderdag 12 juli 2012 14:10 schreef MarMar het volgende:
[..]
Die vergelijking vind ik dan weer krom.
Dan zou een oude maagd of iemand die enorm lang geen partner kan krijgen zich ook maar mogen vergrijpen aan mannen en vrouwen omdat hij nu eenmaal wel die neigingen heeft?
Ik vind absoluut dat je met je poten van mensen af moet blijven die niet instemmen.. bij kinderen vind ik dat nog meer want die zijn weerlozer dan volwassenen over het algemeen.
Ook alleen als er een bepaalde aanleg is. Ik ken voldoende mensen die ook psychotisch werden van een joint, maar ook mensen die daar nooit last van kregen. Sowieso kan niet iedereen schizofrenie krijgen.quote:Op donderdag 12 juli 2012 14:32 schreef V1z0R het volgende:
Zoiets als schizofrenie getriggerd door de effecten van THC op de hersenen?
Dat bedoelde ik ook.quote:Op donderdag 12 juli 2012 14:35 schreef An24 het volgende:
[..]
Ook alleen als er een bepaalde aanleg is. Ik ken voldoende mensen die ook psychotisch werden van een joint, maar ook mensen die daar nooit last van kregen. Sowieso kan niet iedereen schizofrenie krijgen.
Je kan in een tijdelijke psychose raken zonder schizofrenie te hebben. Maar iemand met schizofrenie kan ook psychotische episodes hebben.quote:Op donderdag 12 juli 2012 14:36 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik ook.
Hoe bedoel je trouwens psychotisch? Niet gewoon de tijdelijke paranoia toch?
volgens mij is die tijdelijke paranoia een milde uiting van wat een full-blown psychose kan zijn, als je er gevoelig voor bent.quote:Op donderdag 12 juli 2012 14:36 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik ook.
Paranoide denkpatronen kunnen onderdeel zijn van een psychose, maar zijn niet altijd aanwezig. Dat geldt ook voor visuele en auditieve hallucinaties.quote:Op donderdag 12 juli 2012 14:36 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik ook.
Ik ben geen arts, maar ik heb wel op een gesloten geriatrische afdeling stage gelopen. Daar zag ik ook mensen die psychotisch werden als onderdeel of als gevolg van de Alzheimer. Dus het is denk ik zeker geen rare gedachtequote:
Dus een meid van 18 heeft wel de zelfbeschikking om uit te gaan met iemand van 22 maar niet met iemand van 50quote:Op donderdag 12 juli 2012 14:50 schreef loveli het volgende:
/binnenvalt
Van mij moeten pedo's idd met hun vieze, gore poten van kinderen afblijven. En mannen die geen vrouw kunnen vinden moeten van vrouwen afblijven. Of andersom. Wat mij betreft zou er zelfs een wet mogen zijn op basis waarvan je het kunt verbieden dat bv. een man van 50 hokt met een meisje van 18.
Praatgroepen voor pedofielen, helpt dat of voedt het juist bepaalde gevoelens als je ze met anderen deelt en er begrip voor kunt vinden? Ik heriner me volgens mij dat An iets zei over een groep zedendelinquenten die na een rondje gezamenlijk praten gezamenlijk de fout in gingen (correct me if I'm wrong).
Je hoeft niet te handelen naar alle gevoelens die je hebt, als je daarmee een andere persoon schaadt. Chemische castratie lijkt me een goede oplossing voor iemand die zulke gevoelens niet onder controle kan houden.
/kort door de bocht
Wanneer er sprake is van een onbalans in de machtsverhoudingen, mag van mij iemand van 18 ook beschermd worden tegen iemand van 22.quote:Op donderdag 12 juli 2012 14:53 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Dus een meid van 18 heeft wel de zelfbeschikking om uit te gaan met iemand van 22 maar niet met iemand van 50
Ook wanneer het op vrijwillige basis is? En is er in zulke gevallen niet ook nog eens sprake van een persoonlijkheidsstoornis?quote:Op donderdag 12 juli 2012 14:54 schreef An24 het volgende:
Klopt loveli, maar dat groepseffect gaat niet voor iedereen op.
Verder werkt chemische castratie vaak averechts. De fysieke frustratie verdwijnt maar de emotionele frustratie wordt daardoor groter, met als gevolg vaak meer agressiedelicten, tot soms zelfs op het sadistische af. Kort door de bocht: DE oplossing bestaat niet.
Helaas vaak wel ja. Ik moet weer op pad dus kan het niet uitleggen, maar tis wel mijn ervaring in ieder geval.quote:Op donderdag 12 juli 2012 15:02 schreef loveli het volgende:
[..]
Ook wanneer het op vrijwillige basis is? En is er in zulke gevallen niet ook nog eens sprake van een persoonlijkheidsstoornis?
