abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114063360
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

[ Bericht 1% gewijzigd door V1z0R op 11-07-2012 15:22:44 ]
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  woensdag 11 juli 2012 @ 15:12:42 #2
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_114063399
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:09 schreef V1z0R het volgende:
Die badkamertegeltjes! O+

[..]

Alleen de 2e zou ik eventueel overwegen...

_O- @ die kartonnen dozen bij de eerste :')
Yep, de indeling ziet er bij de eerste krap en onhandig uit. Die tweede ziet er leuk uit en is ook leuk ingericht :Y.

Echt een mooi huis, An! O+. Die ramen in de slaapkamer O+.
Niet meer actief op Fok!
pi_114063437
Ik heb het geloof ik al eens eerder gezegd An, maar ik snap niet dat jouw huis niet sneller verkocht wordt! Het ziet er zo leuk uit, en die vloer! O+
Heb je verder niks aan, maar toch. :')
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_114063530
Mjah, ik heb ook al zo veel bezoekers gehad, maar banken ketsen het af. De laatste keer was ik er bijna. Jong stel wilde het kopen, stonden op het punt om een bod te doen. Strandt de relatie ;(
pi_114063652
Leuk wel An :) , snap wel dat het moeilijk is te verkopen, indeling ziet er toch vrij apart uit doordat de twee apartementen zijn samengetrokken en de doelgroep verhuist misschien juist weg uit Dordrecht.
Heb je al he spullen nu ook verhuisd naar Freud? Of staat alles er nog zoals op de foto's? Leuk gestyled!
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_114063657
:{w ze hadden toch makkelijk bij elkaar kunnen blijven omwille het huis...
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:12 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Yep, de indeling ziet er bij de eerste krap en onhandig uit. Die tweede ziet er leuk uit en is ook leuk ingericht :Y.

Echt een mooi huis, An! O+. Die ramen in de slaapkamer O+.
Als lang persoon heb ik een hekel aan schuine muren :P En de staat van de eerste (dak bijvoorbeeld) lijkt me al niet te jofel.

Derde, nee, die zielige wipkip ook ernaast :')
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  woensdag 11 juli 2012 @ 15:20:18 #7
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_114063790
Maar sporten he...

Het maakt toch feitelijk niet uit wat je doet?
Wandelen
Zwemmen
Fietsen
Ijzerhangen
Klimmen

Weet ik veel wat, verzin het maar.. Het gaat toch om beweging en wat je zelf leuk vind?
Het moet vol te houden zijn, je moet er plezier in hebben.
Als is het aquajogging bij de plaatselijke bejaardencentrum, who cares?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_114063815
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:17 schreef Novem het volgende:
Leuk wel An :) , snap wel dat het moeilijk is te verkopen, indeling ziet er toch vrij apart uit doordat de twee apartementen zijn samengetrokken en de doelgroep verhuist misschien juist weg uit Dordrecht.
Heb je al he spullen nu ook verhuisd naar Freud? Of staat alles er nog zoals op de foto's? Leuk gestyled!
Het zijn geen twee samengetrokken apartementen hoor! Het zijn twee herenpanden, horizontaal gesplitst, om twee apartementen te kunnen creeren.

Maar je hebt wel gelijk, hij is bedoeld voor een bepaalde doelgroep. Alles staat er zoals op de foto's inderdaad.
  woensdag 11 juli 2012 @ 15:21:19 #9
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_114063839
Zet het huis van An even in de OT, misschien dat het helpt :P
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_114063957
Leeuk huis ja! Vooral die ramen!
~ Bonito La Risa ~
pi_114064211
Huizen, tsja, ik kan de komende 2 jaar toch nog niet kopen. En op zich zit ik hier prima in Utrecht.. Zie me hier nog wel een paar jaar wonen. Tenzij ik naar het buitenland vertrek.
En al zou ik nu kunnen kopen dan zou ik het niet doen. De kans is nu groot, erg groot zelfs, dat prijzen verder dalen. Dan zou je instappen op een dalende markt. Dan moet je alleen kopen als je een huis ziet die je echt wil hebben en er minimaal een jaar of 15 in zou willen wonen. Anders ben je dief van je eigen portemonnee. Tot die tijd eerst studieschuld af betalen, zal hooguit 3000 euro zijn.. En als ik eenmaal werk eerst sparen en beleggen. Ik hoop nog wat klappers te maken met beleggen zodat ik een huis voor een groot gedeelte kan betalen. Laatste tijd kom ik te weinig aan beleggen toe..

Maar 50.000 waardevermindering is echt erg veel op een huis! Woon nu zelf in een appartement en die staan nu 20.000 goedkoper te koop dan tijdens de piek in 2008/2009..
pi_114064598
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:20 schreef uniekhoorn het volgende:
Maar sporten he...

Wandelen
Zwemmen
Fietsen
Ijzerhangen
Klimmen

Weet ik veel wat, verzin het maar.. Het gaat toch om beweging en wat je zelf leuk vind?
Ja dat zeker. maar ben gewoon benieuwd!
Worry is a misuse of imagination
pi_114064715
quote:
Maar sporten he...

Wandelen
Zwemmen
Fietsen
Ijzerhangen
Klimmen

Maakt mij ook geen reet uit :P
Tenzij je en bepaald doel wilt nastreven, kracht in je bovenlichaam kweek je niet door km's te gaan wandelen :P
Beweging is sowieso gezond en beter dan niets! :Y

Maar iemand die minder opziet tegen veel wandelen dan tegen 3x een uur stevig bewegen kan je zo wel duidelijk maken dat het weinig uitmaakt.

Of je kunt het stereotype 40+ huisvrouw dat met de grootste tegenzin een 2km in 50min. gesjokt heeft op een loopband, die door d'r hongerdieet elke zaterdag in een grote schranspartij vervalt en vervolgens klaagt dat ze alles geprobeerd heeft maar niets helpt, met een gerust hart voor d'r harses meppen.

In dat laatste zat een beetje frustratie :+
  woensdag 11 juli 2012 @ 15:39:59 #14
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_114064766
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:29 schreef the85mc het volgende:
Huizen, tsja, ik kan de komende 2 jaar toch nog niet kopen. En op zich zit ik hier prima in Utrecht.. Zie me hier nog wel een paar jaar wonen. Tenzij ik naar het buitenland vertrek.
En al zou ik nu kunnen kopen dan zou ik het niet doen. De kans is nu groot, erg groot zelfs, dat prijzen verder dalen. Dan zou je instappen op een dalende markt. Dan moet je alleen kopen als je een huis ziet die je echt wil hebben en er minimaal een jaar of 15 in zou willen wonen. Anders ben je dief van je eigen portemonnee. Tot die tijd eerst studieschuld af betalen, zal hooguit 3000 euro zijn.. En als ik eenmaal werk eerst sparen en beleggen. Ik hoop nog wat klappers te maken met beleggen zodat ik een huis voor een groot gedeelte kan betalen. Laatste tijd kom ik te weinig aan beleggen toe..

Maar 50.000 waardevermindering is echt erg veel op een huis! Woon nu zelf in een appartement en die staan nu 20.000 goedkoper te koop dan tijdens de piek in 2008/2009..
Daar heb jij ook weer helemaal gelijk in. Tegelijkertijd is het zo zonde om zo'n hoog bedrag aan huur uit te geven, zeker als je daardoor ook niet meer zo veel kunt sparen voor een huis.

Het is echt een duivelsdilemma: huren of kopen :').
Niet meer actief op Fok!
pi_114064865
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:39 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Daar heb jij ook weer helemaal gelijk in. Tegelijkertijd is het zo zonde om zo'n hoog bedrag aan huur uit te geven, zeker als je daardoor ook niet meer zo veel kunt sparen voor een huis.

Het is echt een duivelsdilemma: huren of kopen :').
Tsja, als je huis 6000 per jaar minder waard wordt (wat niet eens onrealistisch is) dan zijn je effectieve maandlasten van kopen 500 euro per maand hoger puur door dalende prijzen.. Dan kun je beter huren naar mijn idee..
pi_114064920
Zal ik heel ontopic eens een voorlopig lijstje doen?

O: speltzuurdesembrood met kaas en roerei, beker thee met melk
T: 1 cappucino met koekje, een thee met koekje
L: caesarsalade met een halve italiaanse bol, cola light
T: shake van sinaasappelsap, kokosmelk en ananas
D: nog geen idee
S: yogales
T: veel thee
  woensdag 11 juli 2012 @ 15:44:11 #17
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_114064996
Die van mij

s. jillian 2
o. speltboterham met verse boter
t. appel + speltboterham met verse boter
l. tostie kaas (2x volkoren + plak kaas)
t. boterham met jam + plak kaas
d. geen idee, maar ik heb zin om uit eten te gaan
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_114065042
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:42 schreef An24 het volgende:
Zal ik heel ontopic eens een voorlopig lijstje doen?

D: nog geen idee
Goed idee! Doe mee!
O 4 bth ham, smeerkaas paturain
L 4 bth ham honing, tomaten
T muesli met melk
D weet niet, huisgenoot kookt
S denk even krachttraining en als het droog is uurtje fietsen. En mn halters zijn te licht. Kan er geen spierpijn meer door krijgen. Dus dilemma, of meer gewichten kopen of sportschool..
pi_114065163
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:37 schreef Novem het volgende:

[..]

Goed plan ^O^ Spaargeld :9

Ik betaal tegenwoordig bijna alles met CC, heb er een van de Bijenkorf en voor alles wat ik er mee betaal krijg ik punten, waarmee ik dan weer gratiesch kan shoppen bij de Bij :9
Ik ook! En dat sparen gaat heel rap. Zeker als je ook alle vliegtickets ed ervan betaalt. Dus als ik dan bij de Bijenkorf ben kan ik bijna altijd dat wat ik koop met punten betalen.

Over vliegtickets gesproken..........eerste horde genomen en het verteld. Plan om een tijd op reis te gaan volgend jaar krijgt steeds meer vorm. Wel heb ik echt way te weinig spaargeld. Dus ik denk dat ik ergens in de herfst een schilderijenuitverkoop ga houden. Dus als iemand tegen die tijd een witte muur heeft die voor weinig gevuld moet worden, dan geef maar een gil, krijg je ook een uitnodiging. :+

Verder hoorde ik net dat T. vrijdag op Schiphol landt. Dussssss.

Huren > kopen voor mij big time. Nergens zorgen om.

Nu heb ik overal op gereageerd geloof ik. :P
  woensdag 11 juli 2012 @ 15:48:03 #20
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_114065212
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:41 schreef the85mc het volgende:

[..]

Tsja, als je huis 6000 per jaar minder waard wordt (wat niet eens onrealistisch is) dan zijn je effectieve maandlasten van kopen 500 euro per maand hoger puur door dalende prijzen.. Dan kun je beter huren naar mijn idee..
Ja.

Nou ja, ik ga het allemaal even op een rijtje zetten tzt en eens informeren hoe het met mijn groei zit op het werk. Krijg er jaarlijks wel een paar procent bij, maar dat schiet ook niet heel hard op. Zit ik vanaf januari nog steeds pas op 2140 bruto.
Niet meer actief op Fok!
pi_114065300
Was Nallie toch die met puistjes zat trouwens? :@
Ben nu zelf een week weer aan de brandnetelthee en m'n huid is veeeel rustiger (en zachter :o).

Co, ik wel (eventueel), moeten het niet de prijzen zijn die P. hanteert... :@
Vind die van Bob Dylan echt wel gaaf, maar niet voor die prijs (ons bint zuunig)
pi_114065392
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:49 schreef V1z0R het volgende:
Was Nallie toch die met puistjes zat trouwens? :@
Ben nu zelf een week weer aan de brandnetelthee en m'n huid is veeeel rustiger (en zachter :o).

Co, ik wel (eventueel), moeten het niet de prijzen zijn die P. hanteert... :@
Vind die van Bob Dylan echt wel gaaf, maar niet voor die prijs (ons bint zuunig)
uh ja, nou het zijn ook mijn eigen schilderijen die in de uitverkoop gaan. :P Denk niet dat P. het op prijs stelt dat ik mijn reis bekostig met het in de ramsj gooien van zijn werk. :+
pi_114065415
Zo dan! Vanaf komende maandag heb ik 6 weken vakantie. Dan moet ik 4 weken werken, en vervolgens heb ik 19 weken verlof. Dat betekent dus dat ik t/m 1 februari 2013 in totaal 4 weken en 2 dagen moet werken :+
pi_114065446
Ik eet sowieso al geen pangasius filet, maar dit wist ik nog niet, brrr: http://www.demorgen.be/dm(...)T_lcKSmgssT.facebook
pi_114065462
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:47 schreef conleche het volgende:

[..]

I

Over vliegtickets gesproken..........eerste horde genomen en het verteld. Plan om een tijd op reis te gaan volgend jaar krijgt steeds meer vorm. Wel heb ik echt way te weinig spaargeld. Dus ik denk dat ik ergens in de herfst een schilderijenuitverkoop ga houden. Dus als iemand tegen die tijd een witte muur heeft die voor weinig gevuld moet worden, dan geef maar een gil, krijg je ook een uitnodiging. :+

wat een gaaf plan zeg!!! Gaaf dat je het ook echt meer concreet gaat maken!
En ik wil dan best wel een uitnodiging.. Zoek al tijden naar iets leuks voor aan den muur O-) En heb mooie dingen voorbij zien komen van jou @ facebook
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_114065501
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:51 schreef Cocotrimonium het volgende:
Zo dan! Vanaf komende maandag heb ik 6 weken vakantie. Dan moet ik 4 weken werken, en vervolgens heb ik 19 weken verlof. Dat betekent dus dat ik t/m 1 februari 2013 in totaal 4 weken en 2 dagen moet werken :+
Jaloers! O-)
pi_114065506
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:52 schreef Skoap het volgende:

[..]

En ik wil dan best wel een uitnodiging.. Zoek al tijden naar iets leuks voor aan den muur O-) En heb mooie dingen voorbij zien komen van jou @ facebook
Ik dacht dat jij nieuw was? :D Ben je een oude user met nieuwe naam en heb ik je op FB?
  woensdag 11 juli 2012 @ 15:53:50 #28
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_114065539
quote:
3s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:53 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik dacht dat jij nieuw was? :D Ben je een oude user met nieuwe naam en heb ik je op FB?
Nu word ik ook nieuwsgierig :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_114065553
quote:
3s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:53 schreef conleche het volgende:

[..]

Progje O-)

Ik heb een nieuw account aangemaakt voor in OUD :') Aangezien Progje ook nogal veel in UVT zat/zit en ik geen zin had in dat gezeik over drugs e.d.
pi_114065562
:o jullie kennen Skoap niet?!
quote:
10s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:51 schreef conleche het volgende:

[..]

uh ja, nou het zijn ook mijn eigen schilderijen die in de uitverkoop gaan. :P Denk niet dat P. het op prijs stelt dat ik mijn reis bekostig met het in de ramsj gooien van zijn werk. :+
Snap ik :P
Was meer als voorbeeld wanneer die uitnodiging niet nodig is :@
  woensdag 11 juli 2012 @ 15:54:41 #31
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_114065582
http://www.pararius.nl/Ap(...)straat/732195/fotos/

Dit vind ik een leuk huurappartementje trouwens :Y. Maar wel keuken (en ik denk ook badkamer en wc, maar dat wordt niet helemaal duidelijk) delen. Maar goed, als ik echt weg wil, dan zou ik zoiets doen :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_114065601
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:54 schreef Skoap het volgende:

[..]

Progje O-)

Ik heb een nieuw account aangemaakt voor in OUD :') Aangezien Progje ook nogal veel in UVT zat/zit en ik geen zin had in dat gezeik over drugs e.d.
Ooooh!! Ok, ik had geen idee! :D En snap ik idd. OUD en UVT is niet helemaal hetzelfde. :+
  woensdag 11 juli 2012 @ 15:56:12 #33
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_114065657
Waarom wil je iemand voor de harses slaan V1? :D

Coco, wat een gek vooruitzicht eigenlijk ... Hoest met je mormel in je buik?

Over sparen gesproken:
Heb net via mail met reisbureau een optie genomen voor het hotel.. dus doei 2000 euro :')
pi_114065719
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:52 schreef Skoap het volgende:

[..]

Dit! Wij hebben ook nog altijd niks aan onze muren hangen, tof! :D
pi_114065904
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:56 schreef uniekhoorn het volgende:

Over sparen gesproken:
Heb net via mail met reisbureau een optie genomen voor het hotel.. dus doei 2000 euro :')
Ik vind het ook een heel raar idee. Normaal word ik gek van teveel vakantie, mgoed. Een groot deel gaat niet 'echt' vakantie zijn, natuurlijk. Dus dat scheelt :) Denk dat het wel goed gaat met mijn mormel O+ Ik voel 'm sinds een weekje echt goed trappen, soms. Zoals net. Blij dat ik alleen op de kamer zit atm, want ik yelpte een beetje van de schrik :')

Over sparen gesproken: los van de auto, verbouwingen, baby-shizzle, etc, hebben we gisteren WEER een rekening gekregen van de zorgtoeslag. Ik mag zo'n ¤550 terugbetalen, Martijn ¤ 780 -O- Is uit 2010. We hebben laatst ook al die van 2011 terugbetaald (was nog meer) en volgens mij eind 2011 die uit 2009. Is in een half jaartje tijd behoorlijk wat geld terugbetalen. Mgoed, deze gaan we maar maandelijks terugbetalen, dat kunnen we niet in 1x nu.

Vakantie is veel toffer om je spaargeld aan kwijt te raken :D *O*
pi_114065950
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:01 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik voel 'm sinds een weekje echt goed trappen, soms. Zoals net. Blij dat ik alleen op de kamer zit atm, want ik yelpte een beetje van de schrik :')

:D dat had ik dus ook een keer :')
Gelukkig zat ik thuis op de bank.
pi_114066048
Ik ben normaal niet zo'n fan van moderne kunst. Maar was vorig jaar naar affordable art fair geweest. Daar echt werken gezien waar ik met verbazing naar heb gekeken.. Was geloof ik van een schilder die 'Flow' heette dacht ik. Heel heldere kleuren verf op zwarte achtergrond, en de verf was uitgelopen ipv geschilderd. Vooral schilderij van trompettist was erg mooi! Zo krachtig op een bepaalde manier.
pi_114066059
Mmm balen coco van de belasting! Wel leuk vooruitzicht, vakantie + baby!! Jeej!
~ Bonito La Risa ~
  woensdag 11 juli 2012 @ 16:07:39 #39
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_114066247
O haiz.

Achja, sparen. Soms lukt het wel, soms niet.

Onze vakantie is dit jaar qua verblijf niet al te gek duur. We zitten voor 700 euro twee weken in vijfsterren-appartementen *).

Terugbetalen doe ik al jaren, maar ik betaal maar heel weinig terug per maand :D. Zal vast niet goed zijn, maar ik ga geen slapende honden wakker maken :@. Volgens mij hebben ze daar gewoon een linkje met de Belastingdienst, dus ze kunnen precies zien wat er binnenkomt jaarlijks.

En co, wij hebben hier ook nog een lege muur, dusssss :+

Lijstje so far:

O: 200 gr kwark, lijnzaad
T: scholiertje
L: 1 zelfgebakken bth met graskaas
T: festini peerijsje
D: nasi compleet
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_114066320
Zit in dilemma. Mijn schoonmoeder geeft volgende week een feest (50 wordt ze) en nu heb ik met m'n schoonfamilie (vader, broertjes en zusje van vriend) al gemaild over hoe of wat.

Maar nu reageren ze er niet echt meer op, terwijl er nu toch echt wat moet gebeuren ivm levering van kado, bestelling van opblaaspop, inkopen van de taarten die we gaan maken etc..

Als ik nou weer ga mailen, voor de 3e keer, voel ik mij zo opdringerig, maar aan de andere kant, als er niks gebeurd, wordt er ook niks gedaan... :? oohh, what to do?!?!

/sorry.gefrustreerd want er wordt niks gepland.
~ Bonito La Risa ~
pi_114066407
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:08 schreef Mixende_match het volgende:
Zit in dilemma. Mijn schoonmoeder geeft volgende week een feest (50 wordt ze) en nu heb ik met m'n schoonfamilie (vader, broertjes en zusje van vriend) al gemaild over hoe of wat.

Maar nu reageren ze er niet echt meer op, terwijl er nu toch echt wat moet gebeuren ivm levering van kado, bestelling van opblaaspop, inkopen van de taarten die we gaan maken etc..

Als ik nou weer ga mailen, voor de 3e keer, voel ik mij zo opdringerig, maar aan de andere kant, als er niks gebeurd, wordt er ook niks gedaan... :? oohh, what to do?!?!

/sorry.gefrustreerd want er wordt niks gepland.
Bellen!
pi_114066523
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:10 schreef Probability het volgende:

[..]

Bellen!
Iedereen bellen? :P lijkt mij ook weer zowat. Iedere keer als ik bij hun thuis ben, is hun moeder er ook. En t zusje is op kamp, dus lijkt mij dan weer niet zo handy. Whats app sturen? Ooh ik wordt er echt gek van, bij mij thuis wordt alles altijd optijd geregeld, en overlegd. Bij hun gewoon nooit. En de vorige keer liet ik t ook op z'n beloop gaan, met als resultaat dat ik op de dag zelf nog een kado moest kopen..
~ Bonito La Risa ~
  woensdag 11 juli 2012 @ 16:14:39 #43
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_114066631
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:07 schreef XcUZ_Me het volgende:

Terugbetalen doe ik al jaren, maar ik betaal maar heel weinig terug per maand :D. Zal vast niet goed zijn, maar ik ga geen slapende honden wakker maken :@. Volgens mij hebben ze daar gewoon een linkje met de Belastingdienst, dus ze kunnen precies zien wat er binnenkomt jaarlijks.
Ik betaal al ruim tien jaar ¤ 168 per maand (vroeger, in guldentijden was het dus een ander bedrag in guldens :+ ). Vind het wel prima.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_114066712
Co, handig he, die card?! Ik en bf (hij heeft er ook een) hebben er vorig jaar voor 400 euro kerstinkopen van kunnen doen daar!

En tof plan, dat reizen, wereld rond?

Heb je misschien een linkje naar je werk? Ik ben wel op zoek naar wat voor aan de muur!
  woensdag 11 juli 2012 @ 16:17:27 #45
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_114066771
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:14 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik betaal al ruim tien jaar ¤ 168 per maand (vroeger, in guldentijden was het dus een ander bedrag in guldens :+ ). Vind het wel prima.
Ik iets van 80 euro. Het is echt idioot weinig. Nouja, het zal wel en vind het ook wel prima. Ik denk dat ze het ooit geïndexeerd hebben op mn eerste salaris, maar nooit meer herzien hebben.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_114066807
oh dit is trouwens wat ik bedoelde:

pi_114066913
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:12 schreef Mixende_match het volgende:

[..]

Iedereen bellen? :P lijkt mij ook weer zowat. Iedere keer als ik bij hun thuis ben, is hun moeder er ook. En t zusje is op kamp, dus lijkt mij dan weer niet zo handy. Whats app sturen? Ooh ik wordt er echt gek van, bij mij thuis wordt alles altijd optijd geregeld, en overlegd. Bij hun gewoon nooit. En de vorige keer liet ik t ook op z'n beloop gaan, met als resultaat dat ik op de dag zelf nog een kado moest kopen..
Ik zou m'n vriendje het zelf laten regelen en denken "als het niemand in haar eigen gezin blijkbaar iets kan schelen heeft schoonmoeder gewoon pech", maar vervolgens zou ik het waarschijnlijk alsnog last-minute gaan regelen uit medelijden. :')
Everything has changed
  woensdag 11 juli 2012 @ 16:21:05 #48
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_114066970
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:18 schreef the85mc het volgende:
oh dit is trouwens wat ik bedoelde:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Niet helemaal mijn smaak maar wel tof! :Y

Achja ik heb een Lilo en Stitch schilderij aan de muur :+ En een ingelijste game-map. En een Roodkapje-print.

Queen Tacky r us.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_114067077
:D Ik kan wel een apart slankie open huis houden. Ook welkom voor mensen met volle witte muren, of lege witte muren met een andere smaak. :P Ik zal er eens over denken. En Novem als je op het huisje drukt rechtsboven bij mijn posts dan kom je op mijn website. Oh ja, da's het volgende ik MOET een nieuwe website. Deze is nu echt niet meer te doen. Ik heb al wel het ontwerp, heb een uitvoerder nodig en liefst 1 met ook een witte muur. :+
pi_114067147
Oeh 2 vliegen in 1 klap?

Sta open voor PM, Co ;)
pi_114067174
quote:
Maar sporten he...

Wandelen
Zwemmen
Fietsen
Ijzerhangen
Klimmen

Heel erg mee eens! Sporten/bewegen moet vooral leuk zijn. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  woensdag 11 juli 2012 @ 16:25:48 #52
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_114067223
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:24 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Heel erg mee eens! Sporten/bewegen moet vooral leuk zijn. :)
Van datzum! :Y Ik ga vanaaf weer even mn kuiten oppompen met mn danslesje :+ Men vorige week voelde ik het twee dagen later nog trekken :D
pi_114067280
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:23 schreef conleche het volgende:
:D Ik kan wel een apart slankie open huis houden. Ook welkom voor mensen met volle witte muren, of lege witte muren met een andere smaak. :P Ik zal er eens over denken. En Novem als je op het huisje drukt rechtsboven bij mijn posts dan kom je op mijn website. Oh ja, da's het volgende ik MOET een nieuwe website. Deze is nu echt niet meer te doen. Ik heb al wel het ontwerp, heb een uitvoerder nodig en liefst 1 met ook een witte muur. :+
Wow, jij heb echt mooie schilderijen O+ O+
~ Bonito La Risa ~
  woensdag 11 juli 2012 @ 16:31:58 #54
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_114067582
Ik vind de dikke dame erg tof :D. Verder zie ik er nog niet één waarvan ik direct denk van, 'Ja! Die past hier helemaal perfect!' maar tof zijn ze zeker :Y.
pi_114067643
quote:

Over sparen gesproken:
Of we direct even de vliegtickets à ruim 2700 euro wilden betalen, toen we de reis boekten. Volgens mij heb ik nog nooit zo'n groot bedrag gepind. :P.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_114067883
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:12 schreef Mixende_match het volgende:

[..]

Het is de schoonfamilie, dus je andere helft dit laten regelen? :7
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_114068174
12.000 :@ Had dan ook moeite om op 'OK' te drukken :D
quote:

Over sparen gesproken:
Zat van de week zo'n type samen met d'r vriendin naast me (op de zitfietsen)

Dus terwijl ik me in 30min gigantisch uit de naad trapte zat zij te zeuren dat ze ging hopen dat ze voor september nog die 30kg ging kwijtraken... :')
Met een tempo van Jan Stront 50 minuten lang bewegen om daarna een volgens haar 'welverdiende' kop chocomelk met koekje aan de bar te nuttigen niet nee! }:|
pi_114068383
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:42 schreef V1z0R het volgende:
12.000 :@ Had dan ook moeite om op 'OK' te drukken :D

[..]

Zat van de week zo'n type samen met d'r vriendin naast me (op de zitfietsen)

Dus terwijl ik me in 30min gigantisch uit de naad trapte zat zij te zeuren dat ze ging hopen dat ze voor september nog die 30kg ging kwijtraken... :')
Met een tempo van Jan Stront 50 minuten lang bewegen om daarna een volgens haar 'welverdiende' kop chocomelk met koekje aan de bar te nuttigen niet nee! }:|
:D Zo irritant zulke types, en maar klagen dat het afvallen niet lukt :P

Wat 12.000? :D
pi_114068414
Grootste bedrag dat ik ooit gepind heb...
  woensdag 11 juli 2012 @ 16:49:53 #60
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_114068513
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:47 schreef V1z0R het volgende:
Grootste bedrag dat ik ooit gepind heb...
Voor wat dan? :D
pi_114068584
Lang niet meer gepost hier. toch weer eventjes een lijstje;

o= 2 bruine boterham met smeerkaas 20+
t= banaan
l= 2 bruine boterham met 2 gekookte eitjes, en 1 bruine boterham met kruidenkaas
t= 400 gram aardbeien
d= kipschnitzel, sperziebonen met magere spekjes en een paar gebakken aardappelen.

mijn doel is om doordeweeks, op ongeveer 1800kcal te zitten, en in het weekend, waar het vaak fout gaat, op 2200..
pi_114068636
Auto? Mijne was 2000 denk ik :P
pi_114068739
En nu dus weer last van hongerklop, terwijl ik expres nootjes en rozijnen heb meegenomen en gegeten om het te voorkomen :{

Gisteren ook heel erg, kon thuis bijna niet rechtop staan, zo uitgeput en hongerig, ben ook maar niet gaan hardlopen. :(
pi_114068808
quote:
Ik vind het mooi, Vooral je portretten. freud houdt daar ook wel van, dus ik zal het eens inbrengen hier!
pi_114068867
quote:
^O^
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_114068872
Yup, voor m'n auto :D

Zo een:

Nog geen spijt van gehad :7
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:51 schreef xliefs. het volgende:
Lang niet meer gepost hier. toch weer eventjes een lijstje;

o= 2 bruine boterham met smeerkaas 20+
t= banaan
l= 2 bruine boterham met 2 gekookte eitjes, en 1 bruine boterham met kruidenkaas
t= 400 gram aardbeien
d= kipschnitzel, sperziebonen met magere spekjes en een paar gebakken aardappelen.

mijn doel is om doordeweeks, op ongeveer 1800kcal te zitten, en in het weekend, waar het vaak fout gaat, op 2200..
Erg Nederlands lijstje :P
Kom je zo wel aan 200gr groente? :@ Rest lijkt me netjes, mis alleen wat gezonde vetten :)

Wat zijn trouwens je valkuilen 's weekends?
pi_114069248
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:37 schreef Quinazoline het volgende:

[..]

Het is de schoonfamilie, dus je andere helft dit laten regelen? :7
Mijn vriend, of z'n familie 't laten regelen :') Als ik dat zou doen, zou er niks komen.. Of iig half.. God ik ben te zeikerig denk.. Mss moet ik t maar laten rusten, tot dat hun zelf iets regelen. Ik ben al begonnen met mailen & ideeën te geven :P
~ Bonito La Risa ~
pi_114069260
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:56 schreef V1z0R het volgende:
Yup, voor m'n auto :D

Zo een:
[ afbeelding ]
Nog geen spijt van gehad :7

[..]

Kom je zo wel aan 200gr groente? :@ Rest lijkt me netjes, mis alleen wat gezonde vetten :)

Mooooooooie auto O+ O+
~ Bonito La Risa ~
pi_114069289
Hoeveel kost een beetje 'normale' televisie tegenwoordig? Ik wil denk ik graag een tv maar heb mij er nog nooit in verdiept :P
pi_114069563
Oh cool! Zometeen kan ik op reis en dan is het mede mogelijk gemaakt door Slankies! :D
pi_114069742
quote:
6s.gif Op woensdag 11 juli 2012 17:09 schreef conleche het volgende:
Oh cool! Zometeen kan ik op reis en dan is het mede mogelijk gemaakt door Slankies! :D
gaaf! ik neem je baan dan wel over :7
pi_114069928
Over banen gesproken.. ik zoek nog een zomerbaantje! heb nu namelijk veel vrije tijd (behalve aan m'n papers werken dan..) en ben slechts 1 week weg tot september. Denk alleen niet dat ik na september daar nog kan werken, behalve dan misschien een dag in het weekend maar dat lijkt mij wat veel!
pi_114070161
quote:

We hebben ik denk zeker dat ik zo'n 400 gram sperziebonen straks naar binnen werk! Wel eentonig, maar het is wel groente!

's weekends vergrijp ik me vaak aan een lekkere magnum (of 2 :') ) Of een ontbijt met vooral chocolade pasta. Iets wat ik beide vanaf nu vermijd. :)
pi_114072194
Zo, was ik even net voor de hoosbui binnen! :o
pi_114072761
Mijn D was zooooo lekker :9

Ik heb miljoenen in mijn handen gehad (vroeger toen ik nog jong was :') heb ik gewerkt bij een bank tijdens de gulden/euro conversie.

Ik spaar iedere maand wat anders, vind het allang knap dat we sparen. En ons appt is 100m2 en op ons balkon staat een tuinset en dan nog kan je je kont keren :P
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_114072783
Oh en Co ik heb nog een witte muur :P
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  woensdag 11 juli 2012 @ 18:32:11 #77
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_114073429
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:24 schreef V1z0R het volgende:
Oeh 2 vliegen in 1 klap?

Sta open voor PM, Co ;)
Wilde net zeggen: Viz? :P.

Ben weer huisjes aan het kijken. Stuitte toevallig op iets in Hsum en ontdekte dat dat veel betaalbaarder is dan Amersfoort :o. Budget voor mij is max 600 euro, heb ik uitgerekend, en voor 500-600 euro vind je daar echt wel een ruime studio of zelfs een tweekamerappartement :o.

Hardlopen op de heide O+.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 11 juli 2012 @ 19:03:25 #78
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_114074823
Bwaa; gegeten @ station om op tijd naar lesje te kunnen, heeft trein kwartier vertraging :') hopelijk rijdt ie wat door :P
pi_114074992
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 18:32 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Wilde net zeggen: Viz? :P.

Ben weer huisjes aan het kijken. Stuitte toevallig op iets in Hsum en ontdekte dat dat veel betaalbaarder is dan Amersfoort :o. Budget voor mij is max 600 euro, heb ik uitgerekend, en voor 500-600 euro vind je daar echt wel een ruime studio of zelfs een tweekamerappartement :o.

Hardlopen op de heide O+.
Koop?

En wat is het plan met M.? Dank je hem af?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 11 juli 2012 @ 19:11:41 #80
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_114075182
quote:
5s.gif Op woensdag 11 juli 2012 19:07 schreef sigme het volgende:

[..]

Koop?

En wat is het plan met M.? Dank je hem af?
Nee joh, huur.

M. blijft voorlopig zitten waar 'ie zit, in ons huidige huis dus. Hij werkt nog steeds in de buurt van Den Haag en wil dat ook nog wel even blijven doen.

Maar goed, nu ik zo dicht bij het werk zit ben ik laaiend enthousiast, maar ik moet het allemaal nog even laten bezinken als ik terug ben in Den Haag ;).
Niet meer actief op Fok!
pi_114075306
Lijstje
O: dubbele boterham pindakaas
L: spinaziesoep, broodje vlees, broodje kaas, appel, beker karnemelk
D: 3 wraps met hete! chilli door vriend
T: yoghurt met rabarber

Van de week liet vriendlief me een leuk huisje zien, een heel schattig boerderijtje in de bilt :') nog even dromen schatje :P

Lege muur, we have em :)
  woensdag 11 juli 2012 @ 19:52:58 #82
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_114076890
Ik doe even een PF:
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:09 schreef V1z0R het volgende:
Bij hoge intensiteit cardio kan je lichaam niet snel genoeg vet omzetten in suikers, An :{
Het zal dus eiwitten moeten pakken daarvoor.

Het is wel zo dat na 20min. stevige beweging je lichaam de stoffen gaat aanmaken die ervoor zorgen dat je vet uit je reserves kunt gaan gebruiken.
volgens mij zijn ze het daar nog steeds niet over eens, of de ideeën over lage/hoge intensiteit sporten om vet te verbranden nou wel of niet kloppen.

Belangrijkste is volgens mij om meer spieren te kweken, want dan verbruik je de hele dag door meer energie en gaat je vet op den duur wel weg.

nu nog doen:')

quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:38 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ja, dat wil ik misschien ook nog wel gaan doen, maar dan eerst even alle zaakjes op orde krijgen. Nu net iets te weinig idee van wat ik eigenlijk uitgeef!
Ik kan www.afaspersonal.nl aanraden. gratiesj en ik heb tegenwoordig prima overzicht. zo geef ik de laatste maanden steeds iets minder aan boodschappen uit, conform doelstelling *O*

quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:56 schreef Viking84 het volgende:
Ik denk dat ik op dit moment iets van 475 euro aan vaste lasten heb (huur, internet, mobiel abbo, sportschool, zorgverzekering, elektriciteit), 150 euro aan gezamenlijk eten (inclusief eten/grint voor de katjes... dit bedrag kan wel omlaag, we gaan er ook al van uit eten inmiddels :P), gemiddeld 15 euro per maand voor eigen eten, zo'n 400-500 euro sparen en ik ben nog ergens iets aan het aflossen. Afvalstoffenheffing ofzo :P.

Moet vanaf januari 200 euro per maand gaan terugbetalen aan DUO. Dat is wel heel zuur! :'(.
Maar goed, net als met het verbrassen: je bent jong, bent er niet mee bezig en denkt: later krijg ik toch een vet betaalde baan en kan ik het geld makkelijk missen :7 Uhuh :'). Maar ik heb idd ook een leuke tijd gehad :P. Als ik nu doodga, kan ik iig niet zeggen dat ik altijd op een houtje heb moeten bijten :P.
Vik, had jij twee jaar geleden al een baan? Dat is de peildatum als je minder wilt betalen aan DUO, nu is het bedrag gebaseerd op de hoogte van je studieschuld, niet op inkomen. Narekenen wil wel eens voordeel opleveren. Als ik de papieren rond heb ga ik ipv 110, 70 in de maand betalen!

quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 14:02 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Of het echt geld is wat je spaart of apart zet voor afschrijving van auto, witgoed, grijsgoed et cetera...
daar heb ik ook geen geld voor, net als sparen... mijn financiele doelstellingen:
1. afbetalen van schulden (een aantal kleine dingen die bijna klaar zijn, een creditcard + studieschuld)
2. sparen voor afschrijving en onderhoud auto (doe ik nu van vakantiegeld enzo)
3. sparen voor een samenlevingscontract met J zodat we belasting terugkrijgen omdat ik "veel" verdien en hij niks/weinig
4. sparen voor grote dingen zoals nieuw bed/auto/bruiloft (niet dat die in de planning zit, maar toch)/huis

quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 14:06 schreef DevilsAndDust het volgende:
Baardmans en ik moeten straks tegelijk gaan beginnen aan het afbetalen van onze studieschuld. ;(. Ik vraag me soms echt af hoe mensen dat doen, zeg... Volgens mij verdienen we helemaal niet slecht, maar ik raak in paniek als ik me bedenk hoe we daar een kindje van moeten onderhouden. :').
hebben jullie al gekeken of het bedrag beter wordt als je rekening houdt met het inkomen van je partner én het feit dat die ook afbetaalt? dat kan flink schelen!!

en verder: de ervaring leert dat het geld dat je verdient op gaat, en als je er meer van moet betalen, dat meestal ook lukt, binnen de grenzen van de redelijkheid.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:06 schreef An24 het volgende:

[..]

I know ;( Maar het centrum is een soort van oog van de orkaan. Daar is het relaxt en gezellig wonen O+
Was met personeelsuitje in Dordt 3 juli. Workshop bonbons maken bij Olala Chocola gehad :9. Vond het centrum erg gezellig, maar ken ook de verhalen over andere wijken ja... vriendin van me woonde in een redelijke wijk aan de buitenkant maar zat op een school met veel kinderen uit ?Crispijn?

quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:51 schreef Cocotrimonium het volgende:

quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:54 schreef Skoap het volgende:

[..]

Progje O-)

_O- hoe heb ik dat nou kunnen missen!
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:17 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ik iets van 80 euro. Het is echt idioot weinig. Nouja, het zal wel en vind het ook wel prima. Ik denk dat ze het ooit geïndexeerd hebben op mn eerste salaris, maar nooit meer herzien hebben.
Ze kijken nooit uit zichzelf naar je salaris. Bedrag wordt gebaseerd op schuld+rente/aantal maanden dat je maximaal kunt gebruiken om terug te betalen. Vroeger waren dat er meer dan tegenwoordig. Bedrag kan prima kloppen. Meer aflossen kan ivm rente wel voordeliger zijn.

Als je een salarisindexatie/verlaging aanvraagt kan dat alleen als het voordelig is voor je, en geldt dit maar voor 1 jaar. Het volgende jaar moet je het weer aanvragen. Het bedrag gaat nooit automatisch hoger dan de berekening die ik net aangaf. Als mijn bedrag dus 120 euro p/m is op basis van schuld/aflossingsduur, dan wordt ie niet 300 p/m als uit de berekening blijkt dat dat mijn draagkracht is.

Ik heb straks twee aparte studieschulden, 1 van eerste en 1 van tweede studie. Joy.
Kwak
  woensdag 11 juli 2012 @ 20:01:41 #83
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_114077305
@ kwak: daar dacht ik idd ool mog aam vandaag. Ik ga per januari terugbetalen en als ze uitgaan van 2011, dan betaal ik eerst idd veel minder want toen heb ik maar een halfjaar gewerkt. Weet alleen niet of dat handig is? Zal toch dat bedrag moeten terugbetalen.
Niet meer actief op Fok!
pi_114077431
Als je het kan missen kan je schulden het best zo snel mogelijk aflossen. Alle rente die je niet hoeft te betalen, bespaar je. Ook DUO kan je beter, als (zolang) je je het kan veroorloven, zoveel mogelijk terugbetalen.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 11 juli 2012 @ 20:06:28 #85
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_114077508
Ja daarom :P Ik laat het maar zo en hoop tzt zelfs het maandbedrag wat te kunnen opschroeven.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 11 juli 2012 @ 20:08:01 #86
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_114077590
DUO en OUD..
Ik haal ze door elkaar :D

Hoosbui hier dus ga nog even opruimen en slapen.
pi_114077618
DUO is die van de BRON-uitwisseling.
  woensdag 11 juli 2012 @ 20:09:05 #88
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_114077647
Ik ga strijken en in bad met een tijdschrift want hier kan dat :9

Morgenavond zwemmen :9
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 11 juli 2012 @ 20:09:42 #89
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_114077672
quote:
6s.gif Op woensdag 11 juli 2012 20:08 schreef sigme het volgende:
DUO is die van de BRON-uitwisseling.
Heb geboekt naar Kreta bij OAD
pi_114077681
O: milde magere kwark met aarbeien
T: cheesestring, handje amandelen
L: gegrilde kipfilet, geroerbakte snijbonen met wat knoflook en balsamicoazijn
T: komkommer, wat trostomaten
D: curry met kip, aubergine, sperziebonen, kokosmelk

1604 kcal
Koolhydraat (19%), Vet (44%), Eiwitten (37%)

Ik ga zo hardlopen en dan misschien nog een tussendoortje.

Ik vind het echt heel moeilijk om dat vetpercentage laag te houden als ik geen brood, pasta en rijst etc. eet. Het meeste vet komt nu uit de kokosmelk, amandelen en kip.

Zijn er andere mensen die (enigszins) low-carb eten? Krijgen jullie ook zoveel vet binnen?
pi_114077989
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 20:09 schreef Skjor het volgende:
O: milde magere kwark met aarbeien
T: cheesestring, handje amandelen
L: gegrilde kipfilet, geroerbakte snijbonen met wat knoflook en balsamicoazijn
T: komkommer, wat trostomaten
D: curry met kip, aubergine, sperziebonen, kokosmelk

1604 kcal
Koolhydraat (19%), Vet (44%), Eiwitten (37%)

Ik ga zo hardlopen en dan misschien nog een tussendoortje.

Ik vind het echt heel moeilijk om dat vetpercentage laag te houden als ik geen brood, pasta en rijst etc. eet. Het meeste vet komt nu uit de kokosmelk, amandelen en kip.

Zijn er andere mensen die (enigszins) low-carb eten? Krijgen jullie ook zoveel vet binnen?
Het is een logisch gevolg van low-carb. Ook niet echt iets om je zorgen over te maken, als het veelal gezonde vetten zijn. Vet is niks mis mee, alleen van die rare geharde vetten hoor je niet binnen te krijgen. Ander vet is gewoon een energiebron, je verbruikt het.

Als je graag magerder wil lowcarben moet je volgens mij een South Beach-dieetboek ergens opscharrelen. Ik heb gehoord dat daar sowieso goed bruikbarte recepten in staan.

Skaopje zou daar meer over moeten weten.
pi_114078017
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 19:52 schreef kwakz0r het volgende:

Ik kan www.afaspersonal.nl aanraden.
Ha, wat cool. Die software is destijds bedacht door een paar studenten tijdens een vak van een opleiding waar ik vroeger werkte. Leuk je er zo enthousiast over bent :).
  woensdag 11 juli 2012 @ 20:23:03 #93
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_114078293
quote:
7s.gif Op woensdag 11 juli 2012 20:04 schreef sigme het volgende:
Als je het kan missen kan je schulden het best zo snel mogelijk aflossen. Alle rente die je niet hoeft te betalen, bespaar je. Ook DUO kan je beter, als (zolang) je je het kan veroorloven, zoveel mogelijk terugbetalen.
Op zich waar, maar ik moet eerst schulden afbetalen waar een hogere rente op zit (12% tegenover 1,4 % van de DUO) dus dan is het wel voordeliger als ik daar eerst wat meer aan kan besteden.
Kwak
  woensdag 11 juli 2012 @ 20:24:27 #94
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_114078362
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 20:17 schreef Skjor het volgende:

[..]

Ha, wat cool. Die software is destijds bedacht door een paar studenten tijdens een vak van een opleiding waar ik vroeger werkte. Leuk je er zo enthousiast over bent :).
ik kreeg de tip van iemand anders hier. Ik kende alleen een soortgelijke Amerikaanse site maar die kon ik als Nederlander niet gebruiken. Ik vind het fijn om niet alles zelf te hoeven bijhouden. Er zit wel ergens een glitch in, hij schakelt overboekingen tussen mijn twee rekeningen niet meer automatisch uit, ook niet met importeerregels, dus dat zijn wat extra handelingen elke keer, maar goed, verder erg tevreden.
Kwak
pi_114078370
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 20:16 schreef sigme het volgende:

[..]

Het is een logisch gevolg van low-carb. Ook niet echt iets om je zorgen over te maken, als het veelal gezonde vetten zijn. Vet is niks mis mee, alleen van die rare geharde vetten hoor je niet binnen te krijgen. Ander vet is gewoon een energiebron, je verbruikt het.

Als je graag magerder wil lowcarben moet je volgens mij een South Beach-dieetboek ergens opscharrelen. Ik heb gehoord dat daar sowieso goed bruikbarte recepten in staan.

Skaopje zou daar meer over moeten weten.
Nou, ik vind hoe ik nu eet eigenlijk best lekker en ik heb ook geen honger. Dus als het niet slecht voor me is, laat ik het liever zo ;). Ik ga wel even dat South Beach-dieetboek bekijken, want ik kan nog wel wat recepten gebruiken. Bedankt.
pi_114078523
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 19:52 schreef kwakz0r het volgende:
Ik kan www.afaspersonal.nl aanraden. gratiesj en ik heb tegenwoordig prima overzicht. zo geef ik de laatste maanden steeds iets minder aan boodschappen uit, conform doelstelling *O*
Jaaa! Afas is handig he? :Y
pi_114078533
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 20:24 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ik kreeg de tip van iemand anders hier. Ik kende alleen een soortgelijke Amerikaanse site maar die kon ik als Nederlander niet gebruiken. Ik vind het fijn om niet alles zelf te hoeven bijhouden. Er zit wel ergens een glitch in, hij schakelt overboekingen tussen mijn twee rekeningen niet meer automatisch uit, ook niet met importeerregels, dus dat zijn wat extra handelingen elke keer, maar goed, verder erg tevreden.
Ja, ik heb het toen het net uit was een poosje gebruikt. En me rot geschrokken over hoeveel ik uitgaf aan boodschappen :o. Het is wel goed om een keer een paar weken of maanden te doen om inzicht te krijgen in je uitgavenpatroon. Maar na een poosje was ik het wel zat. Beetje vergelijkbaar met calorietellers ;).
pi_114078559
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 20:24 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Oh, ik heb die glitch nog niet gemerkt. Maar volgens mij heb ik die sowieso uit staan, al weet ik dat niet zeker though...
pi_114078601
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 20:23 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Op zich waar, maar ik moet eerst schulden afbetalen waar een hogere rente op zit (12% tegenover 1,4 % van de DUO) dus dan is het wel voordeliger als ik daar eerst wat meer aan kan besteden.
Ja, met dat soort dingen moet je rekening houden. Je moet ook niet ten koste van alles zo veel mogelijk terugbetalen, je moet binnen je mogelijkheden slim terugbetalen.
En jij moet zo snel mogelijk die cc terugbetalen. Kan je geen geld lenen bij de bank? Bijna alles is goedkoper dan een creditcard-schuld!
pi_114078722
Af en toe een schop onder je hol omdat je teveel uitgegeven hebt is prima! Maar ik hou het liever bij mn excelsheet :P
  woensdag 11 juli 2012 @ 20:32:10 #101
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_114078790
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 20:28 schreef sigme het volgende:

[..]

Ja, met dat soort dingen moet je rekening houden. Je moet ook niet ten koste van alles zo veel mogelijk terugbetalen, je moet binnen je mogelijkheden slim terugbetalen.
En jij moet zo snel mogelijk die cc terugbetalen. Kan je geen geld lenen bij de bank? Bijna alles is goedkoper dan een creditcard-schuld!
nope, kom niet in aanmerking voor enige vorm van lening, zelfs niet de ambtenarenlening.

maar ik kom er wel hoor sigme! met de vakantie is het nog een beetje krap, maar vanaf eind augustus ga ik er netto 500 euro per maand op vooruit ( :o ermahgerd) en de bedoeling is dan zoveel mogelijk en zo snel mogelijk die CC af te lossen en hem daarna weer in te stellen op "in 1 keer aflossen" - dan betaal je geen rente op het saldo namelijk, elke maand wordt alles weer betaald in 1 keer, dus alleen nuttig voor internetaankopen die alleen met CC kunnen.

:Y ik heb het tegenwoordig heel goed in de hand allemaal, maar ik kan niet zomaar geld máken op dit moment.
Kwak
pi_114078941
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 20:32 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

nope, kom niet in aanmerking voor enige vorm van lening, zelfs niet de ambtenarenlening.

maar ik kom er wel hoor sigme! met de vakantie is het nog een beetje krap, maar vanaf eind augustus ga ik er netto 500 euro per maand op vooruit ( :o ermahgerd) en de bedoeling is dan zoveel mogelijk en zo snel mogelijk die CC af te lossen en hem daarna weer in te stellen op "in 1 keer aflossen" - dan betaal je geen rente op het saldo namelijk, elke maand wordt alles weer betaald in 1 keer, dus alleen nuttig voor internetaankopen die alleen met CC kunnen.

:Y ik heb het tegenwoordig heel goed in de hand allemaal, maar ik kan niet zomaar geld máken op dit moment.
^O^ Als je weet dat je eruit komt, en hoe je eruit komt, dan is het ook geen grote zorg.
Je doet het echt reuze goed Kwak, fijn om te lezen :Y. Met je huisje en je baan en je vriendje!
pi_114078946
Oh, ik heb laatst voor de vakantie een cc genomen, maar moet je er heel berust achteraan zitten dat je die rekeningen snel betaalt? Of kan je dat gewoon koppelen aan je betaalrekening ofzo? Dat lijkt me het handigst.
pi_114079025
Dat kan je koppelen aan je betaalrekening, en dat is ook het beste. Gewoon gelijk betalen, dan is een creditcard niet duur en wel reuze handig.
pi_114079155
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 20:32 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

¤500 netto per maand? Dat is bijzonder netjes :o Dayum! :D Wat fijn voor je :Y
  woensdag 11 juli 2012 @ 20:38:42 #106
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_114079167
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2012 20:35 schreef MevrouwPuff het volgende:
Oh, ik heb laatst voor de vakantie een cc genomen, maar moet je er heel berust achteraan zitten dat je die rekeningen snel betaalt? Of kan je dat gewoon koppelen aan je betaalrekening ofzo? Dat lijkt me het handigst.
ligt eraan welke je hebt.

ik heb er eentje van de rabo, die hoort bij mijn totaalpakket. automatisch stond die op elke maand 2,5% van het saldo aflossen met een minimum van 50 euro (automatisch ging dat), toen heb ik hem zelf op "in 1 keer alfossen" laten zetten, zodat ik geen rente betaalde. En later weer om laten keren, omdat ik er grote aankopen op moest doen ivm Amerika-stage toen, en dat kon ik niet in 1 keer betalen.

Je krijgt in de post een overzicht, daar staat als t goed is ook op hoe je sneller/meer/alles kan aflossen, en vaak betaal je als je alles betaalt voor een bepaalde datum (zelf of automatisch) geen rente over het saldo.

Ik weet teveel van CC's :')
Kwak
  woensdag 11 juli 2012 @ 20:46:02 #107
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_114079590
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 20:38 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

¤500 netto per maand? Dat is bijzonder netjes :o Dayum! :D Wat fijn voor je :Y
nou ja, ik ga gewoon 1 trede/periodiek omhoog, maar ik ga van 0,6 fte naar 0,8fte+ vervangingsuren, en dat komt op ongeveer 0,9 fte uit als t goed is (in elk geval tot januari, daarna weer 0,8, maar ook dat scheelt ruim 300 euro met nu).

netto kom ik dan op ca. 1700-1800 ipv 1250 euro p/mnd.

kaching.

Ik ga dan wel 26 lesuren geven ipv 15 nu...
Kwak
pi_114079688
quote:
7s.gif Op woensdag 11 juli 2012 20:04 schreef sigme het volgende:
Ook als de rente lager is dan die op je spaarrekening? Okee, ik wil ook gewoon van die schuld af zijn, maar sommige mensen verklaren me voor gek dat ik vrijwillig aflos.
Everything has changed
pi_114079705
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 20:46 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

nou ja, ik ga gewoon 1 trede/periodiek omhoog, maar ik ga van 0,6 fte naar 0,8fte+ vervangingsuren, en dat komt op ongeveer 0,9 fte uit als t goed is (in elk geval tot januari, daarna weer 0,8, maar ook dat scheelt ruim 300 euro met nu).

kaching.

Kaching indeedio! :D

26 lesuren is wel redelijk wat idd, maar heb je dan gewoon lessen 'dubbel', of is alles uniek, zeg maar?
pi_114079822
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 20:46 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

kaching.

Fijn joh! Geen financieel gedoe meer hebben is best prettig.

Heb die van de bijenkorf besteld, zal het regelen zodra ie binnen is :)

Mini, die gedachte speelde ook door mn hoofd, ik zet nu het deel dat ik een tijdje terug naar duo bracht, op mn spaarrekening ook. Mn termijn zal wel op 45 per maand uitkomen, dat kan er best af.
pi_114079917
Wat goed Kwak, dat heb je toch in korte tijd om weten te gooien, of niet? :)
Everything has changed
  woensdag 11 juli 2012 @ 20:56:05 #112
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_114080172
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 20:47 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Kaching indeedio! :D

26 lesuren is wel redelijk wat idd, maar heb je dan gewoon lessen 'dubbel', of is alles uniek, zeg maar?
ik heb 2 x 1 atheneum (is 8 lesuren totaal en niet veel voorbereidingswerk, wel veel nakijken)
ik heb 1 x 3 havo, 1 x 3 vwo (6 lesuren totaal, niet helemaal hetzelfde, wel hetzelfde lesboek, dezelfde stof)
ik heb 1 x 4 havo, 1 x 4 vwo, 1 x 5 havo, 1 x 5 vwo (totaal 12 lesuren. Ze overlappen allemaal een beetje, maar niveau is anders, alleen 5 vwo werkt met vwo examens en luistertoetsen, de rest met havo niveau, dat scheelt veel! maar ja, examenvoorbereiding, veel schoolexamens enzo. er zit veel overlap in, maar alles is uniek. gelukkig maakt mijn collega ook veel toetsen enzo)

ik coordineer 3 havo, 4 havo en 4 vwo: dat betekent dat ik de studiewijzers maak, en zorg dat er voldoende toetsen zijn e.d. Wel alles in overleg.

verder ben ik mentor van 3 havo, doe met hen ook decaanlessen voor profielkeuze, en ik zit in de ELO voortrekkersgroep - ik moet collega's warm maken en helpen met het implementeren en uiutleggen van de electronische leeromgeving van het schooladministratiesysteem waar Sigme aan werkt ;)
Kwak
pi_114080177
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 20:47 schreef Mini. het volgende:

[..]

Ook als de rente lager is dan die op je spaarrekening? Okee, ik wil ook gewoon van die schuld af zijn, maar sommige mensen verklaren me voor gek dat ik vrijwillig aflos.
Ca depent.

Een schuld (studieschuld nog niet dacht ik) telt mee -in negatieve zin- voor je mogelijkheden tot hypotheek. Dan kan je 'm beter, ondanks het rentenadeel, aflossen, als je binnenkort die hypotheekruimte misschien wil benutten.
Heb je geen hypotheek nodig en heb je de discipline om dat spaargeld en die rente uiteindelijk te benutten voor het afbetalen van je schuld, is het voordeliger de schuld en de rente voor lief te nemen.
  woensdag 11 juli 2012 @ 20:59:20 #114
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_114080324
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 20:51 schreef Mini. het volgende:
Wat goed Kwak, dat heb je toch in korte tijd om weten te gooien, of niet? :)
het is nog niet voorbij, maar ik weet dat het goed gaat komen. baal er nog steeds van als ik zoals nu tien dagen op julian's zak moet teren. Hij bewaart wel bonnen nu, ook op mijn verzoek, want we hebben veel kampeerspul moeten aanschaffen ("veel" valt mee, we kunnen gelukkig veel lenen van familie! maar relatief gezien is het veel ja.) Als ik weer meer verdien, en zijn baantje houdt in november op, dan kan ik hem in elk geval een deel van de gezamenlijk aangeschafte spullen terugbetalen. dan voelt t ook minder erg om nu hem de portemonnee steeds te laten trekken.

zodra we samenlevingscontract hebben nemen we een gezamenlijke rekening voor de vaste lasten, en storten we daar ook boodschappengeld op. Dan is dat geklooi ook voorbij!
Kwak
  woensdag 11 juli 2012 @ 21:00:06 #115
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_114080370
quote:
7s.gif Op woensdag 11 juli 2012 20:56 schreef sigme het volgende:

[..]

Ca depent.

Een schuld (studieschuld nog niet dacht ik) telt mee -in negatieve zin- voor je mogelijkheden tot hypotheek. Dan kan je 'm beter, ondanks het rentenadeel, aflossen, als je binnenkort die hypotheekruimte misschien wil benutten.
Heb je geen hypotheek nodig en heb je de discipline om dat spaargeld en die rente uiteindelijk te benutten voor het afbetalen van je schuld, is het voordeliger de schuld en de rente voor lief te nemen.
verschilt per bank :Y bij de rabobank wel, bij andere banken niet altijd.
Kwak
pi_114080526
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 21:00 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

verschilt per bank :Y bij de rabobank wel, bij andere banken niet altijd.
Nee, de wettelijke regels verschillen niet, leningen tellen mee voor het bepalen van de hypotheekruimte. Daarbovenop kan de bank extra streng zijn.
  woensdag 11 juli 2012 @ 21:07:50 #117
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_114080797
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 21:03 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee, de wettelijke regels verschillen niet, leningen tellen mee voor het bepalen van de hypotheekruimte. Daarbovenop kan de bank extra streng zijn.
hm, ik meen me te herinneren dat een studieschuld niet als een lening wordt gezien, wettelijk. maar dat sommige banken hem wel meetellen. een studieschuld is niet BKR geregistreerd, en telt dus niet mee voor je kredietwaaridgheid, wettelijk. maar je wordt er wel naar gevraagd en dan kan de hypotheekverstreklker het meewegen. vroeger gebeurde dat zelden, nu vrijwel altijd.

erover liegen lijkt me i.e.g. niet verstandig.
Kwak
pi_114080798
quote:
7s.gif Op woensdag 11 juli 2012 20:56 schreef sigme het volgende:

[..]

Ca depent.

Ah ja, dat dacht ik al. Een hypotheek hoef ik voorlopig toch niet, en andere leningen eigenlijk ook niet. :+ Nouja, het is ook gewoon fijn om die schuld minder te zien worden, al zou de balans met sparen hier wel wat beter kunnen (dus eigenlijk moet ik gewoon meer sparen :P).

quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 20:59 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

het is nog niet voorbij, maar ik weet dat het goed gaat komen. baal er nog steeds van als ik zoals nu tien dagen op julian's zak moet teren. Hij bewaart wel bonnen nu, ook op mijn verzoek, want we hebben veel kampeerspul moeten aanschaffen ("veel" valt mee, we kunnen gelukkig veel lenen van familie! maar relatief gezien is het veel ja.) Als ik weer meer verdien, en zijn baantje houdt in november op, dan kan ik hem in elk geval een deel van de gezamenlijk aangeschafte spullen terugbetalen. dan voelt t ook minder erg om nu hem de portemonnee steeds te laten trekken.

zodra we samenlevingscontract hebben nemen we een gezamenlijke rekening voor de vaste lasten, en storten we daar ook boodschappengeld op. Dan is dat geklooi ook voorbij!
Kan me voorstellen dat je het vervelend vindt om hem steeds te laten betalen ja... Dan is het wel fijn dat het einde daarvan in zicht is. :)
Aan de andere kant moet je er ook weer niet te zwaar aan tillen, hij vindt het blijkbaar niet erg en als het andersom was zou jij het ook voor hem doen toch. :)
Everything has changed
  woensdag 11 juli 2012 @ 21:18:04 #119
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_114081339
Ik snap wel waarom de banken moeilijk doen over een hoge studieschuld, maar ik ben geloof ik even te duf om te snappen waarom ze dat nu wel doen en voorheen niet? Ik bedoel: als het banken erom gaat de consument tegen zichzelf te beschermen (zodat die niet hogere hypotheeklasten heeft dan hij aan kan), dan gold dat voorheen toch net zo goed als nu?
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 11 juli 2012 @ 21:23:51 #120
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_114081630
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 21:18 schreef Viking84 het volgende:
Ik snap wel waarom de banken moeilijk doen over een hoge studieschuld, maar ik ben geloof ik even te duf om te snappen waarom ze dat nu wel doen en voorheen niet? Ik bedoel: als het banken erom gaat de consument tegen zichzelf te beschermen (zodat die niet hogere hypotheeklasten heeft dan hij aan kan), dan gold dat voorheen toch net zo goed als nu?
banken hebben blijkbaar wel íets geleerd van de hypotheekcrisis. voorheen kon t ze weinig verrotten dat mensen veel te veel leenden, nu kunnen ze je huis nauwelijks verkopen als je hypotheek te duur wordt voor je dus het kost hen ook geld ;)
Kwak
  woensdag 11 juli 2012 @ 21:49:17 #121
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_114082969
Whoppa, sportlesje gehaald en lekker geknald ondanks bolle opblaasbuik B-) En nee, niet geknald van scheetjes :')

*O*

Lijstje dan maar?

O: meergranenpistoletje met crunchy pindakaas, latte
T: twee crackers met kaas, thee met honing
L: twee sneetjes brood met leverworst
T: groene smoothie
D: Julia's penne carbonara
S: Club Dance *O*
T: wortel, glas limonade

En ik heb zin in chipjes, misschien neem ik zo een klein bakje voor tijdens Game of Thrones. Maar misschien ook niet oO<
pi_114083078
pi_114083366
bizar stukje over het verkiezingsprogramma van de pvv, alle quotes die er staan komen daadwerkelijk uit het verkiezingsprogramma :o

http://www.vice.com/nl/re(...)verkiezingsprogramma

bizar! maar wel leuk om te lezen
pi_114084192
Co, wat supermooi schilder jij zeg!!! Ik heb nog heel veel witte muren dus zet me maar op de lijst :D

V1z, het zijn geen puistjes :P Tis een allergische reactie. Heb extra zink geslikt en dat lijkt in elk geval te helpen. Verder gaat het altijd vanzelf weer weg!

Verder sja hypotheken.. ik heb m! Maar heb wel voor een deel zelf gefinancierd en dat scheelt echt de helft in maandlasten. Dus voor mij is het nu een ideale situatie. Daarnaast is de huizenmarkt hier en zeker mijn buurt vrij stabiel, dus vrees niet echt. Voorlopig zit ik hier ook nog wel :)

Oh en heb braaf nog een stukje raw brownie genomen net dus volgens mij is mn lijstje wel prima. Zat een hele broccoli bij mn D ;)
Be someone that makes you happy
pi_114084344
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 20:59 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Als ik dat zo lees dan ga ik me bijna schuldig voelen over hoe het bij ons gaat.
Wij houden niet bij wie wat betaalt maar aangezien mijn vriend fulltime werkt en ik studeer is het toch vaak zijn geld.
pi_114084972
Lijst:

D: nog geen idee lamskebab, broccoli, champignons, paprika en wat saus
pi_114085073
@Kwak: klopt, Krispijn of Crispijn. Ik ben er geboren, maar als je er nu wilt komen moet je een aantal straatjes vermijden om de kogelgaten niet in de muren te hoeven zien :') maar das ver van het centrum vandaan!
pi_114085136
Moe. Erg moe. Ga lekker slapen. Niet bijgelezen, wel een lijstje:
O: Yoghurt met een appel, twee mueslicrackers met biefstukworst/vega-ham, sesamcracker met jonge komijnenkaas (en komkommer)
T: Druiven
L: Drie volkoren boterhammen met kipfilet (en komkommer) en druiven
D: Couscous met medjouldadels, sperziebonen, zongedroogde tomaten en falafel
T: Bak citroenkwark met zomerfruit

Welterusten!
pi_114085359
Ook een lijstje! Beetje bagger :')

O: havermout met banaan en rozijntjes
T: 2 rijstwafels
L: 300 gr salade (sla, komkommer, aardappel, tomaat, courgette, dressing), 1 boterham boter, grote kom noodlesoep met kip (vage combi :D )
T: 4 stukjes stokbrood met pesto, 3 stengels selderij, wijntje
D: kaascroissant
S: bodypump
T: shake met sojamelk, diepvriesfruit, eiwitpoeder
pi_114085792
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 22:34 schreef Perruche het volgende:
Ook een lijstje! Beetje bagger :')

O: havermout met banaan en rozijntjes
T: 2 rijstwafels
L: 300 gr salade (sla, komkommer, aardappel, tomaat, courgette, dressing), 1 boterham boter, grote kom noodlesoep met kip (vage combi :D )
T: 4 stukjes stokbrood met pesto, 3 stengels selderij, wijntje
D: kaascroissant
S: bodypump
T: shake met sojamelk, diepvriesfruit, eiwitpoeder
o|O
  woensdag 11 juli 2012 @ 22:43:02 #131
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_114085851
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 22:14 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Als ik dat zo lees dan ga ik me bijna schuldig voelen over hoe het bij ons gaat.
Wij houden niet bij wie wat betaalt maar aangezien mijn vriend fulltime werkt en ik studeer is het toch vaak zijn geld.
verschil is dat ik hier degene ben die een baan heeft en vriendje het van zijn bijbaan en studielening moet rooien. onze gezamenlijke lasten verdelen we 50/50, dus vaste lasten die we delen en onze boodschappen (als ik buiten budget boodschappen doe draai ik daar zelf voor op)

alleen door verschillende omstandigheden zijn mijn persoonlijke vaste lasten veel hoger dan die van hem, en houdt hij meer over per maand (bijbaan en stufi zijn samen bijna evenveel als mijn nettoloon namelijk).

we hebben dit samen van te voren zo afgesproken, en ik vind dit heel prettig.
Kwak
pi_114085877
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 22:42 schreef Nallie het volgende:

[..]

o|O
Ha, ja, meeting onverwachts met ale hoge piefen. Zij gingen nog de stad in, ik was uitgenodigd. Ben al lang trots dat ik niet meer dronken in de kroeg ben beland en dat ik "gewoon" een croissant heb genomen en ben gaan sporten!
pi_114086021
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 22:43 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

verschil is dat ik hier degene ben die een baan heeft en vriendje het van zijn bijbaan en studielening moet rooien. onze gezamenlijke lasten verdelen we 50/50, dus vaste lasten die we delen en onze boodschappen (als ik buiten budget boodschappen doe draai ik daar zelf voor op)

alleen door verschillende omstandigheden zijn mijn persoonlijke vaste lasten veel hoger dan die van hem, en houdt hij meer over per maand (bijbaan en stufi zijn samen bijna evenveel als mijn nettoloon namelijk).

we hebben dit samen van te voren zo afgesproken, en ik vind dit heel prettig.
Ja, dat is inderdaad wel een andere situatie.
En goed dat jullie er zo over kunnen praten :)
pi_114086138
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 22:43 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ha, ja, meeting onverwachts met ale hoge piefen. Zij gingen nog de stad in, ik was uitgenodigd. Ben al lang trots dat ik niet meer dronken in de kroeg ben beland en dat ik "gewoon" een croissant heb genomen en ben gaan sporten!
:* :P Goed gedaan hoor!
pi_114086163
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 22:47 schreef Nallie het volgende:

[..]

:* :P
*O* heb nog wel een danse gedaan in de sportschool :').

O+
pi_114086192
Hm typen ben ik ook verleerd, ik ga maar eens naar bed :* trusten moppiessss
pi_114086382
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 21:56 schreef Probability het volgende:
bizar stukje over het verkiezingsprogramma van de pvv, alle quotes die er staan komen daadwerkelijk uit het verkiezingsprogramma :o

http://www.vice.com/nl/re(...)verkiezingsprogramma

bizar! maar wel leuk om te lezen
Nog even hard lachen voor het slapengaan, precies wat ik nodig had, thx :D _O-

En Co, prachtige werken heb je!!
pi_114086960
Geld houden wij hier niet gescheiden, er is één betaalrekening en daar gaat alles op/van de grote hoop. Wij hebben nooit ruzie over geld dus het werkt voor ons prima zo. Ik ben vooral blij met de overzichtelijkheid ervan, dat heb ik nodig ;)

Vandaag weer een normaal lijstje zonder snaaiwerk *O*
O: smoothie van amandelmelk, havermout, appel, bramen, chiazaad, kaneel en rauwe cacao (niet lekker door de appel! Gelukkig heb ik vandaag weer bananen gekocht.)
L: twee dikke plakken volkorenbrood, 1 met hummus en achterham, 1 met hummus en kipfilet
D: mais, vega chili fingers, aardappeltjes uit de actifry
S: 30 min cardio, 20 min kracht, 20 min cardio
T: blikje makreel in tomatensaus
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_114087254
Mooi lijstje Beef!

En wat een faler die Wilders en alle mensen die op hem stemmen.
Verbied de koran :') :')

Maar goed, ik ga slapen, welterusten allen!
pi_114088500
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 14:07 schreef Perruche het volgende:
Jaaa dat herken ik! Nu komen ik en vriendlief hendig rond.. maar als je een (koop) huis hebt, een auto, 1 of 2 kinderen, dat is ook meer monden voeden, eigen zorgverzekering + die van kindlief, sporten, school, studie, jeetje!

Edit; om mezelf maak ik me niet druk, maar dat er dus mensen zijn die van mijn salaris een gezin onderhouden... wut??
Hier wilde ik nog even op reageren, want de zorgverzekering hoef je niet te betalen voor kinderen tot 18 jaar. Zij hebben dezelfde verzekering als de ouder(s), ook eventuele aanvullende verzekeringen. Goddank :')
pi_114095880
Goedemorgen :W.

Planning:
O: Yoghurt met een appel, drie mueslicrackers met biefstukworst/vega-ham/kipfilet (en komkommer)
L: Drie volkoren boterhammen met runderpastrami/kipfilet (en komkommer)
T: Salade van gemengde sla, tonijn, mayonaise, fricandeau, citroensap en croutons
D: Wraps met pittige tofu, gebakken champignons en ui
T: Bak fruityoghurt met een doosje kersen
pi_114095911
Wat een noodweer hier :o Knetterhard onweer, hagel, regen... Gelukkig wordt er zo een gat in ons dak gezaagd om de dakkapel te plaatsen *O* :').
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 12 juli 2012 @ 06:59:34 #143
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_114095945
Goeie timing, Phaidra :P
Niet meer actief op Fok!
pi_114096395
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 06:53 schreef Phaidra het volgende:
Wat een noodweer hier :o Knetterhard onweer, hagel, regen... Gelukkig wordt er zo een gat in ons dak gezaagd om de dakkapel te plaatsen *O* :').
Oh das onhandig inderdaad! ik ben al wakker vanaf 5.30... onweer }:|
pi_114096478
Hier zat ik ook om 6 uur rechtop door een helse donderklap! :D

Ach ja, lekker knus enzo :P

We zullen wel een hete september krijgen...

Nog 1 dagje en dan vakantie *O*
pi_114096506
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2012 08:16 schreef Novem het volgende:
Hier zat ik ook om 6 uur rechtop door een helse donderklap! :D

Ach ja, lekker knus enzo :P

We zullen wel een hete september krijgen...

Nog 1 dagje en dan vakantie *O*
Ik mag hopen dat er nog iets van zomer komt ja :'(
Morgen vakantie boks *O*
pi_114096563
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 06:53 schreef Phaidra het volgende:
Dat klinkt als het weer wat ik gister had :')

Duurt schijnbaar even voor het overwaait :P
pi_114096744
Mijn vakantie is vandaag begonnen *O* Jammer dat het meer herfstvakantie lijkt, maar toch. En gelukkig gaan we nog wel naar Spanje!

Phaidra succes met je dakverbouwing vandaag!
pi_114096993
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 08:08 schreef Nallie het volgende:

[..]

Oh das onhandig inderdaad! ik ben al wakker vanaf 5.30... onweer }:|
Daar is een kind dan weer handig voor; ik was al wakker voor het begon :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_114097033
yay :') :P
Ja doei.
pi_114097450
Moge! Vandaag naar Dordt, t UWV voor een baan! Hoop dat ze wat hebben!

Hier geen noodweer, en gisteren ook niet!

Verder geld.. Gezamenlijke rekening, hij betaald atm net wat meer, want mijn loon is niet echt hoog..

Lijstje weer ik nog niet, ga vanmiddag lekker bij een vriendin eten :9
~ Bonito La Risa ~
pi_114097555
quote:
14s.gif Op donderdag 12 juli 2012 08:37 schreef beefcake het volgende:
Mijn vakantie is vandaag begonnen *O* Jammer dat het meer herfstvakantie lijkt, maar toch. En gelukkig gaan we nog wel naar Spanje!

Phaidra succes met je dakverbouwing vandaag!
Pas op voor kwallen!

lijstje voor vandaag:

O: yoghurt
T: thee, appel
L: cracker met kaas, gekookt ei
T: thee, komkommer, wortel
D: nasi met veel groente
T: yoghurt of kwark met fruit

Niet optimaal, maar eetlust met pijnstillers is ruk, dus dit wil ik minimaal vandaag.
pi_114097583
Mogguh!

De kwallen op 't land of in de zee, Mar?! :D

Gister een ander merk kwark geprobeerd, was lekker :9 maar ben de naam vergeten :')
Kwam in een bak van een liter dus lekker handig!
pi_114097626
ontbijt O+ dagje vrij O+ roerei O+ sauna zometeen O+
pi_114097679
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 09:22 schreef V1z0R het volgende:
Mogguh!

De kwallen op 't land of in de zee, Mar?! :D

Gister een ander merk kwark geprobeerd, was lekker :9 maar ben de naam vergeten :')
deze kwallen
  donderdag 12 juli 2012 @ 09:30:32 #156
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_114097725
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 09:22 schreef V1z0R het volgende:
Mogguh!

Vast die van Senoble :9.
pi_114097745
Voor de geinteresseerden ga ik mijn ontbijtje posten:
roerei van 2 kleine eieren op een toast
5 plakjes uitgebakken ontbijtspek
1 tomaat
koffie verkeerd
:9
pi_114097796
Spek :9
quote:
14s.gif Op donderdag 12 juli 2012 09:30 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Vast die van Senoble :9.
Ja, dat was het! :9

Iew, Mar :{
pi_114097797
Ik koop altijd de magere Franse kwark van de Lidl, smaakt lekker zacht vind ik.

quote:
Ah wij gaan naar de Costa Blanca, dus hopelijk niet zo'n last.

Straks naar Schiphol om mijn mama op te halen die een maand op Aruba geweest is *O* Ze zal het wel koud hebben hier :o
pi_114097858
quote:
O bah ook bij malaga!
pi_114097913
Vooral bij Malaga zelfs prob, al worden ze daar wel massaal geruimd ook.
Goed oppassen iig.
pi_114098098
Blablabla een uur aan de lijn, k lijk wel een telefoniste!

Lasten, we betalen allebei wat we eerder ook betaalden en de rest doen we apart. Boodschappen om de beurt en grote dingen koop ik meestal.
  donderdag 12 juli 2012 @ 10:03:45 #163
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_114098474
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 09:34 schreef V1z0R het volgende:
Spek :9

[..]

Ja, dat was het! :9

Die heb ik ook altijd, die is erg fijn!
pi_114098842
Agreed! ^O^

Nu lekker een broodje! :9
pi_114098898
Kwallen.. in de metro stond gister een stuk erover en ook dat je ze kan eten. Boordevol eiwitten 8-)

Heb vandaag een shitplanning, want borrel vanmiddag en dan meteen door naar een voorstelling van mn zusje om half 7. Dus ik doe mn best, maar het wordt geen wereldlijst.

O: overnight oats met banaan
T: koffie verkeerd, appel
L: grote salade van spinazie/linzen/tomaat/gele paprika/puntpaprika/gebakken spekjes/croutons/ pompoenpitten en een gekookt ei
T: gok een handje nootjes, of als ze iets bij de borrel hebben
D: 2 speltbh geitenkaas, 2 speltbh pindakaas
T: halve paprika, cherrytomaatjes en neem nog stukje raw brownie mee denk ik
B: half uur fietsen en haasten :')
pi_114098932
Wij hebben een gezamenlijke rekening waar we naar rato van ons (netto)inkomen (60/40) een bepaald bedrag op storten. Baardmans betaalt de hypotheek en dergelijke vanaf zijn rekening, maar dat hebben we dus afgetrokken van zijn bijdrage aan de gezamenlijke rekening. Vanaf volgende maand verdien ik meer dan dat ik nu doe, dus dan passen we dat weer aan.

DaD-actie: ik was gister naar een concert, dus lang staan, en ik ging werkelijk kapot van de rugpijn. Heb zelfs nog overwogen om maar gewoon eerder weg te gaan. Ik vond het echt raar, want met m'n aangepaste zooltjes voor m'n beenlengteverschil zou het juist beter moeten gaan. Kwam ik er vanochtend achter dat ik alleen m'n rechterzooltje in had gedaan. :'). Dat is ook nog het been dat sowieso al langer is.
pi_114098933
Hmm, vandaag niets in de planning. Beetje saai en alleen. Iedereen is op de een of andere manier druk of kan vanavond pas. Vakantie/geen colleges :')
  donderdag 12 juli 2012 @ 10:22:52 #168
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_114099012
Alf :D
pi_114099043
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 10:20 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wij hebben een gezamenlijke rekening waar we naar rato van ons (netto)inkomen (60/40) een bepaald bedrag op storten. Baardmans betaalt de hypotheek en dergelijke vanaf zijn rekening, maar dat hebben we dus afgetrokken van zijn bijdrage aan de gezamenlijke rekening. Vanaf volgende maand verdien ik meer dan dat ik nu doe, dus dan passen we dat weer aan.

DaD-actie: ik was gister naar een concert, dus lang staan, en ik ging werkelijk kapot van de rugpijn. Heb zelfs nog overwogen om maar gewoon eerder weg te gaan. Ik vond het echt raar, want met m'n aangepaste zooltjes voor m'n beenlengteverschil zou het juist beter moeten gaan. Kwam ik er vanochtend achter dat ik alleen m'n rechterzooltje in had gedaan. :'). Dat is ook nog het been dat sowieso al langer is.
Aah, wel balen dat je er pas de volgende ochtend achter komt :') Volgende keer dus extra goed opletten :7!! Welk concert was je heen?
pi_114099069
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 10:24 schreef Probability het volgende:

[..]

Aah, wel balen dat je er pas de volgende ochtend achter komt :') Volgende keer dus extra goed opletten :7!! Welk concert was je heen?
Ja superstom hè. :P. Ik trok vanochtend andere schoenen aan, zat daar m'n linkerzooltje nog in. :').

Ik was naar Bon Iver!
pi_114099086
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 10:25 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ja superstom hè. :P. Ik trok vanochtend andere schoenen aan, zat daar m'n linkerzooltje nog in. :').

Ik was naar Bon Iver!
Wat gaaaf!!!!!!!! Hoe was het?
pi_114099100
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 10:25 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ik was naar Bon Iver!
En was het mooi? 2 vrienden waren daar ook naar toe geweest. Ik zag het pas toen het al was, vind het altijd wel prima muziek.
pi_114099120
Ik zag ook dat iemand twee kaartjes over had, maar het was helemaal in 't noorden en daar kwam ik net vandaan :')
pi_114099151
Hoorde dat op het eind nog 'Skinny Love' werd gespeeld.. Die versie is toch 10x beter dan het origineel
pi_114099226
Morning :W
Vandaag buikdansworkshop aan kinderen op mijn werk geven.
Heb nu opeens het idee in mijn hoofd om dat vaker te willen gaan doen :) bijvoorbeeld voor kinderfeestjes enzo, deze vakantie maar eens over nadenken.
pi_114099264
Ja, het was heel tof! Geweldige muziek, en Skinny Love was inderdaad wel een hoogtepunt (de rest van je opmerking vat ik maar op als een grapje, 85mc :P). Alleen jammer van het onwijs irritante publiek. Ga lekker naar de kroeg als je alleen wilt ouwehoeren, zeg.

Ik zag Bon Iver een paar jaar geleden al eens live in de Oosterpoort. Dat was magistraal, zo intens, zo indrukwekkend. Dit concert haalde het daar niet bij, maar ik ben toch heel blij dat ik gister ben gegaan!
pi_114099357
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 10:17 schreef V1z0R het volgende:
Agreed! ^O^

Nu lekker een broodje! :9
[ afbeelding ]
Alf O+
pi_114099541
Weet iemand of er in Amsterdam een winkel is waar je in een middag of 2 dagen ofzo een foto-mok kan laten bedrukken? Ik wil vriendje een tacky cadeau geven!!
pi_114099654
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 10:42 schreef Perruche het volgende:
Weet iemand of er in Amsterdam een winkel is waar je in een middag of 2 dagen ofzo een foto-mok kan laten bedrukken? Ik wil vriendje een tacky cadeau geven!!
Hema? Blokker?
pi_114099669
Ik heb een rondje markt gedaan O+

en ik heb baby squiddies gevonden :D die gaan op de bbq dit weekend :9

En ik ben paprikas aan het grillen. O+ markt O+

nog wel ff lol gehad vanmorgen, lever mijn auto in voor onderhoud, willen ze me een toyota aygo meegeven :') zo'n ding waarbij een krat bier niet achterin past en naar de markt = shitload boodschappen :P

Dus dat ging 'm niet worden :+
pi_114099676
Kruidvat?
pi_114099730
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 10:46 schreef Nallie het volgende:

[..]

Hema? Blokker?
Hema duurt 5 werkdagen :')
pi_114099854
Niet ergens op een toeristisch plekje iemand die dat doet? Ziet ze normaal ook vaak bij braderieën en zo...
pi_114099916
Echt wat heb ik een hekel aan die kut ns :D
pi_114099939
Mogge! Net uit bed :D

Die kwallenplaag ziet er nasty uit zeg.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_114099983
Geen idee viz, daarom vraag ik het hier ;)

Echt jezus, ga ik op mijn vrije dag eens naar een vriendin kan die kut ns het weer vergallen. Ik begrijp nu al die ergernis met dat kut-ov. Met de auto heb je ook file, maar goed dan kan je nog omrijden ofzo. Als de trein niet gaat kan je niets :D
pi_114100031
Ik word er een beetje agressief van geloof ik :')
pi_114100055
Tsja Perr ik snap je frustratie maar al te goed.
Je krijgt mij geen OV meer in.
pi_114100102
File, welke file? Heul geen file gezien.... B-)
pi_114100148
Heb praktisch nooit file. Maar ben dan ook erg bedreven in buiten de spits rijden.
pi_114100410
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 10:57 schreef Perruche het volgende:
Geen idee viz, daarom vraag ik het hier ;)

Echt jezus, ga ik op mijn vrije dag eens naar een vriendin kan die kut ns het weer vergallen. Ik begrijp nu al die ergernis met dat kut-ov. Met de auto heb je ook file, maar goed dan kan je nog omrijden ofzo. Als de trein niet gaat kan je niets :D
Met de trein kan je ook omrijden :P
Maar was ist los en waar moet je heen?
pi_114100420
Perr :* het is de NS maar. (Mn stage opdracht doe ik trouwens in opdracht van Prorail...)

Waar ik me wel eens over heb verbaasd: tussen utrecht en amsterdam rijdt om het kwartier een trein. Soms heeft een trein dan vertraging van bijvoorbeeld 5 minuten, dat wordt dan 10. Dan verspringen ineens de borden en heb je gewoon de volgende trein. Waar is die te late trein gebleven denk ik dan? of schuiven ze het hele systeem door? Zo kan ik ook vertragingen oplossen. Gewoon doorschuiven naar de volgende vertrektijd.
  donderdag 12 juli 2012 @ 11:13:49 #193
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_114100443
Ik dacht gisteren ook eventjes 'Fuuuuu!', maar was alsnog op tijd @ le sportschule! 8-) Like a baws.

Nu in trainingsbroek + lang vest (ik noem het maar zo, technisch gezien is het een soort badjas met een rits in een zacht stofje :@ :') ) thuis werken, met thee O+
pi_114100518
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2012 10:49 schreef Perruche het volgende:

[..]

Hema duurt 5 werkdagen :')
Ook bij die snelle print service in de kalverstraat?
pi_114100546
Of anders bij een copyshop! Daar kan dat vaak wel (en snel!)
pi_114102784
Behoorlijk offtopic, maar Anonymous heeft een lijst gepubliceerd van pedo's. Nu heb ik vroeger bij een bedrijf gewerkt waarvan 1 van de eigenaren veroordeeld is geweest voor kindermisbruik. (Dat was ook echt een enorm rare kerel..) Ik was nieuwsgierig of die er ook tussenstond. Maar nu blijkt er echt een paar huizen verderop bij mij in Utrecht een pedo te wonen..
Eigenlijk natuurlijk heel raar dat iemand zo'n lijst kan publiceren. Beetje middeleeuwse manier van berechten, zo'n digitale schandpaal.. Kan ook niet anders dat er fouten in staan..
pi_114102993
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 12:24 schreef the85mc het volgende:
Behoorlijk offtopic, maar Anonymous heeft een lijst gepubliceerd van pedo's. Nu heb ik vroeger bij een bedrijf gewerkt waarvan 1 van de eigenaren veroordeeld is geweest voor kindermisbruik. (Dat was ook echt een enorm rare kerel..) Ik was nieuwsgierig of die er ook tussenstond. Maar nu blijkt er echt een paar huizen verderop bij mij in Utrecht een pedo te wonen..
Eigenlijk natuurlijk heel raar dat iemand zo'n lijst kan publiceren. Beetje middeleeuwse manier van berechten, zo'n digitale schandpaal.. Kan ook niet anders dat er fouten in staan..
Tja... er zijn best veel pedo's in de wereld, als je het nieuws mag geloven (en in dit geval doe ik het wel)...

Pedofiel gedrag is niet acceptabel, maar ik vind niet dat je die mensen helemaal uit de maatschappij mag stoten (wat nu wel gebeurd) omdat je juist dan het gedrag bevorderd. Er moet gewoon een gecontroleerde plek zijn waar ze samen mogen komen (met niet pedo's om de boel te controleren) en mensen moeten die mensen gewoon accepteren (alleen hun gedrag niet), want iemand is meer dan pedo alleen.
pi_114103119
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 12:30 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Tja... er zijn best veel pedo's in de wereld, als je het nieuws mag geloven (en in dit geval doe ik het wel)...

Pedofiel gedrag is niet acceptabel, maar ik vind niet dat je die mensen helemaal uit de maatschappij mag stoten (wat nu wel gebeurd) omdat je juist dan het gedrag bevorderd. Er moet gewoon een gecontroleerde plek zijn waar ze samen mogen komen (met niet pedo's om de boel te controleren) en mensen moeten die mensen gewoon accepteren (alleen hun gedrag niet), want iemand is meer dan pedo alleen.
Het is ergens natuurlijk ook best raar, stel dat het echt iemands geaardheid is. Homoseksualiteit wordt langzaam wel steeds meer geaccepteerd, maar pedofilie niet. Als die mensen er niets aan kunnen doen en je ze niet kunt 'genezen'.. Tsja. Niet dat ik voor pedofilie ben, maar het is moeilijke materie. Je kunt ze ook niet hun gang laten gaan.
pi_114103201
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 12:30 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ik ga het nog maar eens uitleggen. Een pedofiel is iemand die van kinderen houdt. Dat is aanleg en zit op dezelfde plek in de hersenstam aangeboren als homofilie.

Een pedoseksueel is iemand die seks met kinderen heeft. Die moeten inderdaad behandelt worden en leren dat je in onze maatschappij niet aan kinderen mag zitten.

Verder heb je gelijk. Dat gedrag van het opjagen brengt frustraties met zich mee die zich omzetten in seksueel gefrustreerd gedrag. Dus eigenlijk helpt men zo de pedoseksueel. :X
pi_114103275
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 12:33 schreef the85mc het volgende:

[..]

Het is ergens natuurlijk ook best raar, stel dat het echt iemands geaardheid is. Homoseksualiteit wordt langzaam wel steeds meer geaccepteerd, maar pedofilie niet. Als die mensen er niets aan kunnen doen en je ze niet kunt 'genezen'.. Tsja. Niet dat ik voor pedofilie ben, maar het is moeilijke materie. Je kunt ze ook niet hun gang laten gaan.
Ja, maar "voor" een geaardheid zijn. Ik ben zelf biseksueel (de geaardheid die overal tussen valt ;)) en ik had een gesprek met iemand die tegen mij zei "tegen homoseksualiteit" te zijn. Dat is knap, een geaardheid is er gewoon, daar kun je niet voor en tegen zijn.

Een geaardheid kun je niet veroordelen, wel wat iemand ermee doet. Zolang je er niks of niemand mee schaadt, is er wat mij betreft niets aan de hand. Het probleem met kinderen is dat ze nog niet volledig ontwikkeld zijn (lichamelijk en emotioneel) waardoor ze niet goed en bewust ervoor kunne kiezen, waardoor je een kind schade doet (lichamelijk en emotioneel).

Persoonlijk accepteer ik pedo's, en als ze over hun gevoelens willen praten vind ik het alleen maar gezond, alleen ik vind niet dat ze onschuldige kinderen ermee mogen lastig vallen. En daarom accepteer ik pedofiel pedoseksueel gedrag niet.
pi_114103324
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 12:36 schreef An24 het volgende:

[..]

Ik ga het nog maar eens uitleggen. Een pedofiel is iemand die van kinderen houdt. Dat is aanleg en zit op dezelfde plek in de hersenstam aangeboren als homofilie.

Een pedoseksueel is iemand die seks met kinderen heeft. Die moeten inderdaad behandelt worden en leren dat je in onze maatschappij niet aan kinderen mag zitten.

Verder heb je gelijk. Dat gedrag van het opjagen brengt frustraties met zich mee die zich omzetten in seksueel gefrustreerd gedrag. Dus eigenlijk helpt men zo de pedoseksueel. :X
Dat weet ik :P Dus ik weet niet wat ik heb gezegd dat hier tegen in gaat ;) Zoals ik zei, ik accepteer pedofielen, maar geen pedofiel pedoseksueel gedrag, ivm kinderen die nog geen volwaardige keuzes kunnen maken
pi_114103331
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 12:37 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ja, maar "voor" een geaardheid zijn. Ik ben zelf biseksueel (de geaardheid die overal tussen valt ;)) en ik had een gesprek met iemand die tegen mij zei "tegen homoseksualiteit" te zijn. Dat is knap, een geaardheid is er gewoon, daar kun je niet voor en tegen zijn.

Een geaardheid kun je niet veroordelen, wel wat iemand ermee doet. Zolang je er niks of niemand mee schaadt, is er wat mij betreft niets aan de hand. Het probleem met kinderen is dat ze nog niet volledig ontwikkeld zijn (lichamelijk en emotioneel) waardoor ze niet goed en bewust ervoor kunne kiezen, waardoor je een kind schade doet (lichamelijk en emotioneel).

Persoonlijk accepteer ik pedo's, en als ze over hun gevoelens willen praten vind ik het alleen maar gezond, alleen ik vind niet dat ze onschuldige kinderen ermee mogen lastig vallen. En daarom accepteer ik pedofiel gedrag niet.
Pedoseksueel gedrag bedoel je dus, want pedofiel gedrag bestaat niet ;)
pi_114103345
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 12:39 schreef An24 het volgende:

[..]

Pedoseksueel gedrag bedoel je dus, want pedofiel gedrag bestaat niet ;)
Pfffft... kniesoor! Je valt zeker voor mieren ;)
pi_114103388
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 12:39 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ze heeft gelijk :)
pi_114103399
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 12:39 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Nee ik vind het nogal relevant eerlijk gezegd. Mensen het het gedrag afkeuren (wat logisch is) zien ook vaak het verschil niet en dat is gevaarlijk.
pi_114103429
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 12:37 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Persoonlijk accepteer ik pedo's, en als ze over hun gevoelens willen praten vind ik het alleen maar gezond, alleen ik vind niet dat ze onschuldige kinderen ermee mogen lastig vallen. En daarom accepteer ik pedofiel gedrag niet.
Ja dat bedoel ik ook, ik zeg het alleen op een wat onhandige manier. Ik begrijp dat je ze niet kunt veranderen, maar je kunt ze niet hun gang laten gaan en kinderen laten beschadigen. Stel dat er een pedofiel bij je in de buurt woont en je hebt kinderen. Dan zou ik ze geen moment alleen laten bij degene..
pi_114103430
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 12:40 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Ze heeft gelijk :)
Weet ik, alleen het ging even over het punt en niet over correct taalgebruik. En ik erken haar gelijk ook, alleen ik vond het toch even mieren geneuk ;)
pi_114103478
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 12:41 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Weet ik, alleen het ging even over het punt en niet over correct taalgebruik. En ik erken haar gelijk ook, alleen ik vond het toch even mieren geneuk ;)
Het is geen incorrect taalgebruik, het zijn twee verschillende dingen!

Maar goed, ik ga maar even wat anders doen, anders komt mijn oude beroepsdeformatie weer boven drijven :')
pi_114103523
An, ik denk dat de meesten hier dat verschil wel weten hoor :)

Verder Ben ik bijna op plaats van bestemming dus hopelijk kom ik zo in de chillax modus!
pi_114103524
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 12:42 schreef An24 het volgende:

[..]

Het is geen incorrect taalgebruik, het zijn twee verschillende dingen!
Ja en ik ben net wakker :P Mijn punt was wel duidelijk ;)
Dus excuses, de fouten zijn verbeterd ;)

En het was wel incorrect taalgebruik, omdat ik dondersgoed het verschil weet, alleen te lui was om een langer woord te typen, als het ook kort kan
pi_114103611
Insert taalnazi plaatje :@

En nu ga ik ook, hopelijk kan het grote genieten zo echt beginnen!
pi_114103616
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2012 12:43 schreef Perruche het volgende:
An, ik denk dat de meesten hier dat verschil wel weten hoor :)

Verder Ben ik bijna op plaats van bestemming dus hopelijk kom ik zo in de chillax modus!
Het zal je verbazen ;)

En veel plezier met chillen!
pi_114103956
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 12:45 schreef Perruche het volgende:
Insert taalnazi plaatje :@

En nu ga ik ook, hopelijk kan het grote genieten zo echt beginnen!
  donderdag 12 juli 2012 @ 12:57:07 #214
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_114104008
Ik denk dat het wel heel makkelijk geoordeeld is dat een pedoseksueel gewoon 'met z'n vieze gore poten' van kinderen af moet blijven. Lijkt me niet tof om die neigingen je hele leven te moeten onderdrukken. Wat dat betreft heeft een pedoseksueel de pech dat hij op kinderen valt en niet op mede-volwassenen die hun toestemming kunnen geven.

Homoseksualiteit en pedoseksualiteit zijn allebei afwijkend van de norm. Homo's hebben 'mazzel' dat homoseksualiteit overwegend geaccepteerd wordt in onze cultuur tegenwoordig.
Niet meer actief op Fok!
pi_114104130
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 12:57 schreef Viking84 het volgende:
Ik denk dat het wel heel makkelijk geoordeeld is dat een pedoseksueel gewoon 'met z'n vieze gore poten' van kinderen af moet blijven. Lijkt me niet tof om die neigingen je hele leven te moeten onderdrukken. Wat dat betreft heeft een pedoseksueel de pech dat hij op kinderen valt en niet op mede-volwassenen die hun toestemming kunnen geven.

Homoseksualiteit en pedoseksualiteit zijn allebei afwijkend van de norm. Homo's hebben 'mazzel' dat homoseksualiteit overwegend geaccepteerd wordt in onze cultuur tegenwoordig.
Ja, maar het gaat hier om vallen voor kinderen en kinderen kunnen geen keuzes maken hierin en je schaadt hier kinderen mee. En wanneer een relatie de andere partij schaadt vind ik niet dat het kan.

Daarbij zijn er in Christelijke en Moslimkringen genoeg mensen die hun homoseksualiteit onderdrukken om geaccepteerd te worden bij hun gemeenschap. In de Arabische landen zijn er ook genoeg mensen die hun geaardheid onderdrukken...

Het is moeilijk, maar het kind gaat voor de pedo in mijn optiek.

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1080553
Dat is een heel interessante aflevering van Andere Tijden die hierover gaat overigens :)
pi_114104239
Is pedofilie niet veelal psychologisch in tegenstelling tot homofilie wat veelal biologisch is?
  donderdag 12 juli 2012 @ 13:05:43 #217
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_114104314
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 13:00 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ja, maar het gaat hier om vallen voor kinderen en kinderen kunnen geen keuzes maken hierin en je schaadt hier kinderen mee. En wanneer een relatie de andere partij schaadt vind ik niet dat het kan.

Daarbij zijn er in Christelijke en Moslimkringen genoeg mensen die hun homoseksualiteit onderdrukken om geaccepteerd te worden bij hun gemeenschap. In de Arabische landen zijn er ook genoeg mensen die hun geaardheid onderdrukken...

Het is moeilijk, maar het kind gaat voor de pedo in mijn optiek.

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1080553
Dat is een heel interessante aflevering van Andere Tijden die hierover gaat overigens :)
Tja, vinden dat het niet kan botst soms met de behoefte, vast ook wel bij bepaalde bij pedo's zelf.
Verder zijn er ook culturen waarin het heel normaal is dat een oude man met een heel jong meisje trouwt. Dus of pedoseksualiteit acceptabel is, is ook cultureel bepaald. Idem voor homoseksualiteit.

Misschien moet je zo sterk zijn om die neigingen te onderdrukken: het is wel een hele opgave om dag aan dag dat gevecht met jezelf aan te gaan.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 12 juli 2012 @ 13:11:13 #218
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_114104524
Ik heb mymuesli binnen! Beetje enthousiast geweest met het fruit wellicht, is zoet :+
pi_114104597
quote:
14s.gif Op donderdag 12 juli 2012 13:11 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik heb mymuesli binnen! Beetje enthousiast geweest met het fruit wellicht, is zoet :+
Ik ben nog aan het wachten, ben benieuwd *O*
Welke ingredienten had jij gekozen?
pi_114104706
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 13:03 schreef V1z0R het volgende:
Is pedofilie niet veelal psychologisch in tegenstelling tot homofilie wat veelal biologisch is?
Nope, beide biologisch.
  donderdag 12 juli 2012 @ 13:15:43 #221
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_114104718
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 13:12 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ik ben nog aan het wachten, ben benieuwd *O*
Welke ingredienten had jij gekozen?
Tropical basis (gerstvlokken, havervlokken, honey pops, kokosvlokken), papaya, mango, ananas, appelstukjes, gojibessen, psyllium, banaan, gepofte amaranth, en veel liefde :+ aldus de bus :P

Had wel gedacht dat de 'basis' meer zou wezen, nu heb ik een boel fruit :D
pi_114104755
quote:

joeee ik zit toch ook niet ongevraagd aan mannen? snap best dat het gevoel er is maar niet dat je je er aan toegeeft
pi_114104756
Hmm, de creditcardmaatschappij gelooft me niet op mn woord dat ik >1150 netto verdien, ze willen een afschrift hebben. Dat controleren ze dus toch wel. :)
pi_114104787
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 13:15 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Tropical basis (gerstvlokken, havervlokken, honey pops, kokosvlokken), papaya, mango, ananas, appelstukjes, gojibessen, psyllium, banaan, gepofte amaranth, en veel liefde :+ aldus de bus :P
Klinkt goed, inderdaad wel beetje veel fruit.
Hoe lang heb je er op moeten wachten?
pi_114104816
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 13:15 schreef An24 het volgende:

[..]

Nope, beide biologisch.
Omdat ik dit las:
quote:
"Onlangs promoveerde de psychoanalytica Karoline Lehnecke op een onderzoek naar het ontstaan van afwijkende seksuele voorkeuren (perversie) en zedendelinquentie. Zij stelt dat pedofiele mannen hun afwijking ontwikkelen in hun jeugd: pedofilie is grotendeels aangeleerd, ontstaan door bepaalde ervaringen in de jeugd. Daarmee is pedofilie dus iets anders dan homofilie, waarvan wetenschappers aannemen dat het aangeboren is."
pi_114104827
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 13:16 schreef Probability het volgende:

[..]

joeee ik zit toch ook niet ongevraagd aan mannen? snap best dat het gevoel er is maar niet dat je je er aan toegeeft
Stel je voor jij bent homo en je mag van je omgeving nooit een relatie aangaan met iemand van hetzelfde geslacht. Ik denk dat de meesten daar gefrustreerd van zouden raken.
  donderdag 12 juli 2012 @ 13:20:02 #227
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_114104920
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 13:17 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Klinkt goed, inderdaad wel beetje veel fruit.
Hoe lang heb je er op moeten wachten?
Niet lang! 3 dagen ofzo? Kreeg twee dagen geleden verzend-bevestiging,vandaag binnen :Y Wel nog best een flinke bus!

En ja, het is best heel zoet :P Misschien eens proberen met yoghurt, melk is neutraler natuurlijk. Had gedacht dat de basis een groot deel zou zijn! Of ik moet nog even goed schudden, kan ook :+
pi_114104990
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 13:17 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Omdat ik dit las:

[..]

Ja, dat is een psychoanaliticus die onderzoek doet naar de vraag of pedofilie/seksualiteit aangeleerd is of niet :') En zij haalt dus de twee week door elkaar. Ze heeft onderzoek gedaan naar mijn ex clienten die daadwerkelijk over de schreef zijn gegaan. Dat pedoseksuele gedrag is wel afwijkend en kan in de jeugd zijn ontstaan. Daarnaast heben heel veel pedofielen niets vervelends meegemaakt in hun jeugd op dat gebied.

Maar goed, de plek in de hersenen is biologisch dus allang vastgesteld. Ik kan alleen mijn stukken niet vinden, dus ik kan het niet laten zien :') -edit-: als je zoekt op Dick Swaap kom je ook diverse andere onderzoeken tegen.
  donderdag 12 juli 2012 @ 13:21:47 #229
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_114105021
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 13:16 schreef Probability het volgende:

[..]

Jij bent geen onderdrukte minderheid, dat is wel een verschil, denk ik ;) /advocaat van de duivel.
Weet niet in hoeverre een niet-pedo zich daarin kan inleven.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 12 juli 2012 @ 13:22:43 #230
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_114105064
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 13:18 schreef An24 het volgende:

[..]

Stel je voor jij bent homo en je mag van je omgeving nooit een relatie aangaan met iemand van hetzelfde geslacht. Ik denk dat de meesten daar gefrustreerd van zouden raken.
Idd, en niet zozeer als in de zin van dat je mensen ongevraagd gaat aanraken, maar ik denk wel dat het er vroeg of laat een keer uitkomt, op de een of andere manier.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 12 juli 2012 @ 13:49:44 #231
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_114106310
Julian heeft tussen de kwallen gezwommen bij Carboneras (bij Almeria en Granada in de buurt). Had alleen een beetje jeuk (net als van een brandnetel). Je zag de kleintjes niet goed omdat de algen eraanplakten, het leek net drijvend wier/algen...

Ik wist niet dat t een plaag was...

Ik vind die digitale schandpaal heel naar. Het is veel zinvoller om de makers van kinderporno aan te pakken dan de gebruikers. Een groot deel van de mannen die naar vieze plaatjes van kinderen kijken zit zelf helemaal niet aan kinderen en is ongevaarlijk. Bij het maken van de beelden worden wel kinderen geschaad, en ik denk dat zo'n digitale schandpaal met naam en toenaam niet alleen veel mensen onnodig kwetst, maar ook het politieonderzoek naar misbruikers van kinderen en makers van kinderporno bemoeilijkt. :N
Kwak
pi_114106469
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 13:18 schreef An24 het volgende:

[..]

Dat moeten heel veel mensen ook, zelfs in Nederland, ivm hun religie. En ja, het is frustrerend.

Daarbij vind ik homoseksualiteit niet vergelijkbaar met pedoseksualiteit, omdat volwassenen in staat zijn de keuze te maken en de gevolgen ervan te overzien.
  donderdag 12 juli 2012 @ 13:53:44 #233
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_114106503
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 13:21 schreef An24 het volgende:

[..]

-edit-: als je zoekt op Dick Swaap kom je ook diverse andere onderzoeken tegen.
Op Swaab vind je er zelfs nog meer ;).
  donderdag 12 juli 2012 @ 13:56:25 #234
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_114106620
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 13:53 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Scherp :P.

Ik wilde nog even melden dat het zelfs Schwaab was, maar dat klopt niet :P.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 12 juli 2012 @ 13:56:45 #235
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_114106632
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 13:52 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dat moeten heel veel mensen ook, zelfs in Nederland, ivm hun religie. En ja, het is frustrerend.

Daarbij vind ik homoseksualiteit niet vergelijkbaar met pedoseksualiteit, omdat volwassenen in staat zijn de keuze te maken en de gevolgen ervan te overzien.
An zegt toch nergens dat die mensen dan maar kinderen mogen misbruiken?

Kinderen kunnen inderdaad niet zelf kiezen, en alleen al daarom is pedoseksualiteit niet aanvaardbaar, maar daar gaat het niet om.

Het gaat er om dat de frustratie gevaarlijk is, en verergerd wordt door het in één hoek zetten van pedofielen en pedoseksuelen.
Kwak
pi_114106888
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 13:56 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Kinderen kunnen inderdaad niet zelf kiezen, en alleen al daarom is pedoseksualiteit niet aanvaardbaar, maar daar gaat het niet om.

Het gaat er om dat de frustratie gevaarlijk is, en verergerd wordt door het in één hoek zetten van pedofielen en pedoseksuelen.
Daarom is het slecht dat Martijn is opgeheven. Of het opheffen was niet slecht (ik heb het ooit uit nieuwsgierigheid bezocht en door hun linkenlijst zat ik binnen vijf minuten op websites met kinderporno, walgelijk), maar ik vind wel dat er iets moet zijn waar ze samen kunnen komen (maar dat met een controlesysteem waardoor er dus geen misstanden kunnen ontstaan)

Nu is Martijn opgeheven en er is niks voor in de plaats gekomen. En ik vind dat er buiten een therapeutische setting ook mogelijkheden moet zijn waardoor ze minder eenzaam worden en begrip van anderen kunnen voelen. Een soort pedokroeg met een niet pedobarman.
  donderdag 12 juli 2012 @ 14:06:52 #237
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_114107044
ik denk niet dat de acceptatie van pedofilie groeit door het elkaar opzoeken van pedofielen in schimmige clubs als Martijn inderdaad...
Kwak
pi_114107103
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 13:53 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

:') Scherp indeed!

quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 13:56 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Dat dus!
pi_114107215
quote:

Die vergelijking vind ik dan weer krom.
Dan zou een oude maagd of iemand die enorm lang geen partner kan krijgen zich ook maar mogen vergrijpen aan mannen en vrouwen omdat hij nu eenmaal wel die neigingen heeft?
Ik vind absoluut dat je met je poten van mensen af moet blijven die niet instemmen.. bij kinderen vind ik dat nog meer want die zijn weerlozer dan volwassenen over het algemeen.
pi_114107292
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 13:15 schreef An24 het volgende:

[..]

Nope, beide biologisch.
Niet altijd, het kan zo zijn dat je door traumatische gebeurtenissen of een psychische stoornis achterblijft in volwassen worden, waarin je seksuele voorkeur dan ook blijft hangen bij een bepaalde leeftijd.
pi_114107322
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 14:12 schreef MarMar het volgende:

[..]

Niet altijd, het kan zo zijn dat je door traumatische gebeurtenissen of een psychische stoornis achterblijft in volwassen worden, waarin je seksuele voorkeur dan ook blijft hangen bij een bepaalde leeftijd.
Volgens mij hebben kinderen nog geen seksuele gevoelens? Dat komt later pas toch?
pi_114107382
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 14:13 schreef Probability het volgende:

[..]

Volgens mij hebben kinderen nog geen seksuele gevoelens? Dat komt later pas toch?
Ergens tussen de 9 en de 12 begint dat wel hoor, maar inderdaad, dan gaat het vaak om jonge tieners en niet om kleine kinderen.

edit: 10 en 12 is best een verschilletje, ik typte per ongeluk 10.
pi_114107393
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 14:13 schreef Probability het volgende:

[..]

Kinderen ontdekken wel hun eigen lichaam en sommige masturberen al (vanwege het fijne gevoel en niet de seksualiteit), maar ze hebben nog niet de hormonen om zich seksueel tot iemand aangetrokken te voelen. Wanneer kinderen "verkering" met elkaar hebben is dat ook het naspelen van volwassenen.
pi_114107431
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 14:15 schreef MarMar het volgende:

[..]

Ergens tussen de 9 en de 10 begint dat wel hoor, maar inderdaad, dan gaat het vaak om jonge tieners en niet om kleine kinderen.
De seksuele ontwikkeling van kinderen is er vanaf de geboorte, de hormonen zijn er alleen dan nog niet
pi_114107488
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 14:16 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

De seksuele ontwikkeling van kinderen is er vanaf de geboorte, de hormonen zijn er alleen dan nog niet
De 10 was een typo ;) dat moest 12 zijn. Klopt, maar ikzelf was bijvoorbeeld al ongesteld op mijn 11e en dan zijn de hormonen er ook volop.. lastig was dat trouwens.
pi_114107712
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 14:12 schreef MarMar het volgende:

[..]

Klopt, maar dan blijft de aanleg om dat te ontwikkelen wel genetisch aanwezig. Dan is er sprake van een zwakke plek in het karakter (in de genen vastgelegd). De verdere persoonlijkheid en gedragingen worden dan gevormd door de omgevingsfactoren die jij noemt.

Daarom is het ook een vergissing te veronderstellen dat iedereen elke psychische ziekte kan krijgen omdat het je 'overkomt'.
pi_114107771
Overigens vind ik dat gedachten en gevoelens niet strafbaar kunnen zijn, ik denk en voel ook wel eens iets wat niet netjes is, niet kan, niet mag.. iedereen wel.
Dat is niet te vergelijken met een seksuele voorkeur wellicht en dan valt er ook nog over te discusseren in hoeverre het kunnen beheersen van een impuls aangeboren is (kijk bijvoorbeeld naar het "ganster"-gen MAOA)
Het lijkt me goed dat mensen met elkaar kunnen praten om frustraties te voorkomen of gewoon om zich niet zo eenzaam te voelen, maar ik betwijfel of dat is wat de groep Martijn deed.
pi_114107793
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 14:17 schreef MarMar het volgende:

[..]

De 10 was een typo ;) dat moest 12 zijn. Klopt, maar ikzelf was bijvoorbeeld al ongesteld op mijn 11e en dan zijn de hormonen er ook volop.. lastig was dat trouwens.
Ik was net tien! Hormonen zat :')
pi_114107809
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2012 14:22 schreef An24 het volgende:

[..]

Klopt, maar dan blijft de aanleg om dat te ontwikkelen wel genetisch aanwezig. Dan is er sprake van een zwakke plek in het karakter (in de genen vastgelegd). De verdere persoonlijkheid en gedragingen worden dan gevormd door de omgevingsfactoren die jij noemt.

Daarom is het ook een vergissing te veronderstellen dat iedereen elke psychische ziekte kan krijgen omdat het je 'overkomt'.
Mee eens. Een gebeurtenis of trauma kan een trigger zijn, maar alleen als de aanleg er al is.
pi_114108254
Zoiets als schizofrenie getriggerd door de effecten van THC op de hersenen?
  donderdag 12 juli 2012 @ 14:33:37 #251
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_114108303
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 14:10 schreef MarMar het volgende:

[..]

Die vergelijking vind ik dan weer krom.
Dan zou een oude maagd of iemand die enorm lang geen partner kan krijgen zich ook maar mogen vergrijpen aan mannen en vrouwen omdat hij nu eenmaal wel die neigingen heeft?
Ik vind absoluut dat je met je poten van mensen af moet blijven die niet instemmen.. bij kinderen vind ik dat nog meer want die zijn weerlozer dan volwassenen over het algemeen.
Ik zeg nergens dat het 'mag', ik zeg dat het voor te stellen is :).
Niet meer actief op Fok!
pi_114108402
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 14:32 schreef V1z0R het volgende:
Zoiets als schizofrenie getriggerd door de effecten van THC op de hersenen?
Ook alleen als er een bepaalde aanleg is. Ik ken voldoende mensen die ook psychotisch werden van een joint, maar ook mensen die daar nooit last van kregen. Sowieso kan niet iedereen schizofrenie krijgen.
pi_114108429
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2012 14:35 schreef An24 het volgende:

[..]

Ook alleen als er een bepaalde aanleg is. Ik ken voldoende mensen die ook psychotisch werden van een joint, maar ook mensen die daar nooit last van kregen. Sowieso kan niet iedereen schizofrenie krijgen.
Dat bedoelde ik ook. :)

Hoe bedoel je trouwens psychotisch? Niet gewoon de tijdelijke paranoia toch?
pi_114108582
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 14:36 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Je kan in een tijdelijke psychose raken zonder schizofrenie te hebben. Maar iemand met schizofrenie kan ook psychotische episodes hebben.
  donderdag 12 juli 2012 @ 14:41:20 #255
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_114108672
quote:

[..]

volgens mij is die tijdelijke paranoia een milde uiting van wat een full-blown psychose kan zijn, als je er gevoelig voor bent.

net als mensen die zich moeilijk kunnen concentreren niet allemaal ADHD hebben, zijn niet alle mensen die zich op een bepaald ment paranoide voelen psychotish of manisch. Niet iedereen met neurotische trekjes is een neuroot, en niet iedereen met autistische trekjes heeft autisme.
Kwak
pi_114108801
quote:

[..]

Paranoide denkpatronen kunnen onderdeel zijn van een psychose, maar zijn niet altijd aanwezig. Dat geldt ook voor visuele en auditieve hallucinaties.
pi_114108868
Je kan door verlies, stress, trauma etc. ook in een psychose raken idd en ook éénmalig ja.

1 psychose betekent niet gelijk dat je een psychische ziekte hebt.
Het is maar net hoe je hersenen op bepaalde dingen reageren en welke gebieden actiever zijn..
Bij een psychose worden gevoelens als angst vaak "vertaald" of geprojecteerd naar iets bekends wat past bij dat gevoel..bv. monsters, duivels.. er zijn ook mensen die dat zo leren beseffen dat ze heel prima kunnen functioneren met schizofrenie, heb er ooit een prachtige biografie over gelezen ook.
Het gebied wat actief is tijdens een psychose is hetzelfde gebied dat actief is met dromen, letterlijk heb je dus eigenlijk vreselijke nachtmerries terwijl je wakker bent en net als wanneer je slaapt is het voor jou op dét moment echt wat je aan het meemaken bent.
  donderdag 12 juli 2012 @ 14:48:05 #258
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_114109006
edit: toch een beetje te privé

[ Bericht 49% gewijzigd door kwakz0r op 12-07-2012 15:07:03 ]
Kwak
pi_114109092
Kan heel goed kwak, wel een "geëikt" begin van alzheimer..
  Vis een optie? donderdag 12 juli 2012 @ 14:50:59 #260
70532 loveli
N
pi_114109141
/binnenvalt

Van mij moeten pedo's idd met hun vieze, gore poten van kinderen afblijven. En mannen die geen vrouw kunnen vinden moeten van vrouwen afblijven. Of andersom. Wat mij betreft zou er zelfs een wet mogen zijn op basis waarvan je het kunt verbieden dat bv. een man van 50 hokt met een meisje van 18.

Praatgroepen voor pedofielen, helpt dat of voedt het juist bepaalde gevoelens als je ze met anderen deelt en er begrip voor kunt vinden? Ik heriner me volgens mij dat An iets zei over een groep zedendelinquenten die na een rondje gezamenlijk praten gezamenlijk de fout in gingen (correct me if I'm wrong).

Je hoeft niet te handelen naar alle gevoelens die je hebt, als je daarmee een andere persoon schaadt. Chemische castratie lijkt me een goede oplossing voor iemand die zulke gevoelens niet onder controle kan houden.
/kort door de bocht
crap in = crap out
pi_114109145
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 14:48 schreef kwakz0r het volgende:

Knip

Ik ben geen arts, maar ik heb wel op een gesloten geriatrische afdeling stage gelopen. Daar zag ik ook mensen die psychotisch werden als onderdeel of als gevolg van de Alzheimer. Dus het is denk ik zeker geen rare gedachte :*

[ Bericht 25% gewijzigd door An24 op 12-07-2012 18:09:08 ]
pi_114109247
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 14:50 schreef loveli het volgende:
/binnenvalt

Van mij moeten pedo's idd met hun vieze, gore poten van kinderen afblijven. En mannen die geen vrouw kunnen vinden moeten van vrouwen afblijven. Of andersom. Wat mij betreft zou er zelfs een wet mogen zijn op basis waarvan je het kunt verbieden dat bv. een man van 50 hokt met een meisje van 18.

Praatgroepen voor pedofielen, helpt dat of voedt het juist bepaalde gevoelens als je ze met anderen deelt en er begrip voor kunt vinden? Ik heriner me volgens mij dat An iets zei over een groep zedendelinquenten die na een rondje gezamenlijk praten gezamenlijk de fout in gingen (correct me if I'm wrong).

Je hoeft niet te handelen naar alle gevoelens die je hebt, als je daarmee een andere persoon schaadt. Chemische castratie lijkt me een goede oplossing voor iemand die zulke gevoelens niet onder controle kan houden.
/kort door de bocht
Dus een meid van 18 heeft wel de zelfbeschikking om uit te gaan met iemand van 22 maar niet met iemand van 50 :?
pi_114109297
Klopt loveli, maar dat groepseffect gaat niet voor iedereen op.

Verder werkt chemische castratie vaak averechts. De fysieke frustratie verdwijnt maar de emotionele frustratie wordt daardoor groter, met als gevolg vaak meer agressiedelicten, tot soms zelfs op het sadistische af. Kort door de bocht: DE oplossing bestaat niet.
  donderdag 12 juli 2012 @ 14:54:39 #264
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_114109305
edit: weg, zie boven

[ Bericht 94% gewijzigd door kwakz0r op 12-07-2012 15:07:56 ]
Kwak
  Vis een optie? donderdag 12 juli 2012 @ 14:59:26 #265
70532 loveli
N
pi_114109537
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 14:53 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Dus een meid van 18 heeft wel de zelfbeschikking om uit te gaan met iemand van 22 maar niet met iemand van 50 :?
Wanneer er sprake is van een onbalans in de machtsverhoudingen, mag van mij iemand van 18 ook beschermd worden tegen iemand van 22.

De wettelijke leeftijd van volwassenheid ligt nu eenmaal bij 18 jaar en daarboven schijnt niemand er meer iets mee te maken te hebben.
crap in = crap out
  Vis een optie? donderdag 12 juli 2012 @ 15:02:38 #266
70532 loveli
N
pi_114109679
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2012 14:54 schreef An24 het volgende:
Klopt loveli, maar dat groepseffect gaat niet voor iedereen op.

Verder werkt chemische castratie vaak averechts. De fysieke frustratie verdwijnt maar de emotionele frustratie wordt daardoor groter, met als gevolg vaak meer agressiedelicten, tot soms zelfs op het sadistische af. Kort door de bocht: DE oplossing bestaat niet.
Ook wanneer het op vrijwillige basis is? En is er in zulke gevallen niet ook nog eens sprake van een persoonlijkheidsstoornis?
crap in = crap out
pi_114109757
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 15:02 schreef loveli het volgende:

[..]

Ook wanneer het op vrijwillige basis is? En is er in zulke gevallen niet ook nog eens sprake van een persoonlijkheidsstoornis?
Helaas vaak wel ja. Ik moet weer op pad dus kan het niet uitleggen, maar tis wel mijn ervaring in ieder geval.
pi_114109849
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 14:59 schreef loveli het volgende:

[..]

Wanneer er sprake is van een onbalans in de machtsverhoudingen, mag van mij iemand van 18 ook beschermd worden tegen iemand van 22.

De wettelijke leeftijd van volwassenheid ligt nu eenmaal bij 18 jaar en daarboven schijnt niemand er meer iets mee te maken te hebben.
Wat als diegene van 18 het ermee eens is?
Zijn volgens mij zat vrouwen met een psychische deviatie die zich alleen gelukkig vinden in een ongezonde relatie (waaronder dus hevig verstoorde machtsrelaties), maar ook mannen.
  Vis een optie? donderdag 12 juli 2012 @ 15:08:52 #269
70532 loveli
N
pi_114109941
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 15:06 schreef V1z0R het volgende:
Wat als diegene van 18 het ermee eens is?
Zijn volgens mij zat vrouwen met een psychische deviatie die zich alleen gelukkig vinden in een ongezonde relatie (waaronder dus hevig verstoorde machtsrelaties), maar ook mannen.
Wat is je punt? Dat iedereen alles met iedereen mag doen als de ander het maar toelaat?
crap in = crap out
pi_114110059
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 15:08 schreef loveli het volgende:

[..]

Wat is je punt? Dat iedereen alles met iedereen mag doen als de ander het maar toelaat?
En de rest er niet mee lastig valt...
Ik weet het eigenlijk niet :@

:') nu ging ik er wel over nadenken en kreeg ik een wel heel vreemde versie van Rembo en Rembo's Mag dat? in gedachten _O-

Meh, lastig zulke dingen.
Nu zorgen dat ik dit vergeet voor vanavond, anders wordt het weer lastig in slaap komen :{

[ Bericht 7% gewijzigd door V1z0R op 12-07-2012 15:20:00 ]
  Vis een optie? donderdag 12 juli 2012 @ 15:21:35 #271
70532 loveli
N
pi_114110536
In mijn ogen is de insteek van de huidige maatschappij een heel egoistische. Ik wil gelukkig zijn en het maakt me niet uit dat het ten koste van een ander gaat.

Over Rembo en Rembo: je mag het iig niet met mij delen ;)
crap in = crap out
pi_114110872
Volgens mij kan het woord huidige wel weggelaten worden :P

"Ik wil dat iedereen gelukkig is zolang het niet ten koste gaat van mijzelf" benadert het iets beter gok ik.
pi_114111583
Ik ben mijn printer aan het installeren.. maar het wil nog niet zo erg :') had misschien de printernaam niet moeten wijzigen :P

dit is hem geloof ik
http://esupport.epson-eur(...)spx?lng=&kbid=324694
pi_114111780
Hoi,

An, lastig is dat he als je een mooi huis in de verkoop hebt, maar het gewoon niet verkocht krijgt. Mijn vriend heeft zijn huis ook in de verkoop, omdat we willen samenwonen. Hij kocht het 10 jaar geleden als een bouwval en heeft jaren geklust. Zit een schitterende badkamer, toilet en keuken in. De vraagprijs is nauwelijks meer dan voor dat bouwval 10 jaar geleden, maar geen enkele kijker gehad.

Mocht iemand nog woonruimte zoeken in Apeldoorn, dan pm me. Ik zet de link van funda liever niet op fok.

Verder, vertelde ik laatst nog op fok dat ik niet veel met (de meeste) katten heb. Mijn vriend daarentegen is wel gek op katten. Nu we gaan samenwonen, leek het ons leuk samen voor een kat te zorgen. Voorwaarde is wel dat ik instant verliefd op een kat moet zijn. Vroeger heb ik een toffe kat gehad, waar ik dol op was.
We zijn daarom wat asiels langs gegaan en gisteren gebeurde het O+ het was liefde op het eerste
gezicht O+

Zaterdag gaan we haar ophalen.
pi_114111870
Oh ja, ontopic lijstje:
O: banaan
T: volle kwark met aardbeien
L: broodje hamburger
T: gekookt ei
D: eten bij mijn ouders, dus het zal rijkelijk zijn.
pi_114112251
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 15:44 schreef Probability het volgende:
Ik ben mijn printer aan het installeren.. maar het wil nog niet zo erg :') had misschien de printernaam niet moeten wijzigen :P

dit is hem geloof ik
http://esupport.epson-eur(...)spx?lng=&kbid=324694
Terug naar fabrieksinstellingen en voor de 10e x proberen dan maar..
  donderdag 12 juli 2012 @ 16:22:38 #277
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_114113517
Good luck!

Lijstje.

O: energiebroodje van Bakker Bart met kaas
T: thee met honing
T: bakje muesli met melk om uit te proberen
T: gekookt ei
L: bak salade met tonijn, sla, tomaat, zilveruitjes, likje mayo, kruiden, gekookt ei nummer 2
D: ?
pi_114113828
Het is gelukt :7 Ik ben een held!!!
  donderdag 12 juli 2012 @ 16:43:24 #279
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_114114707
Lekker Maria, als avondeten wat bami ofzo?

Prob, held :D

Lijst:
O: kwark en vla
T's: peer, appel, cup a soup kerrie, halve komkommer, cappuccino
L: 2 boterhammen kaas, bolletje met gehakt en satesaus, beker melk, kom gebonden soep met rundvlees
T's: hand kersen, kwart meloen, dropjes
D: Door Maria: salade met tonijn e.d.
T: 2 boterhammen met gezouten haring
TL zoute stokjes
  donderdag 12 juli 2012 @ 16:53:01 #280
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_114115167
Hmhhh Chinees is wel lekker...! :o Misschien als vriendje ook zin heeft :P

Hoezo bami trouwens? Omdat dat lekker is of zit er een voedingsstoffen-reden achter? ;)

Jij ook prima lijstje weer Uniek! :9
pi_114115412
:o heb zelf al in tijden geen tonijn meer gehad :@
Deed tonijn altijd uit blik en normaal gerookte makreel maar dan niet uit blik, nu ik gemerkt heb dat makreel uit blik ook lekker is dus geen tonijn meer gekocht.
pi_114115647
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 16:43 schreef uniekhoorn het volgende:
Lekker Maria, als avondeten wat bami ofzo?

Prob, held :D

Lijst:
O: kwark en vla
T's: peer, appel, cup a soup kerrie, halve komkommer, cappuccino
L: 2 boterhammen kaas, bolletje met gehakt en satesaus, beker melk, kom gebonden soep met rundvlees
T's: hand kersen, kwart meloen, dropjes
D: Door Maria: salade met tonijn e.d.
T: 2 boterhammen met gezouten haring
TL zoute stokjes
ik kan nu zelfs printen vanaf mijn iphone en het inktverbruik bijhouden :D jeuj! i'm such a nerd :D
  Vis een optie? donderdag 12 juli 2012 @ 17:08:33 #283
70532 loveli
N
pi_114115871
Kudo's vor Prob.
crap in = crap out
pi_114116023
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 13:20 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Niet lang! 3 dagen ofzo? Kreeg twee dagen geleden verzend-bevestiging,vandaag binnen :Y Wel nog best een flinke bus!

En ja, het is best heel zoet :P Misschien eens proberen met yoghurt, melk is neutraler natuurlijk. Had gedacht dat de basis een groot deel zou zijn! Of ik moet nog even goed schudden, kan ook :+
Die van mij is nu ook binnen *O* ook wel redelijk zoet.

Verder net heel veel handtekeningen uit moeten delen O+
De kinderen vonden de buikdansworkshop volgens mij wel leuk.
pi_114116101
Wat schattig Sarabi O+
Mijn buurjongetje heeft nogsteeds een briefje met mijn handtekening en die van de rest van mijn bandje van een paar jaar geleden haha, schattig zijn kinderen dan!
pi_114116563
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:14 schreef MarMar het volgende:
Wat schattig Sarabi O+
Mijn buurjongetje heeft nogsteeds een briefje met mijn handtekening en die van de rest van mijn bandje van een paar jaar geleden haha, schattig zijn kinderen dan!
Kinderen zijn echt zo leuk :Y (soms dan....soms zijn ze ook vervelend hahaha)
Zit er nu serieus over na te denken om een site te maken en mijn diensten voor kinderfeestjes aan te bieden.
pi_114118386
Leuk Sarabi!

Pff heb een avondafspraak. Drie uur in de auto gezeten. Snel eten en dan meeten. Gaap :')
pi_114119126
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 16:57 schreef V1z0R het volgende:
:o heb zelf al in tijden geen tonijn meer gehad :@
Deed tonijn altijd uit blik en normaal gerookte makreel maar dan niet uit blik, nu ik gemerkt heb dat makreel uit blik ook lekker is dus geen tonijn meer gekocht.
Als je tonijn neemt ben je het zo kwijt. Chloe is er gek op. ;)
  donderdag 12 juli 2012 @ 18:37:55 #289
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_114119217
Shoarma :9.
Meloen :9.

Straks zwemmen *O*. Als ik het zwembad kan vinden, that is :').
Niet meer actief op Fok!
pi_114120062
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 18:37 schreef Viking84 het volgende:
Shoarma :9.
Meloen :9.

Straks zwemmen *O*. Als ik het zwembad kan vinden, that is :').
Hmm. Groot, blauw, vierkant...
  donderdag 12 juli 2012 @ 19:11:07 #291
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_114120390
quote:
10s.gif Op donderdag 12 juli 2012 19:02 schreef sigme het volgende:

[..]

Hmm. Groot, blauw, vierkant...
Vierkant inderdaad, anders verwar je het misschien met zee :')
  donderdag 12 juli 2012 @ 19:12:59 #292
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_114120473
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 19:11 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Vierkant inderdaad, anders verwar je het misschien met zee :')
Of met de IKEA :6.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 12 juli 2012 @ 19:13:14 #293
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_114120482
Tis hier maar 1,5 km vandaan, dus dat moet goed komen :P.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 12 juli 2012 @ 19:14:08 #294
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_114120511
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 19:13 schreef Viking84 het volgende:
:D

Hier ook...
  donderdag 12 juli 2012 @ 19:15:09 #295
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_114120545
wat een koud kutweer de komende week weer... Bah :r
pi_114120558
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 19:13 schreef Viking84 het volgende:
Oh ja: groot, blauw, vierkant, vlakbij.
  donderdag 12 juli 2012 @ 19:16:30 #297
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_114120605
quote:
10s.gif Op donderdag 12 juli 2012 19:15 schreef sigme het volgende:

[..]

Oh ja: groot, blauw, vierkant, vlakbij.
En iets met water :Y
pi_114120624
Ik geloof dat ik nog nooit in mijn hele leven een vierkant zwembad heb gezien.
  donderdag 12 juli 2012 @ 19:18:55 #299
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_114120712
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 19:17 schreef conleche het volgende:
Hier

pi_114120734
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 19:17 schreef conleche het volgende:
Oh pietlut. Rechthoekig.
pi_114120748
Vol!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')