Wat als diegene van 18 het ermee eens is?quote:Op donderdag 12 juli 2012 14:59 schreef loveli het volgende:
[..]
Wanneer er sprake is van een onbalans in de machtsverhoudingen, mag van mij iemand van 18 ook beschermd worden tegen iemand van 22.
De wettelijke leeftijd van volwassenheid ligt nu eenmaal bij 18 jaar en daarboven schijnt niemand er meer iets mee te maken te hebben.
Wat is je punt? Dat iedereen alles met iedereen mag doen als de ander het maar toelaat?quote:Op donderdag 12 juli 2012 15:06 schreef V1z0R het volgende:
Wat als diegene van 18 het ermee eens is?
Zijn volgens mij zat vrouwen met een psychische deviatie die zich alleen gelukkig vinden in een ongezonde relatie (waaronder dus hevig verstoorde machtsrelaties), maar ook mannen.
En de rest er niet mee lastig valt...quote:Op donderdag 12 juli 2012 15:08 schreef loveli het volgende:
[..]
Wat is je punt? Dat iedereen alles met iedereen mag doen als de ander het maar toelaat?
Terug naar fabrieksinstellingen en voor de 10e x proberen dan maar..quote:Op donderdag 12 juli 2012 15:44 schreef Probability het volgende:
Ik ben mijn printer aan het installeren.. maar het wil nog niet zo erghad misschien de printernaam niet moeten wijzigen
dit is hem geloof ik
http://esupport.epson-eur(...)spx?lng=&kbid=324694
ik kan nu zelfs printen vanaf mijn iphone en het inktverbruik bijhoudenquote:Op donderdag 12 juli 2012 16:43 schreef uniekhoorn het volgende:
Lekker Maria, als avondeten wat bami ofzo?
Prob, held
Lijst:
O: kwark en vla
T's: peer, appel, cup a soup kerrie, halve komkommer, cappuccino
L: 2 boterhammen kaas, bolletje met gehakt en satesaus, beker melk, kom gebonden soep met rundvlees
T's: hand kersen, kwart meloen, dropjes
D: Door Maria: salade met tonijn e.d.
T: 2 boterhammen met gezouten haring
TL zoute stokjes
Die van mij is nu ook binnenquote:Op donderdag 12 juli 2012 13:20 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Niet lang! 3 dagen ofzo? Kreeg twee dagen geleden verzend-bevestiging,vandaag binnenWel nog best een flinke bus!
En ja, het is best heel zoetMisschien eens proberen met yoghurt, melk is neutraler natuurlijk. Had gedacht dat de basis een groot deel zou zijn! Of ik moet nog even goed schudden, kan ook
Kinderen zijn echt zo leukquote:Op donderdag 12 juli 2012 17:14 schreef MarMar het volgende:
Wat schattig Sarabi![]()
Mijn buurjongetje heeft nogsteeds een briefje met mijn handtekening en die van de rest van mijn bandje van een paar jaar geleden haha, schattig zijn kinderen dan!
Als je tonijn neemt ben je het zo kwijt. Chloe is er gek op.quote:Op donderdag 12 juli 2012 16:57 schreef V1z0R het volgende:
heb zelf al in tijden geen tonijn meer gehad
Deed tonijn altijd uit blik en normaal gerookte makreel maar dan niet uit blik, nu ik gemerkt heb dat makreel uit blik ook lekker is dus geen tonijn meer gekocht.
Hmm. Groot, blauw, vierkant...quote:Op donderdag 12 juli 2012 18:37 schreef Viking84 het volgende:
Shoarma.
Meloen.
Straks zwemmen. Als ik het zwembad kan vinden, that is
.
Vierkant inderdaad, anders verwar je het misschien met zeequote:
Of met de IKEAquote:Op donderdag 12 juli 2012 19:11 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Vierkant inderdaad, anders verwar je het misschien met zee
quote:Op donderdag 12 juli 2012 19:13 schreef Viking84 het volgende:
Tis hier maar 1,5 km vandaan, dus dat moet goed komen.
Oh ja: groot, blauw, vierkant, vlakbij.quote:Op donderdag 12 juli 2012 19:13 schreef Viking84 het volgende:
Tis hier maar 1,5 km vandaan, dus dat moet goed komen.
En iets met waterquote:Op donderdag 12 juli 2012 19:15 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh ja: groot, blauw, vierkant, vlakbij.
Hierquote:Op donderdag 12 juli 2012 19:17 schreef conleche het volgende:
Ik geloof dat ik nog nooit in mijn hele leven een vierkant zwembad heb gezien.
Oh pietlut. Rechthoekig.quote:Op donderdag 12 juli 2012 19:17 schreef conleche het volgende:
Ik geloof dat ik nog nooit in mijn hele leven een vierkant zwembad heb gezien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |